تحصیل رشته داروسازی در چک

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مبحث به تحصیل رشته داروسازی در چک و دانشگاه های داروسازی جمهوری چک و شرایط پذیرش آن ها پرداخته اند برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه مقاله پیش رو مطالعه کنید تا از شرایط پذیرش دانشگاه ها و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیز مطلع شوید.

تحصیل رشته داروسازی در چک از شهرت دیرینه ای برخوردار است ، بسیاری از دانشجویان به دنبال تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه هایی با قدمت دیرینه می باشند و بنابراین چک را انتخاب می کنند.

برای تحصیل رشته داروسازی در جمهوری چک دو روش معرفی شده در زیر وجود دارد:

دانشگاه ، دانشکده داروسازی : در جمهوری چک دو دانشگاه وجود دارند که رشته داروسازی را ارئه می دهند ، یعنی دانشگاه چارلز در شهر هرادتس کرالووه و دانشگاه علوم دامپزشکی و داروسازی در شهر برنو.

کالج های عالی حرفه ای ، فارغ التحصیل دستیار داروسازی : در جمهوری چک ۹ کالج وجود دارد که در این زمینه تخصص دارند و این دوره تحصیلی داروسازی به مدت سه سال است و پس از فارغ التحصیلی شما عنوان DiS خواهید داشت و نمی توانید در رشته داروسازی ادامه تحصیل دهید و مدرک بالاتری اخذ کنید.

شما می توانید مقاله تحصیل در چک را در کنار این مقاله مطالعه کنید تا از اطلاعات بیشتری در مورد شرایط کلی پذیرش دانشجو و اقامت تحصیلی در این کشور برخوردار شوید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در چک

ویدیویی که مشاهده میکنید خلاصه ای از آنچه در مورد تحصیل رشته داروسازی در چک باید بدانید را بیان کرده است. شما میتوانید برای صرفه جویی در وقت خود از ویدیو  زیر بهره ببرید و در صورتی که سوالی هم داشتید، کارشناسان ما در خدمت شما هستند.

پادکست تحصیل رشته داروسازی در چک

مزایای تحصیل داروسازی در جمهوری چک

دانشگاه های داروسازی در جمهوری چک همچون دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز قدیمی ترین دانشگاه در اروپای غربی است و طیف گسترده ای از فرصت های شغلی در این رشته در سراسر اروپا برای فارغ التحصیلان وجود دارد و از طرف دیگر تعداد فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان بین المللی در جمهموری چک نیز رو به افزایش است.

در دانشگاه های داروسازی جمهوری چک امکان پذیرش برای دانشجویان بین المللی بسیار زیاد است ، زیرا دو سوم دانشجویان ورودی در دانشگاه های چک خارجی هستند و از دیگر مزایای تحصیل داروسازی در جمهوری چک امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های داروسازی چک بدون مدرک زبان است.

یکی دیگر از موارد مثبت برای تحصیل داروسازی در جمهوری چک این می باشد که امکان کار پس از فارغ التحصیل در این کشور وجود دارد و جمهوری چک از نظر رفاه و امنیت اجتماعی شرایط مطلوبی برای مهاجران دارد.

مهلت پذیرش دانشگاه های داروسازی جمهوری چک

آخرین مهلت پذیرش دانشگاه های داروسازی جمهوری چک برای پر کردن فرم درخواست آنلاین در سال تحصیلی 2023-2024 تا تاریخ  ۳۱ مه است.

پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد داروسازی ، فارغ التحصیلان مجاز به انجام یک آزمون دولتی پیشرفته و کسب عنوان دکتر داروسازی ( PharmDr ) هستند و به همین ترتیب ، آنها واجد شرایط درخواست تحصیل در مقطع دکترا در هر زمینه تخصصی هستند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اخذ حتمی ویزای تحصیلی کشور چک با دریافت مشاوره از کارشناسان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

برترین دانشگاه های داروسازی در جمهوری چک

اما برترین دانشگاه های داروسازی در جمهوری چک کدام است ؟ در میان دانشجویان داروسازی در جمهوری چک ، عقیده ای وجود دارد که دانشکده داروسازی در برنو در درجه اول متمرکز بر تمرین در داروخانه ها است ، در حالی که در هرداک کرالوئه توجه بیشتری به تحقیق داده می شود.

به هر حال هر دو این دانشگاه ها از دانشگاه های خوب و برتر در جمهوری چک می باشند و از این رو مشاوران شرکت رجبی اطلاعات لازم در خصوص هر دو را در اختیارتان قرار داده اند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه چارلز

برنامه کارشناسی ارشد داروسازی که به زبان انگلیسی تدریس می شود و دانشکده داروسازی چارلز ارائه می دهد طی ۵ سال برگزار می شود ، موضوعاتی که در طول تحصیل شما تحت پوشش قرار می گیرند به شرح زیر است:

  • داروشناسی
  • سم شناسی
  • شیمی دارویی
  • آنالیزهای دارویی
  • فناوری دارویی
  • کلینیک داروسازی

تحصیل داروسازی در دانشگاه چارلز مجهز به دو ساختمان مجزا ، سه سالن ، سه اتاق کنفرانس ، چندین آزمایشگاه ، چندین اتاق سمینار و سه آزمایشگاه رایانه است و شایان ذکر است ، به دلیل اهمیت تحقیقات دارویی ، کلیه دانشجویان مجاز به همکاری با سایر بخشها و کار در آزمایشگاه های دیگر نیز هستند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه برنو

تحصیل داروسازی در دانشگاه برنو

دانشگاه دامپزشکی و علوم دارویی برنو ، که در سال ۱۹۱۸ تاسیس شد ، اولین دانشگاه ایجاد شده در چکسلواکی است و ۳ دانشکده را گروه بندی می کند : دامپزشکی ، بهداشت و محیط زیست دامپزشکی ، داروسازی.

دانشکده داروسازی از سال ۱۹۹۱ به بعد آموزش را به دانشجویانی که در دوره های کارشناسی ارشد در علوم دارویی تحصیل می کنند ، ارائه می دهد که با سیستم انتقال اعتبار اروپا ( ECTS ) کار می کند ، دانشکده داروسازی از سال 2023 با دانشگاه ماساریک ادغام شده است و این امکان را برای ادامه پیشرفت خود فراهم ساخته است.

شرایط پذیرش رشته داروسازی در جمهوری چک

دانشکده های داروسازی در جمهوری چک به دنبال دانشجویانی با صلاحیت علمی مناسب ، تسلط کامل به زبان انگلیسی و انگیزه بالا برای تحصیل داروسازی هستند وآزمون های کتبی شامل یک آزمون چند گزینه ای در شیمی ( 50 سوال ) ، زیست شناسی ( 30 سوال ) و گیاه شناسی ( 20 سوال ) است و سطح زبان انگلیسی متقاضیان با آزمون گرامر انگلیسی ( 40 سوال ) تست می شود.

در ارزیابی نهایی شرایط پذیرش رشته داروسازی در جمهوری چک ، دانشجویان فقط برای پاسخ های صحیح امتیاز کسب می کنند ، آنها برای هر پاسخ صحیح در شیمی و زیست 1 امتیاز کسب می کنند ، برای هر پاسخ صحیح در آزمون زبان انگلیسی نیز 0،5 امتیاز می گیرند و در صورت عدم پاسخ داوطلب یا غلط نوشتن هرگونه سوال ، امتیاز کم نمی شود.

در دانشگاه برنو نیز آزمون ورودی داروسازی برای کلیه متقاضیان اجباری است ، آزمون ورودی بصورت آنلاین انجام می شود و چند روز قبل از تاریخ انتخاب شده آزمون ورودی ، دستورالعمل ها و جزئیات دسترسی به آزمون از طریق ایمیل به آدرس ایمیل شخصی متقاضی ارسال می شود.

شرایط پذیرش رشته داروسازی در جمهوری چک

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های داروسازی در جمهوری چک

اولین قدم برای ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه های چک جمع آوری تمام مدارک مورد نیاز است و شما باید کلیه مدارک را به زبان انگلیسی یا چک را در دارالترجمه رسمی ترجمه کرده باشید و اول از همه ، شما باید مدارک متوسطه ، دبیرستان و پیش دانشگاهی خود را ترجمه کنید و همچنین باید یک رزومه استاندارد ( CV ) تهیه کنید ، در رزومه خود می توانید از تجربیات علمی یا شغلی ، سمینارها و کنفرانس هایی که شرکت کرده اید و مقالات ISI خود نام ببرید.

سایر مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های داروسازی در جمهوری چک در زیر ذکر شده است:

  • عکس های سایز پاسپورتی
  • گذرنامه ای که از زمان ورود به جمهوری چک حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد
  • کپی شناسنامه اصلی و ترجمه آن
  • بیمه درمانی بین المللی
  • تکمیل فرم درخواست بصورت آنلاین به زبان انگلیسی

اطلاعات کاملی را در مقالات زیر برای تحصیل و اقامت در چک آورده ایم که پیشنهاد میکنیم حتما مطالعه کنید

تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در جمهوری چک

همانطور که قبلا نیز ذکر شد برنامه کارشناسی ارشد پنج ساله داروسازی به زبان انگلیسی تدریس می شود و دانشجویان باید دانش خوبی در زبان انگلیسی داشته باشند ، مدرک لازم برای دانش انگلیسی نمره شما در یکی از امتحانات استاندارد انگلیسی ، مانند آیلتس یا تافل است.

برای مثال برای آیلتس ، شما باید نمره ای بالاتر از 6.5 داشته باشید و باید معتبر باشد ، زیرا هر نوع آزمون آیلتس اعم از آیلتس عمومی یا آکادمیک ، فقط برای دو سال معتبر است و با این حال ، با هدف کمک به دانشجویان بین المللی برای درخواست دانشگاه های چک ، می توانید در آزمون ورودی انگلیسی هر دانشگاه شرکت کنید ، و نمره شما به عنوان اثبات مهارت انگلیسی محسوب می شود.

بنابراین کلیه دانشکده های جمهوری چک دوره های انگلیسی را برای بهبود دانش انگلیسی و تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در جمهوری چک ارائه می دهند و این برنامه ها در طول سال تحصیلی یا تعطیلات تابستان برگزار می شود.

تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در جمهوری چک

هزینه تحصیل داروسازی در جمهوری چک

هزینه تحصیل داروسازی در جمهوری چک در دانشگاه های دولتی ، از جمله دانشگاه چارلز ، برای کلیه دانشجویان فارغ از ملیت ، رایگان است و البته دوره های برنامه های رایگان همگی به زبان چکی تدریس می شوند و این یک فرصت استثنایی برای کسانی است که دانش کافی در زبان چک دارند.

از طرف دیگر ، برای برنامه های آموزش به زبان انگلیسی ، شهریه مقرون به صرفه ای تعیین شده است ، به ویژه برای رشته داروسازی در دانشگاه چارلز شهریه 7600 یورو و 6700 یورو در دانشگاه برنو برای یک سال تحصیلی ثابت است ( در کل 5 سال تحصیلی ).

این مبلغ شهریه شامل کلیه دوره های اجباری و دوره های زبان چک نیز می باشد ، دانشگاه چارلز اتاق های خوابگاهی مدرن و مجهز را با قیمت 150 یورو در ماه به دانشجویان ارائه می دهد و علاوه بر این ، با پرداخت 120 یورو اضافی می توانید سه وعده در روز ، چه در خوابگاه و چه در کافه تریای دانشکده ، میل کنید.

هزینه های زندگی در جمهوری چک

هزینه های زندگی در جمهوری چک برای یک ماه دانشجوی بین المللی مبلغ 400 – 600 یورو در ماه است و علاوه بر این ، با کارت دانشجویی خود می توانید از تخفیف حمل و نقل عمومی ، بلیط سینما ، چندین رستوران ، هزینه ورودی موزه ، رویدادهای فرهنگی و غیره بهره مند شوید.

بنابراین دانشجو باید فرض کند که در طول یک سال تحصیل کل هزینه ها به استثنای شهریه تقریبا 120.000 CZK ( 3500 یورو ) خواهد بود و این مبلغ شامل هزینه های اقامت ، مسافرت در داخل کشور ، هزینه های زندگی عمومی و کتاب است.

پخش ویدیو

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی پر مخاطب ترین مرکز امور مهاجرتی در ایران آماده ارائه انواع خدمات قبل و بعد از مهاجرت به شما متقاضیان عزیز است، ما در تلاشیم تا اطلاعات دست اول و درست را به شما برسانیم و مسیر مهاجرتتان را تسهیل کنیم.

این می شود که در کنار تجربه منحصر به فرد ، صداقت ما در امور مهاجرتی توامان منجر به موفقیت پرونده مهاجرتی شما شود. ویدیویی که مشاهده می کنید خلاصه ای از سابقه کاری ما در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مختلف سراسر دنیاست.

دانشگاه های داروسازی تایید وزارت بهداشت در جمهوری چک

با بررسی‌های کارشناسی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و در نظر گرفتن سه نظام رتبه بندی معتبر بین المللی Times ، QS و Shanghai لیست دانشگاه های داروسازی تایید وزارت بهداشت در جمهوری چک جهت ورودی‌های سال تحصیلی 2023-2024 به شرح زیر می باشد.

با توجه به اینکه این لیست سالیانه مورد بازبینی و بازنگری قرار می گیرد و در سال تحصیلی مذکور صرفا دانشگاه‌های موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید می‌ باشد ، در هر سال تحصیلی جدید برای دریافت لیست دانشگاه های به روز با مشاورین شرکت  رجبی در ارتباط باشید.

دانشگاه های داروسازی چک مورد تایید در سال 2023-2024 به شرح زیر می باشند.

دانشگاه های داروسازی تایید وزارت بهداشت در جمهوری چک
  • University of Ostrava
  • Palaky University in Olomouc
  • Palaky University in Olomo
  • Masaryk University Brno
  • Charles University
  • Academy of Sciences of the Czech Republic

شرایط کار پس از تحصیل داروسازی در چک

پس از فارغ التحصیل از دانشگاه های جمهوری چک ، دانشجو می تواند در بخش های زیر مشغول به تحصیل شود.

  • داروساز در مراکز مراقبت از دارو
  • داروساز بالینی در بیمارستان ها ، یا سایر امکانات پزشکی
  • آزمایشگاه های پزشکی
  • متخصص آزمایشگاه ها برای تحقیق ، توسعه و کنترل محصولات دارویی
  • متخصص در شرکت های تولید و توزیع دارویی
  • محقق در دانشگاه و سایر موسسات درگیر در علوم ، تحقیقات ، توسعه و نوآوری
  • متخصص در ساختارهای مدیریت سلامت
  • متخصص و پژوهشگر در صنایع شیمیایی ، غذایی و آرایشی و بهداشتی
  • یک متخصص و مشاور در بخش غیر انتفاعی درگیر در حفاظت ، ارتقا و توسعه سلامت افراد و گروههای خاص مردم.

فردی که به عنوان داروساز به دنبال شرایط کار پس از تحصیل داروسازی در چک است معمولا ماهیانه حدود ۷۲۸۰۰ کرون درآمد خواهد داشت و محدوده حقوق از ۳۵،۶۰۰ کرون ( کمترین ) تا ۱۱۳،۰۰۰ کرون ( بیشترین ) است.

دیگر کشورهایی که در رشته داروسازی را ارائه می دهند زیاد هستند اما ما به پیشنهاد خودمان چند گزینه را برای مطالعه بیشتر در ادامه آورده ایم

شرایط سنی مورد نظر برای تحصیل در رشته داروسازی در چک

یکی از مواردی که برای تحصیل داروسازی در چک باید مد نظر داشت این است که حداقل سن پذیرش برای تحصیل در این کشور ۱۷ سال و حداکثر سن پذیرش نیز ۳۰ سال می باشد.

تلاش کردیم بسیار مختصر و مفید ، تحصیل رشته داروسازی در چک را بررسی کنیم در ادامه نیز چند پرسش و پاسخ پر تکرار ، در همین زمینه را مرور می کنیم ، چنانچه سوالی دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه در پایین همین صفحه درج کنید و در اسرع وقت به پاسخ خود توسط مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) دست یابید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در چک

برای برنامه های آموزش به زبان انگلیسی ، شهریه مقرون به صرفه ای تعیین شده است ، به ویژه برای رشته داروسازی در دانشگاه چارلز شهریه 7600 یورو و 6700 یورو در دانشگاه برنو

از جمله موضوعات اصلی مورد مطالعه ، شیمی آلی و غیرآلی ، بیوفیزیک ، لاتین ، داروشناسی و زیست مولکولی است و بخشی از آموزش یک تمرین شش ماهه اجباری در داروخانه است.

در دانشگاه های داروسازی جمهوری چک امکان پذیرش برای دانشجویان بین المللی بسیار زیاد است ، زیرا دو سوم دانشجویان ورودی در دانشگاه های چک خارجی هستند و از دیگر مزایای تحصیل داروسازی در جمهوری چک امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های داروسازی چک بدون مدرک زبان است.

پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد داروسازی ، فارغ التحصیلان مجاز به انجام یک آزمون دولتی پیشرفته و کسب عنوان دکتر داروسازی ( PharmDr ) هستند و به همین ترتیب ، آنها واجد شرایط درخواست تحصیل در مقطع دکترا در هر زمینه تخصصی هستند.

برای آیلتس ، شما باید نمره ای بالاتر از 6.5 داشته باشید و باید معتبر باشد ، زیرا هر نوع آزمون آیلتس اعم از آیلتس عمومی یا آکادمیک ، فقط برای دو سال معتبر است.

هزینه های زندگی یک دانشجوی بین المللی برای یک ماه مبلغ 400 – 600 یورو در ماه است

و در نهایت چنانچه قصد تحصیل رشته داروسازی در چک دارید می توانید از طریق مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی اطلاعات تکمیلی را دریافت کرده و از خدمات مهاجرتی لازم در این امر برخوردار شوید ، با دفاتر ما در شهر های تهران دفاتر مرکزی و غرب و یا دفتر شیراز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید ، ضمنا چنانچه به رشته های علوم پزشکی را دارید می توانید مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک را بخوانید.

دیدگاه مشتریان شرکت رجبی را در مورد صداقت این مجموعه در برخورد با مشتریان عزیز بشنوید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

2 دیدگاه در “تحصیل رشته داروسازی در چک

  1. تحصیل رشته داروسازی در چک John گفت:

    سلام و خسته نباشيد.
    آیا امکان شرکت در آزمون ورودی از ایران به صورت آنلاین امکان پذیر است؟
    اگر نمره ی خوبی کسب شود می‌تواند نمره ی دیپلم رت جبران کند؟

    1. تحصیل رشته داروسازی در چک مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود بله
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه