تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر

تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر دستخوش تغییرات زیادی شده و تلخی و شیرینی های زیادی را از سر گذرانده است، تاریخ این کشور به 10000 سال قبل باز گشته، با مردم بومی شروع شده و تا استقلال خود راه زیادی را گذرانده است؛ با توجه به اینکه تاریخ نقطه عطف فرهنگ مردم هر کشور بوده، آشنایی با تاریخ این کشور برای تمامی علاقمندان به مهاجرت ضروری می باشد.

به صورت کلی طبق تاریخ کشور برزیل اولین ساکنین بومیان این کشور بوده که عمدتا در ساحل و در کنار رودخانه ها به صورت گروهی و قبیله ای زندگی می کردند؛ بومیان این کشور به کوچ نشینی علاقمند بوده و از همین رو ساختمان های دائمی و اسناد مکتوب از آنها در دسترسی نیست.

جهت کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط زندگی در این کشور و اطلاع از وضعیت حال برزیل، از طریق راه های ارتباطی با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

اولین کشوری که برزیل را کشف و پس آن استعمار کرد پرتغال بود؛ در آوریل 1500 ناوگان پرتغالی به فرماندهی پدرو آلوارس کابرال وارد این کشور شد.

چنانچه قصد داشته تا به برزیل مهاجرت کرده و در مورد شرایط و روند مهاجرت اطلاعات زیادی ندارید، می توانید قبل از ادامه مقاله با مطالعه عنوان مهاجرت به برزیل تا حد زیادی از اطلاعات مربوط به مهاجرت به این کشور آگاه شوید.

فهرست مطالب
تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر

تاریخ اولیه برزیل

تاریخ اولیه برزیل به مردم بومی بازگشته که در برزیل زندگی کرده و گروه از شکارچیان بودند؛ این افراد برای غذاهای خود گاها به شکار حیواناتی نظیر گاو دریایی پرداخته و در رودخانه های برزیل ماهیگیری کرده و در نزدیکی سواحل صدف جمع آوری می کردند.

پس از آن مردم برزیل به ندرت سبک زندگی خود را تغییر داده و به کشاورزی روی آوردند؛ بومیان مانیوک در این کشور به کشت ذرت و سیب زمینی پرداخته و برخی دیگر نیز پنبه و تنباکو کشت می کردند؛ بومیان گاهی گیاهان کشت شده را قطعه قطعه کرده و آنها را می سوزاندند؛ سپس از خاکستر گیاهان به عنوان کود استفاده می کردند.

طبق تاریخ کشور برزیل کشاورزان این منطقه به ساختن سبد و سفال پرداخته، در کلبه های چوبی ساده با سقف های کاهگلی زندگی کرده و در بانوج می خوابیدند؛ در این حال برخی از مردم همچنان به شیوه زندگی شکارچی-گردآورنده ادامه دادند.

پدرو آلوارس کابرال در 23 آوریل 1500 به صورت تصادفی به برزیل رسید و برای اولین بار این منطقه را کشف کرد؛ هر چند در ابتدا پرتغالی ها علاقه چندانی به برزیل نشان ندادند، با این حال بازرگانان پرتغالی در این منطقه ایستگاه های تجاری ساحلی راه اندازی کرده و چوب برزیل را صادر می کردند.

در حال حاضر نیز صادرات بخش مهمی از اقتصاد این کشور را تشکیل می دهند، جهت آشنایی با بخش های مختلف اقتصادی در این کشور حتما در کنار این عنوان مقاله اقتصاد کشور برزیل را نیز مطالعه فرمایید.

دوره استعمار برزیل

دوره استعمار برزیل

دوره استعمار برزیل که با پرتغالی ها شروع شده بود به ندرت تغییر مسیر داد، در این راه فرانسوی ها شروع به تجارت با سرخپوستان برزیلی کرده و از همین رو این تجارت و روابط باعث نگرانی پرتغالی ها شد؛ پس از آن دولت پرتغال با ایجاد برخی از اقدامات به استحکام پایه های خود در برزیل پرداخت.

از این اقدامات ایجاد شهرک در این منطقه بود، اولین شهرک در سال 1530 و در سائو ویسنته توسط مردان برزیلی و به رهبری مارتیم آلفونسو دسوزا و عموما به دلیل تقویت ادعای پرتغال بر برزیل ساخته شد؛ در سال 1532، پادشاه سواحل برزیل را به 15 منطقه تقسیم کرده و هر منطقه را به اشراف و بازرگانان پرتغالی اعطا کرده تنها به این شرط که اشراف مردم پرتغال را به مهاجرت به برزیل تشویق کنند.

طبق تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر در ابتدا افراد کمی از پرتغال به برزیل مهاجرت کردند اما در سال 1549 پرتغال با پادشاه برزیل متحد شده و سالوادور را پایتخت خود قرار داد؛ در این زمان فرماندار کل به نام توم دو سوسا منصوب شده و در نهایت در اواخر قرن شانزدهم با معرفی شکر و ایجاد مزارع قند تحول عظیمی در کشاورزی این کشور به وجود آمد.

طبق تاریخ کشور برزیل این مزارع توسط برده های آفریقایی اشغال شده و این برده ها در مزارع برزیل مشغول به کار شدند؛ در اوایل قرن هفدهم، صنعت شکر برزیل رونق گرفته و حدوداً پس از آن برزیل به تامین کننده اصلی شکر اروپا تبدیل شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آنچه را از آینده متصور هستید، با همکاری و تجربه شرکت رجبی، محقق سازید!!1

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

برزیل در قرن هفدهم

با این حال رونق صنعت شکر برزیل در قرن هفدهم آنقدرها هم سودمند نبوده و تماس با اروپایی ها برای مردم بومی این کشور فاجعه بار بود؛ از آنجایی که مردم در برابر انواع بیماری ها آگاهی و مقاومتی نداشتند، بسیاری از آنها در بیماری های همه گیر جان باخته و به این صورت برزیل شاهد کاهش جمعیت بود؛ همچنین در این زمان برخی از مردم بومی توسط مهاجرین و استعمارگران به بردگی در آمدند.

با این حال در اوایل قرن هفدهم هلندی ها تصمیم گرفته تا بخشی از برزیل را از آن خود کنند؛ این افراد در سال های 1624 و 1627 به امید تصرف، به پایتخت سالوادور حمله کرده اما هر دو مورد این حملات ناموفق بود؛ د نهایت هلندی ها در سال 1630 به سمت شمال حمله کرده و تا سال 1654 برخی از خاک برزیل را اشغال کردند.

طبق تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر همچنین فرانسوی ها نیز در جستجوی استعمار برزیل بوده به همین دلیل در سال 1555 در خلیج گوانابارا حملاتی را اجرا کرده که در نهایت در سال 1657 توسط پرتغالی ها و بومیان رانده شدند؛ پس از آن پرتغالی ها ریودوژانیرو را تأسیس کرده تا ادعای خود را در این منطقه تقویت کنند؛ فرانسوی ها در سال 1612 قلمروهایی را به سمت شمال به دست آورده اما در سال 1615 از برزیل رانده شدند.

کشف طلا در برزیل

کشف طلا در برزیل

به مرور زمان و حدوداً در اواخر قرن هفدهم بوده که صنعت شکر کم اهمیت شد، اما پس از آن در سال 1695 کشف طلا در برزیل نقطه عطف دیگری در تاریخ این کشور بود؛ کشف طلا در این کشور موجب مهاجرت طیف وسیعی از افراد از سراسر دنیا شده و در نتیجه به مرور زمان میزان جمعیت تغییر کرده و با توجه به شرایط پایتخت در سال 1763 به ریودوژانیرو منتقل شد.

با این حال، پس از سال 1760 رونق طلا محو شده و مردی به نام پومبال از سال 1750 تا 1777 بر برزیل حکومت کرده و محصولات جدیدی مانند پنبه، کاکائو و برنج را معرفی کرد، در زمان حکومت این فرد شکر نیز بخشی از رونق سابق خود را دوباره به دست آورد.

بر اساس تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر قرن هفدهم خبر پیدا شدن رگه های افسانه ای از زمرد، الماس و طلا در میناس گرایس در لیسبون همه گیر شده و به مرور زمان برزیل شروع به صادرات 30000 پوند طلا در سال به پرتغال کرد؛ در طی سال های متوالی بسیاری از شکارچیان ثروت، نجاران، سنگ تراشان، مجسمه سازان، و نقاشان، از اروپا برای ساختن شهرها به برزیل هجوم آوردند.

در سال 1763، پایتخت به دلایل مختلف سیاسی و اداری به ریودوژانیرو منتقل شده و برزیل با موفقیت از تهاجم سایر کشورهای اروپایی جلوگیری کرده بود و تقریباً شکل فعلی خود را به خود گرفته بود، این کشور پنبه و تنباکو را به شکر، طلا و الماس در فهرست صادرات خود اضافه کرد.

دوره استقلال برزیل

پس از رونق صادرات دوره شکوفایی اقتصادی برزیل به مرور زمان شروع شد، با باز شدن فضای داخلی، فرصت ها برای دامداری نیز افزایش یافته اما پرتغال در این زمان بجای کمک به توسعه اقتصاد برزیل گرایش به محروم کردن آن داشت؛ پس از آن با ورود خانواده سلطنتی که توسط ارتش ناپلئون در سال 1808 از پرتغال بیرون رانده شدند، تغییرات عمده ای در برزیل ایجاد شد.

طبق تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر در سال 1807 ناپلئون به پرتغال حمله کرده و در سال 1808 پادشاه و دربارش به برزیل گریخته و ریودوژانیرو پایتخت امپراتوری پرتغال شد؛ سپس جمعیت این کشور به سرعت افزایش یافته و ساختمان‌ های عمومی جدید، تئاترها و کتابخانه ‌های جدیدی نیز ساخته شد.

پادشاه پرتغال سعی داشته تا اقتصاد برزیل را رونق دهد، در سال 1808 او ممنوعیت صنعت تولید در برزیل را لغو کرد، به برزیلی ها اجازه داد تا آزادانه با همه کشورهای دوست، نه فقط پرتغال، تجارت کند، از همین رو بسیاری از صنعتگران و هنرمندان اروپایی به برزیل آمدند.

در حدود سال 1820 پادشاه پرتغال به کشور خود بازگشته اما او پسرش دام پدرو را به عنوان نایب السلطنه برزیل  منصوب کرد.

در اکتبر 1821 دوم پدرو به پرتغال فراخوانده شد اما برزیلی ها او را متقاعد کردند که بماند؛ سپس در 7 سپتامبر 1822 دام پدرو، از پرتغال جدا شده و برزیل را مستقل اعلام کرد و سر انجام با به رسمیت شناختن استقلال توسط پرتغال، در سال 1825 دوره استقلال برزیل رسما آغاز شد.

برزیل در قرن نوزدهم

با این حال، سلطنت دوم پدرو به عنوان امپراتور برزیل کوتاه بوده و با امضای معاهده ای با بریتانیا در سال 1826 صاحبان مزارع و بومیان را از خود راند، پس از آن بود که بریتانیا با اعلام برزیل به عنوان کشوری مستقل موافقت کرده اما تنها به شرطی که در عرض 3 سال تجارت برده در این منطقه به صورت کامل متوقف شود؛ به صورت کلی تجارت برده در برزیل در سال 1831 ممنوع شده اما تا سال 1854 به صورت “غیررسمی” ادامه یافت.

برزیل در قرن نوزدهم

بر اساس تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر دام پدرو در سال 1831 به نفع پسر 5 ساله خود، دام پدرو دوم، از سلطنت کناره گیری کرده و از آنجایی که پادشاه جدید تنها یک کودک بود، خلاء قدرت در برزیل در قرن نوزدهم ایجاد شده و در نهایت دوره ای از بی ثباتی به دنبال داشت؛ در سال 1835 فقرای پارا شورش کاباناژم را آغاز کرده و این شورش تا سال 1840 ادامه یافت.

در همین حین، شورش دیگری در باهیا در سال 1838 آغاز شده و در مواجهه با ناآرامی ها، دام پدرو دوم در 14 سالگی و در سال 1840 تاج گذاری کرد، او در نهایت ثابت کرده که یک حاکم تواناست و نظم را بازگرداند؛ برای اطلاع از شرایط اقتصادی حال این کشور و برآورد هزینه های زندگی می توانید با لمس عنوان هزینه های زندگی در برزیل تا حد زیادی با هزینه ها و قیمت ها در این کشور آشنا شوید.

جنگ اتحاد سه گانه

در 1864-1870 برزیل و متحدانش آرژانتین و اروگوئه جنگ خونینی را با پاراگوئه آغاز کردند، که به جنگ اتحاد سه گانه معروف شده و با پیروزی برزیل و متحدانش به پایان رسید؛ در همین میان بوده که برزیل رونق قهوه را تجربه کرده و این محصول در سراسر دنیا بسیار محبوب شد؛ به صورت کلی قهوه اولین بار در سال 1727 در آمازونیا کشت شده و در اواخر قرن 18 در سراسر برزیل گسترش یافت و از اواسط قرن نوزدهم رونق گرفت.

بر اساس تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر از حدود سال 1830 تا 1964 قهوه صادرات اصلی برزیل بوده و در دهه های دهه ‌های 1870 و 1880، شبکه ‌ای از راه ‌آهن در سراسر برزیل ساخته شده که انتقال قهوه به بنادر را برای صادرات آسان‌ تر کرد؛ از اواخر قرن نوزدهم بوده که صنعت لاستیک در برزیل رونق گرفته و در کنار آن کشت کاکائو نیز صنعت مهمی به حساب می آمد.

در دهه 1870 جمهوری خواهی در برزیل شروع به رشد کرده و سرانجام در سال 1889 ارتش سلطنت را سرنگون کرد و برزیل به جمهوری تبدیل شد؛ چنانچه علاقه داشته تا در کشور برزیل زندگی کنید، جهت کسب اطلاعات در مورد روش های مهاجرتی ما به شما مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را توصیه می کنیم؛ حتما از طریق راه های ارتباط با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

برزیل در اوایل قرن بیستم

برزیل در اوایل قرن بیستم

از دهه 1870 بسیاری از اروپایی ها برزیل را برای مهاجرت انتخاب کرده و در میان این افراد تعداد زیادی ایتالیایی ها، آلمانی ها، ژاپنی ها و پرتغالی ها بودند؛ برزیل در اوایل قرن بیستم به شکوفایی خود ادامه داده و پس از آن به مرور زمان تقاضا برای قهوه برزیل سقوط کرده و دولت این کشور سعی کرد با خرید قهوه ای که نمی توانستند بفروشند به صاحبان مزارع کمک کند.

طبق تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر با این حال به مرور زمان مردم شروع به نارضایتی کرده و این اتفاقات منجر به انقلاب شد؛ پس از ماه ها خشونت، ارتش وارد عمل شده و گتولیو وارگاس را به عنوان رئیس جمهور منصوب کرد؛ وارگاس در سال 1937 دیکتاتور برزیل شد؛ وارگاس رژیم خود را ایالت جدید نامیده و صنایعی مانند نفت، فولاد و برق را ملی کرد.

او همچنین دولتی آرام ایجاد و رفاه کلی را برقرار کرد؛ وارگاس همچنین باعث رشد صنعتی در برزیل شده و در سال 1942 برزیل به جنگ علیه آلمان پیوست، اما در نهایت در سال 1945 بود که ارتش وارگاس را مجبور به استعفا کرده و پس از آن با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، یوریکو دوترا پیروز شد؛ بر اساس تاریخ کشور برزیل وارگاس در انتخابات بعدی در سال 1950 پیروز شده و این بار حکومت او با تورم و بدهی های ملی رو به رشد برخورد کرده که در نهایت استعفا داده و به خودش شلیک کرد.

حکومت نظامی در برزیل

پس از وارگاس انتخابات دیگری برگزار شده و جوسلینو کوبیچک پیروز شد؛ در سال 1960 او پایتخت جدیدی در برازیلیا ایجاد کرده و اما در اوایل دهه 1960، برزیل با مشکلات اقتصادی بدتری مواجه بود و در سال 1964 ارتش دست به کودتا زد.

طبق تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر در این بین تمامی احزاب سیاسی ممنوع شده و اتحادیه های کارگری سرکوب شدند؛ رسانه ها تحت کنترل شدید بودند و در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970، حکومت نظامی در برزیل کم تر شد؛ این دوره همزمان با دوره رشد سریع اقتصادی به نام «معجزه اقتصادی برزیل» نیز بود.

طبق تاریخ کشور برزیل رشد اقتصادی در آن دوره بیش از 10 درصد در سال بوده اما این رشد برای تمامی مردم سودمند نبوده و بسیاری از مردم بسیار فقیر بودند؛ در دهه 1970 تورم شروع به افزایش کرده و نرخ بیکاری در برزیل به شدت بالا رفت؛ در نهایت پس از اعتصاب کارگران در سائوپائولو در سال 1977، دوباره به اتحادیه های کارگری اجازه کار داده شد.

در دهه 1980، ارتش به سانسور در برزیل پایان داده و احزاب سیاسی شروع به شکل گیری کردند، آنها تصمیم گرفتند که رئیس جمهور بعدی برزیل، که قرار بود در سال 1985 قدرت را در دست بگیرد، مستقیماً توسط مردم انتخاب نشود؛ در عوض، رئیس جمهور توسط «کالج انتخاباتی» متشکل از نمایندگان کنگره و سناتورها انتخاب خواهد شد؛ اما در نهایت کالج انتخابی مطابق میل رئیس جمهور عمل نکرده و به نام تانکردو نئوس را انتخاب کرد.

مطالعه تاریخ و فرهنگ و تمدن کشورهای مختلف دنیا، به شما در شناخت هدف مهاجرتتان کمک خواهد کرد

برزیل در دوران معاصر

نئوس اندکی بعد در گذشت و خوزه سامی رئیس جمهور برزیل در دوران معاصر شد؛ سامی در حل مشکلات اقتصادی ناتوان بوده و در نتیجه توم افزایش یافت؛ در سال 1990 فرناندو کولور د ملو جایگزین او به عنوان رئیس جمهور شده اما کالر د ملو به فساد متهم شد و در سال 1992 استعفا داد.

فرناندو هنریکه کاردوسو، وزیر دارایی او، طرحی را برای ایجاد ثبات اقتصادی معرفی کرده و در نهایت در اکتبر 1994 کاردوسو به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد؛ سپس در سال 2002 لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا معروف به لولا به عنوان رئیس جمهور برزیل انتخاب شده و در سال 2011 دیلما روسف اولین رئیس جمهور زن برزیل شد.

در حال حاضر صنایعی مانند خودروسازی، آهن و مواد شیمیایی بسیار پیشرفت کردند؛ در همین حال، در اوایل قرن بیست و یکم، جمعیت به سرعت افزایش یافته و در سال 2020 جمعیت به 212 میلیون نفر رسید.

اتفاقات تاریخی سال
1964 کنترل دولت توسط ارتش
1985 احیای دموکراسی
1988 تصویب قانون اساسی جدید
1992 برگزاری نشست زمین سازمان ملل متحد در ریودوژانیرو
1994 معرفی رئال به عنوان واحد پول رسمی برزیل
2000 پانصدمین سالگرد برزیل

سوالات پر تکرار تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر

به صورت کلی طبق تاریخ کشور برزیل اولین ساکنین بومیان بوده که عمدتا در ساحل و در کنار رودخانه ها در قبایل و به صورت گروه زندگی می کردند.

طبق تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر پدرو آلوارس کابرال در 23 آوریل 1500 به صورت تصادفی به برزیل رسید و برای اولین بار این منطقه را کشف کرد؛

این جنگ بین برزیل و متحدانش آرژانتین و اروگوئه با پاراگوئه ایجاد شد.

بر اساس تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر در 7 سپتامبر 1822 دام پدرو، از پرتغال جدا شده و برزیل را مستقل اعلام کرد.

درنهایت اگر به تاریخ کشور برزیل از گذشته تا معاصر علاقه داشته می توانید با تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور تا حد زیادی با تاریخ و فرهنگ این کشور آشنا شوید؛ برای اطلاع از شرایط تحصیلی، حتما به مقاله تحصیل در برزیل مراجعه کرده و یا از طریق دفاتر مرکزی و غرب تهران یا دفتر شیراز با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه