تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا انتخابی است که در آن دانشجویان از اعتبار مدرک بین المللی بسیار بالا و سطح آموزش و تحقیقات با کیفیت برخوردار هستند.

تعدادی از دانشگاه های استرالیا بر اساس آخرین رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان QS در ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان برای پزشکی قرار گرفته اند ، مدارک پزشکی دانشگاه های استرالیا به عنوان دوره های تحصیلات تکمیلی یا دوره کارشناسی در ، دسترس است.

در این مقاله مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با توجه به محبوبیت تحصیل پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا را بررسی خواهند کرد ، مشاوران مجرب ما پیشتر هم مقاله تحصیل در استرالیا را در همین سایت تقدیم کرده اند که توصیه می کنیم در کنار این محتوا ، آن مقاله را نیز مطالعه نمایید تا اطلاعات جامع تری کسب نمایید.

استرالیا به سرعت به یکی از مکان های پرطرفدار برای تحصیلات عالیه در خارج از کشور تبدیل شده است و اکنون بیشتر متخصصان پزشکی قصد دارند به مدارس برتر پزشکی در استرالیا بروند.

پذیرش در این کشور بر اساس معدل و نتایج آزمون های ورودی انجام می شود ، دانشجویان پس از چند سال اقامت در این کشور می توانند برای اقامت دائم و شهروندی اقدام نمایند ، پزشکی استرالیا یکی از پر طرفدارترین رشته ها می باشد که باعث شده ورود به این رشته رقابتی شود ؛ دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می دهند قوانین مخصوص و سخت خود را دارند که نشان دهنده کیفیت آموزشی آنها است.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

در فیلم اطلاعات کلی و بسیار مفیدی در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا ارائه شده ، پادکست همین ویدئو هم در دسترس است که می توانید آنرا ذخیره کرده یا به اشتراک بگذارید.

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا ​

نمایش ویدیو درباره روناک

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا به عنوان دوره کارشناسی ارشد یا دوره کارشناسی ارائه می شود ، برنامه تحصیلات تکمیلی دکترای پزشکی می باشد و برنامه کارشناسی لیسانس پزشکی ، لیسانس جراحی است.

برخی از دانشگاه های استرالیا فقط تحصیلات تکمیلی در رشته پزشکی را تدریس می کنند ، برخی دیگر فقط یک دوره کارشناسی را ارائه می دهند ؛ همچنین چند دانشکده پزشکی وجود دارد که دوره هایی را هم برای مقطع کارشناسی و هم برای دانشجویان کارشناسی ارشد ارائه می دهند.

دوره کارشناسی پزشکی یک برنامه آموزشی پنج تا شش ساله است در حالی که دوره تحصیلات تکمیلی پزشکی 2 سال آموزش بالینی و دو سال آموزش است.

برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک در استرالیا حداقل باید مدرک کارشناسی دندانپزشکی داشته باشید ، به طور معمول ، دوره های کارشناسی دندانپزشکی در استرالیا به 5 تا 7 سال تحصیلات تمام وقت نیاز دارد ، از جمله در اینجا تجربه بالینی به عنوان بخشی از دوره شما است ؛ از طرف دیگر ، انجام برنامه های تحصیلات تکمیلی در دندانپزشکی ممکن است 4 سال مطالعه تمام وقت داشته باشد ؛ پس با توجه به آنچه گفته شد ، شما می توانید پس از اتمام 9 تا 10 سال تحصیل در کشور استرالیا دندانپزشک شوید.

توجه داشته باشید که شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا این گونه است که پس از گذراندن مدرک دندانپزشکی ، طبق قانون مجبور به ثبت نام در انجمن دندانپزشکی در استرالیا هستید تا اجازه فعالیت در حرفه خود را داشته باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های علوم پزشکی در استرالیا با دریافت بورسیه تحصیلی ؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پری مدیکال در استرالیا

همان گونه که پیش از این بیان شد دو روش برای تحصیل  پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا وجود دارد که یکی از آن ها تحصیل بعد از دوره دبیرستان و دیگری پس از سپری کردن دوره های پری مدیکال در استرالیا است ، قطعا برای ایرانی های خواهان تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا تحصیل در دوره پری مدیکال و و آماده سازی برای تحصیل در رشته پزشکی گزینه مناسب تری است.

در استرالیا قبل از اینکه افراد به دانشکده پزشکی مراجعه کنند ، معمولا در یک دوره کارشناسی مشغول به تحصیل می شوند که آنها را برای تحصیل در رشته پزشکی آماده می کند ، دوره های پری مدیکال می تواند دانش آموزان را در مسیر ادامه تحصیل و در نهایت مشاغل در رشته پزشکی قرار دهد.

این دوره طراحی شده است تا شما را به یک پایه محکم در زمینه تحصیلات تکمیلی پزشکی ، دندانپزشکی ، مطالعات دامپزشکی ، بینایی سنجی ، پدیاتری ، فیزیوتراپی یا داروسازی تبدیل کند ، بسته به اینکه کدام رشته را انتخاب می کنید ، این دوره به طیف گسترده ای از تحصیلات تکمیلی یا گزینه های شغلی حرفه ای در علوم فیزیکی و زندگی ، بهداشت و درمان و اطلاعات پزشکی بهداشت ختم می شود.

دوره های پری مدیکال در استرالیا

خلاصه دوره پری مدیکال در استرالیا

کارشناسی پری مدیکال ، علوم و بهداشت یک مدرک کارشناسی سه ساله است که پایه ای محکم برای تحصیلات تکمیلی پزشکی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی ، بینایی سنجی ، پدیاتری ، فیزیوتراپی یا داروسازی است ؛ دانش آموزان با عملکرد بالا از طیف متنوعی از زمینه ها بهره مند می شوند.

این دوره محتوای اصلی را برای ورود به دانشکده پزشکی شامل سواد دانشگاهی ، مهارت های تفکر انتقادی و درک آنچه برای موفقیت در یک پزشک بهداشتی لازم است ، کشف خواهد کرد و فعالیت های فوق برنامه رهبری ، فداکاری و همکاری شما را نشان می دهد ؛ از سال اول خود فرصت حضور در طیف گسترده ای از فعالیت های داوطلبانه و غنی سازی در جامعه را خواهید داشت.

در سال اول ، شما مباحث اصلی را در آناتومی ، زیست شناسی ، شیمی ، فیزیولوژی ورزشی و تغذیه مطالعه خواهید کرد ؛ در سال دوم ، تحت هدایت هماهنگ کننده دوره ، می توانید علایق خود را با انتخاب یکی از مناطق مطالعه زیر تنظیم کنید:

  • تحقیقات زیست پزشکی
  • علم ورزش
  • علوم پزشکی
  • پزشکی مولکولی
  • تغذیه

در سال سه ، یک موضوع مطالعات موردی پزشکی را در سرتاسر موضوعات در همان قالب یادگیری موردی استفاده شده توسط مدارس پزشکی تحصیلات تکمیلی در سراسر جهان بررسی می کند ؛ موارد از طریق خلاصه شواهد بیمار محور ، ارائه ویدیوهای گروهی ، انتقادات کارآزمایی بالینی و مباحثات پیرامون مسائل اخلاقی مورد بررسی و مدیریت قرار می گیرد.

درباره استرالیا چه می دانید؟ مقالات زیر اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهد.

شرایط ورود برای تحصیل در دوره پری مدیکال

  • متقاضیان با دیپلم دبیرستان
    • نمره ATAR شاخص 90 یا بالاتر با نمره 50+ در انگلیسی ATAR ، ادبیات ATAR یا انگلیسی ATAR به عنوان یک زبان یا گویش اضافی (EALD) ؛ یا
    • حداقل نمره دیپلم بین المللی (IB) 33
  • متقاضیان با تحصیلات عالی
    • حداقل یک ترم تحصیل تمام وقت در هر دوره کارشناسی با حداقل معدل70٪
    • توصیه نامه ای از طرف رئیس یا نماینده دانشگاه محل تحصیل
    • ترم های کافی در مقطع کارشناسی برای تکمیل چهار دوره گواهی پیش پزشکی (به طور معمول چهار ترم).

مزایای تحصیل در دوره پری مدیکال در استرالیا

  • پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه پری مدیکال ، شما می توانید مسیر مستقیم به مقاطع لیسانس را در دانشگاه های پزشکی استرالیا تضمین کنید.
  • در این دوره موضوعات مرتبط دانشگاه را با محتوای دوره با کیفیت بالا و آموزش استثنایی مطالعه کنید.
  • شما یک تأییدیه ثبت نام (CoE) و ویزا را برای کل مدت تحصیل در سال صادر شده توسط دانشگاه دریافت خواهید کرد.
  • دوره های پری مدیکال دانشجویانی که فقط سال 11 را به پایان رسانده اند ، اما می خواهند آموزش بین المللی خود را شروع کنند ، گزینه های انعطاف پذیری دارند ، یعنی افراد می توانند دوره پیش دانشگاهی خود را در این کشور بگذرانند.
  • دانشجویانی که برنامه پری مدیکال خود را با موفقیت به پایان می رسانند ، نیازی به ارائه مدارک مربوط به IELTS برای برآوردن شرایط انگلیسی دانشگاه ندارند.
آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی استرالیا

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی استرالیا

یکی از شرایط و الزامات پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی استرالیا است ، نتایج آزمون های UMAT/ GAMSAT/ MCAT برای پذیرش و تحصیل پزشکی در  استرالیا قابل قبول است که در ادامه با این آزمون ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

آزمون GAMSAT

آزمون GAMSAT آزمون پذیرش پزشکی برای تحصیلات تکمیلی است ، از این آزمون به عنوان یک مانع بزرگ یاد شده است و برای بسیاری نگران کننده است ، زیرا شامل 5/5 ساعت طاقت فرسای MCQ و مقاله نویسی است که شامل موضوعات مختلف در علوم انسانی و علوم است.

به طور کلی ، مدارس تحصیلات تکمیلی پزشکی به حداقل معدل حدود 5.0 و نمره GAMSAT حدود 50 نیاز دارند ، نمرات رقابتی اغلب بسیار بالاتر از این است.

GAMSAT توسط شش دانشگاهی که برنامه های تحصیلات تکمیلی پزشکی را ارائه می دهند مورد نیاز است ، با تست های دیگر استعداد متفاوت است زیرا تمام روز طول می کشد و می توانید هر چند بار که دوست دارید آن را انجام دهید.

همچنین می توانید با امتیازات دو سال قبل برای تحصیل در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، بینایی سنجی ، طب اطفال ، داروسازی و علوم دامپزشکی در دانشگاه های استرالیا ، انگلیس و ایرلند برای پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی درخواست پذیرش کنید.

فرمت آزمون GAMSAT

GAMSAT دو بار در سال برگزار می شود که در اواخر ماه مارس / اوایل آوریل در ایرلند و استرالیا ، و حدود اواسط / پایان ماه سپتامبر در انگلستان و استرالیا است ، البته با مکان های کمتر موجود این برنامه توسط شورای تحقیقات آموزشی استرالیا (ACER) اداره می شود و نیاز به ثبت به موقع دارد.

برای این آزمون به سطح زیر دانش نیاز دارد:

  • زیست شناسی و شیمی – سطح سال اول دانشگاه
  • فیزیک – سطح سال 12 تحصیل در دبیرستان های استرالیا
  • انگلیسی – سطح انگلیسی استاندارد HSC

این آزمون برای تحصیل پزشکی در استرالیا یک روز کامل طول می کشد ، یعنی از 8 صبح تا حدود 4 بعدازظهر و بخش 1 شامل 75 سوال در 100 دقیقه از علوم انسانی و علوم اجتماعی ؛ بخش 2 مقاله ارزیابی ارتباط کتبی (1 ساعت) و بخش 3 شامل 110سوال علوم فیزیکی در 170 دقیقه بعد از ناهار 1 ساعته است.

نحوه آماده شدن برای آزمون GAMSAT

بهترین روش برای آمادگی برای بخشهای 1 و 2 تا آنجا که ممکن است به طور گسترده کتب مربوطه مطالعه شود ، آگاهی از آخرین اخبار پزشکی ایده خوبی است – اما این شامل خواندن رمان و شعر ، و همچنین نشریات دوره ای است.

برای آماده سازی برای بخش 3 ، بهتر است از طریق مواد آماده سازی که می توانید به صورت آنلاین (یا از ارائه دهنده آزمون ACER) پیدا کنید ، کار کنید ؛ تمرین پاسخ با مثال سوالات به شما کمک می کند مهارت های آزمون خود را تقویت کنید ، شما همچنین باید در مورد فیزیک سطح A و متون شیمی و زیست شناسی سال اول دانشگاه تبادل نظر کنید.

با بهترین دانشگاه های پزشکی در برخی کشورهای جهان آشنا شوید.

آزمون ISAT

آزمون بین المللی پذیرش دانشجو (ISAT) یک آزمون اجباری برای ورود به رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و سایر مراقبت های بهداشتی است که توسط برخی از موسسات آموزشی استرالیا به دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

آزمون ISAT توسط شورای تحقیقات آموزشی (ACER) برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا و البته برخی دیگر از رشته های علوم پزشکی تهیه شده است تا نشانه ای از توانایی های شناختی دانشجویان بین المللی را که برای ورود به دانشگاه استرالیا درخواست کرده اند ، ارائه دهد ،؛ آزمون 3 ساعته مبتنی بر رایانه شامل 100 سوال چند گزینه ای است که برای ارزیابی هر یک از داوطلبان از مهارت های استدلال انتقادی و کمی استدلال طراحی شده است.

آزمون پذیرش دانشجویان بین المللی (ISAT) ابزاری معتبر و مطمئن برای انتخاب است که توانایی های عمومی تحصیلی را برای مقابله با خواسته های فکری اکثر دوره های عالی مهم ارزیابی می کند ، ISAT استدلال انتقادی و استدلال کمی را ارزیابی می کند.

ISAT به صورت واحدی ارائه می شود و این آزمون موارد زیر را ارزیابی می کند:

  • استدلال انتقادی – درک ، تحلیل ، ارزیابی و گسترش ایده ها ؛ سوالات مربوط به حوزه های علوم انسانی و علوم اجتماعی است.
  • استدلال کمی – نتیجه گیری ، تصمیم گیری و حل مشکلات ؛ سوالات مربوط به ریاضیات و حوزه علوم است.

لیست دانشگاه های پزشکی که نمره ISAT را می پذیرند

ISAT به عنوان بخشی از شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن دانشگاه های استرالیا مورد نیاز است:

  • دانشگاه موناش ، ملبورن – پزشکی در مقطع کارشناسی
  • دانشگاه موناش ، دانشگاه مالزی – پزشکی در مقطع کارشناسی
  • دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) – پزشکی در مقطع کارشناسی
  • دانشگاه کوئینزلند – پزشکی در مقطع کارشناسی
  • دانشگاه کوئینزلند – دندانپزشکی در مقطع کارشناسی
  • دانشگاه سیدنی – علوم دامپزشکی
  • دانشگاه تاسمانی – پزشکی کارشناسی (لینک دانشکده پزشکی)
  • دانشگاه تاسمانی – پزشکی کارشناسی – 2 (پیوند دانشجویان بین المللی)
  • دانشگاه استرالیای وسترن – مسیر دانشجویی بین المللی برای فارغ التحصیلی پزشکی و دندانپزشکی
  • دانشگاه وسترن سیدنی (UWS) – پزشکی در مقطع کارشناسی

آزمون ورودی MCAT

آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) یک آزمون استاندارد مبتنی بر رایانه برای دانشجویان پزشکی آینده در ایالات متحده ، استرالیا ، کانادا و جزایر کارائیب است که برای ارزیابی مسئله ، تفکر انتقادی ، تجزیه و تحلیل کتبی و دانش مفاهیم و اصول علمی طراحی شده است ؛ قبل از سال 2006 ، این آزمون یک آزمون کاغذ و مداد بود و از سال 2007 ، تمام امتحانات مبتنی بر رایانه بوده اند.

جدیدترین نسخه آزمون در آوریل 2015 معرفی شد و تکمیل آن 7.5 ساعت طول می کشد ، امتیاز این آزمون در بازه 472 تا 528 است ، MCAT توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا (AAMC) اداره می شود.

اگر قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا را دارید می توانید برای شرکت در آزمون ها با مشاوران شرکت رجبی مشورت کنید.

شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا

شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا چیست؟ دانشکده های پزشکی در استرالیا معیار های پذیرش خود را به طور مستقل تعیین می کنند ، در نتیجه شرایط ورود به دوره های پزشکی با توجه به دانشگاه مورد نظر شما تغییر می کند ، اما بسته به دوره و ملیت شما نیز در همین دانشگاه اختلافاتی وجود دارد.

شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا

از آنجا که دانشکده های پزشکی در استرالیا تعداد زیادی درخواست دریافت می کنند ، معیار های دقیقی برای پذیرش دانشجویان خود اعمال می کنند ، همانطور که انتظار می رود ، برنامه های تحصیلات تکمیلی رقابتی تر هستند و کمیته های پذیرش ممکن است به اسناد اضافی برای ارزیابی مناسب بودن شرایط شما برای دوره های مورد نیاز نیاز داشته باشند.

همچنین برای دانشجوی بین المللی لیست شرایط ورود به دانشگاه برای تحصیل در کشور استرالیا ممکن است مدارک بیشتری نسبت به افراد مقیم استرالیا داشته باشد ، پوشه درخواست شما برای تحصیل پزشکی در استرالیا باید حاوی مدارک زیر باشد:

  • گواهی پایان دوره دبیرستان
  • گواهی مدرک معتبر
  • مهارت زبانی
  • امتیاز ATAR( رتبه قبولی درجه سوم استرالیا)
  • مصاحبه
  • مشخصات شخصی

نحوه درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی در استرالیا

برای کسانی که متقاضی پزشکی در لیسانس در استرالیا هستند ، صلاحیت به طور کلی بر اساس ترکیبی از نتایج آزمون دبیرستان و UCAT ANZ و عملکرد در یک مصاحبه ارزیابی می شود.

دانشجویان مشتاق پزشکی همچنین باید توجه داشته باشند که چه مقاطعی را در دبیرستان بخوانند ؛ مطمئنا مطالعه دروس موضوعی که بنیان علمی محکمی را فراهم می کنند برای تحصیل پزشکی در استرالیا سودمند خواهد بود ، اما لزوما مورد نیاز دانشگاه ها نیستند.

مثلا دانشگاه سیدنی ریاضیات را به عنوان یک پیش شرط در نظر گرفته است ؛ به طور کلی ، دانشگاه هایی که دروس پیش نیاز ندارند به دانشجویان توصیه می کنند سال ۱۲ شیمی (یا معادل آن) را بگذرانند.

حداقل شرایط آزمون ورودی ATAR بین دانشگاه ها متفاوت است ؛ با این حال ، دانشجویانی که به میزان کافی ATAR نرسند ، نباید از حرفه پزشکی خود منصرف شوند ، زیرا گزینه های زیادی برای مسیر پزشکی تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

نحوه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی پزشکی در استرالیا

در مرحله اول ، متقاضیان باید حداقل یک مدرک لیسانس را گذرانده باشند.

نیازی به این نیست که این لیسانس در حیطه پزشکی باشد ، بنابراین دانشجویان از هر مقطع کارشناسی می توانند درخواست دهند ، با این حال دانشگاه دیکین برای لیسانس مرتبط امتیاز قایل است.

نکته مهم اینکه ، اکثر دانشگاه ها به مطالعات پیش نیاز پزشکی نیاز ندارند ، دانشگاه ملبورن پیش نیازهای خود را تدریج حذف می کند اما  دانشگاه کوئینزلند از سال ۲۰۲۲ به بعد مطالعات پیش نیاز را انجام می دهد.

با این حال بسیاری از دانشجویانمتقاضی تحصیل پزشکی در استرالیا تصمیم می گیرند که یک لیسانس در علوم زیست پزشکی (یا مشابه آن) بگیرند.

نتایجی که در طی دوره لیسانس کسب می کنید نیز از نکات مهم هنگام درخواست برای برنامه پزشکی تحصیلات تکمیلی است ، پیشنهادات برای مصاحبه براساس معدل متقاضی ارائه می شود و بسته به اتمام تحصیلات تکمیلی ، همراه با نمره GAMSAT متفاوت خواهد بود

معیارهای پذیرش رشته پزشکی در استرالیا

 معیارهای پذیرش رشته پزشکی در استرالیا بسیار خاص و رقابتی است. رتبه قبولی درجه سوم استرالیا یا ATAR عددی بین ۰ تا ۹۹٫۵ است که موفقیت شما در سال ۱۲ تحصیلات را در مقایسه با همه دانش آموزان هم سن ارزیابی می کند.

اگر گواهینامه پایان تحصیل در دبیرستان را در خارج از کشور اخذ کرده اید ، صلاحیت شما باید توسط دانشگاه انتخابی شما در استرالیا شناخته شود ؛ حداقل صلاحیت شما باید معادل ۱۲ سال تحصیل در کشور استرالیا باشد ، باید توجه داشت که دانشگاه های استرالیا مدارک دبیرستان خارجی را قبول می کنند ، اما همه مدارک دبیرستان خارجی در این کشور قابل قبول نیست.

روش های ارزیابی دانشجویان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا از دانشگاه به دانشگاه دیگر تغییر می کند ، برخی ممکن است درخواست شما را جامع ارزیابی کنند ، برخی ممکن است تأکید بیشتری بر نمرات شما داشته باشند ، ما به شما توصیه می کنیم سعی کنید نمرات بالاتری را در دبیرستان خود کسب کنید ، به ویژه در دروس خاص مانند انگلیسی ، زیست شناسی ، شیمی ، علوم فیزیکی زیرا آنها به طور قابل توجهی شانس قبولی شما را افزایش می دهند.

معیارهای پذیرش رشته پزشکی در استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا به زبان انگلیسی است ، به همین ترتیب شما باید در یک آزمون استاندارد مانند آیلتس یا تافل شرکت کنید و نمره بالاتر از یک میزان قابل قبول را بدست آورید و آن را در برنامه خود بگنجانید ، حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای تحصیل پزشکی در استرالیا ۷ است.

نحوه درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی در استرالیا

برای کسانی که متقاضی پزشکی در لیسانس در استرالیا هستند ، صلاحیت به طور کلی بر اساس ترکیبی از نتایج آزمون دبیرستان و UCAT ANZ و عملکرد در یک مصاحبه ارزیابی می شود.

دانشجویان مشتاق پزشکی همچنین باید توجه داشته باشند که چه مقاطعی را در دبیرستان بخوانند ؛ مطمئنا مطالعه دروس موضوعی که بنیان علمی محکمی را فراهم می کنند برای تحصیل پزشکی در استرالیا سودمند خواهد بود ، اما لزوما مورد نیاز دانشگاه ها نیستند.

مثلا دانشگاه سیدنی ریاضیات را به عنوان یک پیش شرط در نظر گرفته است ؛ به طور کلی ، دانشگاه هایی که دروس پیش نیاز ندارند به دانشجویان توصیه می کنند سال ۱۲ شیمی (یا معادل آن) را بگذرانند.

حداقل شرایط آزمون ورودی ATAR بین دانشگاه ها متفاوت است ؛ با این حال ، دانشجویانی که به میزان کافی ATAR نرسند ، نباید از حرفه پزشکی خود منصرف شوند ، زیرا گزینه های زیادی برای مسیر پزشکی تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

پیش نیاز های دوره پزشکی در استرالیا

بعضی از دانشگاه های پزشکی استرالیا برای تحصیل در سال آخر دبیرستان به موارد پیش نیاز خاصی نیاز دارند ، مانند شیمی برای دانشگاه موناش ، بنابراین ، متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی در این کشور باید اطمینان حاصل کنند که موضوعاتی را انتخاب می کنند که می توانند شرایط آن ها را برآورده کنند ؛ اگر یک موضوع پیش نیاز خاص را مطالعه نکنید و یا نمره کافی تحصیل در آن موضوع را کسب نکنید ، مجاز به ورود به دوره های پزشکی در مقطع کارشناسی در برخی از دانشگاه ها نخواهید بود.

به طور کلی ، بسیاری از دانشگاه های استرالیا به موارد زیر نیاز دارند:

  • تکمیل مطلوب انگلیسی یا سایر موضوعات انگلیسی / ادبیات
  • اتمام رضایت بخش ریاضیات ، فیزیک و / یا شیمی ؛ لطفا توجه داشته باشید که این مورد بین دانشگاه ها متفاوت است ، بنابراین مهم است که در مورد دانشگاه های خاص مورد علاقه خود تحقیق کنید.
نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف

تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی  با تلاش خستگی ناپذیر و دلسوزانه در کنار شما هستند تا به اهداف مهاجرتی خود برسید. 

کارشناسان رجبی در راستای مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های مختلف جهان ، موفقیت های کم نظیری داشته اند.

در ویدئوی ارائه شده در این بخش تصویر پذیر کشورهای مختلف را میبینید که تنها مربوط به مدت زمان کمی بوده است. 

شما هم می توانید با تحقیق و اعتماد قدم در راه مهاجرت تحصیلی بگذارید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های پزشکی جهان با دریافت مشاوره های حضوری و غیر حضوری.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

در استرالیا ۹ دانشکده دندانپزشکی وجود دارد ، این موارد در نیو ساوت ولز ، ویکتوریا ، کوئینزلند ، استرالیای غربی و استرالیای جنوبی قرار دارند و بسته به اینکه در کدام مسیر گام بردارید ، حداقل ۵ تا ۷ سال برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا زمان لازم است.

شش دانشگاه از ۹ دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا دانشجویان کارشناسی را مستقیما پذیرش می کنند ، سه دانشگاه (سیدنی ، ملبورن و استرالیای غربی) برنامه هایی را برای دوره های تحصیلات تکمیلی دندانپزشکی برای دانشجویانی که سال ۱۲ با موفقیت بالا سپری کرده در نظر گرفته اند ، این دانشگاه ها کاملا رقابتی هستند و معمولا به حداقل ۹۹ در نمره ATAR و در بعضی موارد به مصاحبه ، نمره UCAT و سایر شرایط پذیرش نیاز دارند.

همچنین لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه ها متقاضیانی را که دارای مدرک کارشناسی کامل یا جزئی هستند را می پذیرند ، شرایط تحصیل دندانپزشکی در استرالیا در مقطع کارشناسی همچنین می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نمره UCAT
  • یک مصاحبه
  • فرم ATAR پیش بینی شده
  • یک مهارت دستی و آزمون آگاهی مکانی
  • نیاز های بینایی
  • یک درخواست کتبی
  • تکمیل پرسشنامه
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • بررسی کار با کودکان
  • موضوعات پیش نیاز
  • اتمام آموزش کمک های اولیه قبل از شروع دوره
  • بررسی های بهداشتی و واکسیناسیون
شرایط تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

نحوه تحصیل در رشته دندانپزشکی در استرالیا

برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا دو روش وجود دارد ،که یکی از ۵ سال و دیگری بیش از ۷ سال طول می کشد ؛ متداول ترین راهی که باید برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک واجد شرایط دنبال کنید ، کسب نمره مورد نیاز دانشگاه پذیرش دانشگاه (UAI) برای ورود به دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی است.

دانشگاه های مختلف درجات مختلفی مانند لیسانس جراحی دندان (B.D.S) ، لیسانس دندانپزشکی (B.Dent) ، لیسانس علوم دندانپزشکی (B.D. Sc) یا لیسانس بهداشت دهان و دندان در علوم دندانپزشکی (B.O.H.D.C) ارائه می دهند ، هیچ تفاوتی بین آموزش ارائه شده توسط هر یک از این دوره ها وجود ندارد.

ورود به دوره های تحصیل در رشته دندانپزشکی بسیار رقابتی است ، لازم است قبل از اخذ پذیرش ، آزمون کارشناسی پزشکی و علوم بهداشت (UMAT) را گذرانده و در یک مصاحبه ساختاری شرکت کنید.

البته می توانید پس از گذراندن مدرک تحصیلی در یک رشته مرتبط ، برای مدرک تحصیلات تکمیلی پزشکی دندان پزشکی ، دندانپزشکی یا جراحی دندان اقدام کنید.

برای ورود به هر دوره تحصیلات تکمیلی دندانپزشکی ابتدا باید یک مدرک لیسانس مناسب را تکمیل کنید ، دانشگاه های مختلف پیش نیاز ها و ضوابط واجد شرایط بودن را دارند ، برخی از آن ها شرایط ورود انعطاف پذیرتری دارند.

معیار های پذیرش دندانپزشکی در استرالیا

تحصیل دندانپزشکی در استرالیا براساس معیار های زیر انجام می شود:

  • یک مدرک تحصیلی متوسطه مانند گواهینامه مدرسه عالی NSW (از جمله معادل های ملی و بین المللی) ، یا تحصیلات عالی آموزش عالی ، از جمله دوره های آمادگی تأیید شده ، (کمترین ATAR در نظر گرفته شده: ۸۳ برای متقاضیان داخلی ؛ ۸۰ برای متقاضیان بین المللی).
  • عملکرد رضایت بخش در مجموعه ای از چند مصاحبه کوتاه (MMIs)
  • الزامات زبان انگلیسی در صورتی که این موارد توسط مدارک کافی آموزش داده شده به زبان انگلیسی اثبات نشده باشد.

شرایط تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی دندانپزشکی

دانشگاه سیدنی و دانشگاه استرالیای غربی یک دوره دکتری ۴ ساله دندانپزشکی و دانشگاه ملبورن یک دکتری ۴ ساله جراحی دندان را به عنوان مدرک تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند ؛ قبل از اقدام برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا در یکی از این دوره ها ، باید مطمئن شوید که در مقطع کارشناسی رشته های مناسب را گذرانده باشید.

شرایط ورود ممکن است شامل نمره بالا GAMSAT ، میانگین نمره بالا (GPA) در دوره کارشناسی و مصاحبه و همچنین سایر معیار ها باشد ، لطفا توجه داشته باشید که جدا از نمره GPA و GAMSAT ، شرایط ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی برای دندانپزشکی شامل مواردی مانند مصاحبه ، مهارت های دست و نیاز های بینایی و غیره است که در بخش شرایط تحصیل دندانپزشکی در استرالیا بیان شده است.

بهترین دانشگاه های پزشکی استرالیا

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا ۲۱ دانشگاه پزشکی و ۹ دانشگاه دندانپزشکی وجود دارد، از میان این دانشگاه ها برخی تنها رشته های پزشکی و دندانپزشکی را در مقطع کارشناسی و برخی دیگر در مقطع تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند ، اغلب دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور در بین دانشگاه های برتر جهان بر اساس رتبه بندی QS قرار دارند ، در ادامه با بهترین دانشگاه های پزشکی استرالیا بیشتر آشنا خواهیم شد.

پیشنهاد می کنیم مقاله 10 دانشگاه برتر در رشته دندانپزشکی را در همین سایت بخوانید و از طریق مقایسه ، برترین مقصد را انتخاب کنید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه سیدنی

تحصیل پزشکی در دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در سیدنی استرالیا است که به عنوان اولین دانشگاه استرالیا در سال ۱۸۵۰ تاسیس شد و به عنوان یکی از دانشگاه های برجسته جهان شناخته می شود ؛ این دانشگاه به عنوان یکی از شش دانشگاه ماسه سنگی استرالیا شناخته می شود ، این دانشگاه شامل هشت دانشکده دانشگاهی و مدارس دانشگاهی است که از طریق آنها مدارک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد.

دانشکده پزشکی دانشگاه سیدنی با رتبه بندی دانشگاه های برتر QS رتبه ۲ در استرالیا را به خود اختصاص داد و این دانشکده طبق رتبه بندی دانشگاه های برتر QS بر اساس موضوع ۲۰۲۰ در رتبه جهانی ۱۸ پزشکی قرار گرفت. دانشکده پزشکی و سلامت این دانشگاه شامل بخش پزشکی ، دندانپزشکی ، علوم بهداشت ، علوم پزشکی ،دارئوسازی ، سلامت عمومی ، پرستاری و مامایی می باشد.

از سال ۲۰۱۹ ، دانشکده پزشکی دانشگاه سیدنی ۱۱۳۹ دانشجو ثبت نام کرده است و تحت هدایت پروفسور چریل جونز است ، کادر علمی بی شماری در این دانشگاه وجود دارند که در زمینه های مختلف پزشکی مانند تحقیقات سرطان و قلب و عروق متخصص هستند ، تعدادی بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای تحصیل دانشجویان ارائه می شود.

دانشکده پزشکی دانشگاه ملی استرالیا (ANUMS)

دانشکده پزشکی دانشگاه ملی استرالیا یکی از بهترین مدارس برای تحصیل پزشکی در استرالیا در مقاطع کارشناسی است و دانشجویان با توجه به نمره GPA ، GAMSAT ثبت نام می کنند ؛ یک مدرک تحصیلات تکمیلی چهار ساله را می توان در اینجا کسب کرد و تحصیلات عالی در مورد مراقبت های بهداشتی را می توان به دست آورد ، این دانشگاه یکی از ارزانترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی در استرالیا است که مایل به تحصیل در رشته پزشکی هستند.

دانشکده پزشکی ANU (ANUMS) یک دانشکده پزشکی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملی استرالیا و یک دانشگاه دولتی واقع در کانبرا ، در قلمرو پایتخت استرالیا است که در نوامبر ۲۰۰۳ تأسیس شد ، این دانشگاه برنامه های کارشناسی فلسفه ، کارشناسی ارشد پزشکی و سلامت ، پزشکیMBBS و PhD را ارایه می دهد.

بسیاری از دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا این دانشگاه را انتخاب می کنند.

دانشکده پزشکی دانشگاه ملبورن استرالیا

دانشگاه ملبورن یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در ملبورن ، استرالیا واقع شده است. ، این دانشگاه در سال ۱۸۵۳ تاسیس شد ، دومین دانشگاه قدیمی استرالیا و قدیمی ترین دانشگاه در ویکتوریا است ، پردیس اصلی آن در پارکویل ، حومه داخلی شمال منطقه تجاری مرکزی ملبورن و چندین پردیس دیگر واقع در سراسر ویکتوریا واقع شده است.

دانشگاه ملبورن اولین دانشکده پزشکی در استرالیا بود و اکنون در میان ۲۰ دانشگاه برتر پزشکی در سراسر جهان قرار دارد ، یک انتخاب اصلی که دانشگاه ملبورن از میان دانشکده های پزشکی توسط دانشجویان بین المللی در استرالیا انتخاب می شود این است که دانشگاه های پزشکی این کشور دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو در زمینه مراقبت های بهداشتی مشهور هستند.

برنامه های پزشکی (دکترای پزشکی) را ارائه می دهد که بیش از ۴ سال طول می کشد و برخی از استراتژی های تحقیق و آموزش با کیفیت بالا را مورد توجه قرار می دهد.

این دانشگاه شامل ۱۰ دانشکده یعنی دانشکده معماری ، ساختمان سازی و برنامه ریزی ، هنر ، تجارت و اقتصاد ، مهندسی ، هنر های زیبا و موسیقی ، حقوق ، پزشکی ، دندانپزشکی و علوم بهداشت ، علوم ، دامپزشکی و علوم کشاورزی است.

این دانشکده طبق رتبه بندی دانشگاه های برتر QS بر اساس موضوع ۲۰۲۰ در رتبه ۱۶ جهانی پزشکی قرار گرفت ، همچنین دانشگاه ملبورن با رتبه بندی QS در سال ۲۰۲۰ به عنوان بهترین دانشگاه در استرالیا رتبه بندی شده است.

رشته های پزشکی در دانشگاه موناش

دانشگاه موناش یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی مستقر در ملبورن ، استرالیا است ، این دانشگاه به نام ژنرال برجسته جنگ جهانی اول سر جان موناش نامگذاری شد و در سال ۱۹۵۸ تاسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی در ایالت ویکتوریا است.

دانشگاه موناش به ۱۰ دانشکده تقسیم شده است که عبارتند از: دانشکده طراحی و معماری هنر (MADA) ، دانشکده هنر ، دانشکده تجارت و اقتصاد ، دانشکده آموزش ، دانشکده مهندسی ، دانشکده فناوری اطلاعات ، دانشکده حقوق ، دانشکده پزشکی ، پرستاری و علوم بهداشتی ، دانشکده داروسازی و علوم دارویی و دانشکده علوم است.

دانشگاه موناش مدرک MBBS را ارائه می دهد که بیش از ۴ سال تحصیلات آکادمیک و تعامل بالینی و عملی بیش از همه ارزش دارد.

دانشکده پزشکی دانشگاه موناش بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر QS در رتبه ۳ بهترین دانشکده برای تحصیل پزشکی در استرالیا در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت و این دانشکده طبق رتبه بندی دانشگاه های برتر QS بر اساس موضوع ۲۰۲۰ در رتبه ۳۱ دانشگاه های علوم پزشکی در سطح جهان رتبه بندی شد.

رشته های پزشکی در دانشگاه موناش

پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه کویینزلند

دانشگاه کوئینزلند (UQ) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا است که در بریزبن ، پایتخت ایالت کوئینزلند استرالیا واقع شده است ، UQ در سال ۱۹۰۹ توسط پارلمان کوئینزلند تاسیس شد ، یکی از شش دانشگاه ماسه سنگی است که یک عنوان غیر رسمی از قدیمی ترین دانشگاه در هر ایالت است.

در سال ۲۰۱۸ ، دانشگاه کوئینزلند بر اساس میانگین چهار جدول لیگ جهانی دانشگاه جهانی رتبه دوم ملی را از طرف شورای تحقیقات استرالیا و در استرالیا دریافت کرد ، دانشگاه کوئینزلند یکی از اعضای بنیانگذار edX ، گروه هشت تحقیق فشرده در استرالیا و شبکه جهانی Universitas 21 است.

این دانشگاه دارای شش دانشکده است که از هر دو فعالیت تحقیق و آموزشی پشتیبانی می کند ، این دانشکده ها شامل دانشکده اقتصاد ، تجارت و حقوق ؛ دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی ؛ دانشکده مهندسی ، معماری و فناوری اطلاعات ؛ دانشکده پزشکی ؛ دانشکده علوم رفتاری و سلامت و دانشکده علوم می باشد.

دانشکده پزشکی دانشگاه کوئینزلند بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر QS در رتبه ۵ برای مدارس برتر پزشکی استرالیا در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است ، این دانشکده همچنین طبق رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان QS در سال ۲۰۲۰ در رتبه ۴۸ جهانی رتبه بندی شد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهان است که در سال ۲۰۱۷ میزبان حدود ۶۲۴،۰۰۰ دانشجوی بین المللی است که ۱۳ درصد بیشتر از سال قبل بود ، با این حال ، متأسفانه این کشور یکی از گران ترین کشور ها نیز است زیرا دانشجویان با توجه به شرایط ویزای دانشجویی کشور ، هر ساله فقط برای هزینه های زندگی به ۲۰۲۹۰ دلار استرالیا (۱۴۶۰۰ دلار آمریکا) نیاز دارند ؛ در همین حال ، هزینه های تحصیل در دانشگاه های استرالیا بسته به دانشگاه ، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا یک نگرانی مشترک برای همه دانشجویان بین المللی است ، به ویژه برای کسانی که مدرک پزشکی را دنبال می کنند ، کیفیت آموزش پزشکی ارائه شده توسط دانشگاه های استرالیا بسیاری از دانشجویان بین المللی را به سمت تحصیل در این کشور جذب می کند.

دانشگاه هزینه
دانشگاه سیدنی 53520 دلار استرالیا
دانشگاه باوند 47340 دلار استرالیا
دانشگاه آدلاید 68000 دلار استرالیا
دانشگاه ملبورن 74464 دلار استرالیا

هزینه دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل پزشکی در استرالیا را دارند از دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است و از 30،000 تا 84،000 دلار استرالیا متغیر است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در استرالیا در مقطع کارشناسی 50000 دلار و در مقطع دکتری 82000 دلار است

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در استرالیا

اگر در حال بررسی گزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا هستید ، باید با مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در استرالیا ، از آن جا که زبان ملی این کشور زبان انگلیسی است ، دروس در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، اکثر دانشگاه های استرالیا گواهینامه های زبان انگلیسی IELTS و TOEFL را می پذیرند.

برای تحصیل پزشکی در استرالیا محدودیت سنی وجود دارد ، برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته حداقل سن 18 سال وجود دارد اما حداکثر سن برای تحصیل در این رشته وجود ندارد ، اما برای دریافت ویزای تحصیلی حداکثر سن 21 سال می باشد.

نمرات آیلتس و تافل قابل قبول برای تحصیل پزشکی در استرالیا

  • آیلتس – متقاضیان باید حداقل نمره آیلتس را بدست آورند ، به طور کلی 7.0 یا بالاتر ، بدون بخشی کمتر از 6.5.
  • نمره تافل 587 با یک TWE 4.5 یا یک نمره تافل کامپیوتری 94 با نمره 24 در بخش نوشتن و بدون بخشی با نمره زیر 20.

 امکان تحصیل رایگان به خودی خود در این کشور وجود ندارد ، اما روش های مختلفی برای کاهش هزینه ها وجود دارد ، ضمناً اگر به دنبال تحصیل رشته های علوم پزشکی با قیمت پایین هستید ، می توانید در اروپا تحصیل کنید ، در کشورهایی مانند لهستان با کمترین هزینه تحصیل رشته های پزشکی ! مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان را بخوانید.

دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل رایگان در استرالیا

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا به صورت رایگان ، بورسیه تحصیلی بهترین گزینه برای شماست ، دانشگاه های استرالیا فرصت های زیادی برای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی و داخلی فراهم می کنند ، این فرصت ها می تواند شهریه شما را کاهش دهد یا کل هزینه تحصیل شما را پوشش دهد.

قبل از اقدام ، مطمئن شوید که مناسب ترین بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های مورد نظر خود را ثبت کنید ، معمولا بدست آوردن پر سودترین بورسیه دشوارتر است ، اما این نباید مانع شما شود ، پس از ثبت نام ، بهترین ها را هدف قرار داده و الزامات آنها را برآورده کنید تا مورد توجه قرار بگیرید ، مخلوط کردن این با یک برنامه خوب و نتیجه علمی ، می تواند بورسیه تحصیلی مورد نظر شما را به راحتی جلب کند و شهریه شما را کاهش دهد.

دانشگاه های پزشکی استرالیا هزینه تحصیل
دانشگاه ملی استرالیا 56736 دلار استرالیا
دانشگاه سیدنی وسترن 67000 دلار استرالیا
دانشگاه دیکین 69400 دلار استرالیا
دانشگاه آدلاید 76000 دلار استرالیا
دانشگاه سیدنی 78000 دلار استرالیا
دانشگاه تاسمانیا 72000 دلار استرالیا

یافتن کار همزمان با تحصیل در کشور استرالیا

یکی دیگر از روش های کاهش هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا اشتغال به صورت پاره وقت همزمان با تحصیل است ، دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های استرالیا می توانند به صورت موقت بین 15 تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند.

البته باید توجه داشت که تحصیل پزشکی در استرالیا دشوار و بسیار وقت گیر است و اولویت اصلی برای دانشجویان محصل در این کشور درس آن ها است بنابراین اشتغال دانشجویان پزشکی رایج نیست و علاقمندان تحصیل در رشته های پزشکی در استرالیا بایستی از لحاظ مالی شرایط مطلوبی داشته و منبعی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در این کشور داشته باشند.

برای دریافت اطلاعات بسیار دقیق درباره  کار در استرالیا مقاله لینک شده را بخوانید تا بدانید تا با قوانین بازارهای کاری در این کشور آشنا شوید.

بورسیه رشته های پزشکی در استرالیا

تصمیم برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا و یا سایر رشته های علوم پزشکی یک تصمیم گیری عالی است ، طیف گسترده ای از دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور فرصت های دریافت بورسیه تحصیلی را دارند ، این بورسیه های تحصیلی می توانند کل هزینه تحصیل و یا بخشی از آن را پوشش دهند ، این خدمات توسط دولت استرالیا ، ارائه دهندگان آموزش و تعدادی دیگر از سازمان های دولتی و خصوصی ارائه می شود. کلیه درخواست ها و سوالات مربوط به بورس تحصیلی از طریق ارائه دهنده بورس تحصیلی انجام می شود ، در ادامه با تعدادی از بورسیه تحصیلی پزشکی در استرالیا برای دانشجویان بین المللی از کشورهای در حال توسعه آشنا می شویم.

بورسیه رشته های پزشکی در استرالیا

بورسیه های تحصیلی دولتی

  • بورس های تحصیلی جوایز استرالیا : این بورسیه های تحصیلی که قبلا به عنوان بورسیه های تحصیلی استرالیا (ADS) شناخته می شدند ، این فرصت ها را برای افراد از کشورهای در حال توسعه فراهم می کند تا تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیا و موسسات آموزش فنی و تکمیلی (TAFE) تمام وقت انجام دهند ؛ مزایای بورس تحصیلی به طور کلی شامل هزینه های کامل تحصیل ، سفر هوایی برگشت ، کمک به هزینه های زندگی (CLE) ، پوشش بهداشت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) و غیره است.
  • بورسیه تحصیلی Destination Australia : دولت استرالیا برنامه بورسیه تحصیلی Destination Australia را ارائه می دهد که هدف آن حمایت از دانشجویان استرالیایی و بین المللی برای تحصیل در کشور استرالیا است ، سالانه بیش از 1000 بورسیه تحصیلی 15000 دلاری برای حمایت از تحصیل و هزینه های زندگی مرتبط با تحصیل در دوره گواهینامه IV تا مقطع دکترا در دانشگاه منطقه ای یک دانشگاه واجد شرایط در استرالیا ارائه می شود.
  • بورسیه های تحصیلی بین المللی تحصیلات تکمیلی (IPRS) : برنامه IPRS دانشجویان بین المللی را قادر می سازد تا یک مدرک تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی را در استرالیا انجام دهند و با محققان برجسته استرالیایی تجربه کسب کنند ، این بورسیه های تحصیلی برای دوره دو ساله کارشناسی ارشد با مدرک تحقیقاتی یا سه سال برای مدرک دکترا با تحقیق در دسترس است ؛ این بورس تحصیلی هزینه های تحصیل و هزینه های درمانی را پوشش می دهد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های استرالیا

  • بورسیه پزشکی دانشگاه سیدنی : این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه سیدنی در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه های پزشکی طراحی شده است ، بورسیه دانشگاه سیدنی کلیه هزینه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویان را برای 3 سال پوشش می دهد.
  • بورسیه تحصیلی پزشکی تحقیقاتی تابستانی برای کشورهای در حال توسعه در استرالیا : این بورسیه تحصیلی در دانشگاه سیدنی استرالیا برگزار می شود و برای کشورهای در حال توسعه آزاد است ، این بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی طراحی شده است که در دانشگاه سیدنی استرالیا در رشته پزشکی مدرک کارشناسی را دنبال می کنند ، بورسیه های تحصیلی برای انجام یک پروژه تحقیقاتی در مدت هشت هفته در دسترس است.
  • بورسیه تحصیلی بین المللی پزشکی جابجایی دانشگاه RMIT برای کشور های در حال توسعه در استرالیا : این بورسیه تحصیلی در دانشگاه RMIT استرالیا برگزار می شود و برای کشور های در حال توسعه آزاد است ، این بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی طراحی شده است که در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند و به دانشجویان 2000 دلار استرالیا اعطا می شود.
  • بورسیه تحصیلی ACU در استرالیا برای کشورهای در حال توسعه : این بورسیه تحصیلی در دانشگاه کاتولیک استرالیا برگزار می شود ، این بورسیه تحصیلی برای کشور های در حال توسعه آزاد است ؛ این بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی طراحی شده است که در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته پزشکی در دانشگاه کاتولیک استرالیا تحصیل می کند.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در استرالیا

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در استرالیا چیست؟ استرالیا دارای چندین دانشگاه پیشرو در جهان است که آموزش با کیفیت بالا را ارائه می دهند ، با وجود گران شدن اخیر دلار استرالیا و در نتیجه افزایش هزینه های زندگی و تحصیل در آنجا ، به دلیل نوید مشاغل پردرآمد ، کیفیت خوب زندگی ، آب و هوای عالی ، دانشجویان در سراسر جهان ترجیح می دهند تحصیلات عالی خود را از استرالیا به پایان برسانند ، البته تحصیل در این کشور همانند سایر نقاط جهان دارای معایبی است.

مزایای تحصیل پزشکی در استرالیا

دلایل زیادی وجود دارد که مردم تحصیل پزشکی در استرالیا را انتخاب می کنند ، پزشکی یک حرفه بدون رکود اقتصادی با فرصت های شغلی بالا برای متخصصان آموزش دیده در سراسر جهان است ، استرالیا یکی از این کشور ها است که در سال های اخیر تقاضا برای متخصصان ماهر در حال افزایش است.

استرالیا دارای بهترین دانشگاه های جهان است که دوره ها و برنامه های معتبری را در زمینه های مختلف مطالعه به غیر از پزشکی ارائه می دهند ، تحصیل در آموزش عالی در استرالیا را می توان کلید موفقیت در حرفه انتخابی دانست.

مطابق با رتبه بندی جهانی QS دانشگاه جهانی QS برای سال 2020 ، 7 دانشگاه استرالیا در بین 100 موسسه برتر پزشکی و علوم پزشکی راه یافته اند ، 5 مورد از آنها در بین 50 دانشگاه برتر قرار دارند که شامل دانشگاه ملبورن ، دانشگاه سیدنی ، دانشگاه موناش ، دانشگاه نیو ساوت ولز و دانشگاه کوئینزلند می باشد.

از دیگر مزایای تحصیل در رشته های پزشکی در استرالیا تحصیل به زبان انگلیسی است و از آن جا که زبان مردمان این کشور زبان انگلیسی است نیاز نیست زبان دیگری برای ارتباط با شهروندان این کشور فرا گیرید.

مزایای تحصیل پزشکی در استرالیا

معایب تحصیل پزشکی در استرالیا

بالا بودن هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا : همان گونه که پیش از این بیان شد استرالیا یکمی از گران ترین کشور ها برای تحصیل و زندگی است و رشته پزشکی و دندانپزشکی پر هزینه ترین رشته های تحصیلی در این کشور هستند ، بنابراین تحصیل در این کشور نیازمند منابع مالی مناسب برای تامین هزینه تحصیل و زندگی است.

معمای فرهنگی : استرالیا سرزمین بسیاری از فرهنگ هاست ، اما بخشهایی از نژاد Aussies محلی نیز وجود دارند که نسبت به سایر قومیت ها تحمل ندارند ، نژادپرستی در این کشور چندان غیر معمول نیست ، از این رو دانشگاههای استرالیا دارای دستورالعملهای دقیق برای بررسی هر نوع تبعیض هستند ، این قانون تحمل نژادپرستی را ندارد ، با این وجود ، تعصبات همچنان ادامه دارد.

دلتنگی : زندگی در یک کشور خارجی و دور از خانواده و دوستانتان اصلا آسان نیست ، گاهی اوقات ، وقتی با ارزش ها و فرهنگ های مختلف آن کشور خاص آشنا نباشید ، ممکن است بسیار سخت باشد ؛ بنابراین ، بسیاری از دانش آموزان احساس خستگی و دلتنگی می کنند.

سو مدیریت : برای بسیاری از دانشجویان خارجی ، کنار آمدن با هر چالش زندگی آکادمیک و شخصی به ویژه در یک اقتصاد پیشرفته مانند استرالیا ، یک کار خسته کننده است ، اجرای نمایش یک نفره در یک کشور خارجی بسیار دشوار است زیرا شما مجبورید همه امور را خودتان مدیریت کنید از جمله مسائل مالی ؛ به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان بین المللی نمی توانند بر سخنرانی های کلاس خود تمرکز کنند.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی استرالیا

  • نسخه های تأیید شده مدارک دبیرستان و پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات ( ترجمه رسمی به زبان انگلیسی)
  • نامه انگیزه تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا
  • رسید پرداخت هزینه درخواست
  • توصیه نامه
  • کپی معتبر شناسنامه
  • پاسپورت معتبر
  • امتیاز ATAR
  • امتیاز آزمون های GMSAT ، ISAT و یا UCAT
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی نمره آیلتس و یا تافل
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

درخواست پذیرش از دانشگاه های استرالیا از طریق سیستم درخواست آنلاین دانشگاه تحویل داده می شود ، پس از آن درخواست شما با توجه چندین عامل ارزیابی خواهد شد که مهمترین آنها نمرات دبیرستان ، نتایج آزمون ورودی دانشگاه ، مهارت زبان انگلیسی ، انگیزه نامه و عملکرد در مصاحبه است ؛ در صورت انتخاب ، نامه پذیرش از طریق سیستم درخواست آنلاین دریافت خواهید کرد.

با شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشورهای محبوب ایرانی ها آشنا شوید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در استرالیا

هر ساله کارشناسان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران با بررسی رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان بر اساس رتبه بندی تایمز ، QS و شانگهای لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را ارائه می کنند.

لازم است قبل از هر گونه اقدام برای پذیرش از دانشگاه پزشکی با این فهرست آشنا شده و تنها از دانشگاه های مورد تایید پذیرش بگیرند چرا که تنها فارغ التحصیلان این دانشگاه ها اجازه کار و ادامه تحصیل در ایران را دارند ، باید توجه داشت که این فهرست هر ساله تغییر می کند شما می توانید با تماس با دفاتر شرکت مهاجرتی رجبی از به روز ترین فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در استرالیا مطلع شوید.

از میان دانشگاه های این کشور 36 دانشگاه در بین دانشگاه های مورد تایید این وزارت قرار دارند ، در ادامه با تعدادی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در استرالیا آشنا خواهیم شد.

  • Australian Catholic University
  • Bond University
  • Charles Darwin University
  • Monash University
  • University of Melbourne
  • UNSW Sydney
  • University of Queensland
  • University of Sydney
  • Western Sydney University
  • University of Adelaide
  • Flinders University

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی ودندانپزشکی در استرالیا

هزینه دانشجویان بین المللی که قصد گذراندن دوره های پزشکی در استرالیا را دارند از دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است و از 30،000 تا 84،000 دلار استرالیا متغیر است. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در مقطع کارشناسی 50000 دلار و در مقطع دکتری 82000 دلار است.

مطابق با رتبه بندی جهانی QS دانشگاه جهانی QS برای سال 2020 ، 7 دانشگاه استرالیا در بین 100 موسسه برتر پزشکی و علوم پزشکی راه یافته اند ، 5 مورد از آنها در بین 50 دانشگاه برتر قرار دارند که شامل دانشگاه ملبورن ، دانشگاه سیدنی ، دانشگاه موناش ، دانشگاه نیو ساوت ولز و دانشگاه کوئینزلند می باشد.

آیلتس – متقاضیان باید حداقل نمره آیلتس را بدست آورند ، به طور کلی 7.0 یا بالاتر ، بدون بخشی کمتر از 6.5. نمره تافل 587 با یک TWE 4.5 یا یک نمره تافل کامپیوتری 94 با نمره 24 در بخش نوشتن و بدون بخشی با نمره زیر 20.

خیر ، دانشجویانی که برنامه پری مدیکال خود را با موفقیت به پایان می رسانند ، نیازی به ارائه مدارک مربوط به IELTS برای برآوردن شرایط انگلیسی دانشگاه ندارند.

بله ، از میان دانشگاه های این کشور 36 دانشگاه در بین دانشگاه های مورد تایید این وزارت قرار دارند.

برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های استرالیا محدودیت سنی وجود دارد ، برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته حداقل سن 18 سال وجود دارد اما حداکثر سن برای تحصیل در این رشته وجود ندارد ، اما برای دریافت ویزای تحصیلی حداکثر سن 21 سال می باشد.

از آن جا که زبان ملی این کشور زبان انگلیسی است ، دروس در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های استرالیا می توانند به صورت موقت بین 15 تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند.

در بین دانشگاه های گران قیمت استرالیا هزینه تحصیل در دانشگاه های زیر کمتر است: دانشگاه ملی استرالیا ( هزینه تحصیل 56736 دلار استرالیا) دانشگاه سیدنی وسترن (هزینه تحصیل 67000 دلار استرالیا) دانشگاه دیکین (هزینه تحصیل 69400 دلار استرالیا)

استرالیا کشور بسیار گرانی است ، دانشجویان برای هزینه های زندگی به 20،290 دلار استرالیا (14600 دلار آمریکا) نیاز دارند.

در مقاله فوق ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا را مورد بررسی قرار داده و ویژگی های تحصیل در این کشور را بیان کردند ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با دفتر مرکز و غرب تهران و همچنین دفتر شیراز تماس حاصل نمایید ، همچنین مقالات دیگر سایت را بررسی کنید تا با کشورها و رشته های تحصیلی دیگر هم آشنا شوید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله درآمد پزشکان در استرالیا است تا بدانید اگر در رشته های علوم پزشکی در این کشور تحصیل کنید چه درآمدی در انتظار شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (12 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه