هزینه های زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هم سطح ارزان تر و مقرون به صرفه تر است ، اما به همان نسبت باید گفت که میزان درآمد و اشتغال نیز نسبت به آن کشورها پایین تر است.

اگر برای تحصیل و یا کار در اسپانیا به این کشور نقل مکان می کنید ، اطلاع از هزینه های زندگی در اسپانیا یک امر واجب است که باید پیش از مهاجرت مورد بررسی قرار بگیرد ، در ادامه با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا هزینه های زندگی در اسپانیا را بهتر بشناسید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در اسپانیا را نیز بخوانید تا با مشاغل مورد نیاز این کشور و قوانین کاری آن آشنا شوید.

همانطور که گفتیم هزینه های زندگی در اسپانیا ارزان است ، اما در این میان باز هم شهرهای مختلف این کشور از هزینه های مختلفی برخوردار هستند که معمولا پایتخت و شهرهای بزرگ و اصلی گران ترین شهرهای این کشور را تشکیل می دهند و هزینه های زندگی در شهرهای کوچکتر و به خصوص روستاها ارزان تر می باشد اما به همان نسبت خدمات ، رفاه ، آسایش و درآمد نیز پایین تر است.

در این میان باید اشاره کنیم که اقتصاد کشور اسپانیا با این که در میان 15 اقتصاد برتر جهان قرار دارد ، اما در حال حاضر نرخ بیکاری در این کشور افزایش یافته است و این کشور با برخی مشکلات اقتصادی رو به رو شده است که باعث بالا رفتن هزینه های زندگی در اسپانیا در برخی از موارد خاص شده است.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در اسپانیا

توصیه می کنیم در ابتدا محتوای ویدئویی از روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید ، روناک در کمتر از سه دقیقه مهمترین هزینه های زندگی در اسپانیا را برای شما شرح داده است ، پس چنانچه وقت کافی برای مطالعه کامل مقاله را ندارید در مدت زمان کوتاهی ، اطلاعات جالب و کاملی در این زمینه دریافت کنید.

هزینه های زندگی در اسپانیا​

پخش ویدیو
نام شهر آپارتمان 1 خواب مرکز شهر آپارتمان 1 خواب حومه شهر آپارتمان 3 خواب مرکز شهر آپارتمان 3 خواب حومه شهر
مادرید 1000 یورو 771 یورو 1705 یورو 1263 یورو
بارسلونا 974 یورو 782 یورو 1699 یورو 1282 یورو
والنسیا 723 یورو 541 یورو 1309 یورو 792 یورو
سویا 621 یورو 375 یورو 683 یورو 668 یورو
ساراگوسا 530یورو 373 یورو 1000 یورو 700 یورو

هزینه سکونت در شهرهای مختلف اسپانیا

همانطور که در بالا گفتیم هزینه های زندگی در اسپانیا یکسان نیست و شهرهای مختلف آن با هزینه های گوناگونی در نظر گرفته می شوند ، پس باید بگوییم که هزینه سکونت در شهرهای مختلف اسپانیا هم با یکدیگر تفاوت دارد و شهرهای بزرگ و اصلی مانند مادرید ، بارسلونا ، والنسیا ، مالاگا دارای قیمت های اجاره ماهانه بیش تری نسبت به سایر شهرهای کوچک هستند.

علاوه بر این قیمت های اجاره در شهرهای اسپانیا به عوامل دیگری همچون محل ملک ، ابعاد و اندازه ملک ، تعداد خواب و توالت ، آپارتمان یا ملک خصوصی بودن و غیره نیز بستگی دارد که هرکدام از این موارد بازه ای خاص را در بر می گیرند ، طبق آمار معمولا مهاجرین در شهرهای اصلی و بزرگ این کشور اقامت می کنند زیرا فرصت های شغلی و اکثر دانشگاه ها در این شهرها قرار گرفته اند.

در ادامه میزان مبلغ اجاره ای که باید به صورت ماهانه جهت اقامت در هریک از شهرهای اشپانیا با توجه به ملک مسکونی بپردازید را برایتان جمع آوری کرده که مشاهده خواهید کرد :

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

درک تفاوت هزینه های زندگی ایران و اسپانیا با راهنمایی مشاوران خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه خرید مسکن در اسپانیا

اگرقصد دارید که یک سرمایه گذاری در اسپانیا انجام دهید و اهل ریسک نیز نمی باشید ، خرید ملک می تواند یک سرمایه گذاری مطمئن برای شما تلقی شود ، همچنین شاید با مهاجرت خود قصد داشته باشید که در این کشور اجاره نشین نبوده و ملک خود را خریداری نمایید ، باید بگوییم که قیمت ملک نیز در اسپانیا بسیار مناسب است ولی همواره باید با کسب اطلاعات کافی سعی نموده تا بهترین خرید را انجام دهید ، اطلاعات تکمیلی در زمینه سرمایه گذاری در بازار ملک را در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا بخوانید.

با مشاورین ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید و در رابطه با هزینه خرید مسکن در اسپانیا اطلاعات دقیق و روشنی کسب نمایید ، در جدول زیر ما جدیدترین قیمت ملک در شهرهای مختلف اسپانیا را در سال 2022 برای شما تهیه کرده ایم:

نام شهر هزینه هر متر مربع ملک در مرکز شهر هزینه هر مترمربع ملک در حومه شهر
مادرید 4840 یورو 3432 یورو
بارسلونا 4550 یورو 2866 یورو
والنسیا 2936 یورو 1533 یورو
سویا 3000 یورو 1914 یورو
ساراگوسا 2260 یورو 1675 یورو
عنوان هزینه مبلغ هزینه ها به صورت ماهانه
مجموع قبوض ( برق ، گاز ، آب ، زباله ، گرمایش و سرمایس ) در آپارتمان 85 متری 80 یورو تا 200 یورو ( 120یورو به طور متوسط )
هزینه 1 دقیقه مکالمه با تلفن همراه 0.06 یورو تا 0.25 یورو ( به طور متوسط 0.17 یورو )
هزینه اینترنت ADSL ( با سرعت 60 مگابات بر ثانیه بدون محدودیت حجم ) 29 یورو تا 52 یورو ( 37 یورو به طور متوسط )

هزینه های قبوض در اسپانیا

هزینه های قبوض در اسپانیا همواره به عنوان یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در هزینه و مخارج زندگی در نظر گرفته می شوند که باید آن ها را مورد بررسی دقیق قرار داد تا در پایان ماه با مشکل مالی مواجه نشد ، زیرا در کشورهای اروپایی معمولا با پرداخت نکردن قبوض برخورداهای جدی صورت می پذیرد.

 البته مقدار آن ها معمولا نسبت به دیگر هزینه های زندگی در اسپانیا بسیار کم است ، در ادامه میزان برخی از این مخارج را به طور متوسط مشاهده می کنید.

هزینه های زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشور ها بیشتر است یا کمتر؟ مطالعه مقالات زیر ، شمار ا به پاسخ سوالاتتان خواهد رساند.

هزینه خوراک در اسپانیا

باید گفت که بعد از هزینه های اقامت و اسکان ، هزینه خوراک در اسپانیا مهم ترین مورد در نظر گرفته می شود که بر خلاف هزینه های اقامتی ، سبک زندگی ، آداب و سلیقه های افراد تاثیر بسیاری در تعیین مقدار این هزینه دارد.

شما می توانید با صرف غذا در منزل و تهیه آن در آشپزخانه خود نسبت به خوردن غذا در خارج از منزل به طور قابل ملاحظه ای از این هزینه بکاهید.

همچنین می توانید با خرید مواد غذایی مورد نیاز خود از فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های دارای تخفیف در این کشور ماهانه مقدار قابل توجهی از هزینه های خوراک خود کاهش دهید.

اما خوشبختانه باید بگوییم که هزینه خوراک و قیمت اقلام خوراکی در اسپانیا ارزان تر از بسیاری کشورهای اروپایی است و خانواده ها با داشتن مشاغلی ساده هم به راحتی می توانند از پس هزینه های زندگی در اسپانیا بر بیایند.

در جدول قیمت برخی از مهم ترین اقلام خوراکی را در اسپانیا مشاهده خواهید کرد :

نوع اقلام خوراکی قیمت اقلام
1 لیتر شیر 0.80 یورو
500 گرم نان 1.01 یورو
1 کیلو برنج 1.16 یورو
12 عدد تخم مرغ 1.98 یورو
1 کیلو فیله مرغ 6.14 یورو
1 کیلو گوشت قرمز 10.93 یورو
1 کیلو سیب 1.76 یورو
1 کیلو پرتقال 1.44 یورو
1 کیلو سیب زمینی 1.67 یورو
1 کیلو پیاز 1.24 یورو
1.5 لیتر آب معدنی 0.64 یورو
وسایل نقلیه مبلغ هزینه ماهانه
بلیط یک طرفه ( حمل و نقل محلی ) 1.05 یورو تا 2.40 یورو
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی ) 28 یورو تا 56 یورو
شروع تاکسی ( تعرفه عادی ) 2.40 یورو تا 6 یورو
تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه معمولی ) 0.8 یورو تا 2.33 یورو
تاکسی 1 ساعت انتظار ( تعرفه معمولی ) 17.8 یورو تا 30 یورو
بنزین ( 1 لیتر ) 1.4 یورو تا 1.9 یورو

هزینه حمل و نقل در اسپانیا

یکی دیگر از هزینه های زندگی در اسپانیا را هزینه های حمل و نقل افراد به خود اختصاص می دهند که در اسپانیا هر فرد با توجه به نوع استفاده خود از وسیله نقلیه ماهانه باید مبلغی خاص را به آن اختصاص دهد ، در این جا هم باید بگوییم که هزینه حمل و نقل در اسپانیا مانند دیگر هزینه ها در شهرهای بزرگ و اصلی معمولا بیش تر از شهرهای کوچک و روستاها است ، زیرا در زندگی شهری نیاز به جابه جایی بیش تر و فاصله ها نیز طولانی تر است.

همچنین در شهرهای اصلی و پایتخت این کشور انواع وسیله های نقلیه عمومی برای درون و خارج از شهر وجود دارد که نیاز به استفاده از وسایل شخصی را به حداقل خواهند رساند ، اما در شهرهای کوچک وسایلی نظیر مترو شاید وجود نداشته باشد اما خطوط اتوبوس رانی و تاکسی رانی به طور کامل و منظم در حال فعالیت هستند ، در ادامه متوسط هزینه هایی که باید بابت حمل و نقل در اسپانیا ماهانه در نظر بگیرید را به شما ارائه خواهیم کرد:

هزینه پوشاک در اسپانیا

یکی دیگر از هزینه های زندگی در اسپانیا که سلیقه و سبک زندگی افراد تاثیر زیادی در میزان هزینه های مرتبط با آن خواهد داشت ، هزینه های پوشاک افراد است ، هر فرد با توجه به شخصیت و علاقه خود می تواند مقدار خاصی از درآمد خود را خرج پوشاک نماید و علاوه بر این با توجه به برندها متفاوت پوشاک و قیمت های بسیار گوناگون آن ، نمی توان مقدار دقیقی را برای این هزینه اعلام کرد.

همچنین باید گفت که قیمت پوشاک در اسپانیا با دیگر نقاط اروپا به دلیل یکسان بودن اکثر برندها و مارک های پوشاک ، یکسان و مشترک است و تفاوت های چندان چشمگیر و زیاد نیست ، در ادامه هزینه پوشاک در اسپانیا را به طور متوسط مشاهده می کنید:

نوع پوشاک قیمت پوشاک در اسپانیا
1 شلوار جین (Levis 501 یا مشابه ) 72.58 یورو
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای ( زارا ، اچ اند ام ، ...) 28.88 یورو
1 جفت کفش ورزشی نایک مناسب دویدن ( میان رده ) 67.57 یورو
1 جفت کفش چرم مردانه 85.39 یورو
نوع تفریح هزینه
باشگاه تناسب اندام ماهانه برای 1 بزرگسال 25 یورو تا 50 یورو
اجاره زمین تنیس ( 1 ساعت در آخر هفته ) 6 یورو تا 23.47 یورو
سینما ، اکران بین المللی 1 صندلی 6.5 یورو تا 10 یورو

هزینه تفریحات در اسپانیا

اگر شما یک دانشجو در اسپانیا باشید ، یقینا پس از یک هفته کار دانشجویی در اسپانیا و یا اگر یک کارگر ، کاسب و یا یک کارمند در این کشور باشید پس از یک هفته کاری سخت نیاز دارید که آخر هفته خود را در کنار دوستان و یا خانواده خود به یک تفریح و یا سرگرمی مناسب گذرانده و خود را برای هفته جدید آماده نمایید.

امروزه اکثر تفریحات و سرگرمی ها با پرداخت هزینه هایی مواجه هستند ، که این هزینه ها باید در مخارج زندگی افراد لحاظ شوند ، در ادامه برخی از این هزینه تفریحات دراسپانیا را مشاهده خواهید کرد:

هزینه خدمات درمانی در اسپانیا

هزینه خدمات درمانی در اسپانیا

شاید یکی از بهترین مزیت های مهاجرت و زندگی در اسپانیا برای مهاجران و دانشجویان کشورمان استفاده از خدمات بیمه درمانی دولتی این کشور است که دارای کیفیت بالا و خدمات بسیار مناسبی در جهان است ، در این کشور تعداد پزشک به طور مناسب تری نسبت به دیگر کشورهای اروپا و جهان موجود است و برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه خدمات درمانی دولتی هیچ هزینه ای از شهروندان و مهاجرین دریافت نمی شود.

دولت هزینه درمان و سلامت مردم را بر عهده گرفته است و استفاده از خدمات ویزیت دکتر ، بستری در بیمارستان و تهیه دارو ( به غیر از برخی داروهای خاص ) بر عهده دولت است و دانشجویان مهاجر و تمام کسانی که به صورت قانونی به این کشور مهاجرت کرده اند می توانند از آن بهره کامل را ببرند.

پس برخلاف کشورمان که هزینه درمان و بیمه بسیار بالا می باشد ، هزینه خدمات درمانی در اسپانیا کامل رایگان است و برای محاسبه هزینه های زندگی در اسپانیا نیازی به مد نظر قرار دادن این بخش نمی باشد.

سطح درآمد در اسپانیا

اسپانیا در تعادل بین کار و زندگی ، سلامت ، ارتباطات اجتماعی و ایمنی از میانگین جهانی عملکرد بهتری دارد ولی از نظر شغل ، تحصیلات و رضایت از زندگی عملکرد ضعیفی را نشان می دهد که برمی گردد به رکود اقتصادی که دامن این کشور را گرفت و تا مرز ورشکستگی دولت نیز پیش رفت ، به همین خاطر سطح درآمد در اسپانیا تا حدی نیست که باعث رضایت کافی و رفاه بالا شود ، اما به قدری نیز نیست که در تهیه مخارج مشکلی به وجود آید.

اگر قصد کسب درآمد و کار در این کشور را دارید ثبت شرکت در اسپانیا و کارآفرینی ، چنان چه سنجیده عمل شود و در زمینه مناسبی سرمایه گذاری صورت گیرد یکی از بهترین گزینه های اشتغال در این کشور است و درآمدی بالاتر از میانگین درآمد را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

در حال حاضر نزدیک به 62 درصد از افراد 15 تا 64 ساله در اسپانیا دارای شغل حقوقی هستند که کمتر از میانگین جهانی اشتغال 66 درصد می باشد و متوسط ​​درآمد سرانه خالص تعدیل شده خالص خانوارها 27155 دلار در سال است که کمتر از میانگین جهانی 30490 دلار در سال است.

سطح درآمد در اسپانیا

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در اسپانیا

مادرید 1000 یورو
بارسلونا 974 یورو
والنسیا 723 یورو
سویا 621 یورو
ساراگوسا 530یورو

مادرید 4840 یورو
بارسلونا 4550 یورو
والنسیا 2936 یورو
سویا 3000 یورو

اعداد به ازای هر متر مربع هستند.

1 لیتر شیر 0.80 یورو
500 گرم نان 1.01 یورو
1 کیلو برنج 1.16 یورو
12 عدد تخم مرغ 1.98 یورو
1 کیلو فیله مرغ 6.14 یورو
1 کیلو گوشت قرمز 10.93 یورو
1 کیلو سیب 1.76 یورو

در حال حاضر نزدیک به 62 درصد از افراد 15 تا 64 ساله در اسپانیا دارای شغل حقوقی هستند که کمتر از میانگین جهانی اشتغال 66 درصد می باشد و متوسط درآمد سرانه خالص تعدیل شده خالص خانوارها 27155 دلار در سال است که کمتر از میانگین جهانی 30490 دلار در سال است.

دولت هزینه درمان و سلامت مردم را بر عهده دارد ، ویزیت دکتر ، بستری در بیمارستان و تهیه دارو بر عهده دولت است و دانشجویان مهاجر و تمام کسانی که به صورت قانونی به این کشور مهاجرت کرده اند می توانند از آن استفاده رایگان داشته باشند.

اما همانطور که گفتیم درآمدها به طور کامل هزینه های زندگی در اسپانیا را پوشش می دهد و زندگی در این کشور سخت نیست ، برای دریافت اطلاعات کشور اسپانیا به طور دقیق تر و تخصصی در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی از طریق دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید ، همچنین میتوانید مقاله مهاجرت به اسپانیا را بخوانید و با تمامی راه و روش های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید ، روش هایی مانند خرید ملک ، سرمایه گذاری ، ازدواج ، تحصیل و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه