تحصیل رشته پرستاری در استرالیا

تحصیل رشته پرستاری در استرالیا را در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) از تمامی جنبه های مورد نیاز یک دانشجوی بین المللی بررسی می کنیم ؛ دعوت می کنیم با ما همراه باشید.

پرستاری همیشه یکی از برترین انتخاب های دانشجویان بین المللی بوده است و صرف نظر از دستمزد بالا و مزایای بزرگ ، پیگیری حرفه پرستاری درهای مختلفی را در زمینه های مختلف پرستاری مانند بیمارستان ، تخصص مراقبت از نوزادان ، پرستاری بهداشت عمومی ، مراقبت از سالمندان و موارد دیگر باز می کند.

اگر قصد تحصیل رشته پرستاری در استرالیا را دارید ، این کشور مکان عالی برای تحصیل است و به دلیل تحصیلات با کیفیت در زمینه پرستاری به طور بین المللی شناخته شده است.

برای آگهی کامل از ظرایط و چگونگی تحصیل در کشور استرالیا ، می توانید مقاله تحصیل در استرالیا را مرور کنید ؛ مقاله ای مفصل که می تواند مرجع اطلاعاتی شما باشد.

فهرست مطالب
تحصیل رشته پرستاری در استرالیا

چندین روش برای پرستار شدن در استرالیا وجود دارد و مدارک مختلف پرستاری دارای فرصت های شغلی متفاوتی هستند.

برای مثال دیپلم پرستاری متقاضی را آماده می کند تا به عنوان یک پرستار وارد این صنعت شود و تحت نظارت یک پرستار ثبت شده باشید ، این دیپلم دانش اولیه در زمینه بهداشت ، مهارت های فنی ، بالینی و بین فردی را به داوطلب می آموزد و بسیاری از فرصت های شغلی را باز می کند و به طور معمول این دوره تقریبا ۱۰۲ هفته طول می کشد و شرایط ورود آن به شرح زیر است :

  • تکمیل موفقیت آمیز آزمون SPM/IGCSE/UEC
  • زبان انگلیسی – آیلتس – حداقل باند کلی ۷٫۰

پس از اتمام دوره ، واجد شرایط خواهید بود که برای اداره ثبت پزشکان استرالیا و هیئت پرستاری و مامایی استرالیا درخواست دهید و اگر ادامه تحصیل دهید ، این دوره راهی برای تبدیل شدن به یک پرستار ثبت شده می شود.

دوره های پریمدیکال پرستاری استرالیا

متقاضیان خارجی برای تحصیل رشته پرستاری در استرالیا باید دارای مدرک پایان دوره دبیرستان باشند که مورد تایید دانشگاه های استرالیا باشد.

 از آنجا که مدارک دبیرستان متقاضیان ایرانی مورد تایید دانشگاه های استرالیا نیست ، این دسته از افراد باید در دوره های پیش نیاز معروف به دوره های پریمدیکال پرستاری استرالیا به مدت یک سال تحصیل کنند.

در این دوره ها زبان انگلیسی ، زیست شناسی و ریاضی آموزش داده می شود و برای پذیرش در سال تحصیلی 2021 -2022 و همه گیری کووید 19 شرایط کمی تفاوت داشته و متقاضیان باید سطح زبانی خاصی به شرح زیر داشته باشند ، آزمونهای انگلیسی جدید پذیرفته شده عبارتند از :

  • IELTS Indicator
  • TOEFL iBT Special Home Edition
  • Duolingo English test
  • English tests up to three years old
دوره های پریمدیکال پرستاری استرالیا

دانش آموزان ایرانی که مدرک خود را قبل از همه گیری کووید 19 کسب کرده اند برای ورود به دوره های پیش نیاز ، باید دارای معدل 15 در سال یازدهم باشند و دانش آموزانی که مدرک خود را در زمان همه گیری کووید 19 کسب کرده اند معمولا باید دارای معدل کل 17 در سال یازدهم باشند.

لازم به ذکر است در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه سیدنی دوره های فشرده پیش نیازی مخصوص متقاضیان ممتاز برگزار می شود که دوره تحصیلی 5 ماهه می باشد و البته باید سطح زبانی عالی و معدل کل 19 در پایه یازدهم داشت.

در نهایت ورود دانشجو به دوره های پرستاری به نمرات اخذ شده در زبان انگلیسی و ریاضی در طول دوره های پریمدیکال پرستاری استرالیا بستگی دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

 می توانید ویزای تحصیلی استرالیا را با مشاوره دقیق کارشناسان ما به راحتی کسب کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

لیسانس پرستاری در استرالیا

لیسانس پرستاری در استرالیا ، دانش و مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک پرستار ثبت شده در استرالیا را ارائه می دهد و برنامه درسی ممکن است بین دانشگاه ها کمی متفاوت باشد ، با این وجود ، هر دانشگاه ترکیبی از نظریه و تجربه بالینی را در محیط های مختلف مراقبت های بهداشتی مانند واحدهای مراقبت های ویژه ، بخش های جراحی و سالن های جراحی و موارد دیگر ارائه می دهد ، به طور معمول 3 تا 4 سال طول می کشد تا مدرک لیسانس پرستاری در استرالیا را بگذرانید.

برای ورود به این مقطع افرادی که دارای مدرک دیپلم دبیرستان هستند می توانند مدرک کارشناسی خود را تکمیل کنند ، با این حال ، شرایط ورود بر اساس الزامات دانشگاه متفاوت است و در پایان دوره دانشجویان باید برای درخواست و تمرین به عنوان یک پرستار ثبت نام شده ، الزامات اداره ثبت پزشکان استرالیا و هیئت پرستاری و مامایی استرالیا را رعایت کنند.

کارشناسی ارشد پرستاری در استرالیا

این دوره تحصیلات تکمیلی شما را برای پیشرفت شغلی در زمینه اشتغال انتخابی شما آماده می کند ، این برنامه دانش و مهارت های قبلی شما را افزایش می دهد.

فوق لیسانس پرستاری در استرالیا شما را قادر می سازد تا حرفه پرستاری را در طیف وسیعی از تخصص ها توسعه دهید ، تکمیل این مدرک 2 سال طول می کشد.

برای ادامه تحصیل در این مقطع تکمیل مدرک کارشناسی پرستاری یا مدرک معادل آن لازم است.

بهترین دانشگاه های پرستاری استرالیا

تنوع برنامه های تحصیلی ، که توسط متخصصان برجسته آموزش داده می شود ، برنامه های درسی مبتنی بر تمرین ، رویکردهای نوآورانه در آموزش و پژوهش و امکانات روز از جمله شاخص هایی است که اساس آموزش با کیفیت بالا را تشکیل می دهد و بهترین دانشگاه های پرستاری استرالیا از این ارزش ها برخوردارند و امروزه برخی از آنها بر اساس رتبه بندی های مربوطه در بین بهترین های جهان قرار می گیرند.

اگر دانشجویی هستید که فقط قصد تحصیل در بهترین دانشگاه را دارید ، برای کمک به شما در این زمینه بهترین دانشگاه های پرستاری استرالیا و شرایط تحصیل در آن ها را بیان کرده ایم.

رشته پرستاری در دانشگاه فناوری سیدنی ( UTS )

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر QS 2021 ، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه فناوری سیدنی در رتبه 1 دانشکده های برتر پرستاری استرالیا قرار دارد.

این دانشگاه همچنین بر اساس رتبه بندی QS Top University 2021 رتبه جهانی 7 را دارد و علاوه بر این ، UTS نهمین دانشگاه برتر استرالیا بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر استرالیا 2021 است.

رشته پرستاری در دانشگاه فناوری سیدنی ( UTS ) ، پرستاری پویایی را ارائه می دهد که بر اساس آخرین تحقیقات در زمینه پرستاری و مامایی پایه گذاری شده است ، دانشکده پرستاری UTS به بیش از 100 مرکز بالینی در سراسر نیوساوت ولز وابسته است و به دانشجویان پرستاری اجازه می دهد تا شبکه های حرفه ای خود را توسعه دهند.

دانشگاه فناوری سیدنی ( UTS ) همچنین به دانشجویان این امکان را می دهد که در بسیاری از رشته های بهداشتی ، از جمله سلامت روان ، مراقبت تسکینی و مراقبت از سالمندان ، تخصص داشته باشند.

رشته پرستاری در دانشگاه فناوری سیدنی ( UTS )

دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند برای لیسانس پرستاری ( 3 سال تمام وقت ) اقدام کنند ، مدرک افتخاری اختیاری نیز برای دانشجویان کارشناسی پرستاری در دسترس است.

شرایط پذیرش

برای پذیرش رشته پرستاری در مقطع کارشناسی متقاضیان باید دارای مهارت زبان انگلیسی به شرح زیر باشند :

  1. آیلتس ( آکادمیک ) : 7.0 به طور کلی ، صحبت کردن 7.0 ، گوش دادن 7.0 ، خواندن 7.0 ، نوشتن 7.0
  2. تافل ( مبتنی بر اینترنت ) : 94 کل ، صحبت کردن 23 ، گوش دادن 24 ، خواندن 24 ، نوشتن 27
  3. PTE ( دانشگاهی ): در کل 65 ، صحبت کردن 65 ، گوش دادن 65 ، خواندن 65 ، نوشتن 65
  4. OET : نمره B در گوش دادن ، خواندن ، نوشتن و صحبت کردن

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه سیدنی ( USYD )

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر QS 2021 ، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه سیدنی در رتبه 2 دانشگاه های برتر پرستاری استرالیا قرار دارد.

این دانشگاه همچنین بر اساس رتبه بندی QS Top University 2020 در رشته پرستاری در رتبه 13 جهانی را دارد.

ساختمان دانشکده پرستاری در خیابان مالت کمپردا است و مهارتهای عملی مورد نیاز در حرفه پرستاری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

در سطح کارشناسی ارشد و دکترا امکان تحصیل در گرایشات پرستاری پیشرفته ، پرستاری سرطان و خون ، پرستاری اورژانس و پرستاری مراقبت های ویژه وجود دارد.

برای تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه سیدنی ( USYD ) در مقطع دکترا دانشجویان باید یک دوره پرستاری پیش ثبت نام را گذرانده باشند و باید یک پرستار ثبت شده در استرالیا یا دیگر کشور ها باشند.

برای تحصیل پرستاری در این دانشگاه باید مدرک مهارت انگلیسی خود را ارائه دهید که می توانید این کار را با اثبات اینکه مدارک خاص متوسطه یا عالی را گذرانده اید ، با شرکت در آزمون مهارت های زبان انگلیسی یا با گذراندن دوره زبان انگلیسی مربوطه در مرکز آموزش انگلیسی دانشگاه انجام دهید.

آزمونهای مهارتهای زبان انگلیسی پذیرفته شده در این دانشگاه عبارتد از :

  1. سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی ( آیلتس ) آکادمیک
  2. آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی مبتنی بر اینترنت ( TOEFL iBT )
  3. آزمون پیرسون زبان انگلیسی ( PTE ) آکادمیک
  4. Cambridge English C1 Advanced

تحصیل پرستاری در دانشگاه موناش

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر QS 2020 ، دانشکده پرستاری دانشگاه موناش در رتبه 3 دانشکده های برتر پرستاری استرالیا قرار دارد.

بر اساس رتبه بندی QS دانشگاه های برتر 2020 ، این دانشکده همچنین رتبه 14 جهانی را دارد و علاوه بر این ، این دانشگاه در دانشگاه های برتر استرالیا 2021 در مجموع 6مین دانشگاه برتر استرالیا است.

تحصیل پرستاری در دانشگاه موناش ملبورن بالاترین رتبه دانشکده پرستاری در ویکتوریا است ، دانشکده پرستاری دانشگاه موناش در پردیس کلایتون گسترش یافته است و طیف وسیعی از گزینه های تحصیلی را در زمینه های مختلف بهداشتی و پزشکی به دانشجویان کارشناسی ارائه می دهد.

دوره های کارشناسی این دانشکده شامل لیسانس پرستاری و لیسانس پرستاری ( افتخارات ) است که به ترتیب 3 و 4 سال طول می کشد

هزینه تحصیل پرستاری در استرالیا

هزینه تحصیل پرستاری در استرالیا بسته به دانشگاه و مقطع مورد نظر متفاوت است ، در زیر شهریه های تحصیل در سال تحصیلی 2023-2024 در دانشگاه های پرستاری برتر استرالیا ذکر شده است :

  • کارشناسی پرستاری در دانشگاه فناوری سیدنی : ۲۰۸۷۰ دلار استرالیا در هر ترم
  • کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه فناوری سیدنی : ۱۹۱۷۰ دلار استرالیا در هر ترم
  • کارشناسی پرستاری در دانشگاه سیدنی : ۴۰۵۰۰ دلار استرالیا در سال
  • کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه سیدنی : ۴۳۵۰۰ دلار استرالیا در سال
  • کارشناسی پرستاری در دانشگاه موناش : ۳۵۰۰۰ دلار استرالیا در سال
  • کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه موناش : ۳۹۰۰۰ دلار استرالیا در سال

مطالعه مطالب زیر به شما کمک می کند تا درک بهتری نسبت به شرایط اقامت و تحصیل در استرالیا داشته باشید

آزمون های ورودی پرستاری در استرالیا

در دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته پرستاری هیچ آزمونی گرفته نمی شود و فقط با گذراندن دوره های پریمدیکال و اخذ نمره قبولی در دروس مربوطه می توان وارد دانشگاه در رشته پرستاری شد بنابراین خبرهای واصله مبنی بر برگزاری آزمون های ورودی پرستاری در استرالیا تاکنون صحت ندارد.

بورسیه رشته پرستاری در استرالیا

بورسیه رشته پرستاری در استرالیا

خوشبختانه بسیاری از دانشگاه های استرالیا برای دانشجویان بین المللی پرستاری خود در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی در نظر گرفته اند ، برای مثال در دانشکده پرستاری دانشگاه سیدنی بورسیه ای تحت عنوان The Johnson Nursing Scholarship برای یک سال تحصیلی به مبلغ ۵۰۰۰ دلار ارائه می شود ، برای دریافت این بورسیه رشته پرستاری در استرالیا متقاضیان باید ثابت کنند که شرایط مالی خوبی ندارند البته این نوع بورسیه تقریبا در تمام دانشکده های دندانپزشکی استرالیا ارائه می شود ولی مبلغ آن متفاوت است ، برای مثال در دانشگاه موناش این مبلغ ۶۰۰۰ دلار می باشد.

در دانشگاه موناش نوع دیگری از بورسیه تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی پرستاری از کشور های در حال توسعه به مبلغ ۲۰۰۰ دلار در سال ارائه می شود ، در این نوع بورسیه متقاضیان بر اساس نتایج تحصیلی و میزان نیاز خود انتخاب می شوند و به هر نفر فقط یک بار تعلق می گیرد.

جدا از انواع مختلف این بورسیه ها دانشجویان ممتاز می توانند از بورسیه های تحصیلی مختلفی در هر یک از دانشگاه های استرالیا که هزینه های آن ها را از ۲۵ % تا ۱۰۰ % پوشش می دهد نیز بهره ببرند.

تمام تلاش ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این است تا بتوانیم بهترین کیفیت را به مشتریانمان ارائه دهیم. کیفیت خدمات در کنار تجربه منجر به موفقیت پرونده مهاجرتی شما خواهد شد. 

اگر میخواهید مسیر مهاجرت را بدون کمترین دغدغه شروع کنید، پیشنهاد ما این است که از تجربه دیگران کمال بهره را ببرید و سپس در این مسیر قدم بگذارید، کارشناسان ما با سالیان زیادی از تجربه، همانطور که در ویدیو نمونه پذیرش های اخذ شده را می بینید، در تمام طول مسیر همراه شما هستند.

پخش ویدیو

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های استرالیا

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های استرالیا در دانشگاه های مختلف متفاوت است اما در کل دروس تخصصی زیر در هر ترم تحصیلی معمولا تدریس می شود.

سال ۱ ، نیمسال ۱:

  • پرستار یا مامای حرفه ای
  • آناتومی و فیزیولوژی ۱
  • مبانی در پرستاری ۱
  • سلامت و رفاه بومیان

سال ۱ ، ترم ۲:

  • آناتومی و فیزیولوژی ۲
  • مبانی در پرستاری ۲
  • مراقبت های اولیه بهداشتی در طول عمر
  • تجربه حرفه ای پرستاری ۱

سال ۲ ، نیمسال ۱:

  • پرستاری معاصر یک
  • پرستاری و سلامت روان معاصر یک
  • پرستاری معاصر دو
  • تجربه حرفه ای پرستاری ۲

سال ۲ ، نیمسال ۲:

  • پرستاری و سلامت روان معاصر
  • تجربه حرفه ای جایگاه ۳ پرستاری بهداشت روانی
  • روش تحقیق و شواهد مبتنی بر شواهد

سال ۳ ، نیمسال ۱:

  • پرستاری در مناطق تخصصی
  • تجربه کار حرفه ای ۴ پرستاری
  • گذار به تمرین پرستاری
  • پرستاری و مراقبت های پیچیده

سال ۳ ، نیمسال ۲:

  • پرستاری برای بیماری مزمن و مراقبت مداوم
  • تمرین بین حرفه ای
  • تجمیع شیوه پرستاری
مزایا و معایب تحصیل پرستاری در استرالیا

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در استرالیا

از هر نظر که به تحصیل رشته پرستاری در استرالیا فکر کنید ، مزایا و معایب تحصیل پرستاری در استرالیا را بررسی کنید، بازهم مزایای آن بسیار است ، زیرا برنامه پرستاری استرالیا در سراسر جهان محبوب و شناخته شده است و دانشگاه های معتبر آن دارای مدرک دیپلم ، لیسانس تا فوق لیسانس و دکترا پرستاری با تخصص هستند ، دوره ها با استاندارد جهانی طراحی شده اند تا مهارت های پذیرفته شده را به داوطلبان ارائه دهند و فارغ التحصیلان نه تنها گواهینامه های معتبر دریافت می کنند بلکه تجربیات غنی مورد نیاز برای موفقیت در حرفه انتخابی را نیز به دست می آورند.

استرالیا با کمبود شدید پرستاران ماهر در بازار داخلی روبرو است و با انتشار مداوم مشاغل مربوط به پرستاری در لیست مشاغل ماهر و فهرست مهارتهای حمایتی تلفیقی در ایالتها مشهود است ، پیش بینی می شود که کمبود پرستاران ثبت شده حتی در آینده نیز ادامه یابد و جدا از آینده شغلی خوب و امکان مهاجرت به این کشور ، برای دانشجویان بین المللی دوره های پریمدیکال طراحی شده که ورود آن ها به دانشگاه های استرالیا را آسانتر می کند و فرصت کسب مهارت های زبانی را خواهند داشت.

مقایسه شرایط تحصیل پرستاری در استرالیا با دیگر کشور های هم سطح از نظر کیفیت آموزش

بازار کار و درآمد پرستاران در استرالیا

تقاضای بالایی برای تحصیل رشته پرستاری در استرالیا وجود دارد ، بنابراین ، بسیاری از مشاغل در زمینه پرستاری در لیست مشاغل ماهر استرالیا ( SOL ) قرار دارند، پرستاران ثبت شده (RN ) در استرالیا به طور متوسط ۷۳۰۰۰ دلار در سال حقوق دریافت می کنند و البته دستمزد پرستاران بر اساس موقعیت ، شرایط ، تحصیلات و سابقه کار متفاوت است.

در مقاله ای جداگانه در خصوص بازار کار و درآمد پرستاران در استرالیا و بالاخص مشاغل مورد نیاز و و نحوه درآمد زایی هر یک در استرالیا به تفصیل سخن گفته ایم ؛ از قوانین کار و مرخصی کرفته تا بیمه و بازنشستگی ، پس مقاله کار در استرالیا را بخوانید.

مشاوران مهاجرتی ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این محتوا مطالب مفیدی در زمینه تحصیل رشته پرستاری در استرالیا را ارائه دادند شما هم می توانید سوالات و نظرات خود را در باکس دیدگاه بنویسید و پاسخ سریع و دقیق کارشناسان ما را دریافت نمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در استرالیا

کارشناسی پرستاری در دانشگاه فناوری سیدنی : 20870 دلار استرالیا در هر ترم کارشناسی پرستاری در دانشگاه سیدنی : 40500 دلار استرالیا در سال

بسیاری از دانشگاه های استرالیا برای دانشجویان بین المللی پرستاری خود در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی در نظر گرفته اند ، برای مثال در دانشکده پرستاری دانشگاه سیدنی بورسیه ای تحت عنوان The Johnson Nursing Scholarship برای یک سال تحصیلی به مبلغ 5000 دلار ارائه می شود

پرستاران ثبت شده (RN ) در استرالیا به طور متوسط 73000 دلار در سال حقوق دریافت می کنند و البته دستمزد پرستاران بر اساس موقعیت ، شرایط ، تحصیلات و سابقه کار متفاوت است.

کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه فناوری سیدنی : 19170 دلار استرالیا در هر ترم

در دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته پرستاری هیچ آزمونی گرفته نمی شود و فقط با گذراندن دوره های پریمدیکال و اخذ نمره قبولی در دروس مربوطه می توان وارد دانشگاه در رشته پرستاری شد.

در پایان با توجه به فراز و نشیب های موجود جهت تحصیل در خارج از کشور ، بهره بردن از خدمات مشاوره و تحصیل و اعزام دانشجو به خارج از کشور کمک بزرگی است ، لذا می توانید از خدمات شرکت مهاجرتی رجبی جهت تحصیل رشته پرستاری در استرالیا بهره مند شوید ، با همکاران ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید ، ضمناً مطالعه مقالات بیشتر می تواند سطح اطلاعات شما را بالا تر برده و مسیر مهاجرت تحصیلی را برای شما روشن تر نماید ، پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا را نیز مطالعه کنید تا با چگونگی ورود به رشته های علوم پزشکی این کشور نیز آشنا شوید.

مهم است که دیگران ما را چگونه قضاوت می کنیم و این دلگرمی از زبان مشتریان مان حکایت از حسن عملکرد ما دارد

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه