تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس کلیدی برای دستیابی به موفقیت شغلی، حرفه ای و آینده ای درخشان است.

امروزه دانشگاه های قبرس جزو بهترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند و بالاترین درصد دانشجویان بین المللی را دارند. از همین رو شما می توانید با تحصیل در این دانشگاه ها در محیطی بین المللی به تحصیل پرداخته و مدرک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورید.

قبرس دانشگاه های بسیار با کیفیت دارد و علاوه بر آن برنامه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را با شهریه های بسیار کم به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. از همین رو اگر به دنبال تحصیل در کشوری اروپایی و پیشرفته با کم ترین هزینه ممکن هستید، دوره های تحصیل دندانپزشکی در قبرس می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ پذیرش این دانشگاه ها را از طریق تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) به دست آورید.

سیستم آموزشی کشورهای قبرس شمالی و قبرس جنوبی طبق استانداردهای سختگیرانه اتحادیه اروپا طراحی شده است و دانشجویان با تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشورها می توانند مدرک بین المللی دریافت کنند که در سراسر جهان معتبر است. امروزه طی تحصیل پزشکی در قبرس دانشجویان به خوبی دانش نظری و مهارت های عملی برای ورود به بازار کار را فرا می گیرند. توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع روش های مهاجرتی به این کشور مقاله مهاجرت به قبرس را مطالعه فرمایید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

دوره های پیش پزشکی در قبرس

دوره های پیش پزشکی در قبرس فرصتی عالی برای دانشجویان بین المللی علاقمند به تحصیل پزشکی در این کشور می باشد. دوره پیش پزشکی قبرس در واقع دوره ای یک ساله است که توسط برخی موسسات و دانشگاه های این کشور ارائه می شود. این دوره ها به دانش آموزان این امکان را داده تا با مطالعه دروس پایه پزشکی مانند شیمی و زیست شناسی، دانش خود را گسترش دهند و از طرفی با حضور در آزمایشگاه ها مهارت های بالینی لازم برای ورود به بهترین دانشگاه ها را فرا گیرند.

دوره های آمادگی قبل از دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس شده و دانش آموزان می توانند با تحصیل در محیطی بین المللی بر روی مهارت های زبانی خود بیشتر کار کنند و میزان تسلط خود بر روی این زبان را افزایش دهند. این موضوع به دانشجویان کمک کرده تا حین تحصیل پزشکی در قبرس از نظر یادگیری دروس به زبان انگلیسی، ترکی یا یونانی با مشکلی مواجه نشوند.

یکی دیگر از مزایای مهم شرکت پریمدیکال در قبرس بازدید از بیمارستان های دولتی و کلینیک های مختلف است و این موضوع به دانشجویان این امکان را داده که حتی پیش از تحصیل دندانپزشکی در قبرس، با شرایط تحصیلی و اشتغال در این کشور آشنا شده و با آگاهی کامل و دیدی باز تحصیل در دانشگاه های این کشور را انتخاب کنند. در نهایت باید گفت میزان هزینه های تحصیل در دوره پیش پزشکی قبرس مقرون به صرفه است و حدودا 5,850.00 دلار برای یک دوره می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی بدون آزمون در کدام کشور ممکن است؟ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی قبرس

جهت ورود به اکثر دانشگاه ها و تحصیل پزشکی در قبرس نیاز به قبولی در هیچ گونه آزمونی ندارید و صرفا با داشتن گواهی پایان دوره دبیرستان با 90٪ نمره کلی (20/8 به طور کلی در گواهی پایان دبیرستان یونانی یا قبرسی) و اخذ نمرات خوب در دروس زیست شناسی و یکی از شیمی، فیزیک یا ریاضیات می توانید در بهترین دانشگاه های قبرس قبول شده و به تحصیل پزشکی بپردازید.

در بسیاری از دانشگاه های قبرس شمالی و جنوبی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس دانشجویان باید در یک مصاحبه آنلاین شرکت کنند. هدف اصلی از شرکت در این مصاحبه آزمودن مهارت ها و ویژگی های دانشجویان مختلف و انتخاب بهترین دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس می باشد. دانشجویان در طول این مصاحبه ها از نظر درک در زمینه های بیولوژیکی، روانی و اجتماعی پزشکی مورد بررسی قرار می گیرند.

در برخی از دانشگاه ها به جای آزمون ورودی رشته های پزشکی قبرس و وجود آزمون مشخصی، برخی آزمون ها مانند MCAT وجود دارد و دانشجویان می توانند با شرکت در این آزمون و اخذ نمره های بالا به راحتی پذیرش دانشگاه های قبرس را به دست آورند. آزمون MCAT یا آزمون پذیرش کالج پزشکی آزمونی معتبر است که با حدود 230 سوال، مهارت و دانش دانشجویان در زمینه های علوم فیزیکی، علوم زیستی، مبانی روانی، اجتماعی و بیولوژیکی را مورد بررسی قرار می دهد.

آزمون ورودی رشته های پزشکی قبرس

شرایط دندانپزشکی در قبرس

یکی دیگر از رشته هایی که در دانشگاه های قبرس بسیار پرطرفدار و محبوب است رشته دندانپزشکی می باشد. تحصیلات دندانپزشکی در این کشور شامل دو بخش تمرین های بالینی و نظری است. امروزه دوره های دندانپزشکی در سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است و دانشجویان می توانند در تخصص هایی مانند ریشه دندان، آسیب شناسی دهان، جراحی دهان و فک و صورت، ارتودنسی و…. تحصیلات خود را انجام دهند.

دانشجویان حین تحصیل دندانپزشکی در قبرس مواردی مانند تاریخچه، دیونتولوژی و اخلاق دندانپزشکی، بافت شناسی و جنین شناسی، آناتومی، شیمی ارگانیک، زیست شناسی پزشکی و ژنتیک، بیوشیمی، فیزیک پزشکی، اصطلاحات در دندانپزشکی، مطالعات زبان، بهداشت عمومی، سلامت خانواده، میکروبیولوژی پزشکی، آسیب شناسی، ایمونولوژی، رادیولوژی دهان، مواد دندانپزشکی، مراقبت از دندان، اورژانس های دندانپزشکی و… را فرا گرفته و با یادگیری دروس نظری و شرکت در کلاس های درس عملی حین تحصیل دندانپزشکی در قبرس خود را برای ورود به بازار کار به عنوان یک دندانپزشک آماده کنند. 

طبق شرایط پذیرش دندانپزشکی در قبرس برای ورود به این دانشگاه ها باید توصیه نامه و بیانیه شخصی داشته باشید و در مصاحبه شرکت کنید. همچنین داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید از دبیرستان با نمرات عالی فارغ التحصیلان شده باشند. میزان نمره لازم در هر دانشگاه متفاوت است برای مثال امروزه حداقل نمره لازم برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه اروپایی قبرس حداقل 90% است در حالی که این نمره در دانشگاه خاور نزدیک 65% می باشد.

شرایط پزشکی در قبرس

شرایط پزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس حدودا 6 سال به طول انجامیده و دوره تحصیلی به دو بخش پیش بالینی و بالینی تقسیم می شود. برنامه های پزشکی به شما این فرصت را داده که بتوانید زیر نظر برخی از بهترین اساتید و متخصصان دروس مربوط به سلامت را فرا گرفته و به پزشکی ماهر و آگاه تبدیل شوید.

هدف اصلی از ارائه دوره های تحصیل پزشکی در قبرس، ایجاد فارغ التحصیلانی با دانش، درک، مهارت ها و نگرش های ضروری برای انجام حرفه پزشکی‌ می باشد. دانشجویان حین تحصیل پزشکی در این کشور دروس مختلف مانند آناتومی و فیزیولوژی انسان، فارماکولوژی، اخلاق زیستی، بیوشیمی، بیوفیزیک، زیست شناسی سرطان، قلب و عروق، تحقیقات بهداشت جامعه و پیشگیری، طب تطبیقی، پوست، فوریت های پزشکی، پزشکی خانواده و جامعه، ژنتیک و… را آموزش می بینند.

برنامه های تحصیل پزشکی در قبرس در ساختاری سنتی تدریس شده و شروع برنامه ی تحصیلی پزشکی در این کشور اول سپتامبر می باشد. طبق شرایط پزشکی در قبرس تمامی افراد برای ورود به دانشگاه های این کشور به نمرات بسیار عالی دبیرستان در درس های زیست شناسی، شیمی و ریاضی یا فیزیک نیاز دارند.

افراد باید گواهی پزشکی حاکی از سلامت جسم و روان را ارائه داده و همچنین مدارک زبان معتبری به دست آورند که تسلط آن ها به زبان انگلیسی یا یونانی را تایید می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیلی و ورود به بهترین دانشگاه های این کشور مطالعه مقاله تحصیل در قبرس را از دست ندهید.

مدرک زبان رشته های پزشکی در قبرس

زبان تحصیل پزشکی در قبرس با توجه به مکان متفاوت است برای مثال امروزه زبان اصلی تدریس در قبرس شمالی ترکی است و انگلیسی به عنوان زبان دوم تدریس می شود. 

با این حال زبان آموزش قبرس شمالی در مدارس محلی ترکی است و انگلیسی به عنوان زبان دوم تدریس می شود. شما می توانید در جدول زیر زبان های آموزشی دانشگاه های قبرس شمالی و جنوبی را مشاهده فرمایید.

ویژگی ها قبرس جنوبی قبرس شمالی
زبان تحصیل در دانشگاه ها انگلیسی و یونانی انگلیسی و ترکی
زبان رسمی یونانی ترکی
بورسیه ندارد بورسیه تحصیلی 25 تا 75 درصد

اگر قصد دارید تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس خود را به زبان یونانی انجام دهید باید حداقل تا سطح B2 به زبان یونانی تسلط داشته باشید. مدرک زبان رشته های پزشکی در قبرس جهت تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور شامل موارد زیر می شود:

  • نمره آیلتس 6.5 (با 6.5 به صورت نوشتاری و حداقل 6.0 در سایر عناصر)
  • تافل 79 iBT
  • درجه 5 یا B درGCSE
  • نمره 5 زبان انگلیسی در سطح استاندارد بین المللی کارشناسی (SL)
  • نمره 8 به زبان انگلیسی در لیسانس اروپایی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سایر کشورها چه ویژگی هایی دارد؟ مقالات زیر را بخوانید.

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در قبرس

یکی از مراحل مهم حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس جمع آوری مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر می باشد.

 این مرحله می تواند تاثیر بسیار عمده ای بر روی درصد قبولی شما بگذارد و دانشجویانی که به صورت کامل مدارک لازم را برای دانشگاه ارسال نمی کنند روند قبولیشان به تاخیر می افتد.

 به طور کلی انواع مدارک لازم در هر دانشگاه متفاوت است اما در ادامه به برخی از مهم ترین مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در قبرس می پردازیم.

  • دیپلم متوسطه با نمرات بالا در دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضیات
  • ریز نمرات دبیرستان
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی (در صورت انجام هر آزمون استاندارد)
  • فتوکپی پاسپورت یا شناسنامه و عکس های اندازه پاسپورت
  • نتایج آزمون SAT یا MCAT در برخی دانشگاه ها
  • نامه پذیرش
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سو پیشینه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در قبرس

امروزه بیش 29 دانشگاه و 816 برنامه تحصیلی در کشور قبرس وجود دارد و دانشجویان می توانند از بین برنامه های تحصیلی مختلف و دانشگاه های متفاوت بهترین دانشگاه برای تحصیل پزشکی در قبرس را انتخاب کنند. 

به طور کل انتخاب دانشگاه مناسب برای دانشجویان بسیار مهم است زیرا دانشگاه ها دارای اساتید، هزینه ها و فضای تحصیلی متفاوت هستند و در نهایت مدارک تحصیلی با اعتبار متفاوت را به دانشجویان ارائه می دهند. شما می توانید لیستی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در قبرس را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

نام دانشگاه رتبه در کشور رتبه در جهان (رتبه بندی تایمز)
دانشگاه قبرس 1 401
دانشگاه نیکوزیا، دانشکده پزشکی 4 601
دانشگاه خاور نزدیک 5 801

دانشکده پزشکی دانشگاه نیکوزیا قبرس

دانشکده پزشکی دانشگاه نیکوزیا قبرس در رتبه بندی آموزش عالی تایمز رتبه 401 جهان را به دست آورده است و در سطح جهانی برای کیفیت آموزش و تاثیر جهانی خود شناخته شده است. این دانشگاه طیف وسیعی از مدارک مرتبط با پزشکی را ارائه داده و بهترین گزینه برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس می باشد.

امروزه مدارک ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیا در کشورهای اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده و دانشجویان حین تحصیل پزشکی در قبرس و در این دانشگاه می توانند دروس مختلف از طریق آموزش های بالینی در بیمارستان فرا بگیرند. از طرفی دیگر دانشگاه نیکوزیا 99.9% آمار اشتغال داشته و دانشجویان با انتخاب این دانشگاه می توانند در کوتاه ترین مدت زمان ممکن پس از اخذ مدرک به بازار کار وارد شوند.

یکی دیگر از مزایای اصلی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس و در دانشگاه نیکوزیا وجود فضای بین المللی در این دانشگاه است زیرا امروزه دانشجویانی از 60 ملیت در این دانشگاه به تحصیل پرداخته و شما می توانید با انتخاب این دانشگاه در کنار دانشجویانی از سراسر جهان به تحصیل بپردازید.

دانشکده پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس

یکی دیگر از دانشکده های پزشکی بزرگ در این کشور، دانشکده پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس می باشد. این دانشگاه برنامه های پزشکی 6 ساله را ارائه داده و آموزشی مبتنی بر عملکرد بالینی بیمار محور دارد. شما می توانید با انتخاب دانشگاه اروپای شرقی زیر نظر بهترین اساتید و متخصصین دروس مختلف را فرا گرفته و مهارت و دانش خود را در زمینه پزشکی و دندانپزشکی افزایش دهید.

شما می توانید پس از اتمام تحصیل پزشکی در قبرس و در دانشگاه اروپایی قبرس مدارک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورده و در بیمارستان های خصوصی و دولتی قبرس یا خارج از کشور مشغول به کار شوید.

 همچنین این دانشکده در طول تابستان نیز برنامه های تحصیلی ای را به صورت مشترک با دیگر کشورها نظیر مؤسسه علوم ویزمن در اسرائیل، امپریال کالج لندن در بریتانیا و.. را تعبیه دیده و شما می توانید با شرکت در این دوره ها مهارت های خود در زمینه مراقبت های بهداشتی را در کوتاه ترین مدت زمان بهبود بخشید.

پخش ویدیو

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی پرونده های مهاجرت شما را در اسرع وقت و با حداقل هزینه به سرانجام میرساند.

گواه این ادعا موفقیت های بسیار تیم ما در دریافت ویزاها و پذیرش ها از کشورهای محبوب مهاجران است.

در ویدئو تصاویر ویزای کشورهای مختلف را می بینید که مربوط به بازه زمانی محدودی است چراکه نمیتوان تمام ویزاهای دریافتی را نمایش داد.

شما هم می توانید با تکیمل فرم درخواست مشاوره مسیر مهاجرت را آغاز کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شاید ندانید که سنجش اولیه شرایط و امتیازات شما برای مهاجرت در شرکت رجبی رایگان است! فرم را تکمیل نمایید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

به طور کل یکی از مهم ترین دلایلی که قبرس به عنوان یک مقصد تحصیلی محبوب بین دانشجویان بین المللی شناخته می شود میزان هزینه های تحصیلی مناسب و هزینه های زندگی مقرون به صرفه این کشور می باشد.

با این حال هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس یکی از مهم ترین دغدغه دانشجویان بین المللی است. باید گفت که میزان هزینه های تحصیلی در این کشور با توجه به عواملی مانند نوع رشته تحصیلی، دانشگاه و شهر مورد نظر تعیین می شود و از همین رو میزان هزینه ها برای دانشجویان در دانشگاه ها و شهرهای مختلف متفاوت است.

در حال حاضر شهریه تحصیل دندانپزشکی در قبرس بین 11600 تا 21000 یورو است که این هزینه نسبت به تحصیل دندانپزشکی در دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه می باشد. از طرفی میزان هزینه تحصیل پزشکی در قبرس 21000 یورو می باشد. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های تحصیلی در این کشور را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

دانشگاه هزینه های تحصیل دوره ها
دانشگاه خاور نزدیک قبرس 11600 یورو پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی
دانشگاه اروپایی قبرس 21000 یورو پزشکی، دندانپزشکی
دانشکده پزشکی دانشگاه نیکوزیا 18000 یورو دارو

مزایای رشته های پزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس مزیت های بسیار زیادی را برای دانشجویان به همراه دارد. امروزه دانشگاه های این کشور کیفیت آموزشی بسیار خوبی دارند و با سیستم آموزشی بین المللی هماهنگ هستند از همین رو هر فرد می تواند با انتخاب یکی از دانشگاه های قبرس مدارک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورده و به راحتی در سراسر دنیا در شغل مورد نظر مشغول به کار شود.

یکی دیگر از مزایای رشته های پزشکی در قبرس هزینه های زندگی و تحصیلی ارزان قیمت در این دانشگاه های این کشور است. از طرفی میزان هزینه های زندگی نیز در شهرهای مختلف قبرس ارزان است و از همین رو شما می توانید با صرف هزینه های کم تر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، مدرک پزشکی معتبر به دست آورید.  

از دیگر مزیت های تحصیل دندانپزشکی در قبرس فرصت تحصیل به زبان انگلیسی است و از همین رو شما برای تحصیل در این کشور نیاز به یادگیری زبان ترکی یا یونانی ندارید و می توانید با مهارت های زبان انگلیسی خود در این کشور به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس بپردازید.

با بهترین دانشگاه های پزشکی برخی کشورهای اروپایی آشنا شوید.

اقامت فارغ التحصیلان پزشکی بعد از تحصیل

اقامت فارغ التحصیلان پزشکی بعد از تحصیل و کسب مدرک تحصیلی معتبر در قبرس تنها از طریق یافتن شغل در این کشور امکان پذیر می باشد. امروزه تمامی دانشجویان غیر اتحادیه اروپا پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور باید ظرف 60 روز شغل مورد نظر خود را به دست آورده یا کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

دانشجویان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا که می‌ خواهند در قبرس استخدام شوند، باید آزمون های بازار کار این کشور را پشت سر بگذرانند. این بدان معناست هنگامی که یک موقعیت شغل ارائه می شود این موقعیت ابتدا به قبرسی ها و اتباع اتحادیه اروپا ارائه شده و سپس به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ارائه می شود.

در نهایت پس از آن که توانستید شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنید و قرارداد خود را منعقد کردید، پس از گذشت 60 روز از فارغ التحصیلی می توانید جهت اخذ مجوز کار اقدام فرمایید و با اشتغال در این کشور به زندگی در قبرس ادامه دهید.   

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

میزان هزینه تحصیل پزشکی در قبرس 21000 یورو می باشد.

در حال حاضر شهریه تحصیل دندانپزشکی در قبرس بین 11600 تا 21000 یورو است که این هزینه نسبت به تحصیل دندانپزشکی در دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه می باشد.

امروزه دانشگاه های این کشور کیفیت آموزشی بسیار خوبی دارند و با سیستم آموزشی بین المللی هماهنگ هستند از همین رو هر فرد می تواند با انتخاب یکی از دانشگاه های قبرس مدارک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورده و به راحتی در سراسر دنیا در شغل مورد نظر مشغول به کار شود.

جهت ورود به اکثر دانشگاه ها و تحصیل پزشکی در قبرس نیاز به قبولی در هیچ گونه آزمونی ندارید و صرفا با داشتن گواهی پایان دوره دبیرستان با 90٪ نمره کلی (20/8 به طور کلی در گواهی پایان دبیرستان یونانی یا قبرسی) و اخذ نمرات خوب در دروس زیست شناسی و یکی از شیمی، فیزیک یا ریاضیات می توانید پذیرش بهترین دانشگاه های قبرس را به دست آورید.

زبان تحصیل پزشکی در قبرس با توجه به مکان متفاوت است برای مثال امروزه زبان اصلی تدریس در قبرس شمالی ترکی است و انگلیسی به عنوان زبان دوم تدریس می شود. با این حال آموزش قبرس شمالی در مدارس محلی به زبان ترکی است و انگلیسی به عنوان زبان دوم تدریس می شود.

شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اشتغال، روش یافتن شغل و نحوه اخذ اقامت کاری پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس را از طریق تماس با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفتر غرب و مرکزی تهران یا دفتر شیراز به دست آورید ، توصیه می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا را مرور کنید تا با مقاصد بیشتری برای تحصیل رشته های علوم پزشکی اشنا شوید.

با برخی از کلاینت ها ما که برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای اروپایی ویزا دریافت کرده اند آشنا شوید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه