تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در محتوای پیش رو شرایط و ضوابط دانشگاه های علوم پزشکی شیلی را بررسی کرده اند و چکیده ای از مطالب را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی بیان کرده اند ، با ما همراه باشید تا از جزییات موضوع آگاهی پیدا کنید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی در دانشگاه های این کشور بیشتر از طریق سخنرانی های اصلی و بحث تعاملی مفاهیم پزشکی صورت می گیرد.

کشور شیلی از مناطق شناخته شده آمریکای جنوبی است که همانند بسیاری از کشورهای دیگر جهت بین المللی سازی دانشگاه هایش قدم برداشته و اکنون از دانشجویان بسیاری پذیرایی می کند.

تأکید دانشگاه های پزشکی شیلی تسلط بر روند پذیرش آموزش پزشکی و درک دامنه اساسی ، آسیب شناسی های رایج و تمرین تخصص های مختلف خواهد بود ، هدف این دوره تجهیز دانشجویان به درک گسترده ای از رشته پزشکی است.

برنامه های درسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی به خوبی طراحی شده است تا پاسخگوی نیازهای دانشجویان شیلی و دانشجویان بین المللی باشد.

ضمن اینکه برای درک بهتر تحصیل در این کشور زیبا می توانید مقاله جامع تحصیل در شیلی را مرور کنید تا با چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ، خوابگاه و بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه های این کشور هم آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی

دوره های پریمدیکال در شیلی

دوره های پری مدیکال ، دوره هایی هستند که دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی می گذرانند ، در دوره های پریمدیکال در شیلی ، تمرکز اصلی کالج ها بر آماده سازی دانشجویان به بهترین نحو برای ورود به رشته های پزشکی در بهترین دانشگاه ها است؛ تعداد کمی کالج در این کشور هستند که دوره های پری مدیکال را ارائه می دهند.

دانشجویان زبان اسپانیایی را در این دوره به خوبی فرا می گیرند ، برای آزمون های کتبی و مصاحبه ای دانشگاه های علوم پزشکی آماده می شوند ، و درس های علوم پایه پزشکی را برای موفقیت بهتر در دانشگاه فرا می گیرند.

درس های ارائه شده در دوره های پریمدیکال

در دوره های پری مدیکال ، یکی از مهم ترین مسئولیت های دانشجویان به پایان رساندن پیش نیاز های درسی لازم ، برای ورود به رشته های پزشکی است.

متقاضیان برای قبولی در دانشگاه ها باید درس های ارائه شده در دوره های پریمدیکال که شامل زیست شناسی با آزمایشگاه ، شیمی عمومی با آزمایشگاه ، شیمی آلی ، فیزیک ، بیوشیمی ، ریاضی ، زبان اسپانیایی ، و اصطلاحات تخصصی پزشکی هستند را فرا گیرند.

با توجه به دانشگاه هایی که دانشجویان برای تحصیل پزشکی بر می گزینند ، درس های ارائه شده در دوره های پری مدیکال ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد ، سایر این دروس عبارتند از : ژنتیک ، بهداشت عمومی ، میکروبیولوژی ، فیزیولوژی انسان ، روانشناسی ، جامعه شناسی ، و کلاس های نوشتاری.

مدت زمان دوره پریمدیکال در شیلی

دانشجویان برای شایستگی پذیرش از دانشگاه ها در شیلی ، برای تحصیل در رشته های پزشکی به طور معمول باید دوره نه ماهه پری مدیکال ( دوره های فشرده نیز هستند که ۵ ماه به طول می انجامد ) را به پایان برسانند.

دانشجو ها برای مراجعه به دانشگاه برای تحصیل در رشته های پزشکی ، ممکن است نیاز به توصیه نامه داشته باشند که مورد مهمی است.

هنگام مراجعه دانشجو باید سه نامه داشته باشد ، که دو نامه را از معام علوم دریافت می کند و یک نامه را از معلم غیر علوم دریافت می کند.

آزمون ها و شرایط شرکت در دوره

در مورد اولین نوع آزمون به صورت هفتگی برای ارزیابی عملکرد دانشجویان گرفته می شود ، آزمون بعدی به صورت میان دوره ای است ، که به دو صورت کتبی و شفاهی انجام می شود ، که هدف اصلی این آزمون سنجش میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان در میان ترم است ، و سومین آزمون ، آزمون پایان دوره ای است ، که تمام آموخته های دانشجو در این یکسال مورد سنجش قرار می گیرد.

دانشجویان باید بین ۱۶ تا ۲۸ سال ، سن داشته باشند ، دارای مدرک دیپلم باشند ، و دارای معدل خوب و قابل قبول باشند

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اجازه اقامت یا ویزای تحصیلی شیلی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های پزشکی شیلی

در شیلی ، امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی از طریق دانشگاه های سنتی (تاسیس قبل از ۱۹۸۱) و دانشگاه های خصوصی (تاسیس بعد از ۱۹۸۱) ، برای دانشجویان داخلی و بین المللی فراهم شده است ، در اینجا بهترین دانشگاه های پزشکی شیلی معرفی شده است.

بهترین دانشگاه های پزشکی شیلی

دانشگاه شیلی

دانشگاه شیلی (Universidad de Chile) در سال ۱۸۴۲ تاسیس شد ، یک موسسه آموزش عالی عمومی غیرانتفاعی است که در محوطه شهری کلان شهر بزرگ سانتیاگو واقع شده است.

این دانشگاه (UCH) دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک آموزش عالی رسمی مانند مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا در چندین زمینه تحصیلی می شود.

این موسسه آموزش عالی شیلی ۱۷۷ ساله دارای سیاست پذیرش انتخابی براساس آزمون های ورودی است ، این دانشگاه رتبه ۱ در شیلی و رتبه ۱۶۶ جهان را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه شیلی یک دانشگاه دولتی با کیفیت بین المللی است ، تمام زمینه های دانش در سالن های سخنرانی آنها تدریس می شود و امروز دانشگاه از نظر آموزش ، تحقیق ، ایجاد و اطلاع رسانی در راس سیستم دانشگاه شیلی است.

بسیاری از فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه شیلی وجود داشته اند که شامل بیست رئیس جمهور گذشته شیلی ، دو برنده نوبل جایزه ادبی نوبل ، گابریلا میسترال (۱۹۴۵) و پابلو نرودا (۱۹۷۱) و همچنین ۱۵۵ دریافت کننده جایزه ملی هستند.

دانشگاه Católica Papal de Chile

دانشگاه پاپی کاتولیک شیلی در سال ۱۸۸۸ تاسیس شد ، این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی است که در کلان شهر بزرگ سانتیاگو ، واقع شده است ، این دانشگاه توسط کمیسیون ملی اعتبار سنجی شیلی به رسمیت شناخته شد ، PUC بسیار وسیع است.

این موسسه آموزش عالی تحصیلات تکمیلی شیلی که به طور رسمی به مسیحی وکاتولیک بودن وابسته است ، دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک آموزش عالی رسمی مانند مدارک کارشناسی در چندین زمینه تحصیل می شود.

دانشگاه Católica Papal de Chile در واقع ۱۳۲ سال سن دارد و دارای رتبه دو در کشور و رتبه ۳۵۸ در جهان است و همچنین دارای سیاست پذیرش انتخابی براساس آزمون های ورودی است.

PUC همچنین چندین امکان و خدمات دانشگاهی و غیر دانشگاهی از جمله کتابخانه ، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادل و همچنین خدمات اداری به دانشجویان ارائه می دهد.

دانشگاه خودمختار شیلی (Autonomous University of Chile)

دانشگاه خودمختار شیلی یک دانشگاه خصوصی شیلی است ، این دانشگاه در Temuco ، Talca و Santiago Providencia و Llano Subercaseaux پردیس دارد.

این دانشگاه وابسته به SUA ، سیستم پذیرش تک نفره شورای رئیس دانشگاه های شیلی است.

دانشگاه خودمختار شیلی (Autonomous University of Chile) از اکتبر ۲۰۱۹ تا اکتبر ۲۰۲۳ برای مدت ۴ سال (حداکثر هفت سال) توسط CNA-شیلی (کمیسیون ملی اعتبارسنجی) معتبر شناخته شده است ،و دارای رتبه ۷۴۷ در سطح بین المللی است.

دانشگاه خودمختار شیلی برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد ، و تحصیلات دکترا را ارائه می دهد ، که ۸۸٫۵٪ از مدارک آن معتبر است.

دانشگاه de Desarrollo

دانشگاه توسعه یک دانشگاه خصوصی در شیلی است ، که یکی از گرانترین دانشگاه های کشور است ، و پردیس اصلی آن در سانتیاگو و پردیس ثانویه در کانسپسیون است.

دانشکده پزشکی دانشگاه de Desarrollo با توجه به آزمون ملی پزشکی در رتبه دوم شیلی قرار دارد و از بیشتر دانشگاه های سنتی شیلی پیشی گرفت.

علاوه بر این ، UDD در حال حاضر به عنوان بهترین دانشگاه خصوصی در شیلی رتبه بندی می شود ، که بر اساس برنامه اعتباربخشی ملی CNAP ، در جایگاه ۵ قرار دارد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی

همانطور که در سطرهای بالا توضیح داده شده است ، دانشگاه ها در شیلی به دولتی و خصوصی تقسیم می شوند ، دانشگاه های سنتی قدیمی ترند و بودجه ای از دولت دریافت می کنند ، پس از یک اصلاح مهم آموزشی ، دانشگاه های خصوصی از سال ۱۹۸۱ شروع به کار کردند.

همه دانشگاه های شیلی ، چه دولتی و چه خصوصی ، شهریه خود را تعیین می کنند. 

هزینه ها در سال های اخیر در حال افزایش بوده است ، اما با این وجود کمتر از مقادیری است که در مقاصد تحصیلی مانند ایالات متحده وجود دارد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی در دانشگاه های خصوصی گران ترند ، برخلاف سایر کشورهای آمریکای لاتین که موسساتی که بودجه عمومی دریافت می کنند ، رایگان است، اما هر دو دانشگاه سنتی و خصوصی در شیلی نیاز به پرداخت شهریه دارند.

هزینه های تحصیل سالانه تقریباً از ۲،۰۰۰ دلار به ۷،۶۵۰ دلار می رسد ، برخی از رشته ها می توانند در دانشگاه های خاص گران تر باشند؛ هزینه دقیق شما بسته به تعداد دوره ها و ساعت اعتباری که می گیرید متفاوت خواهد بود ، این رشته ها معمولاً پزشکی و دندانپزشکی هستند و هزینه آنها تا ۹۰۰۰ دلار در سال است.

دانشگاه شیلی از دانشگاه های ارزان محسوب می شود و به طور متوسط ۶۳۰۰ دلار برای رشته های پزشکی در سال هزینه دارد.

  • شیلی دانشگاه کاتولیک Pontificia : 1200 دلار در هر ترم
  • دانشگاه Concepción ؛ ۵۰۰۰ دلار در سال
  • دانشگاه Talca ؛ ۵۰۰۰ دلار در سال

اگر لازم است مهارتهای زبان اسپانیایی خود را تقویت کنید ، بسیاری از دانشگاه های شیلی کلاسهای اضافی برای این کار برگزار می کنند ، به عنوان مثال در دانشگاه Pontificia Católica شیلی ، هزینه دوره های اسپانیایی ۱۵۰ دلار آمریکا در هر ساعت است.

میزان مقرون به صرفه بودن دانشگاه های شیلی

تحصیل در دانشگاه های آمریکای لاتین به احتمال زیاد نسبت به سایر کشورها مانند آمریکای شمالی ، انگلستان یا استرالیا ارزان تر خواهد بود ، دو عامل در پشت این امر نهفته است که میزان مقرون به صرفه بودن دانشگاه های شیلی را بررسی می کند : شهریه و هزینه های زندگی.

در کشورهایی مانند برزیل ، آموزش عمومی رایگان تا مقطع تحصیلات تکمیلی حق مندرج در قانون اساسی فدرال آن است ، در موسسات خصوصی آن ، هزینه های تحصیل می تواند از حدود ۲۰۰۰ دلار آمریکا تا بیش از ۱۰،۰۰۰ دلار در سال باشد ؛ مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل را حتما بخوانید و با بورسیه های تحصیلی جذاب آن آشنا شوید.

در مورد هزینه های زندگی ، این به کشوری که انتخاب می کنید بستگی دارد ، در کشورهایی مانند بولیوی ، کلمبیا ، اکوادور و پرو ، زندگی در ماه فقط با ۸۰۰ دلار آمریکا امکان پذیر است. برای کشورهایی مانند آرژانتین و برزیل ، این هزینه به ۱۰۰۰ دلار در ماه می رسد.

در مورد شیلی اما شرایط نسبت به دیگر کشورهای آمریکای جنوبی فرق دارد ، هزینه کلی زندگی در شیلی ، ۱۵٫۹ درصد بالاتر از ایران است و این نسبت به ایلات متحده و انگلستان ، ارزان تر محسوب می شود اما نسبت به دیگر مناطق آمریکای لاتین مانند آرژانتین ، هزینه های تحصیل و زندگی بالاتری دارد.

هزینه زندگی در شیلی

هزینه زندگی دانشجویی در شیلی به طور متوسط و استاندارد ۹۰۰ دلار است ، دانشجویان از طریق کار پاره وقت دانشجویی می توانند بخشی از هزینه ها را جبران کنند؛ توجه به این نکته مهم است که دانشجویان بین المللی به طور قانونی نمی توانند کار کنند در حالی که در شیلی تحصیل می کنند ، بنابراین پس از ورود نمی توانید امور مالی خود را با کار نیمه وقت تکمیل کنید؛ از آنجایی که هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی زیاد است و دولت گزینه هایی از کمک هزینه تحصیلی را برای دانشجویان برتر یا نیازمند ارائه می کنند.

از نظر محل اقامت ، دانشجویان ممکن است در سالن های دانشگاه زندگی کنند ، به طور خصوصی خانه اجاره کنند یا در یک خانواده میزبان شیلی زندگی کنند ، این ممکن است مقرون به صرفه ترین گزینه باشد ، با ۶۰۰ دلار آمریکا در هر ماه با تمام قبض ها و مواد غذایی یک روش ایده آل است و همچنین می توانید اسپانیایی خود را نیز کامل کنید.

تصمیم گیری برای تحصیل در کشور شیلی یا کشورهای آمریکایی را با بررسی و مقایسه مطالب زیر دقیق تر انجام دهید

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی شیلی

متقاضیان پس از اتمام تحصیلات متوسطه یا همان دبیرستان که به دانشگاه های دولتی شیلی مراجعه می کنند باید آزمونی بنام Prueba de Seleccion Universitaria (PSU) مانند آزمون SAT که معمولاً در ایالات متحده استفاده می شود ، بدهند.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی شیلی PSU از سال ۲۰۰۳ جایگزین PAA (Prueba de Aptitud Académica) شده است که از سال ۱۹۶۶ مورد استفاده قرار می گرفت ، این آزمون توسط گروه سنجش ، اندازه گیری و ثبت آموزشی شیلی تهیه و سازماندهی می شود.

مباحث آزمون PSU

مباحث آزمون PSU به طور کلی شامل زبان اسپانیایی ، ریاضیات ، تاریخ و علوم می شود ، این آزمون شامل دو بخش اجباری و انتخابی است بخش اجباری شامل مباحث ریاضیات ، زبان اسپانیایی و ارتباطات است و بخش اختیاری نیز دو بخش است بخش علوم ( یکی از مباحث فیزیک ، زیست شناسی ، شیمی باید انتخاب شود ) ، و داوطلب برای شرکت در آزمون ، باید آزمون اجباری و حداقل یک آزمون اختیاری را انجام دهد.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی شیلی

بخش اجباری شامل ۸۰ سوال است ، که باید در دو ساعت و سی دقیقه انجام شود ، بخش انتخابی نیز شامل ۸۰ سوال برای یکی از مباحث جغرافیا ، تاریخ و علوم اجتماعی و ۸۰ سوال نیز برای یکی از مباحث بخش علوم است که دو ساعت و سی دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد ، و سوالات نیز چند گزینه ای هستند با ۵ انتخاب برای متقاضی.

امتیاز دهی و نتایج

حداکثر امتیاز دریافتی ممکن در این آزمون ۸۵۰ امتیاز و حداقل امتیاز ۱۵۰ ( با میانگین ۵۰۰ امتیاز و انحراف استاندارد ۱۱۰ امتیاز ) است و نمره استاندارد به مقایسه نمرات با یکدیگر کمک می کند ، شرایط نمره آزمون PSU برای قبولی در دانشگاه مورد نظر ، از دانشگاهی به دانشگاهی دیگر متفاوت است.

هر دانشگاه شرایط ورود بر اساس PSU خود را تعیین می کند ، دانشگاه های “سنتی” معمولاً به نمرات بالاتر از دانشگاه های خصوصی جدید نیاز دارند.

برای تحصیل در دانشگاه های شیلی ، دانشجویان بین المللی نیز باید توانایی خود را برای تحصیل به زبان اسپانیایی نشان دهند ، فراموش نشود که شرکت در آزمون برای شرکت در دانشگاه منتخب ، ضروری است.

زمان برگزاری آزمون و نحوه درخواست

زمان برگزاری آزمون و نحوه درخواست PSU هر سال بین نوامبر و دسامبر است ، دانشجویان باید مستقیماً به موسسه آموزش عالی مورد نظر خود مراجعه کنند ، و فرم درخواست را پر کنند و آن را به همراه مدارک لازم به موسسه تحویل دهند.

پذیرش از طریق آزمون انتخاب دانشگاه ملی PSU است و این آزمون همچنین می تواند برای دوره های کارشناسی در دانشگاه های شیلی انجام شود.

متقاضی باید ، ریز نمرات تحصیلات متوسطه ، ارائه تمکن مالی ( یعنی دانشجو توانایی کافی برای پرداخت هزینه تحصیل و اقامت در شیلی دارد ) ، یک کپی معتبر از عکس گذرنامه و اندازه گذرنامه رزومه درسی ( باید شامل پیشینه علمی و حرفه ای باشد ) ، توصیه نامه ، تسلط به زبان اسپانیایی ( دانش آموزان بین المللی ملزم به اثبات مهارت خود در زبان اسپانیایی هستند ) ، را برای ثبت نام ارائه دهد.

شرایط تحصیل پزشکی در شیلی

شرایط تحصیل پزشکی در شیلی

شرایط تحصیل پزشکی در شیلی شامل ۴ دوره علوم پایه ، فیزیوپاتولوژی ، کارآموزی بالینی ، و کارورزی بالینی است ، که به مدت ۶ سال به طول می انجامد ، دوره علوم پایه پزشکی در شیلی ۵ ترم تحصیلی است ، که با اتمام آن دانشجویان مجاز به ورود به دوره بعدی یعنی فیزیوپاتولوژی می شوند ، البته برای ورود به این دوره دانشجویان باید در آزمونی که در بردارنده مباحث تدریس شده در دوره علوم پایه است ، موفق شوند.

دروس دوره علوم پایه شامل ۳۱ واحد درسی است که اتمام آن برای دانشجویان دو ترم تحصیلی به طول می انجامد ، و در پایان این دوره معدل دانشجو باید قابل قبول دانشگاه باشد تا بتواند در دوره بعدی شرکت کند و در درس هایی موفق به اتمام آن ها نشده باید از اول آن درس ها را بخواند.

حداکثر سال مجاز برای دانشجویان در دوره های علوم پایه و فیزیوپاتولوژی ، ۵ سال است ، که در پایان این دو دوره دانشجویانی که همه واحد ها را با موفقیت به پایان رسانده اند ، به دوره کارآموزی بالینی راه می یابند.

بخش فیزیوپاتولوژی شامل ۹۷ واحد درسی است که در چهار بخش اصلی ارائه می گردد و عمدتا مسائل رایج در پزشکی عمومی را در شیلی شامل می شود؛ بخش کارآموزی بالینی ۶۴ واحد درسی است و ۱۸ ماه به طول می انجامد و بخش کارورزی بالینی نیز مباحث عملی را شامل می شود.

تخصص های رشته پزشکی در شیلی

تخصص های رشته پزشکی در شیلی شامل متخصص قلب و عروق ، متخصص مغز و اعصاب ، متخصص پوست و مو ، متخصص بیهوشی ، متخصص ارتوپد ، متخصص داخلی ، متخصص زیبایی ، و متخصص گوش و حلق و بینی می شود ، که دانشجویان دارای مدرک پزشکی عمومی در شیلی و قبولی در آزمون ورودی تخصص های رشته پزشکی ، مجاز به انتخاب یکی از این تخصص ها می شوند.

بازار کار و درآمد پزشکان در شیلی

بازار کار و درآمد پزشکان در شیلی اینگونه است که سازمان های بهداشتی و درمانی در شیلی همیشه به افراد متخصص در حرفه پزشکی نیاز دارند و همواره برای پزشکان در بازار کار خود جا دارد ، پزشکان در شیلی تقریبا بین ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تا ۷۳,۰۰۰,۰۰۰ پزو شیلی در ماه در آمد دارند.

تمام تلاش ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این است تا بتوانیم بهترین کیفیت را به مشتریانمان ارائه دهیم. کیفیت خدمات در کنار تجربه منجر به موفقیت پرونده مهاجرتی شما خواهد شد. به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی یا به کلی تحصیل در خارج از کشور، حتما اطلاعات کاملی کسب کنید و پس از تصمیم گیری با ما در ارتباط باشید، همانطور که در ویدیو روبرو نمونه های ویزای کشورهای مختلف را میبینید، ما وعده هایمان را عملی میکنیم.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در شیلی

تحصیل دندانپزشکی در شیلی یکی از گزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل در خارج از کشور برگزینند ، از جهتی تحصیل دندانپزشکی یکی از برنامه های تحصیلی بسیار مهم محسوب می شود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در شیلی از نظر زمانی ۵ سال است ، که این دوره تحصیلی به سه بخش پیش بالینی ، بالینی ، و انترنی تقسیم می شود.

در دو سال اول دانشجویان واحد های علوم پایه مثل بیوشیمی ، آناتومی ، بافت شناسی ، فیزیولوژی ، ژنتیک ، میکروب شناسی ، و ایمنی شناسی را می گذرانند.

بعد از دوسال دانشجویان با کسب نمره قبولی در دانشگاه های شیلی ، در بخش علوم پایه ، وارد دوره کارآموزی می شوند و در این دوره درس های تخصصی خود را در زمینه آسیب شناسی فک و دهان ، ارتودنسی ، اندودنتیکس ، پروتز های ثابت و اکلوژن ، پروتز های متحرک و فک و صورت ، پریودنتولوژی ، ترمیمی و مواد درمانی ، بیماری های دهان و دندان ، جراحی دهان و فک و صورت ، دندانپزشکی کودکان و رادیولوژی را شامل می شود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در شیلی

شرایط پذیرش از دانشگاه های شیلی برای رشته دندانپزشکی

از جمله شرایط پذیرش از دانشگاه های شیلی برای رشته دندانپزشکی اینکه دانشجویان بین المللی باید در آزمون ورودی دانشگاه ها یعنی PSU شرکت کنند و نمره قبولی را کسب کنند ، متقاضیان هم چنین باید مدارکی مانند فرم تکمیل شده مربوط به دانشگاه ، پاسپورت معتبر ، ویزای تحصیلی ، ارائه گواهی تمکن مالی ، عکس پاسپورتی ، رزرو خوابگاه ، بیمه مسافرتی ، و مدارک پزشکی تایید شده ، را ارائه دهند.

تخصص های رشته دندانپزشکی در شیلی

تخصص های رشته دندانپزشکی در شیلی ارائه می شود ، شامل تخصص ارتودنسی ، تخصص جراحی دهان ، فک و صورت ، تخصص جراحی لثه ، تخصص پروتز های دندانی ، تخصص درمان ریشه دندان ، تخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ، تخصص دندانپزشکی کودکان ، تخصص رادیولوژی ، تخصص بیماری های دهان و دندان ، و تخصص آسیب شناسی ، می شود و دانشجویان در صورتی که در آزمون تخصص دندانپزشکی قبول شوند مجاز به شرکت در دوره تخصص می شوند.

بازار کار و در آمد دندانپزشکان در شیلی

بازار کار و در آمد دندانپزشکان در شیلی بین ۴,۰۰۰۰,۰۰۰ تا ۴,۵۰۰,۰۰۰ پزو شیلی در ماه در آمد دارند ، و محیط کاری برای دندانپزشکان در این کشور بسیار گسترده است و می توانند بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند.

پیشنهاد میکنیم تا شرایط تحصیل رشته های پزشکی در دیگر کشورهای هم رده را نیز بررسی و مطالعه کنید

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در شیلی

در مورد مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در شیلی ، در منابع موجود محدودیت خاصی عنوان نشده است اما در وب سایت دانشگاه ها می توان دید که سنین زیر ۲۵ سال در اولویت پذیرش قرار دارند.

برای پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در شیلی تذکراتی در باب زبانها نیز وجود دارد که دانشجویان باید از آنها آگاهی داشته باشند، دانشجو برای پذیرفته شدن باید حداقل به یکی از زبانهای زیر ارتباط برقرار کند:

  • اسپانیایی
  • انگلیسی

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی انگلیسی (عالی) الزامی است ، ارائه اسپانیایی الزامی نیست اما اگر در حد خوب باشد ، قطعا شرایط شما برای پذیرش بهتر خواهد بود ، توجه داشته باشید که ارتباط با بیماران به زبان اسپانیایی خواهد بود.

شرایط مبادله دانشجو پزشکی در شیلی

  • امکان دریافت دانشجوی انگلیسی زبان در هر شهر در طول سال متفاوت است ، لطفا توجه داشته باشید ، شیلی یک کشور اسپانیایی زبان است و عمل بالینی فقط به این زبان است.
  • دانشجو فقط می تواند با استاد راهنما و سایر دانشجویان تبادلات / دانشجویان پزشکی شیلی به زبان انگلیسی صحبت کند و انتظار نداشته باشید که چرخش به زبان انگلیسی باشد یا بسیاری از بیماران بتوانند به این زبان ارتباط برقرار کنند.
  • حتی برای دانشجویان انگلیسی زبان نیز اکیداً پیشنهاد می شود که قبل از آمدن به کشور دوره اسپانیایی را بگذرانند (هرچه دوره گسترده تر باشد ، بهتر است).
  • دانشجو باید در فرم درخواست خود دانش خود را در زبان انگلیسی و اسپانیایی با استفاده از مقیاس زیر بیان کند: بومی / عالی / خوب / منصفانه / ناشناخته.
  • به زبانهای دیگر نیازی نیست اگر دانش آموز سطح زبان مندرج در فرم درخواست را نداشته باشد ، تبادل لغو می شود.
  • دانشجویانی که سال ۳ سال از تحصیلات پزشکی خود را گذرانده باشند ، می توانند در طرح مبادله شرکت کنند و اگر دانشجو تا تاریخ مبادله موضوع را تأیید نکرده باشد ، مبادله لغو می شود.
  • مهارت اسپانیایی برای پذیرش در La Serena ، San Felipe ، Valparaiso ، Santiago de Chile یا Concepcion الزامی است.
  • برای قبولی در دانشگاه Pontificia Catolicaبه گواهی زبان اسپانیایی نیاز دارید ، برای پذیرش در دانشگاه Temuco به سطح متوسطی از زبان اسپانیایی نیاز دارید.

دوره زبان اسپانیایی برای پزشکان و پرستاران شیلی

دوره زبان اسپانیایی برای پزشکان و پرستاران شیلی برای کمک به دانشجویان در پیشبرد مراحل اسپانیایی و دریافت گواهی رسمی پس از اتمام در دسترس است.

در شیلی ، اسپانیایی برای متخصصان پزشکی شامل دوره هایی است که دانش آموزان می توانند در واژگان عمومی مورد استفاده در محیط مراقبت های بهداشتی تخصص داشته باشند ، بر اصطلاحات مورد استفاده در یک نقش پزشکی خاص تمرکز کنند یا برای یک آزمون پزشکی خاص اسپانیا آماده شوند.

دوره های عمومی زبان اسپانیایی به دانشجویان اجازه می دهد تا با سرعت ثابت در سطوح مختلف اسپانیایی بالا بروند ، با آرایه ای از گزینه ها ، زبان آموزان می توانند یکی از گزینه های متناسب با برنامه خود را انتخاب کنند.

این دوره ها برای پزشکان و پرستاران می تواند از دو هفته تا چند ترم طول بکشد ، بسته های هفتگی کلاس های یک به یک اسپانیایی بسیار متناسب با جدول زمانی خاص زبان آموزان آموزان است و می تواند بصورت مجازی یا داخلی برگزار شود.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی دارای تخصص و تجربه ویژه ای در معرفی دوره های زبان و اخذ ویزای دوره زبان هستند ، می توانید از آنها کمک بگیرید.

بورسیه رشته های پزشکی در شیلی

بورسیه رشته های پزشکی در شیلی

بورسیه رشته های پزشکی در شیلی سالانه به دانشجویانی اعطا می شود که نتایج برجسته ای در تحصیل خود نشان دهند.

بورس تحصیلی Kas به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعطا می شود که در یک برنامه تحصیلات تکمیلی شرکت می کنند و در برنامه Kas شرکت می کنند.

هر دانشجوی کارشناسی ارشد و کارشناسی و پزشکی می تواند برای این بورسیه درخواست دهد ، متقاضی باید معدل ۲٫۵ یا بهتر داشته باشد.

و با استفاده از برنامه Kas به یک برنامه تحصیلات تکمیلی مراجعه کند ، و در نهایت متقاضی باید دانشجویی باشد که به عنوان تمام وقت برای تحصیل در دانشگاه ثبت نام کرده است.

مهم ترین ویژگی این بورسیه اعطای کمک هزینه تحصیلی از ۵۰۰ دلار تا ۱۵۰۰ دلار است و قابل ذکر است که این بورسیه تا ۱ دسامبر ۲۰۲۱ وقت داشته است.

جوایز بین المللی مسابقات دانشجویان

بورس تحصیلی جوایز مسابقه دانشجویان بین المللی کاملاً گسترده است و همه دانشجویان فارغ از رشته تحصیلی آن ها می توانند از آن استفاده کنند ، و تا ۱ دسامبر ۲۰۲۱ برای ثبت نام در این بورسیه ، وقت دارد.

دانشجوی دارای رتبه اول در این مسابقه ۱۵۰۰ دلار ، دانشجوی دارای رتبه دوم ۱۰۰۰ دلار ، و دانشجوی موفق به کسب رتبه سوم در این مسابقه ۵۰۰ دلار به عنوان بورسیه ، پشتیبانی مالی می شود.

BEROWS آزمون برنامه تحصیلی بین المللی (BISPT)

آزمون برنامه بورس بین المللی ، Berows (BISPT) یک برنامه بورس تحصیلی برای کمک مالی به دانشجویان شایسته از سراسر جهان است ، هدف برنامه بورس تحصیلی BISPT ایجاد انگیزه در دانشجویان با ارائه بورس تحصیلی و ایجاد استقلال برای دانشجویان است ، هدف این برنامه حل مشکلات مالی دانشجو است ، تا دانشجویان بتوانند بدون اخذ وام برای تحصیلات در زندگی یک گام پیشی بگیرند.

دانشجویانی که در هر رشته تحصیلی در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا هستند می توانند درخواست دهند ، از مهم ترین و بهترین مزایای این بورس تحصیلی ، این است که این بورسیه برای دانشجویان از همه کشور های جهان قابل استفاده است.

این بورسیه تا ۱۶۰۰۰ دلار کمک هزینه به دانشجویان اختصاص می دهد و تا ۳۱ مارچ هر سال مهلت ثبت نام دارد.

بورس تحصیلی KSS

بورسیه های KSS سالانه به دانشجویانی تعلق می گیرد که نتایج برجسته ای در تحصیل خود نشان دهند ، بورس تحصیلی KSS به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعطا می شود که در یک برنامه تحصیلات تکمیلی شرکت می کنند و برای برنامه KSS درخواست می دهند.

متقاضی در هر رشته ای می تواند برای این بورسیه درخواست دهد ، برا شایستگی برای پذیرش در این بورسیه ، دانشجویان باید معدل ۳٫۰ یا بهتر داشته باشند ، در یک دانشگاه یا کالج شرکت کند ، و به عنوان تمام وقت برای تحصیل در دانشگاه ثبت نام کرده باشد.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در شیلی

هنگام تصمیم گیری در مورد تحصیل یا عدم تحصیل در خارج از کشور ، باید مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور ارزیابی شود.

از مزایای تحصیل در خارج از کشور می توان به یادگیری یک زبان جدید ، تقویت رزومه و تجربه چیزهای جدید اشاره کرد ، در حالی که از معایب آن می توان به دلتنگی ، هزینه های بالا و موانع فرهنگی اشاره کرد.

در مورد کشور شیلی برخی گزینه ها مانند دلتنگی می تواند برای یک دانشجوی ایرانی بسیار طاقت فرسا باشد و همچنین اینکه دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی لاجرم باید دو زبان انگلیسی و اسپانیایی را آموزش ببینند.

از طرفی موضوع هزینه های تحصیلی در شیلی می تواند بسیار قابل انعطاف تر از کشورهای دیگر باشد ، اما موضوعی که ذهن بسیاری از علاقه مندان را در بررسی مزایا و معایب تحصیل پزشکی در شیلی را به خود مشغول می کند قدرت انتخاب بین شیلی و کشورهایی مانند آرژانتین و اسپانیا می باشد.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در شیلی

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی شیلی

شما به تحصیل در هر رشته ای که علاقه مند باشید ، باید دقت و توجه ویژه ای در تهیه مدارک لازم برای پذیرش و همچنین مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی داشته باشید.

تهیه درست و صحیح مدارک می تواند آینده روشن و دلخواه شما را رقم بزند و در صورت کامل نبودن مدارک ارائه شده ، تمامی زحمات شما بیهوده خواهد بود.

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی ، مدارک زیر را جهت پذیرش باید ارائه کنند:

  • کپی پاسپورت
  • مدرک و ریز نمرات دوره دبیرستان
  • رزومه فعالیت های علمی دبیرستان (در صورت وجود)
  • توصیه نامه
  • اثبات دانش زبان
  • فرم درخواست تکمیل شده برای پذیرش
  • رسید پرداخت هزینه درخواست برای پذیرش

همچنین زمان ارائه مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی شیلی گزینه دیگری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که در آن کمیته پذیرش تمام اسناد ارسالی ، از جمله نمرات ، مدارک تحصیلی ، نتایج آزمون های دانشگاه در کشور مبدا و غیره را بررسی می کند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی شیلی

  • نامه پذیرش در دانشگاه مورد نظر
  • مدارک ترجمه شده دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات (به زبان انگلیسی یا اسپانیایی)
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس با اندازه پاسپورت
  • داشتن گواهی تمکن مالی
  • ارائه نامه انگیزشی و توجیه منطقی هدف از تحصیل در شیلی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا (هزینه ویزا به تابعیت متقاضی بستگی دارد)
  • ارائه نامه ای مبنی بر نداشتن سوء سابقه
  • ارائه نامه ای مبنی برخورداری از سلامت کامل پزشکی

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی تجربه خاصی در تهیه مدارک لازم برای اعزام دانشجو دارند و می توانند در کمترین زمان ممکن این کار به انجام برسانند ، در این بخش اطلاعات اولیه برای آگاهی از مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی بیان شد ، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در شیلی

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در شیلی

تحصیل در دانشگاه های با اعتبار در خارج از کشور ، متقاضیان زیادی را به خود جذب می کند ، در راستای این هدف اخذ مشاوره و راهنمایی از کارشناسان مهاجرتی معتبر بسیار اهمیت دارد.

تمامی دانشگاه های جهان توسط برخی معیارهای استاندارد در سطح جهان مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند اما در داخل هر کشور نیز به صورت جداگانه معیارهای خاصی برای تایید مدارک وجود دارد.

مدرک برخی از دانشگاه های خارجی ، در داخل ایران مورد تایید نیست و دارندگان مدرک ممکن است نتوانند از آن استفاده کنند ، وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران سالانه لیستی از دانشگاه های مورد تایید خارجی را اعلام می کنند و مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی از اولین افرادی هستند که تغییرات این لیست را جستجو کرده و به کاربران اعلام می کنند.

در این بخش مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، لیست دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران در شیلی در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ را بیان کرده اند:

  • دانشگاه Pontificia Catolica de Chile (UC)
  • دانشگاه Los Andes- Chile
  • دانشگاه Chile
  • دانشگاه Desarrolo
  • دانشگاه La Frontera

تحصیل پزشکی در شیلی به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در شیلی به زبان انگلیسی ، محیط یادگیری جدیدی را به متقاضیان ارائه می کند ، که در درجه اول برای تأمین منافع دانشجویان به آنها کمک می کند تا مدارج دانشگاهی خود را به بهترین نحو به پایان برسانند و به موفقیت شغلی در این کشور دست یابند ، ارائه برنامه برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی از ساختار با کیفیتی برخوردار است و تمرکز آن بر ارائه آموزش با کیفیت است.

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در شیلی

هزینه های تحصیل در دانشگاه های شیلی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در این کشور نیز مقرون به صرفه است ، دانشگاه های این کشور توسط کارکنان زبده و تحت هدایت یک هیئت امنا با ارتباطات قوی با جامعه محلی هدایت می شود ، و تقریبا تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور بین ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار در سال برای دانشجویان هزینه دارد.

تحصیل پزشکی در شیلی به زبان انگلیسی

پذیرش پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه های شیلی

اگر دانشجویان مایل به شرکت در دوره های انگلیسی در رشته های پزشکی در شیلی هستند باید کپی های اسکن شده این موارد یعنی ، فرم درخواست ( به همراه آدرس پستی دائمی یا فعلی معتبر و شماره تلفن ) ، پاسپورت معتبر ( همراه با صفحه نشان دهنده عکس و تاریخ حک شده بر روی آن ) ، و آخرین مدارک تحصیلی را ارائه دهند.

دانشگاه های ارائه دهنده دوره ها به زبان انگلیسی در شیلی

دانشگاه شیلی ، دانشگاه پونتیفیا کاتولیکا و دانشگاه شیلی از جمله مهم ترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره ها به زبان انگلیسی در شیلی برای دانشجویان علاقه مند هستند.

دانشجویان در صورت انتخاب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در شیلی باید به مدت ۶ سال برای تحصیل پزشکی و به مدت ۵ سال برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور وقت بپذارند.

کارهایی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم ، فقط شروع کار برای یک دانشجوی پزشکی در شیلی است و علاوه بر این ، امتیاز های قابل توجه دیگری نیز برای دانشجویان بین المللی در شیلی وجود دارد که بهره مندی از آنها تماما منوط به پذیرش موفق و دریافت ویزای تحصیلی این کشور است.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کرده ایم تنها راه موفقیت برای مهاجرت تحصیلی به شیلی ، انتخاب یک شرکت مهاجرتی معتبر و با سابقه می باشد؛ شرکت مهاجرتی رجبی ، شرکتی پیشرو و معتبر در راستای اعزام دانشجو و سایر امور مهاجرت به خارج از کشور بوده و آماده پذیرش پرونده های مهاجرتی عزیزان علاقه مند به تحصیل در شیلی و دیگر کشورهای منطقه است.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی را بررسی کردیم ، برای آگاهی بیشتر شما ، پرسش و پاسخ های متداول در این زمینه را در ادامه تقویم می کنیم ، شما هم می توانید از بخش دیدگاه در انتهای همین صفحه استفاده کرده و سوالات خود را از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بپرسید ؛ ما روزانه به سوالات شما پاسخ می دهیم.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی

هزینه های تحصیل سالانه تقریباً از 2،000 دلار به 7،650 دلار می رسد ، برخی از رشته ها می توانند در دانشگاه های خاص گران تر باشند.

تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور بین 6000 تا 7000 دلار در سال برای دانشجویان هزینه دارد.

دندانپزشکان در شیلی بین 40000000 تا 4500000 پزو شیلی در ماه در آمد دارند. پزشکان در شیلی تقریبا بین 20000000 تا 73000000 پزو شیلی در ماه در آمد دارند.

تخصص های رشته پزشکی که در دانشگاه های شیلی ارائه می شود شامل متخصص قلب و عروق ، متخصص مغز و اعصاب ، متخصص پوست و مو ، متخصص بیهوشی ، متخصص ارتوپد ، متخصص داخلی ، متخصص زیبایی ، و متخصص گوش و حلق و بینی می شود ، که دانشجویان دارای مدرک پزشکی عمومی در شیلی و قبولی در آزمون ورودی تخصص های رشته پزشکی ، مجاز به انتخاب یکی از این تخصص ها می شوند.

بله ، دانشگاه های زیر مورد تایید هستند : دانشگاه Pontificia Catolica de Chile (UC) دانشگاه Los Andes- Chile دانشگاه Chile دانشگاه Desarrolo دانشگاه La Frontera

بورس تحصیلی جهانی دانشجویان (KAS) سالانه به دانشجویانی اعطا می شود که نتایج برجسته ای در تحصیل خود نشان دهند ، بورس تحصیلی Kas به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعطا می شود که در یک برنامه تحصیلات تکمیلی شرکت می کنند و در برنامه Kas شرکت می کنند، مهم ترین ویژگی این بورسیه اعطای کمک هزینه تحصیلی از 500 دلار تا 1500 دلار است.

در منابع موجود محدودیت خاصی عنوان نشده است اما در وب سایت دانشگاه ها می توان دید که سنین زیر 25 سال در اولویت پذیرش قرار دارند.

هزینه یک زندگی دانشجویی استاندارد در شیلی به طور متوسط 900 دلار است ، دانشجویان از طریق کار پاره وقت دانشجویی می توانند بخشی از هزینه ها را جبران کنند.

آزمون PSU برای ورود ب رشته های علوم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد ، که به طور کلی شامل زبان اسپانیایی ، ریاضیات ، تاریخ و علوم می شود ، این آزمون شامل دو بخش اجباری و انتخابی است بخش اجباری شامل مباحث ریاضیات ، زبان اسپانیایی و ارتباطات است و بخش اختیاری نیز دو بخش است بخش علوم ( یکی از مباحث فیزیک ، زیست شناسی ، شیمی باید انتخاب شود ) ، و داوطلب برای شرکت در آزمون ، باید آزمون اجباری و حداقل یک آزمون اختیاری را انجام دهد.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی ، با تمام جوانب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در شیلی آشنا شدید ، چنانچه سوال و ابهامی دارید می توانید با شماره های سراسری ما در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت نمایید ، همکاران ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز می توانند اطلاعات صحیح و دقیقی در خصوص انواع روش های مهاجرت در اختیار شما قرار دهند ، مقالات دیگر سایت نیز در اختیار شماست تا بتوانید اطلاعات خود را به روز و تکمیل کنید ؛ پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال است.

در این قسمت دیدگاه مشتریان ما با پرونده های موفق ویزا را مشاهده می کنید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه