تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان می تواند خیال شما را از بابت نزدیک بودن به کشور آسوده سازد ، رشته های پزشکی دندانپزشکی در هر کشوری با شرایط و محدودیت های خاص خود همراه است که هر متقاضی در هنگام ارائه درخواست خود باید به صورت دقیق از آنها مطلع شده و هر یک را درنظر بگیرد.

متاسفانه در باور تمامی ما پاکستان کشوری جنگ زده با مشکلات متعدد است که برای زندگی و تحصیل هیچ گونه امکاناتی ندارد ، اما در واقعیت زمانی که مقصدهای تحصیلی این کشور را بررسی کنید در می یابید که می تواند این کشور می تواند کشوری مناسب حتی برای رشته های مهمی همچون پزشکی و دندانپزشکی باشد.

برخی از دانشگاه های این کشور در رنکینگ های جهانی دارای رتبه هستند و حتی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برایتان وجود دارد.

بیش از 100 موسسه دانشگاهی در این کشور وجود دارد که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان را با شرایطی بسیار آسانتر برایتان فراهم می سازد.

در این عنوان با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی همراه باشید تا تمامی جزئیات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را در اختیارتان قرار دهند ، توصیه می کنیم در کنار این محتوا مقاله تحصیل در پاکستان را هم بخوانید و با شرایط کلی تحصیل در دانشگاه های این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان

دوره های پیش پزشکی در پاکستان

ورود به رشته های علوم پزشکی در تمامی دانشگاه ها نیازمند فراهم نمودن پیش نیازهای مشخصی است که کشور پاکستان نیز از این قاعده مستثنی نیست ، پیش پزشکی در پاکستان بدین صورت است که شما با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود به عنوان اولین پیش شرط ها در یک دوره پریمدیکال در پاکستان شرکت کنید.

دوره های پیش پزشکی در پاکستان با توجه به هر دانشگاه و رزومه تحصیلی فرد متقاضی می تواند متفاوت بوده و از یک تا دو سال را شامل شود ، دوره های آمادگی قبل از دانشگاه به معنای اولین قدم به سمت رشته پزشکی شناخته می شوند و دانشجویان تمامی اطلاعاتی را که در این رشته برایشان مفید است را به دست خواهند آورد.

البته با اتمام این دوره ها مسیر برای داوطلبان باز شده و آنها می توانند در صورت عدم پذیرش در آزمون تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان به سایر رشته های مرتبط وارد شوند ، این دوره برابر با پایه دوازدهم در سیستم آموزشی پاکستان است که علوم تخصصی از جمله زیست ، زبان ، فیزیک و استدلال منطقی را به شما آموزش می دهد.

دروس در این دوره دشوار نبوده و می توان پس از کسب نمره قبولی در هر یک از آنها در آزمون ورودی دانشگاه شرکت نمود ، چنانچه نمره دروس تخصصی تان در دوره دیپلم خوب باشد می توانید به آسانی این دوره را پشت سر بگذارید و از این بابت هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت اطلاعات دقیق مهاجرتی در خصوص کشورهای شناخته نشده از کارشناسان به روز رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی پاکستان

آزمون ملی پذیرش کالج پزشکی و دندانپزشکی ( NMDCAT ) ( یا ملی MDCAT ) یک آزمون استاندارد مبتنی بر رایانه است که هر ساله در پاکستان و در سطح بین‌المللی برای پذیرش در برنامه ‌های علوم پزشکی برگزار می شود ، این آزمون یک پیش نیاز برای پذیرش در تمام کالج های پزشکی و دندانپزشکی اعم از دولتی و خصوصی در پاکستان است که توسط شورای پزشکی و دندانپزشکی پاکستان تنظیم می گردد و جایگزین آزمون های استانی در سال های قبل شده است.

آزمون ورودی رشته های پزشکی پاکستان شامل 68 سؤال زیست شناسی ، 54 سؤال شیمی ، 54 سؤال فیزیک ، 18 سؤال زبان انگلیسی ، 6 سؤال از استدلال منطقی به صورت چند گزینه ای تشکیل شده و نمره کل از 200 محاسبه می گردد ، مدت زمان آزمون نیز سه ساعت و نیم ( 210 دقیقه ) بوده و شما باید برای قبولی در کالج پزشکی 65% نمره و در کالج دندانپزشکی 55% نمره را به دست آورید.

تست ‌های استدلال منطقی نوعی تست هوش و پازل هستند که برای سنجش مهارت‌ های حل مسئله شما استفاده می‌شوند که هدف اساسی همه آنها ارزیابی استعداد منطقی و توانایی شما برای نتیجه گیری از مجموعه اطلاعات معین است.

آزمون ورودی رشته های پزشکی پاکستان

این بخش نیازی به دانش قبلی ندارد بلکه بر هوش عمومی مانند یک تست استاندارد هوش متکی است ، استدلال منطقی جزء ضروری اکثر آزمون های کنکور سراسری و بین المللی است و مصاحبه های شغلی از طریق این آزمون به ارزیابی شخصیت داوطلبان می پردازند.

شرایط پزشکی در پاکستان

شرایط تحصیل پزشکی در پاکستان مطابق با سیستم آموزشی کشورهای مطرح جهان مانند انگلستان برنامه ریزی شده است و شما پس از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه باید پنج تا شش سال را به صورت تمام وقت به یادگیری علوم پایه و اصلی علم پزشکی بگذرانید ، این دوره هم به صورت تئوری و هم عملی دانشجویان را آموزش داده و در نهایت با دوره کارورزی در بیمارستان به اتمام می رسد.

دوره علوم پایه که به مرحله ابتدایی پزشکی معروف است دو سال اول را شامل شده و ساختمان بدن انسان و عوامل بیولوژیک محتوای درسی را تشکیل می دهد ، دانشجویان باید در هر نیم سال تحصیلی تعداد واحد درسی مشخصی را پشت سر بگذارند و پس از قبولی در تمامی دروس به مرحله دوم پزشکی یعنی بالینی وارد شوند.

در دوره بالینی مسائل رایج پزشکی مانند بیماری های داخلی ، جراحی ، زنان و کودکان بررسی می شود و شما به عنوان پزشک آینده باید روش برخورد با بیمار ، تهیه شرح حال بیمار و نحوه تشخیص و درمان را یاد بگیرید تا بتوانید در دوره کارورزی بیماران را به خوبی درمان کنید ، در پایان این دوره باید در یک آزمون جامع شرکت کرده و پس از قبولی در آن به دوره کارورزی وارد شوید.

در دوره کاروزی که مرحله آخر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان به شمار می رود به معاینه بیماران ، تشخیص و اقدامات درمانی خواهید پرداخت و با ارائه یک پایان نامه فارغ التحصیل خواهید شد.

شرایط دندانپزشکی در پاکستان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در پاکستان ننیز همانند رشته پزشکی از دو بخش نظری و عملی تشکیل شده و شما پس از پنج سال تحصیل مدرک دندانپزشکی تان را دریافت خواهید کرد ، در دو سال اول دانشجویان تمامی واحدهای علوم پایه مثل بیوشیمی ، آناتومی ، بافت‌شناسی ، فیزیولوژی ، ژنتیک ، میکروب‌شناسی و ایمنی‌شناسی را یاد گرفته و پس از آن به دوره تخصص وارد می شوید ، برخی از دروس پایه علم دندانپزشکی عبارتند از:

  • بیوشیمی
  • بافت شناسی انسانی
  • فیزیولوژی
  • ژنتیک انسانی
  • میکروب شناسی
  • ایمنی شناسی
  • فیزیک پزشکی
شرایط دندانپزشکی در پاکستان

دوره کارآموزی دندانپزشکی از پزشکی بیشتر بوده و شما باید زمان بیشتری را در بخش های درمانی بگذرانید که شرط ورود به آن قبولی در امتحان جامع علوم پایه دندانپزشکی است و در نهایت با دفاع از پایان نامه به اتمام می رسد.

شما با تحصیل در دوره دندانپزشکی پاکستان قادر خواهید بود تا تمامی بیماری های دهان و دندان را تشخیص داده و دندان های بیماران را ترمیم ، عصب‌کشی ، ارتودنسی متحرک و ثابت کرده و تمامی بیماری های لثه ای را برطرف سازید ، امکان ادامه تحصیل در مقاطع تخصصی نیز وجود دارد و شما می توانید در گرایش های مختلف تخصص خود را دریافت کنید.

مدرک زبان رشته های پزشکی در پاکستان

زبان علم پزشکی در تمامی دنیا انگلیسی است و تمامی دانشجویان برای رسیدن به مهارت در زمینه کاری شان باید مهارت این زبان را تقویت کنند ، نوشتن نسخه پزشکی به عنوان ابتدایی ترین کار یک پزشک باید به زبان انگلیسی انجام شود که نیاز به آشنایی به این زبان را نشان می دهد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان در برخی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه می شود و در صورت بررسی دانشگاه های این کشور زبان انگلیسی را به عنوان زبان تحصیل خواهید دید ، اما در واقعیت شما باید زبان اردو را به خوبی یاد بگیرید ، رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیازمند ارتباط مداوم با اساتید و بیماران است که تمام به زبان اردو صحبت می کنند ، از این رو درنظر گرفتن زبان انگلیسی به عنوان تنها مدرک زبان رشته های پزشکی در پاکستان استباه است.

البته زبان اردو به فارسی شباهت های زیادی داشته و شما در این زمینه مشکلی نخواهید داشت و می توانید به راحتی به برخی از واژگان ناآشنا نیز تسلط یابید.

اگر پشت سد کنکور پزشکی ایران مانده اید ، با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای نزدیک به ایران آشنا شوید !

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در پاکستان

برای واجد شرایط بودن تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان باید مجموعه ای از مدارک را آماده ساخته و به دانشگاه ارائه دهید که مهم ترین آنها که در تمامی دانشگاه ها از شما درخواست می شود عبارتند از:

  • شرکت و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • گواهی پایان دوره متوسط ( دیپلم )
  • ریز نمرات دروس شیمی ، فیزیک و ریاضی در چها سال آخر تحصیلات دبیرستان
  • مدرک زبان انگلیسی
  • تکمیل فرم پذیرش
  • مدارک شناسایی و هویتی

البته مدارک موردنیاز پذیرش پزشکی در پاکستان می تواند در هر دانشگاه با دیگری متفاوت باشد و خوب است که جهت دریافت جزئیات با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید و یا به سایت دانشگاه ها سری بزنید تا بتوانید به دقیق ترین مدارک دست یابید.

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در پاکستان

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی پاکستان

کشور پاکستان در سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی در زمینه تحصیل داشته و با هزینه های بسیار مناسب تلاش می کند تا راهی برای رسیدن به رتبه های علمی خوب در سطح جهان بیابد ، هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان در دانشگاه های مختلف متغیر است و در حدود زیر می باشد:

  • دانشگاه آقاخان کراچی سالانه 25,000 – 31,000 دلار
  • دانشگاه قائد اعظم اسلام آباد سالانه 2,400 – 3,400 دلار
  • دانشگاه کامست اسلام آباد سالانه 3000 تا 3200 دلار
  • دانشگاه لاهور سالانه 3500 ال 4200 دلار

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان

  • دانشگاه آقاخان کراچی سالانه 25,000 – 31,000 دلار
  • دانشگاه قائد اعظم اسلام آباد سالانه 2,400 – 3,400 دلار
  • دانشگاه کامست اسلام آباد سالانه 3000 تا 3200 دلار
  • دانشگاه لاهور سالانه 3500 ال 4200 دلار
  • شرکت و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • گواهی پایان دوره متوسط ( دیپلم )
  • ریز نمرات دروس شیمی ، فیزیک و ریاضی در چها سال آخر تحصیلات دبیرستان
  • مدرک زبان انگلیسی
  • تکمیل فرم پذیرش
  • مدارک شناسایی و هویتی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان در برخی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه می شود و در صورت بررسی دانشگاه های این کشور زبان انگلیسی را به عنوان زبان تحصیل خواهید دید ، اما در واقعیت شما باید زبان اردو را به خوبی یاد بگیرید.

شما پس از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه باید پنج تا شش سال را به صورت تمام وقت به یادگیری علوم پایه و اصلی علم پزشکی بگذرانید ، این دوره هم به صورت تئوری و هم عملی دانشجویان را آموزش داده و در نهایت با دوره کارورزی در بیمارستان به اتمام می رسد.

آزمون ورودی رشته های پزشکی پاکستان شامل 68 سؤال زیست شناسی ، 54 سؤال شیمی ، 54 سؤال فیزیک ، 18 سؤال زبان انگلیسی ، 6 سؤال از استدلال منطقی به صورت چند گزینه ای تشکیل شده و نمره کل از 200 محاسبه می گردد ، مدت زمان آزمون نیز سه ساعت و نیم ( 210 دقیقه ) بوده و شما باید برای قبولی در کالج پزشکی 65% نمره و در کالج دندانپزشکی 55% نمره را به دست آورید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان می تواند انتخاب عاقلانه ای از جنبه های متعدد باشد اما در عین حال گزینه های برتری نیز وجود دارند که شما می توانید از طریق کارشناسان موسسه به آن دست یابید ، با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی تماس بگیرید تا با گزینه های برتر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای مختلف جهان آشنا شده و در یکی از بهترین آنها با توجه به علاقه و شرایط تان به پذیرش برسید ، مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی تمامی سوالات شما در باب مهاجرت و اخذ ویزا در روش های مختلف هستند ، مقاله ارزان ترین کشور برای مهاجرت را بخوانید تا بدانید با مبالغ کم چگونه می توان مهاجرت قانونی را تجربه کرد.

49 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان نازلی گفت:

    سلام وقت بخیر من معدل کل ۱۹.۵ دارم میتونم بدون ازمون ورودی وارد رشته داروسازی بشم که مورد تایید وزارت بهداشت باشه؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به نظر دانشگاه مقصد دارد. در صورتی که دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد اگر بدون ازمون هم به شما پذیرش بدهد مدرک تان قابل قبول است.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان یکتا گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من سال ۲۰۲۱ یک در کشور چین یک ترم دندانپزشکی خواندم اما به دلیل انلاین بودن تایید وزاررت بهداشت ایران نشد و الان قصد داشتم که اگر امکانش هست به پاکستان انتقالی بگیرم و ادامه تحصیلم را انجا بدهم. آیا این امکان در پاکستان فراهم است ؟ یا کشور دیگری امکانش هست؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      معمولا انتقالی بعد از گذشت دو سال امکان پذیر است . ولی به صورت کلی میتوانید با دانشگاه مقصد مکاتبه کنید و درخواست بدهید.

      با تشکر از سوال شما

    2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان سارا گفت:

      دو رگه پاکسنانی هستم و میخوام برم لاهور دندان پزشکی بخونم .. امکانش هست که کمکمکنید؟

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        تحصیل به زبان انگلیسی است و قبل از ورود به دانشگاه باید در کالج آمادگی و آزمون ورودی شرکت کنید . هزینه تحصیل نیز بین 3500 تا 4200 دلار در سال است .

        با تشکر از سوال شما

    3. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان سارا گفت:

      با سلام برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه لاهور چه آزمونی صورت میگیرد؟ و شهریه این دانشگاه برای دندانپزشکی چقدر است؟ و آمادگی برای آزمون چگونه صورت میگیرد ؟
      ممنون میشم جواب بدید

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        باید در آزمون MDCAT شرکت کنید و قبل از آن میتوانید در کالج آمادگی خود را برای آزمون آماده کنید . هزینه تحصیل در این دانشگاه بین 3500 تا 4200 دلار در سال است.

        با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان اشکان گفت:

    با سلام
    برای من که پیش دانشگاهی دارم مدرک دیپلمم باید ارائه شود یا پیش دانشگاهی
    و اینکه چون در معدلم تک ماده استفاده کرده بودم و باید دیپلم مجدد بگیرم با معدل بالاتر اشکالی در ارائه مدرک ایجاد نمیکنه؟
    سوال آخر اینکه من دیپلم تجربی دارم که برای سال 86 هست و بخاطر معدل باید دیپلم جدید بگیرم ریاضی. دیپلم ریاضی اشکالی ایجاد نمیکنه و گپ تحصیلی؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      ارائه مدرک دیپلم الزامیست.
      دریافت دیپلم جدید مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.

      با تشکر از سوال شما

  4. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان majid گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سال 1388 مدرک دیپلم فنی حرفه ای گرفتم. البته ادامه دادم و بعد از اون مدرک فوق دیپلم و لیسانس و الان هم مدرک فوق لیسانس مکانیکم رو هم گرفتم.
    میخواستم ببینم میتونم دندانپزشکی توی پاکستان بخونم؟ اگر جواب بله هست چه مدارکی برای من نیاز هست و به چه صورت هست؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر دیپلم شما 11 ساله است، با ارائه مدرک دیپلم و فوق دیپلم تان می‌توانید پذیرش دریافت کنید. تحصیل در پاکستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است و شرایط هر دانشگاهی متفاوت است، ولی معمولا آیلتس لازم است و برخی دانشگاه نیز آزمون ورودی دارند.

      با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان Sani گفت:

    با سلام برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه لاهور چه آزمونی صورت میگیرد؟ و شهریه این دانشگاه برای دندانپزشکی چقدر است؟ و آمادگی برای آزمون چگونه صورت میگیرد ؟
    ممنون میشم جواب بدید.

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای ورود به دانشگاه باید آزمون ورودی شرکت کنید که به زبان انگلیسی و شامل دروس پایه می باشد. ضمنا ارائه آیلتس الزامی ست. برای آمادگی آزمون می‌توانید از طریق جستجو در اینترنت به منابع آزمون و سوالات مشابه دسترسی پیدا کنید.
      شهریه دانشگاه برای هر سال تحصیل تقریبا 3000 دلار است.

      با تشکر از سوال شما

  6. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان غریبه گفت:

    سلام ببخشید برای خواندن رشته پزشکی در پاکستان همه دانشگاها ازمون میگرند حتی غیرانتفاهی ها هم؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هر دانشگاهی شرایط خاص خودش را دارد و تمامی دانشگاه ها آزمون ورودی ندارند.

      با تشکر از سوال شما

  7. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان علی گفت:

    با سلام خدمت شما دوست گرامی آیا محدودیت سنی برای رشته پزشکی عمومی در پاکستان وجود دارد

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان Hamid گفت:

      با سلام

      خیر.محدودیت سن وجود ندارد.

      با تشکر از سوال شما

    2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان دنیا گفت:

      سلام ، هزینه ی دندانپزشکی سالي چند است؟

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        بسته به دانشگاه بین ۲ تا ۴ هزار دلار در سال است .

        با تشکر از سوال شما

        1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مجید گفت:

          سلام
          من لیسانس علوم آزمایشگاهی و phd سم شناسی از وزارت بهداشت دارم برای تحصیل دکترای پزشکی چه شرایطی داره?
          ممنون میشم از راهنمایی

          1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

            با سلام

            برای تحصیل رشته پزشکی با ارائه مدرک دیپلم و تسلط به زبان انگلیسی میتوانید پذیرش را دریافت نمایید .

            با تشکر از سوال شما

  8. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مجتبی گفت:

    با سلام خسته نباشید بنده کارشناس علوم آزمیشگاهی هستم و برای ادامه تحصیل در رشته دکترای علوم ازمایشگاهی در کدام دانشگاه و با چه هزینه ایی میتوان ادامه تحصیل داد ؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان Hamid گفت:

      با سلام

      هزینه های تحصیل در پاکستان بسیار پایین بوده اما دانشگاههای آن چه در مقطع عمومی و تخصص مورد تایید وزارت بهداشت ایران و اکثر کشورهای اروپایی نمیباشد
      شهریه ها سالیانه در حد ۵۰۰ دلار تا حداکثر ۲۰۰۰ دلار میباشد.

      با تشکر از سوال شما

  9. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان Navid گفت:

    سلام.
    دندانپزشکی کدام دانشگاه در پاکستان مورد تایید وزارت علوم ایران میباشد؟ با تشکر

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان Hamid گفت:

      با سلام

      دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در پاکستان به شرح زیر می باشد :
      Aga Khan University
      Comsats Institute of Information Technology
      Quaid-i-azam University
      University of Lahore
      University of Karachi
      كه رشته دندان پزشكى در دانشگاه لاهور ارائه ميشود.

      با تشکر از سوال شما

  10. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان محمد علی گفت:

    سلام من امسال کنکور دادم و ۸۰۰۰ تجربی شدم ومیتوانم سالانه ۴۰۰۰ دلار برا تحصیل و مسکن وخوراک در کشور دیگه تهیه کنم دانشگاهی که مدرکش مورد تایید وزارت بهداشت باشه سراغ دارین؟

  11. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان ساناز گفت:

    سلام قصد مهاجرت برای تحصیل داروسازی دارم و انگلیسی رو در سطح متوسط بلدم اما مدرک ندارم کشوری که هزینه پایینی داشته باشه و مناسبم باشه کجا هست؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام

      تحصیل در کشورهای مختلف کاملا بستگی به شرایط شما، اعم از شرایط سنی و رزومه تحصیلی وکاری شما دارد. و با توجه به شرایطتان کشورهای مختلف به شما پیشنهاد می گردد.
      به هر حال کشورهایی که دارای تحصیلات کم هزینه هستند کشورهایی مانند المان، فرانسه، اتریش، ایتالیا، ترکیه، بلاروس، اوکراین ، روسیه و چین هستند که هر کدام شرایط خاص خود را دارند.
      در کشورهای فرانسه، المان ، اتریش تحصیلات شما به زبان بومی این کشورها برگزار می شود و در صورتی که تمایل دارید به زبان انگلیسی تحصیل کنید کشور چین ، ترکیه ، بلاروس و اوکراین ، روسیه و ایتالیا به شما پیشنهاد می کنیم.

      باتشکر از سوال شما

  12. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان ALI گفت:

    سلام مى خواستم بپرسم با اين شرايط مى تونم برا ى پزشكى در پاكستان اقدام كمن بنده ليسانس علوم ازمايشگاهى دارم مى خوام بدونم اين واحدها را برام تطبيق مى دن يا نه اگه تطبيق مىدن چند سال بايد بخونم تا مدرك پزشك عمومى را بگيرم يا تطبيق نمدن واز صفر بايد شروع كنم راستى ھزينه كل دوره پزشكى در دانشگاه اغا خان چند در مياد ممنون مىشم راهنماي كنين

  13. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان ALI گفت:

    سلام خسته نباشيد

  14. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان پریسا گفت:

    با سلام بنده ۲۷ سال دارم و معدل دیپلمگ ۱۹.۲۵ و کارشناسی معماری و قصد ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور هند یا پاکستان دارم .حداکثر توان پرداخت تا ۵۰۰۰ دلار در سال رو دارم از دانشگاه هایی که نیاز ب آزمون ندارن مورد تایید و دارای رتبه بهتری ان کدوم رو پیشنهاد میدین?

  15. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان سینا گفت:

    با سلام آیابرای ورود به دانشگاه های معتبر مثل دانشگاه آقاخان آزمون ورودی گرفته میشه ویا شرط دیگه ای داره؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله ، آزمون ورودی یا مصاحبه بر اساس سطح علمی شما گرفته می شود .

      باتشکر از سوال شما

  16. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان Saeed گفت:

    سلام خسته نباشید

    فکر میکنم امتحان ورودی دانشگاه های پاکستان واسه پزشکی و داندنپزشکی sat 2 باشد؟

    دانشگاه داو(dow) مورد تایید نیست؟؟؟

  17. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان رضا گفت:

    سلام
    کدام دانشگاه مدرک بزشکی اش مورد تایید وزارت بهداشت است

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      دانشگاه آقاخان کشور پاکستان

      باتشکر از سوال شما

  18. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان Mehdi گفت:

    سلام
    لطف میکنین اگه راهنماییم کنین
    من سربازی رفتم و کاردانی عمران از رشته ریاضی و فیزیک دارم.میخوام دندان پزشکی بخونم و فق میتونم واسه تحصیل و خورد و خوراک و مسکن و همه چی سالانه 60 میلیون تومن هزینه کنم.مدرک زبان هم ندارم.جایی رو سراغ دارین اقدام کنم؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      همانطور که می دانید با توجه به شرایط قیمت ارزی فعلی ، صحبت در مورد هزینه ها به ریال خیلی کار صحیحی نمی باشد . اما کشورهایی مانند فیلیپین ، ترکیه ، گرجستان ، روسیه دارای هزینه های کمتری بابت تحصیل و زندگی هستند . البته برخی از این کشورها ، دانشگاه های مورد تائید ایران ندارند .

      باتشکر از سوال شما

  19. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان ahmadnaroi7788 گفت:

    سلام آیا کسانی که با یک تبصره دیپلم گرفتن میتونن ثبت نام کنن

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      متاسفانه خیر ، بهتر است یک دیپلم در رشته دیگر بگیرید . البته برخی از کشورها این امکان وجود دارد .

      باتشکر از سوال شما

  20. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان سید صادق حسینی گفت:

    سلام خسته نباشید.امسال کدوم دانشگاه پاکسان مورد تایید وزارت بهداشت هستش؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      دانشگاه هايي كه در ليست وزارت بهداشت هستند براي سال 2019 – 2018 ، يكي دانشگاه آقاخان هست و ديگري دانشگاه كراجي مي باشد .

      باتشکر از سوال شما

  21. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان احمد کاظمی گفت:

    سلام وقتتون بخیراطلاعاتتون خیلی خوب بود منتهی هزینه ها مربوط به کل دوره5 یا 6 ساله هست یا سالیانه…در ضمن نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی ی میخواد….شرط معدل و آزمون ورودی نداره؟
    با تشکر

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      هزينه ها به طوز ساليانه اعلام مي شود . معدل شرط اساسي نمي باشد ، اما مصاحبه برخي از دانشگاه ها دارند .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه