تحصیل رشته پرستاری در آلمان

تحصیل رشته پرستاری در آلمان می تواند یکی از برترین گزینه های حال حاضر اروپا و حتی جهان به شمار آید که البته سالانه افراد بسیاری نیز برای رسیدن به آن تلاش می کنند. با کاهش نرخ رشد جمعیت آلمان، این کشور با مشکلات اجتناب ناپذیر پیری جمعیت روبرو است. تعداد کم افراد در سن کار در این کشور نه تنها بر رشد اقتصادی آن تأثیر می گذارد ، بلکه بر کیفیت رفاه و مراقبت های بهداشتی افراد مسن در این کشور نیز تأثیر گذار خواهد بود.

تحصیل رشته پرستاری در آلمان

این موضوع در کنار این که آلمان یکی از 10 کشور برتر جهان با جمعیت بالای 65 سال است، باعث شده که این کشور نیاز بالایی به پرستار در بخش بهداشت و درمان خود داشته باشد. ضمن این که برآورد می شود بخش پرستاری در آلمان طی یک دهه آینده به بیش از 180 هزار پرستار نیازمند می گردد.

وجود چنین بازار کاری در کنار دانشگاه های برتر و با کیفیت آلمان، تحصیل رشته پرستاری در آلمان را به یکی از بهترین گزینه های پیش روی افراد مبدل ساخته است. علاوه براین مدارک دریافتی از دانشگاه های المان در تمام اروپا و اکثر کشورهای جهان معتبر بوده و می تواند زمینه اشتغال را برای شما فراهم آورد.

اما این امر نیازمند شناخت شرایط پذیرش و ثبت نام این رشته است که کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله آن را شرح خواهند داد. ضمنا حتما مقاله تحصیل در آلمان را نیز مطالعه نمایید.

دوره های پری مدیکال پرستاری آلمان

دانشجویان خارجی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان هستند، باید حتما مدرک دیپلم خود را باتوجه به سیستم آموزشی این کشور معادل سازی نمایند. متقاضیان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا معمولا می توانند مدرک خود را مستقیما و بدون هیچ مشکلی معادل سازی نموده و در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و به خصوص از قاره آسیا نظیر ایرانیان، به دلیل تفاوتی که در نظام آموزشی کشورها وجود دارد، قادر به معادل سازی دقیق مدرک دیپلم خود نیستند و به همین خاطر باید در دوره Studienkollege برای پرستاری آلمان که به دوره های پری مدیکال پرستاری آلمان مشهور است شرکت نموده و آن را پشت سر بگذارند.

فهرست مطالب

این دوره ها در کالج های معتبر کشور آلمان برگزار می شوند و باتوجه به رشته های تحصیلی مختلف، دوره های متفاوتی نیز برای آن ها برگزار می شود که کالج های مرتبط با رشته های پزشکی و تمامی شاخه های مرتبط با آن را با نام کالج M-Kurs می شناسند. پس دانشجویان ایرانی علاقمند به تحصیل رشته پرستاری در آلمان باید پیش از درخواست پذیرش ابتدا در کالج های ام کورس آلمان شرکت نموده و آن را با موفقیت پشت سر بگذارند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رایگان پرستاری در آلمان با راهنمایی گام به گام کارشناسان با تجربه و آگاه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کالج ام کورس برای رشته پرستاری

دوره های پری مدیکال پرستاری آلمان در کالج های ام کورس این کشور یک برنامه 1 ساله است که دانشجویان را برای ثبت نام در یک برنامه چهار ساله پرستاری در دانشگاه های این کشور آماده می نماید، به عبارت دیگر ، دانشجویان پس از گذراندن دوره های لازم، آمادگی ورود به یک برنامه پرستاری چهار ساله سنتی را خواهند داشت.

دقت کنید که شرایط پذیرش در این کالج ها داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B1 و مدرک دیپلم 12 ساله دبیرستان است. این کالج ها به دو صورت دولتی و خصوصی مدیریت می شوند که کالج های دولتی رایگان بوده اما مراکز خصوصی با پرداخت شهری همراه هستند.

البته پذیرش در کالج ام کورس برای رشته پرستاری با آزمون ورودی همراه است که این آزمون به زبان آلمانی بوده و از دروس پایه دوره دبیرستان اخذ می شود. در طول این دوره دروس پایه زیست شناسی، شیمی، فیزیک و زبان آلمانی به دانشجویان آموزش داده می شود.

در انتهای دوره نیز باید در آزمون نهایی شرکت کرده و موفق به کسب نمره قبولی شوید تا بتوانید به تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشغول شوید. دقت داشته باشید که نمره اخذ نموده در این آزمون تاثیر زیادی بر انتخاب دانشگاه محل تحصیل شما دارد.

پس دقت داشته باشید که یکی از مهم ترین شرایط تحصیل پرستاری در آلمان شرکت در دوره های پیش پرستاری و قبولی در آن با نمره بالا می باشد.

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی آلمان

تحصیل پرستاری آلمان در مقاطع مختلف

تحصیل رشته پرستاری در آلمان در دانشگاه های مختلف این کشور در مقاطع متفاوتی به علاقمندان ارائه می شود که می توان برای پذیرش در هرکدام اقدام کرد. در حال حاضر تحصیل پرستاری آلمان در مقاطع مختلف در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای آن به دانشجویان ارائه و تدریس می شود.

این مقاطع تحصیلی مختلف دارای شرایط تحصیل متفاوت و همچنین شرایط و مدارک موردنیاز متفاوت با یکدیگر می باشند، که دانشجویان متقاضی باید هرکدام را دقیقا مطابق با دوره مربوطه فراهم آورده و جهت پذیرش و ثبت نام اقدام کنند. در ادامه این مقاطع را به شما توضیحی مختصر می دهیم.

لیسانس رشته پرستاری در آلمان

لیسانس رشته پرستاری در آلمان شامل دوره های تئوری و عملی می شود که به دانشجویان زمینه های سلامت روان، آناتومی، فیزیولوژی و غیره را آموزش می دهد. دقت داشته باشید که تحصیل رشته پرستاری در آلمان در دوره کارشناسی به مدت 4 سال به طول خواهد انجامید و برخی از دانشگاه ها برای پذیرش آزمون ورودی اخذ می کنند.

البته برخی از دانشگاه ها آزمون ورودی اخذ می نمایند و دیگر مراکز بر اساس سوابق و مدارک دانشجویان و همچنین نتایج دوره های کالج ام کورس شرایط دانشجویان را جهت پذیرش بررسی می کنند. این دوره در بیش از 30 دانشگاه کشور آلمان به دانشجویان ارائه می شود و متقاضیان بهتر است که بیش از 24 سال سن نداشته باشند.

کارشناسی ارشد پرستاری آلمان​

کارشناسی ارشد پرستاری آلمان

دوره کارشناسی ارشد پرستاری آلمان شما را به طور تخصصی تری وارد این حوزه می نماید و شما در گرایش های تخصصی این رشته مشغول به آموزش می شود، گرایش های مهمی نظیر پرستاری از بزرگسالان، پرستاری خانواده، پرستاری نوزادان، پرستاری کودکان، پرستاری بهداشت زنان، پرستاری بهداشت روانی و روانپزشکی و غیره.

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد پرستاری آلمان نیز نیازمند 2 سال زمان می باشد و متقاضیان باید سن کمتر از 32 سال داشته باشند. دقت داشته باشید که برنامه های فوق لیسانس پرستاری آلمان در مقایسه با برنامه لیسانس در تعداد کم تر و محدودتری برگزار می شوند که این پذیرش را رقابتی تر می کند.

مقطع دکترا پرستاری در آلمان

مقطع دکترا پرستاری در آلمان شما به یک متخصص در حوزه پرستاری و مراقبت مبدل می سازد که شرایط اصلی پذیرش در آن تحصیل دوره های لیسانس و فوق لیسانس پرستاری در دانشگاه های معتبر آلمان یا جهان می باشد. تحصیل در این دوره باتوجه به دانشگاه مختلف می تواند 3 تا 4 سال زمان نیاز داشته باشد.

دانشجویان دوره دکترای پرستاری علاوه بر شرکت در معدود کلاس های درسی و آزمون های کتبی، ملزم به ارائه یک پروژه تحقیقاتی هستند و باید یک پایان نامه یا مقاله تحقیقاتی را تهیه نموده و از آن در نهایت دفاع نمایند تا مدرک دکترای پرستاری به آنان اعطا شود.

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های آلمان

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های آلمان معمولا در هر دانشگاه می تواند با دیگر مراکز آموزش عالی متفاوت باشد. اما در کل مفهوم و مبنای آموزش در تمامی دانشگاه ها یکسان بوده و پیرو یک سیستم و برنامه تحصیلی می باشد. ضمنا در دوره کارشناسی دروس ارائه شده به معرفی و شناخت آناتومی بدن و مراقبت های عمومی از بیماران مرتبط خواهد بود.

اما دوره های تحصیلات تکمیلی دانشجویان وارد حوزه های تخصصی تر شده و به شناخت مراقبت های تخصصی از گروه های مختلف بیماران مشغول می گردند. در نهایت نیز بسیار بهتر خواهند توانست به مدیریت پرستاران و یا رهبری گروه پرستاران بپردازند. در ادامه برخی از مهم ترین دروسی که در تحصیل رشته پرستاری در آلمان پشت سر خواهید گذاشت را نام خواهیم برد.

مبانی درسی تئوری پرستاری در آلمان

  • آشنایی با اصول پزشکی عمومی
  • آشنایی با مبانی پرستاری
  • آشنایی با تئوری ها و مفاهیم مراقبت حرفه ای
  • آشنایی با حرفه ، حقوق و اقتصاد آلمان
  • آشنایی با مهارت های ارتباطات اجتماعی و شایستگی های شخصی
  • آشنایی با علوم آسیب شناسی و تشخیص
  • آشنایی با علوم بهداشتی و مراقبت های ویژه بهداشتی و پرستاری

دروس عملی پرستاری در آلمان

  • آموزش چگونگی مراقبت از بدن
  • آموزش پیشگیری و مراقبت از زخم های فشار
  • آموزش چگونگی مراقبت از زخم
  • آموزش چگونگی مصرف دارو
  • آموزش اولیه اعمال جراحی
  • آموزش اصول اولیه پزشکی داخلی عمومی
  • آموزش با تکنیک های ارتوپدی
  • آموزش مراقبت های سرپایی
  • آموزش کار با سالمندان
  • آموزش کار در بخش زنان و زایمان
  • آموزش عصب شناسی
  • آموزش کار در بخشاطفال و مراقبت از مادر و نوزاد

بهترین دانشگاه های پرستاری آلمان

قطعا دستیابی به تحصیل رشته پرستاری در آلمان خود یک موفقیت بسیار بزرگ بوده که می تواند آینده شغلی و مهاجرتی شما را تا حد بسیار زیادی تضمین نماید. اما همانطور که می دانید دانشگاه های مختلفی در آلمان در حال ارائه و آموزش رشته پرستاری هستند که هرکدام دارای شرایط مختص به خود هستند.

حال در این جا شما هرچه در دانشگاه معتبرتری تحصیل کنید و مدرک به دست آورید، احتمال کسب درآمد بیش تر و اشتغال در فرصت های شغلی مناسب تر بالاتر می رود. به همین خاطر حتما شرایط و مدارک خود را به صورت کاملا بررسی نموده و با مشاورین این امر مشورت نمایید تا بتوانید به بهترین گزینه ممکن برسید.

در حال حاضر برترین دانشگاه ها جهت تحصیل پرستاری در آلمان به شرح زیر هستند:

دانشگاه رتبه رشته پرستاری در آلمان رتبه جهانی دانشگاه به طور کل
دانشگاه فرایبورگ 1 192
دانشگاه برمن 2 514
دانشگاه هاله 3 611
دانشگاه تریر 4 1072
دانشگاه اوسنابروک 5 1225
دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ 6 1401

رشته پرستاری در دانشگاه علوم کاربردی برمن

دانشگاه علوم کاربردی برمن یک دانشگاه عمومی واقع در شهر برمن، آلمان است. کیفیت و کارآیی، اخلاق و اقتصاد، تغییر الزامات بیمار، مراقبت یکپارچه از بیماران، استراتژی های اقدام مرتبط با رشته پرستاری و تلاش برای حرفه ای شدن در این رشته از جمله اهداف دانشکده پرستاری در این دانشگاه است.

از بزرگان این دانشگاه می توان جانت اگر، مارتین هورن، پونیث جی، کارل تراهیدن، یورن کونیگ، آنجلا برند، اسمان خازی، آندریاس براندت، آندریاس براندت، لئونارد کی آمکودزی و اوله فرانتز را نام برد. الزامات عمومی برای ورود به رشته پرستاری دارا بودن مهارت زبان آلمانی است و محل اقامت اصلی متقاضی باید در برمن و مناطق روستایی اطراف به مدت حداقل 1 سال باشد.

 پرستاری دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ (HAW)

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ (HAW) سومین دانشگاه بزرگ علوم کاربردی در آلمان است، این موسسه آموزش عالی و کاربردی واقع در هامبورگ آلمان دارای 4 دانشکده و 18 دپارتمان است. دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در رشته پرستاری در اینجا هستند، می توانند برای پرستاری دانشگاه (برنامه مدرک تحصیلی مشارکتی) تحت گروه پرستاری و مدیریت اقدام کنند.

از بزرگان این دانشگاه می توان سیمون شوارتز، پپا، هایکو مولر، آنجا گوکل، کیم-سارا براندتس، کریستین آرپ، فلیکس کوبین، جوتا باوئر، یوچن هاین، زهرا اوپوکو، جولیان رودر و مارکوارت فون پنتز را نام برد.

متقاضیان باید کلیه مدارک مورد نیاز (مانند مدرک تحصیلی برای تحصیلات عالی، گزارش پزشکی، مدرک مهارت زبان و غیره) برای اخذ پذیرش در رشته پرستاری از این دانشگاه ارائه دهند. در صورت پذیرفته شدن در برنامه، مدارک ثبت نام را از اداره پذیرش و ثبت نام دانشجو در دانشگاه دریافت خواهید کرد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های بسیار معتبر برای تحصیل رشته های علوم پزشکی هم هست.

زبان تحصیل پرستاری در آلمان

زبان تحصیل پرستاری در آلمان

زبان تحصیل پرستاری در آلمان چیست؟ به یاد داشته باشید که به عنوان دانشجوی بین المللی، رعایت الزامات زبان برای تحصیل پرستاری در آلمان ضروری است. به طورکل زبان تحصیل رشته پرستاری در آلمان در دانشگاه های این کشور زبان آلمانی می باشد و متقاضیان باید از سطح زبان بالایی برخوردار بوده تا بتوانند در این مراکز پذیرفته شوند.

اگر شما از سطح زبان آلمانی مناسبی برخوردار نیستید، می توانید پیش از پذیرش برای دانشگاه در کالج های زبان و یا موسسات آموزش زبان در این کشور این زبان را آموزش ببینید. ضمن اینکه برای پذیرش در دوره های پریمدیکال باید حتما مدرک سطح B1 زبان آلمانی را کسب کرده باشید.

البته در دوره های کالج پیش از دانشگاه یا همان پریمدیکال بازهم زبان آلمانی به دانشجویان آموزش داده می شود. اما به طورکل قبل از درخواست کارآموزی در بیمارستان، باید حداقل سطح B2 در مهارت آلمانی را داشته باشید زیرا لازم است بتوانید با بیماران خود به زبان آلمانی تعامل داشته باشید.

ضمنا آزمون DSH و آزمون Testdaf معتبرترین مدارک آزمون زبان آلمانی هستند که در تمامی دانشگاه های این کشور پذیرفته می شوند. دریافت مدرک سطح B1 یا B2 می تواند برای تحصیل رشته پرستاری در آلمان مناسب باشد.

اگر یادگیری زبان آلمانی برای شما دشوار است، می توانید در ترکیه در دانشگاه های خصوصی با هزینه های زندگی کم پرستاری بخوانید در مقاله تحصیل رشته پرستاری در ترکیه ، می توانید هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی را ملاحظه نمایید.

تحصیل پرستاری به زبان انگلیسی در آلمان

همانگونه که در بخش بالا گفتیم، تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های آلمان به زبان آلمانی ارائه می شود که این امر اگرچه کمی سخت خواهد بود اما مزایای خود را در بر می گیرد. البته باید بدانید برای دانشجویانی که علاقه به تحصیل به زبان آلمانی ندارند، این رشته به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

ذکر این نکته مهم است که دوره های کارشناسی این رشته اکثرا به زبان آلمانی هستند و تعداد محدودی دانشگاه این رشته را در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می دهند. قطعا باید به دانشگاه مدرک معتبری جهت اثبات تسلط به زبان انگلیسی ارائه نمایید که معمولا مدارک تافل و آیلتس مورد قبول این مراکز می باشند، ولی شاید هر دانشگاه سطوح مختلفی را از دانشجویان درخواست کند.

تحصیل پرستاری به زبان انگلیسی در آلمان در دوره های تحصیلات تکمیلی فراگیرتر بوده و در مقایسه با دوره کارشناسی بیش تر دیده می شود. به خصوص تحصیل در آلمان پرستاری برای دوره دکترا در اکثر موارد به زبان انگلیسی ارائه می شود.

به یک نکته بسیار توجه داشته باشید، که حتی اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید، بازهم باید در سطح قابل قبولی زبان المانی را فرا بگیرید. چون در وهله اول برای زندگی در آلمان به این زبان نیاز خواهید داشت و دوم این که برای گذراندن دوره های عملی و کارآموزی برای ارتباط با بیماران باید کاملا به زبان آلمانی تسلط خوبی داشته باشید.

شرایط و هزینه های آوسبیلدونگ پرستاری

آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان که به عنوان آموزش حرفه ای یا کارآموزی شناخته می شود، یک برنامه آموزشی برای مشاغل غیر دانشگاهی است که در آن شرکت کنندگان مهارت ها و دانش لازم را برای فعالیت حرفه ای خود را دریافت می کنند. آموزش آسبیلدونگ در آلمان سه سال طول می کشد.

همچنین امکان انجام دوره بصورت پاره وقت وجود دارد که در این صورت زمان بیشتری به طول می انجامد. آسبیلدونگ ترکیبی از آموزش تئوری و عملی برای پرستاران تازه کار است که دارای 2100 ساعت آموزش در کلاس درس در یک مدرسه حرفه ای است.

علاوه بر این، آن ها 2500 ساعت را در بیمارستان یا خانه سالمندان کار می کنند و حرفه خود را در شرایط واقعی و عملی فرا می گیرند. پرستاران همه مشاغل مختلف پرستاری و مراقبت ها، به عنوان مثال مراقبت های سالمندی، پرستاری و اطفال را در دو سال اول با هم آموزش می بینند ( آموزش عمومی) و در سال سوم (آموزش تخصصی)، آن ها رشته ای را که در آن تخصص دارند، انتخاب می کنند.

شرایط و هزینه های آوسبیلدونگ پرستاری

شرایط و هزینه های آوسبیلدونگ پرستاری بدین صورت است که این دوره ها در آلمان کاملا رایگان بوده و در طول دوره کارآموزان بسته به میزان کار و محل اشتغال، حقوقی متغیر را نیز دریافت می کنند. طول این دوره 3.5 سال است و حقوق افراد می تواند ماهانه از 500 تا 1200 یورو متغیر باشد. در همین زمینه مقاله دوره های آوسبیلدونگ در آلمان را بخوانید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

بورسیه های رشته پرستاری در آلمان

برنامه های متنوعی برای حمایت از دانشجویان در حال تحصیل رشته پرستاری در آلمان وجود دارد که در زیر به مهم ترین بورسیه های رشته پرستاری در آلمان اشاره شده است. در ادامه با برنامه های بورسیه DAAD ، بورسیه های تحصیلی بنیاد هاینریش بل در آلمان آشنا می شوید.

برنامه های بورسیه DAAD

برنامه های بورسیه DAAD یا DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst)، خدمات تبادل دانشگاهی آلمان یک سازمان مشترک از موسسات آموزش عالی آلمان است که وظیفه ارتقاء روابط بین المللی دانشگاهی را بر عهده دارد. تمرکز آن ها بر مبادله دانشجویان، دانشگاهیان و محققان در تمامی رشته ها است که به دانشجویان خارجی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشمندان در آلمان بورسیه و بودجه ارائه می دهند.

بورسیه های DAAD به دانشجویانی اعطا می شود که مایل به دریافت مدرک تحصیلی در یک دوره تحصیل تمام وقت هستند، متقاضیان باید مدرک کارشناسی خود را حداکثر در 6 سال گذشته به پایان برسانند و حداقل دو سال سابقه اثبات شده داشته باشند.

در ویدئو ، ویزای دانشجویی آلمان مربوط به برخی از کلاینت ها که با اعتماد به هلدینگ حقوقی مهاجرتی مهاجرتی رجبی بدست آمده را مشاهده می فرمائید؛ در این ویدئو قابلیت نمایش تمام ویزاهای آلمان وجود ندارد تعدادی که مشاهده می کنید به عنوان نمونه قرار داده شده است.

شما هم می توانید با تکمیل فرم زیر و دریافت مشاوره اولیه رایگان قدم در مسیر مهاجرت بگذارید.

دعوت می کنیم بخش ما تا حالا چیکار کردیم را ببینید تا با تجارب برخی از مراجعین ما آشنا شوید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رایگان در آلمان با دریافت بورسیه هایی متناسب شما! مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه های تحصیلی بنیاد هاینریش بل در آلمان

بنیاد هاینریش بل سالانه تقریباً 1200 بورسیه تحصیلی به دانشجویان کارشناسی ارشد، فارغ التحصیلان و دانشجویان دکترا از همه رشته ها و ملیت ها اعطا می کند. دانشجویان برای اخذ این بورسیه باید مدرک خود را در دانشگاه های دولتی آلمان دنبال کنند. دریافت این بورسیه تحصیلی دارای سوابق تحصیلی برجسته و مشارکت سیاسی و اجتماعی است.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در مقاطع کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها، ماهیانه 850 یورو دریافت خواهند کرد، علاوه بر کمک هزینه های فردی (ممکن است هزینه های تحصیل امکان پذیر باشد). دانشجویان اتحادیه اروپا در همان سطح تحصیلی ماهانه 649 یورو بعلاوه 300 یورو پول کتاب دریافت می کنند. این مبلغ برای دوره عادی تحصیل با امکان تمدید یک ترم اعطا می شود.

از سوی دیگر دانشجویان دکترا که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می آیند، 1200 یورو در ماه، علاوه بر 100 یورو کمک هزینه جابجایی ماهانه و سایر کمک هزینه های فردی (بدون احتساب شهریه) دریافت خواهند کرد. دانشجویان دکترا که از اتحادیه اروپا می آیند، 1350 یورو در ماه دریافت می کنند، به علاوه 100 یورو هزینه تحقیقاتی (بدون احتساب شهریه). این بورسیه به مدت دو سال با امکان تمدید دو بار به مدت نیم سال اعطا می شود.

تحصیل رایگان پرستاری در آلمان

تحصیل رایگان پرستاری در آلمان

تحصیل رایگان نهایت خواسته دانشجویان ایرانی درباره تحصیل رشته پرستاری در آلمان است تا از فشار مالی به آن ها کاسته شود. خوشبختانه امکان تحصیل رایگان پرستاری در آلمان برای دانشجویان خارجی و داخلی فراهم آمده است که این مطلب یکی از بهترین و بزرگ ترین مزایای تحصیل در کشور آلمان شناخته می شود.

البته توجه داشته باشید که شرایط تحصیل پرستاری در آلمان به صورت رایگان، فقط در دانشگاه های دولتی این کشور و به زبان آلمانی فراهم خواهد آمد. پس اگر قصد تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی و یا تحصیل به زبان انگلیسی این رشته را دارید، باید حتما شهریه تحصیلی آن را پرداخت نمایید.

ضمن اینکه باید به این امر نیز توجه داشته باشید که تحصیل رایگان به معنای پرداخت نکردن هیچ هزینه ای نیست، قطعا شما باید مخارج اقامت و زندگی در آلمان را در نظر داشته باشید و هم این که باید هر ترم مبلغی بیسار کم در حدود 100 تا 400 یورو را بابت هزینه های ثبت نام و خدمات دانشجوی به دانشگاه پرداخت کنید، اما هیچ شهریه ای از شما درخواست نمی شود.

هزینه تحصیل پرستاری در آلمان

در مقایسه با برخی از کشورهای همسایه ، هزینه زندگی در آلمان نسبتاً ارزان است؛ خوب است توجه داشته باشید که در اصل عواملی مانند شهری که در آن زندگی می کنید و انتخاب شیوه زندگی شما بر هزینه های ماهانه شما تاثیر بسیار دارد. به همین خاطر نمی توان مبلغ زندگی ماهانه برای همه را یکسان محاسبه و در نظر گرفت.

به طور متوسط یک دانشجوی بین المللی برای تأمین هزینه های زندگی خود مانند اجاره، غذا، پوشاک، کتاب و سایر موارد، ماهانه از 600 تا 1300 یورو پول نیاز دارد. همچنین بر خلاف سایر کشورها که در آن دانشجو مجبور است ده ها هزار دلار برای دریافت مدرک پرستاری هزینه کند، شما می توانید با شروع دوره کارآموزی خود در آلمان، بلافاصله درآمد خود را شروع کنید؛ حقوق پرستاران کارآموز بین 1000 تا 1200 یورو در ماه متغیر است.

ضمنا همانطور که گفتیم هزینه تحصیل پرستاری در آلمان در دانشگاه های دولتی رایگان بوده، اما در دانشگاه های خصوصی می تواند به طور متوسط 10 هزار یورو هزینه شهریه سالانه را در بر بگیرد. به همین خاطر تقاضا برای دانشگاه های دولتی بسیار بیش تر از مراکز تحصیلی خصوصی است.

به طور کل علاوه بر این که شهریه تحصیل رشته پرستاری در آلمان بسیار مناسب است، سایر هزینه ها و مخارج نیز در مقایسه با کشورهای رتبه اول اروپا و هم تراز این کشور بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه می باشد و فشار مالی بسیاری را به دانشجویان وارد نمی آورد.

کنکور پرستاری در آلمان

کنکور پرستاری در آلمان

آزمون ورودی دانشگاه های پرستاری آلمان کدامند؟ دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته پرستاری در آلمان نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند و به طور کلی ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک زبان آلمانی می تواند برای پذیرش کافی باشد. باید بدانید که چیزی تحت عنوان کنکور پرستاری در آلمان مانند کنکور و آزمون های ورودی کشورمان در این کشور وجود ندارد.

البته ممکن است برخی معدود دانشگاه های برتر پیش از ورود دانشجویان از آنان یک آزمون ساده جهت سنجش سطح زبان یا میزان تسلط به دروس پایه اخذ نماید، یا با آن ها یک مصاحبه آنلاین یا حضوری برگزار نمایند. اما همانطور که در بالا گفتیم امتحان ورودی پرستاری آلمان را باید همان آزمون پایانی دوره های کالج این کشور در نظر بگیرید.

طبق گفته های پیشین دانشجویان ایرانی باید دوره های پیش پرستاری یا همان پری مدیکال را در کالج های آلمان که به کالج ام کورس مشهورند پشت سر بگذارند. در نهایت باید آزمون این دوره را با موفقیت سپری کرده و نمره آنان تاثیر بالایی بر پذیرش و دانشگاه انتخابی آنان خواهد داشت. پس به نوعی این آزمون را باید آزمون ورودی در نظر گرفت با اینکه به طور رسمی آزمون ورودی وجود ندارد.

البته اگر مدرک دیپلم متقاضی پذیرفته شود و معادل سازی صورت پذیرد که دیگر نیازی به گذراندن دوره کالج و شرکت در این آزمون نبوده و فقط سوابق تحصیلی وی برای پذیرش مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بازار کار و درآمد پرستاری در آلمان

اگر از ابتدای این مقاله و معرفی تحصیل رشته پرستاری در آلمان همراه ما بوده باشید، علاوه بر شرایط تحصیلی اشاراتی به بازار کار و درآمد پرستاری در آلمان داشتیم. اما محض یادآوری خاطر نشان می کنیم که کشور آلمان در حال حاضر نیاز بسیار زیادی به متخصصان و فعالان حوزه بهداشت و درمان دارد که یکی از آنان پرستاران هستند.

به همین خاطر حتی طی چندین سال گذشته این کشور به شدت شروع به جذب پرستاران از دیگر کشورها نموده است و بسیاری از پرستاران کشورمان نیز به این کشور مهاجرت کرده اند. طبق پیش بینی ها نیز طی سالیان آینده این کشور با کمبود بیش از 150 هزار پرستار مواجه خواهد شد.

پس به نوعی اگر نگرانی در رابطه با کار پس از تحصیل پرستاری در آلمان دارید، آن را کاملا کنار بگذارید، چون تا چندین سال آینده فرصت های کاری بسیاری برای فارغ التحصیلان این رشته در آلمان وجود خواهد داشت. پس توصیه می کنیم که هرچه سریع تر برای پذیرش و تحصیل رشته پرستاری در آلمان اقدام نمایید.

درآمد پرستاران در آلمان

مبحث دیگری که در رابطه با تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های آلمان باید مدنظر قرار داد، این است که شرایط و میزان درآمد پرستاران در آلمان چگونه بوده و آیا این گروه از درآمد مناسبی برخوردار می باشند یا خیر؟! نکته مهمی که وجود داد، زیر گروه های پزشکی و درمان در آلمان معمولا از درآمدهای بسیار خوبی برخوردار هستند.

حتی برخی از اقشار پزشکان در این کشور بالاترین میزان درآمدها را نیز به خود اختصاص می دهند و به طور کل درآمد بالایی دارند. اما پرستاران قطعا درآمدی به آن بالایی نداشته، اما درآمد مناسب و قابل قبول است. طبق آمار پرستاران سالانه در آلمان می توانند از 1340 یورو تا 4620 یورو درآمد داشته باشند که به طور متوسط می توان برای اکثر این افراد درآمدی در حدود 1 یورو را در نظر گرفت.

دقت داشته باشید که میزان تحصیلات و تجربه و سابق کار تاثیر بسیار قابل توجهی بر میزان درآمد پرستاران خواهند داشت. در ادامه تاثیر میزان سابقه کار بر درآمد پرستاران را مشاهده خواهید نمود:

درآمد ماهانه پرستاران بر اساس سابقه و تجربه کاری

No Data Found

اطلاعات مقالات زیر همگی برای شما که به تحصیل در دانشگاه های آلمان فکر می کنید مفید و ارزشمند است.

سوالات پرتکرار تحصیل رشته پرستاری در آلمان

تحصیل رشته پرستاری در آلمان در دوره کارشناسی 4 سال به طول می انجامد.

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ (HAW هامبورگ)

 دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته پرستاری در آلمان نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند و به طور کلی باید مدرک دیپلم دبیرستان و حداقل سطح زبان آلمانی B2 را داشته باشند.

 باید بدانید که کشور المان از کمبود پرستار به صورت بسیار شدیدی در مراکز درمانی خود رنج می برد، پس باید بازار کار این حوزه را بسیار مناسب دانست.

 این موضوع به میزان تحصیلات، کارفرما و تجربه کاری بستگی دارد و می تواند از 1340 یورو تا 4620 یورو را شامل شود.

متقاضیان طی دو سال می توانند ارشد پرستاری خود را از بهترین دانشگاه های آلمان دریافت نمایند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در این مطلب شرایط تحصیل رشته پرستاری در آلمان را شرح دادند، برای دریافت مشاوره می توانید با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. ضمنا مقاله مهاجرت به آلمان را نیز حتما بخوانید شاید به جز تحصیل شیوه راحت تری برای مهاجرت بر اساس شرایط خودتان وجود داشته باشد!

با سه نفر از کلاینت های ما که ویزای تحصیلی آلمان دریافت کرده اند آشنا شوید.

نمایش ویدیو درباره علیرضا عبدالهی آلمان
نمایش ویدیو درباره حمید رضا خوشوقتی آلمان
نمایش ویدیو درباره امیر حسین علامه آلمان

132 دیدگاه در “تحصیل رشته پرستاری در آلمان

  1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان حسام گفت:

    سلام ممنون از وقتی ک برای پاسخگویی به سوالات گذاشتین
    دورهDNPدر آلمان برگزار میشه؟
    مثل بقیه رشته ها رایگانه؟
    شرایطش چجوریه؟
    کارشناسی و ارشد پرستاری دارم مدرک c1المانی،معدل کارشناسی ۱۸آزاد،ارشد۱۷ملی
    ۳۲سالمه ۲سال هم سابقه کار دارم
    گپ تحصیلی ندارم

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله می بایست با استاد راهنما مکاتبه کرده و پذیرش دریافت کنید. معمولا به صورت جاب پوزیشن است و ممکن است حین تحصیل به شما حقوق پرداخت شود.
      نیاز به رزومه قوی می باشد.ارائه مقاله isi می تواند رزومه تحقيقاتي شما را تقويت کند.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل رشته پرستاری در آلمان tara گفت:

    سلام.خوبین؟من ۳۶ ساله هستم و سال اینده مدرک کارشناسی پرستاری رو دریافت میکنم و دوسال هم سابقه کار دارم.زبان المانیc1دارم و ایلتس انگلیسی هم دارم.میخوام اقدام کنم برای گرفتن ویزای کار پرستاری در المان و یک کارفرما هم پیدا کرده ام که حاضر است بعد از گرفتن لیسانس پرستاری به من کار بدهد.میخواستم ببینم بعد از مهاجرت به المان و شروع کارم ایا میتوانم در رشته پزشکی ثبت نام کنم و ادامه تحصیل دهم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      وقتی شما به صورت فول تایم در حال کار هستید نمی‌توانید در یک برنامه تحصیلی تمام وقت شرکت کنید مگر اینکه کار شما به صورت پارت تایم باشد.

      با تشکر از سوال شما

    2. تحصیل رشته پرستاری در آلمان فریبا گفت:

      سلام من بیست و سه سالمه دانشجوی سال اول پرستارم ام میخوام ببینم آیا امکان بورسیه شدن در دانشگاه آلمان هست و چه شرایطی داره و اینکه میشه تا کارشناسی ارشد ادامه داد یا خیر ممنونم

      1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        تحصیل در آلمان به خصوص به زبان آلمانی در تمامی مقاطع تقریبا رایگان است. مدرک زبان آلمانی و تمکن مالی مورد نیاز است ، سن، معدل و گپ تحصیلی تان هم باید بررسی شود.

        با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل رشته پرستاری در آلمان لیلا گفت:

    سلام هیچ راهی برای تحصیل پرستاری با دیپلم علوم انسانی نیست ؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با دیپلم انسانی برای کشور های دیگری میتوانید اقدام کنید .

      با تشکر از سوال شما

  4. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Amir alizade گفت:

    سلام وقت بخیر برای
    من معدلم ۱۴.۷ هستش با گرفتن مدرک b2 میتونم در رشته پرستاری تحصیل داشته باشم یا برای معدل به مشکل میخورم اگر اینطور هستش با تجدید معدل امکان پذیر هستش؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      شما می‌توانید در کالج ام کورس شرکت کنید ولی در پایان طبق نمرات دیپلم و کالج میتوانید انتخاب رشته کنید. بنابراین باید در کالج نمرات بسیار مناسبی کسب کنید. همچنین از طریق آزمون test as که در سفارت آلمان برگزار می‌شود میتوانید معدل تان را کمی ارتقا دهید.

      با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل رشته پرستاری در آلمان آزاده گفت:

    سلام ببخشید من ۲۹ سالمه و مدرک کارشناسی مامایی دارم، معدل دیپلمم 18/50 بود و معدل لیسانسم 16/30، الان امکانش هست برای اوسبیلدونگ پرستاری شرکت کنم با این سن؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید اپلای کنید.
      مدرک زبان آلمانی و دیپلم ریاضی یا تجربی نیز مورد نیاز است.

      با تشکر از سوال شما

      1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان حسام گفت:

        سلام کارشناس اتاق عمل با ۳۳سال سن و۷سال سابقه کار میتونم برای دانشگاههای انگلیسی زبان برای ارشد پرستاری اقدام کنم ؟تشکر

        1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          خیر با توجه به لیسانس تان برای مستر در رشته پرستاری نمی‌توانید اپلای کنید و رشته های مرتبط با آن مانند مدیریت سلامت میتوانید پذیرش بگیرید.

          با تشکر از سوال شما

  6. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Fati.jkr گفت:

    سلام خسته نباشید
    من کارشناسی پرستاری دارم مدرکمو گرفتم ولی طرح نرفتم
    واسه کارشناسی ارشد کدوم کشور بهتره ؟
    و اینکه باید علاوه بر مدرک کارشناسیم طرح هم واسه تحصیل رفته باشم؟؟یا نیاز به ارائه پایان طرح واسه ادامه تحصیل نیست؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای ادامه تحصیل کشورهای خیلی زیادی می‌توانید اپلای کنید و بستگی به میزان بودجه، معدل و سن شما دارد.
      آلمان فرانسه مجارستان اسلواکی کانادا ترکیه و… گزینه‌های مناسبی برای ادامه تحصیل هستند.
      در صورتی که اصل مدرک تحصیلی تان را برای انجام پروسه مهاجرت داشته باشید و طرح نگذرانده اید مشکلی ندارد.

      با تشکر از سوال شما

      1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان لیلا گفت:

        سلام من ۲۰ سالمه دانشجو مترجمی زبان انگلیسیم رشته دبیرستانم علوم انسانی بوده میتونم برای تحصیل پرستاری اقدام کنم ؟

        1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          برای تحصیل در رشته پرستاری در آلمان باید دیپلم تجربی یا ریاضی داشته باشید.

          با تشکر از سوال شما

  7. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مهسا کریمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ۲۹ سالمه لیسانس مترجمی زبان با معدل ۱۲/۸۶ دارم و دیپلم تجربی با معدل کل ۱۶/۶۴و معدل کتبی دیپلم ۱۰/۴۹ دارم . میخواستم بدونم آیا من با توجه به این معدل می تونم برای آوسبیلدونگ پرستاری آلمان اقدام کنم؟
    آلمان کدام معدل را مد نظر قرار می دهد؟معدل کل دیپلم یا معدل کتبی دیپلم؟
    و اینکه اگر برای آوسبیلدونگ پرستاری شانس اقدام ندارم می تونم برای ارشد رشته خودم با توجه به معدل لیسانسم اقدام کنم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید برای اسبیلدونگ پرستاری اقدام کنید. معدل کل دیپلم شما اهمیت دارد.
      با توجه به پایین بودن معدل لیسانس تان تعداد کمی از دانشگاه ها را می‌توانید برای مقطع مستر اقدام نمایید.

      با تشکر از سوال شما

  8. تحصیل رشته پرستاری در آلمان م گفت:

    سلام وقتتون بخیر. من 27 سالمه ایا با ایلس اکادمیک 6ونیم و دیپلم و کارشناسی ریاضی میتونم برای پرستاری اقدام کنم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای تحصیل در رشته پرستاری باید با مدرک دیپلم برای مقطع کارشناسی اپلای نماييد و توجه به اینکه تحصیل در این رشته به زبان آلمانی است، باید مدرک زبان آلمانی در سطح b2 را ارائه بدهید.

      با تشکر از سوال شما

  9. تحصیل رشته پرستاری در آلمان arezoo گفت:

    سلام من در کشور المان هستم و اینکه هنوز دارم زبان المانی میخونم و در مدرسه ایی که در ان هستم برای شغل یابی هست و میخواهم در رشته پرستاری برم و جمع نمره های من سه هست و در ضمن من قبولی کشور المان را ندارم ایا با این وجود میتوانم ausbildung پرستاری را انجام دهم . لطفا میشه جواب من را بدهید تا بدانم چی کار کنم.

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      نمره لازم دیپلم ابیتور برای ورود به رشته پرستاری ماکزیمم 2.5 می باشد و با نمره 3 احتمالا نمی‌توانید وارد این رشته شوید.

      با تشکر از سوال شما

  10. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hasti گفت:

    سلام
    من دیپلم تجربی دارم و خیلی علاقه دارم ک برای ادامه ی تحصیل در رشته پرستاری ب آلمان مهاجرت کنم و زبان هم میخونم
    وقتی مدرک زبانمو گرفتم باید چیکار کنم !؟!؟…چجوری اقدام کنم!؟!؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      رشته پرستاری در اسبیلدونگ های آلمان ارائه می شود و در صورت داشتن شرایط سنی و معدلی مناسب و ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح b2 می‌توانید پذیرش و ویزا دریافت نمایید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و بررسی شرايط تان توسط کارشناسان موسسه رجبی می‌توانید با موسسه تماس بگیرید.
      02191002525

      با تشکر از سوال شما

  11. تحصیل رشته پرستاری در آلمان محمد گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    به نظر شما این امکان هست که در ایران لیسانس بگیرم و فوق لیسانس را در آلمان ؟ و اینکه هزینه شهریه دانشگاه های دولتی چقدر است ؟ و برای دانشگاه های دولتی باید چه مدرک زبانی داشته باشم؟
    با سپاس

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      بله حتما می توانید با مدرک لیسانس ایران، در کشور آلمان یا کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهید.
      هزینه تحصیل در دانشگاه های آلمان به زبان آلمانی سالانه حدود 500 یورو و به زبان انگلیسی بین 500 تا 7000 یورو در سال است.
      شما می توانید با ارائه مدرک زبان b2 آلمانی یا آیلتس 6.5 در دانشگاه های آلمان تحصیل کنید.

      با تشکر از سوال شما

  12. تحصیل رشته پرستاری در آلمان فرناز گفت:

    سلام من 19 سالمه دارم زبان آلمانیو توی ایران میخونم و دیپلم تجربی دارم معدلمم بالای 18 هست. شاید خداقل یک سال دیگه اموزش زبانم طول بکشه تا بتونم مدرک b2 رو بگیرم توی این مدت درسم میخونم که گپ تحصیلی نداشته باشم. باتوجه به این شرایطم کی باید برای وقت سفارت و گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کنم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      با توجه به طولانى بودن وقت سفارت المان
      از همين الان براى گرفتن وقت سفارت
      اقدام كنيد

      با تشکر از سوال شما

  13. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مژگان گفت:

    سلام وقت بخیر. ممنونم از اطلاعات مفیدتون…من پرستار هستم سه سال سابقه کار دارم و ۲۶ سالمه ……امکان مهاجرت از طریق تحصیل ب آلمان واسه ارشد وجود داره ؟هزینه خونه و …. باید خودم تامین کنم یا اینکه خوابگاه میدن ؟؟؟؟؟؟؟ایا میشه رشته غیر از پرستاری واسه ارشد انتخاب کنم ؟ مثلا رشته تغذیه یا تربیت بدنی ….؟؟؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      جهت اقدام برای ویزای تحصیلی این کشور شما میتوانید با ارائه مدرک زبان المانی در سطح b2در مقطع فوق لیسانس به زبان المانی و بصورت رایگان پذیرش تحصیلی داشته باشید .هزینه های زندگی در المان بر عهده دانشجو میباشد اما شما اجازه کار پارتایم در حین تحصیل را دارید ومیتوانید از این طریق درامدزایی داشته باشید و بخشی از هزینه های خود را پوشش دهید.رشته ی انتخابی جهت پذیرش در مقطع ارشد باید مرتبط با رشته تحصیلی شما در مقطع لیسانس باشد.

      با تشکر از سوال شما

  14. تحصیل رشته پرستاری در آلمان بهار گفت:

    سلام با داشتن مدرک لیسانس پرستاری بهتر است برای کار در آلمان اقدام شود یا برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد و این که اگر برای کار اقدام شود ایا سابقه کاری نیز مر نظر هست یا خیر ؟
    من لیسانس پرستاری دارم با ایلتس 7 و مدرک زبان B2 و با معدل دیپلم تجربی 18 و دارای سن 25

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      برای مهاجرت به المان هر دو روش مهاجرت تحصیلی و کاری امکان پذیر میباشد. اگر هدف شما گرفتن ویزای کاری المان باشددر صورت ارائه سوابق کاری مرتبط با مدرک تحصیلی خود میتوانید با ارائه مدرک زبان المانی در سطح b2 ابتدا یکسال دوره معادل سازی مدرک را در کشور المان بگذرانید و پس از گذارندن این دوره اجازه کار پیدا خواهید کرد و با انعقاد قرارداد کاری میتوانید برای اقامت اقدام نمائید. جهت اقدام برای ویزای تحصیلی این کشور شما میتوانید با ارائه مدرک زبان المانی در سطح b2در مقطع فوق لیسانس به زبان المانی و بصورت رایگان پذیرش تحصیلی داشته باشید و همچنین اجازه کار پارتایم در حین تحصیل را نیز دارید و پس از اتمام تحصیل نیز میتوانید وارد بازار کار شوید و از خدمات پس از تحصیل استفاده نمائید.

      با تشکر از سوال شما

  15. تحصیل رشته پرستاری در آلمان دنی گفت:

    سلام
    ببخشید وقتی اینجا لیسانس پرستاریمون تموم شد و بخوایم برای ارشد بریم المان ، ایا اونجا حقوقی در زمان دانشجویی دریافت میکنیم؟چقدر پول برای رفتن لازمه؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      بله اجازه كار نيمه وقت دانشجويى و درامد از اين طريق داريد
      هزينه تحصيل به زبان بومى در اين كشور رايگان است
      هزينه هاى زندگى نيز با توجه به شهر محل سكونت و نوع زندگى شما متفاوت ميباشد
      مبلغ مشخص و دقيقى را نميتوان در نظر گرفت

      با تشکر از سوال شما

  16. تحصیل رشته پرستاری در آلمان احسان گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید میخواستم بپرسم دانشجوی ارشد پرستاری در آلمان هر سال چقدر شهریه باید بده و اینکه آیا در طول دوران تحصیلش میتونه کار کنه؟ و اگه میتونه حقوقش چقدره؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      جهت اقدام برای ویزای تحصیلی کشور المان شما میتوانید با ارائه مدرک زبان المانی در سطح b2در مقطع فوق لیسانس به زبان المانی و بصورت رایگان پذیرش تحصیلی داشته باشید و همچنین اجازه کار پارتایم در حین تحصیل را نیز دارید وبین 10الی 20 ساعت در هفته میتوانید کار کنید و به ازای هر یک ساعت کار دانشجویی7 یورو درامد داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

  17. تحصیل رشته پرستاری در آلمان حسین گفت:

    سلام من دهم تجربی هستم و سربازی معافم میتونم از ۱۸ سالگی برم آلمان و در رشته پرستاری تحصیل کنم؟و از الان شروع به یادگیری زبان آلمانی کردم و ۱۶ سالمه
    و بعد از تحصیل میتونم اقامت دائم بگیرم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      شما باید به سطح b۲ زبان آلمانی برسید و برای رسیدن به این سطح باید از الان شروع به یادگیری زبان کنید بعد از تحصیل به شما فرصت تا ۱۸ ماه داده می‌شود تا بتوانید کار پیدا کنید و ۲ سال بعد از کار کردن می‌توانید اقامت دائم خود را دریافت کنید.

      با تشکر از سوال شما

  18. تحصیل رشته پرستاری در آلمان امیر گفت:

    سلام وقتی در ایران پرستاری بخوانم و درسم تمام بشه و بخوام به آلمان برای کار برم باز هم باید اونجا آزمون بدم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      شما ابتدا باید مدرک پرستاری خود را در آلمان تطبیق دهید ، طبیعتا در حین تطبیق یا بعد از آن آزمون هم برگزار میگردد.

      با تشکر از سوال شما

  19. تحصیل رشته پرستاری در آلمان سوده گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه و می‌خوام وارد اوسبیلدونگ پرستاری در آلمان بشم شرایط برای اوسبیلدونگ بهتره یا دانشگاه و همچنین من شنیدم که آلمان پرستاری رو رشته دانشگاهی محسوب نمیکنه و پس چه طور در آلمان دانشگاه داره؟؟؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      آوسبیلدونگ فقط شامل کسانی هست که اقامت اروپا رو دارند. تحصیل در دوره های پرستاری ربطی به آوسبیلدونگ نداره و بصورت تحصیلات دانشگاهی وجود ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  20. تحصیل رشته پرستاری در آلمان شکوفه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کارشناس ارشد آموزش پرستاری هستم و هیئت علمی دانشگاه و دارای رزومه ی خوب
    برای تحصیل دکترا در رشته ی پرستاری در آلمان چه اقداماتی لازم است لطفا راهنمایی می فرمایید.

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      مقطع دكترا در رشته پرستارى در المان وجود ندارد
      با توجه به شرايطتان بهتر است مهاجرت كارى به اين كشور داشته باشيد
      براى مهاجرت تحصيلى به اين كشور نيز ميتوانيد براى مقطع ارشد مجددا اقدام كنيد و يا
      در دوره های تخصصی سازی حرفه پرستارى شرکت کنيد.

      با تشکر از سوال شما

  21. تحصیل رشته پرستاری در آلمان shabnam گفت:

    با سلام
    من 27 ساله هستم و کارشناسی نرم افزار دارم . به رشته پرستاری علاقمند هستم آیا میتونم رشته پرستاری در همون مقطع کارشناسی در آلمان در دانشگاه های دولتی بخونم؟
    درصورتی که بتونم مدرک b1 آلمانی رو اخذ کنم این امکانش هست با توجه به شرط سنی که دارم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      بله بايد هر چه سريع تر اقدام كنيد
      يك سال دوره كالج را گذرانده و پس از ان وارد تحصيل در رشته پرستارى شده و به رايگان تحصيل كنيد

      با تشکر از سوال شما

  22. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Azarchehr Dolatmehr گفت:

    سلام و وقت بخیر. من دانش آموز سال آخر دبیرستان از سمپاد هستم و همه‌ی معدل هام هم بالا هستن چطور می‌تونم برای تحصیل پرستاری در هامبورگ برای ترم ژانویه‌ی ۲۰۲۱ اقدام کنم و اینکه مدرک زبان آلمانی رو حتما باید از خود سفارت بگیرم؟ آیا امکان تغییر رشته بعد از یک سال از پرستاری به پزشکی با دادن آزمون وجود داره؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      برای تحصیل در کشور آلمان شما باید بسته زبان b1 آلمانی برسید و دیپلم سال سیزدهم آلمان را دریافت کنید و پس از آن وارد دانشگاه در رشته پرستاری شوید این امکان وجود ندارد که رشته پرستاری تغییر رشته ، به رشته پزشکی دهید.
      مدرک زبان را شما از موسسات مورد تایید سفارت مثل گوته و OKF و OSD بگیرید .

      با تشکر از سوال شما

  23. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Shaghayegh گفت:

    سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ی بیوتکنولوژی هستم سابقه ی سه سال فعالیت پژوهشی توی بیمارستان دارم میتونم برای کارشناسی پرستاری اقدام کنم؟ و اینکه ۲۴ سالم هست

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      بله امکانپذیر هست به شرط داشتن مدرک زبان آلمانی

      با تشکر از سوال شما

  24. تحصیل رشته پرستاری در آلمان ایمان رضایی گفت:

    سلام
    من کارشناس پرستاری دارای مدرک زبان b2 هستم
    ۱.برای خوندن ارشد باید چه مدارک دیگه ای داشته باشم
    ۲.وقت سفارت برای من چقد میشه؟باید ۲ سال صبر کنم یا اینکه ۱ ماهه میتونم برم سفارت؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      درصورتی که شرایط سنی شما مناسب باشد و موفق به اخذ پذیرش شوید و همچنین ارائه تمکن مالی مناسب میتوانید تقریبا ظرف 2 ماه نوبت سفارت دریافت نمائید.

      باتشکر از سوال شما

  25. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مهسا گفت:

    سلام من دیپلم تجربی دارم و امسال پشت کنکور موندم و خیلی علاقه دارم ک برای ادامه ی تحصیل ب آلمان مهاجرت کنم اما نمیدونم دقیقا اولین قدم برای گرفتن بورسیه ی تحصیلی آلمان چی هست
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      برای رشته های فیلد درمان بورسیه وجود ندارد اما شما میتوانید با داشتن مدرک زبان المانی تحصیل رایگان داشته باشین. قبل از شروع زبان باید یسری پروسه کاری مربوط به سفارت انجام شود

      با تشکر از سوال شما

  26. تحصیل رشته پرستاری در آلمان ابوالفضل گفت:

    باسلام و خسته نباشید
    من لیسانس روانشناسی هستم و دارای مدارک فوریت های پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم و دوره های دیگیری هم مرتبط با رشته پرستاری گذرانده ام
    و دارای 2 سال سابقه کار در زمینه پرستاری را دارم
    میخواستم بپرسم میتونم در رشته پرستاری در مقطع ارشد در آلمان پذیرش بگیرم
    به زبان انگلیسی؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      در صورتی که هدف شما تحصیل رایگان در المان میباشد باید به زبان المانی تحصیل نمائید و ارائه مدرک زبان در سطح b2یا c1الزامی میباشد.تحصیل به زبان انگلیسی ممکن است شامل هزینه باشد و شما با داشتن شرایط سنی مناسب و ارائه مدرک زبان انگلیسی در سطح ایلتس 6.5میتوانید برای پذیرش اقدام نمائید.

      با تشکر از سوال شما

  27. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hanie گفت:

    سلام برای اینکه بتونم در رشته ی پرستاری تو المان پذیرش بگیرم حتما حتما باید معدل دو سال اخر ۱۷ به بالا باشه؟ مدرک زبانb2 دارم

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      براى تحصيل رشته پرستارى در المان معدل ١٥ به بالا مورد قبول است
      بالطبع هرچه معدلتان بالاتر باشد بهتر است
      مدرك زبان لازم را نيز داريد و ميتوانيد به رايگان در اين كشور تحصيل كنيد

      با تشکر از سوال شما

  28. تحصیل رشته پرستاری در آلمان سحر گفت:

    سلام‌من کارشناس پرستاری هستم. با ۵سال سابقه ‌کاری.برا یمهاجرت کدوم بهتره؟ ویزای کاری یا تحصیلی؟ میخام حتی الامگان با سطح ب۱ و‌هزینه کمتر بتونم‌برم. میشه راهنمایی کنید

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      برای شما بهترین مسیر کاری می باشد و شما باید مدرک تحصیلی خود را تطبیق دهید ، ابتدا باید B2 آلمانی را بگیرید که سپس برای تطبیق دوره 6 الی یکساله تطبیق مدارک را بگذرانید و پس از آن بتوانید وارد سیستم کاری آلمان شوید.
      دانمارک برای شما عالی است ، به شما فرصت می دهند که 3 الی 5 سال در دانمارک زبان بخوانید و بعد از رسیدن به C1 واید سیستم کاری شوید .

      با تشکر از سوال شما

  29. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hanie گفت:

    سلام خسته نباشید برای تحصیل در رشته ی پرستاری حتما باید معدل دیپلم بالا ۱۷ باشه؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      خیر ، با معدل 15 به بالا نیز می توانید وارد رشته ی پرستاری شوید.

      با تشکر از سوال شما

  30. تحصیل رشته پرستاری در آلمان شهرام گفت:

    سلام من مدرک پیش تجربی دارم معدل 13 اگربخوام برای پرستاری دانشگاههای المان شرکت کنم باید چیکار کنم زبانم درحدصفره

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      برای ورود به دانشگاه های المان محدودیت معدل وجود دارد . جهت پذیرش رشته های پزشکی و زیر شاخه های پزشکی در کشور المان معدل شما باید بالای 18 باشدو همچنین ارائه مدرک زبان المانی درسطح b2 نیزالزامی میباشد.با توجه به شرایط شما بهتر است برای کشور هایی مانند فرانسه، روسیه،ترکیه و…اقدام نمائید. این کشورها شرایط مشابه المان را دارند و بدون مدرک زبان نیز میتوانید اقدام نمائید.

      با تشکر از سوال شما

  31. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Amirazbiyon گفت:

    سلام من رشته فنی خوندم و می خوام که در دوره پرستاری در المان شرکت کنم یا میتونم تغییر رشته بدم؟؟
    باید زبان المانی را بلد باشم ؟؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      اگر دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و یا تجربی باشید میتوانید با گذراندن دوره کالج وارد تحصیل در رشته پرستاری شوید. مدرک زبان المانی هم باید داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

  32. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Zahra گفت:

    سلام ،من ترم ۴ رشته پرستاری از دانشگاه آزادم میخواستم برای ارشد وکار در آلمان اقدام کنم میشه بگید چه کارایی رو تا اخر تحصیلم باید انجام بدم که درپایان مقطع لیسانس بتونم اقدام کنم .با تشکر .
    یه سئوال دیگه بنطرتون برای رشته پرستاری بهتره برای کانادا اقدام کرد یا المان مزایای بیشتری داره برای مهاجرت وتحصیل

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      براى كار و تحصيل در المان نياز به مدرك زبان المانى داريد
      علاوه بر مقطع ارشد براى دوره هاى تخصصى سازى پرستارى در المان نيز ميتوانيد اقدام كنيد
      هزينه تحصيل به زبان المانى كاملا رايگان ميباشد
      به منظور مهاجرت كارى ابتدا بايد دوره اى را جهت معادل سازى مدركتان را گذرانده و ازمون داده و پس از ان وارد بازار كار شويد

      تحصيل در كانادا به زبان انگليسى بوده و مدرك زبان مورد نياز ايلتس ٦.٥ ميباشد و شامل هزينه تحصيل ميباشد
      براى كار در اين كشور بايد امتياز لازم را در سيستم امتيازى كسب كنيد
      امتيازات با توجه به شرايط شما نظير سن سابقه كار تحصيلات و … تعيين ميشوند هر ايالت امتياز خاص خود را دارد

      با تشکر از سوال شما

  33. تحصیل رشته پرستاری در آلمان محمد گفت:

    سلام خسته نباشيد
    من 21 سالمه و دانشجوي پرستاري هستم ميخوام براي کارشناسي ارشد از اتريش يا آلمان پذيرش بگيرم
    زبان انگليسيم هم در حد آيلتس 7 هست
    ميخواستم بدونم که کدوم کشور شانسم بيشتر هستش و شما پيشنهاد ميکنيد و تو مدت زماني که دارم تا گرفتن ليسانس چه اقداماتي بکنم تا رزومه قويتر و شانس بيشتري داشته باشم؟
    ممنون از پاسخگويي

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      برای تحصیل پرستاری به زبان آلمانی و رایگان در اتریش شما باید قبولی دانشگاه سراسری ، در مقطع ارشد پرستاری را از ایران داشته باشید ، اما آلمان این شرط را ندارد و برای تحصیل به زبان آلمانی شما باید B2 الی c1 زبان آلمانی را نیز داشته باشید ، اما به زبان انگلیسی شرایطتتون فراهم می باشد ، برای بهتر ویزا شدن نیاز به سابقه ی کار و مرتبط دارید ، لازم به ذکر است شرایط فعلی شما برای ویزا شدن فراهم است .

      با تشکر از سوال شما

  34. تحصیل رشته پرستاری در آلمان سامان گفت:

    با سلام . میخاستم بدونم اگه همسرم به عنوان همراه با من بیاد المان و دیپلم تجربی نداشته باشه و رشته دانشگاهی شم مرتبط نباشه میتونه کاری بکنه برای تحصیل توی این رشته ؟ اگه امکانش هست یکم دقیقتر بگید تا من بتونم تحقیق کنم در موردش . ممنون از لطفتون.

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      اگر همسر شما رشته ی ریاضی باشند می توانند در دوره Mkurs شرکت کنند و سپس وارد رشته ی پرستاری شوند.

      با تشکر از سوال شما

  35. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Amir گفت:

    سلام، خسته نباشید. من دیپلم تجربی خودم رو با معدل 18 گرفتم و میخوام رشته ی پرستاری رو انتخاب کنم. 4 سال اول تا لیسانس رو بخونم و برای فوق به المان مهاجرت کنم. میخواستم بدونم شرایطش چجوری هست و حداقل موجودیم چقدر باشه؟ ممنون میشم جواب بدید. و اینکه بعد از پایان دوره میتونم مشغول به کار بشم و اقامت بگیرم یا نه؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      شما می توانید تحصیل در مقطع ارشد را در آلمان برای رشته های مرتبط با پرستار یداشته باشید که باید در این مدت زمان به زبان آلمانی مسلط شوید و بدون هزینه و رایگان تحصیل کنید البته به شماپیشنهاد میکنم که تحصیل لیسانس خود را در آلمان داشته باشید که با سیستم آموزش یآنجا آشنا باشید و راحت تر هم وارد بازار کاری شوید و چون تحصیل لیسانس هم در آلمان رایگان است بهتر هست از این فرصت استفاده کنید .

      با تشکر از سوال شما

  36. تحصیل رشته پرستاری در آلمان امیرحسین گفت:

    سلام 25 سالمه خدمت سربازی رفتم . میخام پرستاری از صفر بخونم لطفا راهنمایی کنید در حال خوندن b1 هم هستم
    وقت سفارت برای ویزای دانشجویی چقدر طول میکشه
    لطفا هزینه کلی هم بگید مرسی

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      با توجه به اين مورد كه سقف سنى ورود به دانشگاه هاى المان با مدرك ديپلم تا ٢١ سال ميباشد
      در صورتى كه ديپلمه باشيد امكان اين اقدام را نداريد
      در صورت داشتن مدرك ليسانس ميتوانيد اقدام كنيد به اين صورت كه ابتدا كالج را گذرانده و پس از ان ازمون داده و وارد دانشگاه و تحصيل رشته پرستارى شويد
      وقت سفارت تقريبا يكسال و نيم ميباشد و هزينه تحصيل به زبان بومى رايگان است

      با تشکر از سوال شما

  37. تحصیل رشته پرستاری در آلمان parva گفت:

    سلام شرایط تحصیل در رشته پرستاری چی هست ؟؟؟
    من 19 سالمه دیپلم و پیش تجربی دارم . ایا با معدل دیپلم 18 و معدل پیش 14 امکان تحصیل در رشته پرستاری وجود دارد ؟؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      بله امكان دارد
      ابتدا بايد دوره كالج را گذرانده و پايان دوره كالج ازمون داده و
      پس از ان وارد دانشگاه شويد

      با تشکر از سوال شما

  38. تحصیل رشته پرستاری در آلمان لیلا گفت:

    سلام .من کارشناس ارشد پرستاری هستم و ۵ سال سابقه کار دارم.مقاله ISI هم دارم.در حال مطالعه زبان آلمانی هستم.میخواستم بپرسم برای دکترای پرستاری در آلمان چه کاری باید انجام بدم؟ برای ویزای کار اقدام کنم بهتر هست یا تحصیلی
    ممنون

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      مقطع دكترا در رشته پرستارى در المان وجود ندارد
      با توجه به شرايطتان بهتر است مهاجرت كارى داشته باشيد
      براى مهاجرت تحصيلى به اين كشور نيز ميتوانيد براى مقطع ارشد مجددا اقدام كنيد و يا
      در دوره های دو ساله تخصصی سازی حرفه پرستارى شرکت کنيد.

      با تشکر از سوال شما

  39. تحصیل رشته پرستاری در آلمان الهه گفت:

    با سلام و خسته نباشید. و تشکر بابت وقتی که در اختیارمون می‌گذارید. من 27سال دارم. ابتدا دو سال و نیم پرستاری خوندم اما به علت شرایط سخت و رفتارهای نامناسب این رشته رو ول کردم و با کنکور مجدد در حال حاضر لیسانس علوم آزمایشگاه را امسال با معدل 17 دارم میگیرم.
    که تصمیم به مهاجرت گرفتم و متوجه شرایط کاری خوبه پرستاری در آلمان برای گرفتن اقامت شدم. من برای درخواست ادامه تحصیل در آلمان مجددا باید از ابتدا شروع کنم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      شما بهتر هست که در کشور آلمان کالج بگذرونید و در پایان در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید وارد دانشگاه بشین و بعداقدام کنید برای تطبیق واحدهاتون .

      با تشکر از سوال شما

  40. تحصیل رشته پرستاری در آلمان نوشین گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۲۳ ساله هستم و در رشته ی صنایع غذایی مقطع کارشناسی رو گذروندم. دیپلم تجربی دارم و معدلم بالای ۱۶ هست.میتونم برای رشته ی پرستاری اقدام بکنم و این که چه کار باید کنم؟لطفا راجع به هزینه ی تحصیل هم توضیح بدید.مرسی

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      بله میتوانید اقدام کنین. ابتدا باید تشکیل پرونده برای پروسه سفارت بدید و بعد زبان المانی بخونین تا بتونین وارد کالج یا کورس اصلی بشید. در مورد هزینه باید بدانید تحصیل در المان رایگان و درحد ترمی ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو بسته به دانشگاه میباشد هزینه های زندکی هم بصورت ماهیانه برای یک دانشجوی مجرد با احتساب خوابگاه ۷۰۰ تا ۸۵۰ یورو خواهد بود

      با تشکر از سوال شما

  41. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hedii گفت:

    سلام،برای تحصیل در رشته پرستاری درالمان معدل دیپلم فقط لازمه بالای16باشه یامعدل پیش هم مهمه؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      بله معدل پيش دانشگاهى مهم ميباشد

      با تشکر از سوال شما

  42. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Saeed گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    دانشجوی پرستاری هستم درصورتی که شرایط لازمه رو داشته باشم میخواستم بدونم میتونم سال آخر دانشگاه مثلا ترم ۷ برای پذیرش اقدام کنم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      اگر منظور شما پذیرش مقطع فوق لیسانس در رشته پرستاری می باشد، باید حتما مدرک لیسانس و مدرک زبان داشته باشید که بتوانید برای پذیرش دانشگاه اقدام نمایید.
      اما با توجه به زمان بر بودن وقت سفارت کشور آلمان بهتر است از یک و نیم الی دو سال قبل از پایان تحصیل وقت سفارت خود را بگیرید که برای اخذ وقت سفارت نیازی به مدرک تحصیلی و مدرک زبان نیست.

      با تشکر از سوال شما

  43. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Ali amani گفت:

    سلام خسته نباشین من کارشناسی میکروبیولوژی دارم و دوسال سابقه کار در بیمارستان ارتش دارم میتونم واسه ادامه تحصیل یا برتی کار به آلمان برم یا حتی اگه شد اونجا پرستاری بخونم به نظرتون چقد هزینه برای رفت و زندگی در اونجا میخواد
    تشکر اگه پاسخ بدین

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      با بررسی بیشتر شرایط سنی شما و همچنین ارائه مدرک زبان المانی در سطح b2میتوانید جهت اخذ ویزای تحصیلی در کشور المان اقدام نمائید.تحصیل در کشور المان به زبان المانی کاملا رایگان میباشد همچنین شما در حین تحصیل اجازه کار بصورت نیمه وقت را نیز دارید و از این طریق میتوانید بخشی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهید.

      با تشکر از سوال شما

  44. تحصیل رشته پرستاری در آلمان سحر گفت:

    سلام من فارغ التحصیل رشته مهندسی بهداشت محیطم از دانشگاه علوم پزشکی تبریز میتونم دوباره برای تحصیل کارشناسی پرستاری تو آلمان اقدام بکنم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      بله ، با توجه اینکه دیپلم کشور آلمان سیزده ساله است لذا شما باید یک سال در آنجا درس خوانده و یا این لیسانس را به جای آن سال سیزدهم ارائه دهید و در مورد دوم باید سطح زبان شما به سطح testdaf 4 آلمانی نیز در ایران برسد .

      با تشکر از سوال شما

  45. تحصیل رشته پرستاری در آلمان زهرا نافه بوستان گفت:

    با سلام وخسته نباشید خدمت مسئولین محترم من خانمی هستم 50 ساله در رشته کارشناسی تغذیه ورزشی در دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران هستم و مدرک کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران را دارم و سابقه 18 سال خدمت مفید در مراکز درمانی را دارم خواستم بدونم من چگونه می تونم در رشته پرستاری وارد شوم در آلمان یا کاری که با رشته ای تحصیلی من ارتباط داشته باشه هست ….ممنون از همکاری شما

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      سن شما برای مهاجرت کاری و تحصیلی بالا می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  46. تحصیل رشته پرستاری در آلمان zohre گفت:

    سلام
    من ۲۹ساله و شس سال سابقه کار در رشته پرستاری دارم که بین لیسانس تا الان وقفه بیکاری نداشته ام راهنمایی میکنید که میتونم در مقطع ارشد رایگان یا در دوره های خاص پرستاران بخش های خاص اقدام کنم؟
    من در حال تحصیل ایلتس هستم به چه زبانی نیاز دارم

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      شما ميتوانيد مهاجرت كارى و تحصيلى به المان داشته باشيد
      براى مهاجرت تحصيلى به اين كشور ميتوانيد براى مقطع ارشد اقدام كنيد و يا
      در دوره های دو ساله تخصصی سازی حرفه پرستارى شرکت کنيد
      زبان مورد نياز براى اين كشور زبان المانى ميباشد.

      با تشکر از سوال شما

  47. تحصیل رشته پرستاری در آلمان ساسان گفت:

    سلام خسته نباشید من می خوام برای فوق لیسانس رشته پرستاری بورسیه تحصیلی آلمان بگیرم باید چیکار کنم

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      تحصيل در آلمان به زبان آلماني رايگان مي باشد شما درصورت داشتن مدرك زبان در سطح B2 مي توانيد در رشته پرستاري بصورت رايگان تحصيل نماييد.

      با تشکر از سوال شما

  48. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Sana گفت:

    سلام ببخشید من با دیپلم تجربی و معدل ۱۹/۵ میتونم برای تحصیل در رشته پرستاری برم آلمان؟ و اینکه هزینه زندگی حدودأ چقدر میشه و اگه تمکن مالی نداشته باشیم با کار دانشجویی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      شما معدل خیلی خوبی برای تحصیل در آلمان دارین. شما یا میتوانید این رشته را در کالج فنی بگذرانید. در این کالج هافقط دوره های عملی پرستاری آزموزش داده میشود. پس از اتمام دوره یکساله وارد بازار کار میشوید. روش دیگری هم که وجود دارد که میتوانید این رشته را طی سه سال در دانشگاه علوم پزشکی تحصیل کنید. پیشنهاد میشود با کارشناسان موسسه مشورت بفرمایید تا شرایط شما برای تحصیل در این رشته به طور کامل بررسی شود.

      با تشکر از سوال شما

  49. تحصیل رشته پرستاری در آلمان پیام گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید
    بنده دیپلم و فوق دیپلم مربی کودک هستش
    می خواستم بدونم برای اینکه بخوام تو آزمون پرستاری آلمان شرکت کنم آیا میتوانم یا خیر؟
    و چه شرایطی لازم است؟
    باتشکر

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      اگر مد نظر شما تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های المان می باشد در صورت داشتن شرایط سنی مناسب، دیپلم ریاضی یا تجربی با معدل مناسب و ارائه مدرک زبان آلمانی می توانید در رشته پرستاری وارد دانشگاه شوید که ابتدا در دوره آمادگی یا کالج شرکت کرده و بعد از آن با کسب نمره مناسب در آزمون می توانید وارد دوره اصلی رشته پرستاری بشوید.

      با تشکر از سوال شما

  50. تحصیل رشته پرستاری در آلمان mohammad گفت:

    سلام ،با مدرک لیسانس پرستاری و مدرک زبان آلمانی ،برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس آلمان آیا حقوق به دانش جویان این دوره داده میشود ؟و اگر تمامی شرایط را داشته باشیم چه قدر شانس ویزای تحصیلی هست ؟

  51. تحصیل رشته پرستاری در آلمان sanaz گفت:

    سلام خستع نباشد
    من مدرک دانشگاهی دارم ولی ارشد ژنتیک مولکولی ایا میشه رشته ی پرستاری رو از اول تو المان شروع کنم و بخونم البته زبان المانی که باید باشه میدونم . یعنی میشه با مدرک دیپلم و با چه معدلی تو المان پرستاری خوند ؟

  52. تحصیل رشته پرستاری در آلمان قاصدک گفت:

    سلام
    من ۳۰ ساله هستم و فقط دیپلم دارم
    میتونم برای لیسانس پرستاری در آلمان اقدام کنم؟

  53. تحصیل رشته پرستاری در آلمان سمیرا گفت:

    سلام من دانشجو هستم و 2 سال از درسم مونده کی باید برای اقامت تحصیلی اقدام کنم؟

  54. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Samira گفت:

    سلام.من‌رشتم حسابداری ولی دیگه انگیزه ای برای ادامش ندارم. میخوام تغییر رشته بدم‌ یا عکاسی بخونم یا پرستاری
    بنظورتون امکانش هست؟

  55. تحصیل رشته پرستاری در آلمان soroush گفت:

    باسلام.من کارشناسی فوریت های پزشکی هستم.میخوام پذیرش تحصیلی در آلمان بگیرم.باید چه رشته ای رو به عنوان فوق لیسانس انتخاب کنم ؟

  56. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Amin گفت:

    باسلام بنده ترم ۴ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهرانم اگر بخواهم پذیرش یکی از دانشگاه های آلمان را برای رشته پرستاری برای کارشناسی بگیرم و از دانشگاه خودم انصراف بدم امکانش هست؟

  57. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Technology110@yahoo.com گفت:

    ببخشید کاراموزی برای کسی که پرستاری نخونده امکان پذیر هست؟

  58. تحصیل رشته پرستاری در آلمان رضا گفت:

    سلام.
    واقعا بابت این همه اطلاعات مفید ازتون ممنونم.
    من لیسانس پرستاری دارم و میخوام برای مستر برای کشور آلمان اقدام کنم. آیلتس اورال 7 و زبان آلمانی در حد b1 هستم. الان مشغول خدمت سربازی ام. آیا بدون کارت پایان خدمت میتونم برای رزرو وقت سفارت اقدام کنم؟
    و اینکه بغیر از 8640 یورو تمکن مالی بنظرتون چه مقدار سرمایه باید همراه داشته باشیم. برای یک زندگی حداقلی نه بیشتر.
    واینکه بعد از فارغ التحصیل شدن از مستر, آیا باز هم برای گرفتن شغل ازمون سابقه کار میخوان؟ چون من هیچ سابقه کاری ندارم

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Moti گفت:

      سلام وقتتون بخیر. من ۲۹ سالمه و لیسانس پرستاری دارم ۶سال سابقه کار توی بیمارستان فوق تخصصی در بخشهای اورژانس و ای سی یو رو دارم،میشه راهنماییم کنید واسه پذیرش با شرایط من، تحصیلی(یعنی واسه فوق لیسانس) یا کاری شرایطش بهتر هست؟و اگر بخوام اقدام کنم مدارک مورد نیاز چه چیزهایی هستش،ممنونم از راهنماییتون.

      1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Hamid گفت:

        با سلام

        برای مهاجرت به المان با توجه به شرایط شما هر دو روش مهاجرت تحصیلی و کاری امکان پذیر میباشد. اگر هدف شما گرفتن ویزای کاری المان باشد شما باید مدرک زبان المانی در سطح b2ارائه دهید و ابتدا یکسال دوره معادل سازی مدرک را در کشور المان بگذرانید و پس از گذارندن این دوره اجازه کار پیدا خواهید کرد و با انعقاد قرارداد کاری میتوانید برای اقامت اقدام نمائید. جهت اقدام برای ویزای تحصیلی این کشور شما میتوانید با ارائه مدرک زبان المانی در سطح b2در مقطع فوق لیسانس به زبان المانی و بصورت رایگان پذیرش تحصیلی داشته باشید و همچنین اجازه کار پارتایم در حین تحصیل را نیز دارید و پس از اتمام تحصیل نیز میتوانید وارد بازار کار شوید و از خدمات پس از تحصیل استفاده نمائید.

        با تشکر از سوال شما

  59. تحصیل رشته پرستاری در آلمان فرزانه گفت:

    سلام من ۲۴ سالمه با دیپلم تجربی و معدل ۱۶ میتونم اقدام کنم برای رشته پرستاری و اینکه چکار باید بکنم؟ مجکرم

  60. تحصیل رشته پرستاری در آلمان رئوف گفت:

    با سلام.ببخشید ایا بنده میتونم در اینجا تا مدرک لیسانس پرستاری بخونم و برای فوق لیسانس برم المان؟

  61. تحصیل رشته پرستاری در آلمان Saeed گفت:

    سلام.
    من کاردانی رشته فوریت های پزشکی رادارم وکارشناسی مدیریت بحران شاخه امدادسوانح .7سال سابقه تکنسین اورژانس رادارم وامسال پرسنل نمونه استانی شناخته شدم.شرایط من جهت کار درالمان وتحصیل چطورهست.میشه لطفا راهنمایی بفرمایید؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در آلمان مشاور تحصیلی مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      متاسفانه رشته و شغل شما برای کار و تحصیل در آلمان مناسب نیست و در لیست مشاغل آلمان وجود ندارد. بهتر است به صورت تحصیلی اقدام نمائید .

      باتشکر از سوال شما

  62. تحصیل رشته پرستاری در آلمان فرشاد گفت:

    سلام. خسته نباشید. این حقوقی که به دانشجویان پرستاری آلمان میدهند فقط مربوط به آلمانی ها است، یا به خارجی ها هم میدهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه