سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا یکی از روش های مطمئن و همچنین پرطرفدار برای مهاجرت و اخذ ویزای این کشور است که در طی سالیان گذشته افراد بسیاری از کشورمان بدین وسیله به اسپانیا مهاجرت نموده اند ، اسپانیا یکی از کشورهایی است که همواره اقتصادی قوی را دارا بوده و این قدرت اقتصادی اش را مدیون تعداد زیاد سرمایه گذاران داخلی ، خارجی و محیط آزاد کسب و کارش می باشد.

در این مقاله که به تلاش تیم ترجمه و کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، تهیه و تنظیم شده است ، ما به روز ترین و مهم ترین اطلاعاتی را که درمورد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا به آن ها نیاز دارید را در اختیار شما قرار خواهیم داد ، خواهشمندیم با ما در تماس باشید و ما را از نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود مطلع فرمایید و همچنین در صورت بروز هرگونه ابهام یا سوال با گروه مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

برای به ثبت رساندن شرکت و یا هرگونه سرمایه گذاری در این کشور ، ابتدا باید از قوانین و شرایط لازم برای انجام آن اطلاع لازم را کسب نمایید ، تا در هنگام سرمایه گذاری یا پس از آن با مشکلات قانونی مواجه نشوید ، دقت داشته باشید که سهل انگاری در این زمینه ممکن است شما را با ضرری بزرگ یا حتی از دست رفتن کل سرمایه مواجه سازد ، پس توصیه می کنیم حتما در حین انجام این موضوع از حضور یک وکیل خبره در کنارتان اطمینان حاصل نمایید.

برای آگاهی از قوانین کاری در کشور های اروپایی و دانستن مواردی مانند حداقل حقوق کارگرانی که باید هنگام تاسیس شرکت آن ها را استخدام کرده و حقوق بدهید و یا شاخص های اقتصادی مهم ، می توانید مقاله کار در اروپا را بخوانید.

بیزنس در اسپانیا

اسپانیا یکی از برترین موقعیت ها و شرایط را برای سرمایه گذاری خارجی در اتحادیه اروپا دارا می باشد ، این کشور با داشتن چندین بخش مهم و پر رونق نظیر گردشگری ، انرژی‌های تجدید پذیر و تحقیقات در حال توسعه با رشد سریع در حال تبدیل شدن به یکی از پیشرفته ترین و بزرگ ترین قطب های اقتصادی جهان در سال های آینده است ، یکی از مهم ترین دلایل جذب سرمایه های خارجی و سرمایه گذاران خارجی در این کشور را می توان وجود چنین فرصت هایی در کنار انعطاف پذیری و سازگاری دولت با آنان دانست.

با این که فرهنگ بیزنس و کسب و کار در اسپانیا با دیگر جاهای جهان کمی متفاوت است و مدتی زمان می برد تا با آن آشنا شوید اما جای هیچ نگرانی در این باره نمی باشد زیرا بانک جهانی ، سهولت تجارت در اسپانیا را از بین 190 کشور در رتبه 28 قرار داده ، این یعنی این که انجام تجارت در آن جا بسیار آسان‌تر از حتی اکثر کشورهای همسایه می باشد.

معمولا در اکثر مواقع افراد سرمایه گذار در پی حفظ پول خود می باشند و در کنار این مسئله قصد دارند با جابجایی سرمایه خود به کشور مد نظر ، از امکانات و شرایط آن کشور نیز بهره مند شوند ، پس بسیار مهم است که بدانید در چه زمینه هایی سرمایه گذاری نمایید که پس از مدتی با افت ارزش سرمایه مواجه نشوید ، در ادامه قصد داریم بهترین روشهای سرمایه گذاری را به شما معرفی نماییم.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا

انواع شرکت ها در اسپانیا

در اسپانیا هم مانند تمام کشورهای جهان می توانید شرکتی که قصد راه اندازی آن را دارید در انواع مختلفی از آن تاسیس و به ثبت برسانید ، که هر نوع از این شرکت ها خصوصیات خود را دارا هستند ، در این قسمت شما را با انواع شرکت های قابل ثبت در این کشور آشنا خواهیم کرد و درباره هر کدام از آن ها توضیحاتی را به شما ارائه می نماییم.

انواع شرکت ها در اسپانیا

در نهایت این شما هستید که با مشورت با وکیل خود باید بهترین نوع شرکت را بر اساس نوع بیزنس خود انتخاب نمایید ، انتخاب نادرست نوع شرکت ممکن است که در نوع مالیات اخذ شونده توسط دولت و موارد مهم دیگری که به آن ها اشاره خواهیم کرد تاثیر گذار باشند و در انتها بر میزان سود و ضرر و همچنین پرداخت بدهی ها و مسئولیت ها در قبال شرکت تاثیر به سزایی داشته باشند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود در اسپانیا یا Sociedad de Responsabilidad Limitada ، نوع دیگری از شرکت های سهامی اسپانیایی است ، این نوع شرکت یک نهاد حقوقی مستقل است و سهامداران هیچ مسئولیتی در قبال بدهی های ناشی از شرکت نخواهند داشت.

یکی از مزایای مهم این نوع شرکت ها این است که برای ثبت و تاسیس نیاز به سرمایه بسیار کمتری نسبت به دیگر نوع شرکت ها خواهند داشت و توافق میان شرکاء از انعطاف بیشتری برخوردار خواهد بود ، به همین خاطر نزدیک به اکثریت سرمایه گذاران در اسپانیا این نوع را برای ثبت شرکت خود بر می گزینند.

علاوه بر این ، سهام شرکت های مسئولیت محدود در بازار بورس سهام قابل معامله نیست ، توجه نمایید که برای راه اندازی این نوع شرکت در اسپانیا ، باید اساسنامه های شرکت را تهیه و محضری کنید و همچنین حداقل سرمایه لازم برای شروع 3000 یورو می باشد.

توجه داشته باشید که نام شرکت باید خاص باشد یعنی در جای دیگری به وسیله شرکت ییا بیزنس دیگری مورد استفاده قرار نگرفته باشد و همچنین اسم شرکت نباید ضمانت شده از نام هیچ یک از شرکاء باشد یا از اسم شرکاء در نام شرکت استفاده شده باشد ، در این صورت نوع شرکت تغییر خواهد کرد.

ثبت شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام در اسپانیا یا Sociedad Anónima در اسپانیا شرکتی است که تاسیس کنندگان یا سرمایه گذاران آن ، قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تاًمین می کنند ، این نوع شرکت کامل ترین نوع شرکت سهامی می باشد که معمولا برای شرکت های بزرگ و با سرمایه های هنگفت مورد استفاده قرار می گیرد و چون تامین سرمایه از طریق سرمایه گذاران ابتدایی به دلیل زیاد بودن مبلغ مورد نیاز قابل فراهم کردن نمی باشد از مشارکت مردمی تامین سرمایه می شود.

این نوع شرکت ها از ساختار و نظم بالایی برخوردار هستند و تصمیمات عمده توسط اکثریت تصمیم گیری می شود ، این نوع شرکت در اسپانیا خود یک شخص حقوقی مستقل است و سهامداران هیچ مسئولیتی در قبال بدهی های ناشی از شرکت ندارند و بدهی های و قرض های شرکت از اموال و سرمایه های شرکت محاسبه و کسر می شود و با دارایی ها و اموال اشخاص دخالتی نخواهد داشت.

برای شروع کار در این نوع سرمایه گذاری حداقل مبلغ مورد نیاز برای به ثبت رساندن شرکت 60 هزار یورو است.

ثبت شرکت مشارکت مدنی

شرکت مشارکت مدنی در اسپانیا یا Sociedad Civil یک رابطه تجاری است که توسط دو یا چند نفر ایجاد می شود که پول ، تجهیزات و یا نیروی کار را به اشتراک می گذارند و سود را به صورت توافق شده بین خود تقسیم می کنند ، بر این اساس ، هرگونه بدهی یا تعهد مالی نیز بین طرفین تقسیم می شود ، خوب است بدانید که هر چیزی که به صراحت مورد توافق قرار نگرفته باشد ، چه به صورت عمومی و چه خصوصی ، تحت قانون مدنی اسپانیا اداره می شود.

این نوع ثبت شرکت نیازی به رسمی شدن در همه موارد ندارد ، مثلا در سرمایه گذاری مشترک در خرید یا کمک در ساخت و ساز یک منزل ، در این نوع سرمایه گذاری حداقلی از لحاظ قانونی برای شروع و ثبت شرکت در نظر گرفته نشده است.

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن توسط موسسین و سرمایه گذاران اولیه تامین می شود و بر خلاف شرکت های سهامی عام هیچ عرضه عمومی سهامی ندارند ولی از لحاظ ضوابط و قوانین دیگر دقیقا مانند همان شرکت های سهامی عام می باشند.

در این نوع شرکت هم سهام داران هیچ گونه مسئولیتی در مورد بدهی های شرکت ندارند و میزان بدهی و قرض شرکت از سرمایه و سهام شرکت کسر و پرداخت خواهد شد و اموال شخصی افراد در آن هیچ گونه دخالتی داده نمی شوند.

ثبت شرکت تعاونی

تعاونی در اسپانیا یا Sociedad Cooperativa برای گروه هایی از مردم یا شرکت ها در اسپانیا طراحی شده است که برای دستیابی به منافع مشترک گرد هم می‌آیند و در حقیقت برای حل مشکل و یا رسیدن به سودی مشترک تلاش می نمایند.

همه اعضای تعاونی از حقوق یکسانی برخوردارند ، مگر اینکه شرط دیگری توسط خود اعضای تعاونی مقرر شده باشد ، به طور مثال شاید اعضا دارای سرمایه و سهم یکسان از سود نباشند اما هر عضو بدون توجه به درصد سهامش ، یک رای دارد و نسبت سهام به رای وجود ندارد ، در واقع تعاونی ، متکی به اعضاء است نه به سرمایه.

به طور کلی دو نوع تعاونی از جمله تعاونی درجه یک و تعاونی درجه دو وجود دارند که تعاونی های درجه یک حداقل شامل سه نفر یا سه شرکت می باشد ، اما تعاونی های درجه دو شامل دو یا چند تعاونی می باشند ، در تعاونی ها هم میزلن سرمایه گذاری در اساس نامه مشخص می شود و هریک از اعضا ملزم به پرداخت حق سهم خود می باشند ، معمولا نقطه قوت تعاونی ها در موارد مالیاتی می باشد که امتیاز های خوبی را نسبت به دیگر نوع شرکت ها دارا هستند.

بهترین سرمایه گذاری در اسپانیا

هر فردی با سرمایه گذاری قصد دارد که پول خود را به کالایی تبدیل نماید که از کاهش ارزش آن جلوگیری کرده باشد و بهتر این که بتواند از آن سرمایه گذاری درآمدی هم به وجود آورد و به نوعی به آن پول و سرمایه خود بیفزاید ، حال اگر سرمایه گذاری موفق باشد به طور قطع این موضوع اجرا می شود اما اگر سرمایه گذاری به طور غلط و نا مناسب صورت گیرد ممکن است برای شخص سرمایه گذار ضرر به وجود آورد و روزانه از سرمایه اش کاسته شود و شاید در نهایت کل دارایی اش را هم از دست بدهد.

بهترین سرمایه گذاری در اسپانیا

در اسپانیا هم مشاغل و فرصت های کار و سرمایه گذاری های متعددی وجود دارد که ممکن سود و یا ضرر را به همراه داشته باشد.

برای اینکه بتوان با یک سرمایه گذاری موفق رسید باید حتما درباره شرایط اقتصادی و اوضاع کسب و کار در این کشور تحقیق و کسب اطلاع نمود ، اما بعضی مشاغل و فرصت ها هستند که معمولا میزان خطر و ضرر ده بودن آن ها بسیار کم است و می توان به آن ها تکیه نمود ، در این قسمت شما را با چندی از این سرمایه گذاری های امن در اسپانیا اشنا خواهیم نمود.

املاک و مستغلات

یکی از روش های موفق سرمایه گذاری در اسپانیا خرید ملک است که می تواند خطر ضرر مالی و ورشکستگی را به حد صفر برساند ، سالانه قیمت ملک در این کشور با رشد مواجه است ، اما میزان رشد در هر قسمت و در هر شهر متفاوت است و نمی توان مقداری ثابتی را برای تمامی نقاط اعلام کرد.

به طور کلی میزان رشد قیمت ملک در اسپانیا زیاد نمی باشد و این نوع سرمایه گذاری برای طولانی مدت بسیار مناسب است و برای بهره برداری های کوتاه مدت گزینه مناسی نیست ، اما اگر قصد شما فقط به نوعی سپرده گذاری امن پولتان و یک بهره مناسب در طی چند سال است این گزینه یکی از بهترین موارد ممکن است.

یکی دیگر از فواید سرمایه گذاری در بخش املاک ، اعطای اقامت به وسیله دولت است که تحت شرایطی خاص به شما تعلق می گیرد و می تواند به اقامت دائم نیز تبدیل شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت ، البته این موضوع را هم فراموش نکنید که شما می توانید با خرید یک منزل در یک شهر توریستی و یا هر جای دیگر آن را اجاره داده و ماهیانه از آن جا کسب درآمد هم بفرمایید ، طی 5 سال گذشته خرید ملک توسط مهاجران افزایش بسیاری داشته است که بیشتر به دلیل اخذ اقامت بوده است.

کار آفرینی

یکی از روش هایی که بسیار مورد علاقه و تایید دولت اسپانیا قرار می گیرد و تمامی حمایت های لازمه از آن را به عمل می آورد ، روش سرمایه گذاری و کارآفرینی می باشد ، شما می توانید با تاسیس یک شرکت در این کشور شروع به کار آفرینی و استخدام افراد متخصص در شرکت خود نمایید و هم برای خود و هم برای اسپانیا مفید واقع شوید ، دولت اسپانیا هم طی چندین ساله گذشته با اعطای تسهیلات و خدمات شایسته و مفید به سرمایه گذاران در این بخش تمام تلاش خود را در راستای موفقیت سرمایه گذاران و همچنین جذب آنان در این بخش نموده است.

به نحوی می توانیم بگوییم حمایتی که دولت از این بخش به عمل می آورد می تواند پشتوانه مناسب و مطمئنی برای سرمایه گذای و به نتیجه رساندن آن در این زمینه باشد.

اوراق قرضه

اوراق قرضه و یا اوراق با درآمد ثابت ، به منظور تأمین مالی پروژه‌ها و فعالیت‌های دولتی و شهری مانند شهرداری‌ها و اداره جات ، کارخانه ها و غیره سالانه توسط دولت اسپانیا انتشار می‌یابند ، این نوع سرمایه گذاری به این نحو است که شما در ازای خرید اوراق به دولت یا شرکت مورد نظر پولی را قرض داده اید و آن شرکت و یا دولت متعهد می‌شود تا وجه یا اعتبار مورد نظر را در بازه زمانی مشخص و با پرداخت سود دوره‌ای ثابت بازپرداخت نماید.

از آن جا که طرف مقابل شما در این معامله دولت ، ارگان های دولتی و یا شرکت های معتبر و بزرگ تحت نظارت دولت هستند تضمین این کار قطعی است و همچنین در صورت نیاز به اصل سرمایه گذاری ، اوراق مانند پول نقد است و شما می توانید فورا سهام اوراق را بفروشید و پول آن را دریافت نمایید.

این روش هم می تواند برای شروع و در بدو ورود به اسپانیا یک سرمایه گذاری امن باشد و سود مناسبی را برای شما به ارمغان آورد.

صنعت گردشگری

اسپانیا یکی از کشورهای جاذب توریست در کنار فرانسه و ایتالیا در قاره اروپا و در جهان می باشد که همواره جز 5 کشور پر بازدید و جاذب توریست در جهان بوده است ، این کشور سالانه به طور متوسط نزدیک به 60 الی 70 میلیون گردشگر را به خود جذب می نماید ، آمارهاي منتشر شده نشان مي دهد كه صنعت گردشگري اسپانيا ؛ 16 درصد توليدات ناخالص داخلي اين كشور را تشكيل مي دهد و به نظر مي رسد با اجراي طرح هايي كه دولت اسپانيا درخصوص جذب گردشگران خارجي در دست انجام دارد سهم صنعت گردشگري در درآمد اين كشور افزايش قابل توجهي يابد.

این موضوع یعنی بازار کاری پر رونق و پر درآمد ، شما می توانید با سرمایه گذاری در بخش های توریستی از کسب و کاری موفق و سرمایه گذاری پر سود بهره مند شوید ، به طور مثال می توان به تاسیس رستوران و یا کافی شاپ در شهر و نقاط توریستی و یا تاسیس تورهای گردشگری در این کشور و بسیاری مشاغل دیگر نام برد.

اسپانيا همچنين در قالب يك برنامه 25 ساله در نظر دارد شمار بازديدكنندگان خارجي از اين كشور را سالانه به يكصد ميليون نفر افزايش دهد كه براي تحقق اين هدف هر سال به طور متوسط 3500 برنامه عملياتي را براي جذب حداكثر گردشگران خارجي به اجرا خواهد گذاشت و این یعنی فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری و موفقیت در این بخش که آینده ای با تضمین را هم رقم می زند.

تاسیس شعب و نمایندگی ها

یکی از مشاغل و سرمایه گذاری های مطمئن که با کمی دقت و هوشیاری می توانید هم از هزینه کرد خود و هم از سود دهی بیزنس خود مطمئن شوید تاسیس نمایندگی و شعبی از یک برند و یا محصولی خاص است.

در این روش سرمایه گذاری اگر شما قادر باشید که از یک محصول و یا برند اسم و رسم دار و شناخته شده یا محصولی که مطمئن هستید می تواند در آینده سهم خوبی از بازار را به خود جذب نماید ، نمایندگی تاسیس کنید ، یک شغل تقریبا همیشگی و سود آور را به دست آورده اید.

یکی از مزایای مهم این نوع سرمایه گذاری این است که تمام هزینه ها تبلیغات و بازاریابی از دوش شما برداشته خواهد شد و این موضوع بر دوش کمپانی می باشد ، دیگر این که شما باید قادر باشید تا بتوانید مقدار اولیه اجناس یا محصولات مورد نظر را خریداری و سپس به فروش اقدام نمایید.

همچنین می توانید نمایندگی از کمپانی خود را از خارج کشور وارد اسپانیا کنید و در آن جا به تاسیس شعبه بپردازید و اجناس خود را وارد این کشور و به فروش برسانید ، در صورتی که موفق شوید بازاریابی مناسبی انجام دهید و فروش خوبی را حاصل کنید این کار می تواند شما را به سود بسیار بالایی برساند ، به ریال تولید می کنید و به یورو می فروشید.

مزایای سرمایه گذاری در اسپانیا

اگر شما هم قصد دارید در اسپانیا سرمایه گذاری کنید ، شاید تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید که با بردن سرمایه و پول خود به این کشور چه مزایا و منافعی نسبت یه کشور خود و شرایط فعلی نصیب شما خواهد شد ، به نحوی می توان گفت که همین مزایا و منافع هستند که شما را به این نتیجه می رسانند که آیا این کشور مناسب برای سرمایه گذاری است و یا باید به دنبال مقصدی دیگر بود.

مزایای سرمایه گذاری در اسپانیا

اسپانیا جز کشورهای مدرن و پیشرفته جهان امروز است که سالانه افراد بسیار زیادی خواهان مهاجرت و ادامه زندگی در آن جا هستند پس این موضوع تا حدی نشان از مناسب بودن آن دارد ، در این قسمت چندی از مزایای مهم و اساسی که با سرمایه گذاری در اسپانیا به دست خواهید آورد آشنا خواهیم نمود.

  • نرخ تورم پایین و ثبات اقتصادی در این کشور که امنیت اقتصادی را در پی دارد.
  • دسترسی به نیروی کار متخصص و ماهر در اکثر زمینه ها و حرفه ها
  • امکان فعالیت در دیگر بازار های اروپا و کشورهای شنگن
  • امکان دریافت اقامت برای خودتان و تمامی افراد تحت تکفل
  • امکان مالکیت کامل بیزنس خود بدون نیاز به شریک اسپانیایی
  • وجود ابزار و تجهیزات کامل و به روز برای راه اندازی شغل مورد نظرتان
  • نرخ پایین مصادره اموال توسط دولت و امنیت در سرمایه گذاری
  • نرخ پایین فساد اداری و قضایی که باز هم امنیت در سرمایه گذاری را به همراه دارد.

بهترین شهرهای اسپانیا برای سرمایه گذاری

هرکدام از شهر های اسپانیا به دلیل تفاوت در فرهنگ ، اقلیم و آب و هوا ، کوچکی و بزرگی ، توریستی یا غیر توریستی و غیره به سمت خاصی از انواع شغل ها ، شرکت ها ، کارخانجات و به طور کل سرمایه گذاری های خاصی حرکت کرده اند و هرکدام از آن ها در زمان حال برای سرمایه گذاری در مشاغل خاصی مناسب هستند ، همچنین همین عوامل باعث شده است که رونق در بعضی از شهرها بیشتر در بعضی کمتر باشد و در نهایت دچار تفاوت هایی با یکدیگر شده باشند.

بهترین شهرهای اسپانیا برای سرمایه گذاری

این موضوع نیز برای یک سرمایه گذار مهم است که تحقیقات لازم را به عمل آورده و محیط و شهر مناسب با شغل و بیزنس مورد نظر خود برای سرمایه گذاری را به درستی یافته باشد که در آینده دچار نقصان سرمایه نگردد و بتواند به موفقیت برسد.

در ادامه شما را با مهم ترین و پر رونق ترین شهر های اسپانیا ، که برای سرمایه گذاری و ایجاد شغل یا به ثبت رساندن یک شرکت مناسب هستند آشنا خواهیم کرد.

مادرید پایتخت ماتادورها

مادرید پایتخت اسپانیا ، یکی از شهرهای اروپایی است که بالاترین تعداد فرصت های تجاری را ارائه می دهد و اکثر شرکت های دولتی و خصوصی در این جا مستقر هستند که باعث شده بیشترین سرمایه گذاری های خارجی را دریافت کند ، در حال حاضر ، بیش از 400 هزار شرکت و 7 میلیون مصرف کننده بالقوه در مادرید با همدیگر زندگی می کنند.

کانون مالی مادرید محل اصلی ترین بانک های اسپانیایی ، بانک های خارجی و صندوق های سرمایه گذاری است و بالغ بر 8 بانک اسپانیایی از جمله با ارزش ترین بانک ها در جهان هستند ، سرمایه گذاری های خارجی در مادرید ، 85 درصد از سرمایه گذاری های خارجی را در اسپانیا در سال 2018 با تقریبا 40،000 میلیون یورو نشان می دهد.

همچنین 15 درصد از گردشگران خارجی که به مادرید می آیند به دلایل تجاری این کار را انجام می دهند ، سال گذشته بیش از 10 میلیون خارجی از این شهر دیدن کردند که عمدتا از ایالات متحده ، ایتالیا ، چین ، فرانسه ، آلمان و انگلستان بوده اند ، تمامی این ارقام و شواهد در کنار امنیت بالای اداری و قضایی ، نشان از موفقیت سرمایه گذاری های خارجی و همچنین وجود زمینه های زیاد و جدید برای سرمایه گذاری در این شهر خبر می دهند.

بارسلونا پایتخت کاتالون ها

بارسلونا در حال حاضر یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان است ، بر اساس گزارش وب سایت Tripadvisor ، این شهر در کنار لندن ، نیویورک ، پاریس و رم در بین پنج شهر مورد علاقه جهانگردان در جهان و بالاترین رتبه در اسپانیا قرار دارد ، که این جریان مداوم بازدیدکنندگان و جهانگردان اجازه دادن نیاز به ملک را در این شهر افزایش داده و اجاره ملک را به یک شغل مناسب و پر درآمد تبدیل کرده است.

بارسلونا به مرکز بازرگانی اسپانیا معروف است به طوری که سرمایه گذاری خارجی در این شهر طی یه دهه اخیر روندی همواره صعودی را پشت سر گذاشته و هم اکنون بیش از 5 هزار شرکت خارجی در بارسلونا دفتر تاسیس کرده و مشغول به فعالیت هستند ، تنها در سال گذشته ، بیش از 100 پروژه تجاری بزرگ در شهر راه اندازی شده است و در سال 2019 نیمی از پروژه های اجرایی در اسپانیا ، در بارسلونا اجرایی شده اند.

بارسلونا با سرعت و اتصال فوق العاده اینترنت ، امنیت بالا و خدمات نوآورانه یکی از اولین شهرهای هوشمند در اروپا به حساب می آید چنان که کسب و کارهای فناوری می تواند فرصت های شغلی بزرگ و بازار درآمد محلی بسیار خوبی را به وجود آورد ، بارسلونا یکی از مناسب ترین شهرها برای سرمایه گذاری در زمینه های گردشگری ، آی تی و ساخت ساز به شمار می آید که می تواند درآمد بسیار بالایی را برای شما به ارمغان آورد.

والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا

والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا و قطب کشاورزی این کشور محسوب می شود ، والنسیا شهری زیبا ، سرزنده و پر از انرزی می باشد و بسیاری از مردم با آن علاقه مند هستند ، این شهر به دلیل پایین تر بودن نرخ اجناس و هزینه ها از این لحاظ می تواند از بارسلونا و مادرید بسیار مقرون به صرفه تر باشد و سرمایه اولیه کمتری را برای تاسیس بیزنس مورد نظرتان لازم داشته باشد.

طبق آمار والنسیا در مدت حداکثر 2 ساعت از طریق زمین می تواند به 27 درصد از جمعیت اسپانیا دسترسی داشته باشد و با نگاه از منظر اروپایی ، این شهر در وسط راهرو مدیترانه ای قرار گرفته و سواحل آن دارای موقعیت ممتازی می باشد که این ورودی جنوبی به اروپا و پلی به آمریکای لاتین است.

در سال 2019 بیشتر از 400 شرکت خارجی در این شهر مشغول به فعالیت بوده اند که پیش بینی می شود تا سال 2023 این رقم افزایشی 25 درصدی را به خود بیند ، هم چنین از سال 2019 تاکنون صادرات محصولات و اجناس تولیدی در این شهر 37 درصد رشد داشته است و هر روز هم به این مقدار افزوده می شود.

علاوه بر این سه شهر شهرهای دیگر اسپانیا نظیر مالاگا ، سوسیداد ، سویا و سویل هم از شهر های بسیار مناسب برای سرمایه گذاری و تاسیس شرکت می باشند که می توانید با مشاوره با کارشناسان ما اطلاعات لازم را در مورد انواع سرمایه گذاری ها در هر شهر به دست آورید.

مراحل ثبت شرکت در اسپانیا

برای ثبت شرکت و شروع تجارت خود در اسپانیا لازم است که مراحلی قانونی را پشت سر بگذارید تا بتوانید جوازهای لازم را برای شروع کار کسب نمایید.

مراحل ثبت شرکت در اسپانیا

شماره NIE را دریافت کنید

اولین کاری که باید به عنوان یک خارجی انجام دهید این است که شماره NIE خود را دریافت کنید ، این شماره شناسایی است که به شما امکان می دهد یک حساب بانکی باز کنید ، مالیات خود را مشخص کنید و غیره ، NIE مهمترین مورد برای فعالیت آزادانه در اسپانیا است.

گرفتن NIE یک فرایند بسیار ساده است ، مدت زمانی که می توانید آن را بدست آورید بستگی به این دارد که شهروند اتحادیه اروپا هستید یا خیر ، برای دریافت شماره NIE شهروندان اتحادیه اروپا 3 تا 5 روز کاری معطل می شوند و دوره زمانی برای کشورهای غیر اتحادیه اروپا بسته به اداره مهاجرت مربوطه متفاوت خواهد بود.

برای بدست آوردن این شماره می توانید به دو حالت اقدام نمایید ، اولین حالت این کار را از کشور مبدأ خود ، در کنسولگری اسپانیا انجام دهید و دومین حالت این کار را در اسپانیا انجام دهید که برای این منظور ، پس از نوبت گیری در اداره پلیس به انجام کار خود خواهید پرداخت.

تعریف نام شرکت و بررسی اعتبار آن

هنگامی که شماره NIE خود را دارید ، باید چیزی را که گواهی منحصر به فرد شدن نامیده می شود ، بدست آورید ، در این سند آمده است که نام شرکت شما به وسیله شرکت دیگری اخذ نشده و اکنون در اختیار شما است ، شما باید لیستی از 3 نام که قصد انتخاب آنان را به عنوان نام اصلی شرکت در نظر دارید را تهیه کنید و آن ها باید به ثبت شرکتهای اسپانیا (Registro Mercantil) ارسال شوند تا در دسترس بودن آنها را مورد بررسی قرار گیرد.

سپس بر اساس ترتیب انتخاب و توضیحاتی که در مورد هر اسم ارائه کرده اید ، یکی از اسم ها مورد تایید قرار خواهد گرفت که ممکن است حداکثر تا 48 ساعت نیز به طول بیانجامد ، نام انتخابی نام رسمی شرکت خواهد بود که در فاکتورها و سایر اسناد شما ظاهر می شود.

افتتاح حساب بانکی برای استفاده شرکت

اکنون که NIE خود را دارید ، می توانید به راحتی یک حساب بانکی تجاری در اسپانیا باز کنید ، با فرض انتخاب شرکت با مسئولیت محدود ، باید مبلغ 3 هزار یورو به صورت نقدی برای تشکیل شرکت ، که باید در سپرده ای در حساب ایجاد شده جدید داشته باشید ، مشارکت کنید.

مطمئناً این پول از بین نمی رود و می تواند در عملیات روزانه شرکت استفاده شود، سپس بعد از ایجاد حساب بانکی و واریز وجه به آن یه رسید از سمت بانک برای شما به عنوان گوهای صادر می شود که باید هنگام ثبت شرکت آن را ارئه نمایید.

مراجعه به دفتر اسناد رسمی و امضای اسناد

اکنون باید به همراه اساس نامه شرکت ، گواهی بانکی ، شماره NIE و مدارک هویتی خود برای امضای سند تأسیس شرکت به دفتر اسناد رسمی بروید و در آنجا مشخص می کنید که سرمایه گذاران یا سهامداران و مدیر شرکت چه کسانی هستند ، علاوه بر این باید آدرس شرکت را هم معرفی کنید.

همچنین ، شما باید به وضوح مشخص کنید که فعالیت شرکت در چه زمینه های می باشد ، توصیه ما در اینجا این است که تا جای ممکن دست خود را باز بگذارید و کلیه فعالیتهایی که مربوط به زمینه کاری شما می شود را اعلام نمایید ، زیرا اگر در آینده مشاغل خود را گسترش دهید یا فعالیت اصلی را متمرکز کنید ، دیگر نیازی به مراجعه مجدد به دفتر اسناد رسمی نخواهید داشت.

روند ثبت شرکت در دفتر اسناد رسمی تا 3 هفته به طول خواهد انجامید ، با این وجود ، روزی که شما شرکت را در دفتر اسناد رسمی به ثبت می رسانید ، یک شماره مالیات بر ارزش افزوده موقت به شما تعلق می گیرد که می توانید فعالیت خود را با آن شروع کنید.

ثبت شرکت در سازمان امور مالیاتی

پس از دریافت سند از دفتر اسناد رسمی ، باید به آژانس مالیاتی اسپانیا (Agencia Tributaria) بروید تا آن سند را ثبت کنید و مهر تایید بر آن بزنید و سپس شماره شناسایی مالیاتی نهایی (CIF) خود را برای شرکت دریافت کنید ، به خاطر داشته باشید که با شروع فعالیت خود پرداخت مالیات را شروع خواهید کرد.

ثبت شرکت در تامین اجتماعی

و در نهایت و در آخرین مرحله با مراجعه به دفتر تامین اجتماعی محلی خود ، برای ثبت مشاغل تازه ایجاد شده اقدام نمایید و کد تامین اجتماعی خود را نیز دریافت کنید.

مالیات شرکت ها در اسپانیا

مقدار و نحوه مالیات مشاغل در اسپانیا بستگی به نوع شرکت شما دارد ، افراد باید مالیات خود را بر اساس نرخ مصوب ( 25 درصد ) در پایان هر ماه پرداخت نمایند ، در مشارکت ها هم بدین گونه است که هر شریک باید مالیات خود را به صورت جداگانه پرداخت نماید ، اما در شرکت ها و به طور مثال شرکت های با مسئولیت ، باید مالیات شرکت را پرداخت نمایید که این مالیات از سود سالانه شرکت برداشت خواهد شد.

مالیات شرکت ها در اسپانیا

معافیت مالیاتی برای شرکت‌های تازه تاسیس در اسپانیا وجود دارد ، بدین صورت که برای دو سال اول ، شرکت‌های محدود ، 15 درصد مالیات برای اولین بار که به سود 300 هزار یورو رسیدند و 20 درصد مالیات بر سود بالای این مقدار را پرداخت می‌کنند ، پس‌ازاین مدت ، دیگر با نرخ کلی 25 درصد باید مالیات بپردازید.

همچنین باید مالیات بر ارزش افزوده را هم در این کشور پرداخت نمایید ، به جز برخی محدود مشاغل که معاف از این نوع مالیات هستند همه بیزنس ها باید با نرخ 21 درصد مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند ، اگرچه شرکت‌های برخی از صنایع می‌توانند سطح پایین‌تر یا 4 درصد یا 10 درصد را بپردازند ، همچنین برخلاف برخی دیگر از کشورها ، در اسپانیا آستانه شروع مالیات بر ارزش ‌افزوده وجود ندارد و این مالیات از همان ابتدا و بر کل مقدار سود تعلق می گیرد.

مالیات شرکت ها در ایسلند بسیار پایین است ، شما می توانید اطلاعات کامی سرمایه گذاری در این کشور را در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایسلند بخوانید.

خرید شرکت آماده در اسپانیا

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای به ثبت رساندن یک شرکت جدید ، اقدام به خرید شرکت های آماده نمایند که به دو هدف این کار انجام می پذیرد.

هدف اول این است که سرمایه گذار نمی خواهد وقت خود را صرف روند اداری ثبت و کسب مجوز های لازم کرده و در وقت صرفه جویی کند و فورا شروع به کار نماید ، در این صورت خرید شرکت هایی توصیه می شود که علاوه بر کسب مجوز برای فعالیت در زمینه شغل مورد نظر شما هیچ گونه فعالیتی انجام نداده باشد و سابقه مالی و کاری آن کاملا پاک باشد.

موسسات زیادی در اسپانیا وجود دارند که شرکت هایی را در زمینه های مختلف به ثبت رسانده اند و به سرمایه گذاران خارجی با دریافت درصدی پورسانت می فروشند و کار آنان را آسان می نمایند.

هدف دوم خرید یک بیزنس و شرکت آماده است که در حال فعالیت می باشد و به طور کلی دیگر نه نیاز به ثبت کردن شرکت است و نه راه اندازی آن ، شما با پرداخت مبلغی تمامی دارایی ها و تولیدات و فعالیت های آن شرکت یا بیزنس را صاحب خواهید شد ، در این حالت اگر موفق شوید که یک بیزنس رو به رشد و آینده دار یا یک بیزنسی که همان موقع خرید از سود آوری برخوردار است را خریداری نمایید بسیاری از زحمت ها و موانع خود را کم می کنید ، که البته این نوع نیاز به مبلغ سرمایه گذاری بالایی دارد.

شما می توانید در ایتالیا هم شرکت آماده بخرید ، شرایط آن را در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایتالیا بخوانید.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در اسپانیا

تا این قسمت با برخی از شرایط و قوانین لازم برای به ثبت رساندن یک شرکت و ایجاد یک کسب و کار موفق اطلاعاتی را به دست آوردیم ، علاوه بر این موارد باید بدانید که برخی حوادث یا عوامل می تواند بدون این که شما بخواهید بر نتیجه و درآمد کسب و کار شما تاثیر به سزایی خواهند گذاشت.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در اسپانیا

تا این قسمت با برخی از شرایط و قوانین لازم برای به ثبت رساندن یک شرکت و ایجاد یک کسب و کار موفق اطلاعاتی را به دست آوردیم ، علاوه بر این موارد باید بدانید که برخی حوادث یا عوامل می تواند بدون این که شما بخواهید بر نتیجه و درآمد کسب و کار شما تاثیر به سزایی خواهند گذاشت.

همچنین برخی عوامل می توانند بر تصمیم گیری های شما در نوع سرمایه گذاری ، محل سرمایه گذاری و بسیاری موارد دیگر تاثیر گذار باشد ، موضوعاتی که معمولا توسط جامعه ، دولت و یا عوامل خارجی به وجود می ایند ، این موارد شامل : بیکاری در جامعه ، میزان تورم ، نرخ کنترل فساد ، میزان نقدینگی ، تحریم های داخلی و خارجی و غیره است ، در این قسمت با بعضی از این دسته موارد در اسپانیا بیش تر اشنا می شویم.

نرخ بیکاری

در طی چندین سال گذشته آمار بیکاری در اسپانیا نرخ بالایی را به خود اختصاص داده است و شرایط کار و کاریابی وضعیت مناسبی را پشت سر نمی گذارد.

بالا بودن نرخ بیکاری یعنی اینکه وضعیت اقتصادی آن کشور مساعد نیست و همین موضوع سرمایه گذاران قدیمی را از دور خارج می کند و ترس بر اندام سرمایه گذاران جدید می اندازد ، به همین طبع سرمایه گذاران خارجی هم از ترس از دست دادن سرمایه خود در بازاری نا مساعد ممکن است که این کشور را از مقاصد خود حذف نمایند.

اما این نکته را هم بدانید که از سال 2013 که نرخ بیکاری به 26 درصد و بالاترین حد در طولانی مدت رسیده بوده ، در سال 2020 به 15 درصد کاهش یافته و همچنان هم در حال کاهش است که نوید آینده ای مناسب را برای اقتصاد اسپانیا می دهد ، اما این میزان هنوز هم در مقابل بسیاری از کشورهای برتر اروپایی مقدار بسیار بالایی به شمار می اید.

نرخ تورم

نرخ تورم نشان از ثبات و رونق اقتصادی و میزان تغییر هزینه های زندگی و قدرت خرید مردم در یک کشور است ، همچنین بر میزان ریسک پذیری صنایع نیز تاثیر گذار خواهد بود ، تورم بالا و غیر قابل کنترل زندگی را برای مردم سخت و تمامی شرکت ها ، صنایع و بیزنس ها را با ورشکستگی و ضرر رو به رو خواهد کرد ، متوسط نرخ تورم اسپانیا در بازه زمانی 1955 تا 2019 معادل 6،62 درصد بوده که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به اوت 1977 با 28،43 درصد و کمترین تورم نیز مربوط به ژوئیه 2009 با منفی 1،37 درصد بوده است.

اسپانیا جز آن دسته کشورهایی است که میزان تورم پایینی را در چندین سال گذشته تجربه کرده است و طبق آمار این میزان در سال 2020 به 2 درصد رسیده ، البته فراگیری بیماری کرونا تاثیر بسیاری بدی بر اقتصاد و میزان بیکاری و قیمت اجناس در اسپانیا و در تمام نقاط جهان گذاشت ، به همین خاطر هنوز هم بازار و صنایع در اسپانیا با تلاطم هایی دست و پنجه نرم می کنند و برای بازگشت به ثبات قدیم نیاز به پایان همه گیری و از سر گیری مشاغل و کارها با روندی ثابت است.

نرخ کنترل فساد

نرخ کنترل فساد در هر جامعه و هر کشوری بسیار بر سرمایه گذاری ها تاثیر گذار است ، زیرا نرخ کنترل فساد تا حد بسیار زیادی نشان از امنیت سرمایه گذاری در آن کشور دارد ، این میزان نشان می دهد که دولت اسپانیا تا چه با فساد اداری و اجتماعی مبارزه می کند و تا چه حد میدان رقابت در کسب و کا عادلانه و سالم است و میان افراد تمایزی قائل نمی شود.

از سال 2010 تا کنون طبق آماری که ارائه شده است ، دولت و سیستم قضایی این کشور تلاش بسیاری در راستای سالم سازی و کنترل فساد در اسپانیا انجام داده اند و آمار را بسیار پایین اورده اند و نتیجه قابل قبولی از خود به جای گذاشته اند ، چنان چه میزان فساد از 1،13 در سال 2012 به 0،55 در سال 2020 کاهش یافته است.

تولید ناخالص داخلی

تولید ناخالص داخلی به نحوی دقیق ترین و کامل ترین اماری است که می تواند درآمد یک کشور و اقتصاد آن را به نمایش بگذارد ، اسپانیا از سال 2015 باز هم با رشد تولید ناخالص داخلی مواجه شد که یکی از عوامل اصلی آن را هم حمایت دولت از سرمایه های خارجی و اسان سازی ایجاد کسب و کار توسط سرمایه گذاران خارجی می دانند.

این روند تا پایان سال 2019 ادامه داشت که با شروع بیماری کرونا باز هم افت نمود ، البته باید بدانید که با از سر گیری زندگی عادی در اسپانیا و راه افتادن دوباره کسب و کارها این مقدار باز هم به سرعت در حال برگشت به جای قبل و شاید هم باز رشدی دوباره است.

یکی از بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری ایرانیان کشور روسیه است ، روسیه بزرگترین کشور دنیاست که مشاغل بسیاری را به شما پیشنهاد خواهد داد ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در روسیه را بخوانید.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در اسپانیا

طرح تجاری یا بیزنس پلن یکی از مهم ترین موارد در ثبت شرکت و کارآفرینی برای اداره کار و اتاق بازرگانی اسپانیا می باشد ، در این برنامه شما باید با ارائه یک هدف و برنامه ریزی و توضیح ساختار و تشکیلات شرکت و سازمان خود به آنان نشان دهید که این شرکت و بیزنس شما برای اسپانیا و اینده این کشور مفید می باشد و باعث ترقی و پیشرفت این کشور خواهد شد و همچنین در کوتاه ترین مدت ممکن به سود دهی خواهید رسید.

البته بسته به نوع بیزنس شما در بعضی موارد باید ثابت کنید که می توانید در بازارهای جهانی هم برای محصولات خود مشتری پیدا نمایید و باعث جذب سرمایه از خارج از کشور خواهید شد ، طرح تجاری به این دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است ، که اگر مورد قبول و تایید اداره کار و یا اتاق بازرگانی اسپانیا قرار نگیرد به طور کل ثبت شرکت شما منحل خواهد شد و دوباره باید از ابتدا شروع به طی کردن مراحل در زمینه فعالیتی دیگر شوید که شاید آن زمینه فعالیت جدید مورد تخصص شما نباشد و یا مورد علاقه شما نباشد و کلی مشکلات دیگر.

پس حتما برای ارائه بیزنس پلن خود از افراد متخصص در این حوزه و وکیل ماهر بهره مند شوید که با مشکل مواجه نگردید ، شما عزیزان می توانید برای طراحی و تهیه بیزنس پلن های خود با کارشناشان ما در این زمینه تماس حاصل نموده و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

کشور لیتوانی هم مدتی است از رکود اقتصادی خارج شده و مکانی مناسب برای سرمایه گذاری است ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لیتوانی را بخوانید.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مهم ترین هدف افراد از به ثبت رساندن شرکت و یا سرمایه گذاری به هر روش در اسپانیا رسیدن به اقامت در این کشور است که با هر کدام از این روش ها می توان به این مهم دست یافت ، البته با ثبت شرکت نمی توان به طور مستقیم و فورا به اقامت دائم رسید ، فقط با خرید ملک با ارزش بالای 500 هزار یورو می توان مستقیم به اقامت دائم دست یافت ، که به این نوع اقامت گلدن ویزای اسپانیا می گویند.

اما با سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی و ارائه و تایید بیزنس پلن می توان یک ویزای موقت به مدت یک سال دریافت کرد و در صورتی که سرمایه گذاری خودتان را حفظ کنید ، یعنی این که شرکت را نفروشید و به طور منظم مالیات آن را پرداخت نمایید و همچنین حقوق کارمندان و کارگران خود به همراه بیمه آنان را بپردازید ، اقامتتان به طور مجدد تمدید می شود.

پس از 5 سال تمدید اقامت موقت می توانید اقامت دائم را برای خود به دست آورید و همچنین پس از 5 سال از اقامت دائم با رعایت تمام قوانین کشور و به وجود نیاوردن هیچ گونه مشکل می توانید برای شهروندی و پاسپورت اسپانیا اقدام کنید.

مزایا و معایب ثبت شرکت در اسپانیا

برای مهاجرت و زندگی در یک کشور خارجی به خصوص از راه سرمایه گذاری باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید و با افراد با تجربه و دارای تخصص در این زمینه مشورت های لازم را به دست آورید که مبادا با یک اقدام نادرت ضرر بزرگ و غیر قابل برگشتی به خود و سرمایه خود نزنید.

مزایا و معایب ثبت شرکت در اسپانیا

اسپانیا هم با اینکه جز دست کشورهای پیشرفته و مدرن جهان به حساب می آید اما در کنار خصیصه ها و مزایایی که برای شهروندان و مهاجرین فراهم می آورد ، ایرادات و معایبی را هم یدک می کشد که ممکن است بعضی از این موارد برای شما مشکل ساز باشد و یا در طولانی مدت ایجاد مشکل نماید ، در پایان ما شما را با مهم ترین و اساسی ترین این مزایا و معایب که ممکن است با سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت و اخذ اقامت در این کشور برای شما به وجود بیاید به طور خلاصه اشنا خواهیم کرد.

مزایا

  • زندگی در یک کشور با استانداردهای اروپایی و بسیار بالا
  • امنیت اقتصادی و اجتماعی بالا برای سرمایه گذاران
  • امنیت مالی و جانی بسیار بالا برای شهروندان و مهاجران
  • با اخذ اقامت دائم اسپانیا ، 25 کشور اروپایی دیگر نیز در دسترس شما خواهند بود
  • اخذ اقامت برای همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی اصلی با سرمایه گذاری در بخش املاک
  • اجازه دولت به اجاره ملک و کسب درآمد از آن
  • سفر به 168 کشور دنیا بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی
  • دسترسی راحت به بازارهای کشور های دیگر اروپایی و شنگن
  • وجود قوانین تجاری و گمرکی آزاد در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • مالکیت شرکت به طور صد در صد بدون نیاز به شریک اسپانیایی
  • حمایت و پشتیبانی دولت از سرمایه گذاران خارجی
  • پایین بودن هزینه های زندگی نسبت به بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا

معایب

  • مالیات 25 درصد برای شرکت ها
  • مالیات 21 درصد بر ارزش افزوده
  • سطح آموزش پایین تر در مدارس و دانشگاه ها نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی
  • عدم تسلط اکثر مردم به زبان اگلیسی و نیاز به یادگیری زبان اسپانیایی برای برقراری ارتباط با مردم
  • نرخ بیکاری نسبت به برخی کشورهای اروپایی بالاتر است.
  • زبان اسپانیایی جز زبان های آسان نیست و ممکن است در یادگیری برای برخی افراد ایجاد مشکل نماید.
  • تفاوت فرهنگ و دین برای بعضی از مهاجرین از کشورمان در ابتدا کمی سخت است .

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری در اسپانیا

در این محتوا از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا آشنا شدید ، برای پرسیدن سوالات خود می توانید از بخش دیدگاه در پایین همین صفحه استفاده کنید.

شرکت با مسئولیت محدود برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا چگونه شرکتی است؟

شرکت با مسئولیت محدود در اسپانیا یا Sociedad de Responsabilidad Limitada ، نوع دیگری از شرکت های سهامی اسپانیایی است ، این نوع شرکت یک نهاد حقوقی مستقل است و سهامداران هیچ مسئولیتی در قبال بدهی های ناشی از شرکت نخواهند داشت. یکی از مزایای مهم این نوع شرکت ها این است که برای ثبت و تاسیس نیاز به سرمایه بسیار کمتری نسبت به دیگر نوع شرکت ها خواهند داشت و توافق میان شرکاء از انعطاف بیشتری برخوردار خواهد بود ، به همین خاطر نزدیک به اکثریت سرمایه گذاران در اسپانیا این نوع را برای ثبت شرکت خود بر می گزینند.

حداقل سرمایه برای شرکت های سهامی عام در اسپانیا چقدر است؟

برای شروع کار در این نوع سرمایه گذاری حداقل مبلغ مورد نیاز برای به ثبت رساندن شرکت 60 هزار یورو است.

آیا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در اسپانیا را توصیه می کنید؟

یکی از روش های موفق سرمایه گذاری در اسپانیا خرید ملک است که می تواند خطر ضرر مالی و ورشکستگی را به حد صفر برساند ، سالانه قیمت ملک در این کشور با رشد مواجه است ، اما میزان رشد در هر قسمت و در هر شهر متفاوت است و نمی توان مقداری ثابتی را برای تمامی نقاط اعلام کرد.

اولین کاری که برای ثبت شرکت در اسپانیا باید انجام دهم چیست؟

اولین کاری که باید به عنوان یک خارجی انجام دهید این است که شماره NIE خود را دریافت کنید ، این شماره شناسایی است که به شما امکان می دهد یک حساب بانکی باز کنید ، مالیات خود را مشخص کنید و غیره ، NIE مهمترین مورد برای فعالیت آزادانه در اسپانیا است.

مالیات شرکت ها در اسپانیا چقدر است؟

به جز برخی محدود مشاغل که معاف از این نوع مالیات هستند همه بیزنس ها باید با نرخ 21 درصد مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند.

چگونه می توانم از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا به اقامت دائم این کشور برسم؟

اما با سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی و ارائه و تایید بیزنس پلن می توان یک ویزای موقت به مدت یک سال دریافت کرد و در صورتی که سرمایه گذاری خودتان را حفظ کنید ، یعنی این که شرکت را نفروشید و به طور منظم مالیات آن را پرداخت نمایید و همچنین حقوق کارمندان و کارگران خود به همراه بیمه آنان را بپردازید ، اقامتتان به طور مجدد تمدید می شود. پس از 5 سال تمدید اقامت موقت می توانید اقامت دائم را برای خود به دست آورید و همچنین پس از 5 سال از اقامت دائم با رعایت تمام قوانین کشور و به وجود نیاوردن هیچ گونه مشکل می توانید برای شهروندی و پاسپورت اسپانیا اقدام کنید.

از این که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید نهایت سپاس را از شما عزیزان داریم و امیدواریم که اطلاعات مناسب و مفیدی را جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا برای شما فراهم نموده باشیم ، با ما در موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید و از مشاوره های کارشناسان و وکلای متخصص ما بهره مند شوید ، همچنین با مطالعه سایر مقالات سایت می توانید بهترین مشاور خود باشید ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فرانسه را نیز بخوانید فرانسه بعد از آلمان دومین اقتصاد بزرگ اروپاست که موقعیت کاری فراوانی را در اختیار شما قرار می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه