تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور به دلیل نظام آموزشی فوق العاده به روز و بهره وری بالا در جهان بسیار محبوب است در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به بررسی تحصیل رشته های علوم پزشکی در سنگاپور خواهیم پرداخت با ما همراه شوید.

سنگاپور کشوری ثروتمند ، مدرن و توسعه یافته است که در حال حاضر به یکی از قطب های اقتصادی و پر رونق در جهان تبدیل شده است ، این کشور علیرغم مساحت بسیار کوچکی که دارد یکی از کشور های مطرح و عالی در زمینه موسسات آموزش عالی می باشد که دانشگاه های بسیار تراز بالا و با کیفیتی را در خود جای داده است ، نظام آموزشی و تحصیلی این کشور به قدری دارای کارایی و بهره وری زیاد است که فارغ التحصیلان از دانشگاه های این کشور به سرعت می توانند جذب بازار کار شوند یا به ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه های دیگر جهان بپردازند.

هر ساله دانشجویان بسیاری از سر تا سر جهان خواهان تحصیل در این کشور از جمله در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشند ، به دلیل آینده کاری درخشانی که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور در انتظار دانشجویان این رشته ها می باشد ، پذیرش در مراکز آموزش عالی در این رشته ها را رقابتی کرده است.

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در سنگاپور نیز همانند بسیاری از کشورهای دیگر شرایط و مدارک مورد نیاز خود را می خواهد که متقاضیان باید قبل از هر اقدامی از آن ها اطلاع کافی و لازم را کسب نمایند.

همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام ، شما عزیزان می توانید برای آشنایی دقیق تر با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید ، ضمناً پیشنهاد می کنیم در کنار این محتوا حتما مقاله تحصیل در سنگاپور را نیز مطالعه کنید تا با شرایط اخذ ویزای دانشجویی ، بورسیه ، هزینه زندگی دانشجویی و برترین دانشگاه های این کشور آشنا شوید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

دوره های پریمدیکال در سنگاپور

متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور را دارند باید قبل از شروع تحصیل در این مراکز خود را با سیستم آموزشی این کشور وفق دهند و هماهنگ سازند ، برای این منظور دوره هایی توسط دانشگاه های این کشور برای دانشجویان برگزار می گردد که این دوره ها برای هر دانشگاه متفاوت می باشد.

دانشگاه ها پس از قبولی دانشجویان و پذیرش آنان ، بر اساس تسلط دانشجویان بر زبان انگلیسی لازم در پزشکی ، نمرات دروس و معدل پایه های تحصیلی قبل و آمادگی و تسلط آن ها در دروس مهمی نظیر شیمی و زیست شناسی طول این دوره ها را برای هر دانشجو مشخص می کنند که هر فرد برای ادامه تحصیل باید این دوره های مشخص شده از طرف دانشگاه را حتما گذرانده و در آن ها حتما نمره قبولی را کسب نماید.

این دوره ها معمولا توسط کالج های تحت نظر خود دانشگاه ها ارائه می شود که دانشجویان به تقویت زبان انگلیسی و یادگیری اصطلاحات پزشکی و مبانی علم پزشکی و دندانپزشکی می پردازند و با آمادگی کامل مشغول به تحصیل می شوند.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی سنگاپور

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور ، متقاضیان باید در آزمون های ورودی این دانشگاه ها شرکت و نمره قبولی را اخذ نمایند ، این آزمون MCAT نام داشته و قبولی در آن دشوار و بسیار رقابتی می باشد که کسب امتیاز و نمره بالا در این آزمون می تواند راه را برای پذیرش و تحصیل پزشکی در سنگاپور بسیار هموار نماید.

این آزمون از دروس شیمی ، زیست ، فیزیک ، ریاضی تشکیل شده است ، این آزمون علاوه بر سنگاپور در کشور های کانادا و آمریکا هم معیار ورود به رشته های پزشکی می باشد.

علاوه بر این آزمون ، آزمونی دیگری به اسم GAMSAT نیز در این کشور برای ورود به رشته های پزشکی نیز برگزار می شود ، این ازمون علاوه بر سنگاپور در کشور های انگلستان ، ایرلند و همچنین استرالیا نیز دارای اعتبار می باشد ، در نتیجه بسته به این که دانشگاه مورد نظر از کدام سیستم آموزشی پیروی می کند ، آزمون ورودی آن هم متغیر خواهد بود ، در ضمن هر دو این آزمون ها به زبان انگلیسی برگزار می شوند.

علاوه بر قبولی در این آزمون ها متقاضیان باید شرایط دیگری را نیز برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در دانشگاه های این کشور دارا باشند که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

بهترین دانشگاه های پزشکی سنگاپور

اگر شما هم از کسانی هستید که علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی می باشید ، کشور سنگاپور یکی از بهترین مقاصد برای ادامه تحصیل شما در این رشته است ، این کشور دانشگاه های بسیار خوب و با کیفیتی را در خود جای داده است که نه تنها از کشور ما بلکه از تمام نقاط جهان خواهان تحصیل در ان ها می باشند ، دانشگاه هایی که دارای رتبه های خوبی در بین دانشگاه های جهان و همچنین ارزش مدرک بسیار برخوردار هستند.

بهترین دانشگاه های پزشکی سنگاپور

همچنین اگر می خواهید در یک کشور آسیایی پزشکی بخوانید می توانید کشور چین را هم انتخاب کنید ، در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین بورسیه های تحصیلی بسیار متنوعی را به شما معرفی کرده ایم.

دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)

دانشگاه ملی سنگاپور با داشتن رتبه ۱۱ در رده بندی QS در بین برترین دانشگاه های جهان و رتبه اول در دانشگاه های این کشور ، قدیمی ترین دانشکده پزشکی را نیز در سنگاپور دارا می باشد ، این دانشگاه در سال ۱۹۰۵ به عنوان یک دانشکده پزشکی آغاز به کار کرده است و هم اکنون با ۳۹ هزار محصل و ۵ هزار استاد و عضو هیئت علمی به کار خود ادامه می دهد ، دوره های پزشکی در این دانشگاه ۵ سال به طول می انجامد.

همچنین دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه در سال ۱۹۲۹ آغاز به فعالیت کرد و در پنج تخصص شامل پروتزهای دندانی ، پریودنتیکس ، ارتودنسی و دندانپزشکی کودکان ، جراحی دهان و فک و صورت سالانه دانشجویان زیادی را از سراسر جهان جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی به این دانشگاه جذب می نماید.

همچنین این دانشگاه دارای خوابگاه ، وسایل نقلیه ، کتابخانه ، رستوران و تمام امکانات جهت رفاه حال دانشجویان می باشد ، متقاضیان باید ۳ ماه قبل از شروع ترم تحصیلی نسبت به اخذ پذیرش در این دانشگاه اقدام نمایند.

دانشگاه فنی سنگاپور (NTU)

این دانشگاه در جنوب کشور سنگاپور در سال ۱۹۸۱ میلادی آغاز به کرده است و هم اکنون ۳۳ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند ، این دانشگاه همواره توانسته تا خود را در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر در جهان قرار دهد و در سال ۲۰۱۶ این مرکز در رتبه بندی QOS رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داده است ، دانشکده پزشکی این دانشگاه با همکاری امپریال کالج لندن راه اندازی شده و در حال فعالیت می باشد همچنین در بعضی رشته ها حتی مدرکی مشترک با امپریال کالج به فارغ التحصیلان داده می شود.

تحصیل در رشته پزشکی ۶ سال و دندان پزشکی ۵ سال در این موسسه آموزش عالی به طول می انجامد ، البته در اکثر دانشگاه های کشور سنگاپور همین مقدار زمان برای تحصیل در این رشته ها لازم است ، این دانشگاه برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی بورسیه تحصیلی نیز به دانشجویان خارجی ارائه می دهد که البته شرایط اخذ این بورس های تحصیلی سخت و باید با دانشجویان زیادی به رقابت بپردازید ، اما در قبال این بورسیه ها تمام شهریه تحصیل و هزینه خوابگاه دانشجویان را به طور کامل پوشش می دهد.

مدرسه پزشکی SGH

بیمارستان عمومی سنگاپور (SGH) اولین و بزرگترین بیمارستان در این کشور می باشد ، همچنین این بیمارستان یک موسسه غیر انتفاعی است که به طور کامل متعلق به دولت سنگاپور است ، SGH یک بیمارستان آموزشی پیشرو برای آموزش پزشکی در مقطع کارشناسی و همچنین آموزش های تکمیلی و پیشرفته برای پزشکان متخصص ، پرستاران و متخصصان بهداشت است.

دانشجویان هر دو دانشکده پزشکی دانشگاه ملی سنگاپور NUS و دانشکده پزشکی لی کنگ چیان بخش قابل توجهی از برنامه درسی خود را در مدرسه پزشکی SGH می گذرانند.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

کشور سنگاپور یک کشور گران برای زندگی و تحصیل می باشد اما باید توجه داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های این کشور از چنان کیفیتی برخوردار است که ارزش این هزینه را دارد ، طبق معمول اکثر کشور های جهان در سنگاپور هم رشته های پزشکی و دندان پزشکی بیش ترین شهریه را در بین دیگر شهریه ها به خود اختصاص می دهند ، شهریه دانشگاه های این کشور با یکدیگر متفاوت می باشد همچنین رشته های تحصیلی و مقاطع نیز در این امر تاثیر گذار هستند.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

به طور مثال رشته پرستاری مبلغی بالغ بر ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار دلار و داروسازی ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار دلار هزینه را در بر می گیرند ، اما دیگر گرایش های پزشکی و دندان پزشکی به طور متوسط ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار برای متقاضیان خرج در بر دارد.

علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه اقامت ، مسکن ، خوراک و پوشاک ، حمل و نقل ، خرید کتاب و غیره را نیز باید در نظر گرفت که این موارد نیز بر اساس اصول زندگی شخصی و فردی متفاوت می باشد ، اما به طور میانگین یک دانشجو در این کشور ماهانه بین ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار دلار پول برای خرج زندگی لازم دارد ، برای کسب جزییات بیش تر و اطلاع دقیق از شهریه و هزینه های تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در سنگاپور با مشاوران و کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سنگاپور

دانشجویانی که قصد دارند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور دارند و قصد دارند بعد از اتمام تحصیلات خود به ایران باز گردند و در بازار کار داخلی شاغل شوند باید دقت نمایند که موسسه آموزش عالی یا دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل و اخذ مدرک در آن را دارند مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار می گیرد یا خیر ، که بعد با مشکل رو به رو نشوند و پس از چند سال زحمت و تحصیل مدرک ان ها دارای ارزش در داخل کشور باشد.

لیست دانشگاه ها و موسسات عالی خارج کشور که مورد تایید وزارت بهداشت می باشد سالانه اعلام می شود و تغییر می کند پس لازم است که همواره آن را مورد بررسی قرار دهید ، طبق آخرین اعلام وزرات و در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ فقط مدارک دانشگاه ملی سنگاپور National University of Singapore و دانشگاه فنی سنگاپور Nanyang Technological University مورد تایید وزرات بهداشت ایران می باشند و مدارک دیگر دانشگاه های این کشور مورد تایید نمی باشند و دانشجویان در صورت ارائه مدرک از آن دانشگاه ها نمی توانند آن را معادل سازی نمایند یا نیاز دارد که بسیاری از واحد های درسی را دوباره گذرانده و نمره قبولی اخذ نمایند تا بتوانند مدرک خود را در ایران معادل سازی کنند.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در سنگاپور

زبان رسمی آموزش و تدریس در کشور سنگاپور انگلیسی است که همین موضوع باعث جذب متقاضیان خارجی برای تحصیل در این کشور و همچنین بین المللی شدن هرچه بیشتر مراکز و دانشگاه های این کشور شده است ، رشته های پزشکی و دندان پزشکی علاوه بر زبان انگلیسی به برخی زبان های محلی و بومی نیز در بعضی دانشگاه تدریس می گردد.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در سنگاپور

پس مشخصا برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید به زبان انگلیسی تسلط داشت و همچنین مراکز آموزشی و موسسات آموزش عالی از دانشجویان خارجی مدارک معتبری جهت تسلط داشتن به این زبان را طلب می نمایند.

متقاضیان باید مدرک زبان ایلتس یا تافل را به دانشگاه ها ارائه کنند که حداقل نمره برای آزمون ایلتس ۶،۵ و برای آزمون تافل ۶۰۰ می باشد ، حال هرچه نمره زبان اخذ شده بالاتر باشد می تواند متقاضیان را از شانس بسیار بالاتری برای قبولی و پذیرش در این رشته ها در دانشگاه های این کشور برخوردار نماید.

برای تحصیل در دانشگاه های سنگاپور هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و دانشجویان در هر سنی می توانند به اداامه تحصیل پرداخته و مدرک خود را از دانشگاه دریافت نمایند.

بورسیه رشته های پزشکی در سنگاپور

در کشور سنگاپور سالانه برای دانشجویان خارجی بورسیه های تحصیلی زیادی جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی از طرف دانشگاه ها ، مراکز و موسسات دولتی و خصوصی در نظر گرفته می شود ، این بورسیه به طور معمول بسیار مناسب می باشند و می توانند شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی دانشجویان را پوشش بدهند ، این بورس های تحصیلی سالانه بر اساس تقاضا و شرایط موجود اقتصادی تغییر می کنند که نیاز است متقاضیان حتما قبل از هزگونه اقدامی با دانشگاه های مورد نظر خود مکاتبه نمایند از شرایط آن ها با خبر شوند.

اما به طور کل از آن جایی که تقاضا برای ادامه تحصیل در این رشته ها در این کشور زیاد است ، اخذ این بورسیه ها رقابتی می باشند و دانشگاه ها سعی بر جذب هرچه دانشجویان برتر دارند ، عواملی که می توانند متقاضیان را از امتیاز بیش تری در اخذ بورسیه برخوردار نمایند عبارتند از :

  • تسلط به زبان انگلیسی و نمره هرچه بیشتر در آزمون های تافل یا ایلتس
  • نمره و سوابق درخشان در دوره های تحصیلی ۱۲ ساله قبل از دانشگاه
  • توصیه نامه از استاد یا دانشگاه دردوره لیسانس برای بورس در مقطع فوق لیسانس یا دکتری
  • داشتن مقاله های بین المللی یا ثبت اختراع در مقطع لیسانس برای بورس در مقطع فوق لیسانس یا دکتری
  • داشتن مقام یا مدال در رشته های ورزشی

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در سنگاپور

کشور سنگاپور یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین کشورهای آسیایی و جهان است که دست یابی به تحصیل در این کشور برای بسیاری از افراد در جهان یک هدف بزرگ به شمار می آید ، در این قسمت به چند مزیت مهم و اساسی این کشور اشاره خواهیم کرد که اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی را دارید شاید سنگاپور را نیز جز مقصد های اصلی خود قرار دهید.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در سنگاپور
  • بازار کار و حقوق و دستمزد بسیار خوب بعد از پایان تحصیلات در این رشته ها
  • اعتبار بالای دانشگاه ها و مدارک اخذ شده از دانشگاه های این کشور در جهان
  • خدمات و امکانات مناسب و عالی برای دانشجویان توسط دانشگاه ها
  • تدریس به زبان انگلیسی در تمامی رشته های پزشکی
  • تسلط بالای مردم این کشور به زبان انگلیسی و لازم نبودن به یادگیری زبان دیگری برای ارتباط با مردم
  • آب و هوای مناسب و مناظر بگر و بسیار دیدنی این کشور
  • اجازه کار در حین تحصیل در این کشور

معایب

می توان گفت که کشور سنگاپور واقعا معایب بسیار کمی را دارا است که در مقابل خوبی ها و مزایای آن به شما نمی آید و مهم ترین آن ها همان بالا بودن هزینه های تحصیل در این کشور است که برای دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه نشوند ممکن کمی سخت باشد ، اما اگر فردی از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد این کشور یکی از بهترین کشورها برای تحصیل و اقامت است.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در سنگاپور

حال که با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور آشنا شدید ، شاید سوالاتی برایتان پیش آمده باشد ، از بخش دیدگاه در پایین همین صفحه استفاده کرده و سوالات خود را بپرسید تا در سریعترین زمان ممکن ، کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  پاسخگوی شما باشند.

هزینه تحصیل رشته های علوم پزشکی در سنگاپور چقدر است؟

رشته پرستاری مبلغی بالغ بر 12 هزار تا 15 هزار دلار و داروسازی 20 هزار تا 30 هزار دلار هزینه را در بر می گیرند ، اما دیگر گرایش های پزشکی و دندان پزشکی به طور متوسط 50 هزار تا 60 هزار دلار برای متقاضیان خرج در بر دارد.

شرایط سنی و زبان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور چگونه است؟

متقاضیان باید مدرک زبان ایلتس یا تافل را به دانشگاه ها ارائه کنند که حداقل نمره برای آزمون ایلتس 6،5 و برای آزمون تافل 600 می باشد ، حال هرچه نمره زبان اخذ شده بالاتر باشد می تواند متقاضیان را از شانس بسیار بالاتری برای قبولی و پذیرش در این رشته ها در دانشگاه های این کشور برخوردار نماید. برای تحصیل در دانشگاه های سنگاپور هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و دانشجویان در هر سنی می توانند به اداامه تحصیل پرداخته و مدرک خود را از دانشگاه دریافت نمایند.

آیا دانشگاه های سنگاپور مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

طبق آخرین اعلام وزرات و در سال تحصیلی 2021-2022 فقط مدارک دانشگاه ملی سنگاپور National University of Singapore و دانشگاه فنی سنگاپور Nanyang Technological University مورد تایید وزرات بهداشت ایران می باشند و مدارک دیگر دانشگاه های این کشور مورد تایید نمی باشند و دانشجویان در صورت ارائه مدرک از آن دانشگاه ها نمی توانند آن را معادل سازی نمایند

هزینه زندگی دانشجویی در سنگاپور چقدر است؟

اما به طور میانگین یک دانشجو در این کشور ماهانه بین 20 هزار تا 25 هزار دلار پول برای خرج زندگی لازم دارد.

آزمون ورودی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور چیست؟

برای پذیرش در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در دانشگاه های سنگاپور ، متقاضیان باید در آزمون های ورودی این دانشگاه ها شرکت و نمره قبولی را اخذ نمایند ، این آزمون MCAT نام داشته و قبولی در آن دشوار و بسیار رقابتی می باشد که کسب امتیاز و نمره بالا در این آزمون می تواند راه را برای پذیرش و تحصیل پزشکی در سنگاپور بسیار هموار نماید. این آزمون از دروس شیمی ، زیست ، فیزیک ، ریاضی تشکیل شده است ، این آزمون علاوه بر سنگاپور در کشور های کانادا و آمریکا هم معیار ورود به رشته های پزشکی می باشد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با مهم ترین موارد لازم برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور آشنا نماییم ، مشاوران و کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی همواره آماده هستند تا در صورت بروز سوالات و ابهامات شما را یاری نمایند ، بنابراین با ما از طریق شماره تلفن های دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان را نیز بخوانید ، تحصیل در برترین دانشگاه ها با هزینه های کمتر از کشور های دیگر می تواند جذابیت داشته باشد.

4.5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه