تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش که یکی از ثروتمندترین و در عین حال زیباترین کشورهای جهان است ، به دلیل داشتن فرهنگی غنی و سابقه پربار آموزشی توانسته توجه بسیاری از افراد خواهان تحصیل در خارج از کشور را به خود جلب نماید.

تحصیل در اتریش مانند هر کشور دیگری با ریسک های خاص خود همراه است و باید در اولین قدم تمام بررسی های لازم را انجام داد این کشور میزبان بهترین دانشگاه های اروپا بوده و دانشجویان علاوه بر بهره مندی از امکانات آموزشی زیبایی های طبیعی را در بخش گردشگری و توریستی که در کمتر کشوری در جهان می توان یافت تجربه می کنند.

شما برای تحصیل در این کشور و یا اخذ ویزا نیازی به ارائه مدرک زبان در همان ابتدای کار نخواهید داشت و می توانید قبل از شروع ترم اصلی دانشگاه، دوره زبان خود را به اتمام برسانید.

دانشگاه های اتریش هیچ گونه محدودیت سنی ندارند اما بهتر است که در زمان ارسال درخواست گپ تحصیلی زیادی نداشته باشید.

چنانچه تمایل به بردن همراه به کشور اتریش را در دوران دانشجویی خود دارید باید این خبر خوش را به شما بدهیم که این کشور به شما اجازه می دهد تا بتوانید همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز همراهتان ببرید.

مشاوران مجرب و ممتاز شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با تلاش های مداوم هموراه می کوشند تا اطلاعات صحیح و البته به روز را در خصوص مهاجرت قانونی و حقوقی به شما عزیزان ارائه دهند، در همین راستا می توانید مقاله مهاجرت به اتریش را مطالعه کنید تا با روش های ورود به این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل در اتریش

محتوای تصویری و صوتی آماده شده در خصوص تحصیل در اتریش برای شما هست تا بتوانید با اطلاعات کلی لازم در مورد ویژگی های این کشور آشنا شوید.

لذا از شما دعوت می شود صحبت های مدیریت محترم مجموعه جناب آقای حسن رجبی را مشاهده بفرمائید.

پادکست تحصیل در اتریش

نمایش ویدیو درباره تحصیل در اتریش
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای تحصیل رایگان در اتریش، رایگان مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم

بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در اتریش تمایل دارند بدانند که تحصیل در دانشگاه های اتریش با داشتن مدرک دیپلم نیازمند چه قوانینی ست.

در ابتدا خوب است که بدانید منظور از مدرک دیپلم مدرک سپری نمودن 12 سال دوره تحصیلی در مقاطع مختلف مدرسه است ، این مدرک بیان می کند که فرد متقاضی تمامی آموزش های لازم قبل از دانشگاه را پیموده و صلاحیت ورود به دانشگاه را دارد.

تحصیل در اتریش به گونه است که دانش آموزان در سن 17 سالگی موفق به دریافت مدرک دیپلم خود می شوند و می توانند برای ورود به دانشگاه ها و یا هرگونه مرکز آموزش عالی اقدام کنند.

در برخی کشورها به دلیل مغایرت سیستم آموزشی با کشور مبدا ابتدا معادل سازی مدرک دیپلم انجام شده و در صورت نیاز دانش آموز دوره ای را طی نموده و پس از پشت سر گذاشتن واحدهای لازم آماده ورود به دانشگاه خواهد بود.

تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم

متقاضیانی که از ایران اقدام می کنند ، در صورتی می توانند تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم را داشته باشند که حتماً قبولی در دانشگاه های دولتی ایران را داشته و چندین ترم را در آن دانشگاه تحصیل و دارای معدل مناسبی باشند. توجه داشته باشید منظور از دانشگاه های دولتی، دانشگاه هایی هست که از طریق برگزاری آزمون سراسری دانشجو می پذیرند.

بنابراین ورود مستقیم از اتمام تحصیل دوازده ساله ایران به دانشگاه های کشور اتریش امکان پذیر نبوده و حتماً شما باید برای ورود به مقطع کارشناسی این کشور دانشجوی مقطع لیسانس باشید و یا این مقطع را تمام کرده باشید.

تحصیل رایگان در اتریش

مفهوم اساسی آموزش عالی در اتریش آزادی و خلاقیت در تحصیل است و می کوشد تا فرصت تحصیل را به صورت یکسان در اختیار همگان قرار دهد ، سیستم آموزشی در اتریش دولتی است و بنابراین دانشجویان حتی از کشورهای غیر اروپایی تحصیلات با کیفیت بدون پرداخت هزینه های تحصیلی سنگین را دریافت می کنند.

دقت داشته باشید که سیاست کشور اتریش بر آن است که تحصیل در دانشگاه های دولتی را به صورت رایگان به دانشجویان ارائه دهد به همین دلیل در انتخاب دانشجویان سخت گیرانه عمل می کند.

دانشجویان برای تحصیل در اتریش با طیف گسترده ای از دانشگاه و رشته های گوناگون رو به رو هستند و هر دانشگاه شرایط مخصوص به خود را دارد.

تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش برای مقطع دکترا با دریافت حقوق نیز همراه است که البته دانشجویان باید رزومه تحصیلی قوی را از خود ارائه دهند تا در رقابت با داوطلبان از سراسر جهان به موفقیت دست یابند.

توجه به این نکته ضروری است که منظور از تحصیل رایگان در اتریش این نیست که هیچ مبلغی را به دانشگاه پرداخت نمی کنید، بلکه شما موظف هستید هزینه های جاری دانشگاه یا ثبت نام را که مبلغی برابر با 726 یورو در ترم می باشد را پرداخت نمایید.

اما این مبلغ آنچنان در برابر شهریه دانشگاه های سایر کشورهای اروپایی کم هست که عملاً به تحصیل مجانی تعبیر می شود و افراد زیادی را خواهان تحصیل در اتریش کرده است.

اگر دوست دارید تحصیل رایگان داشته باشید، حتماً مقاله های زیر را بخوانید

زبان مورد نیاز تحصیل در اتریش

مانند تحصیل در آلمان ، زبان اصلی برای تحصیل در دانشگاه ها و مهاجرت تحصیلی به اتریش، آلمانی است و دانستن این زبان در خیلی از موارد ضروری می باشد؛ ولی با این حال به دلیل آنکه تحصیل بین المللی در اتریش بسیار محبوب تر شده ، دانشگاه ها برنامه های بیشتری را به خصوص دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

برای تحصیل به زبان آلمانی باید مهارت خود در زبان آلمانی را ثابت کنید برخی دانشگاه ها مدرک زبان آلمانی در سطح B2 و برخی دیگر در سطح C1 را می پذیرند که البته پیش تر اشاره کردیم می توانید در خود کشور اتریش دوره زبان را سپری کنید.

اگر متقاضی مدرک زبان آلمانی برای رشته هایی که به زبان آلمانی تدریس می شوند را ندارد باید ابتدا در دوره های زبان مخصوص دانشگاه ثبت نام کند و به مدت دو سال فرصت دارد تا این زبان را فرا بگیرد.

اگر مدرک زبان آلمانی در کشور خود دارید نیاز به گرفتن مدرک در کشور مقصد ندارید و می توانید مستقیما در کلاس های دانشگاه شرکت کنید.

تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش

Austria

تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش

طبق قوانین کشور اتریش کسانی که مایل به تحصیل و ارسال درخواست پذیرش با مدرک دیپلم هستند ، ابتدا باید در یکی از دانشگاه های کشور خود در رشته و مقطع مورد نظر پذیرفته شوند و با ارائه مدرک قبولی خود در دانشگاه های اتریش پذیرفته شوند. پس برای متقاضیان ایرانی شرکت در آزمون سراسری و قبولی در یکی از دانشگاه ها الزامی است و پیش شرط اصلی ورود به دانشگاه به شمار می رود.

این کشور دارای ۲۲ دانشگاه دولتی ، ۲۱ دانشگاه علمی کاربردی ، ۱۳ دانشگاه خصوصی و ۱۷ کالج تربیت معلم است که از شرایط پذیرش دانشگاه های اتریش در هر مقطعی ، داشتن مدرک دانشگاهی ایران در همان مقطع و یا دانشجو بودن در همان مقطع در ایران می باشد.

اگر در دانشگاه کشور خود واحدهایی را گذرانده باشید در هنگام پذیرش مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید شدن نیازی به پاس نمودن مجدد آنها نیست ، کسانی که برای ورود به مقطع فوق لیسانس اقدام می کنند نمی توانند مستقیما به این دوره وارد شوند و باید ابتدا واحدهای پیش نیاز را گذرانده و سپس دوره لیسانس خود را آغاز کنند.

 

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای اطلاعات صحیح نیازمندی های ورود به دانشگاه های اتریش، همین حالا تماس بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش

دانشگاه های اتریش به شما طیف گسترده ای از تحصیلات دانشگاهی را در دوره تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند که به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی تدریس می شوند.

تحصیل در این مقطع نیزبه صورت رایگان ( بسیار ارزان ) است در واقع تحصیل فوق لیسانس در اتریش بهترین فرصت برای افرادی است که قصد تحصیل در دانشگاه های معتبر را دارند اما استطاعت مالی شان در حدی نیست که بتوانند در کشورهایی مانند استرالیا و آمریکا و انگلستان ادامه تحصیل دهند.

پذیرش در دوره کارشناسی ارشد نیز مانند دوره کارشناسی نیازمند قبولی در دانشگاه های ایران است و دانشجو باید مدرک قبولی در دانشگاه های ایران را ارائه دهد.

تحصیل مقطع دکترا در اتریش

متقاضیان برای تحصیل مقطع دکترا در اتریش باید یک مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط با دوره تحصیلی خود در دکترا داشته باشند.

امکان تحصیل در بالاترین سطح تحصیلی ، یعنی تحصیل مقطع دکترا در اتریش را می توان در دانشگاه های عمومی انجام داد که امکان تحصیل در هر دو زبان انگلیسی و آلمانی نیز میسر است و دانشجو در طول سه سال تحقیق ، پایان نامه خود را ارائه می دهد.

به عنوان بخشی از دوره ، برای تکمیل پایان نامه در زمینه هایی نظیر روش های تحقیق ، تکمیل بررسی ادبیات و کمک های اضافی برای تجزیه و تحلیل آمار و استفاده از آنها برای کار خود ، آموزش خواهید دید.

برای درخواست تحصیل مقطع دکترا در اتریش ، دانشجو باید یک فرم درخواست تکمیل شده همراه با رونوشت های رسمی مدارک گذشته ، مدارک تحصیلی ، نامه های مرجع و یک بیانیه شخصی را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کند.

تحصیل مقطع دکترا در اتریش

روند پذیرش دوره دکترا در اتریش

پس از اینکه فرم درخواست کامل ارسال شد ، به منظور برنامه ریزی مصاحبه شخصی در پردیس دانشگاه یا مصاحبه ویدئویی اسکایپ ، با شما تماس گرفته می شود ، مصاحبه با کمیته پذیرش به منظور روشن کردن مسائل ناشی از درخواست و همچنین ارزیابی شخصیت متقاضیان انجام می گردد.

این مصاحبه همچنین به درک انتظارات متقاضیان در مورد دوره کمک می کند و در نهایت به تمام سوالات ممکن متقاضی پاسخ داده می شود و در آخرین مرحله پذیرش پروژۀ دکترا توسط یکی از اعضای هیئت علمی نظارت می شود.

کمیته پذیرش تصمیم عمومی پذیرش را براساس برآورد پتانسیل متقاضیان برای موفقیت تحصیلی می گیرد ؛ برای کمک به تصمیم گیری ، کمیته به دقت زمینه ( های ) مطالعه ، عملکرد تحصیلی ، انگیزه ، فعالیت های اضافی ، مصاحبه و توانایی تحصیلی را در نظر می گیرد.

نکته قابل توجه متقاضیان تحصیل دکترا در اتریش این است که اخذ پذیرش دکترا از دانشگاه های اتریش مقداری دشوارتر از پذیرش در سایر مقاطع می باشد یعنی دانشجو باید مدرک کارشناسی ارشد را از یک دانشگاه معتبر اخذ نموده باشد.

بورسیه تحصیلی اتریش در دوره دکترا

تحصیل در دوره دکترا در اتریش به دوصورت است : با بورسیه تحصیلی و یا بدون بورسیه ، در صورت تحصیل در دوره دکترا با بورسیه تحصیلی دانشجو از حقوقی معادل ۲۰۰۰ دلار برخوردار می شود اما در صورت تحصیل بدون بورسیه تحصیلی دانشجو خود ملزم به پرداخت هزینه های تحصیلی می باشد.

داشتن مقالات علمی داخلی و خارجی و یافتن استادی که بتواند پشتیبان شما در پروژه انتخابی تان باشد دریافت بورسیه تحصیلی را بسیار آسان می سازد ، از طرفی دانشجویان دکترا از حق کار ۳۰ ساعت در هفته برخوردار هستند که با درآمد حاصل از آن می توانند هزینه های زندگی و تحصیل را به راحتی بپردازند.

پذیرش در دانشگاه های اتریش

برای پذیرش از دانشگاه های اتریش تمام مدارک باید از آپریل تا 1 سپتامبر برای ترم زمستان و از نوامبر تا 1 فوریه برای ترم تابستان ارسال شوند این مهلت ها قابل تمدید نیست و بعضی از رشته ها نیاز به آزمون ورودی دارند مثل دانشگاه های پزشکی ، دانشگاه های هنر و برنامه های دوره های UAS.

این امکان وجود دارد که تاریخ بسته شدن درخواست برای امتحانات ورودی تا 6 ماه قبل از شروع ترم باشد؛ در سیستم آموزشی اتریش برنامه های کارشناسی معمولا 3 ساله هستند ( 6 تا 8 ترم ) و کل واحد های درسی که دانشجو باید بگذراند 240 واحد درسی می باشد.

دوره ی ارشد نیز معمولا دو ساله (2 تا 4 ترم ) و دوره دکتری نیز حداقل 6 ترم تحصیلی طول خواهد کشید تحصیل در مقطع دکتری در اتریش بر پایه تحقیق بنا شده و به نوع یک شغل به حساب می آید و دانشجو ممتاز از حقوق ماهانه نیز برخوردار می شود.

 

مدارک موردنیاز جهت ارائه به دانشگاه های اتریش

شرایط پذیرش دانشگاه های اتریش نسبت به برخی کشورهای اروپایی سخت تر و نسبت به برخی آسانتر می باشد و برای اخذ پذیرش باید مدارک زیر به دانشگاه تحویل داده شود:

  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش از دانشگاه
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی ( لیسانس و یا فوق لیسانس )
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه تحصیلی
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی یا آلمانی بسته به زبان مورد نظر برای تحصیل
  • فرم های مختلفی که باید پر شود از قبیل : فرم درخواست پذیرش ، فرم ثبت نام ، فرم مربوط به مالی ، مدرک پذیرش دانشجو همراه با عکس ، فرم برای ادامه تحصیل
  • نامه قبولی در کنکور و گواهی اشتغال به تحصیل در رشته مربوطه از دانشگاه

"اگر خواهان تحصیل به زبان انگلیسی و کم هزینه هستید، مقالات زیر را از دست ندهید"

تحصیل رشته های مهندسی در اتریش

هنگام تحصیل رشته های مهندسی در اتریش دانشجویان ابتدا علوم پایه را فرا گرفته و سپس با انجام پروژه های پژوهشی تحصیلات خود را به صورت عملی فرا می گیرند.
در انتهای هر دوره دانشجویان با ارائه یک پایان نامه و یا ساخت یک طرح عملی مدرک تحصیلی خود را دریافت خواهند کرد ، بخش های صنعتی مختلفی در اتریش فعال هستند که این امکان را برای دانشجویان فراهم می سازد تا بتوانند پس از تحصیل به کار مشغول شده و درآمد خوبی داشته باشند.
تمامی متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی بوده و به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشند ، همانگونه که در بالا گفتیم آغاز رشته مهندسی نیازمند گواهی قبولی در دانشگاه های سراسری ایران و گواهی اشتغال به تحصیل است.
تحصیل در دوره لیسانس در اکثر رشته ها سه سال به طول می انجامد و پس از آن می توان در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل داده و یا به کار مشغول شد و واحدهی گذرانده شده تا حد ممکن تطبیق داده خواهند شد.
تحصیل رشته های مهندسی در اتریش

کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی در اتریش

تحصیل در رشته های مهندسی در تمامی دانشگاه های اتریش به دو زبان آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است و دانشجویانی که مقطع قبل خود را از دانشگاه های آزاد ، پیام نور و غیره دریافت کرده اند قادر نخواهند بود تا مستقیم به دوره کارشناسی ارشد و یا دکترا وارد شوند.

از جمله رشته های مهندسی پر درخواست در دانشگاه های اتریش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق
  • مهندسی الکترونیک
  • فناوری اطلاعات
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی مکاترونیک
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی شهرسازی

هزینه های تحصیل در اتریش

هزینه تحصیل در هر کشور مجموعه ای از هزینه ها در زمینه های مختلف است که شهریه دانشگاه بخش اصلی آن را تشکیل می دهد و بسته به نوع دانشگاه متغیر است.

به طور کلی تحصیل در اتریش در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا کاملا رایگان است که البته برای تمامی رشته ها و مقاطع صدق نمی کند و برای تحصیل در برخی از رشته ها و یا دوره های کارشناسی ارشد و یا دکترا دانشجویان صرف نظر از ملیت موظف به پرداخت هزینه ثبت نام هستند.

دانشگاه های کشور اتریش به سه دسته دولتی ، خصوصی و علمی کاربردی تقسیم می شوند که تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش رایگان است و تنها هزینه ای که دانشجو می بایست به دانشگاه پرداخت کند حدود 726 یورو برای هزینه های اداری در هر ترم است.

هزینه های تحصیل در اتریش

برای بیمه و عضویت در اتحادیه دانشجویی مبلغی نزدیک به بیست یورو نیز از دانشجویان بین المللی و همچنین دانشجویان اتحادیه اروپا گرفته می شود ، هزینه ای که هر فرد به دانشگاه به عنوان هزینه تحصیل پرداخت می کند شامل هزینه های رفاهی و خدماتی دانشجویان می شود.

هزینه های دیگر مانند کتاب و سایر ملزومات تحصیلی نیز برای دانشجو در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو در هر سال هزینه به همراه دارد.

دانشگاه های اتریش معمولاً بر خلاف دیگر کشورها هزینه تقاضا ندارند و تنها هزینه های موجود برای دانشجو هزینه ترجمه مدارک و تایید سفارت و هزینه پست مدارک می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش

تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیز بسته به رشته و مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت است و بین 1000 تا 40000 یورو در سال برای دانشجو هزینه دارد ، همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی نیز باید پرداخت شود که کمتر از دانشگاه های خصوصی و حدود 750 یورو برای هر سال تحصیلی می باشد.

در دانشگاه های دولتی نیز در صورتی که دانشجو نتواند در موعد مشخص تحصیلات خود را به پایان برساند باید هزینه تحصیل خود را پرداخت نماید برای مثال در مقطع کارشناسی دانشجویی که طبق این قانون دوره تحصیلی خود را به پایان نرساند باید 726 یورو برای هر ترم اضافه شهریه پرداخت کند.

در دانشگاه های دولتی و مراکز آموزش عالی در تمامی مقاطع ، برخی هزینه ها غیر قابل اجتناب می باشد برای مثال هزینه دوره زبان آلمانی در کشور اتریش برای هر ترم 400 یورو میباشد که بر عهده دانشجوست و ربطی به دولت ندارد.

 

هزینه تحصیل رشته هنر و معماری در اتریش

رشته های هنری پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در اتریش است ، هزینه های تحصیل دانشگاه های معماری و موسیقی در تمامی مقاطع و درتمام رشته ها تک نرخی و تقریبا رایگان می باشد.

شهریه هر ترم 726 یورو که با شرط معدل بالا مبلغ قابل توجهی از آن به دانشجو باز گردانده می شود بعضی از دانشگاه ها مانند گراتس این شهریه را در صورتی که دانشجوی ایرانی حداقل ۹ واحد در ترم گذرانده باشد ، به صورت کامل برمی گرداند.

البته دانشجوان برای بدست آوردن چنین شرایط مناسبی برای تحصیل رایگان باید مقداری بیشتر از متقاضیان سایر رشته ها سختی بکشند ، رشته های موسیقی و معماری امتحان ورودی دارند و ابتدا باید در آزمون ورودی دانشگاه های اتریش قبول شوند.

علاوه بر رشته های هنری در دانشگاه های اتریش ، رشته های دیگری همچون اقتصاد ، تربیت بدنی ، روانشناسی ، حسابداری ، داروسازی و پزشکی نیز آزمون ورودی دارند و تلاش های بیشتری را جهت پذیرفته شدن می طلبند.

تحصیل در اتریش

هزینه زندگی دانشجویی در اتریش

هزینه زندگی دانشجویی نیز بخش مهمی از مجموع هزینه های تحصیل در اتریش را تشکیل می دهد ، کیفیت زندگی در اتریش بسیار بالا است ولی با وجود امکاناتی که به شهروندان خود ارائه می دهد هزینه زندگی زیادی را در میان بسیاری از کشور های اروپایی ندارد.

هزینه زندگی در هر ایالت و شهر اتریش متفاوت است در شهرهای دانشجویی معمولا هزینه ها مناسب تر از شهرهای دیگر و پایتخت آن یعنی وین است.

به طور متوسط یک فرد دانشجو باید هزینه ماهانه ۸۰۰ تا 1200 یورو را برای مخارج خود در نظر بگیرد که در شهرهایی که عمدتا دانشجویی هستند این هزینه ها کمتر می شود و به ششصد تا هشتصد یورو می رسد.

هزینه دیگری که باید دانشجویان پرداخت کنند هزینه بیمه است که حدود پنجاه یورو است و هزینه حمل و نقل و جابه جایی در حدود دو و نیم یورو است.

هزینه مسکن در دوران دانشجویی در اتریش

هزینه مسکن و یا خوابگاه مهم ترین بخش هزینه زندگی دانشجو را شامل می شود که می تواند تا ۴۵۰ یورو در ماه باشد.
برای دانشجویانی که خوابگاه ندارند و مجبورند خانه کرایه کنند هزینه متوسط یک خانه یک خوابه حدود ۶۳۰ یورو در مرکز شهر است که این هزینه در حومه شهر تقریبا نصف می شود و حدود ۴۹۰ یورو در می آید.
اما توجه داشته باشید در شهرهای مختلف و با توجه به مساحت خانه ها ، هزینه ها نیز متفاوت است ، هزینه های برق و آب و اینترنت نیز محاسبه می شود که حداکثر به سیصد یورو با توجه به مصرف می رسد.
اگر تصمیم دارید آپارتمان را به اشتراک بگذارید ، یک اتاق در پایتخت ممکن است مبلغ 400 یورو و دیگر شهرهای 250 تا 350 یورو هزینه کند ، شما می توانید از وب سایت به نامOeAD سرویس مبادله اتریش برای پیدا کردن مکان مناسب برای اقامت خود استفاده کنید.

Advantages or disadvantages

مزایا و معایب تحصیل در اتریش

در ابتدای مقاله دلایل متعددی را برای شما عزیزان ذکر نمودیم که می توانند در انتخاب کشور اتریش به عنوان مقصد تحصیلی شما را ترغیب نمایند. اتریش تاریخ طولانی در تحصیلات عالیه دارد و برخی از بهترین فیلسوفان اروپایی ، دانشمندان و نویسندگان در این کشور تحصیل و زندگی می کنند اما نباید از معایب و ریسک هایی که برای هر دانشجو نیز وجود دارد غافل شوید. به عنوان مثال در اتریش امکان تغییر رشته وجود ندارد و شما نمی توانید از دوره لیسانس به فوق لیسانی رشته تحصیلی تان را تغییر دهید.

مزایا و معایب تحصیل در اتریش
بسیاری از افرادی که برای تحصیل در اتریش مهاجرت می کنند تصور تحصیل به زبان انگلیسی را دارند در صورتی که این زبان در مراکز آموزشی بسیار کم کاربرد داشته و برای زندگی و ارتباط روزانه حتما به زبان آلمانی نیاز خواهید داشت که یادگیری آن برای بسیاری از افراد دشوار است.
اگرچه هزینه زندگی دانشجویی در اتریش بالا نیست اما در مجموع اتریش از کشورهای گران اروپا شناخته می شود و شما باید بابت هزینه های خود برآورد دقیقی داشته و منبع تامین مالی خوبی نیز داشته باشید.

دریافت مشاوره مهاجرتی تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش با وجود امکانات خوبی که دارد مزایا و معایب زیادی را نیز به همراه دارد ، آگاهی از این نقاط قوت و ضعف می تواند شما را مصصم به رفتن و یا از انتخابتان منصرف نماید. دقت کنید که مهاجرت مهم ترین تصمیم شما در زندگی ست که زمان و هزینه شما را به مدت چند سال مصرف خواهد کرد.

مهاجرت به هر شیوه ای ( تحصیلی ، کاری و غیره ) که انجام پذیرد به روحیه بالا و عزمی راسخ نیاز دارد هنگامی که اقدام به مهاجرت تحصیلی می کنید باید از مواردی مانند دانشگاه مناسب رشته تحصیلی تان ، هزینه زندگی و مخارج دانشگاه ، امکان کار همزمان با تحصیل و موارد دیگر اطلاع کامل داشته باشید تا خدایی نکرده پس از ورود به کشوری مانند اتریش با موارد پیش بینی نشده و غیرمنتظره مواجه نشوید.

در هنگام تصمیم به مهاجرت شما باید به این موضوع دقت داشته باشید که آیا پس از به پایان رساندن تحصیلات خود قصد بازگشت به ایران و یا ماندگاری در آن کشور را دارید ؛ اگر می خواهید در اتریش بمانید امکان کار و اخذ اقامت دائم به چه صورت است.

در زیر بیشترین پرسش هایی که از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در خصوص تحصیل در اتریش پرسیده شده است را پاسخ داده ایم ، چنانچه سوال دیگری در ذهن دارید که به جواب ان نرسیده اید از قسمت دیدگاه ها استفاده نمایید و یا تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار تحصیل در اتریش

خیر ، می توانید دوره های زبان را در اتریش بگذرانید اما توصیه ما این است که آلمانی را در کشور خود حداقل در سطح B2 بیاموزید تا هزینه های شما کاهش یابد.

بله ، اتریش به شما اجازه می دهد تا بتوانید همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز همراهتان ببرید اما آن ها اجازه کار نخواهند داشت

خیر ، شما می بایست حتما یک یا دو ترم را در دانشگاه سپری کرده باشید تا دیپلم شما پذیرفته شود چراکه بر خلاف بیشتر کشور ها دوره دبیرستان در اتریش 13 سال است.

این امکان برای مقاطع بالا مانند مقطع دکترا امکان پذیر است ، اما در دانشگاه های خصوصی اتریش هم می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید که البته هزینه های بسیار بیشتری خواهد داشت.

بله ، خوشبختانه در اتریش محدودیت سنی برای تحصیل وجود ندارد اما بهتر است گپ تحصیلی کمی داشته باشید.

برای ورود به مقطع لیسانس در اتریش شما علاوه بر اخذ مدرک دیپلم بایستی در یکی از دانشگاه های دولتی ایران در مقطع لیسانس پذیرفته شده باشید و سپس بقیه اقدامات را انجام دهید.

بله ، شما می توانید به زبان انگلیسی و تنها با داشتن مدرک آزمون آیلتس در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید ، اما به یاد داشته باشید مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل در اتریش در مقاطع ارشد و دکترا مورد قبول نیست.

شما برای تحصیل در این دانشگاه ها نیازی به قبولی در کنکور ایران را ندارید ، می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید و همچنین این دانشگاه ها به شما ضمانت اشتغال پس از تحصیل را خواهند داد اما هزینه تحصیل را باید خودتان به عهده بگیرید.

هزینه درخواست ویزا در حدود ۸۰ یورو است ضمن اینکه گذرنامه تان تا زمان مشخص شدن ویزا در سفارت باقی خواهد ماند ، مدت زمان پاسخگویی حداکثر 4 ماه خواهد بود.

تلاش کنید با آگاهی و بررسی کامل برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید تا با هیچ گونه مشکل و یا پشیمانی مواجه نشوید به خاطر داشته باشید که موسسه مهاجرتی رجبی با کمک کارشناسان دفاتر شیراز و تهران خود به عنوان معتبرترین موسسه مهاجرتی به اتریش می تواند در اتخاذ بهترین تصمیم برای تمامی مراحل رسیدن شما به تحصیل در اتریش یار و همراه شما باشد ، با مطالعه مقاله تحصیل در خارج از کشور ، امن ترین و بهترین کشورهای جهان برای تحصیل را بشناسید.

چنانچه اطلاعات تخصصی در خصوص رشته ها در اتریش نیاز دارید حتماً مقالات زیر را بخوانید

2 دیدگاه در “تحصیل در اتریش

  1. تحصیل در اتریش مهدیه گفت:

    سلام من پزشک عمومی هستم و قصد دارم در رشته phd تغذیه در یکی از دانشگاههای اتریش تحصیل کنم چطور میتونم پذیرش از دانشگاه بگیرم؟؟ چه مدارکی لازم داره و این روند چقدر طول میکشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.9/5 - (50 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه