تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش ، کشوری که می کوشد شرایط و امکانات تحصیلی خود را با کشورهای مرفه دنیا برابر سازد ، یکی از بهترین انتخاب هایی که کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شما توصیه می کنند برای داشتن آینده ای درخشان داشته باشید.

اتریش یکی از قوی ترین کشورهای اروپایی در حوزه آموزش است که تحصیل را برای متقاضیان رایگان نموده و به دانشجویان مستعد بین المللی فرصت می دهد تا بتوانند از امکانات سیستم آموزش عالی این کشور نیز بهره مند شوند، این کشور که رابطه بسیار نزدیکی با کشور آلمان دارد می کوشد تا سیستم تحصیلی خود را همانند آلمان در سطح جهانی مطرح سازد؛ لذا برای مقایسه می توانید مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را نیز مطالعه نمایید.

شما با انتخاب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش پیشرفته ترین امکانات در علم پزشکی را تجربه خواهید کرد که از همان ابتدای کارآموزشی در اختیارتان قرار می گیرد . این کشور به شما فرصت می دهد تا به محض اتمام تحصیلات تان بتوانید به کار مشغول شده و به عنوان پزشک به طبابت بپردازید.

در این عنوان به طور کامل تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش را برای شما شرح خواهیم داد اما فراموش نکنید که دانشگاه های اروپا از جمله اتریش هر ساله شرایط و روند پذیرش خود را دچار تغییراتی می کنند که در هنگام اقدام باید از آنها اطلاع داشته باشید . از این رو حتما با مشاورین ما در موسسه در تماس باشید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

توصیه می کنیم در ابتدا محتوای ویدئویی حاضراز مدیریت محترم هلدینگ جناب آقای رجبی را ببینید تا اطلاعاتی کلی از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش بدست بیارید، در این فیلم توضیحات بسیار خوبی از کل محتوا ارائه شده است تا با صرف وقت کمتری به آنچه می خواهید دست یابید. همچنین می توانید پادکست زیر را دانلود و در زمان دیگری به آن گوش کنید.

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای اطلاع از شرایط پزشکی و دندانپزشکی در اتریش شماره خود را درج نمایید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پیش پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش نیازمند شرکت در آزمون ورودی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت . اما نکته حائز اهمیت کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون ورودی است که دروس و مفاهیم خاصی را شامل می شود . از این رو شما علاقه مندان باید در دوره های پیش پزشکی در اتریش شرکت کرده و به تسلط کافی در دروس پیش نیاز برسید.

در واقع پریمدیکال در اتریش طراحی شده تا پایه ای محکم برای تحصیلات علم پزشکی و دندانپزشکی ایجاد کرده و در صورت عدم قبولی در آزمون ورودی یکی از این دو رشته ، بتوانید در رشته های حرفه ای مرتبط مانند علوم فیزیکی و زیستی، بهداشت ، سلامت ، مطالعات دامپزشکی ، بینایی سنجی ، فیزیوتراپی و یا داروسازی شرکت کنید.

درک این نکته مهم است که هر دانشکده پزشکی مجموعه ای از دوره های پیش نیاز خاص خود را دارد و این دوره ها گهگاه تغییر می کنند و شما برای اطلاع از جزئیات دقیق آن باید مستقیما به سایت دانشگاه مراجعه کنید . اما به صورت کلی باید مجموعه ای دروس را پشت سر بگذارید که پایه های علم پزشکی و دندانپزشکی به شمار می روند.

توصیه می کنیم تا با وجود انعطافات در دوره های پیش پزشکی اتریش حتما دروس زیر را جزو برنامه اصلی خود قرار دهید:

  • زیست شناسی
  • علم شیمی
  • ریاضیات ( مبتنی بر مثلثات یا حساب دیفرانسیل و انتگرال )
  • فیزیک

این امکان نیز وجود دارد که با توجه به رزومه تحصیلی شما درخواست شود که در برخی از دروس مانند زیست شناسی دوره طولانی تری را سپری کنید.

شرایط دوره های آمادگی قبل از دانشگاه اتریش

دوره های آمادگی قبل از آزمون ورودی معمولا در برنامه ای یک ساله طبقه بندی شده اند ، اما در صورتی که احساس می کنید نیاز به صرف زمان بیشتر و مطالعه عمیق تری دارید می توانید زمان بیشتری را صرف یادگیری علوم پایه کنید، خوب است درنظر داشته باشید که تمامی تلاش شما در این دوره ، جهت رسیدن به قبولی در آزمون ورودی دانشگاه موردنظرتان است و تنها به کسب نمره قبولی در هر یک از واحدهای درسی اکتفا نکنید.

از دیگر نکات مهم یادگیری و آشنایی با زبان آلمانی است که بسیار در تحصیل در این کشور مهم بوده و باید از همان ابتدا به صورت جدی بر یادگیری آن تاکید داشته باشید، یادگیری و ارتقا دانش زبان آلمانی نیز بخش اصلی دوره های پیش نیاز پزشکی در اتریش است که از سطوح اولیه آغاز شد و تا پیشرفته ادامه می یابد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

آزمون ورودی رشته های پزشکی اتریش

ورود به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش بدون سپری کردن آزمون ورودی دانشگاه هی این کشور امکان پذیر نبوده و شما باید به عنوان یک متقاضی خارجی حتما در این آزمون شرکت کنید، اما یک نکته مهم جهت شرکت در آزمون ورودی رشته های پزشکی اتریش وجود دارد که آن هم ارائه مدرک قبولی در دانشگاه های دولتی داخل کشور است.

آزمون ورودی رشته های پزشکی در اتریش در هر دانشگاه به صورت جداگانه برگزار می شود و شما می توانید تنها در آزمون یک دانشگاه شرکت کنید . این آزمون که به MedAt شهرت دارد معمولا در سراسر کشور اتریش در یک تاریخ مشخص برگزار می شود و به همین دلیل شما می توانید تنها برای شرکت در یک آزمون درخواست داشته باشید.

اغلب ماه جولای دانشگاه های علوم پزشکی آزمون ورودی خود را برگزار می کنند اما خوب است که برای اطلاع دقیق از تاریخ آن با کارشناسان موسسه مشورت داشته باشید؛ درخواست شرکت در آزمون باید به صورت آنلاین و با پرداخت هزینه ( 95 تا 115 یورو ) انجام شود.

قبولی در این آزمون همانند کنکور کشورمان مطابق با رتبه بندی اعلام می شود و داوطلبان با توجه به رتبه ای که به دست آورده اند می توانند در رشته های درخواستی شان پذیرفته شوند؛ از مزایای این رتبه بندی درنظر گرفتن ظرفیتی مشخص برای داوطلبان خارج از اتحادیه اروپا است که موجب می شود متقاضیان بین المللی نیز سهم خاص خود را داشته باشند.

جرئیات آزمون ورودی رشته های پزشکی اتریش

همانگونه که گفته شد این آزمون 8 ساعته ، بر مبنای شیمی ، زیست ، فیزیک و ریاضیات شکل گرفته است و شما باید تمامی این بخش های را به زبان آلمانی پاسخ بدهید . تسلط به واژگان و اصطلاحات پزشکی نیز بسیار مهم است و به درک مطالب کمک می کند . بخش دانش پایه شامل سوالات چند گزینه ای است که بر اساس موضوعاتی که در دوره پیش نیاز به آنها پرداختید طراحی شده است.

توجه داشته باشید که درک مطلب نیز نمره مهمی در این آزمون دارد و شما باید خواندن متون مختلف به سوالات مفهومی در قالب تست پاسخ بدهید . علاوه بر علوم پایه باید دو بخش اصلی دیگر را نیز مدنظر داشته باشید:

  • توانایی ها و مهارت های شناختی : این بخش که با عنوان KFF شناخته می شود ، شامل 5 بخش مختلف است که توانایی و مهارت های شما را در زمینه های اساسی ( مانند حافظه و درک ، تست رابطه بین اعداد ، نتیجه گیری های منطقی ، واژگان ، حافظه و درک ) محک می زند و میزان موفقیت داوطلب در دریافت مدرک پزشکی را می سنجد.
  • توانایی های اجتماعی و عاطفی : همانگونه که از نام آن مشخص است طی دو بخش جنبه های اساسی توانایی تان را در زمینه اجتماعی و عاطفی می سنجد . شناحت احساسات درست در شرایط خاص ، تصمیم گیری های اجتماعی و توانایی تعیین اولویت از جمله این مهارت ها هستند که در علم پزشکی و زمان درمان بیمار اهمیت حیاتی دارند.

medicine Austria

شرایط تحصیل پزشکی در اتریش

رشته پزشکی در دانشگاه های اتریش مطابق با آخرین متدهای آموزشی همانند دانشگاه های کشور آلمان اجرا می شود و شما پس از شش سال تحصیل می توانید مدرک طبابت خود را به عنوان یک پزشک عمومی دریافت کنید، در طول این دوره دانشگاه تمامی نیازها و امکانات موردنیاز را برای شما فراهم نموده و در صورت تحصیل در دانشگاه های دولتی به طور رایگان از خدمات بهره مند می شوید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

در طول دوره پزشکی شما دو بخش اصلی را پشت سر می گذارید:

  • دوره پیش بالینی : سرکلاس درس با تدریس اساتید علم حوزه پزشکی را خواهید آموخت.
  • دروه بالینی : در بیمارستان و کلینیک ها از طریق معاینه بیماران واقعی تحت نظر اساتید مهارت های این حرفه را به دست خواهید آورد.

این دو مرحله طی 12 ترم تحصیلی اتفاق می افتد که در واقع شش ترم آخر از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و شما را با مفاهیم پیشرفته این رشته آشنا می سازد، شرایط تحصیل پزشکی در اتریش بدین شکل است که در پایان تحصیلات داوطلبان ملزم به گذراندن 12 هفته کارآموزی و 48 هفته کارآموزی بالینی هستند.

در این رشته دروس اصلی مانند اپیدمیولوژی ، فوریت درمان ، شدت و نمونه های اولیه بیماری از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و شما به نوعی از همان ترم یک با بیماران برخورد خواهید داشت و به طور ناگهانی در محیط های واقعی قرار نخواهید گرفت.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

study dental

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اتریش

یکی از محبوب ترین گرایش های علم پزشکی ، تحصیل دندانپزشکی می باشد که سالانه افراد زیادی برای ورود به آن به رقابت می پردازند؛ شرایط تحصیل دندانپزشکی در اتریش شما را ملزم به گذراندن تعداد مشخصی واحد درسی طی 5 تا 6 سال می نماید که مانند پزشکی عمومی دو ترم آخر به درمان در محیط های واقعی می گذرد.

دوره علوم پایه شامل دو سال تحصیلی می شود که در کلاس درس و آزمایشگاه ها سپری شده و در نهایت با قبولی در یک امتحان جامع به پایان می رسد، دروسی همچون فیزیولوژی ، ژنتیک انسانی ، ایمنی شناسی و آناتومی از واحدهای اصلی این دو سال هستند.

در دوره بعد که با توجه به دانشگاه سه تا چهار سال برنامه ریزی شده دروسی همچون بافت‌ شناسی فک و دهان ، ارتودنسی ، رادیولوژی هان ، جراحی فک و صورت و دندانپزشکی کودکان در کلاس ، آزمایشگاه ، کلینیک‌های دندان‌پزشکی و بخش‌های بیمارستانی تدریس می شود.

دانشگاه های برجسته این کشور مانند دانشگاه وین دارای کلینیک های مجهز هستند که در دوره کارآموزی در اختیار دانشجویان قرار دارد و بهترین آموزش های علم دندان را به آنها یاد می دهد، شرایط پذیرش در این رشته نیز کاملا مانند رشته پزشکی است و شما باید پس از ارائه قبولی در دانشگاه های کشورمان درخواست شرکت در آزمون ورودی اتریش را داشته باشید.

برای آشنایی و اطلاعات بیشتر در مورد این کشور، مقالات مهم زیر را مطالعه نمایید.

مدرک زبان رشته های پزشکی در اتریش

همانطور که می دانید روش های مهاجرت به این کشور متعدد است که شما می توانید از طریق مشورت با کارشناسان موسسه و یا مطالعه مقاله مهاجرت به اتریش و درنظر گرفتن شرایط شخصی خود به بهترین مسیر ممکن برسید، اما با انتخاب هر یک از مسیرها از جمله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش شما باید یادگیری زبان آلمانی را در اولویت خود قرار دهید.

زبان آلمانی از همان ابتدای دوره پیش نیاز اهمیت ویژه ای داشته و شما باید به تسلط کافی در این زبان برسید تا بتوانید مورد تایید دانشگاه قرار گیرید، مدرک زبان رشته های پزشکی در اتریش باید در زبان آلمانی ارائه شود و شما کل دوره تحصیل خود را به این زبان پشت سر خواهید گذاشت.

گرچه ارائه مدرک آیلتس و یا تافل می تواند در دریافت امتیاز دانشگاه مثبت باشد اما حتی در تعداد اندک دانشگاه های خصوصی که تدریس به زبان انگلیسی وجود دارد شما به طور جدی با زبان آلمانی سرو کار خواهید داشت و چنانچه قبل از درخواست دوره های پیش نیاز زبان آلمانی را فرا نگرفته باشید ، از سطح B2 آغاز خواهید کرد تا به سطح C1 برسید.

دقت داشته باشید که دانشگاه های این کشور در زمان پذیرش مدرک C1 را از شما درخواست می کنند و فرقی ندارد که در دوره های امادگی به این سطح زبان رسیده اید و یا از قبل با این زبان آشنایی دارید، چنانچه از متقاضیان دوره پیش نیاز رشته های پزشکی در اتریش هستید ، زبان آلمانی خود را نیز در همین دوره تقویت کنید.

در محتوای ویدئویی حاضر برخی از ویزاهای اخذ شده توسط تیم زبده کارشناسان پرونده هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را مشاهده می فرمایید، برخی از این ویزاها دارای مصاحبه هستند که می توانید در بخش “ما تا حالا چیکار کردیم” ببینید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای ساختن آینده خود، شماره تون رو درج کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در اتریش

ثبت نام در دوره پیش نیاز و سپس پذیرش در دانشگاه های اتریش نیازمند ارائه مدارک مشخصی است که تنها در صورت کامل بودن آنها درخواست شما مورد بررسی قرار می گیرد . البته هر دانشگاه می تواند با توجه به شرایط خود و رزومه فرد مدارک متفاوتی را درخواست کند اما مهم ترین مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در اتریش که مورد درخواست تمامی مراکز آموزشی است به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات که به زبان آلمانی ترجمه شده اند.
  • اثبات قبولی در دانشگاه های کشورمان با ارائه گواهی تایید کننده ( در صورتی که هنوز تحصیل را آغاز نکرده اید )
  • ارائه مدرک دانشجو تمام وقت بودن بدون هیچ گونه منعی ، در صورتی که به تحصیل مشغول بوده اید
  • اصل و کپی مدرک زبان آلمانی C1
  • عکس در اندازه گذرنامه
  • ارائه کلیه سوابق تحصیلی همراه با ریزنمرات و مهر شده ( تمامی دوره های تحصیلی که از آغاز مدرسه گذرانده اید )
  • ترجمه شناسنامه و کپی آن
  • فرم تکمیل شده تقاضای پذیرش در دانشگاه مقصد
  • ارائه یک بیوگرافی از شرایط خود به زبان آلمانی و انگلیسی

دقت داشته باشید که باید تمامی مدارک را به زبان آلمانی ترجمه و ارائه دهید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی اتریش

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش یکی از ارزان ترین گزینه های موجود برای داوطلبان داخلی و بین المللی است به خصوص در رشته های مطرح علوم پزشکی در تمامی مراکز علمی دنیا جزو گرانترین رشته ها محسوب می شود.

از آنجایی که اکثر دانشگاه های پزشکی در اتریش توسط دولت تامین می شوند ، هزینه دوره ها برای تمام ترم ها ثابت می ماند و نامزدهای اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا باید هزینه 364 یورو در هر ترم و داوطلبان غیر اتحادیه اروپا / EEA باید هزینه کمتر از 800 یورو در هر ترم بپردازند.

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی اتریش در دانشگاه های دولتی اتریش مانند دانشگاه وین بوده و علاوه بر شهریه ثابت معمولا 21.20 یورو بابت ثبت نام و بیمه دانشجویی نیز از دانشجویان دریافت می شود . اما در دانشگاه های خصوصی شهریه ها به مراتب بالاتر است اما امکان دریافت کمک هزینه و تخفیف هایی برای دانشجویان با توجه به شرایط هر دانشگاه وجود دارد.

در مراکز دولتی معمولا بابت امکانات دانشگاهی هزینه ای از دانشجو دریافت نمی شود و دانشجویان به صورت رایگان از مواد آزمایشگاهی و موارد مشابه استفاده می کنند، در صورتی که در دانشگاه های خصوصی هزینه تمامی موارد جانبی به خصوص در رشته دندانپزشکی همراه با شهریه از دانشجو دریافت می شود.

Benefits study medicine Austria

مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی اتریش

اتریش کشوری که در تمامی جنبه های آموزشی از جمله تجصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش بسیار به آلمان شباهت دارد ، دارای نقاط مثبت بسیاری است که سالانه علاقه مندان زیادی را از سراسر دنیا به سمت مراکز آموزش عالی خود جذب می کند. گرچه مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی اتریش بی شمار است ، اما خوب است که معایب آن را نیز درنظر داشته باشید تا در نهایت به بهترین انتخاب ممکن برسید.

مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی اتریش

اصلی ترین این مزایا به طور خاص عبارتند از:

  • برنامه درسی مطابق با دانشگاه های مطرح غربی
  • به رسمیت شناختن مدرک طبابت اتریش در تمام جهان
  • نرخ مقرون به صرفه حتی برای دانشجویان خارجی
  • برنامه درسی و متنوع متناسب با فضای کاری
  • حداکثر ایمنی ممکن در زمان کارآموزی
  • بازار کار ایده آل پس از تحصیل و رسیدن به درآمد عالی
  • امکانات به روز علم پزشکی

معایب

  • وجود آزمون ورودی دشوار
  • ظرفیت بسیار محدود دانشاه های دولتی
  • لزوم تسلط کامل به زبان آلمانی

اقامت فارغ التحصیلان پزشکی بعد از تحصیل

داوطلبانی که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش را به پایان رسانده اند ، به دلیل تایید بین المللی مدرک شان می توانند یا کار در اتریش بپردازند و یا در هر کشور دیگری که بخواهند به طبابت مشغول شوند . از جمله این مشاغل می تواند:

  • دکتر حرفه ای در بیمارستان های دولتی و یا خصوصی
  • استاد دانشکده پزشکی
  • مشاغل پاتولوژی
  • مشاغل در داروسازی

جهت کار در اتریش باید پس از اتمام تحصیل خود نسبت به ثبت نام در شورای پزشکی این کشور اقدام نمایید و با قبولی در آزمون به مجوز پزشکی برسید . سپس در یک مرکز درمانی کار مناسبی بیابید تا واجد شرایط درخواست ویزای کار شوید.

از آنجا که پزشکی یکی از مشاغل مورد درخواست کشور اتریش است ، یافتن کار در این زمینه دشوار نبوده و می توانید به آسانی به کارت قرمز – سفید – قرمز که مجوز کار به مدت دو سال محسوب می شود برسید . این کارت قابلیت تمدید تا دو سال دیگر را نیز دارد که در صورت ادامه تا پنج سال منجر به دریافت اقامت دائم برای شما خواهد شد.

درخواست شهروندی اتریش نیازمند حداقل شش سال سکونت در این کشور است که می تواند تا ده سال زمان ببرد، اقامت فارغ التحصیلان پزشکی بعد از تحصیل روند بسیار آسانی دارد که می توان پس از پذیرش در دانشگاه برای آن برنامه ریزی نمود.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

دانشگاه های اتریش رتبه زیر 100 را در سطح جهانی دارند و از معتبرترین مدارک پزشکی در سطح دنیا را ارائه می دهند.

زبان المانی در سطح C1 ، نمرات بالای دیپلم ، قبولی در کنکور سراسری ایران در رشته پزشکی و سپس قبولی در آزمون سراسری پزشکی و دندانپزشکی اتریش

بله ، در صورتیکه 70 واحد درسی در دانشگاه آزاد گذرانده باشید می توانید برای تحصیل دندانپزشکی به اتریش بروید اما تنها قبولی دندانپزشکی دانشگاه دولتی ایران برای اتریش قابل پذیرش است.

بین 700 یورو تا 1500 یورو در سال برای تحصیل و مبلغ حدود ۱۸ یورو در هر ترم به اتحادیه دانشجویان به اضافه هزینه خرید کتاب ، هزینه بیمه به طور ماهانه حدود ۵۰ یورو

قبل از هرگونه اقدام با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و یا شیراز مشورت نمایید تا بتوانید از آخرین شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش مطلع شوید؛ همچنین می توانید سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید تا مشاوران در سریع ترین زمان ممکن پاسخ دهند و یا شماره خود را در باکس های بالاتر درج نمایید که از دفاتر با شما تماس بگیرید.

برای تحلیل و مقایسه بهتر بین کشورها، مقالات زیر را از دست ندهید.

2 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش کیمیا حاتمی گفت:

    من دانشجوی سال دوم دندان پزشکی سراسری هستم ایلتس و مدرک المانی مورد نیاز دارم ایا برای ترم دیگه میتونم برای پذیرش اقدام کنم واحد هایی که پاس کردم تطبیق داده میشه

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش Hamid گفت:

      با سلام

      متاسفانه واحدی رو تطبیق نمیدن و شما اونجا از ابتدا باید تحصیل کنید

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه