منابع آزمون MCQ استرالیا

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
منابع آزمون MCQ استرالیا
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

کشور استرالیا به داشتن سطح رفاه بالا و جامعه کاری ایده آل در دنیا شهرت دارد و هر ساله افراد متخصص بین المللی زیادی برای اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق تحصیل راهی این کشور می شوند . از جمله مواردی که در میان مهاجرین بسیار دیده می شود دریافت پذیرش کار در حوزه رشته های علوم پزشکی ست که نیازمند رعایت شرایط حساس و مشخصی است . در این مقاله در رابطه با منابع آزمون MCQ استرالیا صحبت خواهیم نمود و شما می توانید برای هرگونه مشاوره به کارشناسان موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی تماس حاصل فرمایید .

مراکز پزشکی استرالیا مانند تمامی کشورهای جهان شرایط خاص خود را برای تایید پزشکان متقاضی دارند که پیمودن هر مرحله آن به صورت دقیق الزامی است . از مهم ترین موارد ورود به دنیای طبابت استرالیا پشت سر گذاشتن آزمون mcq است .

بخشی از این آزمون به صورت عملی و بخشی به صورت تئوری اجرا می شود . در واقع ارزشیابی مدارک متقاضی از طریق این آزمون انجام می پذیرد که با مراجعه به منابع می توان به راحتی آن را پشت سر گذاشت .

پزشکی و منابع آزمون MCQ استرالیا

کار و تحصیل در حوزه علوم پزشکی استرالیا شرایط ویژه ای را برای متقاضیان فراهم می سازد تا ضمن بهره مندی از کیفیت بالای زندگی بتوانند در یکی از معتبرترین مراکز بهداشتی جهان کار کنند .

اما ورود به دنیای پزشکی به دلیل حساسیت بسیار بالا و ارتباط مستقیمی که با زندگی افراد دارد نیازمند پشت سر گذاشتن فیلترهای متعدد است و کشور استرالیا نیز تمامی توان خود را برای ورود افراد متخصص و با مهارت به این حرفه می نماید .

قوانین پزشکی در استرالیا

اگرچه تمامی شش ایالت استرالیا از قوانین یکسانی پیروی می کنند اما تحصیل در هر ایالت با ایالتی دیگر متفاوت بوده و هر کدام تابع قوانین خاصی هستند .

بنابراین متقاضیان باید در ابتدا مدارک خود را مطابق با هر ایالت ارزیابی نموده و در صورت جابه جایی تمامی مدارک را مجددا با قوانین ایالت دیگر بررسی کنند .

قوانین پزشکی در استرالیا

انجمن پزشکی استرالیا ( Australian Medical Council ) معروف به AMC مسئولیت تطبیق و ثبت مدارک پزشکان و رسیدگی به امور مربوط به پزشکی در این کشور را به عهده دارد .

ارزیابی مدارک در هر مورد پذیرش پزشکی و منابع آزمون MCQ استرالیا متفاوت بوده و از 4 تا 8 مرحله متغیر است .

تاییدیه نهایی با توجه به اینکه متقاضی پزشک عمومی و یا متخصص است متفاوت خواهد بود . در این حین ممکن است مدارک تکمیلی بیشتری از متقاضی دریافت شود و نیاز به سپری کردن آزمون های مشخصی باشد .

دوره های ورود به سیستم پزشکی استرالیا

پزشکی و منابع آزمون MCQ استرالیا را بررسی می کنیم . پزشکان برای دریافت پزشکی معادل خود در کشور استرالیا سه راه را در پیش رو دارند . در روش اول متقاضیان می توانند دوره های خاصی طی نموده و مدرک خود را از طریق سپری نمودن واحدهای مشخص تطبیق دهند .

در روشی دیگر مدرک تحصیلی پزشکان فارغ التحصیل در استرالیا به رسمیت شناخته می شود و نیازی به آزمون و یا دوره نیست که این روش مربوط به کشورهای کانادا ، آمریکا ، ایرلند و نیوزلند بوده و شامل دانشجویان ایرانی نمی شود .

روش آخر انجام آزمون پزشکی تحت نظر AMC که شامل سه مرحله بوده و می توان گفت که قسمت اصلی این آزمون MCQ نام دارد . در واقع این آزمون بهترین روش برای متقاضیان ایرانی به شمار می رود .

بخش های آزمون MCQ استرالیا

بخش زبان این آزمون OET و بخش عملی MCQ نام گرفته که هر بخش می تواند به صورت جداگانه و با فاصله انجام پذیرد . آزمون mcq شامل سوالات چهارگزینه ای بوده و شرکت کنندگان باید بتوانند در زمینه پزشکی داخلی ، کودکان ، روانپزشکی ، جراحی زنان و زایمان پاسخ دهند .

این آزمون در مدت سه ساعت و نیم به صورت کاملا کامپیوتری برگزار می شود و شامل 150 سوال است ( 120 سوال با امتیاز و 30 سوال بدون امتیاز ) که عدم پاسخ به هر سوال می تواند میزان دانش داوطلب را زیر سوال برده و عدم تایید مدرک را به همراه داشته باشد . در مجموع داوطلب باید 120 امتیاز را از کل سوالات به دست آورد .

منابع آزمون MCQ استرالیا

پزشکی و منابع آزمون MCQ استرالیا دارای منابع مشخصی است که با مطالعه دقیق آنها می توان تمام نمره مورد نیاز را به دست آورد . دوره های مخصوصی نیز برای آموزش دروس موردنیاز این آزمون برگزار می شود که شرکت در آنها می تواند سودمند بوده و کسب نمره در آزمون را راحت تر سازد .

در صورتی که داوطلبان بتوانند در این آزمون قبول شوند مجوز ورود به مرحله دوم را دریافت می کنند که همان گذراندن دوره کارآموزی در بیمارستان است .

آزمون عملی نیز در همین بخش انجام شده و در نهایت تاییدیه جهت کار در بیمارستان های استرالیا صادر می شود . اما پیش از هر اقدامی برای مهاجرت به این کشور مزایا و معایب تحصیل در استرالیا را مطالعه نمایید .

منابع آزمون MCQ استرالیا

ظرفیت محدود آزمون MCQ استرالیا

پیشنهاد می شود تا داوطلبان به خواندن منابع مشخص شده اکتفا نکرده و دانش خود را تا حد ممکن در زمینه های مشخص شده بالا ببرند . کارشناسان موسسه قادرند تا به راحتی شما را در رابطه با رفرنس ها راهنمایی نموده و تمام موارد اصلی را برایتان بازگو کنند .

این شیوه ورود به حرفه پزشکی در استرالیا در سال های گذشته بسیار مورد تقاضای داوطلبان خارجی قرار داشت اما در چند سال اخیر به دلیل افزایش فارغ التحصیلان پزشکی از دانشگاه های داخلی استرالیا ظرفیت پذیرش پزشکان خارجی بسیار محدود شده و این کشور هیچ گونه تضمینی را برای اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان خارجی نمی دهد .

تحصیل پزشکی در استرالیا

برای کسانی که به دنبال زندگی و کار در کشور استرالیا هستند تحصیل از ابتدا در رشته پزشکی در استرالیا گزینه خوبی معرفی می شود . این کشور با داشتن دانشگاه های معتبر امکان کار در تمامی کشورها را برای متقاضیان فراهم ساخته و به راحتی آینده ای روشن را برایشان رقم خواهد زد .

تحصیل پزشکی در استرالیا بدین صورت است که داوطلب باید ابتدا در یکی از رشته های علوم پایه مرتبط با پزشکی مدرک لیسانس خود را دریافت نموده و سپس وارد دوره تخصصی پزشکی شوند .

تحصیل پزشکی در دانشگاه های استرالیا در حدود 9 سال زمان برده و و هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا هر سال تحصیلی در حدود 70000 دلار استرالیا در سال است که دانشجو باید توانایی مالی کافی جهت پرداخت هزینه ها را داشته باشد . دانشگاه های پزشکی استرالیا به دانشجویان خارجی غالبا بورس تحصیلی اعطا نمی کنند و امکان افزایش شهریه به طور قابل توجهی در سال های آینده مشاهده می شود .

درآمد پزشکی در استرالیا

کشور استرالیا از لحاظ درآمد پزشکان پس از کشور هلند در رتبه دوم قرار گرفته و حتی پزشکان از بسیاری از کشورهای اروپایی برای داشتن درآمد و زندگی بهتر به استرالیا مهاجرت می کنند .

میتوان گفت که پزشکان در استرالیا در مقایسه با سایر متخصصان مانند وکلا ، معماران و مهندسان بسیار بالاتر بوده و در صورت داشتن تخصص می توان درآمدی در حدود دویست تا سیصد هزار دلار در سال داشت .

در صورتی نیاز به هرگونه سوال به جهت پزشکی و منابع آزمون MCQ استرالیا و یا سایر موضوعات مربوط به پزشکی در کشورهای مختلف به کارشناسان موسسه مهر آفرین رجبی مراجعه و تمام مشاوره های لازم را دریافت کنید . مشاوران ما در دفاتر شیراز و تهران آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص بورسیه تحصیلی در استرالیا نیز هستند .

Rate this post

4 دیدگاه در “منابع آزمون MCQ استرالیا

  1. حمید گفت:

    میشه منابع بخش علوم آزمایشگاهی و منابع بخش دندانپزشکی رو ایمیل کنید برام خیلی ممنون

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      این ازمون دو بخش زبان و عملی است.این ازمون چهار گزینه ای بود و از شرکت کنندگان در زمینه پزشکی داخلی،کودکان،روانپزشکی،جراحی زنان و زایمان سوال می شود که برای کسب نمره بالا بهتره در دوره های امادگی ازمون شرکت کنید و صرفا به خواندن منابع اکتفا نکرده و دانش خود را در زمینه های فوق افزایش دهید.

      با تشکر از سوال شما

  2. Mohammad گفت:

    منابع لازم برای مهاجرت پزشکان عمومی از ایران به استرالیا رو
    اگه زحمتی نیست ایمیل فرمایید

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      منابع این آزمون شامل سه بخش تمرین عمومی و آموزش پیمان که نویسنده آن جان مورتاگ و بررسی بالینی به نویسندگی تایلی وکاتر همچنین مجلات زیادی برای کمک به این مقوله شما را یاری می کند.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه