تحصیل رشته داروسازی در بلاروس

برای مهاجرت به بلاروس و ادامه تحصیل در رشته داروسازی و در مراکز آموزش عالی این کشور باید با بسیاری از شرایط ، مدارک و مقدماتی که برای پذیرش ، ثبت نام و همچنین زندگی در این کشور لازم است آشنایی های لازم را کسب نمایید ، در این مطلب تیم متخصصین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تمام تلاش را به کار گرفته اند تا شما را با تحصیل رشته داروسازی در بلاروس به بهترین نحو ممکن در آشنا نمایند.

تحصیل رشته داروسازی در بلاروس در طی چندین سال گذشته با ارائه خدمات و آموزش های باکیفیت به دانشجویان توانسته نظر بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود جلب کند ، باید توجه داشت که علاوه بر سطح بالای آموزش مواردی چون امنیت اجتماعی ، خدمات پزشکی درمانی ارزان قیمت ، احترام به حقوق شهروندی و هزینه های تحصیل مناسب هم تاثیر بسزایی را در جذب دانشجویان خارجی به این کشور داشته است.

امروزه به دلیل پیشرفت کشورهای اروپایی در تمام زمینه های آموزشی و تحصیلاتی ، افراد زیادی از کشورمان خواهان ادامه تحصیل در این کشورها می باشند ، یکی از کشورهایی که طی چندین سال گذشته مراکز آموزش عالی خود را به سطح با کیفیتی رسانده است بلاروس است.

پیش تر هم در همین سایت با ارائه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس ، اطلاعات مهمی در خصوص شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در این کشور را به علاقه مندان تقدیم کرده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما آن مقاله را نیز مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در بلاروس

دوره پادفک برای داروسازی بلاروس

برای پذیرش و ثبت نام در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور بلاروس برای تحصیل رشته های پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی باید حتما دوره پادفک برای داروسازی بلاروس را قبل از شروع تحصیل در دانشگاه بگذرانید.

دلیل اجبار به شرکت در این دوره ها برای تحصیل رشته داروسازی در بلاروس این است که دانشجویان را با سیستم آموزشی این کشور اشنا نمایند و همچنین با گزرندان این دوره با فرهنگ و آداب رسوم مردم بلاروس هم آشنا می شوید و مهارت لازم برای نوشتن و صحبت کردن به زبان روسی و قدرت فهم اصطلاحات و مطالب درسی به این زبان را هم به دست می آورید و پس از پایان دوره و قبولی در آزمون نهایی مدرک زبان روسی را هم اخذ می نمایید.

در دوره پادفک دانشجویان همچنین دروس پایه و اساسی مورد نیاز درتحصیل رشته داروسازی از قبیل دروس : ریاضی ، شیمی ، زیست شناسی و در نهایت زبان روسی را آموزش می بینند و با آمادگی کامل تری مشغول به تحصیل در دانشگاه می شوند ، مدت این دوره و هزینه آن طبق رشته انتخای دانشگاه متفاوت است و ممکن است از 6 ماه تا 1 سال و حداکثر تا 3500 هزار دلار هزینه را در بر بگیرد.

توجه داشته باشید که دوره پادفک برای داروسازی بلاروس را در کالج های معتبری که دانشگاه مورد نظرتان معرفی می نمایند بگذرانید ، در غیر این صورت اگر در کالجی خود سر این دوره را بگذرانید و حتی نمره قبولی را هم کسب نمایید مورد قبول دانشگاهتان نمی باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

 اقامت تحصیلی بلاروس را با راهنمایی مشاورین شرکت رجبی به راحتی بدست آورید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های داروسازی بلاروس

در حال حاضر 47 دانشکده در 22 بخش دانشگاهی در این کشور دوره داروسازی را ارائه می دهند که این دانشکده ها با اینکه همه از درجه کیفی بالایی برخوردار می باشند اما با تفاوت هایی در ارائه آموزش های تئوری و عملی ، خدمات دانشجویی ، شهریه تحصیلی و در انتها اعتبار مدرک پایانی با یکدیگر برخوردار هستند.

در میان این مواردی که گفتیم می توان مهم ترین را اعتبار مدرک اعطایی دانشگاه دانست که می تواند در هدف نهایی هر دانشجو و آینده شغلی آنان تاثیر به سزایی داشته باشد ، با ما در این قسمت همراه باشید تا چندی از معتبر ترین و بهترین دانشگاه های داروسازی بلاروس را به شما معرفی کنیم.

بهترین دانشگاه های داروسازی بلاروس

داروسازی در دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک

دانشگاه پزشکی ویتسبک در 1 نوامبر سال 1934 به عنوان یک موسسه بیمارستانی تاسیس شد و در سال 1938 به دانشگاه پزشکی تغییر نام داد و دانشکده پزشکی حال حاضر هم در سال 1959 افتتاح گردید ، دوره کارشناسی داروسازی در این دانشکده به صورت تمام وقت 5 سال به طول می انجامد و به صورت پاره وقت 5 سال و نیم و دوره کارشناسی ارشد فقط 1 سال زمان لازم دارد که فقط به زبان انگلیسی ارائه می شود.

این دانشکده از 10 دپارتمان تشکیل شده است که 70 متخصص و 7 پروفسور و 70 دستیار پرفسور در آن مشغول تدریس به دانشجویان هستند و در طول دوره تحصیل هر ساله ، دانشجویان داروسازی در دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک به مدت 2 هفته در کارخانجات تولید دارویی بلاروس دوره می بینند و در دو کنفرانس تخصصی که دانشگاه برگزار می نماید شرکت می کنند و با اساتید و متخصصان باسوادی از دیگر نقاط کشور و جهان به صحبت و تبادل نظر می پردازند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه دولتی یانکا کوپالای

دانشگاه دولتی یانکا کوپالای در سال 1940 در گوردنو تاسیس گردید و هم اکنون با 15 دانشکده و 63 دپارتمان و 728 دانشجوی بین المللی در حال فعالیت می باشد.

برخورداری از اساتید مجرب و با پشتوانه علمی بالا موجب شده است تا دانشجویان بین المللی این دانشگاه را محل مناسبی برای تحصیل داروسازی بدانند ، دانشکده داروسازی یانکا با ارائه امکانات آموزشی پیشرفته و مدرن و آزمایشگاه های مجهز و کاملا به روز زمینه لازم در جهت مهارت ورزی و کسب تجربه و علم و دانش را برای دانشجویان فراهم آورده است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه دولتی یانکا کوپالای در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در دو بخش تئوری و عملی برنامه ریزی شده است و دانشجویان موظف هستند برای پیش برد آموزش خود مدت زمان زیادی را در آزمایشگاه ها بگذرانند و شیمی داروهای مختلف را به طور کامل فرا بگیرند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه دولتی یانکا کوپالای

داروسازی در دانشگاه دولتی پزشکی مینسک بلاروس

دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس برجسته ترین موسسه آموزشی پزشکی برتر برای تحصیل رشته داروسازی در بلاروس است که نه تنها در کشور ، بلکه بسیار فراتر از مرزهای خود دارای اقتدار و اعتبار است، این دانشگاه در نوامبر 2021 ، صدمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد ، شروع تاریخچه آن به سال 1921 برمی گردد.

دانشکده داروسازی در سال2011 تأسیس شد ، در این دانشکده آموزش داروسازی منحصر به فرد است زیرا دانش شیمی ، زیست پزشکی و داروسازی ، تجارت داروسازی ، مدیریت و بازاریابی ، خدمات دارویی و مدیریت تولید ، روانشناسی دارویی و اخلاق دارویی را ترکیب می کند و به عنوان علمی نوین در داروسازی به دانشجویان آموزش می دهد که به نوع خود منحصر به فرد است.

مدت زمان تحصیل داروسازی در دانشگاه دولتی پزشکی مینسک بلاروس در این دانشکده هم یک دوره تحصیل 5 ساله است که دو سال به مطالعه علوم اجتماعی و دروس عمومی این رشته اختصاص یافته است ، این مطالعات به شکل گیری دانش نظری و سواد تئوری کمک می کند ، در سالهای سوم ، چهارم و پنجم دانشجویان مهارت های عملی و آزمایشگاهی را کسب می نمایند.

همچنین با شروع سال اول ، دانش آموزان می توانند در انجمن علمی دانشجویان و در کنفرانس ها شرکت کنند ، سپس بهترین مطالعات علمی در مسابقه ملی آثار تحقیقاتی دانشجویان ارائه می شود و به برندگان جوایزی تعلق می گیرد که می تواند آنان را به ادامه تحصیل و کسب علم و تحقیق و تفحص در این رشته تشویق نماید.

سوئد دارای رتبه  4 جهانی در رشته داروسازی است ، مقاله تحصیل رشته داروسازی در سوئد را بخوانید تا با شرایط تحصیل در این کشور نیز اشنا شوید.

مقالاتی که در ادامه آورده ایم حتما اطلاعات خوبی را برای آشنایی بیشتر شما با شرایط اقامت تحصیلی در کشور بلاروس به شما خواهد داد

هزینه تحصیل داروسازی در بلاروس

هزینه تحصیل داروسازی در بلاروس

هزینه تحصیل رشته داروسازی در بلاروس و هزینه زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا پایین تر است و دانشگاه های بلاروس را از دسته دانشگاه های با شهریه های بسیار پایین در جهان به شمار می آورند ، همین امر باعث شده است که دانشجویان به راحتی بتوانند هزینه های تحصیل و اقامت خود را در این کشور تامین کنند.

البته تحصیل در رشته های پزشکی در همه جای جهان و در اکثر کشورها جز گران ترین رشته های تحصیلی به شمار می روند ،که بلاروس هم از این قاعده مستثنی نیست اما همانطور که گفتیم به طور کل شهریه تحصیلی در این کشور علی الخصوص به زبان روسی از بسیاری از دیگر کشورها بسیار ارزان تر است.

به طور کل می توانیم شهریه دانشگاه ها برای رشته داروسازی را 3500 دلار تا 10 هزار دلار در سال در نظر گرفت ، که هزینه دانشگاه های دولتی از موسسات غیر انتفاعی مناسب تر و مقرون به صرفه تر است ، به طور مثال دانشگاه پزشکی ایالتی بلاروس برای سال 2021-2022 سالانه 4300 دلار برای تحصیل به زبان روسی و 5200 دلار برای زبان انگلیسی در رشته داروسازی شهریه تعیین کرده است.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های بلاروس

تحصیل رشته داروسازی در بلاروس 5 سال زمان نیاز دارد که 1 سال آخر را می توان مربوط به دوره کارآموزی و آموزش در مراکز آموزشی ، بهداشتی ، داروخانه ها و بیمارستان ها دانست ، در طی این 5 سال دانشجویان به تحصیل و آموزش دروسی که از شاخه های اصلی علومی نظیر زیست شناسی ، فیزیک ، شیمی ، داروسازی ، فارماکولوژی و داروسازی بالینی نشاءت گرفته اند می پردازند.

دانشجویان در 2 سال ابتدایی شروع به تحصیل ، با دروس عمومی این رشته آشنایی پیدا می کنند و به فراگیری دروس مقدماتی داروسازی و شاخه های مختلف داروسازی می پردازند ، می توان گفت که 2 سال اول تحصیل در دانشکده داروسازی به تحصیل به نحوه تئوری سپری می شود و بعد از آن در 2 سال بعد بیشتر دروس به صورت عملی و در آزمایسگاه ها و بیمارستان مورد تدریس و یادگیری قرار گرفته می شوند.

در چارت درسی داروسازی در دانشگاه های بلاروس تعدادی از واحد های درسی را هم به طب سنتی و گیاهی اختصاص داده اند و دانشجویان با حضور در ازمایشگاه های داروهای گیاهی و کلاس های تئوری و عملی گیاه شناسی با طب دارویی هم به طور کاملا کافی آشنایی پیدا خواهند نمود ، علم داروسازی از این جهت دارای آهمیت بسیار بالایی است ، زیرا داروساز اولین و گاهی تنها مشاور است که علائم تجویز و عوارض جانبی داروها را توضیح می دهد.

لازم به یادآوری است که تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های روسیه هم برای دانشجویان ایرانی ، بسیار محبوب است و شرایط پذیرش راحت تری دارد، بورسیه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های روسیه را هم می توانید برای شرایطتان در نظر بگیرید که پیشنهاد می کنیم مجموع این صحبت ها را در مقاله تحصیل رشته داروسازی در روسیه ، بخوانید.

بورسیه رشته داروسازی در بلاروس

با اینکه هزینه تحصیل رشته داروسازی در بلاروس پایین و مناسب است اما می توانید با کسب بورس تحصیلی هزینه ها را به صفر و یا حداقل ممکن رساند.

در بلاروس هم برای داروسازی و هم سایر رشته های پزشکی بورس های تحصیلی در نظر گرفته شده است اما تعداد آن به فراوانی دیگر کشورها نمی باشد و فضای به دست آوردن آن بسیار رقابتی است.

در این کشور دو نوع بورس دولتی و بورس غیر دولتی و تجاری از سوی سازمان های خصوصی ارائه می شود ، که می توانند از شهریه دانشگاه و در بعضی موارد تا تمام هزینه دانشجویان را در بر بگیرند.

علاوه بر این توجه داشته باشید که دانشجویانی می توانند از بورسیه های تحصیلی برخوردار شوند که دوره پادفک را گذرانده باشند و این یکی از شرایط اولیه کسب بورسیه است و همچنین دانشگاه ها سعی بر این دارند که کمک هزینه های تحصیلی در این رشته به دانشجویانی تحصیص دهند که به زبان روسی مشغول به تحصیل هستند و همواره این افراد از امتیاز بیشتری در کسب این مورد برخوردار هستند.

بورسیه رشته داروسازی در بلاروس

زبان تحصیل داروسازی در بلاروس

زبان رسمی و زبانی که مردم بلاروس به آن صحبت می نمایند زبان روسی و بلاروسی است ، که البته این دو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تقریبا یکسان هستند ، زبان تحصیل داروسازی در بلاروس در تمام دانشگاه ها به زبان روسی است اما از جایی که در طی سالیان گذشته استقبال دانشجویان خارجی از این کشور رو به افزایش بوده و همچنین مقامات سعی بر رشد و بالا بردن کیفیت آموزشی مراکز علمی و دانشگاه های خود دارند بعضی از دانشگاه ها این رشته و دیگر رشته های علوم پزشکی را به زبان انگلیسی هم به علاقمندان ارائه می نمایند.

برای تحصیل به زبان انگلیسی اجباری به ارائه مدرک نمی باشد اما اگر بتوانید مدرکی دال بر داشتن تسلط کافی در جهت فهم مفاهیم و اصطلاحات رشته خود به دانشگاه ارائه کنید بسیار مفید است و می توانید به مراحل پذیرش و ثبت نام خود سرعت بیش تری ببخشد.

مدارک ایلتس و تافل برای دانشگاه های این کشور قابل قبول می باشند ، اما اگر قصد دارید به دلیل ارزان تر بودن تحصیل به زبان روسی و یا هردلیل دیگر به این زبان رشته داروسازی را تحصیل کنید و تخصصی در آن ندارید جای نگرانی نیست چون دوره های آموزش این زبان هم در دوره پادفک و هم در کالج های آموزش زبان روسی که در این کشور موجود هستند به یادگیری آن بپردازید.

پخش ویدیو

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با سالیان زیادی تجربه در زمینه پرونده های مهاجرتی ، شما را تا رسیدن به آرزوهایتان راهنمایی می کند و همراهتان خواهد بود تا به مقصد برسید.

کیفیت خدمات ما در کنار تجربه کارشناسان مهاجرتی منجر به موفقیت قطعی پرونده مهاجرتی شما خواهد شد. بدین منظور حتما اطلاعات کاملی کسب کنید و پس از تصمیم گیری با ما در ارتباط باشید، همانطور که در ویدیو روبرو نمونه پذیرش ها از دانشگاه های بین المللی را میبینید، ما وعده هایمان را عملی میکنیم.

آزمون های ورودی داروسازی در بلاروس

تحصیل رشته داروسازی در بلاروس شرایطی دارد که یکی از آن ها ارائه مدرک دیپلم دوازده ساله رشته تجربی به دانشگاه است که باید به زبان روسی دقیق و واضح ترجمه شده باشد ، اما به طور کل شرط ورود به رشته های علوم پزشکی و داروسازی در این کشور شرکت در دوره های پاتفک و قبولی در این دوره است و دیگر آزمون ورودی برای جذب در دانشگاه و ادامه تحصیل وجود ندارد.

اما امکان دارد که بعضی مواقع بعضی از دانشگاه های نمونه و برتر در این کشور ، اگر با تعداد زیادی ازدانشجویان متقاضی واجد شرایط رو به رو گردند ، به طوری که تعداد متقاضیان از میزان ظرفیت دانشگاه در این رشته بالاتر باشد اقدام به اخذ آزمون از متقاضیان نمایند ، که در آن صورت باید در آزمون های ورودی داروسازی در بلاروس هم شرکت کرد و توانست که رتبه قبولی را کسب نمود.

در این هنگام هم آزمونی که از طرف دانشگاه از دانشجویان اخذ می شود از همان دروس پایه نظیر شیمی ، فیزیک ، ریاضی ، زیست شناسی و زبان می باشد ، البته باز هم تکرار میکنیم که این اتفاق ممکن است بسیار کم و در شرایطی خیلی خاص اتفاق بیفتد که با بالا رفتن هر ساله ظرفیت دانشگاه های بلاروس این اتفاق امکان کمتری برای افتادن دارد.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در بلاروس

همانطور که تا این قسمت از این مقاله متوجه شدید ما شما را با مزیت ها و خوبی های دانشگاه ها و رشته داروسازی در بلاروس آشنا کرده ایم ، اما نکته ای که بسیار مهم است اینکه توجه داشتن به معایب تحصیل و زندگی در هر کشور به اندازه مزایای آن مهم و ارزشمند است ، چرا که بی توجهی به آن ها ممکن است که در اینده و پس از شروع اقامت و تحصیل بسیاری از شرایط را برای افراد طاقت فرسا و یا با مشکل رو به رو سازد.

البته بلاروس جز آن دسته کشورهایی است که مزیت های تحصیل و کسب مدرک در آن از معایب آن بسیار بیش تر است ما ما باز هم در این قسمت این موارد را به طور خلاصه و مفید برای شما تهیه کرده و مزایا و معایب تحصیل داروسازی در بلاروس به شما تقدیم خواهیم کرد.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در بلاروس

مزایا

  • هزینه تحصیل مناسب و مقرون به صرفه در رشته داروسازی نسبت به بسیاری از کشوهای جهان
  • کیفیت بالا در ارائه آموزش و خدمات به دانشجویان بین المللی
  • اعتبار بالای مدرک تحصیلی اعطایی به فارغ التحصیلان این رشته در تمامی کشورهای اروپایی
  • هزینه زندگی و اقامت بسیار پایین نسبت به دیگر کشورهای قاره اروپا
  • تدریس و ارائه این رشته در تمامی مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی
  • اعطای مجوز به دانشجویان برای کار همزمان با تحصیل به صورت پاره وقت و تامین میزانی از هزینه ها

معایب

یکی از اساسی ترین مواردی که دانشجویان را با مشکل رو به رو می سازد ، نیاز به یادگیری زبان روسی برای ارتباط برقرار گردن با مردم می باشد به این خاطر که اکثریت مردم قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی در این کشور نمی باشند و زبان روسی هم زبان ساده ای برای یادگیری نیست.

یکی دیگر از مواردی که ممکن است مخصوصا برای دانشجویان مهاجر از کشورمان ایجاد مشکل نمایند شرایط اب و هوایی بلاروس است ، این کشور به طور کل دارای آب و هوایی بسیار سرد و برفی است و مدت کمی در طول سال است که هوا معتدل و گرم می باشد که در ابتدا برای افراد ایجاد مشکل کرده و نیاز به گذر زمان باش تا بتوان با آ اخت پیدا کرد.

با این که بلاروس از دسته کشورهای ارزان قیمت و مقرون به صرفه برای زندگی و ادامه تحصیل است ، اما به دلیل پاین بودن ارزش پول کشورمان باز هم ممکن است برخی هزینه ها برای بعضی از افراد گران به نظر اید و درکل آنان را برای تامین مالی با مشکل رو به رو سازد.

بعنوان یک پیشنهاد تلاش کنید تا شرایط تحصیل داروسازی در بلاروس را با دیگر کشور های مقایسه کنید و بعد تصمیم گیری نمایید

بازار کار و درآمد داروسازی در بلاروس

در تمام جوامع و کشورهای دنیا مشاغل علم پزشکی از جایگاه و در آمد های مناسب و رو به بالایی برخوردار هستند و با رشد جمعیت جهان و توجه بیشتر مردم به بهداشت و سطح سلامتشان همگی نشان از این دارد که بازار کاری این شغل نه تنها کاهش پیدا نخواهد بلکه افزایش و رشد هم خواهد داشت ، در بلاروس هم به همین گونه است داروساز جزو اقشار سطح بالا و با ارج و قرب جامعه می باشند.

نکاتی بسیار مهمی در مورد بازار کار و درآمد داروسازی در بلاروس وجود دارند که در یافتن شغل مناسب برای یک فارغ التحصیل رشته داروسازی در بلاروس تاثیر گذار میباشند مانند تسلط به هر سه زبان انگلیسی ، روسی و بلاروسی نه تنها یکی از این سه ، که ارتباط برقرار کردن را به بهترین حالت ممکن می رساند.

مهارت و تجربه عملی درکنار تحصیلات و داشتن مدرک از دانشگاه های بسیار معتبر، نکته مهم در کاریابی در بلاروس این است که داروسازان نیز همانند پزشکان، پرستاران، وکلا، قضات و بعضی از مشاغل خاص دیگر جزو گروهی هستند که تنها با دانستن زبان انگلیسی قادر نخواهند بود در بلاروس شغلی پیدا کنند.

مقدار درآمد داروساز در بلاروس

در بلاروس به راحتی می توان پس از پایان تحصیلات با پیدا کردن یک شغل ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تغییر داد و به سمت اقامت دائم حرکت کرد که با توجه به نرخ بیکاری پایین این کشور امری محال نمی باشد.

از آن جایی که رشت های پزشکی از جمله داروسازی از رشته هایی است که مخصوصا با مدارک فوق لیسانس و دکتری بازار کار خوب و مناسبی دارد به راحتی می توانید پس از اخذ مدارک خود در این مقاطع در یک مرکز بهداشتی ، داروخانه و یا بیمارستان شغل مناسبی را برای خود دست و پا کنید ، طبق امار سال 2020 یک دارو ساز می تواند از حداقل مقدار درآمد داروساز در بلاروس یعنی 800 دلار تا حداکثر 3000 دلار در ماه در شهر مینسک درآمد کسب نماید، البته سابقه کار و میزان تجربه تاثیر زیادی در کسب در آمد خواهد داشت.

جالب است که بدانید علیرغم افت کلی بازار کار در طول بحران اقتصادی اروپا ، هر ساله رشد تولید داروها 10 درصد مشاهده می شد ، این میزان در سال 2010 از 825 میلیارد دلار فراتر رفت و نیاز به متخصصان دارویی را 50 درصد بیشتر از تقاضای سایر مشاغل کرد، برای آشنایی بیشتر با مشاغال پر درآمد بلاروس ، پیشنهاد می کنیم مقاله کار در بلاروس را مرور کنید.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این محتوا شما را با شرایط تحصیل رشته داروسازی در بلاروس آشنا کردند ، بخش دیدگاه در پایین همین صفحه در اختیار شماست تا سوالات خود را از مشاوران ما بپرسید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در بلاروس

در دوره پادفک دانشجویان همچنین دروس پایه و اساسی مورد نیاز درتحصیل رشته داروسازی از قبیل دروس : ریاضی ، شیمی ، زیست شناسی و در نهایت زبان روسی را آموزش می بینند و با آمادگی کامل تری مشغول به تحصیل در دانشگاه می شوند ، مدت این دوره و هزینه آن طبق رشته انتخای دانشگاه متفاوت است و ممکن است از 6 ماه تا 1 سال و حداکثر تا 3500 هزار دلار هزینه را در بر بگیرد.

به طور کل می توان شهریه دانشگاه ها برای رشته داروسازی را 3500 دلار تا 10 هزار دلار در سال در نظر گرفت ، که هزینه دانشگاه های دولتی از موسسات غیر انتفاعی مناسب تر و مقرون به صرفه تر است ، به طور مثال دانشگاه پزشکی ایالتی بلاروس برای سال 2021-2022 سالانه 4300 دلار برای تحصیل به زبان روسی و 5200 دلار برای زبان انگلیسی در رشته داروسازی شهریه تعیین کرده است.

زبان رسمی و زبانی که مردم بلاروس به آن صحبت می نمایند زبان روسی و بلاروسی است ، که البته این دو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تقریبا یکسان هستند ، رشته های پزشکی و داروسازی در تمام دانشگاه ها به زبان روسی تدریس می شوند اما از جایی که در طی سالیان گذشته استقبال دانشجویان خارجی از این کشور رو به افزایش بوده و همچنین مقامات سعی بر رشد و بالا بردن کیفیت آموزشی مراکز علمی و دانشگاه های خود دارند بعضی از دانشگاه ها این رشته و دیگر رشته های علوم پزشکی را به زبان انگلیسی هم به علاقمندان ارائه می نمایند.

تحصیل در رشته داروسازی در بلاروس شرایطی دارد که یکی از آن ها ارائه مدرک دیپلم دوازده ساله رشته تجربی به دانشگاه است که باید به زبان روسی دقیق و واضح ترجمه شده باشد ، اما به طور کل شرط ورود به رشته های علوم پزشکی و داروسازی در این کشور شرکت در دوره های پاتفک و قبولی در این دوره است و دیگر آزمون ورودی برای جذب در دانشگاه و ادامه تحصیل وجود ندارد.

این مقاله به تلاش گروه کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی برای آشنایی شما عزیزان با تحصیل رشته داروسازی در بلاروس تهیه و تنظیم شده است ، امیدواریم که با مطالعه آن توانسته باشید که سوالات و ابهامات خود را رفع نموده و اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید ، می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با بورسیه های تحصیلی بر اساس شرایط خودتان با ما در دفتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز شرکت رجبی تماس حاصل فرمایید و از بهترین گزینه های ممکن اطلاع کسب نمایید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در بلاروس با تمام جنبه ها و مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی به این کشور آشنا شوید.

در این بخش نظرات مشتریان شرکت رجبی در مورد نتیجه پرونده های مهاجرتی را می شنوید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه