تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس افق جدیدی از فرصت های پزشکی و دندانپزشکی را برای مشتاقان این حرفه ایجاد می کند ، ساختار آموزش شگفت انگیز آموزشی در بلاروس دانشجویان را از سراسر جهان جذب دوره های پزشکی و دندانپزشکی می کند.

این کشور نمایندگی برخی از برترین دانشگاه های پزشکی در جهان را دارد و کلیه دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی بلاروس مورد تایید WHO ، MCI ، FAIMER ، UNESCO و ECFMG هستند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس از سپتامبر آغاز می شود و از داوطلبان درخواست می شود از ۲ ماه قبل روند پذیرش را آغاز کنند.

دانشجویان ایرانی به طور معمول همیشه علاقه مند به تحصیل دوره پزشکی و دندانپزشکی به زبان روسی در بلاروس هستند بنابراین در سال اول دانشجویان ایرانی در دانشکده مقدماتی تحصیل می کنند و سپس به عضویت دانشکده پزشکی و دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های پزشکی دولتی در می آیند.

برای آگاهی از شرایط تحصیل و هزینه های زندگی و نحوه یافتن کار دانشجویی ، می توانید ابتدا مقاله تحصیل در بلاروس را بخوانید و سپس با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

فهرست مطالب
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ایرلند

اگر به دنبال راهی ساده و ارزان برای تحصیل رشته های علوم پزشکی در معتبر ترین دانشگاه های جهان هستید بلاروس می تواند گزینه ایده آل شما باشد ، در فیلم همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی خلاصه ای از شرایط تحصیل در دانشگاه های بلاروس را برایتان شرح می دهد.

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

پخش ویدیو

شرایط تحصیل پزشکی در بلاروس

شرایط تحصیل پزشکی در بلاروس به چه صورت است؟ در کل تحصیل پزشکی در بلاروس را می توان در دو گزینه ممکن به دست آورد یعنی تحصیل در کالج ها و تحصیل در دانشگاه ها.

آموزش متوسطه پزشکی که در ۱۴ کالج ایالتی در کل جمهوری بلاروس ارائه می شود و جوانان از تمام مناطق بلاروس ، کشورهای مستقل مشترک المنافع ، کشورهای ” نزدیک و خارج از کشور ” در این موسسات آموزش متوسطه پزشکی تحصیل می کنند ، تحصیل در این موسسات در رشته های پزشکی عمومی ، پرستاری ، تشخیص پزشکی ، پروفیلاکسی پزشکی ، توان بخشی پزشکی ، ماساژ پزشکی ، دندانپزشکی ، دندانپزشکی پروتز ، داروسازی انجام می شود.

طول دوره تحصیل ۶ سال است و در سه سال اول دانشجویان علوم پایه مانند آناتومی ، بافت شناسی ، زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ، لاتین و سایر زبان های خارجی و فلسفه را می خوانند.

دانشجویان در سال چهارم تا سال ششم بیشتر وقت خود را در بیمارستان ها و پلی کلینیک ها می گذرانند و در مورد بیماری های داخلی و جراحی ، زنان و زایمان ، بیماری های عفونی ، انکولوژی ، مغز و اعصاب ، اطفال و بسیاری از موضوعات دیگر آموزش می بینند.

تحصیل دندانپزشکی در بلاروس

تحصیل دندانپزشکی در بلاروس

دانشجویان بین المللی که می خواهند تحصیل دندانپزشکی در بلاروس را انتخاب کنند با توجه به توانایی های زبانی خود دو گزینه دارند ، کسانی که در زبان انگلیسی مهارت دارند مستقیما با استفاده از دستورالعمل انگلیسی به برنامه دندانپزشکی خود می پیوندند.

آن دسته از دانشجویان بین المللی که زبان انگلیسی خوبی ندارند ، پس از ۱۰ ماه دوره مقدماتی با موضوعات علمی ، تحصیل دندانپزشکی در بلاروس را با استفاده از دستورالعمل روسی می خوانند.

بنابراین همه اینها بستگی به انتخاب دانشجویان دارد که کدام دستورالعمل مناسب آنها است.

در بلاروس دوره دندانپزشکی در دو دانشگاه پیشرو در مینسک و ویتبسک به نام دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس و دانشگاه علوم پزشکی ویتبسک تدریس می شود.

بیش از ۷۰۰ دانشجو در دانشکده های دندانپزشکی مشغول به تحصیل هستند زیرا این دانشگاه ها بهترین امکانات نظری و عملی را برای دانشجویان داخلی و بین المللی دارد ، لازم به ذکر است طول تحصیل دندانپزشکی در بلاروس در این دو دانشگاه ۵ سال می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی بدون آزمون و با هر دیپلمی که دارید ، مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل پزشکی در بلاروس با دیپلم

هر متقاضی که می خواهد به دانشگاه های پزشکی در بلاروس بپیوندد باید در دوره متوسطه در دروس شیمی و زیست شناسی نمرات خوبی کسب کرده باشد.

برای تحصیل پزشکی در بلاروس با دیپلم در هر دانشگاه پزشکی ، شخص باید مدارک خود را برای ارزیابی از طریق ایمیل یا نمابر برای دانشگاه ارسال کند.

پس از انجام ارزیابی مدرک دیپلم متقاضی و تائید شدن مدارک ، متقاضی می تواند هزینه پذیرش خود را ارسال کند و پس از دریافت رسید هزینه از سوی دانشگاه ، مدارک وی برای صدور دعوت نامه رسمی تحصیل به بخش مهاجرت ارسال می شود.

زمان پردازش در بخش مهاجرت معمولا ۲ هفته طول می کشد و متقاضیان تحصیل پزشکی در بلاروس باید توجه داشته باشند که با مدرک دیپلم ابتدا در دوره های پادفک پذیرش می شوند تا برای آموزش های اصلی آماده تر باشند.

پذیرش دانشجویان با مدرک دیپلم در دانشگاه پزشکی بلاروس

  • کلیه اسناد باید به روسی ترجمه شده و توسط دفتر اسناد رسمی تأیید شوند ، دانشگاه های بلاروس پذیرش اتباع خارجی را در بخش مقدماتی و در سال اول تحصیل انجام می دهند.
  • دعوت نامه برای آموزش با تخصص مشخص شده به درخواست یک شهروند خارجی ( یا نماینده او ) صادر می شود.
  • پذیرش اتباع خارجی با مدرک دیپلم به یکی از روش های زیر است:
  • پذیرش در سال اول تحصیل به صورت رقابتی بر اساس نتایج گواهینامه نهایی هنگام تسلط بر محتوای برنامه آموزشی برای آماده سازی افراد برای پذیرش در موسسات آموزش عالی.
  • بر اساس نتایج یک مصاحبه با هدف تعیین سطح مهارت زبان آموزش ( بررسی دانش به زبان آموزش ، شیمی و زیست شناسی )

توجه : مهلت پذیرش مدارک برای پذیرش در سال اول دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس سالانه توسط وزارت آموزش تعیین می شود و به طور معمول در مارس – آوریل است.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی بلاروس

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی بلاروس

معمولا آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی بلاروس در قالب مصاحبه برگزار می شود ، با شهروندان خارجی متقاضی سال اول مصاحبه به انگلیسی و یا روسی ، زیست شناسی و شیمی انجام می شود و در صورت درخواست آموزش به زبان انگلیسی ، دانشجویان بین المللی در موضوعات فوق الذکر به زبان انگلیسی مصاحبه می کنند.

این مصاحبه شامل ۵ سوال در هر موضوع است که در مقیاس ۱۰ نمره از ۰ تا ۱۰ ارزیابی می شود ، برای پذیرش در آزمون ورودی بعدی ، دانشجو باید حداقل نمره ۳ را بدست آورد.

در دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک الزامات کمی سختگیرانه تر است ، نتایج آزمون اولیه در زیست شناسی ، شیمی و انگلیسی نباید در هر موضوع کمتر از ۵۰٪ باشد.

بعضی اوقات دانشجویان خارجی در آزمون های ورودی به زبان روسی شرکت می کنند ، معمولا این ها دانشجویانی هستند که ابتدا در بخشهای مقدماتی دانشکده های دانشجویان خارجی تحصیل کرده اند و دروس لازم را برای ورود به دانشگاه ( روسی ، زیست شناسی ، شیمی ، ریاضیات و فیزیک ) مطالعه کرده اند ، به طور معمول هر دانشگاه چنین گزینه ای را ارائه می دهد.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی بلاروس

شهروندان خارجی که قصد تحصیل پزشکی در بلاروس را دارند باید دعوت نامه را دریافت کنند که زمینه اخذ ویزای دانشجویی در سفارت بلاروس در خارج از کشور است و در صورت عدم وجود سفارت بلاروس در کشورشان ، آنها می توانند ویزا را در فرودگاه ملی مینسک با حضور نماینده دانشگاه دریافت کنند.

برای دریافت نامه دعوت نامه ، اسناد زیر باید به دانشگاه انتخاب شده ارسال شود:

  • کپی گواهی عمومی آموزش متوسطه شامل لیست موضوعات مورد مطالعه و نمرات ، نمرات بالا در زیست شناسی ، شیمی و فیزیک اجباری است.
  • ترجمه محضری گواهی عمومی تحصیلات متوسطه شامل لیست موضوعات و نمرات به زبان روسی یا بلاروسی
  • کپی گذرنامه و ترجمه محضری گذرنامه به زبان روسی یا بلاروسی

سایر مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس

گزارش پزشکی از وضعیت سلامتی شما ، اثبات توانایی تحصیل در شرایط آب و هوایی جمهوری بلاروس و انجام آموزش پزشکی در رشته پزشکی در تخصص مربوطه ؛ گواهی عدم وجود عفونت های ایدز صادر شده توسط موسسه رسمی پزشکی کشور ، جایی که داوطلب از آنجا برای تحصیل می آید.

  • گزارش پزشکی صادر شده در قلمرو جمهوری بلاروس ( پلی کلینیک №۳۳ ) که ثابت می کند منع استفاده از تحصیل در جمهوری بلاروس ندارید و در صورت عدم تطابق نتایج گزارش پزشکی دریافت شده از جمهوری بلاروس ، نامزد باید کشور را ترک کند.
  • کپی شناسنامه متولد شده مطابق با ترتیب تعیین شده.
  • ۶ قطعه عکس ۶*۴ سانتی متر.
  • ویزا و بیمه درمانی اجباری به ترتیب مستقر در قلمرو جمهوری بلاروس اجرا می شود.
مدارک لازم برای دریافت دعوت نامه برای اقامت بالینی در بلاروس
کپی مدرک آموزش عالی پزشکی
ترجمه محضری مدرک آموزش عالی پزشکی به روسی یا بلاروسی
کپی متن آکادمیک شامل لیست موضوعات مورد مطالعه و نمرات به دست آمده
ترجمه محضری متن آکادمیک شامل لیست موضوعات مورد مطالعه و نمرات بدست آمده به زبان روسی یا بلاروسی
کپی گذرنامه یا سند دیگری که هویت متقاضی را اثبات می کن
ترجمه محضری گذرنامه یا سند دیگری که هویت متقاضی را به زبان روسی یا بلاروسی اثبات می کند
صورتحساب بانکی شش ماه گذشته

هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس چقدر است؟ سوال بسیار مهمی است، هزینه تحصیل پزشکی در بلاروس سالانه ۴۱۰۰ دلار است که معمولا در ۲ قسط مساوی به میزان ۲٫۰۵۰ در هر ترم پرداخت می شود.

البته هزینه خوابگاه دانشجویی در این مبلغ گنجانده نشده است ، هزینه اقامت استاندارد ۸۰۰ دلار است و در واقع در بلاروس به هر دانشجوی خارجی تضمین می شود که در خوابگاه دانشجویی جایی که موقعیت مناسب و شرایط لازم برای زندگی ، تحصیل و تفریح فراهم شده است را بدست آورد.

همانطور که در بالا ذکر کردیم دوره دندانپزشکی نیز به هر دو زبان انگلیسی و روسی در بلاروس تدریس می شود ، بنابراین هزینه برای تحصیل به هر کدام از این زبان ها متفاوت است و به طور کلی هزینه تحصیل دندانپزشکی در بلاروس به زبان انگلیسی ۵،۵۰۰ دلار در سال و هزینه تحصیل دندانپزشکی در بلاروس به زبان روسی ۴،۴۰۰ دلار در سال می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس به صورت رایگان تنها با اخذ بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد ، البته تعداد این بورسیه ها بسیار محدود است و دانشجویان شانس زیادی برای اخذ آن نخواهند داشت.

در مقالات زیر شرایط تحصیل پزشکی در برخی کشورها را بررسی کرده ایم.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه دولتی بلاروس

  • دوره پادفک ( دوره های آمادگی ) زبان روسی : ۲۶۰۰ دلار
  • دوره پادفک ( دوره های آمادگی ) زبان انگلیسی : ۳۱۰۰ دلار
  • دندانپزشکی ۴۶۰۰ دلار در سال
  • دندانپزشکی ( به زبان انگلیسی ) ۵۷۰۰ دلار در سال
  • پزشکی عمومی ۴۲۰۰ دلار در سال
  • پزشکی عمومی ( به زبان انگلیسی ) ۵۱۰۰ دلار در سال
  • هزینه اقامت ( خوابگاه ) : ۸۴۰ دلار در سال
  • هزینه ثبت نام :۵۰ دلار
  • بیمه پزشکی : ۱۷۰ یورو
  • معاینه پزشکی : ۱۰۰ دلار
  • متوسط هزینه زندگی در بلاروس : ۳۰۰۰ – ۴۸۰۰ دلار

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی دولتی گرودنو

  • هزینه دوره پیش نیاز به زبان روسی : ۲۱۰۰ دلار
  • هزینه دوره پیش نیاز به زبان انگلیسی : ۲۴۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل پزشکی به زبان روسی : ۴۰۰۰ دلار در سال
  • هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی : ۴۶۰۰ دلار در سال
  • هزینه بیمه پزشکی اجباری در هر سال : ۱۷۰ یورو
  • چک آپ پزشکی اجباری : ۹۰ – ۱۰۰ دلار

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ویتبسک

  • دوره پادکف : ۲۱۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل پزشکی به زبان روسی : ۴۱۰۰ دلار در سال
  • هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی : ۴۸۰۰ دلار در سال
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی به زبان روسی : ۴۵۰۰ دلار در سال
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی : ۵۵۰۰ دلار درسال

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی دولتی گومل

هزینه تحصیل پزشکی با آموزش زبان روسی:

  • سال اول : ۳۹۳۰ دلار
  • سال دوم : ۳۹۳۰ دلار
  • سال سوم : ۳۹۳۰ دلار
  • سال چهارم : ۳۹۳۰ دلار
  • سال پنجم : ۳۹۳۰ دلار
  • سال ششم : ۳۸۸۰ دلار

هزینه تحصیل پزشکی با آموزش زبان انگلیسی:

  • سال اول : ۴۳۷۰ دلار
  • سال دوم : ۴۳۷۰ دلار
  • سال سوم : ۴۳۷۰ دلار
  • سال چهارم : ۴۳۷۰ دلار
  • سال پنجم : ۴۳۷۰ دلار
  • سال ششم : ۴۳۲۰ دلار
  • هزینه اقامت در خوابگاه دانشگاه در هر ماه : ۴۰ – ۵۰ دلار.
  • ثبت نام : ۵۰ – ۷۰ دلار.
  • بیمه درمانی اجباری ( هزینه ارائه فقط خدمات مراقبت های پزشکی فوری ) – ۱۷۰ یورو در سال
مزایا و معایب تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس

مزایا و معایب تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس

تحصیل پزشکی در بلاروس در بین دانشجویان ایرانی که می خواهند رشته پزشکی را در خارج از کشور بخوانند محبوب است اما مزایا و معایب تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس چیست؟ دانشگاههای برتر پزشکی در بلاروس موفقیت آینده شغلی این رشته ها را تضمین میکنند و همچنین هزینه کمتری نسبت به سایر کشورها مانند روسیه ، اوکراین ، چین و غیره دارند.

اعتبار بلاروس برای تبدیل شدن به یکی از بهترین مقاصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور به سیستم آموزش پیشرفته آن تعلق دارد ، بلاروس از معدود کشورهای جهان است که آموزش را از اولویت های اصلی خود میداند و به پیشرفت در زمینه آموزش توجه دارد و این کشور مراقبت ویژه ای می ند تا با جدیدترین پیشرفتها در بخش آموزش به روز شود و با توجه به این عامل ، این کشور به ارائه آموزش پزشکی با کیفیت به دانشجویانی که تحصیل رشته پزشکی را در بلاروس انتخاب میکنند شناخته شده است.

با توجه به اشتیاق زیاد دانشجویان برای تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس ، مشاوران موسسه رجبی در ادامه به بررسی مزایا و معایب تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس پرداخته اند ، نشجویان در بلاروس در کنار تحصیل همیشه کاری برای انجام دادن دارند و آنها در مسابقات ورزشی ، تعطیلات دانشجویی ، جشنواره ها شرکت میکنند.

مزایای تحصیل پزشکی در بلاروس

دانشگاه های برتر پزشکی در بلاروس آموزش با کیفیت را هم تراز با استانداردهای جهانی با هزینه بسیار کم ارائه می دهند و هزینه های زندگی نسبتا با سبک زندگی اروپایی کاملا مقرون به صرفه است و از این رو ، یکی از بهترین گزینه های دانشجویان برای تحصیل رشته های پزشکی در خارج از کشور است.

تحصیل پزشکی در بلاروس برای تمام دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی است.

برای گرفتن پذیرش در دوره های پزشکی در دانشگاه های بلاروس نیازی به آزمون های زبان مانند آیلتس و تافل نیست.

مدارک پزشکی از بلاروس در سراسر جهان شناخته شده است ، بلاروس کشور امنی است و قانون و نظم مناسب در آن امنیت دانشجویان را تضمین می کند.

دانشجویان پزشکی می توانند با تقاضای کارآموزی در مراکز مختلف پزشکی ، تجربه عملی کسب کنند ، مردم بلاروس با دانشجویان خارجی رابطه دوستانه دارند.

معایب تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس

محیط : وقتی دانشجو به یک کشور خارجی می رود ، محیط ، زبان و فرهنگ در اطراف ممکن است باعث دلتنگی فرد شود ، ناآشنایی با محیط اطراف و فرهنگ جدید باعث می شود فرد درون گرا و کمتر برون گرا باشد.

ارتباطات : یک مانع بزرگ برای دانشجویان در بلاروس ارتباطات است ، زیرا زبان نقش اصلی را در ایجاد یک مانع اصلی برای دانشجویان در بلاروس بازی می کند ، بلاروس دو زبان رسمی اصلی گفتاری دارد – بلاروسی و روسی و بنابراین دانشجویان برای برقراری ارتباط با مردم محلی نیاز به یادگیری زبان های محلی دارند.

جریان کم بیماران در بلاروس : بلاروس کشور بسیار کم جمعیتی است و بر خلاف ایران جریان بیماران در بیمارستان ها بسیار کمتر است.

دانشگاه های شلوغ : با توجه به تمام مزایایی که دانشجویان ایرانی می توانند در بلاروس کسب کنند ، جذب دانشگاه های برتر پزشکی در بلاروس میشوند ، که ممکن است منجر به ازدحام دانشجویان در برخی از دانشگاه ها شود. و در نهایت  دانشگاه های پزشکی بلاروس مورد تائید وزارت بهداشت در ایران نمی باشند.

تیم مشاوره ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با تجربه سالیان و در اختیار داشتن مجوز های قانونی در کنار شما هستند تا از کوتاه ترین مسیر و البته کمترین هزینه به اهداف مهاجرتی خود برسید.

ویدئو ارائه شده در این بخش تصویر ویزاهای کشورهای مختلف است که برای مراجعین ما اخذ شده است. شما هم می توانید با تحقیق و اعتماد به ما قدم در مسیر مهاجرت قانونی بگذارید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تکمیل فرم زیر می تواند اولین قدم شما برای مهاجرت باشد ! فرصت های زندگی به همین سادگی در کنار شما هستند! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل رشته های پزشکی به زبان انگلیسی در بلاروس

همانطور که قبلا هم اشاره شد تحصیل پزشکی در بلاروس به دو زبان انگلیسی و روسی تدریس می شود.

دانشجویان بین المللی که به زبان انگلیسی مسلط هستند ، برنامه مدرک پزشکی عمومی و دندانپزشکی خود را به طور مستقیم با دستورالعمل انگلیسی برای ۶ سال مطالعه می کنند ، دانشجویان برای نشان دادن مهارت زبان انگلیسی خود باید در آزمونی به زبان انگلیسی شرکت کنند.

فرم آموزش پزشکی به زبان انگلیسی – روسی در بلاروس

افرادی که حداقل ۵۰٪ از نتیجه ممکن را در هر موضوع به زبان انگلیسی کسب کرده اند ، مشمول ثبت نام در این فرم از مطالعه می شوند.

معمولا در ترم ۱ و ۲ ، همه دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند و در همان زمان ، دانشجویان زبان روسی را با افزایش حجم مطالعه می کنند و در پایان ترم ۵ در آزمون دولتی شرکت می کنند و از سال سوم ، زبان روسی به طور فعال برای برقراری ارتباط با پرسنل پزشکی و بیماران در کلینیک ها استفاده می شود ، همه رشته های بالینی به زبان روسی و یا انگلیسی تدریس می شوند.

به موازات این ، تمام رشته های بالینی به زبان انگلیسی مشاوره می شوند و از سال ۵ ، دوره های انتخابی به زبان انگلیسی در تخصص های اصلی ( جراحی بیمارستان ، بیمارستان درمانی ، زنان و زایمان ، اطفال ، بیهوشی و احیا ، بیماری های عفونی ) معرفی می شوند تا دانشجویان را برای امتحانات مقدماتی در وطن خود آماده کنند.

برای تحصیل در دانشگاه های بلاروس مقالات زیر را هم مرور کنید و اطلاعات به روز کسب کنید.

تحصیل رشته های پزشکی به زبان روسی در بلاروس

اگر دانشجویان تسلط کامل به زبان انگلیسی برای تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس نداشته باشند و در آزمون مهارت زبان انگلیسی موفق به کسب امتیاز لازم نشوند ، می توانند ابتدا در گروه مطالعه زبان روسی تحصیل کنند که در آن زبان روسی را از ابتدا یاد خواهند گرفت.

مدت زمان تحصیل به سطح دانش اولیه دانشجو بستگی دارد و به طور معمول ، خارجی ها وارد یک دوره استاندارد یک ساله می شوند ، که شامل کلاسهای فشرده زبان روسی ( ۴ – ۵ ساعت در روز ) است و علاوه بر این دوره مقدماتی غالبا شامل فعالیتهای مختلف فرهنگی است که به یک دانشجوی خارجی اجازه می دهد تا به سرعت با یک محیط جدید سازگار شود و در یک محیط غیر رسمی با همکلاسی های خود بهتر آشنا شود.

اکثر دانشکده های پزشکی دوره های مقدماتی رارا برای دانشجویان با سطوح مختلف تسلط به زبان روسی ارائه می دهند ، برای گذراندن دوره های آموزشی منحصرا به زبان روسی بدون مطالعه رشته های اضافی ، می توانید در یک دوره فشرده ثبت نام کنید ، اگر دانشجو می خواهد آموزش دقیق تری را ببیند ، پس باید در یک دوره مقدماتی دو ساله ثبت نام کند ، که شامل مطالعه چندین رشته تخصصی برای متخصصان پزشکی است.

تحصیل رشته های پزشکی به زبان روسی در بلاروس

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

خیر ، برای تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس به هیچ مدرک زبانی نیاز نیست.

برای شروع تحصیل پزشکی در بلاروس حداقل در 31 دسامبر سال قبولی باید 17 سال سن داشته باشند و حداکثر سن پذیرش متقاضیان برای تحصیل پزشکی 35 سال است.

متقاضیان تحصیل پزشکی در بلاروس باید توجه داشته باشند که با مدرک دیپلم ابتدا در دوره های پادفک پذیرش می شوند.

دوره پادفک ( دوره های آمادگی ) زبان روسی : 2600 دلار دوره پادفک ( دوره های آمادگی ) زبان انگلیسی : 3100 دلار

معمولا آزمون پذیرش دانشجویان خارجی در قالب مصاحبه برگزار می شود ، با شهروندان خارجی متقاضی سال اول مصاحبه به انگلیسی و یا روسی ، زیست شناسی و شیمی انجام می شود و در صورت درخواست آموزش به زبان انگلیسی ، دانشجویان بین المللی در موضوعات فوق الذکر به زبان انگلیسی مصاحبه می کنند.

در سال تحصیلی جاری هیچ یک از دانشگاه های علوم پزشکی در لیست مورد تائید وزارت بهداشت جهت ادامه تحصیل مورد تایید نمی ‌باشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی 5،500 دلار در سال و هزینه تحصیل دندانپزشکی به زبان روسی 4،400 دلار در سال می باشد.

هزینه تحصیل دانشجویان خارجی که در بلاروس پزشکی می خوانند سالانه 4100 دلار است که معمولا در 2 قسط مساوی به میزان 2.050 در هر ترم پرداخت می شود.

برای دریافت مشاوره رایگان و صحبت با کارشناسان تخصصی موسسه مهاجرتی رجبی در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس و سایر کشورهای جهان ، با شماره های اعلام شده در تماس باشید و یا به دفاتر تهران و شیراز موسسه مراجعه نمایید ، همچنین با مطالعه مقالات سایت ، می توانید اطلاعات و آگاهی خود را ارتقا دهید ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا را بخوانید و با گزینه های بیشتری برای تحصیل رشته های پزشکی آشنا شوید.

با برخی از کلاینت ها ما که برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی اقدام کرده و موفق به اخذ پذیرش شده اند آشنا شوید.

پخش ویدیو
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس
پخش ویدیو
پخش ویدیو

8 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس فاطمه گفت:

    سلام ببخشید اونجا شرایط کار برای دانشجو وجود داره؟
    و در امد حدودا چقدر هست؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اجازه کار وجود دارد اما بازار کار چندان مطلوب نیست .

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس حامی گفت:

    سلام خسته نباشید
    هزینه تحصیل پزشکی و زندگی واسه یه سال در بلاروس سالانه حدود چه قدر میشه؟
    بعد ارز دانشجویی میدن؟
    چون این روزا میگن دیگه ارز دانشجویی نمیدن دیگه بهتره نرین
    بعد اگه زبان بلد نباشیم همون دوره پاتکف کفایت میکنه؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      هزینه تحصیل در حدود 5.000 دلار سالانه و هزینه زندگی نیز در حدود 300 دلار ماهانه می باشد . ارز دانشجویی فقط برای دانشجویان دانشگاه های تائید می باشد . زبان روسی را در همان دوره پاتفک یاد می گیرید .

      باتشکر از سوال شما

  3. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس هستی گفت:

    خسته نباشید
    برای تحصیل در رشته پزشکی در بلاروس حتما باید مدرک پیش دانشگاهیم داشت؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      برای ورود به دوره پاتفک یا همان کالج قبل از دانشگاه نیازی به مدرک پیش دانشگاهی نمی باشد ، اما برای ورود به دانشگاه نیاز به این مدرک خواهد بود .

      باتشکر از سوال شما

  4. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس احسان گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر. خسته نباشید . خواستم ببینم کشور بلاروس برای دوره تخصص دندانپزشکی هم پذیرش داره یا ته؟
    ممنون میشم جوابم رو بدین

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله – دانشگاه کشور بلاروس هم تخصص را ارائه می دهند ، اما تخصص این کشور مورد تائید وزارت بهداشت ایران نمی باشد .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (46 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه