تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا می تواند رویای بسیاری از جوانان در سراسر جهان باشد ، اگر شما هم دوست دارید پزشکی ماهر شوید و در دانشگاه هایی با اعتبار جهانی درس بخوانید.

با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا در اتخاذ تصمیم درست و متناسب شما را یاری کنیم ، مشاوران ما کاملاً از روند درخواست آگاهی دارند و مطمئناً همه برنامه های مهاجرت شما سریع و با موفقیت پیش خواهد رفت.

پزشک شدن شاید محبوب ترین هدف شغلی بسیاری حتی قبل از رسیدن به دبیرستان باشد.

پزشکان آینده قبل از اقدام به تحصیل در دانشکده پزشکی ، اشتیاق خود را برای کمک به دیگران پرورش داده و تحصیل پزشکی را آغاز می کنند.

پزشکی همچنین یک رشته همه کاره است که می تواند در هر نقطه از جهان مورد مطالعه قرار گیرد ، بنابراین شما گزینه های مختلفی را در اختیار دارید و به همین دلیل ممکن است انتخاب دانشکده پزشکی در خارج از کشور آسان به نظر برسد اما از آنجا که این تصمیمی است که ممکن است زندگی شما را تغییر دهد ، باید از قبل به خوبی برنامه ریزی شود.

برای اقدام به مهاجرت تحصیلی ، در اولین قدم باید اطلاعات خود را به روز و تکمیل کنید ، پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در اروپا را بخوانید تا با شرایط کشورهای اروپایی برای تحصیل آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا

چرا در اتحادیه اروپا پزشکی بخوانیم؟

به دلیل کمبود امکان تحصیل در کشورهای خود ، بسیاری از دانشجویان به اروپا می روند تا آرزوی خود را در مورد تحصیل پزشکی تحقق ببخشند. تحصیل پزشکی در اروپا به طور غیر قابل باوری رقابتی است و به طور کلی ، پذیرش یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا در دانشگاه های اروپا ممکن است دشوار باشد ؛ زیرا تعداد محدودی مکان در دسترس است.

متخصصان ما در حال کار با بسیاری از دانشگاههای دارای پیشینه تاریخی در پزشکی اروپا هستند (برخی از آنها به ۱۰۰ سال گذشته بر می گردند) و به دانشجویان کمک می کنند تا فوراً مطالعه را شروع کنند.

ما از طریق همکاری با چندین دانشگاه اروپایی ، می توانیم به دانشجویان بین المللی کمک کنیم تا در برنامه های مختلف مانند پزشکی عمومی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، فیزیوتراپی یا دامپزشکی ثبت نام کنند.  با توجه به سهمیه های دولت و نیازهای بالای ترکیبی اروپای غربی (Numerus Clausus) ، تحصیل در اروپای شرقی به یک گزینه عالی تبدیل شده است.

مزایای تحصیل پزشکی در اروپای شرقی

    • هزینه تحصیل کم است و از ۴۵۰۰ یورو در سال شروع می شود.
    • از آنجا که Numerus Clausus در دانشگاه های اروپای شرقی وجود ندارد ، میزان پذیرش به طور قابل توجهی بالاتر از سایر کشورهای اروپای غربی است.
    • بیشتر مطالعه به زبان انگلیسی انجام می شود.
    • مدارک بین المللی شناخته شده است.
    • مطالعه تمرین گرا با تجربه ارزشمند بین المللی ارائه می شود.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی در جلسات مشاوره به شما خواهند گفت که برترین انتخاب تحصیل پزشکی در اروپا برای شما کدام کشور و دانشگاه است ، اگر از یک کشور خارج از اتحادیه اروپا درخواست می دهید ، ما معیارهای دریافت ویزای تحصیلی را نیز در نظر می گیریم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا با دریافت بورسیه های جذاب تحصیلی ؛ مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های علوم پزشکی در اروپا

ورود به دانشکده های پزشکی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا بیشتر رقابتی است و اکثر دانشگاه های اروپا از آزمون های ورودی استاندارد برای محدود کردن معیارهای انتخاب داوطلبان استفاده می کنند ، به عبارتی دانشگاه های اروپا ممکن است از افراد بخواهند که در آزمون سراسری دانشگاه ها یا سایر آزمون های بین المللی مانند IMAT شرکت کنند و نمره قبولی را کسب کنند. در ادامه بیشتر با آزمون ورودی رشته های علوم پزشکی در اروپا آشنا می شوید.

دعوت میکنیم مقاله تحصیل پزشکی در خارج از کشور را نیز بخوانید و اطلاعات بسیار مفیدی درباره انتخاب رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور کسب کنید.

آزمون ورودی رشته های علوم پزشکی در اروپا

آزمون ورودی رشته های پزشکی در آلمان

دانشگاه های آلمان برای پذیرش دانشجویان در رشته پزشکی از آزمون TMS استفاده می کنند ، آزمون درجه پزشکی (TMS ، که “تست پزشکی” نیز نامیده می شود) یک آزمون داوطلبانه است که می تواند به داوطلبان در گرفتن مدرک پزشکی کمک کند ، تقریباً همه (۳۶ از ۳۸) دانشگاه های آلمان هنگام انتخاب دانشجویان پزشکی آینده علاوه بر نمره Abitur و سایر معیارها ، نتیجه TMS شما را معیار قرار می دهند.

زمان ثبت نام  این آزمون معمولا  از ۱ دسامبر  تا ۱۵ ژانویه است و هزینه ثبت نام در این آزمون ۱۰۰ یورو است ، زمان ثبت نام را حتما در سایت دانشگاه ها چک کنید.

مهارت های آزمایش شده در TMS شامل میزان کارآیی داوطلب در زمانی محدود است که مباحث شامل درک متون (درک متن و درک اولیه پزشکی و علمی) ، تفسیر جداول و نمودارها (نمودارها و جداول) و استفاده از مقادیر ریاضی ، واحدها و مقابله با فرمول ها ( مشکلات کمی و رسمی) است.

برای دریافت اطلاعات دقیق و جامع درباره تحصیل پزشکی در آلمان می توانید از مطالب موجود در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان استفاده کنید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی در اتریش

متقاضیان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا در کشور اتریش باید در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی این کشور که به زبان آلمانی است ، پذیرفته شوند.

قبل از آزمون متقاضیان باید در دوره های آمادگی این آزمون شرکت کنند ، این آزمون در اولین جمعه ماه جولای در هر سال برگزار می شود ، پس دانشجویان برای ثبت نام در این آزمون باید تا پایان ماه مارس اقدام کنند.

مباحث اصلی این آزمون شامل تست هوش ، تست اجتماعی و عاطفی ، مبانی پزشکی ، درک واژگان و متون پزشکی است که در ۸ ساعت برگزار می شود و هزینه ثبت نام در این آزمون ۱۲۰ یورو می باشد و داوطلبان هم چنین باید برای موفقیت در این آزمون مدرک زبان C1 زبان آلمانی داشته باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تحصیل پزشکی در این کشور مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش را مطالعه کنید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی در مجارستان

برای تحصیل پزشکی دراروپا مجارستان هم گزینه مناسبی است! هر یک از دانشگاه های مجارستان آزمون های ورودی متفاوتی دارند و به عبارتی هر دانشگاه دارای روند های پذیرش متفاوتی است ، داوطلبان برای آمادگی در آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان می توانند دوره های آمادگی در کالج های این کشور به نام دوره های پیش پزشکی را بگذرانند.

بیشتر آزمون های دانشگاه های مجارستان در دو بخش کتبی و شفاهی گرفته می شود و این آزمون ها یه زبان مجاری است.

برای مثال آزمون ورودی دانشگاه دبرسن دارای دو بخش کتبی و شفاهی است ، بخش کتبی شامل سوالات چند گزینه ای ، تعاریف و محایبات است ، هم چنین دارای چند سوال شیمی و فیزیک می شود و این بخش ۳۰ دقیقه به طول می انجامد ، بخش شفاهی نیز شامل زیست شناسی ، فیزیک و شیمی می شود.

اطلاعات بیشتر در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان در همین وب سایت قابل مطالعه است خوب است بدانید دوره های پری مدیکال دانشگاه های مجارستان در بیشتر دانشگاه های جهان پذیرفته می شود ، این موضوع را نیز در مقاله مربوطه شرح داده ایم.

آزمون ورودی رشته های پزشکی در مجارستان

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ایتالیا

آزمون ورودی رشته های علوم پزشکی در اروپا را بررسی می کنیم و نوبت بررسی کشور ایتالیاست  ، آزمون پذیرش پزشکی بین المللی (IMAT) ، یک آزمون استعداد است که به عنوان بخشی از مراحل پذیرش برخی از دانشگاه های ایتالیا استفاده می شود ، این آزمون به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی برگزار می شود.

IMAT در ماه سپتامبر برگزار می شود ، ثبت نام به طور معمول در ماه ژوئن یا جولای آغاز می شود و برای حدود ۲ تا ۳ هفته ادامه دارد.

اخیراً داوطلبان در کل ۱۰۰ دقیقه برای تکمیل آزمون (۶۰ سوال) وقت دارند ، همه سوالات پنج گزینه ای هستند ، به یک پاسخ صحیح ۱٫۵ امتیاز ، یک پاسخ خالی ۰ امتیاز و یک پاسخ اشتباه ۰٫۴ کسر امتیاز از امتیاز نهایی داده می شود.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا تمام هزینه های دانشجویی ، نحوه گرفتن خوابگاه ، دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و هر موضوعی که یک دانشجو نیاز دارد آن را بداند را شرح داده اند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در اروپا

همانطور که می دانید تعداد دانشگاه های موجود برای تحصیل پزشکی در اروپا زیاد است و اکثریت آنها از اعتبار علمی بالا برخوردار هستند ، اما در عین حال متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا باید به این نکته توجه داشته باشند که مدرک اخذ شده از تمامی دانشگاه های اروپایی از نظر وزارت بهداشت و یا وزارت علوم ایران نیست.

در ادامه اسامی برخی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در اروپا را بررسی می کنیم اما از آنجا که این لیست هر ساله تغییر می کند لازم است در زمان تصمیم گیری مجددا سایت وزارت بهداشت را بررسی کنید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در اتریش

  • دانشگاه Karl-Franzens Graz
  • دانشگاه Med Graz
  • دانشگاه Med Innsbruk
  • دانشگاه Med Vienna
  • دانشگاه Paracelsus Private Medical
  • دانشگاه University Graz
  • دانشگاه Innsbruk
  • دانشگاه Natural Resources and Life Sciences وین
  • دانشگاه وین

برخی اوقات نام دانشگاهی در لیست دانشگاه های مورد تایید سال جاری مشاهده می شود اما هیچ تضمینی برای مورد تایید بودن آن تا پایان تحصیلات و اخذ مدرک وجود ندارد ، مشاوران شرکت رجبی ، کارشناسان ماهر امور مهاجرت تحصیلی هستند که می توانند شما را در هر لحظه ای از تغییرات لیست دانشگاه های مورد تایید آگاه کنند ؛ بنابراین در همینجا توصیه می شود که قبل از هر تصمیمی با مشاوران ما در تماس باشید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در جمهوری چک

  • آکادمی علوم Czech Republic
  • دانشگاه Charles
  • دانشگاه Masaryk Brno
  • دانشگاه Palaky in Olomouc
  • دانشگاه Ostrava

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در مجارستان

  • دانشگاه Semmelweis Budapest
  • دانشگاه Debrecen
  • دانشگاه Pecs
  • دانشگاه Szeged

برخی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در آلمان

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در آلمان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در آلمان
دانشگاه پزشکی Charite Berlin دانشگاه Goethe Frankfurt
مدرسه پزشکیHannover دانشگاه RWTH Aachen
دانشگاه تکنیکال Berlin دانشگاه تکنیکال Munich
دانشگاه تکنیکال Dresden دانشگاه Dortmund
دانشگاه TU Dresden دانشگاه Duesseldorf
دانشگاه Hamburg دانشگاه Humburg
دانشگاه Munich

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا

برای علاقه مندان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا بگوییم که تحصیل پزشکی در مجارستان ، لهستان ، اسلواکی ، جمهوری چک ، بلغارستان، رومانی و غیره به زبان انگلیسی در دسترس است ، از نظر تعداد دانشجویان ثبت نام شده در آموزش عالی ، لهستان به ترتیب پس از انگلستان ، فرانسه و آلمان در جایگاه چهارم اتحادیه اروپا قرار دارد.

با زیرساخت های مدرن و سطح بالای آموزش ، جای تعجب نیست که این کشور به سرعت ثابت می کند یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در خارج از کشور است.

دانشگاه هایی که در لهستان پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند شامل دانشگاه پزشکی ورشو ، دانشگاه پزشکی لوبلین با همکاری دانشگاه پزشکی ونژو در چین ، دانشگاه پزشکی پومرنیا ، دانشگاه پزشکی گدانسک ، دانشگاه علوم پزشکی پوزنان ، دانشگاه پزشکی بیاستوک ، کالج پزشکی دانشگاه جیگلونیان ، دانشگاه پزشکی وروسلاو ، دانشگاه وارمیا و دانشکده پزشکی ماسوریا و دانشگاه آندره فریچ مودروسکی کراکوف ، می شود.

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا

تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی

در مجارستان چهار دانشگاه پزشکی با برنامه های معتبر آموزش داده شده به زبان انگلیسی است ، هر کدام از آن ها با استانداردهای اروپایی مطابقت دارند و اجازه می دهند آن ها توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده و همچنین بسیاری از مکان های دیگر در اطراف کره زمین شناخته شوند.

برای تحصیل پزشکی در اروپا دانشکده پزشکی دانشگاه سملویس دارای بالاترین رتبه در مجارستان است ، بعد از آن دانشگاه دبرسن به عنوان اولین دانشکده پزشکی دانشگاه مرکزی اروپا خدمت می کند ، دانشگاه Pécs یکی از دانشگاه هایی است که بیشترین برنامه های بین المللی در کشور را ارائه می دهد.

دانشگاه Szeged خانه آزمایشگاه های پیشرفته ای است که تحقیقات در زمینه های مختلف علوم زندگی را ارائه می دهد ، دانشکده پزشکی دانشگاه سگد ، لیست برنامه های برتر پزشکی در مجارستان را نیز داراست.

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا

بسیار از دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا و همچنین رشته های دیگر علوم پزشکی در اروپا ، ایتالیا را انتخاب می کنند ، از سال ۲۰۰۹ ، دانشگاه های دولتی ایتالیا برنامه های پزشکی انگلیسی زبان را آغاز کرده اند ، بیش از ۱۲ دانشکده پزشکی دولتی در این کشور مدارک MBBS را با آموزش انگلیسی ارائه می دهند ، این دانشگاه ها شامل دانشکده های پزشکی دانشگاه های باری ، بولونیا ، کامپانیا لوئیجی وانویتلی ، مسینا ، میلان ، میلان-بیکوکا ، ناپل فدریکو دوم ، پادوا ، پاویا ، رم لا ساپینزا ، رم تور ورگاتا و تورین هستند.

این دانشکده های پزشکی انگلیسی زبان از بین المللی ترین ، متنوع ترین و از نظر آکادمیک ، ارزان ترین در جهان هستند و آمادگی بسیار خوبی برای اقامت ، تحقیق و کارهای بالینی در اروپا و فراتر از آن هستند.

با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا در کشورهای زیر هم آشنا شوید.

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در صربستان

تحصیل پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی در صربستان نیز برای متقاضیان امکانپذیر است ، متقاضیان می توانند در دانشکده پزشکی دانشگاه بلگراد ، دوره مورد علاقه خود را بگذرانند.

چنانچه مایل به کسب اطلاعات بیشتر از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا به زبان انگلیسی در دیگر کشورهای اروپایی هستید ، با مشاوران موسسه تماس حاصل نمایید.

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اسلواکی

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اسلواکی برای متقاضیان ممکن است ، که بطورکلی سه دانشگاه در اسلواکی برای تحصیل در پزشکی برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که شامل دانشگاه áafárik Košice ، دانشکده پزشکی جسنیوس در مارتین و دانشگاه Comenius در براتیسلاوا می شود.

بورسیه های تحصیل پزشکی در اروپا

فرصت های بورسیه های تحصیل پزشکی در اروپا برای دانشجویان پزشکی بین المللی با درجه عالی نتایج دبیرستان وجود دارد ، برخی از سازمان های بین المللی نیز بورس تحصیلی پزشکی را ارائه می دهند و دانشگاه های پزشکی (به عنوان مثال در رومانی) بورسیه تحصیل پزشکی را بر اساس عملکرد علمی ارائه می دهند.

در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) ، دانشجویان اروپایی از مزایا و تعهدات مشابه دانشجویان ملی برخوردار هستند ، بنابراین ، آن ها می توانند بورسیه پزشکی با همان شرایط دانشجویان ملی دریافت کنند.

بورسیه های تحصیلی انگلستان ، بورسیه های تحصیلی آلمان ، بورس های تحصیلی روسیه ، بورس های تحصیلی برای اروپای شرقی و بورس های تحصیلی برای تحصیل در کشورهای شمال اروپا ، را در این مقاله برای شما ذکر کرده ایم.

بورسیه های تحصیل پزشکی در اروپا

بورسیه برای تحصیل در هر نقطه از اروپا

Education. Com بورس تحصیلی ۵۰۰۰ یورویی را برای کلیه دانشجویان بین المللی که در هر دانشگاه اروپا مشغول به تحصیل هستند ، فراهم می کنند.

بورس های تحصیلی اراسموس موندوس ابتکاری به رهبری کمیسیون اروپا برای تأمین بودجه برای دانشجویان در سراسر جهان برای تحصیل پزشکی در اروپا در موسسات منتخب است.

بورس تحصیلیSurfshark یک جایزه ۲۰۰۰ دلاری در اختیار دانشجویانی است که هم اکنون به عنوان دانشجو در انگلستان یا هر کشور اتحادیه اروپا (EU) در حال تحصیل است ، دانشجویان برای درخواست این بورسیه باید مقاله خود را ارسال کنند و هم چنین این بورس تحصیلی برای همه دانشجویان ، با هر ملیتی آزاد است.

بورسیه هایی برای تحصیل در اتریش

بورس تحصیلی دولت اتریش : این بورس تحصیلی ماهانه ۱۰۵۰ یورو را برای دانشجویان بین المللی از همه مقاطع تحصیلی تا چهار ماه فراهم می کند.

Grants.at : یک بانک اطلاعاتی قابل جستجو برای بورس تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور در اتریش است.

(IDM) جایزه دانشمند جوان دانوبیوس در اتریش : موسسه منطقه دانوب و اروپای مرکزی (IDM) بورس تحصیلی ۱۲۰۰ یورویی (۱۳۵۰ دلار آمریکا) را به دانشمندان جوان استثنایی (از هر کشور) ارائه می دهد.

بورسیه های تحصیلی برای تحصیل در بلژیک

بورس تحصیلی CIUF-CUD در بلژیک برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا و سایر رشته ها و برای کشورهای در حال توسعه در دسترس است ، در این بورسیه فرصت هایی برای کسب بودجه برای تحصیل در بلژیک برای آموزش یا تحقیق برای دانشجویان بین المللی آزاد است.

بورس تحصیلی VLIR-UOS : سالانه بورس تحصیلی برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه در مناطقی از آفریقا ، آسیا و آمریکای لاتین برای آموزش ، تحقیق یا تحصیل در بلژیک در موسسات منتخب ارائه می شود.

بورس تحصیلی KU Leuven برای دانشجویان بین المللی : بورس تحصیلی Science @ Leuvenschhip برای دانشجویان بین المللی است که علاقه مند به تحصیل در بلژیک در دانشکده علوم KU Leuven هستند.

بورسیه های پزشکی برای تحصیل در ایتالیا

بورس تحصیلی بوکونی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی : این بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه بوکونی در دسترس است که شامل معافیت کامل از شهریه است.

بورس تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان خارجی : بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در تمام مقاطع تحصیلی برای تحصیل در  دانشگاه هایایتالیا در موسسات مختلف دولتی برای دانشجویان در دسترس است.

بورس تحصیلی CICOPS : این بورس های تحصیلی از دانشگاه پاویا (UNIPV) ، برای دانشجویان بین المللی از کشورهای در حال توسعه برای انجام تحقیقات با همکاری یک استاد آزاد است ، برای درخواست باید نامه دعوت از استاد داشته باشید.

پخش ویدیو

تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در سالهای اخیر با دراخیتار داشتن تمام مجوزهای قانونی ، علم و تجربه در مسیر مهاجرت به مراجعین خود کمک کرده تا در اسرع وقت و البته با هزینه های مقرون به صرفه به اهداف مهاجرتی خود برسند.

شما هم می توانید با اعتماد به ما قدم در این مسیر بگذارید.

ویدئوی ارائه شده ویزای کشورهای مختلف است که در بازه زمانی کوتاهی برای کلاینت ها اخذ شده ، به دلیل حجم بالای ویزاها قادر به نمایش تصاویر تمام آن ها نیستیم!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه ها برای تحصیل در جمهوری چک

بورس تحصیلی دولت چک : بورسیه های دولتی دانشجویان بین المللی را قادر می سازد تا در موسسات جمهوری چک به راحتی تحصیل کنند ، اگر مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک را مطالعه کنید اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل پزشکی در این کشور ، هزینه ها و بورسیه ها دریافت خواهید کرد همچنین هزینه های دانشجویی در کشور چک را خواهید خواند.

بورسیه ها برای تحصیل در فرانسه

بورس تحصیلی ایفل در فرانسه برای دانشجویان بین المللی : این بورسیه برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در فرانسه در موسسات انتخاب شده تحصیل کنند ، آزاد است.

بورس تحصیلی Emile Boutmy در فرانسه برای دانشجویان بین المللی : این بورسیه فرصت هایی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای به دست آوردن بودجه برای تحصیل در فرانسه است.

بورسیه های پزشکی برای تحصیل در هلند

بورس تحصیلی شایسته آمستردام برای دانشجویان عالی بین المللی : بورسیه های مبتنی بر شایستگی برای تحصیل در هلند در دانشگاه آمستردام برای دانشجویان در دسترس است.

بورس تحصیلیHolland برای دانشجویان بین المللی غیر EEA برای تحصیل در دانشگاه های شرکت کننده در هلند موجود است.

بورسیه های دانشگاه Twente (UTS) بورسیه های بین المللی برای تحصیل در هلند انتخاب شده در دانشگاه تونته است ، این بورسیه برای همه دانشجویان ، چه در اتحادیه اروپا و چه در خارج از آن ، در دسترس است.

بورسیه های تحصیل پزشکی در مجارستان

بورس تحصیلی دولت مجارستان برای دانشجویان خارجی : بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مجارستان ، بودجه ای است که از طرف دولت مجارستان تأمین می شود.

Stipendium Hungaricum بورس تحصیلی ارائه می دهد که هزینه های تحصیل ، بیمه پزشکی ، محل اقامت و کمک هزینه ماهانه را برای شهروندان کشورهای شریک برای تحصیل در مجارستان در دو سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد پوشش می دهد.

بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اروپا

بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اروپا کدامند؟ ما در این محتوا بهترین دانشگاه ها را برای تحصیل پزشکی در اروپا بررسی می کنیم ، چنانچه مایل به تحصیل در هر کدام از این دانشگاه ها هستید می توانید با کمک مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی برای پذیرش در آنها اقدام کنید.

اگر تحقیقات خود را برای دانشکده های پزشکی به اروپا محدود کنید ، گزینه های زیادی وجود دارد که شامل سبک های مختلف آموزشی ، فرهنگ ها و گاهی اوقات شرایط ورود می باشد ، اکنون شما فقط باید به گزینه خود نزدیک شوید و کشور مقصد مناسب را پیدا کنید.

به منظور سهولت این روند برای شما ، ما رتبه بندی دانشکده های پزشکی در اروپا را که توسط وب سایت های برجسته در زمینه تعالی در آموزش عالی تهیه شده است ، گردآوری کرده ایم.

شمت همیشه می توانید با دفاتر ما در غرب و مرکز تهران و همچنین دفتر فعال رجبی در شیراز در تماس بوده و آخرین اطلاعات را کسب کنید.

بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اروپا

بهترین مدارس پزشکی در انگلستان

دانشکده های پزشکی در انگلستان در رده های بالای دانشگاه ها در اروپا قرار دارند ، بنابراین ما فکر کردیم بهترین کار این است که لیستی از آن ها تهیه کنیم ، بخاطر داشته باشید که گرچه آنها بهترین محسوب می شوند اما هزینه تحصیل و زندگی در این دانشگاهها به احتمال زیاد از سایر دانشگاههای برتر اروپا بیشتر است.

بر اساس QS Rankings 2021 by Subject Medicine در اینجا بهترین دانشکده های پزشکی در انگلیس وجود دارد:

علاوه در بین بهترین مدارس پزشکی انگلستان ، Times Higher Education دارای ۳ دانشگاه زیر در میان ۱۰ دانشگاه برتر است:

  • دانشگاه شفیلد
  • دانشگاه لیورپول
  • دانشگاه بریستول
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه کالج لندن
  • کالج امپریال لندن
  • کالج کینگ لندن
  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن
  • دانشگاه منچستر
  • دانشگاه گلاسگو
  • دانشگاه Queen Mary لندن

در این مقاله با تحصیل پزشکی در اروپا آشنا شدید اما شاید بخواهید هزینه ها و شرایط را با سایر کشورها قیاس کنید.

موسسه کارولینسکا ، سوئد

موسسه کارولینسکا در سولنا ، درست در کنار پایتخت سوئد ، استکهلم واقع شده است ، یکی از معتبرترین موسسات پزشکی در جهان است ، کارولینسکا با یک بیمارستان آموزشی و تحقیقاتی وابسته ، مکانی است که تمرکز آن فقط بر جنبه نظری نیست بلکه بر روی نوآوری و تمرین نیز تمرکز دارد.

دانشگاه هایدلبرگ ، آلمان

دانشگاه هایدلبرگ در آلمان و اروپا سابقه غنی دارد ، این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور و سومین دانشگاه تاسیس شده توسط امپراتوری روم ، میزبان بسیاری از دانشجویان بین المللی است که از بیش از ۱۳۰ کشور جهان می آیند.

ETH زوریخ ، سوئیس

موسسه فناوری فدرال سوئیس بیش از ۱۵۰ سال پیش تاسیس شد و خود را به عنوان یکی از مهمترین موسسات در تحقیقات STEM تاسیس کرد ، داشتن مدرک در ETH به عنوان یکی از مهمترین و عالی ترین دانشگاه نه فقط در اروپا بلکه در جهان ، به طور قطع چیزی است که CV شما را برجسته می کند.

دانشگاه پزشکی برلین ، آلمان

Universitätsmedizin Berlin به لطف تلاش های تحقیقاتی خود در میان سایر دانشگاه های آلمان برجسته است ، بیش از ۳۷۰۰ محقق در حال کار بر روی نوآوری ها و دستگاه های پزشکی جدید در این دانشگا هستند ، شما نیز می توانید یکی از آنها باشید!

LMU مونیخ ، آلمان

Ludwig-Maximilians-Universität (LMU) مونیخ یک سنت دیرینه دارد و یکی از مشهورترین دانشگاه های آلمان در سطح بین المللی است ، خدمات تحقیقاتی از مشاوره در مورد بودجه شخص ثالث گرفته تا جنبه های اداری و حقوقی پروژه ها ، از محققان در تمام مراحل تحقیق پشتیبانی می کنند.

KU Leuven – دانشگاه لوون ، بلژیک

دانشکده پزشکی لوون بلژیک درگیر پروژه ها و شبکه های بین المللی است و بخشی از گروه علوم پزشکی است ، این مدرسه همچنین با همکاری یک بیمارستان ، یک گروه ثابت از دانشجویان بین المللی دارد ، همچنین تمرکز اصلی متخصصان KU Leuven تحقیقات است و مطالعات زیادی در زمینه علوم ، فناوری و بهداشت انجام شده است.

دانشگاه اراسموس روتردام ، هلند

دانشگاه اراسموس روتردام اغلب در رده بندی جهانی دانشگاه های ایجاد شده توسط Times Higher Education ، TopUniversities ، US News و سایر سازمان ها حضور دارد ، این دلیل خوبی بر کیفیت ، دارایی و تلاشهای دانشگاه در زمینه تحقیقات است.

دانشگاه سوربن ، فرانسه

دانشگاه سوربن یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های فرانسه و اروپا است ، این شهرت به دلیل تمرکز چند رشته ای و ارتقا تنوع و خلاقیت این دانشگاه است.

افرادی که مایل به تحصیل رایگان در این دانشگاه هستند می توانند مقاله مربوط به بورسیه دانشگاه سوربون فرانسه را مطالعه کنند.

توجه داشته باشید که ۹۰٪ برنامه های پزشکی در دانشگاه های اروپایی حتما به نمره آزمون انگلیسی نیاز دارند ، بنابراین پیشنهاد می شود که قبل از هر اقدامی مهارت های زبان خود را بهبود ببخشید ، مشاوران موسسه رجبی آماده ارائه هر گونه خدمات در راستای دستیابی به اهداف تحصیلی شما هستند.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در اروپا

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در اروپا

مزایای متعددی برای مطالعه پزشکی در خارج از کشور وجود دارد ، تحصیل پزشکی در اروپا در مقایسه با مطالعه پزشکی در ایالات متحده یا کانادا ، مزایای متعددی دارد ؛ دانشگاه های پزشکی در اروپا شامل برخی از بهترین مدارس پزشکی در جهان هستند و آموزش پزشکی بالا را ارائه می دهند.

به عنوان مثال ، دانشگاه های پزشکی اروپایی که ما متقاضیان بسیاری را راهی آنجا کرده ایم ، قرن ها میراث معتبر دارند و امروزه برخی از پزشکان پیشرو را به جهان هدیه کرده اند.

متأسفانه ، مدارس پزشکی اروپایی گاهی اوقات به عنوان واسطه ای برای مدارس پزشکی ایالات متحده و کانادا درک می شود اما این یک تصور غلط است ، زیرا برنامه های پزشکی در اروپا با بالاترین استانداردهای پزشکی مدرن ارائه می شود و هیچ نیازی به رفتن به ایالات متحده ، انگلستان و یا کانادا نیست.

به نظر می رسد که با بررسی دانشگاه های اروپایی بسیاری متوجه می شوند که مطالعه پزشکی در آمریکا با فرآیند پذیرش بسیار خسته کننده و رقابتی غیر ضروری است و بنابراین کشورهای اروپایی به عنوان گزینه هایی ایده آل برای مطالعه پزشکی در خارج از کشور بررسی می شود.

قرار گرفتن در یک محیط چند فرهنگی بی نظیر

اگر می خواهید تحصیل پزشکی در اروپا را انتخاب کنید، باید ذهن آزاد داشته باشید و آماده ملاقات روزانه با افراد از سراسر جهان باشید ، به محض تحصیل پزشکی در اروپا ، این فرصت را خواهید داشت که در شهرها و کشورهای مختلف اروپا سفر کنید و افق دید خود را گسترش دهید.

مطمئناً ، فرصت های سفر به شما این امکان را می دهد که با افراد از سراسر جهان دوست شوید ، این محیط چند فرهنگی در اروپا می تواند به تحریک نتایج علمی کمک کند و دانشجویان پزشکی آینده را با تجارب مختلف دانشکده های خود آشنا کند!

مقایسه هزینه تحصیل پزشکی اروپا با دیگر نقاط جهان

دانشکده پزشکی در ایالات متحده به وضوح به یک ثروت خوب نیاز دارد با این حال ، تحصیل پزشکی در اروپا به طور قابل توجهی ارزان تر است ، هزینه مدرک پزشکی در ایالات متحده بیش از ۴۰ تا ۲۴۰،۰۰۰ دلار است اما مدارس پزشکی در اروپا تقریبا یک سوم آن (بین ۶۰ تا ۹۰،۰۰۰ دلار) هستند.

در اروپا کشورهایی مانند رومانی وجود دارد که برای مطالعات پزشکی نسبتاً ارزان تر از هند است ، اگر زبان انگلیسی را بلد باشید به راحتی می توانید در رومانی تحصیل پزشکی را شروع کنید ، برای اطلاع بیشتر می توانید مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی رومانی را که در همین وب سایت قرار دارد را مطالعه کنید.

الزامات پذیرش مدارس پزشکی اروپا با ایالات متحده

درخواست برای مدارس پزشکی در ایالات متحده و کانادا می تواند یک فرآیند خسته کننده باشد اما الزامات بسیاری مانند مدرک MCATو ۲ سال پیش نیازها وجود دارد ، اما مدارس پزشکی در اروپا تنها به دیپلم دبیرستان و یک امتحان ورودی کتبی و شفاهی را در زمینه زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ، آناتومی و غیره نیاز دارند.

اطلاعات کاملتر از شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا در مقاله ای با همین عنوان در وب سایت موسسه مهاجرتی رجبی موجود است و شما عزیزان می توانید آن را مطالعه کنید.

معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا

اگر مایل به تحصیل پزشکی در اروپا هستید ، البته معایبی نیز وجود دارد که باید آنها را مد نظر قرار دهید ؛ اگر تصمیم دارید در خارج از کشور در اروپا تحصیل کنید ، به کشوری جدید می روید که احتمالاً هیچکس را نمی شناسید و دچار مسئولیت و دلتنگی بیشتری در هنگام تحصیل می شوید.

بسیاری از کسانی که علاقه مند به مطالعه پزشکی در خارج از کشور هستند ، نگران این واقعیت هستند که مدرک پزشکی در اروپا ۶ سال طول می کشد ، در حالی که در ایالات متحده تنها ۴ سال و البته بعد از گذراندن لیسانس طول می کشد.

چالش بزرگ دیگر برای تحصیل پزشکی در اروپا ، عدم اشتراک زبان در کشورهای اروپایی است ، بدین معنا که برای ورود به هر نقطه ای از اروپا نیاز دارید که یک زبان جدید را یاد گرفته و احتمالا برای ورود به دانشگاه در آزمون آن شرکت کنید.

گرچه پیش تر اشاره شده است که در بسیاری از کشورهای اروپایی می توانید از آموزش به زبان انگلیسی بهره ببرید اما پزشکی رشته ای است که در نهایت به دلیل ارتباط با بیماران شما ملزم به یادگیری زبان رسمی آن کشور نیز هستید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا

هزینه مدرک پزشکی در ایالات متحده بیش از 40 تا 240،000 دلار است اما مدارس پزشکی در اروپا تقریبا یک سوم آن (بین 60 تا 90،000 دلار) هستند.

تحصیل پزشکی در مجارستان ، لهستان ، اسلواکی ، جمهوری چک ، بلغارستان، رومانی و غیره به زبان انگلیسی در دسترس است.
برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا کدام دانشگاه ها تعداد دانشجوی بیشتری را ثبت نام می کنند؟
به ترتیب : انگلستان ، فرانسه ، آلمان و لهستان رتبه های یک تا چهار را دارند.

دانشکده های پزشکی دانشگاه های باری ، بولونیا ، کامپانیا لوئیجی وانویتلی ، مسینا ، میلان ، میلان-بیکوکا ، ناپل فدریکو دوم ، پادوا ، پاویا ، رم لا ساپینزا ، رم تور ورگاتا و تورین

دانشکده پزشکی دانشگاه سملویس دارای بالاترین رتبه در مجارستان است ، بعد از آن دانشگاه دبرسن به عنوان اولین دانشکده پزشکی دانشگاه مرکزی اروپا خدمت می کند ، دانشگاه Pécs یکی از دانشگاه هایی است که بیشترین برنامه های بین المللی در کشور را ارائه می دهد.

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی اتریش باید در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی این کشور که به زبان آلمانی است ، پذیرفته شوند ، مباحث اصلی این آزمون شامل تست هوش ، تست اجتماعی و عاطفی ، مبانی پزشکی ، درک واژگان و متون پزشکی است که در 8 ساعت برگزار می شود و هزینه ثبت نام در این آزمون 120 یورو می باشد و داوطلبان هم چنین باید برای موفقیت در این آزمون مدرک زبان C1 زبان آلمانی داشته باشند.

برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های لهستان متقاضیان باید در آزمون ورودی این دانشگاه ها پذیرفته شوند ، قابل ذکر است که این آزمون بصورت کتبی نیست و با محاسبه اسکایپ صورت می گیرد.

با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا ، بورسیه ها ، هزینه ها و برترین دانشگاه های آن آشنا شدید ، اگر به تحصیل در کشوری خاص و یا رشته ای متفاوت علاقه مندید ، کافیست با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی در دفتر غرب و مرکز تهران و همچنین دفتر شیراز در تماس باشید ، ما معتبرترین ، ارزان ترین و سریع ترین راه های مهاجرت را به شما نشان خواهیم داد ، ضمنا با مطالعه مقالات سایت اطلاعات بسیار مفیدی را کسب خواهید کرد برای مثال مطالعه 9 تا از بهترین شهرهای اروپا برای تحصیل می تواند شهر های اروپایی را بهتر به شما معرفی نماید و اطلاعاتی را به شما خواهد داد که شاید تا کنون نمی دانستید.

با سه نفر از مراجعین ما که موفق به اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل رشته های علوم پزشکی در اروپا شده اند آشنا شوید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

2 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

    با سلام خدمت شما مشاوران محترم.برای تحصیل در رشته ی پزشکی در اروپا کدوم کشور هزینه ی کمتری داره؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا Hamid گفت:

      با سلام

      تحصيل در كشور هاى فرانسه المان اتريش و نروژ رايگان ميباشد
      و در ايتاليا از بورسيه ميتوان استفاده كرد

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3.3/5 - (6 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه