سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اکوادور

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اکوادور
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

کشور اکوادور از جمله مقصدهای مناسب برای مهاجرت می باشد که سالانه افراد زیادی از روش های متفاوت برای اقامت این کشور اقدام می کنند . سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اکوادور یکی از روش های مناسب ورود به این کشور است که شرایط مشخصی دارد و با رعایت آنها می توان به اقامت رسید . بدون شک گزینه سرمایه گذاری و ثبت شرکت مخصوص افرادی است که از سرمایه و تجربه کافی در این زمینه برخوردار هستند . در این مقاله که توسط موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی تدوین شده است شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اکوادور را بررسی می کنیم و شما می توانید جهت هرگونه سوال با ما تماس حاصل فرمایید .

بررسی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اکوادور

کشور اکوادور با تدبیری که اتخاذ کرده است توانسته شرایط اقتصادی مناسبی را برای فعالیت های تجاری ایجاد کند و یکی از کشورهای مناسب برای سرمایه گذاری شناخته شود . روابط تجاری که میان این کشور و اتحادیه اروپا برقرار شده است توانسته به تجارت رونق ویژه ای بخشد و شرایط باثباتی را فراهم کند . شما با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اکوادور می توانید با کشورهای اروپایی به تجارت بپردازید و فعالیت شرکت خود را گسترش دهید . دقت داشته باشیدکه قبل از اقدام ابتدا شرایط مورد نیاز برای فعالیت شرکت خود را بررسی کرده و سپس اقدام نمایید .

هزینه ثبت شرکت در اکوادور نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است و مانند برخی نیاز به سرمایه کلان نخواهد داشت . با ثبت شرکت در این کشور شما می توانید پس از پنج سال به اقامت رسیده و پاسپورت دریافت کنید . کشور اکوادور با 16 میلیون نفر جمعیت در شمال غرب آمریکای جنوبی واقع شده است . کیتو شهر پایتخت و زبان رسمی مردم اسپانیایی می باشد .

مهاجرت به اکوادور

کلمبیا و پرو از جمله همسایه های این کشور هستند و دلار آمریکا به عنوان پول رایج در میان مردم وجود دارد . منابع نفتی و زمین های کشاورزی از جمله منابع مهم به شمار می روند و جهانگردی از جمله عواملی است که توانسته به اقتصاد کمک بسیاری نماید و یکی از منابع اصلی در آمد به شمار برود . اکثر مردم کاتولیک هستند و تعداد مسلمانان این کشور محدود به چند هزار نفر است . شما در اولین قدم برای ثبت شرکت باید ابتدا نوع و حوزه فعالیت را مشخص کرده و متناسب با آن اقدام کنید . ثبت شرکت بهترین راه سرمایه گذاری در کشور اکوادور به شمار می رود که به شیوه های متفاوت می تواند صورت پذیرد .

انواع ثبت شرکت در اکوادور

ثبت شرکت در اکوادور می تواند به روش های زیر انجام پذیرد :

  1. ثبت شرکت به صورت سهامی
  2. ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  3. ثبت شرکت به صورت شعبه ( مستقل یا وابسته )
  4. ثبت شرکت به صورت تضامنی
  5. ثبت شرکت به صورت دفتر نمایندگی
  6. فعالیت حرفه ای مانند رستوران یا مغازه

در میان تمام شرکت های قابل ثبت که در بالا گفته شد ثبت شرکت با مسئولیت محدود از جمله محبوب ترین و بهترین آنها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اکوادور می باشد که مناسب فعالیت های کوچک است و هر فرد به میزان سرمایه خود متعهد خواهد بود .

چگونگی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اکوادور

در ابتدا شما باید نوع و فعالیت شرکت موردنظر خود را انتخاب کرده و سپس یک طرح توجیهی اقتصادی ارائه دهید . در این طرح تمام جزئیات لازم از جمله هزینه شرکت به طور سالانه ، مبلغ سرمایه گذاری شده ، فعالیت اصلی شرکت و غیره گفته می شود . شرکت شما باید مجموعه ای از انتظاراتی را که کشور اکوادور از شما دارد برآورده کند . به عنوان مثال شرکت ثبت شده باید تعدادی شغل ایجاد کند و در سال سود مشخصی داشته باشد و یا میزان خرید و فروش ، سهام و هزینه ها به طور دقیق محاسبه شود .

پس از طی این مراحل شما باید یک نام تجاری مناسب که تکراری و مشابه دیگر برندها نباشد انتخاب کنید . بهتر است که این نام مختصر و متناسب با فعالیت شرکت در نظر گرفته شود . مهم ترین اصل در تنظیم اساسنامه مشخص کردن نام سهامداران و میزان سهم هر کدام می باشد . پس از انجام مراحل گفته شده در بالا باید فرم های لازم را پر کرده و در یک دفترخانه تمام مراحل مورد نیاز را به ثبت برسانید . یک مشاور مالی و حسابدار که از اعضای اصلی شرکت شما هستند و باید انتخاب شوند مراحل مربوط به امور مالی را انجام می دهند .

شما باید بتوانید دولت اکوادور را قانع کنید که شرکت شما برای این کشور مفید است و می تواند فعالیتی سودمند به شمار برود . شما همچنین باید یک مکان مشخص را به عنوان دفتر شرکت در نظر بگیرید که می توانید آن را اجاره و یا خریداری کنید . در نهایت در صورت موافقت سفارت برای شما ویزای موقت صادر می شود که باید هر ساله با ارائه یک گزارش مثبت آن را تمدید کرده و با گذشت تقریبا سه سال درخواست اقامت نمایید .

نکاتی درباره ثبت شرکت در اکوادور

1 . با ثبت شرکت در کشور اکوادور شما مالک تمام سهام خواهید بود و نیازی به داشتن شریک بومی نخواهید داشت .

2 . شما می توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز تقاضای ویزا دهید و برای آنها نیز با طی زمان مشخص اقامت دائم دریافت کنید .

3 . همسر و فرزندان شما می توانند از تمام خدمات رفاهی و تحصیلی بهره مند شده و با شهروندان عادی تفاوتی نخواهند داشت .

4 . با سرمایه گذاری در این کشور حقوق یکسانی مانند سایر سرمایه گذاران خواهید داشت و در هیچ زمینه ای محدود نخواهید بود .

5 . هزینه زندگی در کشور اکوادور ثابت نمی باشد و به دلیل نوسانات اقتصادی تورم کمی را سالیانه تجربه می کند که البته شاخصه های اقتصادی همواره مثبت هستند .

ثبت شرکت در اکوادور

همانطور که گفته شد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اکوادور می تواند یکی از مناسب ترین روش های ورود به این کشور به شمار رود . البته سرمایه گذاری در هر کشور ریسک و خطرات خود را به همراه دارد و بهتر است که متقاضیان اخذ ویزا و اقامت اکوادور دیگر گزینه های موجود را نیز بررسی کرده و متناسب با شرایط و علاقه خود تصمیم بگیرند .

مشاوران ما در موسسه مهر آفرین رجبی می توانند تمام جزئیات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهند و به روش های کاملا قانونی و مطمئن در کوتاهترین زمان شما را به هدف دلخواهتان برسانند . همچنین جهت اطلاع از سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اروپا می توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه فرمائید . جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه