تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی یعنی تحصیل درکشوری امن که به دلیل استقبال دانشجویان بین المللی روز به روز پیشرفته تر می شود.

اکثر برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه ها و کالج ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی جهت کیفیت آموزش و تحقیقات معتبر شناخته شده و در سطح ملی و بین المللی دارای اعتبار خوبی هستند ؛ دانشجویان پزشکی در لتونی از همان برنامه درسی ارائه شده در دانشگاه های علوم پزشکی اروپا پیروی می کنند.

اغلب رشته های تحصیلی در دانشگاه های لتونی به زبان لتونیایی ارائه می شوند اما برای سهولت تحصیل دانشجویان بین المللی رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

با ما همراه باشید تا در این مقاله از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی را بررسی و ضمن مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ، گزینه های مناسب خود را انتخاب نمائید.

ضمناً خوب است در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل در لتونی را نیز مطالعه کنید تا با نحوه اخذ ویزای تحصیلی ، بورسیه ، خوابگاه و بهترین دانشگاه های این کشور هم آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

در ویدئو ارائه شده در این بخش روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی شرایط تحصیل رشته های پزشکی در لتونی را به طور مختصر و مفید برای شما شرح داده است.

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

نمایش ویدیو درباره روناک

مراحل دریافت پذیرش از دانشگاه های پزشکی لتونی

  1. کسب اطلاعات در مورد تحصیل  پزشکی و دندانپزشکی در لتونی
  2. درخواست پذیرش از دانشگاه پزشکی و یا دندانپزشکی مورد نظر
  3. انتظار برای دریافت نتیجه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  4. پرداخت شهریه دانشگاه
  5. تدارک برای ورود به خاک لتونی
  6. ثبت نام در دانشگاه مورد نظر برای تحصیل  پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

نحوه درخواست پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی نمرات عالی در دروس زیست شناسی و شیمی الزامی است ، داوطلبان بین المللی که در دروس پایه تسلط کافی ندارند بایستی در دوره های پری مدیکال شرکت کرده و خود را برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی آماده کنند.

دانشجویان خارجی می توانند برای تحصیل پزشکی در لتونی به زبان لتونیایی یا انگلیسی اقدام کنند که برای تحصیل به زبان لتونیایی تسلط به این زبان مورد نیاز است که فرد می توانند در دوره آمادگی یکساله زبان لتونیایی در خاک لتونی شرکت کند.

قبل از پذیرش برای تحصیل به زبان انگلیسی فرد بایستی مهارت زبان انگلیسی خود را ثابت کند ، متقاضیانی که تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب می کنند ملزم به پرداخت شهریه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی هستند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای پزشکی آزمون ندهید معدل هم مهم نیست! مشاوره بگیرید تا راهکار ها بدانید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پری مدیکال در لتونی

دانشجویان بین المللی که خواهان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی هستند برای آماده سازی خود می توانند در دوره های پری مدیکال شرکت کنند ، از آن جا که دوره پری مدیکال در لتونی ارائه نمی شود علاقمندان تحصیل در این دوره می توانند در دوره های پری مدیکال مجارستان شرکت کنند.

دانشگاه های پزشکی و برخی از کالج های مجارستان دوره های پری مدیکال را ارائه می دهند که برای تحصیل در رشته های پزشکی آماده شوند ، یکی از کالج های ارائه دهنده دوره پری مدیکال در مجارستان کالج دونا است، کالج دونا علاقمندان تحصیل در رشته های پزشکی را برای مطالعه پزشکی و فراتر از آن اشتغال در زمینه پزشکی آماده می کند.

دیگر کالج مجارستان که دوره پری مدیکال را ارائه می دهد کالج McDaniel بوداپست و اوسینا می باشند که برای کمک به دانشجویان نیازمند به آموزش در دروس مورد نیاز و زبان انگلیسی طراحی شده تا آنها را برای حضور در دانشگاه های پزشکی آماده کند ، مدت زمان دوره پری مدیکال در کالج McDaniel بوداپست 1 تا2 ترم است و هزینه آن 6430 یورو است.

در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان ، هزینه ، مدت زمان و محتوای دوره پری مدیکال را به طور کامل شرح داده ایم.

دوره های پری مدیکال در لتونی

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی لتونی

پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی بدون آزمون ورودی است ، برای پذیرش و تحصیل پزشکی در لتونی فقط یک درخواست آنلاین مورد نیاز است که به دنبال آن اسناد اصلی ارائه می شود ؛ برای درخواست پذیرش در برنامه های کارشناسی ، باید تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده باشید و دروس زیست شناسی و شیمی را در طول دوره دبیرستان خود گذرانده و نمره خوبی دریافت کرده باشید ، ارائه نمرات خوب در فیزیک و ریاضیات نیز در برخی مواقع ترجیح داده می شود.

شرایط تحصیل پزشکی در لتونی

شرایط تحصیل پزشکی در لتونی

رشته پزشکی در 2 دانشگاه پزشکی لتونی ارائه می شود ، مدت زمان تحصیل پزشکی در لتونی 6 سال است که به مدرک کارشناسی ارشد ختم می شود ، این دوره تحصیلی از دوره پیش بالینی و بالینی تشکیل شده و با یک سال انترنی پایان می یابد ، مدرک اعطا شده MD (پزشک پزشکی) است که همان MBBS مورد تایید در اغلب کشور های جهان به ویژه اروپاست ، همچنین فرصت های زیادی برای ادامه تحصیل در زمینه های مورد علاقه فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد.

برای پذیرفته شدن برای تحصیل پزشکی در لتونی ، دیپلم تحصیلات متوسطه عمومی لازم است ، اگر زبان انگلیسی زبان مادری شما نیست و یا تحصیلات قبلی شما به زبان انگلیسی صورت نگرفته است ، باید نتایج یکی از آزمون های زبان معتبر بین المللی یا حداقل نمره 6 (تقریبا خوب) را در یک سیستم درجه بندی 10 امتیاز به زبان انگلیسی در دیپلم آموزش متوسطه عمومی برای اثبات مهارت زبان ارائه دهید ، علاوه بر این نمرات زیست شناسی ، شیمی و فیزیک یا علوم طبیعی باید در سطح بالایی باشند و نباید در یک سیستم درجه بندی 10 امتیازی کمتر از 6 (تقریبا خوب) باشد.

معیار های پذیرش در رشته پزشکی در لتونی

معیار های پذیرش در رشته پزشکی در لتونی:

  • سنجش در دروس اجباری زیر که در دبیرستان کسب شده است (نمرات ترم آخر / آخرین سال دبیرستان یا نمرات امتحان که در دیپلم دبیرستان و کارنامه رسمی ذکر شده است):
    • زیست شناسی یا شیمی (حداقل یک موضوع)
    • انگلیسی (تحصیلات متوسطه تحصیل شده در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا)
    • ریاضیات
    • فیزیک (اضافی)
  • دو توصیه نامه و محتوای آنها
  • انگیزه نامه متقاضی و محتوای آن
  • نتایج آزمون مهارت انگلیسی انگلیسی (تحصیلات متوسطه که در یک کشور غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا) به دست آمده است.
  • اسناد اضافی همراه با درخواست (گواهینامه ها ، دیپلم ها و غیره) که صلاحیت یا انگیزه متقاضی را برای تحصیل در برنامه مطالعه “پزشکی” تایید می کند.

جزئیات تحصیل در رشته پزشکی در لتونی

دوره تحصیل پزشکی در لتونی از سه مرحله تشکیل شده است که از 240 تا 360 واحد درسی بر اساس طول دوره 4 تا 6 ساله تحصیل تشکیل شده است و شامل :

  • دوره پایه ( سال 1 تا 2 ) : رشته های نظری ، شامل رشته هایی از رشته های مختلف علوم – آناتومی ، بافت شناسی ، فیزیولوژی ، شیمی پزشکی و بیوشیمی ، و همچنین علوم انسانی – فلسفه ، روانشناسی ، زبان ها.
  • دوره پیش بالینی ( سال 3 ) : رشته های مربوط به شرایط و فرآیندهای آسیب شناختی ، که قبلا شامل رشته های بالینی پایه است.
  • دوره بالینی ( سال 4 تا 6) : رشته هایی که دانش به دست آمده در سال های گذشته را به مهارت های بالینی تبدیل می کنند – صلاحیتی که مورد نیاز هر پزشک مدرن است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لتونی

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لتونی چیست؟ مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در لتونی 5 سال است که پس ازپایان دوره تحصیل مدرک دکتری دندانپزشکی به فارغ التحصیلان اعطا می شود ، البته پس از اتمام دوره تحصیل دندانپزشکی در لتونی دانشجویان بایستی در دوره های کار آموزی شرکت کنند.

برای تحصیل دندانپزشکی در لتونی همانند رشته پزشکی اتمام دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی الزامی است و نمرات دروس زیست شناسی و شیمی در دبیرستان و پیش دانشگاهی مورد ارزیابی قرار می گیرد ، نمره میانگین درس شیمی در دوره متوسطه (40٪) ، زیست شناسی (40٪) و انگلیسی (20٪) مورد نیاز است ، در صورت عدم تحصیل دروس زیست شناسی و شیمی نمره علوم طبیعی (80٪) و انگلیسی (20٪) مورد ارزیابی قرار می گیرد ، هرچه میانگین نمره بهتر باشد ، شانس شما برای پذیرش در رشته دندانپزشکی بیشتر است.

درخواست شما فقط در صورت بررسی نمره نهایی در هر یک از موارد ذکر شده (شیمی ، زیست شناسی (یا علوم طبیعی) و انگلیسی) معادل 60٪ یا بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد ، حداقل معدل قابل قبول برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در لتونی 15 است ، برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی نمرات آیلتس و تافل مورد نیاز است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لتونی

جزئیات تحصیل در رشته دندانپزشکی در لتونی

برنامه تحصیل دندانپزشکی در لتونی شامل چندین مولفه مانند موضوعات زیست پزشکی ، مشترک در پزشکی و دندانپزشکی از زیست شناسی سلولی و بیوشیمی تا آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان ، داروشناسی ، آسیب شناسی ، میکروب شناسی ، اپیدمیولوژی و علوم مرتبط مانند روانشناسی ، اخلاق و مدیریت عمل است.

جنبه های دهان و دندان علوم بیولوژیک دانش دقیق ساختار و عملکرد بافت های دهان و دندان و ساختارهای مربوط به سر و گردن را تضمین می کند ، به منظور کسب آموزش و تجربه در مورد دندانپزشکی ، توسعه مهارت های بالینی / دستی دانشجویان ، آموزش های پیش بالینی در آزمایشگاه ها و کلینیک های فانتوم انجام می شود ؛ آموزش بالینی شامل درمان بیماران زیر نظر مربی بالینی است و تمرین کلینیکی میدانی در ترم های هفتم و دهم انجام خواهد شد.

لتونی را احتمالا زیاد نمی شناسید ، مطالعه مقالات زیر آگاهی شما را بیشتر میکند.

تحصیل پزشکی در لتونی به زبان انگلیسی

از آن جا که زبان رسمی لتونی زبان لتونیایی است ، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور دروس را به این زبان ارائه می دهند ، اما همان گونه که پیش از این بیان شد رشته های پزشکی در دو دانشگاه پزشکی لتونی به زبان انگلیسی برگزار می شوند.

برای تحصیل پزشکی در لتونی به زبان انگلیسی تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز است و برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود بایستی در آزمون های معتبر مانند آیلتس و تافل شرکت کنید و نمره حد نصاب را دریافت کنید.

البته افرادی که در آزمون های تافل و یا آیلتس شرکت نکرده اند می توانند در دوره های زبان در لتونی شرکت کنند ، البته ما پیشنهاد می کنیم که اول مدرک زبان خود را دریافت کرده و پس از آن برای دریافت پذیرش از دانشگاه های پزشکی لتونی اقدام کنید به این دلیل که هنگام ورود به لتونی برای برقراری ارتباط با سایر دانشجویان ، اساتید و افراد به مشکل بر نخواهید خورد.

بهترین دانشگاه های پزشکی لتونی

برای تحصیل پزشکی در لتونی ، باید راهی پایتخت این کشور یعنی شهر ریگا شد که با تاریخ غنی و معماری زیبا یک موقعیت عالی برای تحصیلات دانشکده پزشکی شما فراهم می کند ، همان گونه که پیش از این بیان شد رشته های پزشکی در 2 دانشگاه لتونی ارائه می شوند که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه لتونی ریگا

دانشگاه لتونی ریگا یک دانشگاه دولتی است که در ریگا در لتونی واقع شده است و در سال 1919 تاسیس شده است ، بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS این دانشگاه در رتبه بین 801 و 1000 در سطح جهان قرار دارد ، این دانشگاه از 13 دانشکده یعنی دانشکده زیست شناسی ؛ شیمی ؛ فیزیک و ریاضی ؛ تجارت و اقتصاد ؛ آموزش ، روانشناسی و هنر ؛ جغرافیا و زمین شناسی ؛ تاریخ و فلسفه ؛ حقوق ؛ پزشکی ؛ علوم انسانی ؛ علوم اجتماعی ؛ الهیات و حسابداری تشکیل شده است.

کالج پزشکی در دانشگاه لتونی که در سال 1980 تاسیس شد ، آموزش پزشکی را برای افراد خواهان تحصیل پزشکی در لتونی و در اروپا ارائه می دهد ، در طول سه سال برنامه پزشکی ، شما در دوره های عمومی مطالعه و همچنین دوره های تخصصی بر اساس منطقه مورد علاقه خود ثبت نام خواهید کرد ، کالج پزشکی دانشگاه لتونی ریگا بهترین دانشکده پزشکی در لتونی محسوب می شود.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی که به دنبال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی به زبان انگلیسی هستید ، می توانید از طریق برنامه اراسموس در برنامه های تبادل کالج پزشکی ریگا ثبت نام کنید ، در غیر این صورت ، برای تکمیل دوره تحصیلی خود باید در برنامه زبان لتونی ثبت نام کنید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه لتونی ریگا

پزشکی دانشگاه ریگا استرادیچ (RSU)

دانشگاه ریگا استرادیچ (RSU) یک دانشگاه دولتی واقع در شهر ریگا ، لتونی است ، این دانشگاه در سال 1950 به عنوان موسسه پزشکی ریگا بر اساس دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی لتونی تاسیس شد.

دانشگاه Rīga Stradiņš یک دانشگاه بودجه ای دولتی است که برنامه های مختلف تحصیلی را ارائه می دهد و اجرای پروژه های علمی را تضمین می کند و با ارائه آموزش کارشناسان مراقبت های بهداشتی و علوم اجتماعی که در لتونی و در سراسر جهان کار می کنند ، این تنها دانشگاه در لتونی است که به طور سنتی در سیستم مراقبت های بهداشتی کشور ادغام شده است و از این رو مدیریت موفقیت آمیز دانشگاه را تضمین می کند ، که پیش شرط وجود موثر سیستم مراقبت های بهداشتی در لتونی است.

دانشکده پزشکی RSU در ریگا مستقر است و متمرکز بر مطالعات آمیخته با درجه بالایی از تمرین بالینی است ، که آن را از یادگیری بیشتر در کلاس متمایز می کند ، دانشگاه ریگا استرادیچ در سال 2021 در فهرست 801-1000 دانشگاه برتر جهان قرار دارد که برای تحصیل دندانپزشکی در لتونی هم مناسب است.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف

در راستای مهاجرت تحصیلی ، ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی موفقیت های بسیار ارزنده ای کسب کرده ایم که نتیجه تمام این موفقیت ها هموار تر شدن مسیر مهاجرت تحصیلی برای شماست.

در ویدئو ارائه شده پذیرش کشورهای مختلف را مشاهده می کنید که به دلیل محدودیت زمان این ویدئو به صورت انتخابی ارائه شده و تنها مربوط به بازه زمانی کوتاهی است. 

شما می توانید به بخش ما تا حالا چیکار کردیم از منو های بالای همین صفحه بروید و صحبت های مراجعین ما را نیز بشنوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پزشکی را بی دردسر بخوانید و معتبرترین مدارک جهان را کسب کنید اما در این راه مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه رشته های پزشکی در لتونی

علی رغم پایین بودن هزینه تحصیل پزشکی در لتونی ، بورسیه رشته های پزشکی در لتونی برای دانشجویان داخلی و خارجی طراحی شده که کل یا بخشی از هزینه های تحصیل دانشجویان را پوشش می دهد ، این بورسیه ها از سوی دولت و یا از سوی دانشگاه های محل تحصیل ارائه می شوند.

بورسیه دولت لتونی برای تحصیل پزشکی در این کشور

دولت لتونی اکنون برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در مقاطع تحصیلی مختلف درخواست “بورسیه تحصیلی” را می پذیرد ، این فرصت ها برای دانشجویان بین المللی برای سال تحصیلی 2021-2022 در دسترس است.

این بورسیه ها به دانشجویان خارجی ، محققان و کادر آموزشی ارائه می شود ، مبلغ کمک هزینه تحصیلی لتونی 30،00 یورو در روز و 300،00 یورو برای محل اقامت در ماه است ، انتظار می رود دارنده بورسیه تحصیلی برای مدت زمان کامل دوره پیشنهادی در لتونی بماند ؛ بنا به درخواست ، موسسه آموزش عالی میزبان مکانی را در خوابگاه یا مهمانپذیر به دارنده بورسیه ارائه می دهد ، لازم به ذکر است که متقاضیان بین المللی این بورسیه معمولا نیاز به شرایط خاص زبان انگلیسی دارند.

بورسیه تحصیلی لتونی را نمی توان همزمان با بورسیه های دیگر دریافت کرد ، دارندگان بورسیه تحصیلی موظفند هماهنگی های خود را برای پوشش بیمه انجام دهند.

با تحصیل رشته های پزشکی در برخی کشورهای نزدیک به لتونی آشنا شوید.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

شهریه دانشگاه های لتونی در مقایسه با موسسات کشور های دیگر اتحادیه اروپا نسبتا مقرون به صرفه است ، در حالی که هزینه های تحصیل در دانشگاه های لتونی بسته به دانشگاه و برنامه انتخاب شده متفاوت خواهد بود ، تفاوت قابل قبولی در نرخ شهریه بین دانشجویان محلی لتونی و ثبت نام کنندگان سایر کشور های اتحادیه اروپا و سوئیس وجود دارد.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا معمولا ملزم به پرداخت مبلغی حتی بالاتر از همتایان داخلی و اتحادیه اروپا هستند ، هزینه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های لتونی بسته به سال تحصیل متفاوت است ، مثلا هزینه تحصیل در سال اول 9750 یورو ، در سال دوم 10000 یورو ، در سال سوم و چهارم 10500 یورو ، در سال پنجم 11000 یورو و در سال ششم 12000 یورو است.

مبلغ کل برای 6 سال برنامه – 63،750.00 یورو است ، پرداخت شهریه را می توان دو بار در هر ترم انجام داد ، با این وجود شما باید اولین پرداخت را برای ترم اول به طور کامل انجام دهید.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی برای هر سال 15000 یورو است که برای کل دوره تحصیل 75000یورو می باشد.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در لتونی

از آن جا که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی به زبان انگلیسی ارائه می شود برای تحصیل در این رشته ها تسلط به زبان انگلیسی ضروری است ، افرادی که دوره دبیرستان خود را به زبان انگلیسی سپری کرده اند نیازی به ارائه مدرک برای اثبات تسلط خود ندارند ، در غیر این صورت فرد باید مدرک تافل و یا آیلتس را برای اثبات تسلط خود به زبان انگلیسی ارائه دهد.

حداقل نمره TOEFL IBT (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) مبتنی بر اینترنت 80 و حداقل نمره آیلتس قابل قبول 6 است ، البته امکان تحصیل در دانشگاه های لتونی بدون مدرک تافل و یا آیلتس وجود دارد ، از این متقاضیان خواسته می شود دوره های انگلیسی را در خود دانشگاه لتونی انتخاب کنند و زبان انگلیسی را فرا گرفته سپس برای تحصیل پزشکی در لتونی اقدام کنند.

برای تحصیل دندانپزشکی در لتونی و البته پزشکی محدودیت سنی وجود دارد بدین گونه که افراد علاقمند به تحصیل در این رشته بایستی حداقل 17 سال و حداکثر 25 سال سن داشته باشند ، البته در صورت تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع تخصص می توانند بالاتر از 25 سال باشند.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در لتونی

تحصیل در رشته های پزشکی در هر نقطه از جهان با مزایا و معایبی همراه است که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی از این قاعده مستثنی نیستند ، لازم است قبل از هر گونه تصمیم گیری و اقدام برای اخذ پذیرش با مزایا و معایب تحصیل پزشکی در لتونی آشنا شده و تصمیمی درست در مورد مکان تحصیل خود در خارج از کشور گرفت چرا که آینده شغلی و زندگی به مکان تحصیل او بستگی دارد.

مزایای تحصیل پزشکی در لتونی

لتونی یکی از کشور های با رشد سریع در زمینه آموزش ، علم و فناوری است ؛ دلایل زیادی وجود دارد که دانشجویان بین المللی لتونی را برای مطالعات پزشکی انتخاب می کنند ، داوطلبانی که در دانشگاه های دولتی و آزاد ایران پذیرش نمی شوند می توانند با هزینه تحصیل مقرون به صرفه صندلی پزشکی در لتونی را بدست آورند.

در همین حال ، هزینه های زندگی در این کشور بسیار کم است ؛ بنابراین ، امکان موفقیت دوره پزشکی برای دانشجویان عادی وجود دارد ، دروس در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های لتونی به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، اگر چه مدرک تافل و یا آیلتس برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز است ، اما در صورت نداشتن مدرک زبان می توان در دانشگاه های لتونی پذیرش شد و در دوره های زبان این کشور تشکیل کرده و دانش زبانی خود را گسترش داد.

برای پذیرش و تحصیل پزشکی در لتونی شرکت در آزمون ورودی نیاز نیست و تنها ملاک پذیرش معدل دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی است ، از دیگر مزایای تحصیل پزشکی در لتونی می توان به اجازه کار همزمان با تحصیل در این کشور اشاره کرد ، دانشجویان محصل در این کشور می توانند تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند و بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.

مزایای تحصیل پزشکی در لتونی

معایب تحصیل پزشکی در لتونی

هیچ یک از دانشگاه های پزشکی لتونی مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست یعنی فارغ التحصیلان این دانشگاه نمی توانند در ایران طبابت کرده و یا ادامه تحصیل دهند ؛ برای ارتباط برقرار کردن با بیماران به ویژه در دوره انترنتی بایستی به زبان لتونیایی آشنایی داشت که فراگیری این زبان نسبتا دشوار است ، زمستان های این کشور تاریک است و تحمل این شرایط برای ایرانی آزار دهنده است ؛ مردم لتونی علاقه زیادی به شهروندان خارجی به ویژه خارج از اتحادیه اروپا ندارند ، تفاوت فرهنگی یکی دیگر از عواملی است که تحصیل و زندگی در این کشور را برای دانشجویان ایرانی دشوار می سازد.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی لتونی

مدارک مورد پذیرش برای پزشکی در لتونی
کپی معتبر تحصیلات متوسطه و کارنامه دبیرستان و پیش دانشگاهی به زبان اصلی
ترجمه محضری اسناد آموزش و پرورش به انگلیسی یا لتونیایی
سند تأیید مهارت زبان آموزش
کپی گذرنامه
فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
کپی رسید پرداخت هزینه درخواست ، هزینه درخواست قابل استرداد نیست و باید به حساب بانکی واریز شود
انگیزه نامه
رزومه تحصیلی
گزارش پزشکی و کپی کل سند واکسیناسیون در مورد واکسیناسیون هپاتیت B و TD کزاز / دیفتری (برای برنامه مطالعه عالی حرفه ای “پزشکی”)
پاسپورت معتبر
دو قطعه عکس پاسپورتی
رادیوگرافی اشعه ایکس قفسه سینه و گزارش رادیولوژیست در مورد یافته ها
گواهی عدم سو پیشینه (صادر شده توسط دفتر پلیس / نهاد مسئول) از کشوری که متقاضی در 12 ماه گذشته در آن اقامت داشته است.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های لتونی بسته به سال تحصیل متفاوت است ، مثلا هزینه تحصیل در سال اول 9750 یورو ، در سال دوم 10000 یورو ، در سال سوم و چهارم 10500 یورو ، در سال پنجم 11000 یورو و در سال ششم 12000 یورو است. مبلغ کل برای 6 سال برنامه – 63،750.00 یورو است ، پرداخت شهریه را می توان دو بار در هر ترم انجام داد. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در لتونی برای هر سال 15000 یورو است که برای کل دوره تحصیل 75000یورو می باشد.

حداقل نمره TOEFL IBT (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) مبتنی بر اینترنت 80 و حداقل نمره آیلتس قابل قبول 6 است.

دانشگاه لتونی ریگا که یک دانشگاه دولتی است و در ریگا لتونی واقع شده است.

خیر ، پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در لتونی بدون آزمون ورودی است.

دانشجویان خارجی می توانند برای تحصیل در رشته های پزشکی به زبان لتونیایی یا انگلیسی اقدام کنند که برای تحصیل به زبان لتونیایی تسلط به این زبان مورد نیاز است که فرد می توانند در دوره آمادگی یکساله زبان لتونیایی در خاک لتونی شرکت کند.

بله ، برای تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های لتونی محدودیت سنی وجود دارد بدین گونه که افراد علاقمند به تحصیل در این رشته بایستی حداقل 17 سال و حداکثر 25 سال سن داشته باشند.

خوابگاه دانشجویی 70 تا 20 یورو آپارتمان مشترک 100 تا 200 یورو آپارتمان250 تا 350 یورو

خیر ، در فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال تحصیلی 2022-2021 هیچ یک از دانشگاه های پزشکی لتونی وجود ندارند.

در مقاله فوق مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی با تکیه بر دانش و تجربیات خود شرایط و ویژگی های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی را مورد بررسی قرار دادند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفتر غرب و مرکز تهران و یا با دفتر شیراز تماس برقرار کنید ، همچنین پیشنهاد می کنیم برای بالاتر بردن سطح آگاهی و دریافت اطلاعات صحیح ، سایر مقالات سایت را نیز مرور کنید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان است ، امکانات بی نظیر و اعتبار دانشگاه های این کشور ، قطعاً آینده شما را تغییر خواهد داد.

با برخی از کلاینت ها ما که برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی اقدام کرده و موفق به اخذ پذیرش شده اند آشنا شوید.

پخش ویدیو
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه