تفاوت زندگی مجردی و متاهلی در کانادا

تفاوت زندگی مجردی و متاهلی در کانادا

 نمی توان به این سوال جواب قطعی داد، زیرا شرایط افراد با هم تفاوت دارد و همچنین هریک از این دو حالت دارای مزایا و معایبی هستند که باید بازهم طبق شرایط و وضعیت افراد بررسی و سنجیده شوند.

طبق شواهد و آمار اگر هر دو زوج درآمد داشته باشند و فرزندی نداشته باشند، مخارج می تواند تقسیم شود و از فشار آن کاسته می گردد که به نوعی به صورت متاهلی را مناسب تر از مجردی می کند.

قطعا در زندگی متاهلی افراد دارای مسئولیت های بیش تری هستند که در صورت داشتن فرزند افزایش نیز پیدا می کند، اما در زندگی مجردی در کانادا افراد فقط در قبال خود و اعمال خودشان مسئولیت دارند.

 دولت کانادا برخی مزایای مالی را برای متاهلین ارائه می کند که این مزایا می تواند شامل کمک هزینه مسکن، کمک هزینه مراقبت از کودکان و اعتبار مالیاتی باشد. به طور کل، در این کشور افراد متاهل واجد شرایط دریافت مزایای بیش تری نسبت به افراد مجرد هستند.

 خیر، زیرا این دو دسته افراد مسکنی شبیه به هم را اجاره خواهند کرد که معمولا املاکی با یک اتاق خواب است و تفاوت افراد باعث تفاوتی در میزان اجاره نمی شود. پس قطعا پرداخت اجاره برای اسکان دو نفر بسیار مقرون به صرفه تر از پرداخت همان هزینه برای اسکان یک نفر است.

تفاوت زندگی مجردی و متاهلی در کانادا به طور کل عوامل مختلفی را در بر می گیرد که به صورت عام برای تمامی افراد و زوج ها وجود خواهند داشت. اما علاوه بر این برخی موارد نیز به صورت خاص و در رابطه با خود افراد است که بستگی به شرایط آنان دارد. ما در ادامه این مطلب تفاوت ها و عوامل تاثیرگذار در هریک از این انواع زندگی در کانادا را به شما شرح خواهیم داد.

شاید مهم ترین تفاوتی که در نگاه و لحظه اول به ذهن هر شخصی خطور می کند، تفاوت در میزان هزینه های زندگی آن ها در این کشور است که مثلا هزینه زندگی یک شخص مجرد پائین تر و مقرون به صرفه تر از یک زوج می باشد. اما جالب این جاست که شرایط هزینه ها با این تصور تفاوت دارد و مواردی دیگری نیز در این بین علاوه بر مخارج وجود خواهند داشت.

دعوت می کنیم مقاله مهاجرت به کانادا را بخوانید و با تمام شیوه های امن و قانونی مهاجرت به زیباترین کشور جهان آشنا شوید؛ شاید راه هایی را که تا کنون نمیشناختید را مناسب خود یافتید!

تفاوت مخارج زندگی مجردی و متاهلی در کانادا

اولین موضوعی که در رابطه با مهاجرت یا زندگی به صورت مجردی و متاهلی در کانادا در ذهن افراد شکل می گیرد، تفاوت در میزان مخارج است. چون این موضوع را بر خلاف سایر زمینه های دیگر پیش از هر اقدامی، می توان تا حد بسیاری محاسبه و پیش بینی کرد.

تفاوت هزینه ها در میان متاهلی و مجردی در کانادا چطور است؟ این موضوع به دو بخش تقسیم می شود، هزینه های متغیر و هزینه های ثابت که چه به صورت مجردی و چه به صورت متاهلی وجود دارند و ثابت هستند.

بسیار جالب است بدانید که هزینه زندگی به عنوان یک فرد مجرد در کانادا بیش تر از زمانی است که با یک نفر دیگر زندگی کنید. این به این دلیل است که شما تمام هزینه های مسکن، غذا، حمل و نقل و سایر هزینه های زندگی را به تنهایی پرداخت می کنید. اما با به اشتراک گذاشتن هزینه ها با یک شریک زندگی، می توانید هزینه های ماهانه خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

همچنین برخی هزینه ها چه به صورت 1 نفره و چه به صورت 2 نفره، تفاوت چندانی نمی کنند. به عنوان مثال: هزینه اجاره مسکن ثابت است، چون معمولا زوجین یک آپارتمان با یک خواب اجاره می کنند که برای مجردها نیز همین طور است یا مثلا هزینه ها قبوض تقریبا در دو حالت یکسان هستند. در ادامه هریک از مخارج را مقایسه خواهیم کرد.

تفاوت زندگی مجردی و متاهلی در کانادا

هزینه مسکن و اجاره

هزینه مسکن در کانادا، شامل اجاره یا وام مسکن می‌شود که یکی از بزرگ ترین هزینه های زندگی در کانادا است. 

حال چه افراد مجرد و چه زوج ها، معمولا خانه های یک خوابه را اجاره می کنند که از لحاظ اجاره تفاوتی برای آن ها ندارد و تعداد آنان تاثیری ب روی این امر نمی گذارد. حتی اگر متاهلین هر دو شاغل بوده و درآمد داشته باشند، هزینه اجاره نصف می شود.

این امر نشان می دهد که هزینه اجاره خانه برای افراد مجرد گران تر از متاهلین تمام می شود. ضمن این که متاهلین با فرزند که نیاز به خانه هایی با اتاق خواب بیش تر دارند، به نسبت املاک خوش قیمت تری پیدا می کنند، چون تعداد خانه های یک خوابه در کانادا کم است. مقاله ما درباره اجاره و خرید ملک در کانادا را بخوانید تا این موضوع را کامل درک کنید.

تفاوت زندگی مجردی و متاهلی در کانادا

هزینه غذا و خوراک

هزینه غذا و خوراک نیز می تواند بسته به عادات غذایی افراد متفاوت باشد. اگر به تنهایی غذا می خورید، ممکن است تمایل داشته باشید که بیشتر غذاهای آماده یا بیرون از منزل را بخورید که می تواند پر هزینه تر باشد.

از سوی دیگر، اگر با یک نفر دیگر زندگی می کنید، ممکن است تمایل داشته باشید بیش تر در خانه آشپزی کنید که می تواند به صرفه جویی در هزینه شما کمک کند.

دقت داشته باشید هزینه خوراک برای زوج ها 2 برابر نمی شود، بلکه مقداری از 30 تا 50 درصد به هزینه خوراک یک فرد مجرد اضافه می شود اما در همین حال اگر این مخارج را در نظر بگیریم و به جای پرداخت توسط یک فرد مجرد، میان یک زوج که هر دو درآمد دارند تقسیم شود، قطعا هزینه ها کاهش پیدا کرده اند.

هزینه غذا و خوراک

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل نیز می تواند بسته به مکانی که در کانادا زندگی می کنید و نحوه رفت و آمد شما متفاوت باشد.

اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، ممکن است هزینه قابل توجهی را برای کرایه بپردازید. با این حال، اگر با یک نفر دیگر زندگی می کنید و یک ماشین را به اشتراک می گذارید، می توانید هزینه های حمل و نقل خود را به دو نیم تقسیم کنید.

البته دقت داشته باشید که در مواردی که مقایسه کردیم، اگر هر دوی زوج ها شاغل باشند، در این صورت هزینه ها کمتر خواهد بود. اما اگر فقط یک نفر شاغل باشد، هزینه ها نسبت به یک فرد مجرد افزایش می یابد، اما بازهم نه چندان زیاد و چشمگیر شاید از 30 تا 50 درصد.

هزینه حمل و نقل

مزایای مالی از سوی دولت

دولت کانادا برخی مزایای مالی برای افراد و خانواده ها ارائه می کند. این مزایا می تواند شامل کمک هزینه مسکن، کمک هزینه مراقبت از کودکان و اعتبار مالیاتی باشد.

به طور کلی، در کانادا افراد متاهل واجد شرایط دریافت مزایای بیش تری نسبت به افراد مجرد هستند. این به دلیل است که دولت کانادا این موضوع را به رسمیت می شناسد که هزینه زندگی برای یک خانواده بیش تر از هزینه زندگی برای یک فرد است.

توصیۀ اکید ما این است که مقاله هزینه های زندگی در کانادا را مطالعه کنید، هزینه های زندگی از خوراک و مسکن گرفته تا قبوض و سرگرمی را با جزئیات، بررسی کرده ایم.

تفاوت زندگی مجردی و متاهلی در کانادا

تفاوت پشتوانه و حمایت در زندگی مجردی و متاهلی در کانادا

زندگی در کانادا، چه به عنوان یک فرد مجرد و چه به عنوان یک فرد متاهل، مزایا و معایب خاص خود را دارد. 

در نهایت، بهترین وضعیت زندگی برای شما به عواملی مانند اولویت ها، اهداف و شرایط شخصی‌ خودتان بستگی خواهد داشت. اما آن چه واضح است زندگی به صورت متاهلی شما را از حضور یک همراه، همدم، حامی و پشتوانه برخوردار می سازد.

در ادامه تفاوت های زندگی مجردی و متاهلی در کانادا را از سایر ابعاد غیر مالی نیز مقایسه و بررسی می کنیم.

تفاوت زندگی مجردی و متاهلی در کانادا

مسئولیت

ازدواج مسئولیت های بیش تری دارد. شما باید در مورد مسائل مهم با همسرتان تصمیم بگیرید و باید برای رفع اختلافات با هم همکاری کنید، به خصوص در خارج از کشور و کشوری نظیر کانادا که مسئولیت ها چند برابر می شوند. علاوه بر این، اگر فرزندی دارید، مسئولیت مراقبت از آن ها را نیز بر عهده خواهید داشت.

روابط

یکی از بزرگ ترین مزایای ازدواج و زندگی متاهلی در کانادا، همراهی و حمایتی است که از یک شریک زندگی دریافت می کنید. ازدواج همچنین می تواند به شما احساس تعلق و ثبات بیشتری بدهد و علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که افراد متاهل به طور کلی از سلامت جسمی و روانی بهتری نسبت به افراد مجرد برخوردارند که این امر در خارج از کشور بسیار تاثیرگذارتر است.

آزادی

یکی از بزرگ ترین مزایای مجرد بودن، استقلال و آزادی‌ است که این افراد در مقایسه با افراد متاهل از آن برخوردار هستند. این افراد می توانید تصمیمات خود را در مورد نحوه گذراندن وقت، پول خود و نحوه زندگی خود بگیرند و همچنین مجبور نیستند نیازها و خواسته های شخص دیگری را در نظر داشته باشند.

تفاوت زندگی مجردی و متاهلی در کانادا

تفاوت مسئولیت های افراد مجرد و متاهل در کانادا

تفاوت های قابل توجهی در مسئولیت های افراد مجرد و متاهل در کانادا وجود دارد. این تفاوت ها عمدتاً ناشی از تعهدات مالی، عاطفی و قانونی مرتبط با ازدواج است. 

همین پذیرفتن مسئولیت یکی از عوامل مهمی که افراد را از ازدواج و مهاجرت به کشور کانادا منصرف می کند و آنان را به مهاجرت مجردی سوق می دهد. برخی از مهم ترین مسئولیت های موجود در کشور کانادا را برای این دو دسته افراد مقایسه می کنیم.

نوع مسئولیت

مجرد یا متاهل

شرایط

مسئولیت های مالی

افراد مجرد

افراد مجرد از نظر مالی فقط مسئول خودشان هستند. آن ها باید تمام هزینه های مسکن، غذا، حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی و سایر مخارج زندگی را خودشان به تنهایی بپردازند.

افراد متاهل

افراد متاهل معمولاً مسئولیت های مالی مشترکی با همسر خود دارند. این امر می‌ تواند شامل به اشتراک گذاشتن هزینه های مسکن، غذا، حمل و نقل و سایر مخارج زندگی و همچنین تعهدات مشترک مانند وام مسکن یا وام ماشین باشد. در برخی موارد، یکی از زوجین ممکن است درآمد بیش تری نسبت به دیگری داشته باشد و سهم بیش تری از هزینه ها را به عهده بگیرد. با این حال، به طور کلی، افراد متاهل از نظر مالی در مقایسه با افراد مجرد مسئولیت بیش تری دارند.

مسئولیت های عاطفی

افراد مجرد

افراد مجرد از نظر عاطفی فقط برای خودشان مسئول هستند. آن ها آزادانه می توانند انتخاب کنند که با چه کسانی وقت خود را بگذرانند، چه فعالیت هایی را انجام دهند و چگونه زندگی خود را پیش ببرند.

افراد متاهل

افراد متاهل مسئولیت عاطفی در قبال همسر خود دارند. این به معنای حمایت عاطفی از یکدیگر، در نظر گرفتن نیازها و احساسات یکدیگر و حل و فصل هرگونه درگیری که امکان بروز آن وجود دارد، است. ازدواج همچنین می تواند شامل تعهد به ایجاد یک زندگی مشترک قوی و پایدار باشد.

مسئولیت های قانونی

افراد مجرد

افراد مجرد از نظر قانونی فقط برای خودشان مسئول هستند. آن ها در قبال هیچ شخص دیگری تعهد قانونی ندارند و در صورت فوت یا ناتوانی، هیچ کس به طور خودکار مسئول امور آن ها نیست.

افراد متاهل

افراد متاهل در قبال یکدیگر تعهدات قانونی دارند. این تعهدات می تواند شامل تعهدات مالی، مانند تعهد به پرداخت نفقه در صورت طلاق و همچنین تعهدات مربوط به تصمیم‌گیری های پزشکی و مراقبت های پایان زندگی باشد. علاوه بر این، افراد متاهل ممکن است در قبال فرزندان خود نیز مسئولیت های قانونی داشته باشند. در صورت بروز هرگونه مشکلات قانونی، قضایی و جنایی نیز در کانادا، زوج ها باید کاملا مراقب یکدیگر و حامی و همراه هم باشند.

تصمیم‌گیری

در نهایت، تصمیم این که به عنوان یک فرد مجرد یا متاهل در کانادا زندگی کنید، یک تصمیم شخصی است. پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد و بهترین تصمیم برایتان به عواملی مانند اولویت ها، اهداف و شرایط شخصی‌ شما  بستگی دارد. در کانادا، تفاوت های قابل توجهی در مسئولیت های افراد مجرد و متاهل وجود دارد که برای تصمیم گیری بهتر، باید حتما علاوه بر کسب اطلاعات با متخصصین این امر نیز مشورت نمایید.

در انتها باید این موضوع را مدنظر قرار دهید که انتخاب در این امر بستگی بسیاری به شرایط شخصی دارد. اگر نیاز به کسب مشاوره و راهنمای مهاجرتی درباره مهاجرت مجردی و یا متاهلی به کانادا را دارید، با کارشناسان رجبی در دفاتر تهران یا شیراز تماس حاصل کرده و زمان مشاوره خود را تعیین کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *