مشکلات و معایب ثبت شرکت در چک

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشکلات و معایب ثبت شرکت در چک
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اروپا در کنار مزایا ، مشکلات و معایب خاص خود را نیز به همراه دارد و کشور چک نیز از این قاعده مستثنی نیست . در ادامه می توانید بررسی مشکلات و معایب ثبت شرکت در چک را مطالعه کنید . موسسه حقوقی مهر آفرین رجبی به عنوان معتبرترین موسسه مهاجرتی به چک پاسخگوی تمام سوالات شما می باشد .

ایجاد شغل و کسب و کار در کشوری دیگر یکی از راه های مهاجرت و داشتن آینده ای بهتر است . امکان سرمایه گذاری در تمامی کشورهای دنیا از جمله چک برای علاقه مندان به این روش وجود دارد . شما می توانید با فراهم نمودن شرایط لازم و بودجه کافی اقدام به ثبت شرکت در کشور چک نمایید .

بررسی مشکلات و معایب ثبت شرکت در چک

مشکلات و معایب ثبت شرکت در چک می تواند موارد قابل توجهی را شامل شود و فرد سرمایه دار و مشتاقی را مستاصل سازد . ثبت شرکت در تمامی کشورهای دنیا نوعی سرمایه گذاری به شمار می رود که فرد به قصد داشتن کار و تجارتی مشخص سرمایه خود را به کشوری دیگر منتقل می سازد .

این امر با ریسک بسیاری مواجه است و فاکتورهای مختلفی بر روی آن تاثیر گذارند . از این رو باید تمام جوانب کار را به دقت در نظر گرفته و با آگاهی کامل اقدام نمود .

چک کشوری در قلب اروپا با ده میلیون جمعیت است که از تقسیم کشور چکسلواکی سابق پدید آمده و پایتخت و بزرگترین شهر آن پراگ است . بر طبق گزارش بانک جهانی چک در زمره کشورهای توسعه یافته قرار گرفته و بالاترین شاخص توسعه انسانی را در اروپای مرکزی و شرقی داراست .

مشکلات ثبت شرکت در چک

ثبت شرکت در کشور چک به آسانی امکان پذیر است و شما می توانید در کمتر از یک ماه با انجام مقررات تجاری لازم شرکت مورد نظر خود را به ثبت برسانید .

ثبت شرکت قوانین مخصوص به خود را دارد که نه تنها در هنگام ثبت بلکه پس از آن نیز شما را موظف به رعایت تمامی آنها می نماید . ثبت شرکت به شیوه های مختلفی امکان پذیر است :

  • مشارکتی
  • شعب
  • شرکت با سهام مشترک
  • شرکت با مسئولیت محدود

اکثر افراد مهاجر که به دنبال دریافت اقامت و ورود به اتحادیه اروپا هستند شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب می کنند که مراحل آسان تری داشته و راحت تر قابل انجام است ، اما به نوبه خود دارای نقطه ضعف هایی نیز می باشد .

مشکلات ثبت شرکت در چک

اقتصاد جمهوری چک

این کشور از زمان اعلام استقلال خود توانسته رشد اقتصادی و صنعتی قابل توجهی داشته باشد و به یکی از قدرت های بلوک شرق سابق تبدیل شود . به دلیل وجود بارندگی زیاد کشاورزی در این کشور نقش مهم و اساسی داشته و دامداری و جنگلداری نیز متداول است .

از عوامل مهم در رشد اقتصاد چک وجود توریست و متقاضیان زیاد مهاجرت به چک است که به بالابردن سطح درآمد کمک قابل توجهی می نماید . صنعت خودروسازی نیز در سال های اخیر بخش مهمی از اقتصاد را به خود اختصاص داده است .

این کشور که اکنون در حال خصوصی سازی و حرکت به سوی بازار آزاد است توانسته مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد و افراد با انگیزه های مختلف را به سمت خود بکشاند .

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چک در صورتی که با برنامه ریز و مطابق با اصول صورت نگیرد می تواند منجر به هدر رفتن تمامی سرمایه تان شود .

داشتن تجربه و سابقه کاری در این زمینه بسیار موثر است و چنانچه واقعا قصد کار از طریق شرکت را دارید حتما در زمینه مشکلات و معایب ثبت شرکت در چک با آگاهی تمام اقدام کنید .

پرداخت مالیات از مشکلات و معایب ثبت شرکت در چک

یکی از اصلی ترین شرایط ثبت شرکت پرداخت مالیات مشخص شده توسط قانون این کشور است . تمامی شرکت های به ثبت رسیده در جمهوری چک موظف به پرداخت مالیات سالانه هستند .

این امر می تواند به عنوان یک مشکل تلقی شود زیرا برخی شرکت را به منظور دریافت اقامت و یا ورود به چک انتخاب می کنند و تمایل ندارند تا به صورت رسمی در این شرکت کار کرده و مالیات پرداخت کنند .

فضای کار در جمهوری چک کاملا شفاف است و شما در صورت به ثبت رساندن شرکت موظف به پرداخت مالیات خواهید بود . این کشور با اصلاح قوانین خود در حال کاهش میزان مالیات است اما میزان مشخص شده باید پرداخت گردد . میزان مالیات در حال حاضر برابر با 19% است .

سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در چک

ثبت هر نوع شرکت در جمهوری چک به سرمایه اولیه ای نیاز دارد و انجام مراحل ثبت نیز می تواند هزینه بر باشد . برای راه اندازی شرکت جمع آوری مدارک و پیمودن مراحل قانونی نیاز است که شما باید مبلغی را هرچقدر کم در نظر داشته باشید .

کسانی که اقدام به ثبت شرکت می کنند باید توانایی تامین مخارج خود و خانواده شان را در سال نخست داشته باشند و هیچ گونه وابستگی به دولت برای درآمد نداشته باشند . دولت تنها در صورتی به شما اجازه ثبت شرکت را می دهد که بتوانید پاسخگوی مخارج تان باشید و بدین منظور ، ما انتخاب ارزان ترین شهر چک برای کار و زندگی را به شما پیشنهاد می کنیم .

یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت در جمهوری چک پرداخت سپرده به بانک به مدت زمان مشخصی ست . شما باید یک گواهی بانکی مبنی بر سرمایه سپرده خود را همراه با تمامی مدارک ارائه دهید که نشان دهد مبلغ درخواستی به یکی از بانک ها واریز شده است .

داشتن مدارک حرفه ای و معتبر برای ثبت شرکت در چک

اگر به دنبال راه اندازی یک شرکت با فعالیت گسترده هستید باید بدانید که از شما مدارک حرفه ای و معتبر درخواست می شود که پس از رای دادگاه و تایید نوع فعالیت اجازه تاسیس به شما داده خواهد شد . داشتن سابقه کار بسیار مهم است زیرا کوچکترین اشتباه می تواند منجر به ورشکستگی گردد .

ارائه عدم سابقه کیفری یکی دیگر از نکاتی ست که برای ثبت شرکت لازم است به آن توجه داشته باشید . شما به عنوان یک مهاجر که به دنبال کسب و کار در چک هستید باید با ارائه نامه مربوطه نشان دهید که هیچ گونه سابقه کیفری نداشته و از سوابق خوبی برخوردارید .

الزام وجود نماینده ثبت شرکت در چک

الزام وجود نماینده ثبت شرکت در چک

داشتن یک نماینده در کشور مبدا مانند چک در تمامی مراحل لازم است . این فرد از قوانین کشور به خوبی آگاهی داشته تمام کارهای مربوط به ثبت شرکت را انجام می دهد .

این امکان وجود دارد که شرکت تنها توسط یک سهامدار به ثبت برسد اما گزارش سالانه از فعالیت ها ضروری ست . تمامی این مراحل به یک نماینده احتیاج دارد که گاهی یافتن فردی قابل اعتماد کار دشوار است .

در این مقاله سعی نمودیم تا مشکلات و معایب ثبت شرکت در چک را بیان کنیم . همانگونه که دریافتید برای به ثبت رساندن یک شرکت موانع و یا سختی هایی در پیش رویتان قرار دارد که می تواند روند کار و یا فعالیت ها را به تاخیر بندازد .

اما از آنجایی که انتقال سرمایه و شروع یک کسب و کار در کشوری دیگر نیاز به بررسی دقیق دارد شما باید از همان ابتدا تمام جوانب و ریسک های موجود را به کمک افراد آگاه و متخصص در این زمینه بررسی کرده و سپس اقدام کنید ، تا از هرگونه نتیجه و پیشامد بد جلوگیری کرده باشید .

موسسه مهر آفرین رجبی به عنوان معتبرترین موسسه در امر مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت پاسخگوی شما در تمامی مراحل خواهد بود . کافی ست تا با کارشناسان ما در دفاتر شیراز و تهران تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را  در مورد مشکلات و معایب ثبت شرکت در چک دریافت نمایید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه