چگونگی معاملات خرید و فروش ملک در اروپا

چگونگی معاملات خرید و فروش ملک در اروپا با توجه به مقصد مد نظر و کشورهای مختلفی که در این قاره وجود دارند دارای تفاوت های خاصی با یکدیگر هستند ؛ که این تفاوت ها اکثر در اجازه خرید و فروش ملک و اعطای اقامت از طریق آن به شهروندان خارجی و یا مقیمان این کشور است.

چگونگی معاملات خرید و فروش ملک در اروپا در هریک از کشورهای این قاره با توجه به سیاست های اقتصادی و مهاجرتی هر کشور دارای تفاوت های اساسی با یکدیگر است و نیاز به شناخت بالا و تسلط بر بازار های ملک دارد.

توصیه می کنیم علاوه بر مطالعه مقاله چگونگی معاملات خرید و فروش ملک در اروپا با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) نیز تماس برقرار نمایید و با توضیح و ارائه شرایط و مدارک خود از مشاورات و راهنمایی های اختصاصی آنان با توجه شرایطتان بهره مند شوید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اروپا با انواع دیگر سرمایه گذاری در کشورهای موفق اروپایی در اقتصاد هم آشنا شوید.

فهرست مطالب
چگونگی معاملات خرید و فروش ملک در اروپا

معاملات خرید و فروش ملک در فرانسه

معاملات خرید و فروش ملک در فرانسه برای تمامی شهروندان خارجی آزاد و بدون محدودیت است که یکی از مزیت های بزرگ این کار در فرانسه است ؛ همچنین باید توجه داشت که خرید ملک در این کشور باعث اعطای اقامت دائم به خریدار نخواهد شد و فقط سرمایه گذاری و کارآفرینی در فرانسه می تواند شما را به اقامت دائم این کشور برساند ، این نکته ای است که باید در همان ابتدای کار از آن مطلع باشید.

نحوه انجام معاملات خرید و فروش ملک در فرانسه با سایر کشورهای اروپا کمی تفاوت دارد و یخریدار باید مبالغی را پرداخت و مراحلی را طی نماید تا فرآیند خرید ملک تکمیل شود که این موارد 3 ماه به طول خواهد انجامید ، مراحل خرید و فروش خانه در فرانسه به شرح زیر است:

  • جستجوی املاک از طریق روش های مرسوم
  • ارائه درخواست خرید ملک و گفتگو با مالک
  • قرارداد اولیه مابین خریدار و فروشنده تنظیم و به امضا میرسد.
  • یک دوره جهت بررسی و یا تجدید نظر را در قرارداد قرار می دهید.
  • پیش پرداخت خرید ملک به ارزش 5 تا 10 درصد از ارزش ملک را می پردازید.
  • مدت 3 ماه را باید منتظر ماند تا فرآیند خرید صورت پذیرد.
  • مبلغ نهایی ملک را پرداخته و مالکیت کاملا منتقل شده و سند جدید صادر می شود.

مفاد قرارداد خرید خانه در فرانسه و برخی هزینه ها

شما در هنگام خرید خانه در فرانسه و انجام معاملات باید از برخی شرایط و حقوق خود باخبر باشید ، در فرانسه مسئولیت عقد قرارداد بر عهده دفتر اسناد رسمی می باشد و در این میان سر دفتر فقط به حفظ قانون و اجرای آن پایبند بوده و هیچ گونه حمایت و یا طرفداری از خریدار یا فروشنده به عمل نمی آورد ؛ البته وی نخواهد گذاشت که حقی نیز از کسی ضایع شود.

پس از بستن قرارداد اولیه ، مبلغ پیش پرداخت که 5 تا درصد از ارزش ملک است به دفاتر اسناد پرداخت می شود و پس از آن خریدار می تواند در یک مدت 10 روزه از خرید بدون پرداخت جریمه یا مجازات خارج شود ؛ ولی فروشنده چنین حقی نداشته و از همان اول ملزم به فروش ملک به خریدار است ، ضمن اینکه هرگونه عدم رعایت قوانین یا تعهدات از شوی فروشنده می تواند با خروج خریدار و دریافت خسارت همراه باشد.

لازم است بدانید که هزینه هایی همچون 4 تا 10 درصد کارمزد مشاورین املاک ، 5 تا 10 درصد حق الزحمه و مالیت برای دفاتر اسناد رسمی و نزدیک به 19.6 درصد نیز بابت مالیات بر ارزش افزوده را هم باید پرداخت کنید ؛ البته این موارد قراردادی است و میان خریدار و فروشنده توافق می شود.

معاملات خرید و فروش ملک در فرانسه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

عقد قرارداد های بدون ریسک برای خرید ملک در اروپا با راهنمایی مشاوران و متخصصان هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

معاملات خرید و فروش ملک در پرتغال

معاملات خرید و فروش ملک در پرتغال

پرتغال را می توان یکی از مناسب ترین مقاصد سرمایه گذاری در بخش املاک در اروپا دانست که خرید ملک در آن برای خریداران می تواند مزایا بسیاری را به ارمغان آورد ؛ ضمن این که دولت این کشور هیچ گونه محدودیت و یا شرط خاصی را برای خرید ملک توسط افراد خارجی در نظر نگرفته است و خارجی ها به راحتی می توانند این امر را انجام دهند.

البته باید گفت که حتی برای خریداران طرح تشویقی نیز در نظر گرفته شده است که با خرید ملک با مبلغ خاصی و شرایط خاص در این کشور می توان به ویزای طلایی که در نتیجه اقامت دائم پرتغال را فورا به همراه دارد نیز دست پیدا کرد ، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات جامع و دقیق در این باره به مقاله اجاره و خرید ملک در پرتغال مراجعه نموده و اطلاعات به روز و دقیق را کسب نمایید.

معاملات خرید و فروش ملک در پرتغال دارای پیچیدگی و یا طی کردن مراحل خاص و سختی نیست و در صورتی که برای اولین بار در اینباره اقدام می کنید بازهم توصیه می شود که از یک کارشناس و یا متخصص این زمینه در کنار خود بهره ببرد تا با کلاه برداری و یا پرداخت هزینه های غیر لازم و زیادی مواجه نشوید.

مراحل خرید و معامله ملک در پرتغال

در پرتغال نیز در اولین قدم باید ملک مناسب خود را بیابید که می توانید از طریق اینترنتی و یا از طریق دریافت یک ویزای توریستی و سفر به این کشور نسبت به یافتن خانه و ملک مناسب خود اقدام کنید ، سپس مراحل زیر را برای خرید و اتمام معامله پشت سر خواهید گذاشت:

  • قردادی را میان خود و فروشنده با ذکر تمامی جزئیات و تعهدات عقد نموده و به امضا طرفین می رسانید.
  • در این قسمت می توانید به دفتر مالیاتی کشور پرتغال مراجعه نموده و نسبت به اخذ کد مالیاتی خود اقدام کرده تا بتوانید مبلغ ملک مورد نظر را از این طریق به حساب فروشنده واریز نماید. ( یا مبلغ ملک را از طریق حساب نماینده خود پرداخت و سند را به نام وی زده و پس از آن وکالت کامل ملک را دریافت نمایید)
  • در مرحله آخر با حضور در دفاتر اسناد رسمی با پرداخت مبلغ کامل ملک و هزینه های حق الزحمه مشاورین املاک ، دفتر اسناد ، بیمه و غیره مالکیت را منتقل و سند جدید ملک را دریافت می نمایید.

امور مربوطه به انتقال ملک یا خرید آن در کشور پرتغال و صدور سند جدید می تواند حداقل 8 هفته طول بیانجامد ، توصیه می کنیم که از کارشناسان و یا مشاورین حقوقی مهاجرتی استفاده نمایید زیرا علاوه بر ارائه مشاوره و کمک در حین خرید ملک ؛ پس از آن نیز می تواند روند صدور سند و انتقال ملکیت را نیز پیگیری نموده و شما را به نتیجه مطلوب برسانند.

خرید ملک در اروپا یکی از روش های خوب سرمایه گذاری در این کشور هاست ، با سایر روش های سرمایه گذاری در مقالات زیر آشنا شوید.

معاملات خرید و فروش ملک در مجارستان

در این قسمت باید در ابتدا بگوییم که اجاره و خرید ملک در مجارستان یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در این کشور می باشد که با توجه به رشد اقتصادی ، تورم پایین و نرخ کم بهره وام بانکی در مجارستان وجود پیش بینی می شود که بازار املاک آن روز به روز شکوفاتر و رشد قابل ملاحظه ای را تجربه نماید که این خود در جذب سرمایه گذاران خارجی بسیار تاثیر گذار است.

 خوشبختانه معاملات خرید و فروش ملک در مجارستان برای تمامی شهروندان خارجی مجاز و در دسترس است ، اما برای خرید ملک نیاز به پشت سر گذاشتن مراحل اداری و اخذ مجوز هایی از برخی ادارات و ارگان های مربوط به دولت نیاز است که این خود روند خرید و فروش ملک به اشخاص خارجی را زمان بر می کند ، پس اگر قصد دارید در بخش املاک سرمایه گذای کنید حتما فکر زمان بر بودن آن باشید.

همچنین توصیه می کنیم به خاطر عدم آشنایی با روند خرید ملک در این کشور حتما از حضور کارشناسان و یا مشاورین فعال در این زمینه بهره مند شوید ، کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با سال ها تجربه در زمینه خرید و فروش املاک در مجارستان می توانند بهترین اطلاعات لازم را به شما منتقل نمایند.

معاملات خرید و فروش ملک در مجارستان

مراحل و هزینه های مورد نیاز جهت خرید ملک در مجارستان

شهروندان خارجی که مایل به خرید ملک در مجارستان هستند باید در ابتدا حتما از سوی شهرداری محلی مجوز این کار را کسب نمایند که این کار 2 تا 3 ماه به طول خواهد انجامید ، ضمن اینکه خرید ملک در شهر بوداپست پایتخت این کشور نیازمند دریافت تأییده و تصویب از دفتر اداری (AOB) می باشد ، با دریافت مجوز لازمه شما می توانید برای ملک مد نظرتان جستجو کرده و پس از یافتن آن قراردادی را میان خریدار و فروشنده منعقد نمایید.

قرارداد باید میان خریدار و فروشنده و با حضور و شهود نماینده اداره املاک و مستغلات تنظیم و به امضا طرفین برسد ، فقط دقت داشته باشید که شما باید حداکثر ظرف مدت 30 روز این قرارداد را به اداره ثبت احوال مجارستان ارسال نمایید و با پرداخت کامل مبلغ ارزش ملک و ثبت نهایی مالکیت ، صدور سند جدید و انتقال مالکیت آغاز می گردد که احتمالا این رویه 6 ماه به طول بیانجامد.

لازم به ذکر است که مانند سایر کشورهای اروپایی خریدار ملک در مجارستان علاوه بر پرداخت مبلغ قیمت ملک باید هزینه های دیگری را نیز پرداخت نماید که این هزینه ها به شرح زیر می باشند :

  • دریافت مجوز شهرداری 200 یورو
  • حق تمبر 4 درصد از قیمت کل
  • حق الزحمه مشاور یا کارشناس 1 تا 2 درصد از قیمت کل
  • هزینه اداره املاک 2 درصد از قیمت کل
معاملات خرید و فروش ملک در اتریش

معاملات خرید و فروش ملک در اتریش

یکی دیگر از کشورهای برتر اروپا که دارای بازار املاک بسیار پر رونق با رشد بالایی است ؛ بازار املاک کشور اتریش است ، این کشور حتی در زمان های رکود که کل اروپا با رشد منفی و ضرر مواجه بودند نیز به رشد مثبت خود ادامه داد و همین موضوع باعث شده که پس از رفع رکود جهانی میزان تقاضا و هجوم سرمایه گذران به آن افزایش یابد.

در این میان شهروندان اتحادیه اروپا برای خرید ملک در اتریش با محدودیتی مواجه نیستند ؛ اما برای اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا  محدودیت هایی در نظر گرفته شده است ، به طور مثال شهروندان خارج از اتحادیه اروپا امکان خرید ملک در ایالت‌های والبرگ ، تیرول و سالزبورگ را ندارند ، ضمن اینکه حتی برای خرید ملک در سایر ایالت‌ها نیز ممکن است نیاز به اخذ مجوز خرید یک فرد خارجی را داشته باشند و یا پس از گذشت مدت زمان مشخصی از آگهی فروش ملک آن را خریداری کنند.

همچنین نیاز به ذکر است که شهروندان خارج از اتحادیه اروپا به خصوص خارج از خود اروپا علاوه بر این موارد بازهم از سمت دولت اتریش صلاحیتشان مورد بررسی قرار میگیرد که برای امنیت و منافع ملی اتریش هیچ گونه ضرر یا اثر منفی نداشته باشند ، حال پس از طی این مراحل و دریافت مجوزهای لازم افراد می توانند برای معاملات خرید و فروش ملک در اتریش اقدام نمایند.

وبینار بازنشستگی یا تمکن مالی 

کارشناس ارشد مهاجرت ، سارا جم نژاد از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در وبینار ارائه شده در خصوص راه های اخذ اقامت دائم و هزینه های زندگی در کشورهای محبوب اروپایی با شما سخن گفته است ؛ حدود یک و نیم ساعت این وبینار را ببینیدو بشنوید و سپس سوالات خود را در بخش دیدگاه مطرح کنید.

همچنین شما می توانید با درج نام و شماره تماستان در بخش مشاوره رایگان درخواست خود برای تماس رایگان مشاوران رجبی را ثبت کنید ؛ در اسرع وقت با شما تماس میگیریم و سوالات مهاجرتی شما را پاسخ می دهیم!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی از طریق خرید ملک شما را به اقامت دائم نزدیک می کند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مراحل معاملات خرید و فروش ملک در اتریش

پس از دریافت مجوز مراحل خرید ملک در اتریش آغاز می شود که به طور کلی 1 ماه تا حداکثر 4 ماه به صور خواهد انجامید و به شرح زیر است:

  • پیشنهاد خرید به فروشنده و به نتیجه رسیدن بر سر قیمت نهایی ملک
  • مراجعه به دفتر اسناد رسمی و بستن قرارداد قانونی به همراه ذکر تمامی شرایط و خواسته های و تعهدات طرفین ، سپس به امضا رساندن توسط طرفین و سر دفتر دار
  • مقدار 5 تا 10 درصد از ارزش قیمت ملک را به عنوان پیش پرداخت باید بپردازید که نزد دفتر اسناد باقی می ماند.
  • بررسی کامل ملک توسط نقشه بردار و کارشناس و مقایسه با شرایط اعلامی از سوی فروشنده که در صورت غیر درست بودن معامله فسخ می شود وباید خسارت پرداخت گردد
  • در نهایت نیز برای اتمام معامله باید ملک را به ثبت زمین وارد کنید که بهModus معروف می باشد و این کار زمانی صورت می‌گیرد که پرداخت کامل انجام شده باشد و دفتز اسناد تمام مراحل قانونی را چک و تایید کرده باشد ، هزینه ثبت زمین برابر با 4.5 درصد از ارزش ملک است و فرایند آن نیز بین یک هفته تا یک ماه طول می‌کشد.

سوالات پر تکرارچگونگی معاملات خرید و فروش ملک در اروپا

خیر ، خرید ملک در این کشور باعث اعطای اقامت دائم به خریدار نخواهد شد و فقط سرمایه گذاری و کارآفرینی در فرانسه می تواند شما را به اقامت دائم این کشور برساند.

مراحل خرید و فروش خانه در فرانسه به شرح زیر است:

  • جستجوی املاک از طریق روش های مرسوم
  • ارائه درخواست خرید ملک و گفتگو با مالک
  • قرارداد اولیه مابین خریدار و فروشنده تنظیم و به امضا میرسد
  • یک دوره جهت بررسی و یا تجدید نظر را در قرارداد قرار می دهید
  • پیش پرداخت خرید ملک به ارزش 5 تا 10 درصد از ارزش ملک را می پردازید
  • مدت 3 ماه را باید منتظر ماند تا فرآیند خرید صورت پذیرد
  • مبلغ نهایی ملک را پرداخته و مالکیت کاملا منتقل شده و سند جدید صادر می شود

بله ، با خرید ملک با مبلغ خاصی و شرایط خاص در این کشور می توان به ویزای طلایی و در نتیجه اقامت دائم پرتغال فورا دست یافت اما شرایط آن را از مشاوران ما سوال کنید.

شهروندان خارجی که مایل به خرید ملک در مجارستان هستند باید در ابتدا حتما از سوی شهرداری محلی مجوز این کار را کسب نمایند که این کار 2 تا 3 ماه به طول خواهد انجامید ، ضمن اینکه خرید ملک در شهر بوداپست پایتخت این کشور نیازمند دریافت تأییده و تصویب از دفتر اداری (AOB) می باشد ، با دریافت مجوز لازمه شما می توانید برای ملک مد نظرتان جستجو کرده و پس از یافتن آن قراردادی را میان خریدار و فروشنده منعقد نمایید.

بازار ملک دراتریش روفق بسیار دارد ؛ این کشور حتی در زمان های رکود که کل اروپا با رشد منفی و ضرر مواجه بودند نیز به رشد مثبت خود ادامه داد و همین موضوع باعث شده که پس از رفع رکود جهانی میزان تقاضا و هجوم سرمایه گذران به آن افزایش یابد.

در این مطلب تلاش کردیم تا شما عزیزان را با چگونگی معاملات خرید و فروش ملک در اروپا آشنا کنیم ، البته اروپا کشورهای بسیار دیگری نیز دارد که برای خرید ملک بسیار مناسب هستند که جهت اطلاع از چگونگی معاملات خرید و فروش ملک در آن ها می توانید با مشاورین و کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و یا شیراز تماس برقرار کرده و از راهنمایی های آنان بهره مند گردید ، توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اروپا را بخوانید و با تمام روش های مهاجرت قانونی و امن به این کشورها آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.2/5 - (8 امتیاز)
منو
خانه