تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا را می توان جز برترین و معتبرترین فرصت های موجود در جهان دانست که هر دانشجوی خارجی آرزوی دستیابی به آن را در سر می پروراند. 

چون دانشگاه های آمریکا همواره در بالاترین رتبه ها و در رقابت با دانشگاه های برتر دیگر جهان قرار دارند و اخذ مدرک از آن ها می تواند آینده شغلی و کاری شما را بسیار تضمین نموده و به موفقیت برساند.

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا و به طور کلی رشته های پزشکی نیازمند ارائه سوابق و پیشینه قوی دارند که بتوانید به یک پذیرش موفق در دانشگاه های این کشور برسید. 

در ادامه این مطلب تیم مشاورینشرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) چکیده ای جامع از مباحث مربوط به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا را تهیه کرده که بر اساس شرایط و قوانین لازم و الزامات تحصیلات پزشکی در ایالات متحده تهیه شده است.

باید دقت داشته باشید که طبق شرایط و محدودیت هایی که برای مهاجرت ایرانیان و شهروندان چند کشور دیگر به آمریکا در نظر گرفته شده است، اخذ مشاوره و استفاده از تجارب متخصصین و کارشناسان فعال در این حوزه دارای اهمیت بسیاری است. در ضمن حتما مقاله تحصیل در آمریکا را نیز مطالعه نمایید، تا با سیستم آموزشی و قوانین تحصیلی و اخذ ویزای این کشور تمام و کمال آشنایی پیدا کنید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

دوره های پیش پزشکی در آمریکا

یکی از سوالاتی که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا از سوی متقاضیان وجود دارد، اینکه دوره های آمادگی قبل از دانشگاه در این کشور چگونه است؟ باید بگوییم همانطور که می دانید در اکثر دانشگاه ها به خصوص اروپا پس از دریافت دیپلم می توانید با گذراندن یک دوره پیش پزشکی وارد رشته پزشکی و یا دندانپزشکی شده و به تحصیل مشغول شوید.

اما تحصیل پزشکی در آمریکا و تحصیل دندانپزشکی در آمریکا با سایر نقاط جهان دارای تفاوت است. بدین صورت که دانشجویان مانند اروپا دوره پریمدیکال در آمریکا یا همان پیش پزشکی آمریکا که یک ساله باشد را ندارند، اما باید یک دوره چهارساله در مقطع کارشناسی را پشت سر بگذارند که با نام پری مد شناخته می شود و دانش علمی خود را در زمینه های زیست شناسی، شیمی عمومی و شیمی آلی به اثبات برسانند.

به نوعی پس از گذراندن این دوره چهار ساله در مقطع کارشناسی در یکی از رشته های زیست شناسی، شیمی عمومی و یا شیمی آلی و اخذ مدرک در آن ها می توانند در آزمون ورودی مربوطه شرکت کرده و در صورت قبولی به ادامه تحصیل در رشته های پزشکی یا دندانپزشکی مشغول شوند.

به نحوی تحصیل پزشکی در آمریکا و تحصیل دندانپزشکی در آمریکا به صورت فوق لیسانس یا post graduate به داوطلبان ارائه می گردد، تا در صورت عدم قبولی در آزمون نیز افراد چیزی از دست نداده و مدرکی در اختیار داتشته باشند و بتوانند در سایر گرایش های کارشناسی ارشد به تحصیل مشغول شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی در آمریکا رویا نیست اگر قدم به قدم با مشاوران رجبی همراه شوید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط ورود به دوره های پیش پزشکی در آمریکا

شرایط ورود به دوره های پیش پزشکی در آمریکا یا همان لیسانس پایه مورد نیاز جهت ادامه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا، چندان خاص یا پیچیده نمی باشد. متقاضیان باید مدرک دیپلم دوره دبیرستان خود را به همراه مدرک زبان معتبری همچون آیلتس 6.5 تا 7 یا تافل IBT 90 را جهت ثبت نام به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند.

متقاضیان علاقمند به ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی معمولا برای دوره تحصیل کارشناسی موردنیاز، رشته هایی مانند علوم تجربی، حرکت شناسی، روانشناسی و سایر رشته هایی که شامل دروس شیمی و زیست شناسی باشند، را انتخاب می نمایند که این مدارک قابل ارائه جهت پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی باشند.

بسیار لازم است دقت داشته باشید که دوره های کارشناسی مربوطه باید حتما در کشور ایالات متحده آمریکا گذرانده شود، چون جهت پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا به جز مدارک لیسانس کشورهای انگلستان و کانادا، دیگر از هیچ کشوری مورد قبول دانشگاه ها آمریکا نیست. البته تمامی مدارک این کشورها نیز قابل قبول نیستند و باید مورد بررسی و سنجش قرار بگیرند.

پس به نوعی برای رسیدن به تحصیل پزشکی در آمریکا و تحصیل دندانپزشکی در آمریکا شما نیاز دارید تا در ابتدا بتوانید یک پذیرش در رشته های مرتبط در مقطع کارشناسی اخذ نموده و پس از آن برای این رشته ها و پذیرش در آن ها تلاش نمایید. دقت داشته باشید که این لیسانس را با لیسانس علوم سلامت اشتباه نگیرید؛ این ها برای ورود مستقیم به رشته های پزشکی هستند.

آزمون ورودی رشته های پزشکی آمریکا

همانطور که در بخش قبل گفتیم پس از اخذ مدرک لیسانس در رشته های مربوطه جهت ورود و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا باید در آزمون های مورد نیاز شرکت نموده و موفق به اخذ نمره قبولی شوید. دانشجویان باید در سال سوم تحصیل یا سال آخر تحصیل کارشناسی خود در آزمون ورودی مربوطه ثبت نام نموده و در آن شرکت کنند.

باید توجه داشته باشید باتوجه به تعداد بالای دانشگاه های کشور ایالات متحده، فقط یک آزمون کلی برگزار نمی شود، بلکه ممکن است دانشگاهی نیز آزمون مورد نیاز خود و مختص به خود را برگزار نماید. اما معمولا آزمون هایی که در ادامه از آن ها نام می بریم مورد قبول اکثریت دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا هستند.

آزمون های MCAT، DAT و SAT از معتبرترین این آزمون های ورودی هستند که باید حتما بررسی کنید که دانشگاهی که قصد ورود به آن را دارید کدام آزمون را به رسمیت شمرده و برای پذیرش برگزار می کند. البته در طول تحصیل دوره کارشناسی کاملا برای ورود به این آزمون ها و همچنین موفقیت در آن آماده می شوید و اطلاعات و دانش لازم را کسب می نمایید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی آمریکا

در ادامه این بخش هریک از این آزمون ورودی رشته های پزشکی آمریکا را به طور خلاصه اما بسیار کامل و دقیق برای شما عزیزان شرح خواهیم داد. شما می توانید از طریق مشاوره و تماس با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی، از جزئیات کامل و شرایط هریک از این آزمون ها مطلع شوید.

آزمون MCAT پزشکی آمریکا

یکی از آزمون های ورودی جهت تحصیل پزشکی در آمریکا آزمون MCAT می باشد که معتبرترین آزمون شمرده می شود. این آزمون از دروس زبان، فیزیک، زیست و شیمی به صورت 4 گزینه ای برگزار می شود. این آزمون توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا (AAMC) طراحی شده و توسط Pearson VUE اداره می شود.

آزمون MCAT علاوه بر آمریکا برای پذیرش در دانشگاه های استرالیا، کانادا و جزایر کارائیب نیز معتبر است. این آزمون توانایی تفکر انتقادی، حل مسئله، نوشتن واضح و همچنین ارزیابی دانشجو از مفاهیم مختلف علمی را تعیین خواهد کرد. دقت کنید که نمره خوب در آزمون MCAT پزشکی آمریکا کلید ورود به یک دانشکده خوب پزشکی است.

آزمون به صورت آنلاین و کامپیوتری بوده که 4 گزینه ای و از 221 سوال تشکیل شده است که در مدت زمان 7 و نیم ساعت برگزار می شود. این آزمون از 4 بخش شامل: پایه های شیمیایی و فیزیکی سیستم های بیولوژیکی، مهارت های تجزیه و تحلیل انتقادی، استدلال و زیست شناسی تشکیل می شود.

هزینه آزمون باتوجه به منطقه 320 تا 370 دلار بوده و هر فرد در یک سال حداکثر 3 بار می تواند در آزمون شرکت کند و به طور کل 7 بار می توان در آن شرکت کرد. بازه نمرات از 472 تا 528 بوده و نمره بالای 500 به معنای قبولی می باشد. ضمنا متقاضیان باید یک سال قبل از شروع تحصیل پزشکی در آمریکا در این آزمون شرکت کنند و این آزمون در 21 کشور جهان برگزار می شود.

آزمون DAT دندانپزشکی آمریکا

آزمون DAT دندانپزشکی آمریکا

جهت ورود و تحصیل دندانپزشکی در آمریکا نیز باید در آزمون ورودی این رشته شرکت کرده و موفق به قبولی در آن شوید. آزمون DAT دندانپزشکی آمریکا آزمون مختص رشته دندانپزشکی بوده و جدای از آزمون MCAT و رشته پزشکی برگزار شده و اخذ می شود.

این آزمون توسط وزارت خدمات آزمون (DTS)، که یک سرویس مشترک از دندانپزشکی آمریکایی می باشد، انجام می شود. این آزمون یک آزمون چند گزینه ای به زبان انگلیسی بوده که شامل چهار بخش بررسی علوم طبیعی، توانایی ادراکی، درک مطلب و بخش کمیت است. استدلال کردن هم سیستم ارزیابی عادی ایالات متحده است و هم در سیستم متریک (سیستم امپریال، سیستم بین المللی) استفاده می شود.

ضمنا باید بدانید که در صورت قبول نشدن در آزمون، باید حداقل 90 روز از شرکت در آن گذشته باشد تا دوباره قادر به شرکت در آن شوید. همچنین شرکت هرباره در آزمون ملزم به پرداخت کامل هزینه آن می باشد. داوطلبانی که سه بار یا بیش تر تلاش برای DAT داشته اند، باید برای آزمایش مجدد درخواست مجوز کنند و آن ها ممکن است فقط یک بار در سال بتوانند شرکت کنند.

آزمون SAT آمریکا

آزمون SAT آمریکا به عنوان یک آزمون استاندارد ورودی به دانشگاه های آمریکایی، برای دانش آموزان دبیرستانی برگزار می شود. ضمن اینکه مراکزی در خارج از آمریکا نیز برای برگزاری آزمون SAT ایجاد شده اند. این آزمون در برخی از دانشگاه های ترکیه، کانادا و انگلستان نیز قابل ارائه هستند. این آزمون بین المللی هر 3 ماه یک بار و توسط نمایندگان موسسه کالج برد آمریکا در کشورهای مختلف برگزار می شود.

آزمون SAT به دو نوع عمومی و تخصصی (General و Subject) تقسیم می گردد که آزمون جنرال دانش و مهارت داوطلبان به صورت عمومی و آزمون تخصصی دانش تخصصی برای ورود به هر رشته تحصیلی را مجزا ارزیابی می نماید. شرکت و قبولی در آزمون ست جنرال معمولا برای دریافت پذیرش بسیاری از دانشگاه‎ کافی است.

اما برخی از مراکز نیز باتوجه به رشته های خود قبولی در آزمون ست سابجکت را درخواست می کنند. اینکه شما چه دانشگاه و مقصدی را برای خود انتخاب نمایید، نقش اصلی در انتخاب نوع آزمون SAT را دارد. دامنه‌ نمره این آزمون بین 400-1600 بوده و در خارج از آمریکا سالانه 5 تا 6 بار برگزار می شود.

آزمون جنرال از 154 سوال 4 گزینه ای در 4 بخش شامل: خواندن یا ریدینگ، نوشتن یا رایتینگ و استراکچر، ریاضیات و مقاله نویسی تشکیل می شود. شرکت در این آزمون از این جهت اهمیت دارد که جهت تحصیل در دوره کارشناسی یا همان پری مد ممکن است دانشگاهی از شما قبولی آزمون SAT را درخواست کند.

تحصیل رشته های پزشکی در آمریکا را با برخی کشورها مقایسه کنید.

آزمون USMLE پزشکی آمریکا

آزمون USMLE پزشکی آمریکا آزمون جهت پذیرش و قبولی برای ورود به این رشته ها نیست، بلکه این آژمون جهت سنجش و محک دانشجویان پذیرفته شده و در حال تحصیل پزشکی در آمریکا می باشد. آزمون مجوز پزشکی USMLE در واقع همان آزمون پزشکی است که متقاضی برای دریافت مجوز و فعالیت پزشکی در ایالات متحده باید در آن شرکت کند و واجد شرایط باشد.

این آزمون برای تایید مهارت پزشکی دانشجو از سوی انجمن کالج های پزشکی آمریکا اخذ می گردد و یک آزمونی دو مرحله ای بوده که در دو بازه زمانی مختلف از دانشجویان پزشکی اخذ می شود. مرحله اول آن در سال دوم تحصیلی دانشجویان در کالج پزشکی اخذ می شود و مرحله دوم نیز پس از گذشت یک سال از دوره کارآموزی اخذ خواهد شد.

بسیار مهم است بدانید که اگر دانشجو نتواند در این آزمون قبول شود، نمی‌تواند از رشته پزشکی از دانشگاه فارغ التحصیل شده و به بازار کار راه پیدا کند. پس اهمیت این آزمون را نباید به هیچ عنوان دست کم گرفت.

از آنجا که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان در سالهای اخیر محبوب و مطلوب بسیاری از ایرانیان بوده است ، برای شناخت آزمون های ورودی و سایر اطلاعات مهم به مقاله لینک شده مراجعه نمایید.

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا

همانطور که در بخش پیشین گفتیم تمامی دانشکده های پزشکی در کشور آمریکا برای پذیرش در این رشته نیاز به اخذ مدرک دوره 4 ساله کارشناسی در یکی از رشته های مرتبط با پزشکی نظیر زیست شناسی، شیمی عمومی یا شیمی آلی دارند. این دوره که از آن با نام دوره پری مد یاد می شود یکی از شرایط پزشکی در آمریکا می باشد.

پس از آن با پذیرش در آزمون ورودی می توانید به تحصیل پزشکی در آمریکا مشغول شوید که این دوره 4 سال زمان نیاز دارد که به دو بخش دو ساله شامل: دوره پیش بالینی (شامل دوره های آموزشی در علوم پایه) و دوره بالینی (متشکل از چرخش در بخش های مختلف بیمارستان آموزشی) تقسیم می شود اما این اتمام کار نیست، بلکه پس از این دوره 4 ساله تئوریک نیز دانشجویان باید دوره رزیدنتی یا همان کار آموزی عملی خود را باتوجه به گرایش انتخابی پشت سر بگذارند که 3 تا 7 سال می تواند به طول بیانجامد. البته همانطور که گفتیم در این دوره ها نیز دانشجویان با آزمون USMLE مورد سنجش قرار می گیرند که قبولی در آن الزامی است.

همانطور که مشاهده می کنید تحصیل پزشکی در آمریکا کاملا با هرجای دیگر تفاوت دارد. پیشنهاد می کنیم که مقاله کار در آمریکا را نیز مطالعه نموده تا با بازار کار، درآمدها و چگونگی جذب به آن نیز آشنایی پیدا کرده و دچار مشکلی در این زمینه نشوید.

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا

شرایط دندانپزشکی در آمریکا

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا نیز نیازمند شرکت در آزمون ورودی می باشد که در بالا به آن پرداختیم. همچنین باید یک دوره کارشناسی 4 ساله مرتبط را در یکی از رشته های زیست شناسی یا شیمی عمومی و آلی پیش از شرکت در آزمون پشت سر بگذارید که تا اینجا کاملا شبیه با تحصیل پزشکی در آمریکا است.

اما این دو مورد دارای آزمون های ورودی متفاوتی هستند. همچنین اکثر دانشکده های دندانپزشکی این کشور نیازمند دوره کارشناسی یا همان پری مد هستند و ساید دو دانشکده هستند که به صورت مستقیم از دبیرستان برای تحصیل این رشته پذیرش می کنند که قبولی در آن ها بسیار سخت بوده و نیازمند شرایط مختص خودشان می باشد.

شرایط دندانپزشکی در آمریکا در یکی از بالاترین سطوح آموزشی جهان ارائه می شود و به مدت 4 سال به طول خواهد انجامید که به دو دوره 2 ساله آموزش های غیر بالینی و آموزش های بالینی و کارآموزی تقسیم می شوند. علاوه بر این دانشجویان می توانند پس از این دوره برای تحصیل دوره تخصص دندانپزشکی نیز اقدام کنند که باتوجه گرایش انتخابی 2 تا 6 سال به طول می انجامد.

بسیار دقت داشته باشید که قبل از پذیرش در دانشکده دندانپزشکی در ایالات متحده، رقابت بسیار زیاد است و برای موفق بودن نیاز دارید به همراهی یک مشاور مجرب اطلاعات کاملی از نحوه درخواست برای دانشگاه های دندانپزشکی ایالات متحده به دست بیاورید.

مدرک زبان رشته های پزشکی در آمریکا

همانطور که محرز است، زبان آموزش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا زبان رسمی این کشور یعنی زبان انگلیسی می باشد. پس قطعا متقاضیان باید از تسلط بالا و قابل قبولی در این زبان بهره ببرند تا قادر به اخذ مدرک از مراکز آموزشی باشند. علاوه بر این شرکت در آزمون های ورودی نیز نیاز به تسلط به زبان انگلیسی دارد تا بتوانید نمره قبولی را در آن ها به دست آورید.

اکثر دانشگاه های پزشکی آمریکا مدارک زبان معتبر شبیه به هم را از دانشجویان درخواست می کنند، اما باتوجه به شرایط و قوانین هر مرکز تفاوت هایی در سطوح یا نمره های حداقلی که از سوی آن ها در نظر گرفته می شود، وجود دارد. به همین خاطر باید حتما این مطلب را از دانشگاه خود استعلام کنید. به طور عمومی مدرک زبان رشته های پزشکی در آمریکا به شرح زیر هستند:

نام مدرک حداقل سطح یا نمره
آیلتس 6 به بالا
تافل IBT 80 به بالا
تافل PBT 500 به بالا

ضمنا نباید شرایط سنی را نیز فراموش کنید، چون دانشگاه های این کشور همواره میل به پذیرش دانشجویان جوان دارند. علاوه بر این سفارت آمریکا نیز در صدور روادید توجه بسیاری به سن متقاضی می نماید. بهترین سن معمولا 18 تا 21 سال می باشد و سن بالاتر از آن شانس متقاضی را جهت پذیرش و همچنین دریافت ویزا کاهش می دهد.

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در آمریکا

جهت دستیابی به تحصیل پزشکی در آمریکا و تحصیل دندانپزشکی در آمریکا همانطور که گفتیم باید یک دوره کارشناسی مرتبط را پشت سر بگذارید، که اخذ پذیرش برای این دوره ها نیازمند مدارک و مراحل مشخصی است که می توانید از طریق تماس با مشاورین خبره شرکت مهاجرتی رجبی از آن ها مطلع شوید.

اما در این بخش ما مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در آمریکا پس از شرکت در دوره کارشناسی و قبولی در آزمون ورودی را به شما ارائه خواهیم نمود. البته مدارک مورد نیاز در هر دو مرحله شباهت و اشتراکات بسیاری با یکدیگر دارند. ولی توجه کنید که باید مدارکی را نیز جهت دریافت ویزای تحصیلی جداگانه تهیه کرده و به سفارت ارائه نمایید که این نیز مراحل جداگانه دارد.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا به شرح زیر هستند:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • مدرک زبان معتبر مورد درخواست دانشگاه
  • نتیجه قبولی آزمون MCAT برای تحصیل پزشکی در آمریکا
  • نتیجه قبولی آزمون DAT برای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا
  • مدرک لیسانس دوره پایه یا همان پری مد
  • ریز نمرات دوره کارشناسی و شاید دوره دیپلم
  • 2 توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی
  • انگیزه نامه ای قوی و مناسب از دلیل انتخاب این رشته
  • مدارک هویتی و شخصی نظیر پاسپورت و شناسنامه با ترجمه
  • رسید های مرتبط با پرداخت هزینه های مربوط به ثبت نام
مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در آمریکا

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا

یکی از بخش های مهم و دارای اهمیت در تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا مربوط به هزینه های تحصیل و اقامت افراد می باشد. باید بگوییم که هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا را اگر نگوییم گران ترین در دنیا، اما قطعا جز 3 کشور گران جهان تلقی می شود.

این خود باعث می شود که افراد بسیاری نتوانند از پس آن برآمده و منصرف شوند. اما بازم هنوز تعداد متقاضیان بسیار زیاد است، چون پس از اخذ مدرک می توان این هزینه ها را به بهترین نحو و با بالاترین درآمدها جبران کرده و به دست آورد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا کمی گران تر از تحصیل پزشکی در آمریکا می باشد، اما هر دو گران ترین رشته های تحصیلی این کشورند.

به طور متوسط شهریه سالانه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا از 35 هزار تا 50 هزار دلار را در بر می گیرد که در دانشگاه های خصوصی به طور متوسط 40 هزار دلار و در دانشگاه های خصوصی 80 هزار دلار برآورد می شود. پس کاملا محرز است که دانشگاه های خصوصی از شهریه های گران تری برخوردار هستند.

ضمنا باید هزینه های اقامت و زندگی و همچنین برخی از هزینه های جانبی تحصیل، نظیر لوازم تحریر، خرید کتاب، خرید تجهیزات لازم برای تحصیل و غیره را نیز به این میزان اضافه کرد. البته لازم به ذکر است که بورسیه های بسیار زیاد و متنوعی نیز از سوی دانشگاه ها اعطا می شود که دستیابی به آن ها دشوار و بسیار رقابتی می باشد.

تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی آماده ارائه خدمات مهاجرتی به شما هستند کافیست فرم درخواست مشاوره را تکمیل کرده و یا با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز درتماس باشید.

شاید ندانید که هیچ دو پرونده مهاجرتی مانند هم نیست و شما نمی توانید از شیوه های مشابه دوستان و آشنایانتان اقدام کنید و به نتایج مطلوب برسید ، کارشناسان ما شرایط و اهداف شما را بررسی کرده و دقیقا مطابق به مدارک و توان مالی شما اقدامات لازم را انجام می دهند.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی در برترین دانشگاه های جهان با دریافت مشاوره های حرفه ای و به روز!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهریه دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا

در ادامه این بخش جهت آشنای بیش تر شهریه دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا را در برخی دانشگاه های مطرح و معتبر آن تهیه و جمع آوری کرده ایم که به شرح زیر می باشند:

نام دانشگاه حداقل سطح یا نمره
آیلتس 6 به بالا
تافل IBT 80 به بالا
تافل PBT 500 به بالا

مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا

همانطور که تا این بخش از مقاله با برخی شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا آشنا شدیم، به طور کلی برخی از مزایا و معایب این امر را نیز شناختیم. اما برای اینکه بهتر این مزایا و معایب را بشناسید و بدانید که شما به عنوان یک دانشجوی خارجی چه چیزی را از این اقدام به دست خواهید اورد، در ادامه با مهم ترین و اصلی ترین مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا آشنا می شویم.

باید بگوییم که تحصیل در کشوری مانند آمریکا و در رشته هایی نظیر پزشکی و دندانپزشکی به قدری می تواند مزیت و ویژگی داشته باشد که هر متقاضی به هر نحوی تلاش می کند تا از معایب آن چشم پوشی کرده و یا به نوعی تلاش در حل و یا رفع آن نماید.

برای اکثر متقاضیان سخت ترین و بزرگ ترین سد موجود در رسیدن به این هدف، ابتدا قبولی در دانشگاه های این کشور است و در مرحله بعد نیز به نوعی پوشش مخارج و هزینه های آن. با کارشناسان تیم موسسه رجبی همراه شوید تا مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا را بشناسید.

مزایا

  • اعتبار بسیار بالا و درجه اول مدارک اعطایی این رشته از دانشگاه های این کشور
  • دسترسی به دانشگاه های تراز اول و با رتبه های ایده آل
  • تحصیل در یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان
  • امکان ارائه مدارک دریافتی در تمامی کشورهای جهان
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • دسترسی به امکانات و تجهیزات کامل و مدرن برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا
  • بازار کار بسیار فراهم برای فارغ التحصیلان این رشته ها
  • درآمد بالای پزشکان و دندانپزشکان در آمریکا
  • آموزش های بالینی بسیار مناسب در مراکز و بیمارستان های برتر جهان
  • آموزش زیر نظر برترین پزشکان و اساتید جهانی
  • امکان اخذ اقامت دائم و در ادامه شهروندی و پاسپورت آمریکا
  • اعتبار بسیاری از دانشگاه های پزشکی آمریکا نزد وزارت بهداشت کشورمان

معایب

  • پذیرش سخت و روند دقیق و سخت برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا
  • هزینه های زندگی و شهریه های تحصیلی گران این کشور
  • شرایط مشکل و بامحدودیت جهت صدور ویزا برای دانشجویان ایرانی
  • تحصیل طولانی مدت و طاقت فرسا
  • رقابت بالا و متقاضیان بسیار برای پذیرش این رشته ها

با شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشورهای قاره آمریکا آشنا شوید.

اقامت فارغ التحصیلان پزشکی بعد از تحصیل

معمولا افرادی که قصد تحصیل پزشکی در آمریکا و یا تحصیل دندانپزشکی در آمریکا را دارند، پس از پایان تحصیلات نیز می خواهند که در این کشور ساکن شده و به اقامت دائم و یا حتی شهروندی آمریکا دست پیدا کنند. باید بگوییم که روش های مختلفی وجود دارد که پس از پایان تحصیلات می تواند امکان اقامت و زندگی در این کشور را برای شما فراهم آورد.

اقامت فارغ التحصیلان پزشکی بعد از تحصیل در صورتی که شغلی یافته و در آن استخدام شوند امکان پذیر بوده و فرصت اخذ گرین کارت یا همان اقامت دائم را برای آنان فراهم می کند. ضمن اینکه درآمد پزشکان و دندانپزشکان در آمریکا بالا بوده و نسبت به سایر مشاغل فرصت های بیش تری برای آنان وجود دارد.

در نهایت 3 تا 5 سال پس از اخذ گرین کارت و زندگی در آمریکا می توانید برای پاسپورت و شهروندی نیز اقدام کنید. ضمنا لازم است بدانید که متوسط درآمد پزشکان در آمریکا سالانه 225 هزار دلار و درآمد دندانپزشکان 240 هزار دلار تخمین زده شده است.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

 علاوه بر 4 سال دوره پری مد، دانشجویان پزشکی باید 4 سال به تحصیل در دانشکده پزشکی مشغول شده و پس از آن نیز باتوجه به گرایش خود 3 تا 7 سال نیز به کارآموزی مشغول شوند.

 این مطلب باتوجه به دانشگاه می تواند تفاوت بسیاری با یکدیگر داشته باشد، اما هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا در دانشگاه های دولتی به طور متوسط سالانه 40 هزار دلار و در دانشگاه های خصوصی سالانه 80 هزار دلار است.

 بله تمامی متقاضیان باید جهت دستیابی به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا در آزمون ورودی شرکت کنند.

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا نیز در ابتدا نیاز به یک دوره 4 ساله کارشناسی در رشته های پایه دارد و پس از آن نیز باید 4 سال را به تحصیل تخصصی این رشته پرداخت.

اکثر دانشگاه های آمریکا آزمون بین المللی MCAT را به عنوان مبنای اصلی پذیرش خود برای رشته پزشکی در نظر گرفته اند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تلاش نموده تا شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا را به نحوی خلاصه و مفید به شما ارائه نمایند. جهت کسب مشاوره بیش تر و اطلاعات دیگر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید. البته مقاله مهاجرت به آمریکا نیز اطلاعاتی بسیار مهم و واجب را برای شما در خود دارد، مطالعه آن را از دست ندهید.

2 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا ساسان گفت:

    توروخدا جواب بدید
    سلام با وجود ترمیم دندان می توان در رشته های پزشکی و حتی دندانپزشکی چه در داخل یا خارج تحصیل و کار کرد؟ متاسفانه من در کودکی ۸ تا از دندونام کم و بیش دچار پوسیدگی شد آیا این وضعیت من مانع انتخاب و تحصیل و کار این رشته ها می شود و ایا شانسی هست؟ (رشته های پزشکی یا دندانپزشکی) آیا دانشگاه در حین معاینه دانشجو جدید رشته های دندانپزشکی من رو رد می کنند؟
    با عرض معذرت و تشکر
    تو رو خدا جواب بدید سوالم بدون جواب نباشه

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی شما صرفا باید سلامت جسمانی و روانی بابت انجام کار را داشته باشید ، پر کردن دندان ، محدودیتی برای انجام کار ایجاد نمی کند.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه