سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه برای کسانی که فکر سرمایه گذاری در خارج از کشور را در سر می پرورانند ، می تواند یکی از ایده آل ترین مقصدهای پیش رو باشد ، چرا که بر خلاف گذشته که سرمایه گذاری در این کشور دارای مراحل نسبتا دشواری بود ، هم اکنون دولت این کشور با ارائه طرح ها و قوانین جدید شرایط را به آسان ترین شکل ممکن برای سرمایه گذاران خارجی فراهم نموده است.

ترکیه دارای رشد اقتصادی بسیار چشمگیری بوده و با داشتن بخش خصوصی بسیار قوی و رو به رشد ، از سرمایه گذاران خارجی به طور مستقیم حمایت می کند ، در این محتوا از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در خصوص چگونگی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه با شما صحبت می کنیم ؛ با ما همراه باشید.

برای سرمایه گذاری در ترکیه نیازی به داشتن اقامت نخواهید داشت و بعد از انجام سرمایه گذاری و شروع به کسب سود می توانید برای دریافت آن اقدام کنید ، شما برای انتقال سرمایه خود به این کشور تنها یک حساب بانکی نیاز دارید و هیچ گونه چالش دیگری پیش روی شما قرار نخواهد گرفت.

شما می توانید از طریق ثبت شرکت به صورت ثبت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی ( خاص – عام )، شرکت تضامنی ، شرکت مختلط و چند روش دیگر سرمایه گذاری که در ادامه با توضیح دقیق و روشن هر کدام از آنها در خدمتتان خواهیم بود شرکت خود را به ثبت برسانید.

در مقاله کار در ترکیه در خصوص مشاغل مورد نیاز این کشور و همچنین حقوق و دستمزد کارگر ساده صحبت کردیم که می تواند در مسیر سرمایه گذاری به شما کمک کند.

اقتصاد ترکیه رو به رشد در سطح جهانی

در چند سال اخیر قطعا نام کشور ترکیه را به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد تفریحی شنیده اید و شاید برای دیدن مکان های تفریحی به آن سفر کرده باشید ، اما این کشور با انجام سرمایه گذاری های متعدد و فراهم نمودن بستر مناسب اقتصادی توانسته به یک کشور ایده آل جهت جذب و راه اندازی شرکت های مختلف نیز عمل کند.

چنانچه شما قصد انتقال سرمایه خود به کشوری با هزینه های مقرون به صرفه با آینده ای روشن را دارید ، ترکیه بهترین گزینه ممکن پیش رویتان است ، این کشور در طول ۹ سال گذشته با رشد اقتصادی پایدار توانسته تولیدات ناخالصی خود را به حداکثر رسانده و در میان بیست کشور بزرگ اقتصادی در سال های اخیر قرار گیرد.

این کشور هم اکنون در حال پشت سر گذاشتن تعداد زیادی از کشورهای اروپایی در حوزه اقتصاد است و توانسته در بخش صنعتی در منطقه یورو در حدود ۱،۸% را تجربه نماید ، یکی از اصلی ترین دلایل پیشرفت این کشور را می توان تکیه بر ایجاد زیر ساخت های قوی و رقابتی نمودن تجارت و بیزینس های مختلف دانست.

بخش های مختلفی در این کشور را می توان مناسب سرمایه گذاری دانست و با جرئت می توان گفت که در صورت اقدام آگانه و بهره مندی از یک مشاور و راهنما در طول مسیر می تواند شما را به یک سرمایه گذاری موفق و پرسود در این کشور برساند.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه

انواع شرکت ها در ترکیه

ترکیه در همسایگی کشورمان قرار دارد و دسترسی و سهولت رفت و آمد می تواند سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه را برای شما راحت تر و به صرفه تر کند و هم چنین به دلیل وجود روابط سیاسی و تجاری خوب میان کشورمان و این کشور راه رشد سرمایه گذاری هرچه ایمن تر و در خشان تر برایتان فراهم می شود.

انواع شرکت ها در ترکیه

هماگونه که می دانید یکی از مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری در ترکیه ثبت شرکت در این کشور است که می تواند به صورت های مختلف با توجه به نوع فعالیت شما و هزینه ای که در اختیار دارید انجام شود ، با ما همراه باشید تا با انواع شرکت در این کشور اشنا شویم و چنانچه تمایل به دریافت جزئیات بیشتر در رابطه با هر یک از موارد زیر هستید ، تماس با کارشناسان موسسه را فراموش نکنید.

شرکت سهامی

یکی از اصلی ترین انواع ثبت شرکت در ترکیه ، ثبت شرکت سهامی است که می تواند با اهداف اقتصادی مختلفی تاسیس شود که دارای ممنوعیت قانونی خاصی نیز نمی باشد ، در این نوع شرکت هر فرد به اندازه سهام خود دارای مسئولیت است و در صورت وجود بدهی به همان میزان در آن شریک خواهد شد.

این شرکت باید دارای اساسنامه و قوانین مکتوب باشد و در سازمان تجارت این کشور به ثبت برسد ، این شرکت از یک تا چند فرد قابل تاسیس بوده و افراد حقیقی و حقوقی می توانند مالک آن باشند ، از نکات قابل توجه در رابطه با این شرکت امکان انتقال سهام آزادانه میان افراد است و نیازی به دریافت تاییدیه قانونی وجود ندارد.

این نوع شرکت را می توان تنها نوع از شرکت های موجود در ترکیه دانست که در اختیار عموم قرار گرفته و سهام آن می تواند در بورس خرید و فروش شود ، حداقل سرمایه موردنیاز این نوع شرکت ۵۰۰۰۰ لیر ترکیه است و در صورتی که این شرکت به صورت خصوصی و غیر قابل دسترسی برای عموم تاسیس شود باید حداقل ۱۰۰۰۰۰ لیر این کشور را فراهم سازید.

اما از مزیت های این نوع شرکت امکان پرداخت یک چهارم سرمایه موردنیاز در ابتدای کار است و شما می توانید مابقی را در طول ۲۴ ماه آینده مکه مراحل مختلف شرکت انجام می شود پرداخت کنید.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

یکی دیگر از انواع ثبت شرکت در ترکیه ، شرکت با مسئولیت محدود است که می تواند توسط چند نفر با میزان سهام مشخص تاسیس شود ، در این مدل سرمایه گذاران هیچ گونه مسئولیتی در قبال بدهی های شرکت نداشته و موظفند فقط سرمایه را پرداخت کنند.

امکان انتقال به شرکت عمومی نیز وجود نداشته و حتی می تواند تنها توسط یک سرمایه گذار ثبت شود ، البته در مجموع تعداد سرمایه گذاران نباید به بیش از ۵۰ نفر برسد و سرمایه گذاران می توانند کلیه افراد حقیقی و حقوقی باشند ، چنانچه تمایل به ثبت این نوع شرکت دارید باید حداقل ۱۰۰۰۰ لیر ترکیه را ظرف مدت ۲۴ ماه پس از ثبت نام شرکت به حساب خود در این کشور وارد سازید.

ثبت شرکت عمومی در ترکیه

این نوع شرکت باید حداقل توسط دو سرمایه گذار به ثبت برسد که هر سرمایه گذار می تواند و این حق را دارد که برای مدیریت شرکت به صورت جداگانه تصمیم گیری نمایند که معمولا تصمیمات یا به یک فرد مشخص واگذار شده و یا طبق نظر اکثریت و با توافق همگانی حاصل می شود.

تنها افراد حقیقی می توانند درخواست ثبت این نوع شرکت را داشته باشند و هیچ گونه حداقل سرمایه ای برای ثبت این نوع شرکت وجود ندارد که مزیتی قابل توجه است.

ثبت شرکت مشارکت محدود در ترکیه

از دیگر شرکت های موجود در کشور ترکیه که می توانید برای به ثبت رساندن آن اقدام نمایید ، شرکت خصوصی و محدود مشارکتی است که باید حداقل توسط دو نفر تاسیس شده که یکی از آنها شریک فعال با مسئولیت نامحدود و دیگری شریک با مسئولیت محدود خواهد بود.

افراد با مسئولیت محدود می توانند هم اشخاص حقیقی و هم حقوقی باشند که میزان مسئولیت آنها با توجه به سرمایه ای که قرار می دهند تعیین شده و نمی توانند مدیریت شرکت را عهده دار شوند ، این نوع شرکت را می توان شامل دو نوع کلی مشارکت محدود معمولی و مشارکت محدود تقسیم شده به سهام دانست.

مهم ترین ویژگی این نوع شرکت را می توان داشتن دو نوع سهامدار با میزان مسئولیت های متفاوت دانست که حق تصمیم گیری را تنها به برخی از سهامداران واگذار می نماید.

ثبت شرکت تعاونی در ترکیه

آخرین نوع شرکت قابل ثبت در ترکیه ، شرکت تعاونی با مشارکت های مختلف است که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور تأمین و محافظت از منافع اقتصادی خاص شرکا و به ویژه نیازهای آنها در ارتباط با حرفه یا معیشتشان از طریق نیروی کار ، کمک متقابل با کمک های مالی ، همبستگی و وثیقه تأسیس می گردد.

در این نوع شرکت مشروط بر اینکه اساسنامه مقرراتی داشته باشد ، ممکن است تصمیم گرفته شود که شرکا نسبت به طلبکاران شرکت تعاونی یا مسئولیت محدود تا درجه مشخصی بیشتر از سهم سرمایه ای که تعهد کرده اند ، مسئولیت نامحدود درجه دو را عهده دار شوند.

یک یا چند حسابرسان توسط مجمع عمومی حداقل به مدت یک سال به عنوان نهاد نظارتی تعاونی انتخاب می شوند، حسابرسان موظفند شرایط عضویت در هیئت مدیره را داشته باشند ، برای ثبت این نوع شرکت به حداقل هفت سرمایه گذار نیازمند است و هر شریک حداقل یک ، حداکثر پنج هزار سهم را به عهده می گیرد، ارزش سهم مشارکت ۱۰۰ لیر ترکیه است.

بهترین سرمایه گذاری در ترکیه

ترکیه را می توان جزو آن دسته از کشورها دانست که با اقتصاد ثابت و رو به رشد خود همه ساله تعداد زیادی از سرمایه گذاران خارجی را به خود جذب می کند ، این کشور در چند دهه اخیر رشد اقتصادی خوبی را دارا بوده است و توانسته در زمینه صادرات نیز بسیار خوب عمل نماید ، از جمله کشورهای همسایه مانند عراق سوریه و حتی کشور خودمان نیز واردات زیادی از این کشور در سال را انجام می دهند.

بهترین سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه

یکی از پرسود ترین بخش های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه بخش املاک میباشد که طی سال های گذشته رونق قابل توجهی را تجربه کرده است ، دولت ترکیه به کسانی اقدام به خرید ملک کرده و در این بخش حداقل مقدار مورد نظر را سرمایه گذاری کنند اقامت موقت اعطا میکند.

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در بخش املاک این است که می توان با اجاره دادن املاک سالانه درآمدی خوبی را برای خود کسب کرد.

اگر قصد خرید ملک در خارج از کشور را دارید حتما کشور لهستان را نیز بررسی کنید ، یکی از انگیزه های سرمایه گذاری ایرانیان در مناطق ویژه لهستان ، معافیت از مالیات بر املاک است ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان را بخوانید.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری و اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه سرمایه گذاری در بازار بورس این کشور میباشد ، از آنجایی که این کشور دارای اقتصادی رو به رشد با میزان جذب سرمایه های خارجی بالا است ، میتوان با سرمایه گذاری در بورس و خرید سهام هم به هدف اقامتی خود رسید و هم از امنیت پول سرمایه گذاری شده تا حدود زیادی مطمئن بود.

مزیت سرمایه گذاری در سهام این است که می توانید شرکت دلخواه خود را برای خرید سهام انتخاب کنید ، اما فراموش نکنید که برای ارزیابی صحیح یک شرکت و یا در مورد امور مالی نیاز به دانش خاصی دارید که چندین ابزار رایگان وجود دارد که می توانند در روند کار به شما کمک کنند مانند Yahoo Finance عمومی ، یا موارد پیشرفته تر مانند Finviz یا GuruFocus.

برای این امر حداقل سرمایه در نظر گرفته شده از طرف دولت ترکیه ۵۰۰ هزار دلار است.

اما این امر دارای شرایطی از جمله ممنوعیت خرید و فروش سهام خرید داری شده توسط فرد خارجی به مدت ۳ سال نیز می باشد و همچنین تمامی امور باید مورد تایید وزارت امور خارجه و وزارت صنعت و معدن این کشور نیز قرار گیرد.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

در این روش سرمایه گذاری نیز مانند خرید سهام ، فرد خارجی ۳ سال قادر به خرید و فروش اوراقه قرضه نخواهد بود ، این نوع سرمایه گذاری نیز نیازمند تاییدیه وزارت خزانه داری و دارایی کشور ترکیه است ، در این روش سرمایه گذاری نیز فرد خارجی باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار اوراق قرضه دولتی را خریداری نماید.

در صورت ورشکستگی ، اوراق قرضه بهتر از سهام هستند ، اما فقط با دارایی های شرکت تضمین می شوند.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت

در این روش سرمایه گذاری فرد خارجی باید طرح تجاری و یا اقتصادی خود را به وزارت کار و امور اجتماعی کشور ترکیه ارائه دهد و مورد تایید این وزارت خانه قرار گیرد ، دولت ترکیه برای کار آفرینان مزایا و شرایط خاصی در نظر گرفته که یکی از آن ها تخفیف های مناسب و تشویق کننده مالیاتی است که در طی چند سال گذشته توانسته این روش سرمایه گذاری را بسیار مورد توجه و محبوب سازد.

البته در این روش جدا از دریافت تاییدیه از وزارت خانه کار آفرین باید حداقل ۵۰ نفر را به اشتغال درآورد و بیمه آنان را نیز پرداخت نماید.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در ترکیه

می توان گفت اولین و مهم ترین موردی که در هنگام سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه و هنگام مهاجرت باید مد نظر قرار داد هزینه و مبالغ مورد نیاز است که نقش اصلی را در روش های مهاجرتی به خصوص سرمایه گذاری ایفا می کند ، اهمیت این موضوع به حدی است که اگر بدون توجه به آن و نداشتن اطلاعات کافی اقدامی صورت گیرد باعث ضرر و زیانی جبران ناشدنی می گردد.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در ترکیه

مشاورین ما در موسسه مهاجرتی رجبی در خدمت شما هستند تا از بروز این گونه احتمالات جلوگیری کرده و بهترین شرایط مهاجرتی را برای شما فراهم نمایند.

هم چنین همراه با درنظر گرفتن فاکتور مهمی همچون هزینه از دیگر مسائلی که باید قبل از مهاجرت و سرمایه گذاری باید به آن دقت ویژه داشته باشید ، فرهنگ ، اعتقادات و آداب و رسوم به همراه قدرت خرید مردم هر کشور است که بر اساس آن ها می توان سرمایه گذاری های لازم را در جهت رفع نیاز های مردم آن کشور ها انجام داد و ضمن داشتن سرمایه گذاری مطلوب و ایمن ، به سود قابل توجه و راضی کننده ای نیز رسید.

سرمایه لازم جهت خرید ملک در ترکیه

با توجه به اینکه قیمت ملک در کشور ترکیه بسیار مطلوب است و حتی در برخی شرای از قیمت مناسب تری نسبت به املاک داخل کشورمان دارد ، می تواند از بهترین گزینه های پیش رو جهت سرمایه گذاری به شمار رود ، ضمن اینکه با خرید ملک افراد خارجی قادر هستند تا برای افراد خانواده خود نیز اقامت دریافت نمایند.

طبق قوانین ۵ سال گذشته بیش از نصف املاک خریداری شده توسط اتباع خارجی املاک نوساز بوده است ، این نکته را هم باید مد نظر داشته باشید که در صورت خرید زمین دولت شما را موظف می کند که حداکثر تا ۲ سال بعد شروع به ساخت و ساز کنید.

برای خرید ملک در این کشور باید یک دفتر اسناد رسمی را انتخاب نموده و تمامی کارهای خود را از طریق آن انجام دهید ، دفتر اسناد رسمی امکان دریافت وام را برایتان بررسی نموده و انتقال مالکیت نیز باید به صورت کامل در دفتر موردنظر به ثبت می رسد.

بخاطر داشته باشید که ملک خریداری شده برای اخذ اقامت کشور ترکیه نباید تا ۳ سال فروخته شود و در صورت تمایل به کسب تابعیت باید به میزان حداقل ۲۵۰ هزار دلار را در املاک این کشور سرمایه گذاری کنید که البته هیچ گونه محدودیتی جهت سرمایه گذاری وجود ندارد.

فرانچایز و گرفتن نمایندگی برند در ترکیه

فرانچایز کردن به این معنی است که با گرفتن نمایندگی یک برند معتبر آغاز به کار کرده و نیازی به آغاز کسب و کارتان از صفر نخواهید داشت ، بزرگ ترین مزیت این نوع سرمایه گذاری این است که می توانید در امور تبلیغات و جذب مشتری هزینه ها را بسیار کاهش دهید زیرا برند اصلی از قبل این کار را انجام داده است.

برای انجام این نوع سرمایه گذاری به نوعی عمل میشود که یک برند تولیدی به ازای دریافت مبلغی در ابتدا یا درصدی از درآمد به شما اجازه استفاده از برند و دستور عمل های مخصوص برند و متریال و مواد اولیه لازم را برای مدت مشخصی به شما می بخشد.

از آن جایی که کشور ترکیه در روابط سیاسی و اقتصادی خود با اکثر از کشورهای صنعتی بزرگی بسیار موفق عمل می کند ، این کشور تقریبا تمامی برندهای مطرح دنیا را در خود جای داده و زمینه انجام این کار را به آسانی برای سرمایه گذاری اتباع خارجی فراهم می سازد.

از جمله برندهای مطرح فعال در این کشور می توان به برند هایی نظیر : مک دونالد ، برگر کینگ ، اپل ، ماکروسافت ، انواع برندهای فشن و مد روز دنیا و بسیار دیگری اشاره کرد.

دریافت نمایندگی و فرنچایز از جمله مواردی است که مطالبات قانونی زیادی دارد و مشاورین ما در موسسه مهاجرتی رجبی در کنار شما خواهند بود تا بتوانید تجربه ای موفق در راه اندازی تجارت خود در ترکیه داشته باشید.

یکی دیگر از کشور های صلح طلبی که برای سرمایه گذاری توصیه می شود کشور سوئیس است ، سوئیس کشور امن و شادی است که بسیاری از سرمایه داران جهان به بانک ها و شرکت های آن برای سرمایه گذاری اعتماد دارند ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئیس را بخوانید.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

کشور ترکیه مکانی استراتژیک برای تجارت بین المللی است که در آن تجارت با شرکت های سراسر اروپا ، آفریقا و خاورمیانه به آسانی قابل انجام است ، موقعیت اوراسیایی این کشور همراه با زیرساخت های قوی و برجسته انجام شده در سال های گذشته ، ترکیه را به خانه بسیاری از شرکت های آمریکایی ، اروپایی و آسیایی مبدل نموده است.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

رشد اقتصادی به حدی قابل توجه بوده است که توانسته این کشور را در میان 20 مقصد برتر اقتصادی جهان قرار دهد کشور ترکیه که این کشور را در زمره 20 اقتصاد برتر جهان آورده است ، از سوی دیگر تسهیلاتی که دولت این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته موجب می شود تا هر ساله سیل علاقه مندان به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه بیشتر شود.

با سرمایه گذاری در کشور ترکیه می‌توانید تابعیت این کشور را به سرعت به دست آورید و در مدت زمان کوتاهی صاحب پاسپورت ترکیه ‌شوید ، پاسپورت ترکیه 30 امین پاسپورت برتر دنیا است ، همچنین این کشور رشد اقتصادی قابل توجهی دارد ، آب هوای مطبوع و فرهنگ بی بدیل ترکیه باعث شده است که این کشور مقصد مناسبی برای مهاجرت ، سرمایه گذاری و زندگی باشد.

معایب سرمایه گذاری در ترکیه

در کنار مزایای متعددی که کشور ترکیه برای سرمایه گذارن به همراه دارد ، باید معایب آن را به دقت بررسی نمود تا بتوان به سرمایه گذاری موفق و در عین حال پر سود رسید ، به عنوان مثال برخی حداقل سرمایه برای خرید ملک را بالا دانسته و ترجیح می دهند تا این مبلغ را به سایر کشورها انتقال دهند.

هم چنین با توجه به رشد قابل توجه املاک در ترکیه ، امکان کاهش نرخ برخی از املاک و یا زمین ها در شهرهای این کشور وجود داشته و با توجه به سقوط دلار ، امکان از دست رفتن درصدی از سرمایه وجود دارد ، همانگونه که مشاورین املاک و کسانی که مشغول به ساخت و ساز در این کشور هستند ، از نوسانات لیر این کشور مدام در حال شکایت هستند.

از این رو سرمایه گذاران ترجیح می دهند تا مبلغ موردنیاز خود را به کشوری با ریسک کمتر انتقال دهند که با نوسانات متعدد رو به رو نباشد.

بهترین شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری

همانگونه که در قسمت های قبل گفتیم به طور کلی شما به عنوان یک سرمایه گذار در کشوری خارجی باید فاکتورهای مختلفی را برای انتقال سرمایه خود مدنظر داشته باشید که یکی از آنها انتخاب شهر مناسب در هر کشور است.

بهترین شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری

ترکیه دارای 81 استان است که در هر یک از آنها می توان شهرهای مطرحی را در سطح جهانی یافت که فرصت های ایده آلی را برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در اختیار شما عزیزان قرار می دهند ، اما با وجود فرصت های متنوع جهت انتخاب شهر در این میان انتخاب برخی از شهرها نسبت به سایرین می تواند گزینه موفق تری به شمار رود.

البته این حقیقت را نیز باید در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری در هر شهر و هر منطقه از کشور ترکیه با یکدیگر تفاوت داشته و هر بخش و شهر می تواند مورد توجه سرمایه گذاران در زمینه خاصی قرار گیرد ، در ادامه به برخی از بهترین شهرهای این کشور می پردازیم که خوب است به عنوان نخستین گزینه های ممکن به سراغ آنها بروید.

سرمایه گذاری در استانبول ترکیه

استانبول را می توان به دلیل داشتن دانشگاه های بزرگ و معتبر ، بنادر بازرگانی متعدد ، جاذبه های گردشگری فراوان و مراکز خرید متنوع مرکز اقتصاد ترکیه معرفی کرد که باعث رونق اقتصادی هرچه بیشتر این کشور شده است ، جمعیت زیاد ساکن در استانبول نه تنها باعث کاهش کیفیت زندگی در این شهر نشده بلکه سطح زندگی را بالا برده و مهاجرین در آن تجربه دلنشینی دارند ، بخشی از این شهر در آسیا و بخشی دیگر در اروپا واقع شده است و به همین دلیل نقطه اتصال اروپا به آسیا نامیده می شود.

استانبول را می توان شهری با تاریخ غنی نامید ، قسمت غربی این شهر قسمت اروپایی و قسمت شرقی این شهر قسمت آسیایی نام گرفته است و قسمت اروپایی با داشتن مناطق تاریخی و گردشگری فراوان قسمت مدرن و جدید نامیده می شود ، این قسمت از شهر بسیار گران قیمت تر از قسمت آسیایی شهر که بافت قدیمی شهر را تشکیل می دهد است.

شرایط شغلی و سرمایه گذاری در این شهر بسیار عالی می باشد و شما شرکت های تجاری و بین المللی و برند های معتبر بزرگی را در این شهر خواهید یافت ، هم چنین استانبول بزرگترین شهر صنعتی ترکیه محسوب می شود که می تواند برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در بخش های صنعتی را دارند مکان بسیار ایده آلی باشد.

سرمایه گذاری در آنکارا ترکیه

آنکارا پایتخت کشور ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور از لحاظ جمعیت و وسعت است و به همین دلیل اکثر سازمان های دولتی واقع در این شهر هستند ، این شهر بر خلاف شهر استانبول پذیرایی تعداد بسیار کمتری توریست در سال است و می توان آن را بیشتر شهر کار و درآمد دانست.

بهترین مدارس و دانشگاه های ترکیه در این شهر واقع شده اند و این شهر چندین دانشگاه بین المللی رو در خود جای داده است و سالانه پذیرای تعداد کثیری دانشجو و محصل از کشورهای خارجی می باشد.

یکی دیگر از مزایای خوب و بزرگ این شهر پایین تر بودن و مقرون به صرفه تر بودن قیمت مسکن و مستغلات نسبت به باقی کلان شهر ها و شهر های بزرگ کشور ترکیه است ، این مسئله زمینه را برای سرمایه گذاری های مطمئن و به صرفه در این شهر فراهم می کند.

هزینه های ثبت شرکت در ترکیه

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه مراحل مختلفی را می طلبد که هر یک از انها می تواند هزینه خاص خود را به همراه داشته باشد ، البته این هزینه در مقایسه با هزینه مورد نیاز اولیه شرکت قابل توجه نمی باشد ، اما شما باید از تمامی هزینه های پیش روی خود حتی جزئی ترین آنها مطلع شوید تا بتوانید با آگاهی کامل به این کشور وارد شده و سرمایه گذاری خود را از همان ابتدا با موفقیت آغاز نمایید.

هزینه های ثبت شرکت در ترکیه

به صورت کلی می توان گفت که هزینه ثبت شرکت در این کشور با توجه به نوع شرکت انتخابی تان از 1000 تا 2000 دلار متغیر است ، شما باید مراحل زیر را برای ثبت شرکت پشت سر بگذارید که برای هر یک از انواع شرکت ها نرخ متفاوتی دارد ، اما تفاوتی چندانی با یکدیگر ندارد.

به عنوان مثال هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر است:

  • تهیه و تأیید اسناد شرکت – حدود ۱۵۰۰ لیر
  • محضر اسناد رسمی برای راه اندازی شرکت در ترکیه 513 لیر
  • هزینه ثبت نام اتاق بازرگانی : 600 لیر
  • محضری کردن POA برای مشاور مالی پس از تأسیس شرکت 300 لیر
  • ثبت اسناد شرکت با ثبت نام تجاری – رایگان
  • ثبت نام مالیاتی – رایگان
  • تخصیص سرمایه متعلق به بانک – رایگان
  • صدور گواهینامه کتاب حقوقی شرکت – در حدود ۲۵ لیر
  • عضویت سالانه با ثبت نام تجاری – هزینه متغیر بسته به سهم سرمایه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

تاسیس شرکت در ترکیه از چند مرحله تشکیل شده است و هر فرد باید مراحل اتاق بازرگانی را پشت سر بگذارد تا بتواند به صورت قانونی فعالیت خود را در این کشور آغاز نماید ، مراحل موردنیاز به شرح زیر است:

  • پس از تدوین و امضای اساسنامه ، این سند باید به همراه امضای مدیران محضری شود.
  • ۰،۰۴٪ از سرمایه باید در سازمان رقابت و حداقل سرمایه سهام باید در بانکی سپرده شود ، که گواهی سرمایه گذاری را صادر می کند.
  • پس از آن ، متقاضی باید به اداره ثبت تجارت مراجعه و فرم آگهی ادغام نامه ، تعهد نامه و بیانیه ثبت اتاق را ارائه دهد.
  • اسناد حقوقی شرکت باید محضری شده و به دنبال آخرین مرحله ، ثبت نام برای مالیات های خاص در اداره مالیات ترکیه و اداره تأمین اجتماعی انجام شود.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در ترکیه

همچنین شما برای ثبت شرکت خود به مدارک زیر نیازمند هستید:

  • اصل اساسنامه
  • ۲ نسخه از اسناد به صورت امضا شده
  • ۲ نسخه از اسناد شناسایی و هویتی مدیران شرکت
  • یک نسخه از گذرنامه برای هر کدام از سهامداران خارجی
  • ۳ نسخه از فرم اطلاع رسانی تأسیس شرکت از همان بانکی که سرمایه خود را در آن قرار داده اید ، که ثابت می کند ۰،۰۴٪ از سرمایه به سازمان رقابت سپرده شده است.
  • گواهی حداقل سرمایه سپرده گذاری شده از بانک مورد نظر
  • همچنین به دلایل مالیاتی ، شرکت باید گواهی که حاوی شماره مالیات است ، ارائه دهد.

اگر همه اسناد به موقع و به درستی ثبت و تحویل شوند ، در مدت ۵ روز یک شرکت جدید قادر به شروع انجام فعالیت های تجاری خودش خواهد بود.

مالیات شرکت ها در ترکیه

مالیات در کشور ترکیه یک امر بسیار مهم برای دولت آن کشور بوده و تقریبا به دلیل نبودن منابع گاز و نفت اکثر درآمد کشور را تامین می کند ، در این کشور انواع مختلفی از اخذ مالیات وجود دارد که مالیات شرکت ها یکی از مهم ترین آنها می باشد.

مالیات شرکت ها در ترکیه

ترکیه یکی از رقابتی ترین نرخ مالیات شرکت ها را در بین کشورهای عضو OECD دارد و قانون مالیات شرکت های بزرگ این کشور دارای مقررات کاملاً واضح ، هماهنگ و منطبق با استانداردهای بین المللی است ، در ترکیه نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها که از سود مشاغل دریافت می شود ۲۰٪ است که در سال های اخیر با روندی افزایشی به ۲۲% و ۲۳% و گاها شاید ۲۵% درصد رسیده است.

برای شرکت هایی که دوره حسابداری ویژه دارند ، نرخ های افزایش یافته و بر درآمد شرکت اعمال می شود ، درصورتیکه عناصر درآمد در قانون مالیات بر درآمد توسط شرکتها حصل شود ، مالیات بر اشخاص حقوقی این شرکتها اعمال می گردد.

خرید شرکت آماده در ترکیه

با وجود مزایای مختلفی که خرید شرکت در ترکیه برای شما به همراه دارد ، خوب است که قبل از هرگونه اقدام ، پیش زمینه اقتصادی ، دارایی ها و بدهی های آن را کاملا بررسی کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید ، توصیه ما به شما این است که از همان ابتدا یک مشاور تجاری را همراه با خود داشته باشید و چنانچه این مشاور فردی ترک زبان که به بازار محلی و اقتصادی کشور بیشتر آگاه است باشد ، در خرید شرکت و سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه بسیار موفق تر عمل خواهید نمود.

بهترین اتفاق برای شما در خرید شرکت آماده این است که از روز اول درآمد خواهید داشت که با تلاش و خلاقیت خود می توانید همان میزان درآمد را نیز افزایش بدهید.

دقت داشته باشید که در هنگام خرید یک کسب و کار آماده موارد مهمی نظیر دلیل واگذاری آن کسب و کار ، میزان بدهی ها ، طلب ها ، تعهدات و میزان تخصص خود در انجام شغل مربوطه را مورد بررسی قرار دهید.

از آنجا که انتقال شرکت فقط در یک روز انجام می شود ، سرمایه گذار در وقت صرفه جویی می کند و می تواند فعالیت خود را از روز بعد شروع کند ، البته سرمایه گذارانی که می خواهند یک شرکت موجود را خریداری کنند باید هر هزینه اضافی را که می تواند با چنین معامله ای همراه باشد در نظر بگیرند ، کارشناسان ما توصیه می کنند فقط از اشخاص ثالث قابل اعتماد که خدمات خرید شرکت را ارائه می دهند استفاده کنید.

خرید شرکت در منطق آزاد تجاری

مناطق آزاد تجاری ، طبق تعریف بانک جهانی مناطقی هستند که کالاها را می‌توان بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی از این مناطق صادر و یا به آن وارد نمود و آن‌ها را برای مدتی در انبار ذخیره و در صورت لزوم بسته‌بندی و مجدداً صادر کرد.

ایجاد مناطق آزاد تجاری یکی از مشوق های بزرگی است که در جهت جذب سرمایه های سرمایه گذاران خارجی به وجود آمده است که با افزایش سرمایه بالاتر میزان اشتغال نیز بیشتر شده و اقتصاد شکوفاتر می شود.

کشور ترکیه هم از جمله کشورهایی است که در این زمره بسیار خوب عمل کرده و چندین بندر و شهر ۀزاد تجاری را جهت جذب سرمایه به وجود آورده است.

مزایای خرید شرکت در منطق آزاد ترکیه

کشور ترکیه هم مانند دیگر کشورهای در حال توسعه امتیازاتی را برای کسب و کارهای موجود در این گونه مناطق قائل شده است ، همین امتیازات بستر بسیار مناسب تری را برای راه اندازی هرگونه کارخانه ، کارگاه ، شرکت های واردات و صادرات و در مجموع هر گونه کسب و کاری به وجود آورده که به چند مورد اساسی در زیر اشاره می کنیم :

  • مناطق آزاد در خارج از مرز گمرک در نظر گرفته می شوند ، هیچ کالای گمرکی ، مالیات بر ارزش افزوده یاKKDF بر روی کالاهایی که وارد منطقه می شوند اعمال نمی شود.
  • شرکت ها به طور قطع ۲۰% از مالیات بر سود مشارکتی و ۱۵% الی ۳۰% از مالیات بر درآمد معاف هستند.
  • شرکت هایی که حداقل ۸۵٪ محصولات خود را در خارج از کشور می فروشند ، به صورت کامل از مالیات بر درآمد قابل پرداخت حقوق کارمندان معاف هستند.
  • شرکت ها در آوردن ماشین آلات دست دوم به مناطق آزاد ، کاملا مجاز هستند و برای واردات ماشین آلات دست دوم محدودیت سنی وجود ندارد.
  • از آنجا که معاملات انجام شده با ارزهای قابل تبدیل خارجی انجام می شود ، نرخ تورم داخلی بر فعالیت های خرید و فروش و رویه های حسابداری به طور کلی تأثیر نخواهد گذاشت.
  • با توجه به توافق نامه بین ترکیه و اتحادیه اروپا ، کالاهای اصلی ترک در بازار اتحادیه اروپا در گردش آزاد هستند ( بدون مالیات بین TR و اتحادیه اروپا ) از این رو شرکت ها می توانند سود و درآمد خود را آزادانه به ترکیه یا هر کشور دیگری منتقل کنند.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در ترکیه

پیش نیازها و الزامات سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه متعدد و در عین حال مهم و تاثیر گذار هتند ف به طوری که غفلت از هر کدام می تواند منجر به از دست رفتن سرمایه و زمان شما شود ، در میان تمامی عواملی که در قسمت قبل درباره آن صحبت نمودیم ، عوامل مهم اقتصادی دیگری مانند نرخ بیکاری ، تورم ، سود بانکی و هزینه اجاره همگی در ثبت شرکت و سرمایه گذاری شما در ترکیه موثر هستند که برای اشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان به آنها می پردازیم.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در ترکیه

نرخ بیکاری در ترکیه

به منظور امکان مقایسه حرکات دوره ای در بازار کار بین کشورها ، شاخص بیکاری سازمان بین المللی کار ( ILO) اغلب به عنوان معیار در نظر گرفته می شود ، طبق این شاخص ، “بیکاران” شامل همه افرادی می شود که کار مزدی نداشته و به دنبال آنها می گردند و به عنوان یک نیروی کار بلافاصله در دسترس هستند ، ای امار بر اساس افراد با رده سنی ۱۵ تا ۷۴ سال درنظر گرفته می شود،

نرخ بیکاری ترکیه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به ۱۲،۹ درصد رسیده است که ۰،۱ درصد بیشتر از سه ماهه قبل است ، در بیانیه موسسه آمار ترکیه ( TurkStat ) آمده است که تعداد افراد بیکار از ۱۵ سال به بالا در دوره ژانویه تا مارس با ۱۴۲۰۰۰ نفر افزایش به ۴،۱ میلیون نفر رسیده است که خود امار قابل توجهی می باشد و شما باید در زمینه نیروی کار موردنیاز خود این آمار را به صورت دقیق تری بررسی کنید.

نرخ تورم در ترکیه

تورم که با شاخص قیمت مصرف کننده اندازه گیری می شود ، منعکس کننده درصد تغییر سالانه بهای متوسط مصرف کننده برای دستیابی به سبد کالا و خدمات است که ممکن است در فواصل زمانی مشخص ، مانند سالانه ، ثابت بماند و یا تغییر کند.

تورم قیمت مصرف کننده در ترکیه در ماه مه ۲۰۲۱ به ۱۶،۵۹ درصد رسید که نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یافته و از بالاترین رقم دو سال گذشته که ۱۷،۱۴ درصد بود به کاهش خوبی دست یافته است ، میزان تورم در مهم ترین موارد زندگی در این کشور به شرح زیر است:

  • حمل و نقل (۲۸،۳۹ درصد در مقابل ۲۹،۳۱ درصد)
  • مسکن و آب و برق (۱۴،۰۸ درصد در مقابل ۱۳،۶۰ درصد)
  • اثاثیه منزل ، تجهیزات خانگی و نگهداری معمول (۲۱،۷۹ درصد در مقابل ۲۲،۲۷ درصد)
  • هتل ها ، کافه ها و رستوران ها (۱۷،۷۳ درصد در مقابل ۱۶،۸۱ درصد)
  • پوشاک و کفش (۵،۷۵ درصد در مقابل ۱۱،۰۳ درصد)
  • کالاهای متفرقه و خدمات (۱۷،۹۲ درصد در مقابل ۱۸،۲۷ درصد)

نرخ اصلی تورم قیمت مصرف کننده نیز که شامل موارد ناپایدار مانند انرژی ، غذا و نوشیدنی های غیر الکلی ، نوشیدنی های الکلی ، تنباکو و طلا است ، در ماه مه از ۱۶،۷۷ درصد در آپریل به ۱۶،۹۹ درصد کاهش یافته است.

سود بانکی در کشور ترکیه

سود بانکی از دیگر عوامل اقتصادی است که می تواند سرمایه گذاری در یک کشور را جذاب و متفاوت ساخته و بر نوع سرمایه گذاری های تاثیر قابل توجهی بگذارد.

در این کشور سود پرداختی به افراد نسبت به میزان سپرده گذاری مشخص شده و در حدود ۱۰% الی ۱۵% می باشد ، در بازه زمانی که اقتصاد ترکیه دچار یک چالش شده بود بهره های بانکی تا ۲۸% هم بالا رفت اما پس از فرو نشین کردن بحران اقتصادی بهره های بانکی نیز روند رو به نزولی به خود گرفت.

نکته قابل توجه این است که در سال ۲۰۲۱ سپرده گذاران موظف به پراخت ۱۰% از میزان سود دریافتی خود به عنوان مالیات به دولت این کشور هستند ، در این کشور شما می توانید حتی سرمایه خود را به صورت ارزی سپرده گذاری نمایید ، اما باید توجه داشته باشید که حتما پول شما به صورت یورو و یا دلار باشد و در غیر این صورت باید سرمایه خود را به یکی از این دو حالت یا لیر تغییر داده تا بتوانید سپرده گذاری لازم را انجام دهید.

بهترین شهرهای ترکیه برای ثبت شرکت

در قسمت های قبل در رابطه با دو شهر استانبول و آنکارا که دو شهر مناسب برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه می باشند صحبت نمودیم اما همچنان شهرهای مختلفی برای ثبت شرکت پیش روی شما عزیزان قرار دارد که در ادامه به معرفی چند شهر مناسب دیگر کی پردازیم.

بهترین شهرهای ترکیه برای ثبت شرکت

آنتالیا مقصد سوم ثبت شرکت در ترکیه

آنتالیا می تواند برای افرادی که قصد سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در زمینه های گردشگری و توریستی را دارند شهری بسیار مناسب باشد ، دلیلی که اکثر توریست ها و مسافران این شهر را برای اقامت و تفریح خود بر می گزینند آب و هوای کاملا ملایم و آرام آن و اقامت در هتل های مجلل است.

به طور کلی آنتالیا از لحاظ زیبایی و چشم‌نوازی مناظر، یکی از بهترین شهرهای ترکیه است ، همچنین این شهر بین تمامی شهرهای ترکیه برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک رشد زیادی داشته و امکانات خوبی دارد ، آنتالیا یکی از مقاصد محبوب ایرانیانی است ، که برای تعطیلات به ترکیه سفر می‌کنند.

اگر کسب و کار شما به نحوی می باشد که معطوف به جامعه‌ ایرانی است ، آنتالیا یک مکان مناسب و کم ریسک برای سرمایه گذاری های شما است ، یکی دیگر از مزایای بسیار مهمی که می تواند شما را به سمت این شهر بکشد فرصت زندگی با حداقل هزینه در این کشور است.

ازمیر شهر امنیت و آرامش

شهر ازمیر نیز مانند شهر آنتالیا مقصد گردشگران بسیار زیادی است که همه ساله به ترکیه سفر می کنند ، پس این شهر نیز می تواند بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری را برای شما فراهم کند ، هزینه زندگی و همچنین نرخ بیکاری در این شهر از استانبول بسیار پایین تر است و این دو مهم دلایل اصلی تمایل افراد خارجی برای مهاجرت سرمایه گذاری و زندگی در شهر ازمیر است.

بر اساس آماری که اداره کار و رفاه اجتماعی ترکیه منتشر نموده است ، شهر ازمیر راحت ترین شهر برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه می باشد ، این شهر به دلیل داشتن امنیت بسیار بالا در کنار آرامشی بسیار زیاد خود ، به عنوان امن ترین شهر کشور ترکیه نیز معرفی شده است.

از جمله دیگر شهرهای این کشور که هر یک می تواند مقصد متناسب با هدف سرمایه گذاری شما باشد می توان موارد زیر را نام برد:

  • بورسا
  • یالوا
  • کوش آداسی
  • وان
  • ترابزون
  • بدروم

طرح تجاری برای ثبت شرکت در ترکیه

طرح تجاری برای ثبت شرکت سندی مکتوب است که به تفصیل شرح می دهد چگونه یک کسب و کار – معمولاً یک شرکت نوپا – اهداف خود را تعریف و رسیدن به اهداف را چگونه انجام می دهد ، یک طرح تجاری نقشه راه کتبی شرکت را از دیدگاه بازاریابی ، مالی و عملیاتی ترسیم می کند.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در ترکیه

برنامه های تجاری اسناد مهمی هستند که قبل از ایجاد سابقه اثبات شده توسط یک شرکت ، برای جذب سرمایه استفاده می شوند ، آنها همچنین یک روش خوب برای شرکت ها هستند تا بتوانند هدف خود را به خوبی نشان دهند ، هر شرکت در ابتدای تاسیس باید یک طرح تجاری ارائه دهد که در حالت ایده آل این طرح به صورت دوره ای بررسی و به روز می شود تا ببیند آیا اهداف برآورده و یا تغییر و تحول یافته اند یا خیر ، گاهی اوقات یک طرح تجاری جدید برای یک کسب و کار قدیمی ایجاد می شود تا بتواند مسیر جدیدی را آغاز کند.

یک طرح تجاری خوب باید تمام هزینه های پیش بینی شده و مشکلات احتمالی هر تصمیمی را که یک شرکت می گیرد ، مشخص کند ، برنامه های تجاری ، حتی در میان رقبا در یک صنعت ، به ندرت یکسان هستند ، اما همه آنها دارای عناصر اساسی یکسانی از جمله خلاصه ای اجرایی از تجارت و شرح مفصلی از کسب و کار ، خدمات و غیره می باشند.

مزایای طرح تجاری ثبت شرکت در ترکیه

برنامه های تجاری خوب باید شامل خلاصه ای اجرایی ، محصولات و خدمات ، استراتژی و تجزیه و تحلیل بازاریابی ، برنامه ریزی مالی و بودجه باشد ، فعالیت بدون برنامه تجاری معمولاً ایده خوبی نیست ، در واقع ، تعداد بسیار کمی از شرکت ها قادر به دوام بسیار طولانی بدون یک شرکت هستند ، ایجاد و پایبندی به یک طرح تجاری خوب قطعاً فواید بیشتری دارد ، از جمله اینکه می توانید از طریق ایده ها فکر کنید و بدون اینکه پول زیادی به آنها وارد کنید به سود قابل توجهی برسید.

تمام اطلاعات باید در یک سند ۱۵ تا ۲۰ صفحه ای گنجانده شود ، اگر عناصر اساسی برنامه تجاری وجود داشته باشد که فضای زیادی را اشغال می کنند – مانند درخواست های ثبت اختراع – باید در برنامه اصلی به آنها ارجاع داده شود و به عنوان ضمیمه وارد شوند.

داشتن طرح تجاری این فرصت را به شما می دهد که بدون هیچ گونه ابطال زمان تجارت خود در ترکیه را اغاز کنید و روند رسیدن به درامد و اقامت را برای خود آسانتر سازید ، هدف شما از همان ابتدا مشخص بوده و می توانند مانند یک نقشه از روی آن عمل کنید.

بدون ارائه طرح تجاری دولت ترکیه با سرمایه گذاری شما موافقت نکرده و در همان گام های ابتدایی از شما هدف و برنامه تان از ورود به اقتصاد این کشور را درخواست می کند.

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

همانطور که در قسمت های بالاتر گفته شد شما می تواند با سرمایه گذاری در بخش های مختلف و به ثبت رساندن شرکت اقامت کشور ترکیه را برای خود و خانواده خود به ارمغان آورید ، مدت اقامت شما می تواند ۱ ساله ، ۳ ساله ، ۵ ساله و در انتها با اقامت دائم و حتی تابعیت این کشور را در بر گیرد.

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

باید توجه داشته باشید که نداشتن اطلاعات کافی و نا آگاهانه عمل کردن نه تنها نتیجه ای را در بر نداشته بلکه شاید باعث از دست رفتن کل سرمایه شما شود ، در این قسمت به چند مورد سرمایه گذاری که موجب به اخذ اقامت کشور ترکیه می شود را بررسی می کنیم.

املاک و مستغلات

شما می توانید با سرمایه گذاری در بخش مسکن و ملک با حداقل سرمایه ۲۵۰ هزار دلار اقامت ۳ را برای خود و خانواده خود به ارمغان آورید ، اما توجه داشته باشید که در طی این سه سال حق خرید و فروش ملک خریداری شده از طرف دولت از شما سلب می شود ، همچنین با سرمایه گذاری مبلغ کمتر چیزی در حدود ۶۰ هزار دلار می توانید اقامتی ۳ ساله را به دست اورید اما این نوع اقامت از نوع توریستی است و شما قادر به کار کردن در این کشور نخواهید بود.

کارآفرین باشید

بر اساس قوانین جدید مهاجرتی کشور ترکیه اگر افراد خارجی با ایجاد شغل بتوانند ۵۰ نفر را به استخدام خود درآورند و حقوق مزایا و بیمه این افراد را پرداخت نمایند می توانند اقامت این کشور را برای خود اخذ نمایند.

برای اخذ اقامت از این روش شما باید همچنین طرح تجاری خود را به اداره کار و رفاه این کشور ارائه داده و موافقت آنان را نیز برای کسب کنید ، همچنین شما برای شروع باید حداقل به مقدار ۱۰ هزار لیر ترکیه در کار و کسب خود سرمایه گذاری نمایید.

اوراق قرضه دولتی بخرید

افراد خارجی می توانند با خرید اوراق قرضه دولتی به مبلغ حداقل ۵۰۰ هزار دلار اقامتی ۳ ساله را برای خود دست و پا کنند.

در این روش نیز شما قادر به خرید و فروش اوراق خود به مدت ۳ سال نیستید.

سهامدار شرکت ها و کارخانجات باشید

با توجه به اقتصاد رو به رشد و مثبت کشور ترکیه این روش می تواند روشی امن و مطمئن برای سرمایه گذاری باشد ، همچنان که در کنار این امنیت می تواند برای شما اقامتی موقت ۳ ساله را نیز به ارمغان آورد.

حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این بخش نیز ۵۰۰ هزار دلار از طرف دولت ترکیه اعلام گشته و همچنین باید خرید سهام شما از طرف وزارت صنایع این کشور تایید گردد.

چنانچه می خواهید از طریق سرمایه گذاری به اقامت برسید می توانید به طرح ویزای طلایی پرتغال هم فکر کنید ، در این طرح با انجام شرایط خاصی که در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال آن را توضیح داده ایم می توانید با سرعت بالایی به اقامت برسید.

مزایا و معایب ثبت شرکت در ترکیه

کشور ترکیه به دلیل همسایگی با ایران مقصد بسیاری از سرمایه گذاری های خرد و کلان است که می تواند به عنوان پلی برای عبور به سمت اروپا و دروازه های بزرگ و کلان سرمایه گذاری در جای جای جهان به شمار برود ، برای ورود به همچین دروازه ای لازم است که تمام مزایا و معایب آن را بدانید تا بتوانید مطمئن ترین و بهترین شرایط و راه ها انتخاب کنید.

مزایا و معایب ثبت شرکت در ترکیه

در میان مزایای بی شمار ثبت شرکت در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسهیلات و خدمات ویژه مخصوص اتباع خارجی که حتی به شهروندان ترک نیز تعلق نمی گیرد.
  • امکان ثبت شرکت بدون داشتن اقامت این کشور
  • دسترسی راحت به بازار اروپا
  • قیمت ملک و مستغلات مناسب و ارزان
  • دریافت شهروندی و پاسپورت ۵ سال پس از دریافت اقامت
  • امکان ثبت شرکت بدون نیاز به حضور در ترکیه
  • وجود برند ها ، شرکت ها و کارخانجات معتبر جهانی در شهرهای مختلف

معایب ثبت شرکت در ترکیه

در کنار این مزایای وسوسه انگیز باید به بعضی ایرادات و معایب سرمایه گذاری در این کشور نیز توجه داشت باشیم.

یکی از معایب مورد توجه در رابطه با ثبت شرکت در ترکیه این است که باید در کنار زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط زبان ترکی خود را نیز تقویت کرده تا بتوانید با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید ، از دیگر معایب این کشور سیستم اداری نه چندان سالم است ، تا جایی که در سال ۲۰۱۹ این کشور از لحاظ سلامت روابط اداری در جایگاه ۶۰ قرار گرفت.

همچنین باید بدانید که بانک های ترکیه یک چهارم از میزان سرمایه گذاری شما را در حسابتان و نزد خودشان بلوکه می کنند.

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه

در این محتوا از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه را با جزییات بررسی کردیم ، اگر شما هم دوست دارید در ترکیه سرمایه گذاری کنید ، در قسمت دیدگاه سوال خود را بنویسید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

بهترین شهر برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه کدام است؟

با دو شهر استانبول و آنکارا ،دو شهر مناسب برای سرمایه گذاری می باشند.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه چقدر سرمایه نیاز دارد و شرایط آن چگونه است؟

شما می توانید با سرمایه گذاری در بخش مسکن و ملک با حداقل سرمایه 250 هزار دلار اقامت 3 را برای خود و خانواده خود به ارمغان آورید ، اما توجه داشته باشید که در طی این سه سال حق خرید و فروش ملک خریداری شده از طرف دولت از شما سلب می شود.

هنگام سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه ، مالیات چگونه است؟

شرکت ها به طور قطع 20% از مالیات بر سود مشارکتی و 15% الی 30% از مالیات بر درآمد معاف هستند. شرکت هایی که حداقل 85٪ محصولات خود را در خارج از کشور می فروشند ، به صورت کامل از مالیات بر درآمد قابل پرداخت حقوق کارمندان معاف هستند.

آیا می توانم در ترکیه از طریق توریستی اقامت بگیرم؟

با سرمایه گذاری مبلغ 60 هزار دلار می توانید اقامتی 3 ساله را به دست اورید این نوع اقامت از نوع توریستی است و شما قادر به کار کردن در این کشور نخواهید بود.

اگر در بانک های ترکیه سپرده داشته باشم سود آن چقدر خواهد بود؟

در این کشور سود پرداختی به افراد نسبت به میزان سپرده گذاری مشخص شده و در حدود 10% الی 15% می باشد.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه چقدر است؟

به صورت کلی می توان گفت که هزینه ثبت شرکت در این کشور با توجه به نوع شرکت انتخابی تان از 1000 تا 2000 دلار متغیر است.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی به چه صورت است؟

در این روش سرمایه گذاری فرد خارجی باید طرح تجاری و یا اقتصادی خود را به وزارت کار و امور اجتماعی کشور ترکیه ارائه دهد و مورد تایید این وزارت خانه قرار گیرد ، در این روش جدا از دریافت تاییدیه از وزارت خانه کار آفرین باید حداقل 50 نفر را به اشتغال درآورد و بیمه آنان را نیز پرداخت نماید.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام چگونه است؟

برای این امر حداقل سرمایه در نظر گرفته شده از طرف دولت ترکیه 500 هزار دلار است. اما این امر دارای شرایطی از جمله ممنوعیت خرید و فروش سهام خرید داری شده توسط فرد خارجی به مدت 3 سال نیز می باشد و همچنین تمامی امور باید مورد تایید وزارت امور خارجه و وزارت صنعت و معدن این کشور نیز قرار گیرد.

برای تاسیس یک شرکت سهامی در ترکیه چقدر سرمایه مورد نیاز است؟

حداقل سرمایه موردنیاز این نوع شرکت 50000 لیر ترکیه است و در صورتی که این شرکت به صورت خصوصی و غیر قابل دسترسی برای عموم تاسیس شود باید حداقل 100000 لیر این کشور را فراهم سازید. اما از مزیت های این نوع شرکت امکان پرداخت یک چهارم سرمایه موردنیاز در ابتدای کار است و شما می توانید مابقی را در طول 24 ماه آینده مکه مراحل مختلف شرکت انجام می شود پرداخت کنید.

آیا برای سرمایه گذاری در ترکیه نیاز به اقامت این کشور دارم؟

برای سرمایه گذاری در ترکیه نیازی به داشتن اقامت نخواهید داشت و بعد از انجام سرمایه گذاری و شروع به کسب سود می توانید برای دریافت آن اقدام کنید ، شما برای انتقال سرمایه خود به این کشور تنها یک حساب بانکی نیاز دارید و هیچ گونه چالش دیگری پیش روی شما قرار نخواهد گرفت.

در این مقاله از موسسه مهاجرتی رجبی با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه آشنا شدید ، برای ارتباط با کارشناسان ما می تواند با شماره تلفن های اعلام شده مربوط به دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید ، همچین با مطالعه سایر مقالات سایت می توانید بهترین روش های سرمایه گذاری را انتخاب نمایید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش است ، اتریش کشوری پویا با اقتصادی پایدار است که می تواند محل امنی برای سرمایه شما باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه