تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی تصمیمی بسیار خوب برای علاقمندان تحصیل این رشته ها در کشورهای اروپایی می باشد، چون این کشور از فرهنگ و تاریخ واقعا جالبی برخوردار است که متقاضیان از آن لذت خواهند برد.

دانشگاه های اسلواکی از بهترین دانشگاه ها در سطح جهان هستند ، بنابراین شما می توانید با تحصیل در رشته پزشکی و یا دندانپزشکی در این کشور به مطالعات پزشکی با کیفیت بالا ، امکانات بسیار مجهز دسترسی پیدا کنید و پس از اتمام دوره تحصیلی خود مدرکی دریافت کنید که در سایر کشور های اروپایی شناخته شده و حتی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

دانشگاه های پزشکی اسلواکی برای آماده سازی دانشجویان آینده خود در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دوره های پریمدیکال ارائه می کنند ، این دوره ها در دو ترم ارائه می دهد.

شما می توانید از مکان های زیبا و دیدنی در این کشور لذت ببرید ، زیرا اسلواکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی های بسیاری برخوردار است ، در این مقاله که با همت مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ٤٠٤٥١ ) گردآوری و نگارش شده با شرایط و ویژگی های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی آشنا خواهید شد.

برای دسترسی سریع تر به محتواها ، می توانید در قسمت فهرست مطالب بر روی عنوان مد نظر کلیک کرده و به ابتدای آن متن برسید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

در محتوای ویدئویی حاضر، اطلاعاتی کلی در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی توسط مدیریت محترم مجموعه جناب آقای رجبی برای شما ارائه شده است، فیلم را ببینید و یا پادکست مربوط به آن را گوش کرده و در صورت داشتن سوال با دفاتر تماس بگیرید.

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای اطلاعات تکمیلی در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی شماره خود را درج نمایید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پریمدیکال در اسلواکی

دوره های پری مدیکال در اسلواکی به شما اجازه می دهد تا یک مرور کلی در مورد موضوعات پزشکی داشته باشید تا بتوانید در یک دوره صحیح شروع به تحصیل کنید ، در این دوره شما اصول نظری و عملی را فرا خواهید گرفت که به شما کمک می کند دانش موضوعی را که در این مقطع تحصیل می کنید ، بهتر درک کنید و به دست آورید.

دوره پریمدیمکال برابر با دوره های پیش دانشگاهی است و شما را برای تحصیل پزشکی یا سایر مدارک پزشکی آماده می کند ، دوره های پری مدیکال در دانشگاه های اسلواکی به زبان انگلیسی ارائه می شوند اما دوره زبان اسلواکیایی را نیز ارائه می دهند و افراد را برای تحصیل در رشته پزشکی آماده می کنند.

دروس تدریس شده در دوره پری مدیکال شامل مقدمه ای بر آناتومی و فیزیولوژی انسان ها ، بیوفیزیک ، زیست شناسی ، شیمی و فیزیک و بیوشیمی است و با دوره های زبان انگلیسی و اسلواکیایی تکمیل می شود ، دانشگاه های برگزار کننده دوره پری مکدیکال جایگاهی در پزشکی یا هر درجه دیگری را که دانشجویان می توانند در این دانشکده انتخاب کنند ، برای همه دانشجویانی که دوره را گذرانده اند ، تضمین می کند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

دوره پری مدیکال در خارج از اسلواکی

یکی از ویژگی های تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های اسلواکی این است که علاقمندان این رشته ها می توانند برای آماده سازی خود جهت آزمون ورودی دانشگاه در دوره های پری مدیکال ارائه شده در خارج از اسلواکی نیز شرکت کنند البته به این شرط که مدرک آن دوره مورد تایید دانشگاه مورد نظر در اسلواکی باشد.

این افراد می توانند در دوره های پری مدیکال ارائه شده در کالج های مجارستان مانند کالج بین المللی اوسینا شرکت کرده و آماده تحصیل در رشته پزشکی و شرکت در آزمون پذیرش دانشگاه در اسلواکی شوند ، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های پیش پزشکی حتماً مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان را مطالعه نمایید.

شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی

Medical study conditions

شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی

برنامه پزشکی عمومی General medicine slovakia یکی از محبوب ترین برنامه های مطالعاتی برای دانشجویان بین المللی در اسلواکی است ، تحصیل در این رشته تحصیلی به مدت ۶ سال طول می کشد و در ۱۲ ترم سازمان یافته است ، به فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی مدرک “دکتر پزشکی عمومی” اعطا می شود که نه تنها در اتحادیه اروپا ، بلکه تقریبا در سراسر جهان شناخته شده است. کسی که تحصیل پزشکی در اسلواکی را پشت سر می گذارد، دانش نظری کافی در مورد موضوعات پیش بالینی و رشته های بالینی دارد ، هدف از آموزش عملی نیز تسلط بر روش های اساسی پیشگیری ، تشخیصی و درمانی است.

برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های اسلواکی اتمام دوره دبیرستان و ارائه مدرک دیپلم دبیرستان در رشته های تجربی و یا ریاضی مورد نیاز است و داشتن معدل بالا و نمرات عالی در دروس تخصصی شانس شما را برای پذیرش افزایش می دهد ، حداقل معدل دیپلم دبیرستان برای پذیرش در رشته های پزشکی دانشگاه های اسلواکی ۱۶ است.

در دانشکده های پزشکی روش پذیرش بر اساس نتایج آزمون پذیرش کتبی انجام می شود ، هر دانشگاه آزمون پذیرش خود و نمره حد نصاب خود را داراست.

آموزش بیشتر بر اصول اساسی اتیولوژیک ( سبب شناسی ) و پاتوژنز ( بیماری زایی ) وضعیت پاتولوژیک و راه های درمان تنظیم شده است ، این مطالعه با آموزش پیچیده متمرکز بر تشخیص ، تشخیص افتراقی ، درمان و پیشگیری از بیماری ها به پایان می رسد؛ در طول دوره تحصیلات کارشناسی ، دانشجوی دانشکده پزشکی دانشگاه های اسلواکی، دانش نظری و عملی صحیحی کسب می کند که وی را قادر می سازد تا مسائل را از دیدگاه پزشکی بررسی و حل کند.

مشخصات یک فارغ التحصیل پزشکی از دانشگاه های اسلواکی

از فارغ التحصیلان تحصیل پزشکی در اسلواکی انتظار می رود اصول اساسی ، اهداف و سازماندهی سیستم بهداشتی ، مورفولوژی و عملکرد اندام های خاص بدن انسان ، فرایندهای فیزیولوژیکی و آسیب شناختی را درک کند.

از منشا و علت تغییرات مورفولوژیکی و عملکردی در ارگانیسم بیمار در حد لازم برای درمان منطقی آگاهی داشته باشد ، روش های معاینه فیزیکی به ویژه شاخه های پزشکی و تفسیر صحیح نتایج روش های اساسی آزمایشگاهی را بشناسد ، از اصول درمان و عملکرد های عملی روشهای ضروری درمانی مطلع باشد.

با تأثیر عوامل اجتماعی و محیط بر سلامت عمومی جمعیت ، اصول پیشگیری از بیماری های عفونی و غیر عفونی و کاربرد عملی آنها ، اصول اساسی ارزیابی توانایی کار بیماران مبتلا به بیماری ها و آسیب های مختلف ، اصول اساسی قانونگذاران تنظیم كننده تقاضا و مسئولیت پذیری دارو ، اصول اساسی روش تحقیق کار و اصول اخلاق پزشکی که پزشک باید در طول زندگی حرفه ای خود در رابطه با بیماران رعایت کند آشنا باشد.

طبق دستورالعمل ۲۰۰۵/۳۶ / EC ، فارغ التحصیل برنامه پزشکی عمومی پزشکی شرایط کار در هر کشور اتحادیه اروپا را دارد.

نحوه درخواست پذیرش در رشته پزشکی در اسلواکی

درخواست پذیرش در دانشگاه های پزشکی شامل تهیه و ارائه اسناد درخواست شده توسط دانشگاه می باشد، دانشجویان باید مطمئن شوند که در یک مهلت مشخص ثبت نام می کنند و تاریخ تحویل مدارک را از دست نمی دهند، کلیه دانشجویانی که مدارک را دیر ارائه می دهند برای پذیرش در نظر گرفته نمی شوند.

کارشناسان اجرایی موسسه مهاجرتی رجبی تجربه زیادی در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی دارند ، بنابراین ما اینجا هستیم تا مطمئن شویم که درخواست شما به موقع ارسال می شود.

علاوه بر این ، کلیه داوطلبان ملزم به شرکت در آزمون ورودی هستند و همان گونه که پیش از این بیان شد بایستی دو هفته قبل از زمان برگزاری آزمون پذیرش، درخواست خود را ارائه کرد.

همان گونه که بیان شد جهت تحصیل در دانشگاه های اسلواکی شما باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید اما دقت کنید در هنگام دریافت ویزا نیازی به ارائه مدرک ندارید و می توانید دوره لازم را در داخل کشور اسلواکی سپری کنید هرچند ارائه مدرک معتبر مانند آیلتس به سفارت می تواند یک امتیاز مثبت برای شما باشد.

ساختار برنامه تحصیل پزشکی در اسلواکی

  • سال اول پزشکی : آناتومی ، کمک های اولیه ، زیست شناسی و ژنتیک انسانی ، پرستاری ، اخلاق پزشکی و غیره
  • سال اول پزشکی : فیزیولوژی ، میکروبیولوژی ، روانشناسی پزشکی و ارتباطات و غیره
  • سال سوم پزشکی : جراحی Propedeutics، آناتومی پاتولوژی ، داخلی و غیره
  • سال چهارم پزشکی : عصب شناسی ، پیشگیری از سرطان ، جراحی و غیره
  • سال پزشکی : پزشکی قانونی ، اطفال ، پزشکی فوری و غیره
  • سال ششم پزشکی : زنان و زایمان ، جراحی و غیره با تمرکز بر جمع آوری تجربیات عملی با بیماران.
شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی

Conditions study dentistry

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

رشته دندانپزشکی نیز یکی دیگر از برنامه های محبوب در اسلواکی است که در دانشگاه های پزشکی این کشور تدریس می شود ، مدت زمان تحصیل در این رشته ۵ سال است و پس از پایان دوره تحصیل و با شرکت در آزمون جامع به فارغ التحصیلان مدرک دندانپزشکی اعطا می شود. دوره های سال اول تا سوم دروس تئوری و پیش بالینی ، آزمایشگاه ها و کلاس های عملی را ارائه می دهند ، بقیه سال های چهارم و پنجم شامل تجربیات بالینی متنوع است.

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی یک شاخه پزشکی مستقل است که تشخیص ، پیشگیری و درمان حالت های بیمار در حفره دهان و دندان است ، این بیماری عمدتا شامل دو بیماری عفونی مزمن شایع در جمعیت – پوسیدگی دندان و بیماری های پریودنتال و عوارض آن و همچنین سایر حالت هایی است که بر حفره دهان و قسمت فک و صورت تأثیر می گذارند.

از میان دانشگاه های اسلواکی دو دانشگاه این کشور در بین ارائه کنندگان رشته دندانپزشکی قرار دارند ، این دانشگاه ها در بین بهترین مؤسسات عمومی ملی رتبه بندی شده اند که آموزش و تحقیقات تخصصی رشته های علوم پزشکی را ارائه می دهند ، دو دانشگاه پائول جوزف و کمنیوس در برنامه های پزشکی پیشگیرانه و درمانی و همچنین بسیاری از فعالیت های پژوهشی ملی و بین المللی در زمینه دندانپزشکی به عنوان پیشرو در این زمینه شناخته می شوند.

 

مشخصات فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی از اسلواکی

یک فارغ التحصیل شاخه دندانپزشکی در اسلواکی دانش نظری و عملی کافی را کسب می کند و مهارت های مورد نیاز را داراست ، بنابراین پس از اتمام تحصیل می تواند به طور مستقل وظایف اساسی را در مراقبت های پیشگیرانه و درمانی دندانپزشکی انجام دهد.

از نظر تئوری ، وی دانش لازم را در مورد مباحث نظری و پیش بالینی و شاخه های بالینی پزشکی دارد وی در عمل روش های اساسی تشخیصی ، درمانی و پیشگیری را می آموزد ، به طوری که قادر خواهد بود همه کارها و عم لهای رایج را در حفره دهان به طور مستقل انجام دهد و از این دانش در حرفه و عمل خود استفاده کند ، فارغ التحصیل دندانپزشکی از نظر پزشکی عمومی ، رویکرد پزشکی چند رشته ای استفاده می کند و اصول علمی دندانپزشکی را دنبال می کند.

ارتباط بین بیماریهای کل ارگانیسم و بیماریهای حفره دهان و صورت را با توجه به مطالعه موضوعات بالینی دندانپزشکی عمومی می داند ؛ او می تواند یک طرح درمانی پیشگیرانه پیچیده از مراقبت از بیمار را تهیه کند و آن را بر اساس دانش معاصر از کل مجموعه موضوعات پزشکی دندان و سازماندهی کار دندانپزشک تحقق می بخشد.

سطح موردنیاز توانایی و دانش وی مطابق با آیین نامه شورای کشور های عضو اتحادیه اروپا است که توسط ME SR پذیرفته شده است.

ساختار تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

برنامه دندانپزشکی شامل بسیاری از موضوعات جالب است که دانش آموزان را تحریک می کند و زمینه تئوریک و تجربه واقعی زندگی آن ها را فراهم می کند:

  • سال اول دندانپزشکی: شیمی پزشکی دندانپزشکی ، دندانپزشکی پیش بالینی ، کمک های اولیه ، مواد و فن آوری های دندانپزشکی و غیره
  • سال دوم دندانپزشکی : میکروبیولوژی پزشکی ، آناتومی پاتولوژیک ، ایمونولوژی و غیره
  • سال سوم دندانپزشکی: رادیولوژی دندانپزشکی ، دندانپزشکی پیشگیرانه ، دندانپزشکی ترمیمی و غیره
  • سال چهارم دندانپزشکی : اپتامالوژی ، ارتودنسی ، جراحی دهان و غیره
  • سال پنجم دندانپزشکی : مدیریت یک عمل دندانپزشکی ، جراحی فک ، صورت ، پریودنتولوژی و غیره
  • سال ششم دندانپزشکی: اپیدمیولوژی ، پزشکی قانونی و غیره

Entrance exam medical

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اسلواکی

برای پذیرش موفقیت آمیز تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی باید گواهینامه پایان دوره دبیرستان را ارائه داد و باید در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی این کشور شرکت کرد ، این آزمون ورودی شامل دروس زیست شناسی و شیمی است که ممکن است برای دانش آموزان دشوار باشد.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اسلواکی

این آزمون ورودی یک آزمون کتبی 5 گزینه است که تنها ۱ پاسخ آن صحیح می باشد، آزمون ورودی شامل ۱۰۰ سوال چهار گزینه ای از زیست شناسی و ۱۰۰ سوال از شیمی است ، مسئول برگزار کننده آزمون ورودی دانشکده پزشکی دانشگاه مورد نظر است ، مدت زمان مورد نیاز برای شرکت در این آزمون ۱۵۰ دقیقه است.

آزمون های ورودی دانشگاه ها در سطح مورد انتظار برای یك فرد فارغ التحصیل ار دبیرستان تنظیم شده اند و به دانش آموزان توصیه می شود كه خود را برای این امتحان خوب آماده كنند ؛ دانشگاه Comenius در براتیسلاوا برای کمک به این موضوع یک کتاب مرور می فروشد ، در حالی که دانشگاه پائول جوزف یک دوره مقدماتی دو هفته ای را برای متقاضیان خود ارائه می دهد.

 

مبانی آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی اسلواکی

مبانی آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی اسلواکی ممکن است در هر کدام از دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی مقداری با هم تفاوت داشته باشد ، اما به طور کلی سوالات در آزمون ورودی از بانک اطلاعاتی وزارت علوم و تحقیقات پزشکی اسلواکی می باشد ، آزمون ورودی این دانشگاه به صورت آنلاین یا حضوری برگزار می شود .

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ۲ بخش دارد که شامل بخش کتبی و بخش مصاحبه می باشد ؛ در بخش کتبی برنامه درسی با موضوعات موجود مطابقت دارد ، لازم به ذکر است که نمره منفی برای پاسخ اشتباه کسر نمی شود .

در ویدئویی که مشاهده می کنید تعدادی از ویزاهای اخذ شده توسط تیم کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه شده اند، برخی از مصاحبه همین ویزاها در بخش “ما تا حالا چیکار کردیم” وجود دارند که می توانید آن ها را هم ببینید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

جهت اطلاع از جزئیات آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی اسلواکی، شماره خود را درج کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اسناد لازم برای ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاهی اسلواکی

  • فرم درخواست : فرم درخواست باید بصورت آنلاین در سیستم الکترونیکی AIS پر شود. فرم درخواست باید بارگیری ، چاپ ، امضا شده و اصل آن تا پایان مهلت مقرر برای بخش مطالعه ارسال شود.
  • هزینه درخواست یورو ( درصورتیکه متقاضی تصمیم خود را برای انصراف از درخواست تا ۹ ژوئیه ۲۰۲۱ به صورت کتبی اعلام کند ، هزینه ۷۰ یورویی قابل استرداد است) اما در مواردی که متقاضی نتواند در آزمون شرکت کند ، کلیه هزینه های مربوط به روش پذیرش غیرقابل استرداد محسوب می شود.
  • فتوکپی گذرنامه / شناسنامه.
  • گواهی عمومی آموزش متوسطه (دبیرستان) سطح پیشرفته : کپی سند اصلی (محتوا و دامنه تحصیل در دبیرستان) باید توسط دفاتر اسناد رسمی ثبت شود ، پس از آن باید توسط مترجم رسمی به زبان اسلواکی ترجمه شود.
  • گواهی تولد- نسخه اصلی سند باید توسط دفاتر اسناد رسمی ثبت شود ، پس از آن باید توسط مترجم سوگند به زبان اسلواکی ترجمه شود.
  • گواهی در مورد واکسیناسیون علیه هپاتیت B
  • دو قطعه عکس لطفا نام خانوادگی خود را در پشت عکس قرار دهید.
اسناد لازم برای ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاهی اسلواکی

ارزیابی نتایج آزمون امتحان ورودی دانشگاه اسلواکی

هر متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی و شرکت کننده در آزمون های ورودی دانشگاه ها، یک کد کامپیوتری دریافت می نماید که از طریق آن آزمون ها ارزیابی می شوند ، کامپیوتر تعداد امتیازات و جانشینی متقاضی را مشخص می کند ، نتایج به دست آمده در وب سایت دانشگاه و دانشکده پزشکی اعلام می شود.

توجه داشته باشید که معیار پذیرش شما در اصل تعداد امتیاز به دست آمده در آزمون کتبی می باشد ، پس از کسب نمره قبولی در آزمون کتبی شما به مصاحبه دعوت می شوید ، در این بخش تسلط به زبان انگلیسی می تواند در روند پذیرش نهایی شما بسیار کمک کننده باشد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

هزینه های تحصیل توسط موسسات آموزش عالی به صورت جداگانه تعیین می شود ، اگر برنامه های تحصیلی به زبان خارجی ارائه شود دانشجویان باید شهریه بپردازند ؛ با این حال دانشجویانی که به طور تمام وقت در اسلواکی و به زبان رسمی این کشور تحصیل می کنند ، ملزم به پرداخت شهریه نیستند و به صورت تقریباً رایگان تحصیل خواهند کرد.

هزینه های تحصیل و هزینه های مربوط به تحصیل برای دانشجویانی که تحت توافق نامه های بین المللی تحصیل می کنند باید با مفاد این موافقت نامه ها مطابقت داشته باشد ، این مقررات در مورد دانشجویان بین المللی با اقامت دائم در قلمرو جمهوری اسلواکی قابل استفاده نیست ، هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی بین ۹۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ یورو است.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در اسلواکی

رشته های پزشکی در دانشگاه ها به دو زبان انگلیسی و اسلواکی ارائه می شوند که افراد با توجه به علاقمندی و شرایط خود می توانند یک گزینه را انتخاب کنند ، برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی دانشجویان خارجی باید مهارت کافی در زبان انگلیسی یا اسلواکی را به صورت گفتاری و نوشتاری نشان دهند ، البته می توانند برای کسب مهارت خود در دوره های زبان و یا دوره پری مدیکال در اسلواکی یا مجارستان شرکت کنند و آماده تحصیل در دانشگاه های اسلواکی شوند.

برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور مدرک تافل و یا آیلتس مورد نیاز است ، حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در این کشور ۶ است.

یکی دیگر از ویژگی های تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی محدودیت سنی است ، متقاضیان تحصیل در این رشته ها بایستی در رده سنی مشخصی باشند ، حداقل سن برای تحصیل در رشته های پزشکی در مقطع کارشناسی ۱۸ و حداکثر سن ۲۸ سال است ، البته برای تحصیل در تخصص ها در مقاطع بالاتر تا ۴۵ سال مجاز است.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی در اسلواکی با مدرک دیپلم

همان گونه که تا کنون متوجه شدید از شرایط تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های اسلواکی اتمام دوره دبیرستان و ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی است ، البته معدل و نمرات دروس تخصصی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

بنابراین افراد متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی با مدرک دیپلم بایستی از دوره دبیرستان تلاش خود را آغاز کرده و نمرات عالی در دروس زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضی کسب کنند.

برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی بایستی مدرک دیپلم دبیرستان و سایر تحصیلات فرد متقاضی تایید شود، البته جای نگرانی نیست و افرادی که معدل بالایی در دروس ذکر شده ندارند می توانند در دوره پری مدیکال که پیش از این معرفی شد شرکت کرده و پس از کسب مهارت لازم برای تحصیل در رشته های پزشکی دوره تحصیلی خود را آغاز کنند.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در اسلواکی

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در اسلواکی

اگر چه تحصیل و زندگی در خارج از کشور دارای مزایای متعددی است و آینده شغلی مناسبی را برای فارغ التحصیلان فراهم می کند اما بدون شک دانشجویان با چالش ها و مشکلاتی رویارو هستند که لازم است قبل از انتخاب مقصد تحصیلی با این با مشکلات در کشور مورد نظر آشنا شده و با بررس مزایا و معایب تحصیل انتخابی درست داشته باشند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی مانند هر نقطه دیگر جهان با چالش هایی رویارو است که ممکن است پروسه تحصیل در این کشور را برای دانشجویان ایرانی دشوار سازد ، البته مزایای تحصیل پزشکی در این کشور کم نیست مثلا تحصیلات پزشکی در خارج از کشور در درجه اول به دانشجویان این فرصت را می دهد که فرهنگ های دیگر را تجربه کنند.

دیدگاه خود را گسترش دهند و با رشته پزشکی بین المللی آشنا شوند ؛ همه اینها با توجه به اینکه یک حرفه پزشکی جهانی است ، می تواند به یک دانش آموز یک مزیت رقابتی در این عرصه بدهد.

مزایای تحصیل پزشکی در اسلواکی

  • دانشگاه های پزشکی معتبر در اروپا : اسلواکی دارای دانشگاه های پزشکی معتبری است که پذیرای دانشجویان از سراسر جهان می باشند ، محبوب ترین دانشگاه پزشکی این کشور دانشگاه پائول جوزف است ، این دانشگاه موقعیت بین المللی خود را در چندین رتبه بندی بین المللی دانشگاه دنبال می کند ، این برنامه به ویژه بر موارد ارزیابی کننده کیفیت تحقیق ، علوم و فرآیند آموزش متمرکز است.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی : چهار دانشگاه پزشکی این کشور امکان تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی فراهم کرده اند و دانشجویان بین المللی می توانند بدون نیاز به تسلط به زبان اسلواکی در این دانشگاه ها پذیرش شوند.
  • تحصیل در اسلواکی برای دانشجویان بین المللی در مقایسه با دیگر کشور های جهان مانند ایالات متحده ، انگلستان ، کانادا و استرالیا بسیار مقرون به صرفه است و حتی در صورت تحصیل به زبان اسلواکی رایگان می باشد ، این میزان پس انداز از بار مالی موجود در طول تحصیل خود می کاهد و به شما امکان می دهد منحصرا بر مطالعه و توسعه مسیر شغلی خود تمرکز کنید.
  • امکان یادگیری یک زبان جدید : دانشجویان محصل در رشته پزشکی در حین تحصیل و زندگی در اسلواکی ، می توانند با گوش دادن مداوم و تمرین زبان اسلواکی را به راحتی یاد بگیرند.
  • دریافت بورسیه تحصیلی : وزارت آموزش ، علوم ، تحقیقات و ورزش اسلواکی بورسیه هایی را به دانشجویان بین المللی تدارک دیده است که کل یا بخشی از هزینه تحصیل در اسلواکی را پوشش می دهند.

معایب تحصیل پزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی علی رغم مزایای فراوان می تواند معایبی نیز داشته باشد که می تواند برای بسیاری از افراد علاقمند به تحصیل در خارج از کشور مناسب نباشد و حتی سبب دلسردی آن ها برای تحصیل در این کشور شوند در زیر با معایب تحصیل پزشکی در اسلواکی آشنا خواهیم شد.

  • دشواری فراگیری زبان اسلواکی : اگر چه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اسلواکی وجود دارد اما دانشجویان محصل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی برای گذراندن دوره های انترنتی خود ملزم به ارتباط برقرار کردن با بیماران و سایر پزشکان در بیمارستان ها هستند که نیاز است زبان اسلواکی را فرا گیرند که این امر می تواند برای برخی از افراد دشوار باشد و حتی سبب انصراف آن ها از تحصیل در این کشور شود.
  • شرط سنی برای تحصیل پزشکی در اسلواکی : همان گونه که پیش از این بیان شد یکی از موارد مهم در پذیرش در دانشگاه های پزشکی اسلواکی شرایط سنی است که مثلا برای تحصیل در مقطع کارشناسی بایستی زیر ۲۸ سال سن داشت و در غیر این صورت مدارک فرد برای پذیرش بررسی نخواهند شد.
  • از میان دانشگاه های اسلواکی تنها یک دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا مورد تایید وزارت بهداشت ایران است و فارغ التحصیلان دیگردانشگاه های اسلواکی مجاز به کار و ادامه تحصیل در ایران نیستند.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی در اسلواکی

متقاضیان خارجی متقاضی تحصیلات عالی باید گواهی پایان تحصیلات متوسطه و همچنین یک نسخه از گذرنامه خود را به دانشگاه مورد نظر خود در اسلواکی ارائه دهند.

اگر متقاضی پس از تحصیل در مقطع متوسطه ، موسسه دیگری را نیز با صلاحیت تحصیلات عالی به پایان رسانده باشد ، باید گواهی پایان تحصیلات فوق نیز ارائه شود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

مدارک و مستندات لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی

  • فرم ثبت نام تکمیل ، امضا و چاپ شده ؛ برای اینکه بتوانید فرم درخواست را پر کنید ، لازم است از سایت دانشگاه مورد نظر خود دیدن فرمایید ، امکان پر کردن فرم های درخواست از اول ژانویه ۲۰۲۱ وجود دارد ، تمام اطلاعات مورد نیاز باید فقط توسط کامپیوتر پر شود ، نه با دست ، از جمله نام و نام خانوادگی همانطور که در گذرنامه یا کارت شناسایی وجود دارد ؛ فرم درخواست فاقد هرگونه اطلاعات پذیرفته نخواهد شد.
  • تأیید پزشکی توانایی جسمی و ذهنی برای تحصیلات دانشگاهی به زبان انگلیسی یا اسلواکی.
  • کپی گذرنامه یا کارت شناسایی
  • تأیید درخواست و پرداخت هزینه آزمون ورودی که قابل استرداد نیست ، برای هر متقاضی بدون استثنا.
  • گواهی پایان دوره دبیرستان یا دیپلم نهایی با نمرات ؛ همانطور که توسط وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلواکی تعیین شده است ، هر متقاضی باید یک نسخه مجاز از دفتر اسناد رسمی از گواهی پایان مدرسه همراه با ترجمه رسمی و مهر و موم شده ارائه دهد ، لطفا توجه داشته باشید که اصل گواهی باید به زبان رسمی کشوری باشد که در آن صادر شده است.
  • مدرک تسلط به زبان انگلیسی یا اسلواکی بر اساس زبان مورد نظر برای تحصیل در این کشور.
  • نامه انگیزه تحصیل در اسلواکی : بر برنامه تحصیلی مورد نظر خود را تمرکز کنید ، در مورد اینکه چرا می خواهید این دوره و موسسه خاص تحصیل خود را دنبال کنید ، اینکه چرا برای این دوره مناسب هستید.

تحصیل پزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی

در طول دهه های گذشته دولت اسلواکی در تلاش است دانشجویان بین المللی از سراسر جهان را جذب دانشگاه های خود کند به همین منظور از روش های مختلفی استفاده می کند.

یکی از این روش ها تدریس دروس به زبان انگلیسی برای سهولت تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور است ، این روز ها ۴ دانشگاه پزشکی و ۲ دانشگاه دندانپزشکی اسلواکی دروس خود را به صورت کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهند ، برای تحصیل در این دانشگاه ها تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی به زبان انگلیسی در اسلواکی

  • دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا
  • دانشگاه پائول جوزف شافاریک
  • دانشگاه جسنیوس در مارتین
  • دانشگاه پزشکی اسلواکی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی در اسلواکی

  • دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا
  • دانشگاه پائول جوزف شافاریک
تحصیل رشته های پزشکی در اسلواکی به زبان اسلواکی

تحصیل رشته های پزشکی در اسلواکی به زبان اسلواکی

از آن جا که زبان رسمی کشور اسلواکی زبان اسلواکیایی است در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور دروس به این زبان ارائه می شود اما همان گونه که تا کنون بیان گردید تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های پزشکی اسلواکی بسیار رایج است.

اما هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور بیشتر از هزینه تحصیل به زبان اسلواکیایی است و افرادی که خواهان تحصیل رایگان در این کشور هستند می توانند در صورت تسلط به زبان اسلواکی برای تحصیل در رشته های پزشکی به این زبان اقدام کنند ، البته در صورت عدم تسلط به این زبان می توان در دوره های زبان اسلواکیایی در اسلواکی شرکت کرد.

دوره زبان اسلواکیایی در اسلواکی برای پزشکی

برای فراگیری زبان اسلواکی جهت تحصیل رایگان پزشکی در این کشور بهترین روش حضور در دوره های زبان اسلواکی در این کشور است ، چرا که با معاشرت و حضور در بین افرادی اسلواکی زبان پروسه فراگیری زبان سریع تر و راحت تر سپری می شود.

دوره زبان اسلواکیایی دارای ۳ سطح (مبتدی ، متوسط ، پیشرفته) است که پس از تعیین سطح از فراگیر زبان سطح بندی می شود ، البته دوره های زبان تخصصی برای تحصیل و فعالیت در زمینه های خاص نیز به صورت خصوصی و عمومی برگزار می شود.

البته امکان یادگیری الکترونیکی زبان اسلواکی نیز وجود دارد که توسط Studia Academica Slovaca سازماندهی شده است و می توان آن را در سایت www.e-slovak.sk دنبال کرد.

در این مقاله تلاش کردیم نکاتی کاربردی و به روز در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی را ارائه دهیم ، اما ممکن است پاسخ پرسش های شما در این محتوا نباشد. برای این منظور بخش دیدگاه های سایت را در نظر گرفته ایم تا براحتی بتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید ، سوال خود را در پایین همین مقاله در قسمت دیدگاه ها بنویسید و پاسخ خود را دریافت کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

4 دانشگاه پزشکی و 2 دانشگاه دندانپزشکی اسلواکی دروس خود را به صورت کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهند ، برای تحصیل در این دانشگاه ها تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز است.

حداقل سن برای تحصیل در رشته های پزشکی در مقطع کارشناسی 18 و حداکثر سن 28 سال است ، البته برای تحصیل در تخصص ها در مقاطع بالاتر تا 45 سال مجاز است.

هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های اسلواکی بین 9000 تا 11000 یورو است.

از میان دانشگاه های اسلواکی تنها یک دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا مورد تایید وزارت بهداشت ایران است و فارغ التحصیلان دیگردانشگاه های اسلواکی مجاز به کار و ادامه تحصیل در ایران نیستند.

دانشجویانی که به طور تمام وقت در اسلواکی و به زبان رسمی این کشور تحصیل می کنند ، ملزم به پرداخت شهریه نیستند و به صورت رایگان تحصیل خواهند کرد.

یک آزمون چند گزینه ای است که البته دفترچه نمونه سوال توسط دانشگاه به متقاضی داده می شود.

در مقاله فوق مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ٥٦٢٠٥١ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ٤٠٤٥١ ) شرایط و مشخصات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی را مورد بررسی قرار دادند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در هر یک از زمینه های مهاجرت با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس حاصل نمایید ، همچنین مطالعه سایر مقالات سایت می تواند آگاهی شما را افزایش دهد و تصمیم گیری را برایتان راحت تر کند که پیشنهاد می کنیم حتماً مطالعه نمایید.

حتماً مقالات مربوط به تحصیل رشته های پزشکی در سایر کشورهای اروپایی را جهت مقایسه مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه