تحصیل رشته داروسازی در اتریش

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله به بررسی و توضیح شرایط تحصیل رشته داروسازی در اتریش پرداخته و چکیده های مفیدی از مبانی داروسازی ارائه شده در دانشگاه های اتریش را بیان کرده اند.

تحصیل رشته داروسازی در اتریش برای بسیاری از دانشجویان یک علاقه است که با پشتکار و تلاش می تواند به یک واقعیت پول ساز تبدیل شود.

کسانی که اتریش را به عنوان کشور دوم برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند ، قطعا با کیفیت تحصیلی عالی ، آزمایشگاه های عملی نوآورانه و در دسترس و تدریس اساتید برجسته ، یک تجربه بین المللی بی نظیر را تجربه خواهند کرد.

پیشتر هم در همین سایت مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش را به شما عزیزان تقدیم کرده ایم تا اگر به رشته های علوم پزشکی علاقه مندید بتوانید اطلاعات خود را تکمیل کنید، پس روی لینک کلیک کنید و این مقاله را نیز از دست ندهید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در اتریش

دانشگاه های اتریش رشته داروسازی را در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا ارائه می دهند ، مدت تحصیل برای داروسازی ۵ سال و روند تدریس آن مطابق برنامه سراسری اروپایی پیش می رود؛ برخی دانشگاه های اتریش یک برنامه کارشناسی داروسازی ارائه می دهند که سالهای تحصیل آن ۳ تا ۴ سال است ، برنامه فوق لیسانس به مدت ۲ سال و برنامه دکترا به تحصیلات ۳ تا ۴ ساله نیاز دارند. در ادامه خلاصه ای از تحصیل رشته داروسازی در اتریش را در قالب ویدیو و پادکست آورده ایم که قطعا به تصمیم گیری شما کمک زیادی خواهد کرد. 

پادکست تحصیل رشته داروسازی در اتریش

بهترین دانشگاه های اتریش برای داروسازی

اگر می خواهید در اتریش داروساز شوید می توانید از بین سه دانشگاه دولتی وین ، گراتس و اینسبروک برای تحصیل داروسازی یکی را انتخاب کنید ، در ادامه به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در این دانشگاه ها پرداخته شده است.

یکی از دانشگاه هایی که محبوب ترین برنامه های کارشناسی را در داروسازی در اتریش ارائه می دهند ، دانشگاه علوم پزشکی Paracelsus است که به عنوان یک بنیاد خصوصی با مکان هایی در سالزبورگ و نورنبرگ سازمان یافته است ، در ادامه مطالب بیشتری از شرایط تحصیل داروسازی در این دانشگاه مطالعه خواهید کرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با مشاورین رجبی در چشم بهم زدنی به ویزای تحصیلی اتریش برسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل داروسازی در دانشگاه اینسبروک اتریش

دانشکده داروسازی دانشگاه اینسبروک برنامه های تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد ، تحصیل برنامه کارشناسی داروسازی در این دانشگاه به مدت ۶ ترم با ۱۸۰ اعتبار ECTS می باشد.

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه اینسبروک ۴ ترم با ۱۲۰ اعتبار ECTS است ، این برنامه ها کاملا به زبان آلمانی آموزش داده می شوند و برای پذیرش امتحانات ورودی و آزمون های تکمیلی وجود دارد.

دانشکده شیمی و داروسازی دانشگاه اینسبروک همچنین دارای برنامه های تحصیلی دکترای علوم دارویی است که مدت زمان آن ۶ ترم با ۱۸۰ اعتبار ECTS است.

متقاضیان تحصیل دکترای علوم دارویی در دانشگاه اینسبروک می توانند تحصیل به زبان آلمانی یا انگلیسی را انتخاب کنند ، پذیرش در دوره دکتری علوم دارویی نیاز به مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه در زمینه موضوعی مرتبط و مدرک زبان (انگلیسی آیلتس ۷ و آلمانی C1) دارد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه اینسبروک اتریش

در راستای این هدف ممکن است معادل سازی مدرک مورد نیاز باشد و برای معادل سازی کامل ، دفتر اداری حق دارد ترکیب این معادلات را انجام دهد.

برنامه های آمادگی دانشگاه اینسبروک با ارائه دوره های فشرده آنها را برای امتحانات تکمیلی تعیین شده توسط دانشگاه ها آماده کند ، دوره های زبان آلمانی ، دوره های انگلیسی ، ریاضیات ، فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی ، تاریخ ، جغرافیا در اینجا برگزار می شود؛ برای پذیرش در دوره آلمانی برنامه آمادگی دانشگاه ، لازم است حداقل سطح آلمانی حداقل A2 داشته باشید.

تحصیل داروسازی در دانشگاه خصوصی Paracelsus

تحصیلات لیسانس داروسازی در دانشگاه خصوصی Paracelsus با مدرک لیسانس علوم (BSc) و تحصیلات تکمیلی با مدرک کارشناسی ارشد داروسازی (داروسازی Mag.) پایان می یابد؛ برنامه مطالعه فشرده و کاملاً ساختار یافته داروسازی در این دانشگاه کلید موفقیت سریع در یادگیری است و اجازه می دهد مدت زمان برنامه فقط ۵ سال مطالعه باشد.

این برنامه ها در تمام زمینه های حرفه ای داروسازی کارآموزی دارند ، این دانشگاه همکاری نزدیک با صنعت داروسازی و بیمارستان دانشگاه سالزبورگ و همچنین سایر شرکای ملی و بین المللی دارد، همچنین این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است و مدرک آن بدون هیچ مشکلی در ایران کارآیی و کاربرد دارد.

هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه خصوصی Paracelsus  برای دانشجویان ایرانی 7350 یورو در هر ترم است ، برای هر ترم باید پیش پرداخت انجام شود و مبلغ آن در قرارداد آموزشی که بین دانشگاه و دانشجو منعقد می شود تعیین می شود؛ علاوه بر این ، هزینه های زندگی ، هزینه های لپ تاپ ، کتاب های درسی ، سخنرانی ها ، و غیره برای تحصیل و همچنین هزینه ÖH یا اتحادیه دانشجویی (در حال حاضر ۲۰ یورو و ۲۰ سنت) باید در نظر گرفته شود.

توجه داشته باشید که فقط دانشجویان دانشجویان با ملیت داخلی می تواند درخواست کمک هزینه دانشجویی بکنند.

بورسیه داروسازی دانشگاه خصوصی Paracelsus

برای حمایت مالی از دانشجویان مواردی از بورسیه نیز در دانشگاه خصوصی Paracelsus وجود دارد ، بورس تحصیلی دانشگاه (معیارهای اجتماعی) ، بورس تحصیلی مبتنی بر عملکرد (معدل) و اعتبارات مقرون به صرفه برای تأمین هزینه های تحصیل در این دانشگاه ارائه می شود.

پیش نیازهای پذیرش با بورسیه داروسازی دانشگاه خصوصی Paracelsus شامل تسلط کامل بر زبان آلمانی (سطح C1) و زبان انگلیسی (سطح B2) است ، اگر مدارک کافی نباشد ممکن است آزمون های اضافی در طول تحصیل گرفته شود و آزمون اضافی باید تا پایان سال اول تحصیل قبولی داشته باشد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه وین اتریش

دانشگاه داروسازی در وین ، قدیمی ترین دانشگاه در جهان آلمانی زبان و یکی از بزرگترین دانشگاههای اروپای مرکزی است.

برنامه ۳ ساله کارشناسی داروسازی در این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه می شود و برای پذیرش نیاز به سطح C1 در زبان آلمانی دارد ، آزمون ورودی ندارد اما آزمایشات تکمیلی (Supelmentary ExzaminationS) در دروس شیمی و زیست محیطی انجام می شود ، این آزمایشات باید حتما قبل از پذیرش انجام شود.

کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه وین ، ۲ سال طول می کشد و به ۱۲۰ امتیاز ECTS نیاز دارد ، زبان آموزش این مقطع نیز به زبان آلمانی است.

یک برنامه کارشناسی ارشد کشف و توسعه مواد مخدر (E) نیز در دانشگاه وین ارائه می شود که تمرکز برنامه در حوزه بالینی توسعه دارو است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه وین اتریش

به طور خاص ، این برنامه همچنین باعث ایجاد ارتباط متقابل بین رشته ای داروسازی ، زیست شناسی ، شیمی و علوم تغذیه می شود؛ توجه داشته باشید که این برنامه به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانش زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل سطح B2 می باشد.

هدف از آموزش فارغ التحصیلان این است که آنها به عنوان محقق بتوانند با استفاده از روشهای مدرن روی سوالات تحقیقاتی فعلی در زمینه تولید دارو کار کنند، با انجام ۲ دوره ۱۰ ماهه زبان در دانشگاه وین برای یادگیری زبان آلمانی می توان به هدف بهبود زبان آلمانی دست یافت.

تحصیل داروسازی در دانشگاه گراتس

یکی از محبوب ترین برنامه های داروسازی برای دانشجویان بین المللی که به دنبال مدرک داروسازی در اتریش هستند ، مهندسی شیمی و داروسازی در دانشگاه صنعتی گراتس (TU Graz) است.

مهندسی شیمی و داروسازی به عنوان یک برنامه مشترک بین دانشگاه صنعتی گراتس و دانشگاه Karl-Franzens است که در چارچوب پروژه NAWI Graz مشترک ارائه می شود، این بدان معنی است که دانشجویان می توانند از دستاوردهای برجسته و شایستگی های دو دانشگاه سود ببرند ، این یک چیز جدید در اتریش است!

این مدرک در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود و به زبان انگلیسی است ، برنامه کارشناسی ارشد در “مهندسی شیمی و داروسازی” رشته های علمی شیمی و داروسازی را با رشته مهندسی شیمی و مهندسی فرآیند پیوند می دهد.

اگر تصمیم به تحصیل در رشته داروسازی و اقامت اتریش گرفتید، حتما مقالات زیر را هم مطالعه کنید

شرایط کار داروسازان در اتریش

شرایط بازار کار داروسازان در اتریش بسیار متنوع است ، مشاغل داروسازی شامل کار در کلینیک ، دامپزشکی ، نظامی ، داروسازی ، سم شناسی و موارد دیگر است، داروسازان در پایان دوران تحصیلی دانشگاه باید در یک امتحان جامع وزارت بهداشت شرکت کنند و پس از موفقیت در آن می توانند در داروخانه کار کنند.

داروسازان نوپا باید حداقل پنج سال اول را در داروخانه کار کنند و پس از این مدت می توانند برای احداث یک داروخانه مجزا درخواست مجوز دهند، درآمد یک داروساز موفق در اتریش که در داروخانه کار می کند به طور متوسط ۳۵۰۰ یورو در ماه است ، در حالیکه اگر داروساز در بخش های تحقیقاتی مانند کارخانه های داروسازی و یا دامپزشکی و یا شرکت های شیمی و غیره میزان حقوق و پاداش بیشتر ( ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو) است.

تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در اتریش

تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در اتریش

تحصیل داروسازی در اغلب دانشگاه های دولتی به زبان آلمانی است اما در دانشگاه های خصوصی تحصیل به زبان انگلیسی امکانپذیر است.

ثبت نام برای پذیرش داروسازی در دانشگاهی مانند دانشگاه پزشکی Paracelsus که برنامه آن به زبان انگلیسی تدریس می شود ، باید تمام مدارک لازم را تهیه کنید ، لیستی از مدارک لازم را مستقیماً از دانشگاه بخواهید ، زیرا ممکن است برای متقاضیان از کشورهای مختلف متفاوت باشد.

تمام اسناد دانشگاهی که به طور مشترک مورد نیاز است ، در زیر نامبرده شده است:

  • فرم درخواست آنلاین
  • گواهینامه تافل
  • گذرنامه
  • شماره تماس و شناسه پست الکترونیک
  • عکسها
  • اثبات پرداخت هزینه
  • رزومه / CV (برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا)

تمام تلاش ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این است تا بتوانیم بهترین کیفیت را به مشتریانمان ارائه دهیم  موفقیت پرونده مهاجرتی شما در گرو اطلاعات و اقدامات صحیح و به موقع خواهد بود.

به منظور تحصیل داروسازی در اتریش یا سایر رشته های تحصیلی این کشور، حتما اطلاعات کاملی کسب کنید و پس از تصمیم گیری با ما در ارتباط باشید، همانطور که در ویدیو روبرو نمونه پذیرش دانشگاه های مختلف را میبینید، ما شغلمان را بلدیم.

پخش ویدیو

هزینه تحصیل داروسازی در اتریش

هزینه تحصیل داروسازی در اتریش  در دانشگاه های دولتی معادل ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو در هر ترم است اما در دانشگاه های خصوصی هزینه ها با توجه به دانشگاه از ۳۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال متغیر است، قیمت خوابگاه ها از ۳۰۰-۴۰۰ یورو در ماه است ، هزینه های زندگی یک دانشجوی داروسازی در اتریش به طور متوسط ۹۰۰ یورو در ماه است.

پیشنهاد ما ماطالعه مقالات زیر درمورد تحصیل داروسازی در دیگر کشورهاست که به شما کمک خواهد کرد درست تصمیم گیری کنید

اعتبار مدرک داروسازی دانشگاه های اتریش در ایران

مدرک دانشگاه وین به همراه دانشگاه های دیگری مانند دانشگاه علوم پزشکی گراتز ، دانشگاه Karl-Franzens Graz ، دانشگاه Graz ، دانشگاه علوم پزشکی Innsbruk ، دانشگاه Paracelsus و دانشگاه Innsbruk مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

همانطور که در شرایط تحصیل داروسازی اتریش اشاره شده است ، نیاز به دانستن زبان آلمانی حداقل در سطوح اولیه ضرورت می باید و بسیاری از دانشگاه ها خود اقدام به برگزاری کلاس های دوره زبان می کنند که این امر به دلیل نحوه آموزش پایه زبان عمومی و تخصصی، اعتبار مدرک داروسازی دانشگاه های اتریش در ایران را نیز بالا می برد.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی تمام هماهنگی ها را برای شما انجام خواهند داد و در مورد آمادگی برای آزمون زیست و شیمی نیز مشاوران قادر به راهنمایی متقاضیان برای اطمینان از موفقیت ۱۰۰٪ هستند.

پذیرش شما در دانشگاه داروسازی پزشکی مستلزم مشاوره تخصصی است ، ما خوشحالیم که شما را در مورد تمام جزئیات مربوط به درخواست ، پذیرش ، بورسیه ، ساختار مطالعه ، دوره های تحصیل و ویژگی های خاص تحصیل رشته داروسازی در اتریش آگاه می کنیم و دانشگاه مناسب را به شما نشان می دهیم.

برای مشاوره فردی با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید و یا سوالات خود را در پایین صفحه در بخش دیدگاه درج نمایید تا در سریع ترین زمان ممکن به جواب برسید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در اتریش

یک برنامه کارشناسی داروسازی ارائه می دهند که سالهای تحصیل آن 3 تا 4 سال است ، برنامه فوق لیسانس به مدت 2 سال و برنامه دکترا به تحصیلات 3 تا 4 ساله نیاز دارند.

اگر می خواهید در اتریش داروساز شوید می توانید از بین سه دانشگاه دولتی وین ، گراتس و اینسبروک برای تحصیل داروسازی یکی را انتخاب کنید.

هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های دولتی اتریش معادل 700 تا 800 یورو در هر ترم است اما در دانشگاه های خصوصی هزینه ها با توجه به دانشگاه از 3000 تا 20000 یورو در سال متغیر است. قیمت خوابگاه ها از 300-400 یورو در ماه است ، هزینه های زندگی یک دانشجوی داروسازی در اتریش به طور متوسط 900 یورو در ماه است.

تحصیل داروسازی در اغلب دانشگاه های دولتی به زبان آلمانی است اما در دانشگاه های خصوصی تحصیل به زبان انگلیسی امکانپذیر است.

درآمد یک داروساز موفق در اتریش که در داروخانه کار می کند به طور متوسط 3500 یورو در ماه است ، در حالیکه اگر داروساز در بخش های تحقیقاتی مانند کارخانه های داروسازی و یا دامپزشکی و یا شرکت های شیمی و غیره میزان حقوق و پاداش بیشتر ( 5000 تا 7000 یورو) است.

برنامه 3 ساله کارشناسی داروسازی در این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه می شود و برای پذیرش نیاز به سطح C1 در زبان آلمانی دارد ، آزمون ورودی ندارد اما آزمایشات تکمیلی (Supelmentary ExzaminationS) در دروس شیمی و زیست محیطی انجام می شود ، این آزمایشات باید حتما قبل از پذیرش انجام شود. کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه وین ، 2 سال طول می کشد و به 120 امتیاز ECTS نیاز دارد ، زبان آموزش این مقطع نیز به زبان آلمانی است.

در محتوای فوق از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با تحصیل رشته داروسازی در اتریش آشنا شدید ، برای دستیابی به اطلاعات دقیق تر و بررسی شرایط شخصی شما ، کارشناسان ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در خدمت شما هستند و می توانند به روز ترین اطلاعات را درا ختیار شما قرار دهند.

در ادامه اضافه کنیم که اگر به دنبال تحصیل رشته داروسازی در خارج از کشور هستید ، می توانید مقاله تحصیل رشته داروسازی در چک را بخوانید ، دانشگاه های چک از اعتبار بالایی در جهان بر خوردارند و هزینه های منطقی آن ها راه را برای تحصیل رشته های علوم پزشکی برای دانشجویان بین المللی هموار کرده است.

دیدگاه متقاضیان مهاجرت که پرونده آنها توسط هلدینگ رجبی به نتیجه رسیده است را بشنوید و شما هم تصمیم بگیرید

پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه