تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل یکی از بهترین گزینه های در دسترس علاقمندان به تحصیل در آمریکای جنوبی و شاید در تمام جهان می باشد که مزایا و ویژگی های مختص به خود را به همراه دارد که باعث شده سالانه به تعداد دانشجویان خارجی علاقمند به این امر افزوده شود.

باید بگوییم که برزیل در حال حاضر معتبرترین کشور آمریکای جنوبی برای تحصیل و اخذ مدرک در رشته های پزشکی شناخته می شود، پس حتما شرایط آن را بررسی کرده و در صورت نیاز به کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید.

یکی از ویژگی های بسیار خوب تحصیل پزشکی در برزیل و همچنین تحصیل دندانپزشکی در برزیل این است که اکثریت دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان بوده و این فرصت معادل سازی و اشتغال پس از اخذ مدرک در کشورمان را مهیا و فراهم می سازد. علاوه بر این دانشگاه های برزیل طی یک دهه گذشته رشد بسیار خوبی را تجربه کرده و به اعتبار آن ها روز به روز افزوده می شود.

در ادامه این مطلب با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا شرایط و مراحل پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل را به طور کامل بشناسید. ضمنا مقاله تحصیل در برزیل شما را با سیستم آموزشی و جزئیات لازم برای موفقیت در اخذ مدرک در این کشور کاملا آشنا خواهد ساخت، مطالعه آن را از دست ندهید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل

دوره های پیش پزشکی در برزیل

یکی از مراحلی که به عنوان یک دانشجوی خارجی جهت دستیابی به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل به آن نیاز خواهید داشت، شرکت در دوره های پیش پزشکی در برزیل می باشد. دوره های آمادگی قبل از دانشگاه تاثیر بسیاری در آمادگی شخص جهت شرکت در آزمون ورودی و همچنین تحصیل موفقیت آمیز این رشته ها دارد.

در دوره های پیش پزشکی برزیل به دانشجویان علاقمند به تحصیل پزشکی در برزیل، دروس ریاضیات، زبان پرتغالی (ادبیات و دستور زبان)، زیست شناسی، فیزیک، شیمی و زبان انگلیسی تدریس می شود. دقت داشته باشید که بدون گذراندن این دوره قبولی در آزمون ورودی بسیار مشکل بوده و حتی در صورت موفقیت نیز ابتدای تحصیل در دانشگاه بسیار سخت خواهد بود.

به طور معمول دوره های پریمدیکال در برزیل باتوجه به شرایط متقاضیان و کالج ارائه کننده این دوره می تواند از 6 ماه تا یک سال به طول بیانجامد و شرکت در آن برای متقاضیان ایرانی بسیار مهم و لازم است. توصیه می کنیم در این باره حتما با تیم کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مشورت نمایید.

در این دوره دانشجویان می توانند ساختار آزمون را فرا گرفته و مباحث دستوری مربوطه را مرور نمایند. علاوه بر این می توانند درک مطلب و تولید متن را انجام دهند و نحوه مدیریت زمان آزمون را یاد بگیرند. کلاس های این دوره برای تمرین مهارت های لازم جهت اخذ نمره خوب با دقت طراحی شده اند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برترین دانشگاه های جهان ، مشاوره تخصصی بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی برزیل

پذیرش و تحصیل پزشکی در برزیل و همچنین تحصیل دندانپزشکی در برزیل نیازمند شرکت در آزمون ورودی و کسب موفقیت در آن است. باید توجه داشته باشید که به طور کلی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار ساده تر و در دسترس تر از دانشگاه های دولتی می باشد، اما پذیرش در مراکز دولتی بسیار رقابتی و با تقاضای بالایی همراه است.

آزمون ورودی رشته های پزشکی برزیل از سوی وزارت آموزش کشور برزیل برگزار می شود و سالانه فقط 1 بار بگزار خواهد شد که آن را با نام The Vestibular Exam می شناسند. این آزمون شباهت بالایی به آزمون های بین المللی نظیر SAT و آزمون ACT دارد. به همین دلیل که رقابت بالایی وجود دارد و باید آمادگی کاملی جهت شرکت در آن داشته باشید، نیاز به دوره های پریمدیکال حس می شود.

منبع و سوالات این آزمون از دروس پایه دوره دبیرستان می باشد و متقاضیان را از لحاظ قدرت زبان و تاریخ پرتغالی، فیزیک، زیست شناسی، شیمی، ادبیات و ریاضیات مورد سنجش قرار می دهد. این ها همان دروسی هستند که در دوره پیش پزشکی برزیل به دانشجویان آموزش داده می شود.

هرساله باتوجه به شرایط آزمون مدت زمان برگزاری آن 1 تا 5 روز به طول می انجامد که در حین ثبت نام تمامی شرایط به متقاضیان اعلام می گردد. با مشاورین شرکت رجبی در تماس باشید تا با نمونه ای از این آزمون آشنا پیدا کرده و آن را بهتر بشناسید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی برزیل

شرایط پزشکی در برزیل

شرایط پزشکی در برزیل با شرایط تحصیل در کشورمان شباهت زیادی دارد. تحصیل پزشکی در برزیل 6 سال به طول می انجامد و با اعطای مدرک دکترای عمومی خاتمه پیدا می نماید. اما طبق قوانین نظام پزشکی این کشور با دریافت مدرک هنوز هم امکان ورود به بازار کار و طبابت وجود ندارد. بلکه باید باید دو سال کارآموزی را که سال اول در یک بیمارستان بزرگ در شهر است و سال دوم در یک بیمارستان روستایی را سپری کنید.

سال اول تحصیل پزشکی در برزیل مربوط به آموزش دروس پایه می باشد و در سال دوم و سوم دوره پیش بالینی را خواهید گذراند که در آن دروسی نظیر آناتومی، فیزیولوژی، فارماکولوژی و غیره ارائه می شوند. در سال چهارم و پنجم شما به آموزش های بالینی و عملی زیر نظر پزشکان و اساتید برتر مشغول خواهید شد.

در نهایت یک سال آخر و سال ششم نیز مربوط به دوره کارآموزی عملی و پشت سر گذاشتن آزمون نهایی می باشد که برای شما مدرک دکترای پزشکی عمومی را به ارمغان خواهد آورد. توجه داشته باشید که پس از این دوره می توانید برای ادامه تحصیل در مقطع تکمیلی و دریافت تخصص اقدام کنید، اما باید حتما دو سال آموزش در بیمارستان شهری و روستایی را گذرانده باشید.

لازم به ذکر است که جهت تحصیل پزشکی در برزیل باید حتما مدرک دیپلم را اخذ نموده باشید و حداقل 18 سال و حداکثر 21 سال سن داشته باشید و امکان تحصیل پزشکی در برزیل برای افراد بالای 21 سال وجود ندارد.

تحصیل دندانپزشکی در برزیل

تحصیل دندانپزشکی در برزیل

باید توجه داشته باشید که شرایط دندانپزشکی در برزیل کاملا متفاوت از شرایط تحصیل پزشکی می باشد و باید حتما اطلاعات و مراحل لازم جهت پذیرش و ثبت نام آن را از دانشگاه انتخابی تان مورد بررسی قرار دهید. پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در برزیل نیز نیازمند دوره پیش دندانپزشکی و قبولی در آزمون ورودی دارد.

هر دانشگاه معمولا آزمون مختص به خود را برگزار می نماید، به همین خاطر باید حما در دوره های پریمدیکال مربوط به همان دانشگاه نیز شرکت کنید و آمادگی های لازم را کسب نمایید. تحصیل دندانپزشکی در برزیل به طول کل 5 سال به طول می انجامد و در انتها با اعطای مدرک لیسانس جراحی دندان ( B.D.S )همراه است.

پس از اخذ این مدرک دانشجویان می توانند برای تحصیل در دوره های تخصص نیز اقدام کنند که باتوجه به گرایش انتخابی شان می تواند 2 تا 3 سال به طول بیانجامد. دقت داشته باشید که ظرفیت پذیرش در رشته دندانپزشکی کمتر از رشته پزشکی می باشد و قبولی در آن سخت تر و رقابتی تر می باشد همچنین باید مدرم دیپلم دوره دبیرستان را اخذ نموده باشید و دارای نمرات بالایی در دروس زیست شناسی، شیمی و ریاضیات باشید. لازم به ذکر است که دانشگاه های دندانپزشکی توسط بخش خصوصی و دولتی ارائه می شوند و در پایان تحصیل این دوره دانشجویان باید توسط هیئت ملی دندانپزشکی برزیل ثبت و مجوزشان را دریافت کنند تا گواهینامه دندانپزشکی به آن ها اعطا گردد.

با کشور برزیل از طریق مطالعه مقالات زیر بهتر آشنا می شوید.

مدرک زبان رشته های پزشکی در برزیل

مطلب محرزی است که تحصیل در خارج از کشور نیاز به یادگیری زبان خارجه دارد؛ اما آنچه مورد توجه دانشجویان قرار می گیرد این است که آیا دانشگاه های مقطع نیازی به ارائه مدرک زبان دارند یا خیر؟! در رابطه با مدرک زبان رشته های پزشکی در برزیل باید بدانید که اکثر دانشگاه های این کشور از متقاضیان تحصیل پزشکی در برزیل و همچنین تحصیل دندانپزشکی در برزیل مدرک زبان درخواست می نمایند.

در ابتدا لازم به ذکر است که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل به زبان های انگلیسی و پرتغالی در دسترس دانشجویان می باشد، اما اکثر دوره ها به زبان پرتغالی ارائه می شوند و معدود مراکزی آن هم دانشگاه های خصوصی رشته های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

پس حتما از دانشگاه انتخابی خود اطلاعات لازم در این باره و همچنین مدارک زبان مورد درخواست را استعلام کنید که با مشکل در حین ثبت نام مواجه نشوید. اما معمولا آزمون Celpe-Bras که توسط وزارت آموزش و پرورش برزیل به رسمیت شناخته می شود، می تواند به عنوان اثبات صلاحیت زبان پرتغالی به طور گسترده ای در سطح بین المللی پذیرفته شود.

به طور کلی مدارک زیر می تواند در اکثر دانشگاه های برزیل پذیرفته شود:

مدرک سطح
آیلتس انگلیسی سطح 6
تافل انگلیسی 80
مدرک زبان پرتغال حداقل سطح B1

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی برزیل

یکی از مهم ترین پارامترهای مد نظر دانشجویان در امر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل، میزان مخارج و هزینه های پیش روی آنان می باشد. باید بگوییم که در رابطه با میزان مخارج زندگی، برزیل کشور چندان گرانی نیست و در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان دارای هزینه های زندگی ارزان تری است.

اما مزیت بسیار مناسب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل، امکان تحصیل رایگان این رشته ها در دانشگاه های دولتی این کشور است که مورد علاقه تمامی دانشجویان خارجی است. البته تمامی دانشگاه های دولتی رایگان نیستند، اما آن هایی که شهریه نیز اخذ می کنند دارای شهریه هایی بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند.

ولی برخلاف این مراکز، دانشگاه های خصوصی دارای شهریه های بالایی هستند که این باعث شده میزان تقاضا برای دانشگاه های دولتی بسیار زیاد باشد. این پذیرش در دانشگاه های خصوصی را راحت و پذیرش در مراکز دولتی را سخت و رقابتی کرده است. به طور کل شهریه های تحصیل پزشکی در برزیل و همچنین تحصیل دندانپزشکی در برزیل می تواند از 7 هزار دلار تا 40 هزار دلار را در بر بگیرد.

در جدول زیر هزینه های پزشکی و دندانپزشکی برزیل در چند دانشگاه مطرح این کشور را مشاهده می نمایید:

نام دانشگاه شهریه تحصیلی سالانه
دانشگاه فدرال ریودوژانیرو 29600 رئال برزیل
دانشگاه فدرال ریو گراند دو سول رایگان
دانشگاه فدرال سائوپائولو 6 هزار دلار
دانشگاه فدرال میناس گرایس رایگان

مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی برزیل

برزیل از معدود کشورهایی است که یک مقصد بسیار مناسب برای تحصیل شناخته می شود و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل می تواند مزایای بسیار خوبی را برای دانشجویان خارجی به ارمغان آورد. اما از آنجایی که برزیل کشور دوری از ایران بوده و تعداد مهاجرین کمتری در مقایسه با کشورهای اروپایی را از کشورمان پذیرفته، ممکن است برای برخی از افراد این مزایا چندان واضح نباشد.

به جرات می توان گفت که برزیل یکی از معدود مقصد های تحصیلی جهان است که مزایای تحصیل در آن بسیار زیاد بوده و معایب محدود و بسیار کمی را به خود می بیند. معایبی که با کمی تلاش و یا تغییر در شرایط می توان آن ها را برطرف نموده و یا آن ها را بسیار کمرنگ نمود.

در ادامه این بخش کارشناسان موسسه رجبی به طور خلاصه مهم ترین مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی برزیل را برای شما عزیزان تهیه نموده و به شما ارائه خواهند کرد.

معایب

  • نیاز به یادگیری زبان پرتغالی و سختی نسبی این زبان
  • نیاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها
  • پذیرش در دانشگاه های دولتی کمی سخت و رقابتی است

مزایا

  • امکان تحصیل رایگان در برخی از دانشگاه های دولتی برزیل
  • شهریه های ارزان و مقرون به صرفه حتی نزدیک به رایگان در سایر دانشگاه های دولتی
  • پذیرش راحت و ساده جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل در دانشگاه های خصوصی
  • برگزاری دوره های پیش پزشکی جهت آمادگی شرکت در آزمون و تحصیل در دانشگاه
  • رتبه های بالا و جایگاه مناسب دانشگاه های پزشکی برزیل
  • اعطای مدارک بسیار معتبر در جهان
  • اعتبار اکثر دانشگاه های برزیل از سوی وزارت بهداشت ایران
  • امکان تحصیل در دوره های تخصص و تکمیلی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی این رشته ها
  • نیاز بالای برزیل به پزشک و دندانپزشک و وجود بازار کار فراهم
  • درآمد بالای این قشر از جامعه و جایگاه اجتماعی بسیار پر احترام
  • صدور روادید و ویزای راحت و بدون دردسر

با شرایط تحصیل رشته های پزشکی در اقصی نقاط جهان آشنا شوید.

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در طول سالها فعالیت مستمر و موفق پرونده های مهاجرتی بسیاری را به نتیجه های مطلوب رسانده اند ، تصاویر ارائه شده در این بخش پذیرش کشورهای مختلف را نشان می دهد که توسط کارشناسان ما برای مراجعین ، اخذ شده است.

شما هم می توانید با اعتماد به مشاوران و کارشناسان رجبی قدم در مسیر مهاجرت گذاشته و با خیال آسوده منتظر خبر های خوب باشید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

خوب است بدانید سنجش شرایط شما برای مهاجرت در شرکت رجبی رایگان است! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل

 به طور معمول جهت تحصیل و اخذ مدرک در رشته دندانپزشکی در برزیل نیاز به 5 سال زمان می باشد.

 بله، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل در برخی از دانشگاه های دولتی این کشور کاملا رایگان می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل به دو زبان انگلیسی . پرتغالی امکان پذیر می باشد.

 باید بگوییم که اکثر دانشگاه های برزیل برای پذیرش این رشته ها از دانشجویان خارجی مدرک زبان معتبر درخواست می کنند.

با اینکه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل در اکثر دانشگاه های دولتی رایگان است، اما برخی نیز شهریه تحصیلی دریافت می کنند که سالانه می تواند از 7 هزار تا 40 هزار دلار را در بر می گیرد.

از این که با معرفی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی همراه بودید، سپاسگذاریم. برای کسب مشاوره خصوصی و یا اطلاعات بیش تر با مشاورین باتجربه ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. همچنین مقاله مهاجرت به برزیل را نیز در سایت ما مطالعه نموده و با چگونگی و شرایط مهاجرت به این کشور از تمامی روش ها آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه