تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند طی سال های گذشته با علاقه بیش تری از سوی دانشجویان خارجی مواجه شده است، که از دلایل عمده آن افزایش اعتبار و رنکینگ دانشگاه های این کشور و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی هر چند محدود در این رشته می باشد.

علاوه بر این برخی از دانشگاه های معتبر تایلند نیز به تازگی مورد قبول و تایید وزارت بهداشت کشورمان نیز واقع شده اند که امتیاز بسیار خوبی برای ایرانیان است.

معمولا افراد تایلند را به عنوان یک مقصد توریستی و گردشگری می شناسند، اما این کشور برای تحصیل نیز یک مقصد مناسب به شما می آید که روز به روز در حال پیشرفته و کسب اعتبار در دنیای آموزش است. تحصیل پزشکی در تایلند و همچنین تحصیل دندانپزشکی در تایلند از معتبرترین رشته های تحصیلی این کشور بر شمرده می شوند که دانشجویان خارجی بسیاری سالانه در آن ها شروع به تحصیل می کنند.

باید بگوییم که تحصیل در کشورهای شرقی آسیا برای ما ایرانیان کمتر شناخته شده است، به همین خاطر کسب مشاوره و راهنمایی از مشاورین و متخصصین این حوزه نظیر کارشناسان باتجربه شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را با نتایج بسیار بهتر و موفقیت آمیزی همراه خواهد نمود. 

فراموش نکنید مقاله تحصیل در تایلند را نیز مطالعه کرده تا با کلیت سیستم آموزش و اخذ ویزای تحصیلی این کشور آشنایی پیدا کنید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند

 دوره های پیش پزشکی در تایلند

دوره های پیش پزشکی در تایلند یک مسیر آموزشی می باشد که دانشجویان مقطع کارشناسی قبل از اینکه به تحصیل این رشته مشغول شوند، این مسیر را دنبال می کنند. دوره های آمادگی قبل از دانشگاه در تایلند شامل فعالیت هایی است که دانشجو را برای تحصیل در دانشکده پزشکی آماده می نماید.

دوره های پریمدیکال در تایلند دانشجویان را برای ورود به انواع برنامه های پزشکی مانند دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی عمومی و غیره آماده می سازند که به طور کلی دارای دروس پایه یکسان و پیش نیازهایی مشابه یکدیگر هستند.

دانشجویان خارجی برای شناخت سیستم آموزشی، آشنایی با زبان خارجی و کسب دانش کافی در دروس پایه و اساسی این رشته ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند بهتر است که حتما این دوره ها را پشت سر بگذارند. قطعا ورود مستقیم به دانشگاه و شروع تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی بدون هیچ پیش زمینه ای، تحصیل را سخت و مشکل می کند.

در دوره پیش پزشکی تایلند به آموزش دروسی نظیر زیست شناسی، فیزیولوژی، آناتومی، شیمی، شیمی آلی و فیزیک می پردازند که برای آماده سازی دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های تایلند و تأمین اکثر پیش نیازهای دانشکده پزشکی این کشور ضروری است.

این دوره ها به دو حالت معمولی در 9 ماه و فشرده در 6 ماه برگزار می شوند و پس از گذراندن آن با موفقیت و آمادگی کامل، می توانید برای پذیرش و ثبت نام در دانشگاه و همچنین شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها در صورت نیاز اقدام نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی بدون کنکور با هر سن و دیپلمی که دارید ؛ مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی تایلند

جهت پذیرش و تحصیل پزشکی در تایلند و همچنین تحصیل دندانپزشکی در تایلند دانشگاه های این کشور آزمون ورودی برگزار می کنند که افراد واجد شرایط و دارای صلاحیت به این رشته ها راه پیدا کنند. دقت داشته باشید که آزمون ورودی رشته های پزشکی تایلند ممکن است برای هر دانشگاه متفاوت بوده و دانشگاهی آزمون مختص خود را برگزار نماید.

پس حتما از طریق مکاتبه با دانشگاه مدنظرتان از این موضوع اطلاع دقیقی کسب کنید. اما برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه ماهیدول نیز نتیجه آزمون بین المللی BMAT را برای پذیرش مد نظر قرار می دهند. آزمون BMAT آزمون پذیرش و ارزیابی کمبریج است که توسط دانشگاه کمبریج تهیه و اخذ می شود.

BMAT آزمونی 2 ساعته بوده که 3 بخش دارد، بخش اول استعداد و مهارت، بخش دوم دانش و کاربردهای علمی و بخش سوم نوشتن انشا می باشد. این آزمون در سال 4 مرتبه برگزار می شود که برای اطلاع از زمان برگزاری و محل برگزاری می توانید با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی تایلند

اما دانشگاه هایی که خود آزمون جداگانه اخذ می کنند نیز، مبنا و منبع سوالات و آزمون خود را دروس پایه دوره دبیرستان یعنی زیست شناسی، شیمی، فیزیک و شاید ریاضی قرار می دهند که شاید سوالاتی نیز در رابطه با سنجش میزان دانش زبان خارجی نیز در آزمون وجود داشته باشد. بسیار مهم است که شما با دانشگاه ارتباط برقرار کرده و تمامی اطلاعات لازم را به دست آورید.

شرایط دندانپزشکی در تایلند

برای دندانپزشک شدن در تایلند باید بر تکنیک های درمان و پیشگیری تخصصی در پزشکی دندانپزشکی تسلط داشته باشید. تحصیل دندانپزشکی در تایلند رشته ای است که بیماری های دهان را از طریق تشخیص و تحقیق که شامل بررسی احتمالات درمان می شود، مطالعه می کند.

شرایط دندانپزشکی در تایلند بدین صورت است که این رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی آن ارائه می شود و اکثر متقاضیان پس از دبیرستان و با مدرک دیپلم قصد ورود به دوره کارشناسی آن را دارند که به طور معمول 6 سال به طول می انجامد.

فارغ التحصیلان دانشگاه هاش دندانپزشکی در تایلند مدرک حراجی دندانپزشکی را دریافت می کنند و امکان ادامه تحصیل برای مقاطع تکمیلی نیز برای آنان فراهم می شود. باید توجه کنید که رقابت برای تحصیل دندانپزشکی در تایلند نیز زیاد است و باید برای دستیابی به آن از آمادگی لازم برخوردار شوید.

دانشگاه های تایلند کارآموزی و فرصت های کاری بسیار خارق العاده ای را مطابق با آموزش جهانی بهداشت دهان و دندان برای علاقه مندان ارائه می دهند که باعث اعتبار بالای مدارک اعطایی و همچنین کسب تجربه و دانش عملی بالایی برای دانشجویان می گردد. این امکان اشتغال در هر مرکز درمانی و بیمارستان را در این کشور و درسایر کشورهای خارجی برای آن ها فراهم می آورد.

شرایط پزشکی در تایلند

شرایط پزشکی در تایلند

تایلند چندان کشور وسیعی نیست، به همین خاطر در مقایسه با کشورهای اروپایی یا برخی از کشورهای آسیای شرقی دارای دانشگاه های زیادی نمی باشد. اما همین تعداد دانشگاه محدود آن نیز از کیفیت قابل قبولی در ارائه و آموزش رشته پزشکی برخوردار هستند. تحصیل پزشکی در تایلند به دو صورت 6 ساله و 4 ساله برگزار می شود که اکثر آن ها دوره 6 ساله را ارائه می دهند.

از مهم ترین شرایط پزشکی در تایلند اینکه ارائه مدرک دیپلم دبیرستان برای پذیرش الزامی است. در آموزش 6 ساله و کارشناسی پزکی شامل 3 بخش می شود که سال اول برای آموزش عمومی، سال 2 و 3 جهت آموزش علوم پزشکی پایه و سال های 4 تا 6 نیز برای کسب تجربه بالینی و آموزش عملی و کارآموزی می باشد.

پس از پایان دوره کارشناسی نیز می توانید جهت کسب تخصص و ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی نیز در دانشگاه های تایلند اقدام کنید. توجه داشته باشید که رشته پزشکی در تایلند دارای متقاضیان بیش تری نسبت به سایر رشته است که پذیرش در آن را کمی رقابتی می کند. خوشبختانه به تمامی دانشجویان پذیرفته شده در رشته پزشکی خوابگاه اختصاص خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که ورود به دوره های 4 ساله پزشکی نیاز به داشتن مدرک لیسانس در یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی دارد که بتوانید در این دوره وارد شوید. وگرنه با مدرک دیپلم فقط می توانید برای دوره 6 ساله تحصیل پزشکی در تایلند اقدام کنید.

مدرک زبان رشته های پزشکی در تایلند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند را می توان به دو زبان انگلیسی و تایلندی پشت سر گذاشت که معمولا دانشجویان بین المللی علاقمند به تحصیل به زبان انگلیسی هستند. البته دوره های زبان انگلیسی محدودتر از زبان تایلندی هستند و ممکن است که دانشگاهی مدرک معتبری در این رابطه درخواست کند و ممکن است که خود دانشگاه میزان تسلط شما به این زبان را مورد محک و سنجش قرار دهد.

در این باره باید اطلاعات لازم را از دانشگاه دریافت نمایید. معمولا مدارک تافل با حداقل نمره 80 و یا آیلتس 6.5 مورد قبول برخی از دانشگاه ها واقع می شود؛ اما شما باید حتما مدرک زبان رشته های پزشکی در تایلند را از دانشگاه استعلام نمایید. اگر علاقمند به تحصیل به زبان تایلندی هستید، باید به این زبان تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید این رشته را تحصیل کرده و در تایلند زندگی کنید.

شما می توانید در دوره های آموزش زبان تایلندی در کالج های این کشور شرکت کرده و تسلط لازم را به دست آورید و پس از آن برای پذیرش در دانشگاه اقدام نمایید. معمولا دانشگاه پیش از پذیرش طی آزمونی میزان تسلط شما به این زبان را می سنجد تا اجازه تحصیل به شما داده شود.

نکته دیگر اینکه در صورت تحصیل به زبان انگلیسی نیز، شما برای زندگی در تایلند و پشت سر گذاشتن دوره های عملی و کارآموزش در بیمارستان های این کشور باید به میزان قابل قبولی زبان تایلندی را فرا بگیرید، پس آموزش زبان تایلندی در هر صورت نیاز است.

با تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشورهای آسیایی آشنا شوید.

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در تایلند

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند جهت پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور باید مدارک و اطلاعاتی را که مرکز آموزشی انتخابی آنان درخواست می کند را تهیه نموده و برای پذیرش به همراه درخواست خود به دانشگاه ارسال نمایند.

تمامی مراحل در ابتدا باید به صورت آنلاین و اینترنتی بوده و مدارک را از طریق ایمیل به دانشگاه ارسال کنید. در نهایت در صورتی که پذیرش شما قطعی و نهایی شود در اولین حضور خود در این کشور باید اصل مدارک را نیز اگر دانشگاه درخواست نمایند همراه داشته باشید. ممکن است نیز دانشگاه تاییدیه سفارت و صدور ویزا را دلیلی بر تایید اصل مدارک بداند.

اما معمولا اصل مدارک نیز درخواست می شود. دقت کنید که حتما مدارک مورد نیاز را از دانشگاه استعلام کنید، چون ممکن است دانشگاه های مختلف تفاوت هایی در این زمینه با یکدیگر داشته باشند. اما اصلی ترین مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در تایلند که توسط تمامی دانشگاه ها درخواست می گردد شامل موارد زیر می شود:

  • درخواست پذیرش و ثبت نام
  • نتیجه قبولی در آزمون ورودی یا نتیجه آزمون BMAT
  • مدرک دیپلم دبیرستان با ترجمه کامل برای پذیرش در دوره 6 ساله پزشکی و دندانپزشکی
  • مدرک کارشناسی مرتبط با حوزه های پزشکی جهت پذیرش در دوره 4 ساله پزشکی
  • هرگونه رزومه ای از جمله مقالات، پژوهش و غیره
  • مدارک هویتی با ترجمه معتبر و کامل نظیر پاسپورت و شناسنامه
  • 2 توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی جهت پذیرش پزشکی 4 ساله
  • ارائه مدرک زبان معتبر در صورت نیاز

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی تایلند

یکی از مزیت های بسیار خوب تحصیل پزشکی در تایلند و تحصیل دندانپزشکی در تایلند این است که شهریه تحصیل در دانشگاه های آن ارزان و مقرون به صرفه هستند. علاوه بر این مخارج و هزینه های زندگی و اقامت در این کشور نیز بسیار مناسب می باشد که باتوجه به مشکلات ارز در کشورمان می تواند مورد توجه متقاضیان ایرانی قرار بگیرد.

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی تایلند در دانشگاه های خصوصی گران تر از دانشگاه های دولتی می باشد و همچنین طبق زبان تحصیل، دانشگاه و مقطع تحصیلی شهریه های سالانه با یکدیگر تفاوت دارند. بسیار لازم است که پیش از هر اقدامی آماری از میزان هزینه های تحصیل و اقامت در تایلند به دست آورید، تا در آینده چیزی شما را متعجب نکند.

در ادامه شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند را برای چند دانشگاه معتبر این کشور به دست آوریده ایم که مشاهده خواهید نمود:

نام دانشگاه شهریه تحصیلی
پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه چولالونگ کورن کارشناسی 106000 THB ( 3100 دلار) هرترم کارشناسی ارشد 133900 THB ( 3900 دلار) هرترم
پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه پرنس سونگ کلا کارشناسی هر ترم 28000 THB کارشناسی ارشد دندانپزشکی 30000 تا 72000 THB
پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه خون کاین سالانه 1700 تا 2000 THB
پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه چیانگ مای هر ترم 16000 THB

افراد بسیار زیادی با اعتماد به هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با اهداف مختلف مهاجرت کرده اند، ما با تکیه به علم و تجربه مدیران و کارشناسان و با در اختیار داشتن تمام مدارک و مجوز های لازم مسیر مهاجرت شما را هموار می کنیم.

در ویدئوی ارائه شده تصاویر برخی از ویزاهای اخذ شده برای مراجعین شرکت رجبی را میبینید ، برای شنیدن تجارب مراجعین ، به بخش ما تا حالا چیکار کردیم از منوهای بالای سایت بروید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در کشورهای آسیایی ، ارزان ، معتبر ، مقرونبه صرفه!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی تایلند

تا این بخش از معرفی و آشنایی با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند با برخی از شرایط دستیابی به این هدف آشنا شدیم. اما برای بسیاری از متقاضیان این سوال وجود دارد که به طور کل تحصیل پزشکی در تایلند و یا تحصیل دندانپزشکی در تایلند برای ما چه ویژگی ها و مزایایی را می تواند به عنوان یک تحصیل در خارج از کشور به ارمغان آورد؟!

اما در ادامه مهم ترین مزیت های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند را برای شما تهیه کرده ایم که شماهده خواهید نمود. البته دقت داشته باشید که برخی از مزایا و ویژگی ها نیز در این امر و به طور کلی در تمامی امور به صورت شخصی و خاص نیز وجود دارند که باتوجه به شرایط مختلف افراد، فقط برای آنان به وجود خواهند آمد.

معایب

  • نیاز به یادگیری زبان تایلندی که ممکن است در ابتدا کمی سخت و مشکل باشد.
  • نیاز به شرکت در آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی
  • رتبه پائین تر مراکز آموزشی تایلند در مقایسه با سایر کشورهای حوزه
  • تفاوت زیاد در فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند با ایرانیان

مزایا

  • شهریه های دانشگاهی بسیار مناسب و ارزان در مقایسه با سایر کشورها
  • هزینه های زندگی و اقامتی ارزان و مقرون به صرفه
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی رشته های پزشکی و دندانپزشکی
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان در برخی از مراکز آموزشی
  • سخت و پیچیده نبودن آزمون های ورودی رشته های پزشکی
  • اعتبار قابل قبول و بالا در مقابل هزینه های موجود
  • امکان ارائه مدارک دریافتی در اکثر کشورهای جهان
  • اعتبار برخی دانشگاه های تایلند نزد وزارت بهداشت کشورمان
  • بازار کار مناسب پس از پایان تحصیلات
  • درآمد بالاتر از متوسط جامعه برای پزشکان در تایلند
  • عدم نژادپرستی زیاد و احترام به مهاجرین
  • زندگی در یکی از زیباترین مناطق دنیا

با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چهار کشور آسیایی دیگر هم آشنا شوید.

اقامت فارغ التحصیلان پزشکی بعد از تحصیل

بسیاری از علاقمندان به تحصیل پزشکی در تایلند و یا تحصیل دندانپزشکی در تایلند به قصد اقامت دائم و زندگی در این کشور راهی تایلند می شوند. باید بدانید که پس از اتمام تحصیلات و اخذ مدرک در صورت قارد به ادامه حضور و زندگی در این کشور خواهید بود، که بتوانید در شغلی مرتبط با مدرک خود استخدام شوید؛ وگرنه باید این کشور را ترک نمایید.

باید دقت داشته باشید که اقامت فارغ التحصیلان پزشکی بعد از تحصیل در تایلند کمی مشکل است. شما باید به زبان تایلندی تسلط بالایی داشته باشید و همچنین برای دستیابی به اقامت دائم این کشور حداقل 10 سال در این کشور زندگی کنید. ضمنا دولت این کشور در صدور پاسپورت و همچنین اقامت دائم و شهروندی بسیار محتاط و سخت گیر است.

معمولا افرادی که درآمد مناسبی ندارند، یا تسلط خوبی به زبان تایلندی ندارند نمی توانند در این امر موفق شوند. ضمن اینکه شما باید تمامی حقوق شهروندی و همچنین تا حد قابل قبولی از تاریخ و سرگذشت این کشور مطلع باشید و این موارد نیز برای صدور اقامت بسیار از سوی دولت دارای اهمیت هستند. البته بازار کار پزشکان و دندانپزشکان بسیار بهتر از سایر مشاغل است.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند

 باید بدانید که تحصیل پزشکی در تایلند در دو دوره مختلف ارائه می شود که یکی 6 ساله و دیگری دوره ای 4 ساله بوده و هرکدام نیازمند شرایط پذیرش خاص خود هستند.

 تحصیل دندانپزشکی در تایلند به طور معمول نیازمند 6 سال زمان می باشد.

باید بگوییم در صورت تحصیل به زبان انگلیسی نیز از آن جا که یادگیری زبان تایلندی ارتباط با بیماران تایلندی زبان و خانواده های آن ها را تسهیل می کند گرفتن کلاس مقدماتی زبان تایلندی پیشنهاد می شود.

 بله، اکثر دانشگاه های ارائه کننده رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیاز به شرکت در آزمون های ورودی دارند.

 خیر، برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند باید شهریه تحصیلی را بپردازید، اما شهریه های دانشگاه های دولتی این کشور بسیار ارزان و مناسب هستند.

برای کسب مشاوره خصوصی و اطلاعات بیشتر درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند حتما با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس برقرار نمایید. ضمنا مقاله 10 تا از کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل را هم مرور کنید تا بدانید با هزینه های مقرون به صرفه چه مقاصدی برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور وجود دارد.

2 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند سینا گفت:

    سلام
    برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور تایلند اگر امکان داره هزینه و مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه را اعلام فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه