تحصیل رشته رادیولوژی در امارات

تحصیل رشته رادیولوژی در امارات شاید از اعتبار و کیفیت بسیار بالا در سطح دانشگاه های سطح اول دنیا برخوردار نباشد ، اما از ارزش و جایگاه خوبی در میان کشورهای عربی زبان و کشورهای حوزه خلیج فارس برخوردار است و دریافت مدرک در این رشته از دانشگاه های امارات می تواند فرصت های شغلی مناسب و فراوانی را در این کشوررها برای دانشجویان فراهم آورد.

در این مطلب با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا با تحصیل رشته رادیولوژی در امارات آشنا شوید.

شاید یکی از دلایل عمده ای که باعث رشد کند و آرام مراکز و دانشگاه های کشور امارات در چندین دهه پیش شده بود را باید مهاجرت اکثر شهروندان اماراتی برای تحصیل به خارج از کشور دانست ، که نیاز به سرمایه گذاری و ساخت مراکز و دانشگاه های مدرن را در این کشور الزامی نمی کرد . اما در طی یکی دو دهه گذشته شرایط متفاوت شده و این کشور نیز با سرعت در حال شکل دهی دانشگاه ها و سیستم آموزش خود می باشد.

به همین خاطر تحصیل رشته رادیولوژی در امارات سالانه در حال رشد و افزایش کیفیت آموزش و تدریس می باشد و جای تعجبی نخواهد بود در این که طی سالیان آینده دانشکده های پزشکی و دانشگاه های ارائه دهنده رشته رادیولوژی را در رتبه های بالا و قابل قبول در جهان مشاهده کنیم . در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا جزییات بیشتری دراین باره را به شما ارائه نماییم ، توصیه می کنیم در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل در امارات را نیز بخوانید تا با شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور بخوبی آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته رادیولوژی در امارات

پریمدیکال رادیولوژی در امارات

تحصیل در رشته پزشکی و شاخه های این رشته در کشور امارات نیازمند فراهم آوردن برخی از شرایط و مدارک لازم پیش از شروع تحصیل در دانشگاه ها را دارد . معمولا هریک از مراکز آموزشی مدارک خاصی را از متقاضیان طلب می کنند که البته در بسیاری از موارد دارای اشتراک هستند که باید از طریق برقراری ارتباط با هریک از مراکز از آن اطلاعات کافی و لازم را به دست آورد.

یکی از پیش نیازهای تحصیل رشته رادیولوژی در امارات را باید پریمدیکال رادیولوژی در امارات دانست که دانشجویان را با سیستم آموزشی این کشور ، زبان عربی و برخی از دروس اصلی و پایه و مباحث مورد نیاز در این رشته به طور مفید در مدت زمانی خاص آشنا می نماید . این دوره می تواند با توجه به شرایط هر دانشجو مدت خاصی به طول بیانجامد.

به طور مثال دارندگان مدرک دیپلم رشته تجربی نیاز به گذراندن مدت کمتری در این دوره نسبت به دیپلم های رشته های دیگر دارند . همچنین سطح نمرات و میزان تسلط افراد به زبان های انگلیسی و عربی نیز تاثیر زیادی در این مورد خواهند داشت . این دوره در هریک از دانشگاه های این کشور جداگانه برگزار می شود و هر مرکز برگزار کننده دوره پریمدیکال دانشجویان خود می باشد و بابت آن شهریه نیز دریافت می نماید.

در نهایت دانشجویان با رسیدن به حداقل سطوح مورد درخواست در هریک از دروس ارائه شده و مورد نیاز در این رشته قادر به ورود به دانشگاه و تحصیل خواهند شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای تحصیل در دانشگاه های معتبر امارات با کارشناسان به روز رجبی در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های رادیولوژی امارات

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم دانشگاه های امارات از سطح آموزشی بسیار قوی و بالایی برخوردار نیستند و در میان برترین دانشگاه های آسیا و اروپا جای نمی گیرند . اما خوشبختانه با تحصیل در این مراکز و کسب مدارک پایان تحصیل قادر خواهید بود تا در برخی از کشورهای آسیا به خصوص کشورهای عربی زمان مشغول به کار و کسب درآمد شوید.

در این قسمت قصد داریم تا برخی از بهترین دانشگاه های رادیولوژی امارات را به شما معرفی نماییم و اطلاعاتی مفید و خلاصه را در رابطه با آنان به شما انتقال دهیم . شما عزیزان می توانید با کسب اطلاعات دقیق و لازم در رابطه با این مراکز از کارشناسان موسسه رجبی ، انتخابی آگاهانه و مناسب را با توجه به شرایط مالی و تحصیلی خود انجام دهید.

دعوت می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات را نیز بخوانید تا بدانید برترین دانشگاه ها برای این رشته ها کدامند و هزینه تحصیل چقدر است.

دانشگاه شارجه

دپارتمان رادیولوژی دانشگاه شارجه یکی از مجهزترین بخش های این دانشگاه بوده و در میان دانشگاه های امارات تکمیل ترین ابزار و آزمایشگاه های این رشته را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد . دانشجویان رادیولوژی این مرکز با تبدیل شدن به تکنسین رادیولوژی ( کارشناس پرتوشناسی ) می آموزند که با کمک انواع فن آوری های تصویربرداری از قسمت ‌های مختلف بدن مطابق با دستور پزشک معالج تصویربرداری کرده تا پزشک معالج علت و یا علل انواع دردها ، شکستگی‌ها و غیره را با کمک تصویر مربوطه دریابد.

این رشته یکی از رشته های علوم پیراپزشکی بوده که به افراد می آموزد بتوانند با انواع دستگاه های عکسبرداری در دنیا و با روش های گوناگون از اجزای متفاوت بدن انسان عکسبرداری نموده و در تشخیص نواقص و بیماری های اجزای داخلی بدن بدون چشم مسلح کمک نمایند . این دانشگاه رشته رادیولوژی را در مقاطع مختلف و به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهد.

با برخی از برترین دانشگاه های کشورهای محبوب ایرانیان برای تحصیل رشته های پزشکی آشنا شوید.

دانشگاه امارات متحده عربی

دپارتمان رادیولوژی در دانشگاه امارات متحده عربی یکی از بخش های اصلی در ارائه و آموزش رشته های پزشکی در این مرکز است که منجر به اخذ مدارک لیسانس رادیولوژی ( MD ) می شود . اعضای هیات علمی این گروه بر تحقیقات در زمینه ‌های مرتبط با نیاز کشور ، مانند تصویربرداری در سرطان ، تحقیق در مورد مواد حاجب رادیویی (RCM) ، ارزیابی بیماری‌های ژنتیکی و ناهنجاری‌های مادرزادی ، تصویربرداری عصبی و تحقیقات پایه رادیولوژیکی  از جمله حیوانات تمرکز می‌کنند.

تمام جنبه های رادیولوژی تشخیصی با تاکید بر ادغام با سایر تخصص های پزشکی و از طریق شناخت و معرفی کامل اندام های انسان و رادیولوژی ، سخنرانی ها ، حضور در کلاس درس ، آزمایشگاه ها ، مراکز درمانی و کنفرانس های مختلف در طول دوره علوم بالینی به دانشجویان آموزش داده می شود . در ضمن زبان اموزش این رشته در این مرکز به زبان عربی می باشد.

دانشگاه امارات متحده عربی قدیمی ترین دانشگاه امارات می باشد که در سال 1976 پس از استقلال یافتن از انگلیسی ها در این کشور و در شهر العین تاسیس شد و در حال حاضر یکی از معتبرترین مراکز اموزشی امارات و مجمع کشورهای عربی می باشد که با سرعت قابل قبولی در حال پیشرفت و رشد می باشد.

دانشگاه پزشکی خلیج

علوم تصویربرداری پزشکی در دانشگاه پزشکی خلیج یک حرفه مراقبت های بهداشتی است که با تصویربرداری از اعضای بدن و تشخیص اختلالات و بیماری های درون ساختار اندام ( آناتومی ) و یا عملکرد اندام ( فیزیولوژی ) می پردازد . از آن جایی که تکنسین های تصویربرداری پزشکی نقش اساسی در انتخاب و اجرای مناسب ترین پروتکل های معاینه تصویربرداری دارند ، تمامی دانشجویان این مرکز وظایف و تخصص های خود را به بهترین و کامل ترین شکل ممکن آموزش می بینند.

برنامه رادیولوژی دانشگاه خلیج  با تاکید بر گرایش های مدرن علوم تصویربرداری طراحی شده است و به مدت 4 سال ( 8 ترم ) شامل کارآموزی ارائه می شود و دانشجویانی که در برنامه کارشناسی این رشته ثبت نام می کنند ، مهارت های حل مسئله و شایستگی های متنوع تصویربرداری پزشکی را برای تمرین حرفه ای از طریق دوره های متمرکز و تجربه عملی در روش های تصویربرداری پزشکی توسعه می دهند.

زبان تدریس این رشته نیز زبان عربی بوده و پس از اتمام موفقیت آمیز این برنامه به دانشجویان مدرک لیسانس علوم تصویربرداری پزشکی ( BSc. MIS ) اعطا می شود و به عنوان یک تکنسین تصویربرداری پزشکی واجد شرایط می شود که می تواند گامی برای یک حرفه چالش برانگیز در تصویربرداری پزشکی باشد.

هزینه تحصیل رادیولوژی در امارات

همانطور که مستحضر می باشید با رشد اقتصادی و افزایش کیفیت زندگی شهروندان امارات ، زندگی و تحصیل در آن روندی لاکچری و گران قیمت را به خود گرفته است ، به خصوص در شهرهایی نظیر دبی ، العین و شارجه . پس نباید انتظار زندگی ارزان را در این کشور در سر خود بپرورانید بلکه باید از هر لحاظ آماده پرداخت مخارج باشید.

در کنار این موضوع عدم ارائه بورسیه های تحصیلی توسط دانشگاه های این کشور در تمامی رشته های تحصیلی باعث شده است که فقط افراد متمول و دارای وضع مالی مناسب این کشور را برای تحصیل خود انتخاب نمایند ، البته نباید فراموش کرد که بسیار کشورهای با کیفیت دیگری در اروپا و آسیا با همین هزینه های تحصیل و یا حتی ارزان تر جهت تحصیل رشته رادیولوژی وجود دارند که معمولا توسط افراد مورد انتخاب قرار می گیرند.

پس اگر قصد تحصیل رشته رادیولوژی در امارات را دارید حتما در رابطه مسائل مالی تحقیقات لازم را به عمل آورده و اطلاعات کافی را کسب نمایید . کارشناسان موسسه رجبی در دفاتر تهران و شیراز به صورت حضوری و همین طور به صورت تلفنی آماده ارائه بهترین و دقیق ترین اطلاعات در رابطه با هزینه تحصیل رادیولوژی در امارات به شما عزیزان می باشند.

هزینه تحصیل رادیولوژی در امارات

شهریه دانشگاهی رشته رادیولوژی در امارات

در این قسمت شهریه ای که این 3 دانشگاه ارائه دهنده رشته رادیولوژی از دانشجویان دریافت می کنند را مشاهده خواهید کرد . البته با توجه به تفاوت در شرایط ، قوانین و سطح تحصیلی در هریک از این مراکز هزینه شهریه نیز متفاوت می باشد . همچنین هزینه های اقامت ، کتاب ، حمل و نقل و غیره نیز جدای از شهریه دانشگاه بوده و در صورت ارائه از آنان دریافت می شود.

  • دانشگاه شارجه در سال 80659 درهم درآمد جهت تحصیل رشته رادیولوژی دریافت می کند.
  • دانشگاه امارات متحده عربی سالانه 65 هزار درهم شهریه دریافت می کند.
  • دانشگاه پزشکی خلیج سالانه مبلغ 44400 درهم هزینه تحصیل از دانشجویان دریافت می نماید.

 چارت درسی رادیولوژی در دانشگاه های امارات

تحصیل رشته رادیولوژی در امارات با پیروی از اصول و قوانین آموزشی از دانشگاه های برتر دنیا به دانشجویان ارائه می شود و دروس تئوری و روش های آموزشی عملی نیز از این مراکز نمونه برداری شده و به دانشجویان تدریس می گردد . دقت داشته باشید که رشته رادیولوژی را به دو صورت می توان تحصیل کرد که در یکی شما به متخصص رادیولوژی و در دیگری به کارشناس رادیولوژی مبدل خواهید شد.

تفاوت این دو عنوان این بوده که متخصصین رادیولوژی در ابتدا 7 سال پزشکی عمومی را پشت سر گذاشته و در مقطع تخصص خود به تحصیل تخصص رادیولوژی خواهند پرداخت ، اما کارشناسین رادیولوژی از همان ابتدا به مدت 4 سال به تحصیل در این رشته مشغول می شوند . همچنین باید ابراز داشت که حوزه فعالیت و تخصص های هرکدام از این افراد با یکدیگر متفاوت می باشد.

اما در مجموع به طور عمومی دانشجویان این حوزه باید دروس عمومی مشترکی با رشته پزشکی و تخصصی در رشته رادیولوژی را بیاموزند . در ادامه مهم ترین دروسی که دانشجویان این حوزه می آموزند را مشاهده خواهید کرد :

  • مبانی بهداشت عمومی
  • بهداشت حرفه ای
  • ثبت و نمایش تصاویر در پزشکی
  • آناتومی
  • فیزیولوژی
  • مهارت های بالینی و حرفه ای
  • آسیب شناسی
  • بیماری شناسی
  • رادیوبیولوژی
  • سیستم‌های توموگرافی کامپیوتری
  • اصول فیزیکی سیستم‌های تصویربرداری MRI
زبان تحصیل رشته رادیولوژی در امارات

زبان تحصیل رشته رادیولوژی در امارات

همانطور که می دانید زبان رسمی کشور امارات زبان عربی می باشد و تحصیل رشته رادیولوژی در امارات نیز به این زبان به دانشجویان ارائه داده می شود که یقینا نیاز به کسب آموزش های لازم جهت تسلط و درک و فهم این زبان قطعی می باشد . البته امارات در سیستم آموزشی خود سال ها است که به صورت دو زبانه عمل می کند و تدریس به زبان انگلیسی یکی از گزینه های موجود در مدارس و دانشگاه های این کشور است.

زبان تحصیل رشته رادیولوژی در امارات نیز به دو زبان عربی و انگلیسی صورت می گیرد که برخی از مراکز به یکی از این زبان ها و برخی به هر دو زبان اقدام به آموزش می نمایند که حتما باید پیش از شروع هرگونه اقدامی از این موضوع اطلاع کافی را به دست آورد . البته توجه داشته باشید که حتی در صورت انتخاب به زبان انگلیسی باز هم باید زبان عربی را طبق قوانین آموزشی این کشور فرا بگیرید و در آزمون این زبان در مرکز آموزشی حداقل نمره مورد نیاز را کسب نمایید.

جهت تحصیل رشته رادیولوژی در امارات به زبان انگلیسی ارائه یکی از مدارک آیلتس حداقل 6 و یا تافل حداقل 75 لازم می باشد و باید در رابطه با حداقل نمره مورد درخواست هر مرکز نیز کسب اطلاع کنید زیرا ممکن است که این مقدار در دانشگاه های مختلف با یکدیگر تفاوت داشته باشد . همچنین امکان آموزش زبان عربی و انگلیسی پیش از شروع دانشگاه نیز در امارات وجود دارد.

مزایا و معایب تحصیل رادیولوژی در امارات

برای تحصیل رشته رادیولوژی در امارات باید دقت داشت که این کشورجای بسیار مناسب و ایده آل نمی باشد و همانطور که گفتیم با همین هزینه ها و یا کمتر هم می توان در کشورهای اروپایی و آسیایی دیگری که کیفیت آموزش و اعتبار دانشگاه ها در آن بالاتر است به تحصیل پرداخت . اما این بدین معنا نیست که هیچ گونه مزیتی برای تحصیل کنندگان در این کشور وجود ندارد.

همانطور که می دانید امارات طی چند دهه اخیر رشد بسیار سریع و بزرگی را در تمامی جوانب اقتصادی ، فرهنگی ، علمی ، رفاهی و غیره را پشت سر گذاشته است و این روند را همچنان در حال ادامه دادن است و یقین می رود که طی سالیان آینده بتواند به یکی از قطب های پزشکی و تحصیل پزشکی در خاورمیانه و آسیا تبدیل شود . در آن هنگام مدارک دریافت شده از دانشگاه های آن ارزش بالایی پیدا خواهد کرد.

در این قسمت مهم ترین مزایا و معایب تحصیل رادیولوژی در امارات را برای شما عزیزان تهیه کرده این تا اطلاعات جامعی را در رابطه با جنبه های مختلف تحصیل در این کشور آشنا شوید . شما همچنین می توانید با تماس با کارشناسان شرکت  مهاجرتی رجبی از موارد بیش تری مطلع شده و یا ابهام و سوال خود را مطرح کرده و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید.

مزایای تحصیل رادیولوژی در امارات
دانشگاه های نزدیک به کشورمان و سهولت در آمد و شد
تحصیل به زبان انگلیسی رشته رادیولوژی
آزمایشگا های مجهز و وسائل و تجهیزات تکمیل برای آموزش عملی این رشته
استفاده از ابزار و تجهیزات بسیار به روز و مدرن در دانشگاه ها
امکان آموزش عملی و تجربی در مراکز آموزشی
بازار کار فراهم در این کشور
بازار کار فراهم از دانشگاه های امارات در دیگر کشورهای عربی زبان
حقوق و درآمد بالا و مناسب برای رادیولوژیست ها در امارات و کشورهای عربی زبان
اعتبار بالا و مدارک قابل قبول این رشته در دیگر کشورهای عربی

معایب

  • اجبار به آموختن و یادگیری زبان عربی
  • دشواری و مشکل جهت یادگیری زبان عربی زیرا یکی از سخت ترین زبان های دنیا است
  • اعتبار پایین دانشگاه های امارات در جهان
  • هزینه های تحصیل و زندگی گران

بازار کار و درآمد رادیولوژی در امارات

بازار کار و درآمد رادیولوژی در امارات به مانند بسیاری از مشاغل در این کشور خوب و مناسب است و فارغ التحصیلان دانشگاهی برای یافتن شغل ، کار سختی پیش رو ندارند ، به خصوص که نیاز به پزشک و متخصصین حوزه های مرتبط پزشکی در این کشور بسیار زیاد می باشد . پس از دریافت مدرک دانشجویان می توانند در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی به راحتی مشغول به کار شوند.

همچنین درآمد کلیه مشاغل مربوط به حوزه پزشکی به خصوص رشته رادیولوژی در امارات بالا و کافی جهت یک زندگی سطح بالا می باشد . البته باید دقت کنید که معمولا دانشجویان ایرانی پس از دریافت مدرک در این کشور برای اشتغال با مشکل مواجه هستند و قادر به دریافت ویزای کار و استخدام در این کشور نیستند ، اما با استفاده از مشاورین و افراد متخصص در این حوزه می توان بدین مهم نیز دست پیدا کرد.

یک رادیولوژیست بدون تجربه در امارات حداقل میتواند 29000 درهم درماه و یک فرد با تجربه بیش از 5 سال می تواند حداکثر تا 81000 درهم ماهانه درآمد داشته باشد و به طور میانگین کارشناسان این حوزه ماهانه قادر به کسب 53700 درهم درآمد هستند.

با تحصیل رشته رادیولوژی در برخی کشورهای جهان آشنا شوید ، شما کدام کشور را انتخاب می کنید؟

سوالات پر تکرار تحصیل رشته رادیولوژی در امارات

  • دانشگاه شارجه در سال 80659 درهم درآمد جهت تحصیل رشته رادیولوژی دریافت می کند.
  • دانشگاه امارات متحده عربی سالانه 65 هزار درهم شهریه دریافت می کند.
  • دانشگاه پزشکی خلیج سالانه مبلغ 44400 درهم هزینه تحصیل از دانشجویان دریافت می نماید.
  • دانشگاه شارجه
  • دانشگاه امارات متحده عربی
  • دانشگاه پزشکی خلیج

یک رادیولوژیست بدون تجربه در امارات حداقل میتواند 29000 درهم درماه و یک فرد با تجربه بیش از 5 سال می تواند حداکثر تا 81000 درهم ماهانه درآمد داشته باشد و به طور میانگین کارشناسان این حوزه ماهانه قادر به کسب 53700 درهم درآمد هستند.

  • اجبار به آموختن و یادگیری زبان عربی
  • دشواری و مشکل جهت یادگیری زبان عربی زیرا یکی از سخت ترین زبان های دنیا است
  • اعتبار پایین دانشگاه های امارات در جهان
  • هزینه های تحصیل و زندگی گران

زبان تحصیل رشته رادیولوژی در امارات به دو زبان عربی و انگلیسی صورت می گیرد که برخی از مراکز به یکی از این زبان ها و برخی به هر دو زبان اقدام به آموزش می نمایند.

از این که تا پایان ما را همراهی کردید سپاسگذاریم ، شما عزیزان می توانید با تماس با کارشناسان ما یا مراجعه به دفاتر غرب و مرکز تهران و شیراز شرکت مهاجرتی رجبی اطلاعات دقیق تر و کامل تری را در زمینه تحصیل رشته رادیولوژی در امارات کسب کرده و یک مهاجرت و تحصیلی موفق در خارج از کشور را تجربه نمایید. پیشنهاد می کنیم مقاله ارزان ترین کشور برای تحصیل پزشکی در خارج را حتما بخوانید تا با کشورهای دیگری برای تحصیل رشته های علوم پزشکی که هزینه های کمتری دارند نیز آشنا شوید.

2 دیدگاه در “تحصیل رشته رادیولوژی در امارات

  1. تحصیل رشته رادیولوژی در امارات حیدر امراللهی بیوکی گفت:

    سلام.اینجانب حیدر امراللهی بیوکی هستم کارشناس رادیولوژی باسابقه ۱۶سال کار دولتی و ۵سال کار خصوصی متولد ۱۳۵۴ ور کربلا و تسلط متوسط به زبان عربی هستم .میتوانم برای اول کار رادیولوژی و دوم برای تحصیل و کار به امارات بیایم.(ارشد یا لیسانس) ؟

    1. تحصیل رشته رادیولوژی در امارات مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      برای دریافت جاب آفر افراد زیر 45 سال در اولویت قرار میگیرند .
      با این حال اگر رزومه خوبی داشته باشید میتوانید شانس خود را امتحان کنید .
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه