زندگی در تگزاس

زندگی در تگزاس

ایالت تگزاس در آمریکا دومین اسالت وسیع این کشور است و مساحت آن 12 کیلومتر مربع اعلام شده است.

 معمولا آب و هوای تگزاس گرم و آفتابی است، به همین خاطر فصول بهار و پائیز بهترین آب و هوا بر این منطقه حاکم است.

 این ایالت در جنوب مرکزی این کشور واقع شده است.

 شهر آستین را به عنوان مرکز و به نوعی پایتخت این ایالت معرفی کرده و می شناسند.

هزینه زندگی در مناطق و شهرهای مختلف این ایالت و منطقه با هم متفاوت است، اما به طور متوسط باید ماهانه 2112 دلار را برای مخارج یک فرد مجرد در نظر بگیرید.

زندگی در تگزاس شما را وارد فرهنگ جنوبی و نزدیک به دنیای لاتینِ آمریکا می کند که برای بسیاری جذاب و متفاوت است. تگزاس دومین ایالت بزرگ آمریکا با 680 هزار کیلومتر مربع مساحت است که با 30 میلیون جمعیت خود، پرجمعیت ترین ایالت این کشور نیز تلقی می شود. این ایالت به خاطر داشتن وسعت زیاد، فرهنگ، اقتصاد و رفاه مثال زدنی، همواره مورد توجه مهاجران خارجی و حتی شهروندان آمریکایی قرار می گیرد.

تگزاس ایالت بسیار مهمی در آمریکا است و اغلب مهاجران و دانشجویان بین المللی از اقامت و زندگی در آن راضی هستند. البته شاید نتوان کیفیت زندگی، رفاه و امکانات این ایالت را برابر با کالیفرنیا یا نیویورک دانست، اما هنوز هم میزان رفاه، آسایش و آرامش در این جا مناسب و بالا است و امکانات و خدمات نیز با کیفیت های بسیار خوب و قابل قبولی به ساکنین ارائه داده می شود.

در ادامه همراه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی، شرایط زندگی در تگزاس آمریکا را برای شما شرح داده و بررسی خواهیم نمود. پیشنهاد می کنیم که عنوان جدید ما، بهترین شهرهای آمریکا برای کار را نیز در سایت مطالعه نموده و شهرهای مناسب برای اشتغال و کسب درآمد در آمریکا را بشناسید.

در ادامه ویدئویی کوتاه از زیبایی های تگزاس را ببینید.

شرایط اقلیمی تگزاس را بشناسید

یکی از موارد مهمی که باید درباره تگزاس بدانید، شرایط اقلیمی و آب و هوای این منطقه از کشور آمریکا است. آب و هوای تگزاس به دلیل وسعت و تنوع جغرافیایی آن بسیار متنوع است که به همین خاطر آن را به طور کلی، به چهار منطقه آب و هوایی تقسیم می کنند:

منطقه

شرایط آب و هوایی

جنوب شرقی

این منطقه دارای آب و هوای گرم و مرطوب با تابستان های طولانی و زمستان های کوتاه و معتدل است. بارش در این منطقه نسبتاً زیاد است و اغلب به صورت رعد و برق و طوفان های گرمسیری رخ می دهد.

شمال غربی

این منطقه دارای آب و هوای خشک و نیمه بیابانی با تابستان های گرم و زمستان های خنک است. بارش در این منطقه کم است و اغلب به صورت برف در زمستان می بارد.

غرب

این منطقه دارای آب و هوای کوهستانی با تابستان های گرم و زمستان های سرد و برفی است. بارش در این منطقه متغیر است، اما به طور کلی در ارتفاعات بیش تر است.

ساحل خلیج

این منطقه دارای آب و هوای گرمسیری با تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های معتدل است. بارش در این منطقه زیاد است و اغلب به صورت رعد و برق و طوفان های گرمسیری رخ می دهد.

همچنین باید مطلع باشید که تگزاس به دلیل موقعیت مکانی خود در جنوب مرکزی ایالات متحده، مستعد رویدادهای شدید آب و هوایی مانند طوفان، گردباد، سیل و خشکسالی است. اما به طور کل آب و هوای تگزاس می تواند بسیار متغیر باشد، حتی در مدت زمان یک فصل.

به عنوان مثال، در حالی که برخی از نقاط تگزاس ممکن است در زمستان برف ببینند، مناطق دیگر ممکن است دمای بالای 20 درجه سانتیگراد را تجربه کنند. مهم است که قبل از سفر به تگزاس، پیش بینی آب و هوا را بررسی کنید تا برای هر چیزی آماده باشید. بهترین فصل برای سفر و دیدن کردن از تگزاس فصل بهار است.

بهترین شهرهای تگزاس برای اقامت و زندگی

همانطور که گفتیم تگزاس دومین ایالت بزرگ آمریکا است که شهرهای مختلف و کوچک و بزرگ زیادی در آن قرار گرفته اند و هرکدام دارای شرایطی متفاوت برای زندگی هستند. بسیار مهم است که بتوانید در بین این شهرها بهترین گزینه را با توجه به سبک زندگی و اهداف و بودجه تان انتخاب کنید.

در این بخش چند مورد از بهترین شهرهای این ایالت را که برای زندگی مجردی و همچنین خانواده مناسب هستند را به طور خلاصه به شما معرفی خواهیم نمود:

آستین

آستین شهری شگفت‌انگیز برای زندگی است که در آن توانایی تجربه هر چهار فصل، حمل و نقل عمومی عالی، مدارس عالی و بازار کار قوی، تا صحنه‌های موسیقی زنده پر رونق، رستوران های باورنکردنی و فضاهای سبز فوق‌العاده ای را تجربه خواهید کرد.

مردم این شهر جوان و اجتماعی هستند، به همین خاطر این شهر یکی از بهترین مکان ها برای زندگی بزرگسالان جوان و خانواده ها است. آستین همچنین پایتخت تگزاس و یکی از شهرهای در حال رشد بسیار سریع در آمریکا است.

زندگی در تگزاس

دالاس

دالاس به‌عنوان نهمین شهر بزرگ آمریکا، شهری برای بزرگ شدن در جامعه آمریکایی لقب گرفته است. 

دالاس با داشتن مدارس دولتی درجه B و نزدیک به 40 کالج و دانشگاه، شهری ایده آل برای تحصیل است که قطعا برای زندگی خانواده ها و دانشجویان بسیار مناسب است. 

البته علاوه بر آموزش، صنایع برتر در شهر شامل خدمات تجاری و مالی، خدمات بهداشتی و فناوری اطلاعات نیز می شود، بنابراین گزینه های زیادی در مورد اشتغال دارید.

دالاس

هیوستون

این کلان شهر غنی از فرهنگ، چهارمین شهر بزرگ ایالات متحده است که خدماتی کاملا جذاب را به شهروندانش ارائه می دهد، پس اگر تصمیم بگیرید که هیوستون را به عنوان خانه خود معرفی کنید، هیچ کس شما را سرزنش نمی‌کند.

 این شهر همچنین مملو از مراکز پزشکی و تخفیف های مربوطه به سالمندان است. که باعث شده هیوستون، یکی از بهترین شهرها برای زندگی بازنشستگان در نظر گرفته شود. همچنین مخارج در این شهر نیز ارزان تر از تگزاس و حتی متوسط کشور است.

هیوستون

سان آنتونیو

فراتر از مکانی زیبا برای گذراندن عصرها، سن آنتونیو چیزهای زیادی برای ارائه به ساکنان خود دارد.

 این شهر رویای دانشمندان است، زیرا صنایع اصلی شامل مراقبت های بهداشتی و علوم زیستی، هوافضا، فناوری اطلاعات و امنیت سایبری، و اقتصاد انرژی های جدید است. 

همچنین هزینه زندگی در سن آنتونیو اندکی کمتر از میانگین تگزاس و به طور قابل توجهی پایین تر از نرخ ملی است، تقریباً 9 درصد.

زندگی در تگزاس

اِل پاسو

اِل پاسو که در مرزهای تگزاس، نیومکزیکو و مکزیک قرار دارد، یکی از مقرون به صرفه ترین شهرها در این ایالت است، ولی البته میزان درآمد نیز در این شهر پائین تر است.

 صنایع برتر شهر حول محور مواد غذایی، دولت، تجارت و حمل و نقل هستند. اِل پاسو شهری جذاب و خون گرم است و زندگی در آن همیشه با انرژی و هیجان ادامه دارد.

زندگی در تگزاس

بهترین دانشگاه های تگزاس

شناخت مراکز تحصیلی برتر و معتبر هر شهر برای خانواده ها دارای اهمیت ویژه ای است. اگر قصد زندگی در تگزاس را دارید، شاید خودتان یا یک از اعضای خانواده تان نیاز به تحصیل در دانشگاه های این شهر را داشته باشد که واجب می کند بدانید، تگزاس خانه چندی از دانشگاه های بسیار معتبر آمریکا است و تحصیل در آن ها موفقیت های بزرگی را برای شما به ارمغان می آورد.

برای آشنایی خلاصه، در ادامه اسامی برترین و معتبرترین دانشگاه های این ایالت را مشاهده می کنید:

نام دانشگاه

رتبه جهانی

دانشگاه رایس

17

دانشگاه تگزاس در آستین

32

دانشگاه A&M تگزاس

47

دانشگاه متدیست جنوبی

89

دانشگاه بیلور

93

دانشگاه مسیحی تگزاس

98

دانشگاه تگزاس در دالاس

115

دانشگاه هیوستون

133

زندگی در تگزاس

میزان هزینه ها و مالیات در تگزاس

زندگی در تگزاس از جنبه های مختلفی دلچسب و جذاب می باشد که یکی از دلایل اصلی آن، پائین بودن میزان مخارج و هزینه ها در این شهر است. هزینه زندگی در تگزاس به طور کلی از میانگین ملی ایالات متحده پایین تر است. این امر به دلیل عوامل متعددی از جمله عدم وجود مالیات بر درآمد ایالتی، مسکن مقرون به صرفه و هزینه های پایین حمل و نقل است.

همچنین هزینه مسکن در تگزاس به طور کلی از میانگین ملی ایالات متحده پایین تر است. میانگین اجاره یک آپارتمان دو خوابه در تگزاس 1000 دلار در ماه است، در حالی که میانگین اجاره یک آپارتمان دو خوابه در ایالات متحده 1300 دلار در ماه است. قیمت خرید مسکن نیز در تگزاس نسبتاً پایین است، طبق آمار میانگین قیمت خانه در تگزاس 200 هزار دلار است، در حالی که میانگین قیمت خانه در ایالات متحده 250 هزار دلار است.

اما در مقابل هزینه های مراقبت های بهداشتی در تگزاس کمی بالاتر از میانگین ملی کشور اعلام شده است. میانگین هزینه بیمه سلامت فردی در تگزاس 500 دلار در ماه بوده، در حالی که میانگین هزینه بیمه سلامت فردی در ایالات متحده 400 دلار در ماه می باشد. میانگین هزینه بستری شدن در بیمارستان در تگزاس 10 هزار دلار است، در حالی که میانگین هزینه بستری شدن در بیمارستان در آمریکا 12 هزار دلار است.

به طورکل بهتر است بدانید که متوسط مخارج در تگزاس بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره و مسکن، برای یک فرد مجرد 1,169.9 دلار و برای یک خانواده 4 نفره 4,167.9 دلار در ماه در نظر گرفته می شود. در رابطه با مالیات نیز باید مطلع باشید که تگزاس هیچ مالیات بر درآمد ایالتی ندارد که یک امتیاز بسیار خوب برای این ایالت تلقی می شود.

مالیات بر دارایی در تگزاس به طور جداگانه توسط هر شهر و شهرستان ارزیابی و جمع آوری می شود و میانگین نرخ مالیات بر دارایی در تگزاس حدود 1.2% از ارزش ارزیابی شده دارایی است. همچنین نرخ مالیات فروش ایالتی در تگزاس 6.25% است. با این حال، بسیاری از شهرها و شهرستان ها مالیات فروش اضافی را نیز اعمال می کنند، به این معنی که نرخ کلی مالیات فروش می تواند تا 8.25% برسد.

دعوت می کنیم مقاله هزینه های زندگی در آمریکا را نیز بخوانید و با جزئیات تمام مخارج زندگی، آشنا شوید.

حقایقی جالب و جذاب درباره تگزاس

زندگی در تگزاس شاید در ابتدا شما را با برخی فرهنگ، رسوم و یا رفتار و مقرراتی آشنا کند که برایتان تعجب برانگیز باشد. این موضوع در همه کشورها و شهرهای دنیا معمولا وجود دارد. آشنایی با این موارد و یا دانستن حقایق و جذابیت های شهر، پیش از شروع زندگی در آن جا، می تواند در بهبود روابط و آشنایی با ساکنین تاثیر بسیاری داشته باشد. در ادامه چندی از حقایق جالب و جذاب درباره این منطقه را خواهیم گفت:

  • اولین دستگاه مارگاریتا منجمد در دالاس اختراع شد و دستور آن یک راز است و در دو نیمه در صندوق های امانات واقع در دو بانک مختلف دالاس نگهداری می شود.
  • تگزاس از شبکه برق خود جدا از بقیه ایالات متحده استفاده می کند.
  • مرگبارترین بلای طبیعی در تاریخ آمریکا در تگزاس رخ داده است که در سال 1900 بین 6000 تا 12000 نفر را با طوفان 2.4 تا 4.5 متری گرفت.
  • تگزاس بزرگ تر از هر کشور اروپایی است.
  • کلمه تگزاس از کلمه Tay-Yas از زبان قبیله کادو در این منطقه به معنی دوستان گرفته شده که به مرور زمان به تگزاس تغییر پیدا کرده است.
  • تگزاس سیلیکون ولی جنوب لقب گرفته و دو کمپانی دل و کامپک در آن قرار گرفته اند.
  • آستین را به عنوان پایتخت موسیقی زنده جهان می شناسند.
  • در تگزاس مجازات سرقت گاو، برابر با اعدام است.
  • تگزاس دارای چاه های نفت زیادی است و بیش از 12 میلیون راس گاو در آن وجود دارد که تاثیر زیادی بر اقتصاد ایالت و کشور دارند.
زندگی در تگزاس

مزایا و معایب زندگی در تگزاس

زندگی در تگزاس به مانند سایر نقاط جهان، دارای مزایا و معایبی است که اطلاع از این موارد خواهد توانست، شما را برای زندگی بهتر در این ایالت و شهرهای آن آماده سازد. البته لازم به تذکر است که این موارد به طورکل و برای تمامی ساکنین این شهر در نظر گرفته می شود و مزایا و معایب شخصی نیز می تواند برای هر فرد وجود داشته باشد.

زندگی در تگزاس

مزایای زندگی در تگزاس

  • هزینه کم زندگی

تگزاس یکی از ایالات ارزان و بسیار مناسب در آمریکا شناخته می شود که هزینه های مسکن، خدمات، حمل و نقل و سایر کالاها در آن نسبتا ارزان است. همچنین در این جا مالیات بر درآمد ایالتی از افراد دریافت نمی شود.

  • اقتصاد قوی

تگزاس یک اقتصاد متنوع و بسیار قوی دارد که مشاغل متعددی با درآمدهای نسبتا بالا و خوبی را برای ساکنین این ایالت به وجود آورده است. در تگزاس می توانید فعالیت هایی در حوزه نفت و گاز، کشاورزی، تولید، فناوری و خدمات مالی را مشاهده کنید.

  • آب و هوای مناسب

آب و هوای تگزاس نزدیک به گرم و آفتابی است، البته گرمای بیش تری را در بخش جنوبی این ایالت خواهید دید. این باعث شده که فعالیت در فضای باز در اغلب فصول سال، لذت بخش شود.

  • فرهنگ متنوع

تگزاس شهری است که در آن انواع نژادها، ملیت ها، ادیان و هر نوع مردمی را خواهید داد. به همین خاطر تنوع فرهنگی در این شهر بسیار است و این زندگی را برای مهاجران بسیار ساده تر و دلچسب تر کرده است.

  • فضای باز فراوان

تگزاس دارای فضای باز فراوان از جمله پارک‌ها، جنگل‌ها، دریاچه‌ها و کوه‌های بسیار است. این امر، شهر را به مکانی عالی برای لذت بردن از فعالیت های در فضای باز مانند پیاده روی، کمپینگ، ماهیگیری و قایق سواری تبدیل کرده است.

معایب زندگی در تگزاس

  • گرمای شدید در تابستان

گرمای تگزاس همانطور که هوای فصول دیگر را جذاب می کند، در تابستان می تواند آزار دهنده و شدید باشد. به خصوص این گرما در جنوب این ایالت دیده می شود.

  • مسافت‌های طولانی

تگزاس ایالت بزرگی است و مسافت‌های بین شهرها و شهرک‌ها در آن، می‌تواند طولانی باشد. این امر می‌تواند به معنای رانندگی زیاد و زمان صرف شده در ترافیک یا در طول مسیر باشد.

  • کمبود حمل و نقل عمومی

بسیاری از شهرهای تگزاس به سیستم های حمل و نقل عمومی قوی مانند سایر شهرهای بزرگ این ایالت و سایر ایالت ها مجهز نیستند که این امر می‌تواند اتکا به خودرو را ضروری کند.

  • سیاست های محافظه کارانه

تگزاس ایالتی به طور کلی محافظه‌کار است و سیاست های جاری در آن ممکن است با دیدگاه های همه افراد همسو نبوده باشند.

  • مراقبت های بهداشتی

دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت و سریع در برخی از مناطق تگزاس نظیر شهرهای کوچک و مناطق مرزی با مکزیک، می‌تواند دشوار باشد.

اگر نیاز به شناخت کامل تر و دقیق تری از زندگی در تگزاس دارید و به دنبال کار در این شهر هستید یا قصد تحصیل در دانشگاه های آن را دارید، کارشناسان شرکت رجبی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و همچنین دفتر معالی آباد شیراز می توانند بهترین و کامل ترین اطلاعات را به شما ارائه کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *