تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات

از آنجا که بسیاری از ایرانی ها در دبی و شهرهای امارات متحده عربی اقامت دارند ، در چند سال گذشته افزایش علاقه دانشجویان به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات مشاهده شده است ما نیز در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شماییم تا راه رسیدن به این خواسته را هموار کنیم.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات دنیایی از امکانات را به خصوص در زمینه تحقیقات پزشکی و آموزش بیشتر باز می کند ، دانشگاه های برتر امارات متحده عربی با پیشرفته ترین فناوری و آزمایشگاه ها و اختصاصا برای آموزش متخصصان برتر پزشکی بودجه خوبی دارند.

تحصیل رشته های پزشکی در امارات یک برنامه تمام وقت است که دانشجویان بین المللی را قادر می سازد تا مدرکی را در امارات بدست آورند و بلافاصله پس از امتحان مجوز کشور واجد شرایط ، در کشور خود شروع به کار در حرفه خود کنند.

برای دریافت اطلاعات در زمینه چگونگی اخذ ویزای امارات ، برترین دانشگاه ها و هزینه های تحصیل و زندگی می توانید به مقاله تحصیل در امارات مراجعه نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات

ساختار آموزشی تحصیل پزشکی در دانشگاه های امارات

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات یک برنامه آموزش گسترده است و شامل مراحل پیش بالینی و بالینی است که به دنبال یک دوره کارآموزی در هنگام برنامه ۶ ساله است ، ۲ و نیم سال ابتدایی مربوط به مرحله پیش بالینی است و بر مطالعات نظری تأکید دارد ، برنامه تدریس در دانشگاه های پزشکی امارات از اواخر آگوست یا ماه سپتامبر آغاز می شود و هر سال تحصیلی شامل ۲ ترم است.

با موفقیت در مرحله پیش بالینی ، دانشجو به مرحله بالینی ارتقا می یابد که ساختار آموزشی تحصیل پزشکی در دانشگاه های امارات شامل تأکید بر مطالعه عملی در بیمارستان همراه با سخنرانی های نظری است ، کلاس های مرحله بالینی در ماه فوریه آغاز می شود ، این آموزش ها در بیمارستان ها ، کلینیک ها ، مراکز بهداشتی درمانی و امکاناتی که توسط سازمان بهداشت امارات ارائه می شود ، انجام می شود.

دانشجویان در این مرحله آموزش می بینند تا مهارت های فنی و بالینی لازم را برای تمرین پزشکی کسب کنند ، دانشجویان برای تمرین معاینه بیماران تحت نظارت کارکنان آموزش دیده به گروههای کوچک با ۶ – ۱۰ دانشجو در هر گروه تقسیم می شوند ، این مرحله شامل مشاهدات در OT و رویه ها ، بحث های گروهی و مطالعات موردی است ، بعد از مرحله بالینی ، یک سال کامل کارآموزی نیز بخشی از برنامه درسی است.

دوره های پریمدیکال در امارات

با توجه به اینکه متقاضیان تحصیل پزشکی در امارات از ملیت های مختلفی هستند که با تحصیلات متفاوت دبیرستان اقدام به پذیرش از دانشگاه های امارات می کنند ( به عنوان مثال ملیت هایی از امارات متحده عربی ، انگلیس ، هند ، فرانسه ، ایران و غیره ) ، لازم است که قبل از شروع برنامه پزشکی ، در دوره های پریمدیکال در امارات برای افزایش سطح دانش لازم شرکت کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با مشاورین رجبی به آسانی به اقامت کشور امارات برسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پریمدیکال دانشگاه خلیفه

دوره های پریمدیکال دانشگاه خلیفه به دانشجویانی که دوره لیسانس خود را در رشته های پایه پزشکی به پایان رسانده اند ، طراحی شده است و اهداف آموزشی این برنامه آماده سازی دانشجویان برای ورود به برنامه دکترا پزشکی دانشگاه خلیفه است.

برنامه پریمدیکال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات دانشگاه خلیفه شامل دوره هایی است که توسط یک استاد به صورت حضوری یا آنلاین ارائه می شود و از آنجا که هر دانشجویی که در این برنامه شرکت می کند با مجموعه مهارت و دانش منحصر به فرد خود همراه خواهد بود.

با توسعه این مهارت ها ، مشخص خواهد کرد که آیا یک داوطلب می تواند دانش پیشرفته ای را نشان دهد یا خیر و با این کار ، شرایط ورود به یک برنامه پزشکی تحصیلات تکمیلی را برآورده می کند ، و در پایان دوره پریمدیکال دانشجویان با استفاده از آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT ) ارزیابی می شوند؛ اگر متقاضی برای دوره های پریمدیکال دانشگاه خلیفه پذیرفته نشود صلاحیت درخواست مجدد را ندارد.

دوره های پریمدیکال دانشگاه خلیفه

دوره های پریمدیکال دانشگاه گلف

در دانشگاه گلف نیز دوره های پریمدیکال ، دوره های کوتاه مدت غیر اعتباری است که به متقاضیان مقطع کارشناسی با توجه به نیازهای فردی آنها ارائه می شود ، خصوصا اگر متقاضی فاقد شرایط لازم در دروس زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک یا ریاضیات باشد.

به کلیه دانشجویانی که دوره های پریمدیکال دانشگاه گلف را می گذرانند ، پذیرش مشروط داده می شود و فقط با گذراندن دوره مشابه ، پذیرش کامل به دوره کارشناسی را دارند.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی امارات

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی امارات

هدف از آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی امارات ارائه ارزیابی برای داوطلبان مختلف سیستم آموزشی دبیرستان ، ملیت های داخل امارات متحده عربی و متقاضیان از کشورهای خارج از کشور به منظور انتخاب بهترین دانشجویان واجد شرایط پزشکی و دندانپزشکی است.

ساختار این آزمون طبق دستورالعمل های وزارتخانه برای آزمایش سطح دانش ( سطح شناختی ) و سطح غیر شناختی مصاحبه چندگانه کوتاه ( MMI ) برای انتخاب بهترین دانشجویان است ، افرادی می توانند در این آزمون شرکت کنند که که حداقل شرایط زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات EmSAT را نگذرانده اند.

آزمون ورودی پذیرش پزشکی دارای دو بخش به شرح زیر است :

  • بخش ۱ MCQ. که به صورت تستی است (۶۰ سوال MCQ ) ، زمان : ۴۵ دقیقه
  • قسمت ۲ MMI – کتبی ( ۶ سوال ) با آزمایش مهارت های غیر شناختی مانند حرفه ای بودن ، صداقت ، رویکرد اخلاقی ، تنوع فرهنگی ، تفکر انتقادی و سیستم بهداشتی ، زمان: ۶۰ دقیقه

ساختار آزمون MCQ

ساختار آزمون MCQ از دانش علوم پایه در زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات است که معمولا در آموزش متوسطه تدریس می شوند (کلاس ۱۰ ، ۱۱ و ۱۲ ) ، این آزمون بررسی می کند که آیا یک داوطلب دارای حداقل سطح دانش اصلی علمی و توانایی استفاده از آن است یا خیر.

امتیاز و نتیجه قطع با تنظیم استاندارد تعیین می شود ، برای پاسخ های نادرست نمره منفی در نظر گرفته نشده است ، بنابراین داوطلبان باید تمام سوالات را پاسخ دهند و هر سوال یک نمره دارد.

مباحث تحت پوشش آزمون MCQ به شرح زیر می باشد :

  • زیست شناسی : تمام سیستم های بدن مانند قلب و عروق ، تنفسی ، تولید مثل ، غدد درون ریز ، اسکلت ، ساختار ادراری و غیره و عملکرد آنها ، روند زندگی ، کنترل و هماهنگی وراثت ، محیط زیست ، مدیریت منابع طبیعی و غیره.
  • شیمی : واکنش های اسید-باز ، ترکیبات کربن ، عناصر ، طبقه بندی دوره ای عناصر و غیره.
  • فیزیک : برق ، انعکاس نور – شکست ، منابع انرژی ، اثرات مغناطیسی جریان الکتریکی ، منابع انرژی و غیره.
  • ریاضیات : کسرها ، اعشار ، سیستم اعداد ، آمار پایه ( میانگین ، میانه و حالت ) درصد ، مجموعه ها و توابع.

لازم به ذکر است که می توان از ماشین حساب و کپی جدول تناوبی برای محاسبات و مرجع استفاده کرد.

سوالات بخش ۲ مصاحبه چندگانه کوتاه ( قالب نوشتنی ) برای مناطق غیرشناختی است ، این بخش دارای شش سوال است که در آن مواردی ارائه می شود و متقاضی در مورد مهارت ها و رویکرد ارتباطات ، حرفه ای بودن ، مسائل اخلاقی ، تفکر انتقادی ، تنوع فرهنگی و دانش بصیرت در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی ارزیابی می شود..

روند آزمون MCQ و نتیجه

متقاضیانی که مدارک آنها توسط کمیته پذیرش دانشگاه ها پذیرفته شده است ، از تاریخ و زمان آزمون پذیرش مطلع می شوند و سپس مصاحبه شخصی توسط کمیته پذیرش انجام می شودY آزمون پذیرش در پردیس دانشگاه ها یا مجازی ( بصورت آنلاین ) در صورت درخواست انجام می شود.

همه داوطلبان مصاحبه شده توسط کمیته پذیرش دانشگاه ها در لیست کوتاه قرار می گیرند و انتخاب نهایی بر اساس شایستگی با استفاده از نتیجه آزمون پذیرش به عنوان یکی از مولفه های مختلف تصمیم گیری انتخاب از جمله مصاحبه شخصی و نتیجه نهایی معدل پایه ۱۲ و مهارت انگلیسی است.

مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهیم تا با شناخت بهتر و آسوده تر به تحصیل و اقامت در خارج از کشور بپردازید

شرایط تحصیل پزشکی در امارات

طبق شرایط تحصیل پزشکی در امارات برای فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی ، اگر پایه لازم را در مباحث علوم قبل از ثبت نام داشته باشید ، باید به مدت پنج سال تمام وقت تحصیل کنید که در غیر این صورت ، شما باید یک سال پایه اضافی را حساب کنید.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه امارات متحده عربی

دانشگاه امارات متحده عربی از روز شنبه ۱۵ مه ۲۰۲۱ ، مصاحبه های متعددی را برای نامزدها انجام می دهد که عملکرد خوب در این مصاحبه ها پیش شرط پذیرش پزشکی در این دانشگاه است.

داوطلبانی که معیارهای پذیرش و شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه امارات متحده عربی را دارند باید در آزمون EMSA به انگلیسی ، ریاضیات ، فیزیک ، شیمی و زیست شناسی شرکت کنند و در نهایت مصاحبه های آنلاین برای داوطلبانی که موفق به کسب حداقل امتیازات EmSAT در موضوعات علمی شوند ، برگزار می شود.

با نامزدهایی که شرایط فوق را برآورده می کنند ، در مورد تدارکات مصاحبه های متعدد کوتاه از طرف دفتر امور دانشجویان در دانشکده علوم پزشکی و بهداشت تماس گرفته می شود.

حداقل نمره ریاضیات و فیزیک EmSAT 900 و نمره شیمی و زیست شناسی EmSAT 1100 یا قبولی در آزمون MCQ برای پذیرش لازم است ، متقاضیان دارای مدارک تحصیلی خارج از امارات متحده عربی باید معادل مدرک دبیرستان خود را از وزارت آموزش و پرورش امارات قبل از پذیرش دریافت کنند.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه خلیفه

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه خلیفه

  • مدرک کارشناسی ( رشته STEM ترجیح داده می شود ) از یک کالج یا دانشگاه معتبر اولین مورد از شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه خلیفه است
  • حداقل معدل GPA 3.0 برای دوره های کارشناسی و اگر دانشجو دارای مدرک تحصیلات تکمیلی باشد حداقل ۳٫۰ برای دوره های کارشناسی ارشد لازم است
  • ارائه نمرات MCAT ، ۵۰۰ امتیاز ترجیح داده می شود و این دومین مورد مهم شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه خلیفه
  • تسلط بر زبان انگلیسی که با تافل مبتنی بر اینترنت با نمره ۹۱ یا بیشتر ، نمره کلی آیلتس آکادمیک ۶٫۵ یا بالاتر یا بیشتر و نمره انگلیسی ۱۵۵۰ یا بیشتر در EmSAT نیز ارزیابی می شود

دقت داشته باشید که معافیت از این شرط آخر تحصیل پزشکی در دانشگاه خلیفه ممکن است برای انگلیسی زبانان بومی یا افرادی که مدرک خود را در دانشگاه انگلیسی زبان گذرانده اند ممکن باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه گلف

از جمله شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه گلف این است که متقاضیان سایر سیستم های آموزشی غیر امارات متحده عربی ، باید حداقل نمره کل معادل ۹۰٪ امارات متحده عربی را مطابق جدول تبدیل درجه بین المللی منتشر شده توسط سیستم آموزش جهانی کسب کرده باشند.

شرکت در آزمون EmSAT عربی اجباری است و متقاضیان باید نمره عربی EmSAT را با حداقل ۸۰۰ نمره کسب کند و همه دانشجویان بین المللی باید در یک دوره زبان پایه عربی غیر اعتباری در موسسه ثبت نام کنند. کسانی که زبان عربی را تکمیل نکرده اند ، در پذیرش مشروط خواهند بود.

متقاضیان سایر سیستم های آموزشی غیر امارات متحده عربی باید گواهینامه معادل گواهی دبیرستان خود را از وزارت آموزش و پرورش امارات ارائه دهند.

دانشجو باید دروس علوم را ( زیست شناسی ، شیمی ، در پایه های دهم ، یازدهم یا دوازدهم ) به پایان برساند و برای بهبود موضوعات علمی ، متقاضی می تواند در دوره پریمدیکال ارائه شده توسط دانشگاه ثبت نام کند.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه گلف

همه متقاضیان از نظر ویژگیهای شناختی و غیر شناختی ارزیابی می شوند تا استعداد آنها برای انتخاب رشته مورد مطالعه توسط کمیته پذیرش در موارد زیر بررسی شود:

  1. قبولی در آزمون پذیرش دانشکده پزشکی که شامل دروس زیست شناسی ، شیمی و فیزیک و ریاضیات است.
  2. ارائه نمره ۱۱۰۰ ( زیست شناسی EmSAT ، شیمی EmSAT ، فیزیک EmSAT و ۹۰۰ ( ریاضیات EmSAT ).
  3. چند مصاحبه کوتاه و مصاحبه شخصی.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه RAK

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه RAK معدل تجمعی ۹۰٪ در دوره متوسطه معادل سیستم آموزشی امارات را لازم دارد و اولویت در پذیرش به کسانی داده می شود که نمرات بالایی در زیست شناسی و شیمی و فیزیک در پایان دوره دوازدهم یا EMSAT کسب کنند.

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات در این دانسگاه با توجه به شایستگی بالا برای یک آزمون پذیرش و مصاحبه فراخوانده می شوند.

به عنوان بخشی از شرایط پذیرش دانشگاه RAK، دانشجویان باید در آزمون پذیرش طراحی شده توسط دانشکده پزشکی RAK که شامل دروس شیمی ، زیست شناسی ، فیزیک و ریاضیات و همچنین مصاحبه شخصی تنظیم شده توسط دانشکده پزشکی RAK است شرکت نمایند.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه محمد بن راشد

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه محمد بن راشد ایجاب می کند که متقاضیان باید دارای مدرک متوسطه معادل سیستم آموزشی عمارات باشند و همانند سایر دانشگاه ها در آزمون EMSAT قبول شوند و در نهایت در مصاحبه شرکت نمایند.

همچنین باید معادل دیپلم دبیرستان خود را از طرف کنسولگری امارات تایید کنند.

در این قسمت پیشنهادی داریم که ازین قرار است، برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور یکی از انتخاب های شایسته دیگر بعد از امارات می تواند لهستان باشد ، شاید ندانید که سیستم آموزشی لهستان در جهان رتبه 10 را دارد بنابراین با مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان ، اطلاعات جامعی در این زمینه کسب کنید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در امارات

شرایط تحصیل دندانپزشکی در امارات در دانشکده های دندانپزشکی تفاوت چندانی با رشته پزشکی ندارد و همانند رشته پزشکی متقاضیان با مدرک دیپلم ابتدا باید در دوره های پیش پزشکی پذیرش بگیرند و در آزمون پذیرش رشته های پزشکی قبول شوند.

در تمام دانشکده های دندانپزشکی امارات معمولا برای تحصیل دندانپزشکی دیپلم دبیرستان با معدل ۸۰ درصد مطابق نظام آموزشی امارات نیاز است.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی کارشناسان خود را متعهد به ارائه بهترین کیفیت خدمات می دانیم و اعتقاد داریم تجربه چندین ساله ما در زمینه پرونده های مهاجرتی می تواند راهگشای افراد دیگر در این مسیر باشد و این بالاترین امتیاز برای ما محسوب می شود.

ویدیویی که مشاهده می کنید پاسخ اعتماد مشتریان عزیز شرکت رجبی است که پروسه مهم مهاجرتی خود را از 0 تا 100 به ما سپرده اند و منتظر نتیجه ماندند. نمونه های ویزا موفق کشور های مختلف را در ویدیو ببینید.

بهترین دانشگاه های پزشکی امارات

همه دانشگاه های پزشکی امارات از امکانات آموزشی بالایی برخوردار هستند و در سطج جهانی شناخته شده می باشند ، برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه ها در ادامه مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی ۷ دانشگاه برتر پزشکی که از بهترین دانشگاه های پزشکی امارات هستند را بررسی کرده اند.

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه محمد بن راشد ( MBRU )

دانشکده پزشکی در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه محمد بن راشد ( MBRU ) ( MBRU ) یکی از برترین دانشگده های پزشکی در امارات متحده عربی است که تحصیل پزشکی در این دانشگاه شش سال طول می کشد و به طور کامل در دانشگاه تدریس می شود ، برنامه درسی نوآورانه آن متمرکز بر مطابقت با آخرین نیازها و تحولات در زمینه پزشکی است.

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه امارات متحده عربی

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه امارات متحده عربی برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد و در حال حاضر دارای بالاترین رتبه در بین دانشکده های پزشکی در امارات است ، همچنین اولین دانشکده پزشکی است که در ابوظبی واقع شده است ، پس از اتمام یک برنامه پریمدیکال دو ساله که توسط کالج این دانشگاه ارائه می شود ، آنها یک برنامه چهار ساله پزشکی را ارائه می دهند و در کل ، یک برنامه شش ساله برای دستیابی به مدرک پزشکی در این دانشگاه مورد نیاز است.

کالج پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه خلیفه

کالج پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه خلیفه در ابوظبی است و هدف آن توسعه بهداشت جهانی در ابوظبی ، امارات و منطقه است ، در این دانشگاه یک برنامه ۴ ساله پزشکی تدریس مس شود تا دانشجویان را برای کار در خدمات پزشکی یا ادامه تحصیلات تکمیلی آماده کند.

لطفا توجه داشته باشید که برخلاف سایر دانشکده های پزشکی در امارات ، دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی در دانشگاه خلیفه متقاضیان را برای یک دوره کارشناسی پذیرش می کند که باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه خلیفه به عنوان اولین دانشکده پزشکی در ابوظبی و اولین دانشگاه در امارات متحده عربی که یک برنامه چهار ساله پزشکی را ارائه می دهد و از سیستم آموزش پزشکی آمریکای شمالی الگو گرفته است ، به آماده سازی پزشکان آینده با دانش ، مهارت ها و شایستگی ها برای بهبود سلامت کشور با استفاده از استراتژی های نوآورانه در آموزش پزشکی ، از موقعیت خود به عنوان یک م موسسه علوم و فناوری در کلاس جهانی استفاده می کند.

کالج پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه خلیفه

کالج پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه خلیفه به چالش توسعه مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی در ابوظبی ، امارات متحده عربی و منطقه پاسخ می دهد ، این دانشگاه برای ارائه آموزش درجه یک تلاش می کند تا فرصتی برای اقتصاد مبتنی بر دانش متنوع و رقابتی فراهم کند.

در سالهای آینده ، کالج پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه خلیفه طیف وسیعی از برنامه های مدرک پزشکی و علوم بهداشتی را ارائه می دهد و با تقویت این رشته ها ، دانشگاه خلیفه همچنین مجموعه تحقیقات خود را گسترش می دهد ، که در حال حاضر شامل ژنتیک پزشکی ، علوم ژنوم ، مواد بیولوژیکی برای پزشکی نانو ، بیومکانیک سلولی ، بی روباتیک ، بازسازی بافت و بیوانفورماتیک است.

دانشکده علوم پزشکی گلف

دانشکده علوم پزشکی گلف در عجمان ، یکی از بزرگترین دانشگاه های خصوصی پزشکی در امارات است که از سال ۱۹۹۸ شروع به کار کرده و مدرک پزشکی را از طریق دانشکده پزشکی خود ارائه می دهد.

این دانشگاه دارای یک مجموعه بزرگ به نام Thumbay Medicity با یک مرکز تحقیقات پیشرفته و چندین آزمایشگاه و ساختمان بنا شده است.

کسانی که به دنبال دانشگاه های پزشکی در عجمان هستند ممکن است دانشگاه پزشکی گلف را در نظر بگیرند ، GMU دوره های مختلفی از جمله تحصیلات کارشناسی در علوم پزشکی ، پزشکی ، داروسازی ، دندانپزشکی ، فیزیوتراپی و سایر دوره ها را ارائه می دهد ، این موسسه از دانشجویان از هر ملیت استقبال می کند و اولین بار در منطقه است که برنامه هایی مانند کارشناسی ارشد در فیزیوتراپی و زیست شناسی تولید مثل انسان را آغاز می کند.

برنامه های تحصیلات تکمیلی برجسته از GMU شامل کارشناسی ارشد بهداشت عمومی ( MPH ) ، کارشناسی ارشد جراحی دندان و پریودنتزی ( MDS ) ، کارشناسی ارشد داروسازی بالینی ( MCP ) ، کارشناسی ارشد اجرایی مدیریت بهداشت و اقتصاد ( EMHME ) است.

دانشکده پزشکی دانشگاه عجمان

دانشکده پزشکی دانشگاه عجمان

دانشکده پزشکی دانشگاه عجمان در سال ۱۹۸۸ در عجمان افتتاح شد که دارای یک بیمارستان بسیار نزدیک به بیمارستان خلیفه است و دانشجویان را قادر می سازد تا در محیط بیمارستان تجربه پزشکی داشته باشند.

این دانشگاه برنامه های مختلف تحصیلی را در دانشکده های مختلف خود ارائه می دهد ، انشکده پزشکی این دانشگاه مدرک کارشناسی پزشکی و کارشناسی جراحی را ارائه می دهد که بیش از ۶ سال به طول می انجامد ( از جمله یک سال مطالعه پایه که ممکن است بسته به سطح شما متغیر باشد ).

دانشگاه Ajman یا AU در فهرست رتبه بندی QS World University Rankings 2020 قرار داشته است و یکی از ۱۱ دانشگاه غیر آمریکایی است که توسط شورای اعتباربخشی آموزش داروسازی ( ACPE ) در سال ۲۰۱۸ مجوز دریافت کرده است.

دانشکده پزشکی دانشگاه عجمان AU دارای ۹ دانشکده است که سه دانشکده به علوم پزشکی اختصاص دارد ، از جمله دانشکده دندانپزشکی ، دانشکده داروسازی و علوم بهداشتی و دانشکده پزشکی ، علاوه بر برنامه تحصیل پزشکی در دانشکده پزشکی ، دوره های دیگری که در این دانشگاه قابل توجه است شامل لیسانس داروسازی ( B.Pharm ) و کارشناسی ارشد علوم دارویی ( MScPharm ) ارائه شده در کالج داروسازی و علوم بهداشتی آن است.

دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت RAK

دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت RAK در راس الخیمه مستقر است و از سرمایه های مشترک دولت راس الخیمه ، Al Ghurair Investments و ETA Ascon Group ، دبی است.

تحصیل در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت RAK به دو سال دوره علوم پایه کاربردی و سه سال دوره کارشناسی بالینی تقسیم می شود و پس از فارغ التحصیلی ، قبل از شروع کامل تمرین پزشکی ، باید یک سال دوره کارآموزی را سپری کرد.

دوره های قابل توجه در این دانشگاه شامل یک برنامه کارشناسی ارشد دو ساله در پرستاری و داروسازی است ، دانشکده های تشکیل دهنده دانشگاه شامل دانشکده علوم پزشکی RAK (RAKCOMS) ، دانشکده علوم دندانپزشکی RAK ، دانشکده علوم دارویی RAK (RAKCOPS) و دانشکده پرستاری RAK است.

دانشکده پزشکی دانشگاه شارجه

آخرین دانشگاه برتر در لیست بهترین دانشکده های برتر پزشکی در امارات ، دانشگاه شارجه است که در دانشگاه سیتی ، شارجه مستقر است و در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است.

دانشکده پزشکی دانشگاه شارجه دارای ۱۴ دانشکده است که دوره هایی را در سطح کارشناسی ، دیپلم ، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند و از نظر پزشکی ، این دوره ها شامل دوره های علوم بهداشتی ، پزشکی ، پزشکی دندانپزشکی و داروسازی است.

برنامه های تحصیلی در UoS در سطح جهانی شناخته شده اند و با توجه به دوره های جامع ارائه شده ، جای تعجب نیست ، به عنوان مثال ، کالج علوم بهداشتی ( CHS ) هفت برنامه کارشناسی معتبر را در رشته های تغذیه بالینی و رژیم های غذایی ( CN&D ) ، علوم بهداشت محیط ( EHS ) ، اداره خدمات بهداشتی ( HAS ) ، تصویربرداری تشخیصی پزشکی ( MDI ) ، علوم آزمایشگاهی پزشکی ، پرستاری ( Nsg ) و فیزیوتراپی ( PT ) ارائه می دهد.

برخی از اهداف CHS تشویق دانشجویان برای انجام تحقیقات بهداشتی با تمرکز ویژه بر نیازهای محلی و منطقه ای است ، هدف نهایی آماده سازی متخصصان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط و ماهر است که به اندازه کافی قادر به تصدی موقعیت های مختلف در سیستم مراقبت پزشکی هستند.

دیگر کشورهایی که از نظر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی شرایط خوبی دارند را در مقالات زیر مطالعه کنید

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات در هر یک از دانشگاه های آن متفاوت است و بگونه ای خود دانشگاه ها شهریه تحصیلی خود را مشخص می کنند و از آنجا که این کشور آموزش با کیفیت ، زیرساخت های کلاس جهانی و دانش بالینی عمیقی را ارائه می دهد ، تحصیلات و زندگی در امارات گران است.

به طور کلی می توان گفت متوسط شهریه تحصیل پزشکی در امارات ۱۱۷۶۳۹ تا ۱۲۲۵۴۰ درهم در سال است.

برای اطلاع دقیق از شهریه دانشگاه های پزشکی در امارات ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی هزینه های تحصیل در هر یک از دانشگاه های آن را در سال تحصیلی ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار داده اند.

با مطالعه این اعداد بهتر می توانید متوجه شوید که آیا توان پرداخت شهریه ها را دارید یا خیر.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات

هزینه تحصیل در دانشگاه شارجه

  • هزینه دوره پریمدیکال پزشکی : ۸۰٫۶۵۹ درهم
  • هزینه دوره پریمدیکال دندانپزشکی : ۷۸٫۳۹۱ درهم
  • هزینه تحصیل پزشکی : ۱۰۷٫۵۴۵ درهم در سال
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی : ۱۰۴٫۵۲۱ درهم در سا

هزینه تحصیل در دانشگاه گلف

  • هزینه درخواست : ۲۰۰ درهم
  • هزینه ارزیابی ( غیر قابل استرداد ) : ۲۱۰۰ درهم برای پزشکی و ۱۰۵۰ درهم برای دندانپزشکی
  • هزینه تحصیل پزشکی : ۱۴۳٫۳۲۵ درهم در سال
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی : ۱۲۶٫۰۰۰ درهم در سال

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه محمد بن راشد

در دانشگاه محمد بن راشد هر ساله برنامه شهریه و هزینه ها با نرخ های مربوط به آن سال تحصیلی منتشر می شود ، شهریه سالانه کلیه هزینه های آموزشی ، تفریحی ، کتابخانه ای ، بیمه ای و فعالیت های آزمایشگاهی را پوشش می دهد.

در صورت انصراف ، بازپرداخت ۵۰٪ در دو هفته اول ترم امکان پذیر است و هیچ بازپرداختی پردازش نمی شود یا پس از هفته دوم ترم دانشگاهی داده نمی شود.

دانشجویانی که با مشکلات مالی روبرو هستند می توانند از دفتر خدمات دانشجویی بخواهند برای مدت زمان طولانی تری در طول سال تحصیلی به طور استثنایی برنامه زمانبندی پرداخت را تعیین کند.

هزینه های تحصیل در این دانشگاه به شرح زیر است:

  • هزینه درخواست : ۱۰۵۰ درهم
  • هزینه تحصیل پزشکی : ۱۶۰٫۰۰۰ درهم در سال

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه عجمان

  • هزینه تحصیل پزشکی : ۱۲۱٫۰۰۰ درهم در سال
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی : ۲٫۳۱۰ درهم

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه RAK

  • هزینه درخواست : ۵۰۰ درهم
  • هزینه پذیرش : ۲۵۰۰ درهم
  • هزینه تحصیل پزشکی : ۵۵۰۰۰ درهم در هر ترم
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی : ۴۴۵۰۰ درهم در هر ترم
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با دریافت مشاوره از کارشناسان رجبی با خیالی آسوده به مقصد دلخواه خود برسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در امارات

از آنجا که تحصیل پزشکی در دانشگاه های امارات به زبان انگلیسی ارائه می شود ، دانشجویان برای پذیرش باید تسلط خود به زبان انگلیسی را از طریق آزمون های مختلف نشان دهند.

با این حال نمره مورد نیاز در این آزمون ها در دانشگاه های پزشکی عمارات یکسان نیست و هر کدام شرایط و برخی از آزمون ها را قبول می کنند ، لذا مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در زیر مدارک زبان مورد نیاز در هر یک از دانشگاه های امارات را مورد بررسی قرار داده اند.

همچنین متقاضیان برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های امارات با محدودیت ها سنی روبرو هستند ، تقریبا تمام دانشگاه های پزشکی امارات دانشجویان با حد اقل سن ۱۷ سال و زیر ۳۰ سال را پذیرش می کنند.

مدارک زبان مورد نیاز در دانشگاه امارات

حداقل نمره انگلیسی EmSAT 1250 یا معادل آن (TOFEL 525 / iBT 70 یا IELTS 5.5).

حداقل نمره عربی EmSAT 900 ، یا معادل آن.

مدارک زبان در دانشگاه گلف

متقاضی باید در انگلیسی گفتاری و نوشتاری مهارت داشته باشد ، متقاضی باید هر یک از آزمون های مهارت زبان انگلیسی زیر را با حداقل نمره به عنوان آزمون زبان استاندارد امارات (EmSAT) 1100 ، TOEFL 500 (173 CBT ، ۶۱ iBT ) ، آیلتس آکادمیک ۵٫۰ یا معادل آن در هر استاندارد بین المللی دیگر را گذرانده باشد.

مدارک زبان در دانشگاه RAK

برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه مهارت انگلیسی را به ید با مدارک زیر نشان داد:

  • نمره TOEFL 550 در آزمون مبتنی بر کاغذ و یا ۷۹ در آزمون مبتنی بر اینترنت ،
  • نمره آیلتس آکادمیک ۶ یا نمره انگلیسی EMSAT .

مدارک زبان در دانشگاه محمد بن راشد

  • حداقل آیلتس ۵٫۵
  • iBT 80 ؛ CBT 213 ، PBT پذیرفته نمی شود.
  • نمرات زبان در آزمون EmSAT با امتیاز ۱۵۲۵ یا بالاتر.

بورسیه رشته های پزشکی در امارات

خوشبختانه یکی از موراد و جنبه های مثبت تحصیل پزشکی در امارات این می باشد که در خیلی از دانشگاه های پزشکی آن به دانشجویان بین المللی بورسیه داده می شود و ما برای آشنایی دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در امارات در ادامه متن بورسیه رشته های پزشکی در امارات را بررسی کرده ایم.

بورسیه پزشکی دانشگاه شارجه

دانشگاه شارجه بورسیه های تحصیلی خود را به صورت تخفیف در شهریه تا ۵۰ درصد برای دانشجویان ترم اول ارائه می کند.

برای دریافت این بورسیه تحصیلی در دانشگاه شارجه ، متقاضیان باید معدل ۹۰ درصد یا معادل آن در دوره دبیرستان داشته باشند.

بورسیه پزشکی دانشگاه خلیفه

بورسیه پزشکی دانشگاه خلیفه

تعداد محدودی بورسیه تحصیلی کامل برای دانشجویان غیر ملی با عملکرد علمی برجسته و خصوصیات شخصی در این دانشگاه در دسترس است، این بورسیه ها بسیار رقابتی هستند.

بورس تحصیلی رئیس جمهور معتبرترین کمک هزینه تحصیلی این دانشگاه است که دانشجویان را بر اساس دستاوردهای علمی و برتری آنها در نظر گرفته اند.

دانشجویان برای اخذ بورسیه پزشکی دانشگاه خلیفه باید حداقل نمره EMSAT انگلیسی ۱۴۰۰ و EMSAT ریاضی ۱۲۵۰ داشته باشند.

این بورس های تحصیلی بسیار رقابتی هستند و واجد شرایط بودن، تضمین اعطای بورس تحصیلی نیست زیرا فرصت های محدودی وجود دارد.

هیچ درخواست جداگانه ای برای بورس تحصیلی وجود ندارد ، از درخواست شما برای پذیرش جهت بررسی صلاحیت بورس تحصیلی استفاده می شود و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شما تماس گرفته می شود ، برای در نظر گرفتن بورس تحصیلی رئیس جمهور ، دانشجویان باید معدل تجمعی ۳٫۳ یا بالاتر را در طول تحصیل در دانشگاه خلیفه حفظ کنند.

بورسیه تحصیلی دیگری که در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی اعطا می شود بورسیه تحصیلی برای کمک به دانشجویانی است که از برتری تحصیلی و معدل بالا هنگام ثبت نام برخوردار نیستند و می توانند از این بورس تحصیلی نهایت استفاده را ببرند و بازپرداخت های مالی دریافت می کنند.

برای این بورس دانشجویان باید حداقل نمره EMSAT انگلیسی ۱۲۵۰ و EMSAT Math 1000 را بدست آورند تا در زمان ثبت نام واجد شرایط این بورس تحصیلی باشند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه گلف

در دانشگاه گلف نیز بورسیه های تحصیلی به صورت تخفیف شهریه برای برنامه های کارشناسی ( سال اول ) به ارائه می شود ، برای مثال بورسیه های تحصیلی دانشگاه گلف برای رشته دندانپزشکی تخفیف های مبتنی بر شایستگی از ۱۵ تا ۲۵ درصد براساس نمرات دبیرستان ۸۵ به بالا طبق سیستم آموزشی امارات متحده عربی ارائه می شود.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه امارات

دانشگاه امارات نیز به دانشجویان برتر خود بورسیه تحصیلی ۱۰۰ درصد می دهد ، برای دریافت بورس تحصیلی کامل ، از دانشجویان انتظار می رود که دارای نمرات علمی بالا باشند و موفقیت تحصیلی خود را در امارات متحده عربی حفظ کنند ، بورس تحصیلی کامل در قالب ۱۰۰٪ معافیت از شهریه به دانشجویان واجد شرایط ارائه می دهد و نمره پایان دوره دبیرستان دانشجو باید حداقل ۹۷٪ باشد.

شرایط لازم برای اخذ بورسیه های تحصیلی دانشگاه امارات ، تسلط به زبان انگلیسی IELTS 7 و نمره ۱۶۷۵ در EmSAt English یا معادل آن است.

لازم به ذکر است این بورسیه تحصیلی تا زمان فارغ التحصیلی معتبر است و کافی است دانشجو در طول تحصیل در امارات متحده عربی معدل ۳٫۸ یا ۴٫۰ G داشته باشید.

برای دریافت بورسیه های تحصیلی می توانید دانشگاه های چین را هم بررسی کنید ، هزینه پایین تحصیل و زندگی ، امکانات پزشکی عالی ، کادر پزشکی آموزش دیده و ارائه بورسیه های تحصیلی عالی از مزایای تحصیل در چین است ؛ مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین را بخوانید.

علاوه بر مواردی که پیشتر پیشنهاد دادیم، می توانید کشورهای زیر را نیز برای تحصیل پزشکی نسبت به کشور امارات مقایسه کنید

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در امارات

امارات قطب تحقیقاتی در حال گسترش است و مقامات آن سرمایه گذاری زیادی در توسعه موسسات و امکانات تحقیقاتی کرده اند که از بهترین موسسات در جهان هستند.

این امر با پیشرفت در مناطقی مانند فناوری نانو یا بیوتکنولوژی منعکس می شود و همچنین این امر باعث می شود تا امارات به عنوان مقصدی جذاب و عالی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود.

دانشگاه های آن پردیس های مدرن و فناوری های درجه یک را در کلاس های درسی ارائه می دهند و تعداد قابل توجهی از برنامه های آموزش داده شده به زبان انگلیسی برای انتخاب وجود دارد و حتی در خارج از کلاس ها ، به لطف تأثیر مثبت بخشهای گردشگری و مالی ، زبان انگلیسی به محبوبیت بیشتری رسیده است.

در حین تحصیل برای استراحت و آرامش ، برخی از فعالیتهای هیجان انگیز را مانند اسکای دایوینگ ، ماشین سواری در تپه های شنی ، شتر سواری ، سافاری صحرا و غیره را می توانید امتحان کنید.

با این حال در ادامه مشاوران شرکت رجبی بیشتر در خصوص مزایا و معایب تحصیل پزشکی در امارات به بحث پرداخته اند.

مزایای تحصیل پزشکی در امارات

از جمله مزایای تحصیل پزشکی در امارات این که کیفیت آموزش پزشکی در امارات بالا است و نرخ بالای سواد در کشور به معنای حضور اساتید عالی برای تدریس است.

مدارک اعطا شده از سوی دانشگاه های پزشکی در امارات در سطح جهانی شناخته شده است و دانشجویان واجد شرایط از دانشکده های پزشکی امارات متحده عربی واجد شرایط شرکت در امتحانات صدور مجوز از کشورهای مختلف جهان هستند.

کلینیک ها و بیمارستان های این کشور دارای زیرساخت های مراقبت های بهداشتی بسیار پیشرفته با امکانات پزشکی مدرن است که به راحتی در دسترس دانشجویان می باشد.

امارات کشوری بسیار امن است که از دانشجویان بین المللی استقبال می کند ، این کشور با کشورهای مهم جهان ارتباط دارد و از این رو سفر به امارات نیز بسیار آسان است.

معایب تحصیل پزشکی در امارات

زندگی در امارات از نظر آب و هوا بسیار طاقت فرسا و واقعا گرم است ، در تابستان دما می تواند تا ۵۴ درجه سانتیگراد برسد و بیشتر اوقات سال در حدود ۴۵ – ۵۰ درجه سانتیگراد باقی بماند و طببیعتا خیلی از افراد نمی توانند این شرایط را تحمل کنند.

اگر بخواهیم معایب تحصیل پزشکی در امارات را بیان کیم، امارات به عنوان یکی از گران ترین کشور های جهان در نظر گرفته می شود دانشجویان برای انتخاب این مقصد تحصیلی باید این نکته را مد نظر داشته باشند.

و در نهایت یکی دیگر از جنبه های منف تحصیل پزشکی در امارات این است که در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه های پزشکی آن مورد تایید وزارت بهداشت در ایران نمی باشد و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی نمی توانند رد ایران مشغول به کار شوند.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی امارات

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی امارات

  • کپی گذرنامه متقاضی ( معتبر ).
  • کپی ویزای اقامت برای دانشجویان خارجی ( معتبر ).
  • کپی معتبر گواهی دبیرستان یا معادل آن.
  • چهار قطعه عکس رنگی جدید پاسپورتی.
  • گواهینامه سلامت ، این آزمایش باید در بیمارستان دانشگاه یا کلینیک دانشگاه یا هر مقام دولتی در امارات متحده عربی انجام شود.
  • کپی گواهی عدم سوء پیشینه ( معتبر ).
  • کپی شناسنامه.
  • رسید پرداخت هزینه های درخواست.
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی (TOEFL ، IELTS ، PTE یا EmSAT ) 

مدارک اضافی برای دانشجویان با مدارک تحصیلی خارجی:

  • سندی که ثابت می کند دانشجو ۱۲ سال مدرسه را به پایان رسانده است.
  • کپی معتبر از نمرات کلاس ۱۰، ۱۱ ، ۱۲ و گواهی فارغ التحصیلی ( دیپلم ).
  • گواهی معادل وزارت آموزش و پرورش در امارات متحده عربی.

دانشجویانی که گواهینامه هایی از خارج از امارات متحده عربی دریافت کرده اند باید سندی را ارائه کنند که گواهی دبیرستان توسط دانشگاههای دولتی در کشوری که گواهینامه از آن اخذ شده است و همچنین گواهی معادل آن از وزارت آموزش و پرورش در امارات متحده عربی شناخته شده است.

تحصیل پزشکی در امارات به زبان انگلیسی

تمام دانشگاه های امارات دوره های تحصیل پزشکی در امارات به زبان انگلیسی برگزار می کنند و کافی است دانشجو از طریق نتایج آزمون های بین المللی و یا بخش انگلیسی آزمون پزشکی دانشگاه های عمرات نشان دهد که صلاحیت تحصیل پزشکی در امارات را به زبان انگلیسی دارد.

حال اگر دانشجو دانش زبانی مورد نظر برای پذیرش دوره های پریمدیکال را نداشته باشد می تواند ابتدا در دوره های زبان انگلیسی در موسسات مختف موجود در عمارت ثبت نام کرده تا به سطح مورد نظر دست یابد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در امارات

در سال تحصیلی 2023-2024 هیچ یک از دانشگاه های امارات مورد تایید وزارت بهداشت در ایران نمی باشد و با توجه به اینکه این لیست در هر سال تحصیلی به روز می شود برای دریافت لیست به روز لطفا با مشاوران ما در شرکت مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

اگر بعد از تحصیل قصد بازگشت به ایران را دارید بهتر است در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران تحصیل کنید ، کشور روسیه می تواند انتخابی بسیار به جا باشد ؛ مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه را بخوانید.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، به بررسی شرایط و چگونگی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات پرداختیم ، در زیر هم سوال و جواب های پرتکرار را مرور خواهیم کرد ، شما نیز سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه در پایین همین مقاله ثبت نمایید تا در سریع تریم زمان ممکن به پاسخ خود درست یابید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات

متوسط شهریه تحصیل پزشکی در امارات 117639 تا 122540 درهم در سال است.

داوطلبانی که معیارهای پذیرش را دارند باید در آزمونEMSA به انگلیسی ، ریاضیات ، فیزیک ، شیمی و زیست شناسی شرکت کنند. و در نهایت مصاحبه های آنلاین برای داوطلبانی که موفق به کسب حداقل امتیازات EmSAT در موضوعات علمی شوند ، برگزار می شود.

آزمون ورودی پذیرش پزشکی دارای دو بخش به شرح زیر است : بخش 1 MCQ. که به صورت تستی است (60 سوال MCQ ) ، زمان : 45 دقیقه قسمت 2 MMI – کتبی ( 6 سوال ) با آزمایش مهارت های غیر شناختی مانند حرفه ای بودن ، صداقت ، رویکرد اخلاقی ، تنوع فرهنگی ، تفکر انتقادی و سیستم بهداشتی ، زمان: 60 دقیقه

بخشهای آزمون 1 MCQ از دانش علوم پایه در زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات است که معمولا در آموزش متوسطه تدریس می شوند (کلاس 10 ، 11 و 12 ) ، این آزمون بررسی می کند که آیا یک داوطلب دارای حداقل سطح دانش اصلی علمی و توانایی استفاده از آن است یا خیر.

تقریبا تمام دانشگاه های پزشکی امارات دانشجویان با حداقل سن 17 سال و زیر 30 سال را پذیرش می کنند.

در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه های پزشکی آن مورد تایید وزارت بهداشت در ایران نمی باشد و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی نمی توانند رد ایران مشغول به کار شوند.

بله ، دانشگاه شارجه بورسیه های تحصیلی خود را به صورت تخفیف در شهریه تا 50 درصد برای دانشجویان ترم اول ارائه می کند. برای دریافت این بورسیه تحصیلی در دانشگاه شارجه ، متقاضیان باید معدل 90 درصد یا معادل آن در دوره دبیرستان داشته باشند.

حداقل نمره انگلیسی EmSAT 1250 یا معادل آن (TOFEL 525 / iBT 70 یا IELTS 5.5). حداقل نمره عربی EmSAT 900 ، یا معادل آن.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی تلاش کردیم اطلاعات کاملی در خصوص آزمون ها ، هزینه و شرایط دریافت بورسیه تحصیل برای علاقه مندان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات را ارائه دهیم ، برای دریافت اطلاعات دقیق تر و پرسیدن سوالات خود با ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت نمایید ، ضمناً مقالات سایت همیشه توسط کارشناسان ما به روز می شوند بنابراین منبع اطلاعاتی خوبی برای شما خواهند بود.

در انتها پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه است ، ترکیه با هزینه های کمتر و آب و هوای بهتر و همچنین دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند در رقابت با امارات برای جذب دانشجویان ایرانی است.

در این قسمت نظرات مشتریان ما درمورد عملکرد شرکت مهاجرتی رجبی را می شنوید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

7 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات Zahra گفت:

    سلام با دیپلم انسانی میشه پذیرش دانشگاه دندانپزشکی گرفت

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به دانشگاه مقصد دارد، ولی بیشتر دانشگاه ها دیپلم ریاضی و یا تجربی می‌پذیرند.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات ثنا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من میخواستم برا تخصص پزشکی به‌ دبی درخواست بورسیه بدم ایا امکان اخذ بورسیه هست؟
    چون دیدم دانشگاه های زیادی بورسیه پزشکی میدن مثل دانشگاه خلیفه

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید اپلای کنید ولی بیشتر ظرفیت ها مختص افرادیست که سیتیزن امارات ( UAE national) هستند.

      با تشکر از سوال شما

    2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید اپلای کنید ولی بیشتر ظرفیت ها مختص افرادیست که سیتیزن امارات ( UAE national) هستند.

      با تشکر از سوال شما

    3. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات tar گفت:

      سلام
      امکان گرفتن ویزای تحصیلی در دانشگاه های امارات برای ایرانیان وجود داره؟

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

        با سلام
        بله امکان پذیر است .
        با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه