تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال ، تحصیل در کشوری با تاریخ چشمگیر و سبک زندگی مدرن است ، در این کشور ، تجربه های متنوعی کسب خواهید کرد و مطمئناً از زندگی در پرتغال به عنوان یک کاندید پزشکی آینده نهایت لذت را خواهید برد.

با شنیدن این حقیقت که در گذشته بسیاری از خانه های سلطنتی دارای پزشکان پرتغالی بوده اند می توان به اهمیت علم پزشکی در پرتغال پی برد.

پرتغال دارای برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است و پزشکی یکی از دوره هایی است که از ایام دیرین در این کشور تدریس می شده است ، در این کشور ۷ دانشکده پزشکی وجود دارد ، که در شهرهای در پورتو (دو دانشگاه) ، لیسبو ( دو دانشگاه) ، کوویلو (یک دانشگاه) ، در کویمبرا (یک دانشگاه) و فاروج (یک دانشگاه) قرار دارند.

زبان انگلیسی در هیچ یک از دانشگاه های پزشکی پرتغال زبان آموزش نیست اما اگر از قبل به زبان پرتغالی مهارت دارید یا مایل به یادگیری این زبان زیبا هستید ، می توانید در یکی از دانشگاه های پزشکی پرتغال تحصیل کنید.

در این محتوا از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال را از تمام زوایا بررسی خواهیم کرد ، چنانچه علاقه مند به دریافت اطلاعات کلی تر در خصوص تحصیل در پرتغال هستید ، حتماً مقاله تحصیل در پرتغال در همین سایت را مطالعه نمایید.

مقررات پذیرش دانشگاه های پزشکی پرتغال

دانشگاه های پرتغالی در تعیین شرایط معینی برای ورود به پرتغال نسبتا خوب عمل می کنند ، مدارک تحصیلی از کشور شما برای درخواست کافی است.

علاوه بر این الزاماتی مانند آزمون های ورودی و دوره های پریمدیکال در وب سایت دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی پرتغال به چشم می خورد که باید از آنها آگاهی داشته باشید ، در ادامه این اند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال

دوره های پریمدیکال در پرتغال

دانشجویان متقاضی تحصیل در برخی رشته های دانشگاهی در پرتغال از جمله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ، ملزم به رعایت برخی پیش شرط ها هستند ، منظور از پیش شرط در اینجا گذراندن یک دوره پیش نیاز است ، این دوره در مورد تحصیلات پزشکی به دوره پریمدیکال معروف است.

دوره های پریمدیکال در پرتغال

دانشگاه های پورتو ، آلگاروه ، دا بیرا و کیمبرا از بهترین دانشگاه های پرتغال هستند که دوره های پریمدیکال را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و آن ها را برای ورود در دانشکده های پزشکی آماده می کنند.

درس های ارائه شده در دوره های پریمدیکال

در این دوره زبان پرتغالی ، زیست و زبان تخصصی پزشکی تدریس می شود که مهم ترین درس ها هستند و سایر درس هایی که در این دوره ارائه می شود شامل بیوگرافی ، بیوفیزیک و فیزیولوژی می شود و دانشجویان را برای ورود در دانشگاه های پزشکی پرتغال آماده می کند.

دانشجویانی که زبانشان بسیار ضعیف است می توانند زبان پرتغالی را در دو ترم بخوانند که هزینه ی آن با هزینه دوره پریمدیکال برابری می کند.

زمان شرکت در دوره ها

دوره پریمدیکال در پرتغال در مهر ماه شروع می شود و دوره فشرده آن در بهمن ماه است ، برای دانشجویانی که دوره را به پایان رسانده اند و بین پایان دوره و ورود به دانشگاه وقفه ایجاد شده ، یک دوره ۴ هفته ای برای یادآوری دروس تدریس شده در ماه سپتامبر برگزار می شود.

دانشجویان دوره های پریمدیکال را به صورت عادی طی ۹ ماه به پایان می رسانند که توسط اساتید دانشگاه های مربوط به کالج تدریس می شود.

شرایط خوابگاه و هزینه دوره های پریمدیکال

برای دانشجویان بین المللی که در حال گذراندن دوره های پریمدیکال در پرتغال هستند ، امکانات خوابگاهی به آن ها تعلق می گیرد که هزینه خوابگاه ها برای دانشجویان تقریبا ۳۰۰ یورو در ماه است.

شهریه ی دوره های پریمدیکال برای دانشجویان بین المللی تقریبا ۶۵۰۰ تا ۸۵۰۰ دلار است.

مزایا دوره های پریمدیکال پرتغال

یکی از مهم ترین مزایای دوره های پریمدیکال در پرتغال تسلط کافی دانشجویان به زبان پرتغالی قبل از ورود به دانشگاه است ، دانشجویان با شرکت در این دوره ها راحت تر می توانند در دانشگاه های مورد نظر خود در پرتغال پذیرش بگیرند ، و از کلاس های مدرن و مجهز در طول دوره برخوردارند و اساتید دانشگاه علوم پزشکی کالجی که در آن تحصیل می کنند ، در دوره ی پریمدیکای به دانشجویان تدریس می کنند.

شرایط ورود به دوره های پریمدیکال پرتغال

از شرایط ورود به دوره های پریمدیکال پرتغال این است که متقاضیان مشتاق برای شرکت در دوره های پریمدیکال پرتغال باید دیپلم داشته باشند و در درس هایی مانند شیمی ، زیست و فیزیک نمرات خوبی کسب کرده باشند و علاوه بر این ، متقاضیان باید مدارکی از میزان تسلط شان به زبان پرتغالی را نیز ارائه کنند.

بر این مبنا ، با صداقت می توان گفت کار دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال کمی دشوارتر از کشورهای واجد شرایط مشابه پرتغال می باشد ، بنابراین سعی داشته باشید که در انتخاب تان نهایت دقت را داشته باشید و اگر راهنمایی نیاز داشته باشید مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در ارائه مشاوره های رایگان هیچ کوتاهی نخواهند داشت.

همچنین می توانید دوره های پریمدیکال را در کشورهای دیگر مانند مجارستان ، لهستان ، اسپانیا و بسیاری از کشور ها بگذرانید و مدرک آن را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید ، در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان این مورد را توضیح داده ایم.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی پرتغال

آزمون ورودی اغلب از سوی دانشگاه های دولتی تعیین می شود و موسسات خصوصی نیز هر کدام شرایط خاص خود را تعیین می کنند.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی پرتغال

مطابق سیستم آموزشی پرتغال رشته های پزشکی و دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی به عنوان یک مطالعه چرخه اول یکپارچه شناخته می شوند و متقاضیان آن باید حتما شرایط ورود به سیستم چرخه اول در پرتغال را برآورده کنند.

قابل ذکر است که علاوه بر پزشکی رشته هایی مانند موسیقی در پرتغال نیز جهت پذیرش آزمون ورودی اعمال می کند ، متقاضیان موظف به امتحان مهارت در موسیقی هستند.

نگاه کلی بر شرایط عمومی پذیرش در پرتغال

در پرتغال ، پذیرش در آموزش عالی همیشه منوط به سیستم Numerus Clausus است ، که توسط آن تعداد محدودی مکان تحصیل در موسسات آموزش عالی وجود دارد و این مکان ها توسط هر موسسه به طور جداگانه تعیین می شود.

همچنین ، موسسات آموزش عالی در پرتغال استانداردهای انتخاب متقاضیان را تعیین می کنند ، در این روش انتخابی نمرات کسب شده در آزمون سراسری و همچنین امتحانات خاص از مدارس متوسطه در نظر گرفته می شود.

به دانشجویانی که گواهی تحصیلات متوسطه (Diploma de Ensino Secundario) دارند و در امتحانات ورودی موفق می شوند ، در موسسات آموزش عالی دولتی پذیرش می شوند ، دانشجویانی که تحصیلات متوسطه خود را به پایان نرسانده اند ، هنوز هم می توانند از طریق یک آزمون امتحان فوق العاده ، در موسسات آموزش عالی دولتی پذیرش بگیرند.

دانشجویانی که مایل به تحصیل در چرخه اول در موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها در پرتغال هستند ، باید گواهی امتحان خروج از مدرسه متوسطه را داشته باشند و همچنین در یک آزمون ورودی دانشگاه قبول شوند.

شرایط شرکت در امتحانات پذیرشی پرتغال

امتحانات پذیرش پرتغال در یک مدرسه موجود در داخل کشور پرتغال و یا در یک مدرسه پرتغالی در خارج از کشور قابل گذراندن است و مهلت ثبت نام آن سالانه توسط DGES منتشر می شود.

حداقل نمره قبولی در آزمون ورودی ۱۲۰ است ، اما این نمره در مورد رشته هایی مانند داروسازی و دندانپزشکی بالاتر است (۱۴۰).

اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید یا اخیراً در پرتغال زندگی کرده اید ، ممکن است در همان زمان برگزاری جلسه ملی ، به نتیجه آزمون دست پیدا کنید.

اما اگر از اتباع غیر اتحادیه اروپا باشید می توانید امتحان را در سفارت پرتغال در کشور خود انجام دهید ، جهت اطلاع از اینکه آیا باید قبل از ثبت نام به آزمون برسید یا نه ، باید از اداره پذیرش تحصیلات عالی اطلاعات کسب کنید.

روش درخواست شرکت در آزمون ورودی پرتغال

متقاضیان باید برنامه ای را که به صورت آنلاین در دسترس است پر کنند ، آن ها می توانند درخواست خود را از طریق وب سایت اداره کل آموزش عالی (Direccao Geral do Ensino Superior) پر کنند.

متقاضیان باید درخواست را در ماه جولای یا اوایل ماه اوت به خدمات پذیرش از طریق اینترنت یا منطقه زندگی خود ارسال کنند.

به طور معمول سه دور درخواست برای دانشجویان در پرتغال وجود دارد ، زیرا دوره های جدید موسسات و دانشگاه ها می توانند در ترم های پاییز یا بهار شروع شوند.

شما باید با موسسه انتخابی خود مشورت کنید زیرا مهلت های قانونی ممکن است متفاوت باشد ، اما معمولاً اولین دور از برنامه ها در آوریل تا مه ، مرحله دوم در ژوئن تا ژوئیه و مرحله سوم در آگوست تا سپتامبر به پایان می رسد ، شما باید یک یا دو ماه پس از پایان مهلت درخواست ، از دانشگاه پاسخی دریافت کنید.

زبان آزمون ورودی در پرتغال

دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل به زبان انگلیسی هستند باید زبان انتخابی آزمون ورودی آن ها انگلیسی باشد و هم چنین باید با توجه درخواست دانشگاه ، یکی از مدرک های آیلتس ، تافل ، مهارت C1 پیشرفته یا C2 و یا PTE Academic ارائه دهند.

اگر دانشجویان مایل به ادامه تحصیل به زبان پرتغالی هستند ، باید زبان انتخابی آزمون ، پرتغالی باشد و مدرک زبان پرتغالی حداقل تا سطح B1 را ارائه دهند.

مباحث آزمون با توجه به رشته ای که می خواهید برای ادامه تحصیل انتخاب کنید ، متغاوت است ، این مباحث برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی شامل دروس زیست ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات است.

اطلاعات آزمون MCAT جهت تحصیل در پرتغال

توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه های آمریکایی و کانادایی مستقر در پرتغال آزمون MCAT را به عنوان یک آزمون ورود برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می پذیرند.

MCAT مخفف آزمون پذیرش کالج پزشکی است ، به زبان انگلیسی برگزار می شود ، این آزمون به کرات در یک سال (بین ماه های ژانویه و سپتامبر) برگزار می شود اما هر دانشجویی بیشتر از ۷ بار مجاز به شرکت در آن نیست.

این آزمون متقاضیان تحصیلات پزشکی را در چهار زمینه زیر مورد ارزیابی قرار می دهد:

  • شیمی و فیزیک (تعداد سؤالات : ۵۹ و مدت زمان : ۹۵ دقیقه)
  • بیولوژی و بیوشیمی سیستم های زندگی (تعداد سؤالات: ۵۹ و مدت زمان: ۹۵ دقیقه).
  • روانشناسی ، اجتماعی و زیست شناسی رفتار(تعداد سؤالات: ۵۹ ، مدت زمان: ۹۵ دقیقه).
  • تحلیل انتقادی و مهارتهای استدلال (تعداد سؤالات: ۵۳ مدت زمان: ۹۰ دقیقه).

اعتبار مدرک MCAT سه سال است و هزینه آن برای تحصیل به زبان پرتغالی مابین ۲۰۰ تا ۶۰۰ یورو و برای تحصیل به زبان انگلیسی بین ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو می باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال

اولین شرط پذیرش پزشکی در کشور پرتغال داشتن مدرک دیپلم دوازده ساله به همراه مدرک زبان پرتغالی است.

شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال

گذراندن یک دوره پری مدیکال یکساله نیز از الزامات تحصیل پزشکی در پرتغال محسوب می شود و دانشجویان پس از این دوره باید در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی آن را به دانشگاه مورد نظر ارائه کنند.

برخی از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی پرتغال آزمون های ورودی خاصی دارند که دانشجویان در صورت قبولی مجاز به ورود خواهند بود و به دلیل اهمیت این موضوع ، مشاوران موسسه مهارتی رجبی آن را در بخش جداگانه ای در بالا مورد تحلیل و بررسی قرار دادند.

برنامه های درسی پزشکی در پرتغال

همه برنامه های درسی پزشکی در پرتغال ۶ ساله است ، تنها استثنا در این میان مربوط به دانشگاه پزشکی فاروج است که به گونه ای هدفمندانه برخی از برنامه های تحصیلی را در سال های تحصیلی کمتر ارائه می کند.

اگر کسی دارای مدرک قبلی باشد ، دانشگاه فاروج پرتغال فرصتی ارائه می کند که این افراد بتوانند در عرض ۴ سال به ادامه تحصیل پزشکی بپردازند ، مدارک تحصیلی در زمینه بهداشت ترجیح داده می شود ، پرستاری ، فیزیوتراپی ، روانشناسی و برخی مدارک مشابه دیگر در این دانشگاه به عنوان مدارک پیش پزشکی پذیرفته می شود.

با وجود برنامه های درسی مختلف ، تمرکز اصلی کلیه دانشکده های پزشکی در پرتغال بر ارائه ابزارهای استدلال در زمینه مطالعات فیزیولوژی ، آسیب شناسی و فیزیوپاتولوژی بیماری است.

بعد از اتمام تحصیلات تئوریکال پزشکی در ۶ سال ، ۱ سال کارآموزی را نیز در پیش دارید که سال مشترک نیز نامیده می شود و پس از آن شما قادر به اعمال مدرک پزشکی حرفه ای تان هستید.

دوره های تخصص پزشکی در پرتغال

دوره هایی که در طی دوره کارشناسی ارشد پزشکی می گذرانید ، نسبت به برنامه های دیگر متفاوت است ، با این وجود باید انتظار داشته باشید که در کلاس هایی در زمینه های آناتومی و فیزیولوژی انسانی ، پزشکی بالینی ، تشخیص فیزیکی ، آسیب شناسی بالینی ، سیاست های بهداشتی و اخلاق ، پیشگیری از بیماری ، بیومکانیک و غیره شرکت کنید.

دانشجویان پزشکی که مایل هستند دوره رزیدنتی خود را تکمیل کنند ، توجه داشته باشند که مدت زمان برنامه رزیدنت از کشوری به کشور دیگر متفاوت است ، در کشور پرتغال معمولاً برای بیشتر تخصص های پزشکی مدت زمان ۳-۵ سال و برای جراحی پلاستیک و جراحی مغز و اعصاب ۶ یا ۷ سال برای تحصیل در نظر گرفته می شود.

متقاضیان تحصیل در حوزه تخصص پزشکی در پرتغال باید در آزمون سراسری ملی قبول شوند ، در هر سال ، فقط تعداد مشخصی از مکان های خالی در هر حوزه تخصصی باز می شود و اگر مایل به تخصص نیستید ، می توانید به عنوان پزشک عمومی شروع به کار کنید.

شرایط کار پزشکان در پرتغال

فارغ التحصیلان پزشکی و بهداشت از دانشگاه های پرتغال فرصت های بسیاری برای کار در بخش های دولتی و خصوصی دارند؛

  • کلینیک های مراقبت های بهداشتی
  • آزمایشگاه های تحقیقاتی
  • بیمارستان های خصوصی
  • کار در بخش تحقیقات هوش مصنوعی (AI) و اختراع روبات های جراح
  • یادگیری ماشینی برای شناسایی بیماری ها و ابداع فناوری های جدید پزشکی

شرایط تحصیل دندانپزشکی در پرتغال

تحصیل رشته دندانپزشکی در پرتغال به دلیل پوشش تمامی جوانب سلامت دهان و دندان و جایگاه اجتماعی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، دندانپزشکی عمومی ، جراحی دندانپزشکی و علم ایمپلنت هم اکنون در پرتغال از ارزش و درجه اعتبار بالایی برخوردار هستند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در پرتغال

شرایط پذیرش دندانپزشکی با شرایط پذیرش رشته های پزشکی شباهت دارد ، دیپلم ۱۲ ساله به همراه ریز نمرات ، مهارت زبان پرتغالی و بی شک انگلیسی از الزامات اصلی هستند ، گذراندن دوره پری مدیکال نیز شامل حال متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در پرتغال می شود.

متقاضیان پذیرش دندانپزشکی در دانشگاه های آمریکایی و کانادایی موجود در کشور پرتغال باید در آزمون MCAT شرکت کنند و نتیجه آن را به دانشگاه ارائه کنند.

درباره برنامه های تحصیلی رشته دندانپزشکی در پرتغال

دانشکده های دندانپزشکی موجود در پرتغال علوم روز دندانپزشکی را در سه سطح لیسانس ، فوق لیسانس و دکترای تخصصی ارائه می کنند و دندانپزشکان آینده را برای تعلیم می دهند.

دوره کارشناسی دندانپزشکی (چرخه اول) سه سال طول می کشد و مجموعا ۱۸۰ ECTS جهت تکمیل این برنامه مورد نیاز است.

چرخه دوم دندانپزشکی تحصیلات کارشناسی ارشد را ارائه می کند و مجموعا ۳۶۰ ECTS باید کسب شود ، مطالعه کنندگان کارشناسی ارشد دندانپزشکی ، صدمات و بیماری های دندان ها و ناحیه فک و صورت را درمان می کند.

علاقه مندان تحصیل دندانپزشکی گزینه های زیر را برای اخذ پذیرش پیش رو دارند:

  • دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کاتولیک پرتغال
  • دانشکده دندانپزشکی کویمبرا
  • دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پورتو
  • دانشکده دندانپزشکی دانشگاه لیسبون

برخی از این دانشگاه ها دوره ترکیبی از آموزش های تخصص دندانپزشکی را نیز ارائه می کنند و کلاس های آنلاین پویا و انواع سمینارها را برگزار می کنند.

دوره های آموزشی اندودنتیکس در دانشگاه های پرتغال

پرتغال دانشکده های دندانپزشکی متنوع با اعتبار جهانی بالا دارد ، اگر اندکی به زبان پرتغالی تسلط داشته باشید ، مجبور به طی کردن یک مسیر پذیرش دشوار برای تحصیل دندانپزشکی در پرتغال نخواهید بود.

برخی از دانشگاه های دندانپزشکی پرتغال آموزش تخصصی اندودنتیکس بالینی و گواهینامه تکمیل آموزش تخصصی با ۱۸۰ ECTS را ارائه می دهد ، مدت زمان تحصیل در این حرفه تخصصی بین ۲ تا ۳ سال است.

علاوه بر این ، یک دوره آموزش الکترونیکی تحصیلات تکمیلی در اندودنتیکس (گواهی ۳۰ ECTS) نیز با همکاری دانشگاه سویا – اسپانیا آغاز شده است و مدت زمان آن یکسال است.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های دندانپزشکی پرتغال

دانشکده دندانپزشکی پورتو (FMDUP) از مؤسسه های مشهور برای بیماری های دهان و دندان در سراسر جهان است و به شدت در ارائه خدمات جامعه پرتغال نقش دارد.

پذیرش در دانشگاه فرناندو پسوا (UFP) برای برنامه های لیسانس دندانپزشکی (۱۹ نفر) ، فوق لیسانس (۱۰ نفر) و دکتری (۸ نفر) می باشد.

پذیرش برای شته دندانپزشکی در دانشگاه دانشگاه CRL- Ensino Superio (CESPU)

نیز برای عموم باز است و ظرفیت ۸ نفر برای برنامه های کارشناسی و ۷ نفر برای کارشناسی ارشد دندانپزشکی در دسترس می باشد.

موسسه پلی تکنیک Cooperativa de Ensino Superior ، بررای ئوره کارشناسی ۸ نفر ظرفیت و برای کارشناسی ارشد ۷ نفر ظرفیت و ۲ نفر برای دکترا تخصصی اعلام کرده است ، اطلاعات کاملتر پیرامون تحصیل دندانپزشکی در پرتغال را از مشاوران موسسه رجبی درخواست کنید.

بهترین دانشگاه های پزشکی پرتغال

بهترین دانشگاه های پزشکی پرتغال

دانشگاه آلگاروه

دانشگاه آلگاروه در سال ۱۹۷۹ تاسیس شد ، یک دانشگاه دولتی در منطقه آلگاروه در جنوب پرتغال است ، این دانشگاه دو پردیس دارد ، پردیس Gambelas و پردیس Penha ، هر دو در فارو ، جنوبی ترین شهر کشور واقع شده است.

این دانشگاه بیش از ۹،۷۰۰ دانشجو دارد که حدود ۸۳۰ کارمند دانشگاهی وظیفه آموزش آنها را دارند ، بیش از ۶۰ ملیت در دانشگاه ها نمایندگی دارند ، این دانشگاه از طریق هشت دانشکده و مدرسه خود بیش از ۱۴۰ برنامه دانشگاهی ارائه می دهد.

برنامه پزشکی UAlg به عنوان استاد مجتمع پزشکی این دانشگاه شناخته می شود ، این برنامه توسط گروه علوم پزشکی اداره می شود ، این دوره برای مدت شش سال اجرا می شود و از زبان پرتغالی به عنوان زبان آموزش استفاده می کند.

UAlgبرنامه ی دانشگاه آلگاروه در میان ۶۰۰ موسسه برتر جهان در رتبه بندی دانشگاه جهانی Times Higher Education بر اساس موضوع بالینی ، پیش بالینی و بهداشت قرار دارد.

دانشگاه پورتو

دانشگاه پورتو در بین دانشگاه های برتر پرتغال و در رتبه بندی جهانی قرار دارد ، دانشگاه پورتو ، با رتبه ۳۰۱ ام رتبه بندی دانشگاه QS ، یک دانشگاه دولتی است که در شهر پورتو واقع شده است ، این دانشگاه در سال ۱۹۱۱ تأسیس شد و بیش از ۳۱۰۰۰ دانشجو است که ۱۰٪ آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

این دانشگاه ، بیش از ۴۰۰ برنامه دانشگاهی دارد ، در سال ۱۹۱۱ با ادغام موسساتی مانند آکادمی پلی تکنیک پورتو و آکادمی پزشکی جراحی تاسیس شد.

این دانشگاه دولتی دارای سه محوطه دانشگاهی است که به آن Polos گفته می شود و در شهر پورتو پراکنده شده اند ، که از ۱۴ دانشکده و یک کالج تجارت تشکیل شده است.

مدرک پزشکی در این دانشگاه در طی شش سال یا ۱۲ ترم با اتمام ۳۶۰ ECTS (سیستم انتقال اعتبار اروپا) به دست می آید ، طبق رتبه بندی تایمز دانشکده ی پزشکی دانشگاه پورتو ، به عنوان یکی از ۲۵۰ دانشکده برتر پزشکی در جهان شناخته می شود.

دانشگاه دا بیرا

Universidade da Beira ، در سال ۱۹۷۹ به وجود آمد ، این دانشگاه دارای چهار پردیس دانشگاه یا Polos است که هر کدام در شهر Covilhã واقع شده اند ، جمعیت دانشجویی آن در شمال ۶۸۰۰ نفر است که توسط تقریباً ۷۰۰ نفر از نیروهای آموزشی تدریس می شوند ، این دانشگاه بیش از صد برنامه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

UBI برنامه کارشناسی ارشد یکپارچه پزشکی را از طریق گروه علوم پزشکی دانشکده علوم بهداشت ارائه می دهد ، این برنامه شش ساله و ۳۶۰-ECTS از مرکز بیمارستان Cova da Beira ، بیمارستان Amato Lusitano ، بیمارستان Sousa Martins و چندین مرکز بهداشتی به عنوان امکانات یادگیری استفاده می کند.

UBI نیز در رتبه بندی دانشگاه جهانی آموزش عالی تایمز توسط موضوع ادعا می کند که در میان مدارس برتر پزشکی پرتغال قرار دارد.

دانشگاه جهانی کویمبرا

Universidade de Coimbra ، سفر خود را در سال ۱۲۹۰ به عنوان اولین دانشگاه در پرتغال آغاز کرد ، این دانشگاه در اصل در لیسبون تأسیس شد و قبل از استقرار در کوئیمبرا در سال ۱۵۳۷ چندین بار جابجا شد.

دانشگاه دولتی در درجه اول دارای سه پردیس ، پردیس اول ، پردیس دوم و پردیس علوم بهداشت ، در مناطق مختلف شهر است.

برنامه های دانشگاهی آن شامل ۳۶ گزینه کارشناسی ، ۱۱۰ کارشناسی ارشد و ۷۱ گزینه دکترا می باشد ، تعداد دانشجویان آن بیش از ۲۴۳۰۰ نفر است.

این دانشگاه دارای هشت دانشکده و چهار مرکز آموزشی و پژوهشی است که بیش از ۱۸۰۰ کارمند علمی و پژوهشی در آنجا مشغول کارند ، این موسسه پرورش دهنده متخصص مغز و اعصاب ، آنتونیو ایگاس مونیز -اولین پرتغالی برنده جایزه نوبل از این دانشگاه- است.

برنامه کارشناسی ارشد یکپارچه UC در پزشکی ، مانند موارد ذکر شده در بالا ، همچنین در راستای روند بولونیا سازمان یافته است ، در نتیجه ، در طول شش سال ، شامل ۱۲ ترم ، اجرا می شود.

این برنامه توسط دانشکده پزشکی ( FMUC ) ، که در پردیس علوم بهداشتی در محله Celas شهر مستقر است ، اداره می شود ، این دانشگاه در نزدیکی بیمارستان دانشگاه کویمبرا است ، این بیمارستان یکی از موسساتی است که دانشجویان در سه سال تحصیلی آخر برنامه ، با بیماران در تماس مستقیم هستند ، رتبه بندی UC بین ۲۵۱ و ۳۰۰ در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرارا دارد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال

هزینه های تحصیل رشته های پزشکی بسته به دانشگاه و البته زبان انتخابی شما برای تحصیل تفاوت هایی با هم دارد ، در بیشتر دانشگاه های دولتی که تحصیل به زبان پرتغالی است ، شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ترم برای متقاضیان اتحادیه اروپا می شود.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال

اما افرادی که زبان انگلیسی را انتخاب می کنند ، شهریه آن بین ۴۰۰۰ تا ۵۵۰۰ یورو در سال است ، اگر فردی بخواهد در مقطع کارشناسی رشته های پزشکی تحصیل کند قطعا شهریه مورد نیاز کمتر می شود (۵۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو در سال).

شهریه دانشگاه های خصوصی پرتغال بسیار بیشتر از دانشگاه های دولتی است ، اما در نظر داشته باشید که دانشگاه های خصوصی پرتغال ، در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده ، انگلیس یا استرالیا شهریه پایین تر است.

هزینه های زندگی نیز از یک منطقه به منطقه دیگر در پرتغال متفاوت است ، اما می توان به طور متوسط بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه تخمین زد.

کمک های مالی برای تحصیل پزشکی در پرتغال

کمک های مالی از مؤسسات خصوصی پرتغالی در دسترس خواهد بود و برای واجد شرایط بودن ، دانشجویان باید از طریق دوره یا دانشگاهی که توسط وزارت آموزش پرتغال به رسمیت شناخته شده است ، اقدام کنند.

اتباع اتحادیه اروپا به طور خودکار واجد شرایط این فرصت ها هستند ، اما برای سایر دانشجویان خارج از کشور ممکن است محدودیت هایی اعمال شود ، اطلاعات دقیق در این مورد را می توانید از طریق موسسه مهاجرتی مورد اعتماد خود دریافت کنید.

چنانچه به این فکر می کنید که نمی توانید از دانشگاه های پرتغال کمک هزینه تحصیل پزشکی درخواست کنید پس بیایید در یک دانشگاه ارزانتر سرمایه گذاری کنید ؛ دانشگاه های ارزانتر پرتغال که می توانید برای تحصیل پزشکی انتخاب کنید دانشگاه پورتو و لیسبون است.

شهریه دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی پرتغال به ترتیب تا سقف مبلغ ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو در دانشگاه کویمبرا ، ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو در دانشگاه پورتو و ۲۰۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو در دانشگاه لیسبون می باشد.

اگر به دنبال پایین آوردن هزینه ها هستید ، می توانید در کشورهای آسیایی با دانشگاه های معتبر در سطح جهان ، تحصیل کنید ، چین ، یکی از این کشورها است ، در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین گفته ایم که هزینه ها تا چه حد از کشورهای اروپایی و آمریکایی پایین تر است.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در پرتغال

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در پرتغال

دانش زبان پرتغالی لازم جهت ورود به دانشگاه های پزشکی

ثبت نام در دوره های پزشکی یا رشته های مرتبط در پرتغال ، مستلزم ارائه مهارت B2 زبان پرتغالی است ، افرادی که سطح مهارت B1 در زبان پرتغالی را دارند ، می توانند در یک دوره سالانه زبان پرتغالی شرکت کنند.

به طور استثنائی ، متقاضیان بدون مهارت سطح B1 زبان پرتغالی هم می توانند در برنامه سال فاندیشن ثبت نام کنند ، اما این نوع ثبت نام شرایطی دارد که باید برآورده کنید ؛ به عنوان مثال باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

مرحله نهایی از تأیید ثبت نام شما به میزان پیشرفت سطح مهارت B1 از زبان پرتغالی بستگی دارد و در صورت عدم تأیید ، قرار گرفتن شما در کلاس های پزشکی یا دندانپزشکی یک سال به تأخیر می افتد و در طی آن متقاضیان باید در یک دوره جدید زبان پرتغالی ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه ها الزام دارند که حتما باید سطح B2 حاصل شود ، و تا زمانیکه این الزام برآورده نشود متقاضیان باید همچنان در دوره زبان پرتغالی ثبت نام کنند.

آیا جهت پذیرش پزشکی در پرتغال محدودیت سنی وجود دارد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال محدودیت سنی از سوی دولت و دانشگاه ها اعلام نمی شود اما افرادی که سن بالاتر از ۲۴ داشته باشند در روند دریافت ویزای تحصیلی دچار مشکل خواهند شد و در واقع این سفارت پرتغال است که محدودیت سنی را اعمال می کند.

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال

امروزه دانشجویان بین المللی به دنبال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور هایی هستند که تحصیل به صورت رایگان را ارائه می دهند ، اما باید توجه داشت که بیشتر کشور ها توانایی فراهم شرایط تحصیل به صورت رایگان برای دانشجویان بین المللی را ندارند و مبلغی را به عنوان شهریه از دانشجویان بین المللی اخذ می کنند.

کشور پرتغال جزو کشور هایی است که تحصیل پرشکی و دندانپزشکی به صورت رایگان را به طور تقریبی برای متقاضیان خارجی فراهم می کند اما باز هم به صورت کاملا رایگان نیست ، پس این کشور توانسته است دانشجویان بین المللی بسیاری برای تحصیل به زبان های پرتغالی و انگلیسی جذب کند.

تحصیل به صورت رایگان در پرتغال

اگر متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال بخواهد در مدارس دولتی کشور پرتغال ( که کاملا رایگان هستند ) خود را برای پذیرش در این رشته ها آماده کند ، می تواند برای ادامه تحصیل در این رشته ها ، با شایستگی تحصیلی ، تحصیل رایگان را اختیار کند.

تحصیل رایگان در پرتغال برای شهروندان این کشور امکان پذیر است اما اتباع خارجی مایل به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می توانند از طریق اخذ بورسیه ی تحصیلی کشور پرتغال ، تحصیل تقریبا رایگان داشته باشند.

جهت شایستگی برای دریافت این بورسیه دانشجو باید مدرک آیلتس ۶ یا بالاتر را داشته باشد ، هم چنین دانشجو می تواند با ۱۰ ساعت کار در هفته تلاش برای تحصیل رایگان در این کشور را محقق کند.

برای درخواست بورسیه ی تحصیلی علاوه بر دانش بر زبان انگلیسی ، دانشجو باید رزومه آکادمیک و تحصیلی قوی داشته باشد و کارهای پژوهشی و تحقیقاتی قوی ای را برای دریافت بورسیه ارائه دهند.

این بورسیه ها علاوه بر دولت توسط موسسات خصوصی ( که به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز تعلق می گیرد ) مانند موسسه ی português، و Suporte de dissolução ارئه می شود.

کمک هزینه های تحصیلی در پرتغال

دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی که شایسته ی دریافت بورسیه های تحصیلی دانشگاه های پرتغال می شوند ، مجاز هستند مبلغی را به عنوان کمک هزینه ی تحصیلی از دانشگاه ها دریافت کنند که به صورت وام های دانشجویی به آن ها پرداخت می شود.

نوع دیگری از کمک هزینه برای دانشجویان غیر اروپایی وجود دارد که توسط دولت به صورت ماهانه پرداخت می شود و میزان این بورس تحصیلی ۵۰۰ یورو در ماه است که توسط دولت پرداخت می شود.

بورسیه رشته های پزشکی در پرتغال

بورسیه های تحصیلی متنوعی به دانشجویان پزشکی در پرتغال اعطا می شود ، علاوه بر بورس تحصیلی دانشگاهی ، برخی از موسسات بنیادی و تحقیقاتی و حتی دولت نیز وجود دارند که برنامه های مختلف بین المللی بورس تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند ، دانشجویان می توانند موسساتی را در زمینه مربوطه ی تحصیلی خود جستجو کنند که کمک های سالانه و پروژه ای را به بیشتر دانشجویان با استعداد ارائه دهند.

بورسیه رشته های پزشکی در پرتغال

بورس تحصیلی دولت پرتغال

اداره کل آموزش عالی (DGES) بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی را برای کلیه مقاطع تحصیلی و در تمام برنامه های تحصیلی با استفاده از بودجه عمومی ارائه می دهد.

روند درخواست برای این بورسیه این گونه است که دانشجویان می توانند مستقیماً در موسسات آموزش عالی از طریق دفاتر داخل دانشگاه یا خدمات اجتماعی یا SAS (Servicos de Acao Social) یا دفتر اقدام اجتماعی (GAS) یا Gabinete de Acao Social برای بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی اقدام کنند.

بورس تحصیلی ۸ ماهه به دانش آموزانی که در یک دانشگاه بین المللی در پرتغالی تحصیل می کنند ، ارائه می شود ، کمک هزینه ماهیانه ۴۵۰ یورو ، با مبلغ اضافی – ۳۷۵ یورو – در ماه اول داده می شود ، سن داوطلبان باید زیر ۴۵ سال باشد و باید توسط دانشگاه پذیرفته شود.

آزمون برنامه بورس بین المللی Berows (BISPT) 2021

آزمون برنامه بورس بین المللی Berows (BISPT) 2021 ، لیسانس ، کارشناسی ارشد در زمینه همه دوره ها ارائه می شود ، آخرین مهلت ارسال درخواست شما ۳۱ مارس ۲۰۲۱ است ، این بورس تحصیلی توسط آزمون برنامه بورس بین المللی Berows (BISPT) ارائه شده است و ارزش این بورس تحصیلی Full Funding ، ۱۶۰۰۰ دلار آمریکا است که به تعداد ۵۰۰۰ دانشجو در سرارسر جهان ارائه می شود.

آزمون برنامه بورس بین المللی Berows (BISPT) یک برنامه بورس تحصیلی برای کمک مالی به دانشجویان شایسته از سراسر جهان در پرتغال است ، هدف برنامه بورس تحصیلی BISPT ایجاد انگیزه در دانشجویان با ارائه بورس تحصیلی و استقلال دانشجویان است ، هدف این برنامه حل مشکلات مالی دانشجویان است تا بتوانند بدون اخذ وام برای تحصیلات ، در زندگی پیشرفت کنند.

بورس تحصیلی BISPT در هر گروه از نظر سطح تحصیلات در سه گروه در دسترس است ، آنها به سه گروه قهرمانان بزرگسالان ، قهرمانان تحصیلات تکمیلی و قهرمانان بزرگسالان تقسیم شده اند.

معیارهای صلاحیت آزمون برنامه بورس بین المللی Berows (BISPT) 2021

  • متقاضیان از هر ملیت واجد شرایط هستند.
  • متقاضیان کلیه مقاطع تحصیلی واجد شرایط هستند.
  • متقاضیان باید برای بورس تحصیلی BISPT ثبت نام کرده و برنامه را ارسال کنند.
  • متقاضیان باید در امتحان BISPT شرکت کنند که فقط از طریق امتحانات آنلاین انجام می شود.
  • هر شرکت کننده باید هزینه ثبت نام یک بار ۱۵۰ پوند (۲ دلار آمریکا) را پرداخت کند.
  • بورس های تحصیلی فقط با پول نقد ، چک و انتقال حساب بانکی تعلق می گیرد. بورسیه های مسابقه جهانی دانشجویی

بورسیه های جهانی مسابقه دانشجویی سالانه به دانشجویانی اعطا می شود که نتایج برجسته ای در تحصیل خود نشان دهند ، بورس تحصیلی KAS به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعطا می شود که در یک برنامه تحصیلات تکمیلی شرکت می کنند و در برنامه KAS شرکت می کنند.

این بورسیه تا ۱۵۰۰دلار بابت شهریه را پوشش می دهد و تا ۱ دسامبر ۲۰۲۱ وقت ثبت نام دارد.

از الزامات این بورسیه این است که متقاضیان باید دانشجویی باشند که به عنوان تمام وقت برای تحصیل در دانشگاه ثبت نام کرده است.

بورس تحصیلی دانشگاه پورتو

جدا از بورسیه های عادی ، هر ساله بورسیه های شایسته U.Porto به دانشجویان رتبه بالای دانشگاه خود اعطا می کند ، این بورس تحصیلی شامل یک جایزه پولی است ( معادل پنج برابر حداقل حقوق ملی در واقع ) و برای دانشجویان ثبت نام شده در دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا پزشکی یکپارچه است که مستقل از وضعیت اقتصادی و اجتماعی دانشجو ، باید عملکرد تحصیلی استثنایی نشان دهند.

بورسیه های تحصیلی شایسته مطابق با آیین نامه عمومی انتساب بورسیه های شایستگی به دانشجویان تحصیلات عالی نسبت داده می شوند ، U.Porto و دانشکده های آن با توجه به معیارها و الزامات مندرج در آیین نامه ، مسئول انتخاب دانشجویان اعطا شده هستند.

همچنین دانشگاه پورتو هر ساله مجموعه ای از جوایز تشویقی را به بهترین دانشجویان سال اول هر ۱۴ مدرسه و دانشکده خود اعطا می کند ، جوایز در مراسم بزرگداشت روز دانشگاه تحویل داده می شوند ، و نا گفته نماند که ارزش این جایزه برابر با شهریه است.

بورس تحصیلی SASUP

دانشجویان در دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا پزشکی ، می توانند برای بورس های تحصیلی اعطا شده توسط خدمات اجتماعی U.Porto (SASUP) اقدام کنند.

این بورس تحصیلی شامل کمک هزینه ماهیانه برای کمک به هزینه های حضور در پورتو می شود ، از این رو دانشجویان محروم اقتصادی نه تنها از عهده تحمل بار مالی وسایل مدرسه و هزینه های تحصیل ، بلکه مسکن ، غذا ، حمل و نقل و سایر هزینه ها نیز برمی آیند.

دانشجویان پرتغال ، سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا کشورهایی که از پروتکل همکاری با U.Porto برخوردار هستند ، با توجه به شرایطی که وزارت آموزش و علوم در مقررات مقرر کرده است ، برای ارائه ی بورس تحصیلی به دانشجویان آموزش عالی ، آنها را منتسب می کنند ، بورس تحصیلی به صورت سالانه اعطا می شود و می تواند تجدید شود.

شرایط دریافت بورس تحصیلات پزشکی در پرتغال

شرایط و الزامات مربوط به بورس های تحصیلی پزشکی در پرتغال بسته به سطح مدرک و سازمان اعطای کمک هزینه بسیار متفاوت است ، به طور کلی برای اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا در صورت داشتن نامه پذیرش از مرکز اعطای بورس ، باید مراحل قانونی برای دریافت ویزای دانشجویی نیز به صورت جداگانه طی شود.

این مراحل باید از طریق سفارت پرتغال در کشور خود پیگیری و انجام شود و تنها تفاوت آن با دانشجویان بدون بورسیه در این است که نامه پذیرش بورسیه شما یک منبع پشتیبانی قوی برای دریافت ویزا است.

سایر شرایط مانند شرط ارائه مدرک زبان و بیمه خدمات درمانی خصوصی است ، یک مزیت دیگر برای دارندگان بورسیه این است که امکان دارد که برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه پوشش بورسیه شامل این بیمه نیز شود.

کشور فرانسه نیز دارای بورسیه های تحصیلی جذابی برای دانشجویان بین المللی است ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه را بخوانید.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در پرتغال

اولین مزیت تحصیل پزشکی در این کشور دارا بودن دانشگاه هایی است که دانشکده های پزشکی آن ها رنکینگ های زیر ۵۰۰ جهان را کسب کرده اند و امکان تحصیل پزشکی با کیفیت بالا را برای دانشجویان فراهم می کند.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در پرتغال

در لیستی از ۱۱ موسسه اعطا شده ، دو دانشگاه برتر پرتغال گواهینامه رضایتمندی برجسته دانشجویان پزشکی را دریافت کردند که میانگین امتیازات آنها ۹٫۵ از ۱۰ بود که دانشگاه پورتو و دانشگاه کویمبرا می شود.

از مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه های معتبر پرتغال ارائه مدرک معتبر بین المللی پس از اتمام تحصیل است که انواع فرصت های شغلی را در خود کشور پرتغال و یا در کشورهای دیگر برای دانشجویان ممکن می کند.

دانشجویان پزشکی می توانند پس از اتمام تحصیل ، با کار در این کشور اقامت پرتغال را دریافت کنند.

برای ورود به دانشگاه های پزشکی این کشور متقاضیان نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارند ، هم چنین برای تحصیل در رشته پزشکی در این کشور ، محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

دانشجویان می توانند با رعایت قوانینی بورسیه های تحصیلی این کشور را دریافت کنند تا مقداری از هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند ، اما برای دریافت بورسیه دانشجویان باید کمتر از ۴۵ سال سن داشته یاشند.

معایب تحصیل پزشکی در پرتغال

برخی از دانشجویان بین المللی پزشکی در پرتغال از سطح بوروکراسی دانشگاه و در برخی موارد ، کمبود اطلاعات مربوطه راضی نبودند ، سازمان نامناسب کارکنان همچنین برخی از ناراحتی ها را برای دانشجویان مبادله ای بین المللی ایجاد کرده است.

نظر برخی از داوران این بود که دوره های دانشگاه های پزشکی پرتغال ممکن است بسیار طاقت فرسا و با رقابت زیاد بین دانشجویان باشد.

مهمترین عیب تحصیل پزشکی در دانشگاه های پرتغال هزینه تحصیل است ، مدارک پزشکی معمولاً یکی از گرانترین برنامه ها (به خصوص دندانپزشکی) هستند و علاوه بر این ، برنامه های تحصیلات کارشناسی در پزشکی معمولاً بیشتر از سایر برنامه های تحصیلی دوام دارند ، که این خود در مجموع هزینه بسیار بالایی را برای دانشجویان ایجاد می کند.

با این حال ، بسیاری از دانشگاه های پزشکی پرتغال با اعطای بورسیه های تحصیلی از دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در پزشکی هستند حمایت می کنند و حتی به آن ها کمک هزینه تحصیلی و بودجه اختصاص می دهند.

معمولاً بورسیه ها فقط هزینه های تحصیل را پوشش می دهند و فقط برخی از دانشگاه ها و بنیادها به کاندیداهای موفق کمک می کنند تا هزینه های خوابگاه ، زندگی و حتی گاهی هزینه های لپ تاپ را نیز بپردازند.

از دیگر معایب تحصیل پزشکی در دانشگاه های پرتغال این است که گاهی دانشگاه ها برای شرکت دانشجویان در آزمون های ورودی نیز ، هزینه دریافت می کنند.

اهمیت تسلط به زبان پرتغالی

در حالی که تحصیل پزشکی در پرتغال فرصتی عالی برای یادگیری زبان جدید است ، ممکن است در ابتدا با موانع زبان روبرو شوید ، این امر به ویژه در ابتدای کار هنگامی که دانشجویان نیاز به ترتیب چیزهایی مانند حساب بانکی و محل اقامت دارند ، بیشتر به چشم می خورد ، هم چنین دانشجویان پزشکی برای برقراری ارتباط با بیمارها و تشخیص مشکلات آن ها باید تسلط کافی به زبان پرتغالی را داشته باشند.

علاوه بر مشکلات زبان ممکن است دانشجویان با موانع فرهنگی در رابطه با دین ، نقش های جنسیتی یا اختلافات ارتباطی در این کشور روبرو شوید.

هم چنین فراموش نشود که امکان تحصیل در رشته ی پزشکی به زبان انگلیسی در پرتغال بسیار محدود است.

افت کیفیت آموزش پزشکی در سال های اخیر

در سال های اخیر ، نگرانی درباره ی پایین آوردن کیفیت آموزش پزشکی در مقطع کارشناسی وجود دارد ، به عنوان مثال ، ساختمان جدیدی که دانشکده پزشکی دانشگاه پورتو در خود جای داده است ، در حال حاضر ۲۹۰ دانشجو در سال میزبانی می کند ، در حالی که برای میزبانی از ۱۹۰ دانشجو طراحی شده است.

این ممکن است به طور بالقوه کیفیت آموزش را کاهش دهد ، زیرا دانشجویان در معرض بالینی کمتری قرار خواهند گرفت و فرصت های آموزش عملی همه ی دانشجویان را پوشش نمی دهد.

این مسئله همچنین برای سایر کشورها به ویژه در اتحادیه اروپا که کشورهای عضو آنها از نظر جغرافیایی نزدیک هستند و مدارک پزشکی پرتغال را به رسمیت می شناسند نگران کننده است.

پزشکان پرتغالی در صورت داشتن خلا training جدی در آموزش ، در بازار کار بین المللی نخواهند توانست رقابت کنند.

در آخر فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان محدود است و برخی از فارغ التحصیلان مجبورند یک سال در این کشور منتظر بمانند و به عنوان پزشک تمایز نیافته مشغول به کار شوند یا به سایر کشور های اروپایی برای کار درخواست دهند.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی پرتغال

متقاضیان تحصیلات پزشکی در پرتغال ، باید مستقیما به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند و در صورت درخواست دانشگاه ، باید مدارک خود را به زبان پرتغالی ترجمه کنند.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست در یک برنامه تحصیلی پزشکی یا دندانپزشکی در پرتغال شامل موارد زیر می باشد:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گواهینامه ی نشان دهنده ی پایان تحصیلات دبیرستان یا یک لیسانس مرتبط با علوم پزشکی
  • رونوشت سوابق تحصیلی
  • یک نامه انگیزشی در مورد اینکه چرا می خواهید در دانشگاه پزشکی پرتغال تحصیل کنید .
  • گواهی پرداخت هزینه درخواست (مبلغ ۵۰ یورو)

توجه داشته باشید که معمولا سه دوره درخواست برای متقاضیان تحصیل پزشکی در پرتغال وجود دارد ، شما باید موسسه انتخابی خود را چک کنید ، چون ممکن است مهلت ها متفاوت باشند ، هر کمکی که در این زمینه نیاز داشته باشید ، می توانید از مشاوران موسسه رجبی درخواست کنید.

نحوه درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل در پرتغال

فراموش نکنید که متقاضیان زیادی هستند که الزامات درخواست دانشگاه های پرتغال را به خوبی برآورده کرده و در دانشگاه علوم پزشکی پرتغال پذیرفته می شوند اما در مرحله درخواست ویزای دانشجویی پرتغال مدارک را به خوبی آماده نکرده و با ردی ویزا مواجه می شوند ، بنابراین ما در اینجا به مدارک لازم جهت درخواست ویزای دانشجویی پرتغال نیز اشاره می کنیم.

پروسه درخواست ویزای دانشجویی در سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور شما انجام می شود و بین یک تا سه ماه زمان می برد ، بنابراین بهتر است این روند را در اولین فرصت آغاز کنید ، مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی شامل موارد زیر باشد :

  • فرم درخواست تکمیل شده ( برگرفته از وب سایت کنسولگری پرتغال )
  • گذرنامه
  • نامه ای از پذیرش از دانشگاه پزشکی مورد نظر در پرتغال
  • پرینت حساب نشان دهنده ی پشتیبانی مالی
  • گواهی خرید بیمه دانشجویی و همچنین بیمه مسافرت
  • بلیط سفر به پرتغال
  • گواهی اثبات کننده اقامت تحصیلی در پرتغال
  • گواهی پرداخت هزینه درخواست ویزا (۱۷۰ یورو)

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در پرتغال

توجه داشته باشید که یک موضوع مهم که برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور و به دنبال آن بازگشت به ایران بسیار حائز اهمیت می باشد ، مورد تایید بودن مدرک دانشگاه های خارجی در ایران است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در پرتغال

علاقه مندان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و دیگر رشته های وابسته باید به تاییدیه وزارت بهداشت توجه داشته باشند ، وزارت بهداشت ایران سالانه لیستی از اسامی دانشگاه های مورد تایید از دانشگاه های خارجی را اعلام می کند ، این لیست به دانشجو کمک می کند انتخاب کاملا آگاهانه ای داشته باشد.

توجه داشته باشید که لیست وزارت بهداشت ایران در نیمه اول هر سال میلای مورد بازبینی قرار می گیرد و شما عزیزان جهت کسب جدیدترین اطلاعات از این وزارت می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید ، مشاوران این موسسه جدیدترین تغییرات وزارت بهداشت را رصد کرده و در سریع ترین زمان ممکن در اختیار علاقه مندان قرار می دهند.

در زیر دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در پرتغال مطابق جدیدترین لیست اعلام شده برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ را ذکر کرده ایم ، درباره هر کدام از دانشگاه های زیر اطلاعات نیاز داشتید می توانید با ما تماس بگیرید.

  • دانشگاه Beira Interior
  • دانشگاه Nova de Lisbon
  • دانشگاه Algarve
  • دانشگاه Aveiro
  • دانشگاه Coimbra
  • دانشگاه Lisbon
  • دانشگاه Minho
  • دانشگاه Porto
  • دانشگاه Tras-os-Montes & Alto Douro

تحصیل پزشکی در پرتغال به زبان انگلیسی

بسیاری از متقاضیان به دنبال جستجوی برنامه های انگلیسی در این دانشگاه ها هستند ، به طور کلی باید صادقانه بگوییم که دانشگاه های پرتغال دامنه گسترده ای برای تحصیل به زبان انگلیسی ندارند اما در عین حال ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در این بخش تلاش کرده اند تا اطلاعات لازم در این زمینه را برای علاقه مندان بیان کنند.

زبان پرتغالی زبان اصلی آموزش در دانشگاه های پرتغال است ، با این حال ، چندین دانشگاه برنامه های آموزش داده شده به زبان انگلیسی را ارائه می دهند ، دانشگاه های لیسبون ، پورتو ، کویمبرا و دانشگاه Nova Lisboa ، برنامه هایی را به زبان انگلیسی تحصیلات انگلیسی ارائه می کنند.

پذیرش در برنامه های انگلیسی رشته های پزشکی پرتغال

برای پذیرش در یک برنامه پزشکی یا دندانپزشکی ، باید یک مدرک متوسطه را تمام کرده باشید یا معادل آن را بگیرید و امتحانات ورودی لازم را تکمیل کرده باشید ، شرط اصلی و مهم اما زبان انگلیسی است.

طبق روند بولونیا ، مدارک پزشکی به دست آمده از پرتغال ، به طور مستقیم با مدارک اخذ شده در انگلیس قابل مقایسه است اما تفاوت آن با انگلستان در این است که در پرتغال کار متقاضی قدری دشوارتر می شود ، زیرا در اینجا علاوه بر زبان انگلیسی یادگیری زبان پرتغالی هم در اولویت قرار دارد.

شرایط زبان برای تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی

برای پذیرش در برنامه پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی ، اگر انگلیسی زبان اول شما نیست ، ممکن است لازم باشد مدارکی از آزمون های زبان بین المللی را برای مهارت ارائه دهید.

فراموش نکنید که در دانشگاه های پرتغال سخنرانی ها به زبان پرتغالی برگزار می شود ، بنابراین ممکن است شما به مهارت های زبان پرتغالی نیز نیاز داشته باشید.

الزامات زبان انگلیسی برای پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال از مدارک زیر برآورده می شود:

IELTS، TOEFL ، CAE / CPE، PTE .

معمولا حداقل نمره ای که دانشگاه های پرتغالی درخواست می کنند ۶٫۵ در آزمون های آیلتس یا ۵۵۰ امتیازات (آزمون کتبی) ، ۲۱۳ امتیاز ( مبتنی بر رایانه ) یا ۸۰ امتیاز ( آنلاین ) در آزمون تافل است.

در پایان باید مجددا به این واقعیت اشاره کنیم که پرتغال کشوری نیست که در آن بتوانید به زبان انگلیسی متکی باشید و قطعاً این یک دارایی محسوب می شود که بتوانید به زبان ملی این کشور صحبت کنید.

اگر تصمیم تان برای تحثیل پزشکی در پرتغال قطعی است می توانید از دوره های زبان پرتغالی آگاهی پیدا کنید ، در بخش بعد که مربوط به تحصیل رشته های پزشکی در پرتغال به زبان پرتغالی است ، به برخی از این دوره ها اشاره شده است.

فراموش نکنید که در ایران هیچ دوره آموزشی برای زبان پرتغالی وجود ندارد و باید به پرتغال یا دیگر کشورها بروید.

تحصیل رشته های پزشکی در پرتغال به زبان پرتغالی

همانطور که در بخش های بالاتر نیز اشاره شد ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال به صورت کلی ، به زبان پرتغالی است و حتی افرادی هم که موفق به پذیرش در برنامه های زبان انگلیسی می شوند نیز نیاز دارند که از سال های سوم به بعد به زبان پرتغالی تسلط داشته باشند.

تحصیل رشته های پزشکی در پرتغال به زبان پرتغالی

بنابراین ما در این بخش لازم دیده ایم که روش هایی برای آموزش زبان پرتغالی به متقاضیان پیشنهاد دهیم و در صورت نیاز به مشاوره های عمیق تر به صورت تلفنی یا حضوری در خدمت علاقه مندان خواهیم بود.

چگونگی آموزش زبان تخصصی پزشکی پرتغالی؟

دوره های پرتغالی پزشکی در پرتغال برای پزشکان ، پرستاران ، دندانپزشکان ، دانشجویان پزشکی و سایر متخصصان پزشکی است که می خواهند زبان پرتغالی را بخوانند تا بتوانند در بیمارستان های پرتغالی زبان کار کنند.

این دوره ها برای متخصصان پزشکی که می خواهند واژگان و اصطلاحات خاص پرتغالی پزشکی را که در سیستم پزشکی پرتغال به کار می رود بیاموزند.

دوره خصوصی پرتغالی پزشکی برای پرستاران در لیسبون نمونه ای از این دوره های پزشکی زبان پرتغالی است که یک معلم زبان پرتغالی ۱۰ درس خصوصی در هر هفته با اقامت کامل در خانه آموزش می دهد و با زبان خانگی در خانه معلم خود در لیسبون زندگی می کنید.

دوره های عمومی زبان پرتغالی

دوره های زبان پرتغالی در دانشگاه ها و یا موسسات آزاد به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود ، باید یادآوری کنیم که در ایران هیچ مرکزی برای آموزش زبان پرتغالی وجود ندارد.

دانشکده زبان Línguas & Línguas یکی از موفق ترین مدارس زبان در لیسبون است که دوره زبان پرتغالی آنها برای خارجی ها از همان روشی است که در کلاس های بومی پرتغالی استفاده می شود.

CIAL با بیش از ۵۰ سال سابقه یکی از مراکز معتبر زبان در لیسبون است و همچنین مرکز CESA در آموزش زبان پرتغالی به عنوان زبان دوم تخصص دارند.

Royal School of Language و CEL و IH Porto از مدارس زبان موجود در پورتو هستند که از منابع کیفیت و اطمینان در تجارت ارتباطات هستند.

دوره های آنلاین زبان پرتغالی

علاوه بر این ، شما می توانید در برنامه های آنلاین آموزش زبان پرتغالی شرکت کنید ، این برنامه ها کیفیت بالایی دارند و می توانید پیشرفت قابل توجهی را کسب کنید ، حتی برخی از انواع این کلاس ها هستند که به صورت گروهی برگزار می شوند ، این کلاس ها دیپلم معتبر DGERT را در پایان دوره اعطا می کند.

موسسه مهاجرتی رجبی ، از موسسات مهاجرتی معتبر و با تجربه ، اطلاعات کاملا به روز و تکمیلی درباره دانشگاه های پزشکی پرتغال دارد و از متقاضیان دعوت می کند که امور پذیرش و ثبت نام در این دانشگاه ها را با کارشناسان مجرب فعال در این موسسه بسپارند.

افرادی که می خواهند یک برنامه متحرک و پویا را در دانشگاه های پرتغال امتحان کنند یا یکی از دوره های آنها را کامل کنند توصیه می شود حتما از طریق یک کارشناسان ما پیگیر کارهای خود باشند.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال چقدر است؟

هزینه های تحصیل رشته های پزشکی بسته به دانشگاه و البته زبان انتخابی شما برای تحصیل تفاوت هایی با هم دارد ، در بیشتر دانشگاه های دولتی که تحصیل به زبان پرتغالی است ، شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی 400 تا 600 یورو در ترم برای متقاضیان اتحادیه اروپا می شود. اما افرادی که زبان انگلیسی را انتخاب می کنند ، شهریه آن بین 4000 تا 5500 یورو در سال است ، اگر فردی بخواهد در مقطع کارشناسی رشته های پزشکی تحصیل کند قطعا شهریه مورد نیاز کمتر می شود (500 تا 2500 یورو در سال).

آیا با داشتن مدرک پرستاری می توانم تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال را انتخاب کنم و آیا مدرک من پذیرفته خواهد شد؟

اگر کسی دارای مدرک قبلی باشد ، دانشگاه فاروج پرتغال فرصتی ارائه می کند که این افراد بتوانند در عرض 4 سال به ادامه تحصیل پزشکی بپردازند ، مدارک تحصیلی در زمینه بهداشت ترجیح داده می شود ، پرستاری ، فیزیوتراپی ، روانشناسی و برخی مدارک مشابه دیگر در این دانشگاه به عنوان مدارک پیش پزشکی پذیرفته می شود.

آیا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال محدودیت سنی وجود دارد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال محدودیت سنی از سوی دولت و دانشگاه ها اعلام نمی شود اما افرادی که سن بالاتر از 24 داشته باشند در روند دریافت ویزای تحصیلی دچار مشکل خواهند شد و در واقع این سفارت پرتغال است که محدودیت سنی را اعمال می کند.

در چه دانشگاه هایی می توانم تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال به زبان انگلیسی را انتخاب کنم ؟

دانشگاه های لیسبون ، پورتو ، کویمبرا و دانشگاه Nova Lisboa ، برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می کنند.

آیا دانشگاه های پرتغال مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

بله ، 9 دانشگاه در پرتغال مورد تایید هستند که نام این دانشگاه ها را می توانید در متن مقاله ببینید.

هزینه زندگی در پرتغال برای یک دانشجو چقدر است؟

هزینه های زندگی از یک منطقه به منطقه دیگر در پرتغال متفاوت است ، اما می توان به طور متوسط بین 500 تا 800 یورو در ماه تخمین زد.

شرط پذیرش در رشته های پزشکی در پرتغال چیست؟

اولین شرط پذیرش پزشکی در کشور پرتغال داشتن مدرک دیپلم دوازده ساله به همراه مدرک زبان پرتغالی است. گذراندن یک دوره پری مدیکال یکساله نیز از الزامات تحصیل پزشکی در پرتغال محسوب می شود و دانشجویان پس از این دوره باید در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی آن را به دانشگاه مورد نظر ارائه کنند.

آزمون MCAT چیست ؟

MCAT مخفف آزمون پذیرش کالج پزشکی است ، به زبان انگلیسی برگزار می شود ، این آزمون به کرات در یک سال (بین ماه های ژانویه و سپتامبر) برگزار می شود اما هر دانشجویی بیشتر از 7 بار مجاز به شرکت در آن نیست. توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه های آمریکایی و کانادایی مستقر در پرتغال آزمون MCAT را به عنوان یک آزمون ورود برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می پذیرند.

هزینه شرکت در آزمون MCAT چقدر است و آیا اعتبار آن دائمی است؟

اعتبار مدرک MCAT سه سال است و هزینه آن برای تحصیل به زبان پرتغالی مابین 200 تا 600 یورو و برای تحصیل به زبان انگلیسی بین 2000 تا 6000 یورو می باشد.

هزینه دوره پریمدیکال در پرتغال چقدر است و آیا خوابگاه به این دانشجویان تعلق می گیرد؟

به دانشجویان بین المللی که در حال گذراندن دوره های پریمدیکال در پرتغال هستند ، امکانات خوابگاهی تعلق می گیرد که هزینه خوابگاه ها برای دانشجویان تقریبا 300 یورو در ماه است. شهریه دوره های پریمدیکال برای دانشجویان بین المللی تقریبا 6500 تا 8500 دلار است.

بخش دیدگاه در پایان هر مقاله ، راهی برای مخاطبین عزیز است تا بتوانند سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسند و در اسرع وقت به پاسخ دقیق و صحیح خود برسند ، حال که با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال آشنا شدید ، با ما برای دریافت اطلاعات بیشتر در تماس باشید ، در زیر به بیشترین سوالاتی که متقاضیان از مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) پرسیده اند پاسخ داده ایم.

موسسه مهاجرتی رجبی ، موسسه ای قابل اعتماد و امن برای مقاصد مهاجرتی شماست ، پرونده های بسیار موفق نشان از اعتماد شما و علم و تجربه کارشناسان ارشد موسسه ماست ، برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال ، با ما از طریق دفاتر فعال تهران و شیراز در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید ، همچنین مقالات سایت ، با هدف ارتقا سطح اطلاعات شما در نظر گرفته شده چراکه در مسیر مهاجرت ، بیشترین نیاز هر شخص داشتن اطلاعات صحیح و به روز است ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا است.

Rate this post

12 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال

  1. ناشناس گفت:

    سلام و قت بخیر آیا برای تحصیل به زبان انگلیسی باید حتما مدرک زبان پرتغالی هم داشته باشیم ؟ نمیشه هم زمان در دوره پیش پزشکی یادش گرفت مثل اسپانیا و یا روسیه؟هزینه دانشگاه انگلیسی زبان برای دندون پزشکی چقدره؟هزینه دوره زبان پرتغالی چقدره؟ میشه همزمان هم زبان پرتغالی خوند هم پیش پزشکی اگر بله هزینه اش چقدر میشه؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      دردوره های پریمدیکال پرتغال زبان پرتغالی هم آموزش داده می شود و هزینه دوره حدودا 6000 یورو در سال است .
      برای ورود به کورس انگلیسی معمولا فقط دانش زبان انگلیسی مورد نیاز است ولی باز هم بستگی به نظر دانشگاه مقصد دارد .
      شهریه دانشگاه تقریبا 5 تا 8 هزار یورو در سال است .

      با تشکر از سوال شما

  2. Donya گفت:

    سلام
    من معدل دیپلم و ریزنمرات پایینی دارم متاسفانه
    نمیتونم تحت هیچ شرایطی وارد دانشکده های دندانپزشکی کشور پرتغال بشم؟!

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای جبران معدل تون می توانید دیپلم جدید بگیرید یا در دوره های پریمدیکال در پرتغال شرکت کنید و بعد از تموم شدن پریمدیکال در آزمون های ورودی دانشگاه شرکت کنید و در رشته مدنظرتون تحصیل کنید.

      با تشکر سوال شما

  3. mina گفت:

    سلام خسته نباشيد.
    ببخشيد ميشه در باره اون ازموني ك بعد از دوره پريمديكال ميگرن توضيح بدين ك از چي هست و به چه صورته؟
    و اينكه نميشه مستقيم اون ازمون رو بديم و در دوره پريمديكال شركت نكنيم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      ازمون ورودی بیشتر از دروس پایه مثل زیست و شیمی می باشد و معمولا دوره پریمدیکال دانشگاه ها به صورت اختیاری است.

      با تشکر از سوال شما

  4. ملی2 گفت:

    سلام وقت بخیر . میشه شهریه دقیق دانشگاه کویمبرادر رشته پزشکی یا دندانپزشکی رو برای دانشجویان خارجی سال2019-2018 رو بگین؟ و هزینه کتابها برای یک سال چقدر میشه؟
    برای فردی مثل من امکان بورسیه تحصیلی وجود داره .معدل دیپلم 18:91 و پیش دانشگاهی 16:78 هستش فعلا تافل یا آیلتس ندارم ولی امتحانشو میدم. اگه شرایط مناسب باشه برام میتونم زبان پرتغالی یاد بگیرم . با این شرایط امکان بورس شدن دارم؟
    ممنون میشم جواب بدین.

  5. Fereshte گفت:

    بنده ۲۶ ساله . مدرک آیلتس ۶ و معدل دیپلم ۱۷:۴۳ و معدل پیش دانشگاهی ۱۵ دارم . برای دندانپزشکی دانشگاه های پرتغال که شهریه کم داشته باشد میتوانم اقدام کنم؟ دانشگاههای دولتی و یا خصوصی برای دندانپزشکی محدودیت سنی دارند؟ مدرک زبان پرتغالی را از کجا باید دریافت کرد که معتبر باشد؟
    با تشکر و سپاس از لطف و راهنمایی شما

  6. Fereshte گفت:

    سلام.اگه ممکنه بفرمایید طول دوره دندانپزشکی چند سال است و اینکه برای پذیرش مدرک زبان پرتغالی لازم است یا خیر.

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      طول دوره تحصیل دندانپزشکی 5 ساله می باشد . برای تحصیل در این رشته داشتن مدرک زبان پرتغالی برای ورود به دانشگاه الزامی است .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه