تحصیل رشته پرستاری در چک

تحصیل رشته پرستاری در چک امروزه متقاضیان بسیاری دارد ، کشور چک از جمله کشورهای مهم اروپایی است که تحصیل در آن فرصت منحصر به فردی برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود ، پایتخت چک یعنی شهر پراگ ، از جمله شهرهای بزرگ اتحادیه اروپا است و به خاطر جاذبه های توریستی شهرت بسیار دارد در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) قصد داریم رشته پرستاری در چک را بررسی کرده و نکاتی کاربردی را در اختیار علاقه مندان این رشته قرار دهیم.

پرستار به شخصی گفته می شود که برنامه آموزش عمومی پرستاری را به اتمام رسانده و از طرف مقام های نظارتی مجاز به انجام پرستاری در کشور خود باشد ، آموزش مقدماتی پرستاری یک برنامه رسمی شناخته شده برای تحصیل است که بنیادی گسترده و معقول در علوم رفتاری ، زندگی و آموزش تخصصی یا پیشرفته پرستاری فراهم می کند.

مدارک تحصیل رشته پرستاری در چک در اکثر کشورهای جهان مورد تأیید است و کار در زمینه پرستاری در جمهوری چک ارزشمند است ، همیشه پرستاران واجد شرایط که در دانشگاه های دارای امتیاز بالا تحصیل کرده باشند ، دارای شانس بالا برای کار در جمهوری چک هستند.

اگر به تحصیل در کشور اروپایی چک علاقه مندید ، پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در چک را بخوانید تا با جزییات و شرایط تحصیل در این کشور آشنا شوید ، بورسیه های تحصیلی ، هزینه های زندگی دانشجویی و مزایا و معایب تحصیل در چک را در آن مقاله بخوانید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته پرستاری در چک

ویدیویی که مشاهده میکنید خلاصه ای از آنچه باید در مورد تحصیل رشته پرستاری در چک بدانید است. شما میتوانید برای صرفه جویی در زمان خود از ویدیو و پادکست زیر بهره ببرید و یا بصورت مستقیم با کارشناسان ما در تماس باشید.

پادکست تحصیل رشته پرستاری در چک

دوره های پریمدیکال پرستاری چک

دوره پری مدیکال برای پرستاران در چک ، یک مسیر آموزشی است که دانشجویان مقطع کارشناسی آن را دنبال می کنند ، این دروه شامل فعالیت هایی است که دانشجو را برای تحصیل در دانشکده پرستاری آماده می کند ، پری مدیکال ، دوره های قبل از تحصیل ، فعالیت های داوطلبانه ، تجربه بالینی و تحقیقات است.

دوره های پری مدیکال پرستاری در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی چک ارائه می شود ، دانشجویان پری مدیکال که برای دوره های معمولی ثبت نام نموده اند (دوره های معمولی نه ماه به طول می انجامد) ، به مدت یک سال تحصیلی در دانشگاه ، تکالیف درسی خود را تنظیم می کنند تا دوره های مورد نیاز را در مدت زمان تعیین شده به انجام برسانند.

دانشجویانی که دوره های پریمدیکال پرستاری چک را به صورت فشرده انتخاب می کنند ، برنامه های آموزشی را برای آمادگی لازم برای ورود به دانشکده پرستاری ، در مدت شش ماه فرا می گیرند؛ بسیاری از دانشجویان پری مدیکال پرستاری داوطلبانه در یک بخش مراقبت های بهداشتی برای افزایش تجربه کار می کنند ، این تجربه داوطلبانه می تواند شانس پذیرش متقاضی در دانشکده پرستاری در چک را افزایش دهد.

شرایط و هزینه دوره پریمدیکال پرستاری چک

هزینه دوره های پری مدیکال پرستاری در چک به زبان انگلیسی برای دانشجویان حدود 5 هزار یورو است که این هزینه باید در ابتدای دوره توسط دانشجو به صورت یکجا به مرکز آموزشی پرداخت گردد.

دروسی که در این دوره ارائه می شود شامل زیست شناسی ، شیمی عمومی ، بیوشیمی ، زبان انگلیسی ، زبان پزشکی و مدیکال ترمینولوژی ، آناتومی و فیزیولوژی می شود، شرایط پذیرش در دوره های پری مدیکال پرستاری در چک به صورتی است که که متقاضی باید مدرک دیپلم را دارا باشند ، باید بالای 18 سال سن داشته باشند و باید پاسپورت معتبر داشته باشند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پذیرش در رشته پرستاری چک را در چشم بهم زدنی با مشاورین رجبی تجربه کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های پرستاری چک

دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور ، اول شهرت آن دانشگاه را در نظر می گیرند به همین دلیل متقاضیان تحصیل در رشته پرستاری در چک به دنبال بهترین دانشگاه ها برای این رشته در کشور چک هستند که در ادامه به بررسی این مبحث به شرح ویژگی های بهترین دانشگاه های پرستاری چک می پردازیم.

دانشکده پرستاری دانشگاه Charles

دانشگاه چارلز ، قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه در جمهوری چک است ، هم چنین این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا نیز به شمار می رود ، امروزه این دانشگاه از 17 دانشکده واقع در پراگ ، هرادک کرالوو و پیلسن تشکیل شده است ، این دانشگاه رتبه 401 تا 500 را در رتبه بندی QS به خود اختصاص داده است.

سیستم تحصیل پرستاری در دانشکده پرستاری دانشگاه Charles برای به حداکثر رساندن ادغام دانشگاه در جامعه بین المللی موسسات آموزش عالی و حمایت از تحرک دانشجویان طراحی شده است.

این سیستم مسیرهای یادگیری انعطاف پذیری را ، نه تنها بین برنامه های ارائه شده توسط دانشکده های دانشگاه چارلز ، بلکه بین برنامه هایی که توسط دانشگاه های دیگر (از جمله موسسات خارج از کشور) اجرا می شود را ، ایجاد می کند.

از اساتید معروف این دانشگاه می توان آرون جی سیچنور ، ماری الیزابت دوکروسووا ، ماریا جی استبان و رولف-دیتر هور ، را نام برد.

دانشکده پرستاری دانشگاه Charles

رشته پرستاری در دانشگاه Masaryk

دانشگاه ماساریک دومین دانشگاه بزرگ جمهوری چک ، عضو گروه کامپوستلا و شبکه اوترخت است ، این دانشگاه در سال 1919 در برنو به عنوان دومین دانشگاه چک تأسیس شد (پس از دانشگاه چارلز که در سال 1348 تاسیس شد و دانشگاه پالاکو نیز در سالهای 1573-1860 وجود داشت) ، اکنون این دانشگاه از 9 دانشکده و 35115 دانشجو تشکیل شده است ، که دانشکده پزشکی دارای دپارتمان پرستاری است.

از اساتید معروف دانشگاه Masaryk می توان کریستینا کلیکووا ، مارتین کویزدا ، کریستوفر آلفرد نش ، جولی دوبروولنا و مونیکا پاوکووا گلدبرگوا را نام برد.

شرایط پذیرش رشته پرستاری در دانشگاه Masaryk به این صورت است که برای متقاضیان برای ورود به این دانشگاه در رشته پرستاری با مصاحبه آنلاین گزینش می شوند ، زمان این محاسبه توسط ستاد دانشکده تعیین می شود.

دانشگاه South bohemia در چک

دانشگاه بوهمیای جنوبی یک دانشگاه دولتی است که در شهر Budějovice در چک واقع شده است ، این دانشگاه در سال 1991 تأسیس شد و دارای 8 دانشکده است و تقریباً 9000 دانشجو در بیش از 220 برنامه از جمله دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین برنامه های دکترا و دارای یک کادر علمی است، این دانشگاه دارای رتبه 901 تا 1000 در جهان است.

دانشجویان واجد شرایط پذیرش از دانشگاه South bohemia در چک برای رشته پرستاری یا هر رشته دیگری ، دانشجویانی هستند که فقط دانشجویان دانشگاه های همکار باشند ، که با دانشگاه بوهمیای جنوبی توافق نامه بین نهادی متقابل دارند.

برای درخواست پذیرش پرستاری دانشگاه South bohemia  ابتدا دانشجو انتخاب می شود ، سپس دانشگاه وی اطلاعات شخصی اساسی را به هماهنگ کننده دانشکده موسسه دریافت کننده ارسال می کند ، درنهایت دانشجوی انتخاب شده باید اسناد مورد نیاز (متن سوابق دانشجویی ، گذرنامه ، ویزا ، بیمه سفر برای مدت اقامت و دیپلم) را به دانشگاه بوهمیای جنوبی ارسال کند.

از مهم ترین اساتید این دانشگاه می توان بوهومیل جیروشک ، میلوشه هورسکا ، هاینک کامونیچک و میروسلاو لیدینسکوی را نام برد.

هزینه تحصیل پرستاری در چک

دانشجویان قبل شروع تحصیل در دانشگاه های چک باید از شهریه دانشگاه ها در رشته پرستاری در این کشور اطلاع یابند ، بطور کلی هزینه تحصیل پرستاری در چک به زبان انگلیسی می تواند بین ۷،۰۰۰ یورو تا ۱۲،۰۰۰ یورو در سال باشد، در ادامه به شهریه دانشگاه های مهم چک برای تحصیل پرستاری می پردازیم.

هزینه تحصیل پرستاری در چک

هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه Charles

هزینه درخواست برای این دانشگاه 820 CZK (تقریباً 33 یورو) است و دانشجویان می توانند شهریه را به یورو یا CZK پرداخت کنند ، و این هزینه باید حداکثر تا 31 آگوست 2021 (30 ژوئن 2021 برای مدت زودرس پرنده) پرداخت شود تا درخواست در مدت خاص ارزیابی شود.

هزینه تحصیل پرستاری برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی در این دانشگاه ، 6،500 تا 7،000 یورو در سال است.

هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه Masaryk

هزینه تحصیل پرستاری در این دانشگاه 3400 یورو در سال برای دانشجویان بین المللی است و هزینه های مربوط به مراحل پذیرش در کلیه دانشکده های دانشگاه Masaryk بسته به سطح تحصیلات و دانشکده در حدود 400 تا 800 CZK تعیین شده است.

هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه south bohemia

دانشجویان بین المللی برای تحصیل پرستاری در دانشگاه south bohemia باید 1،800 دلار آمریکا در سال شهریه بپردازند.

هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه Pardubice

دانشجویان خارجی برای تحصیل پرستاری در این دانشگاه باید سالانه 5،000 دلار آمریکا شهریه بپردازند.

هزینه تحصیل در دانشگاه CULS

هزینه تحصیل پرستاری در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی 2،300 دلار آمریکا در سال است، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی جزییات هزینه های تحصیلی را در قالب جداول تفکیک شده به صورت کامل برای شما توضیح خواهند داد تا برای تحصیل رشته پرستاری در چک ، با آگاهی بیشتر و بهتر دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید، برای تحصیل در اروپا با هزینه های پایین تر می توانید کشور لهستان را انتخاب کنید ، تحصیل در دانشگاه های لهستان می تواند آینده ای درخشان را برای شما رقم بزند مقاله تحصیل در لهستان را بخوانید.

اگر تصمیم خود را برای مهاجرت تحصیلی به چک گرفته اید، مقالات زیر اطلاعات خوبی را به دانش شما از این کشور اضافه می کند

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های چک

پس از 15 سال تلاش برای اجرای تغییرات تحول برنامه ریزی شده در آموزش پرستار ، پیوستن جمهوری چک به اتحادیه اروپا به ما کمک کرده است ، در رابطه با تحقق اعلامیه بولونیا ، تحصیلات کارشناسی ارشد پرستاری در آموزش پرستاران در جمهوری چک نیز به تدریج در حال توسعه است.

اجرای انواع آموزش های دانشگاهی پرستاران در چک بسیار مهم است و به عنوان یک رشته علمی کامل و ایجاد پایگاه علمی-پژوهشی با کیفیت بالا به پیشرفت پرستاری در جمهوری کمک می کند.

پرستاری در جمهوری چک در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی ارائه می شود ، لیسانس پرستاری چک یک دوره تحصیل سه ساله است و چارت درسی پرستاری در دانشگاه های چک برای آمادگی حرفه یک پرستار عمومی که مسئول مراقبت های عمومی از بیمار است ، تنظیم شده است.

گروه پرستاری در دانشگاه های مختلف پزشکی در چک ، دوره های مربوط به موضوعات پرستاری را برای برنامه M.D پزشکی و همچنین برای برنامه تحصیلی واجد شرایط برای پرستاران فراهم می کند.

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های چک

میزان اعتبار لازم برای تحصیل پرستاری در چک

در طول این دوره سه ساله دانشجویان باید 180 اعتبار ECTS کسب کنند ، برنامه های درسی تنظیم شده برای دانشجویان پرستاری در چک در سه گروه اجباری ، اختیاری و اجباری دانشکده تقسیم می شود.

از 180 اعتبار ECTS ، 144 واحد آن مربوط به دروس اجباری ، 18 واحد مربوط به دروس اختیاری است ، همچنین 18 واحد نیز برای دروس اختیاری دانشکده اختصاص داده می شود.

دانشجویان باید تمام این واحدهای درسی را با موفقیت به اتمام برسانند و سپس برای امتحان نهایی آماده شوند.

در نهایت پس از موفقیت در امتحان نهایی دولتی ، در هنگام دفاع از پایان نامه مدرک لیسانس پرستاری در چک به دانشجویان ارائه می شود و فارغ التحصیلان به کار در حرفه پرستاری می رسند ، این برنامه به اجرای یک مفهوم جدید از مراقبت های پرستاری فعال در بیمارستان کمک خواهد کرد.

صلاحیت های کسب شده توسط دانشجویان پرستاری چک

دانش و مهارت خروجی که در طول تحصیل توسط دانشجویان کسب می شود مطابق با معیارهای اساسی صلاحیت است ، صلاحیت های کسب شده توسط دانشجویان پرستاری چک شامل موارد زیر است:

مراقبت از کودکان ، جوانان ، بزرگسالان و سالمندان مبتلا به اختلالات حاد و مزمن سلامتی و مشکلات جسمی و روانی. همچنین شامل بیماران بستری و سرپایی است ، پرستاران یاد خواهند گرفت که چگونه از سلامت افراد و گروه ها نگهداری ، محافظت و حمایت كنند.

استقلال و خودکفایی فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه های جمهوری چک در زمینه عملکردهای جسمی و روحی با توجه به تفاوتهای روانی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی در شیوه زندگی افراد معلول قابل تحسین است.

محتوای برنامه تحصیلات لیسانس آماده سازی افراد واجد شرایط برای انجام در حرفه مراقبت های بهداشتی به عنوان یک پرستار مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا است ، فارغ التحصیلان می توانند هم در امور بهداشتی دولتی و خصوصی و هم در مراکز بخش مراقبت های بهداشتی اجتماعی در کشورهای اتحادیه اروپا کار کند.

شما میتوانید آینده مهاجرتی خود را به کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی بسپارید تا با احاطه کامل نسبت به راه و روش های مهاجرتی و موانع این مسیر، پرونده شما را به نتیجه برسانند.

ویدیویی که مشاهده می کنید نمونه از پذیرش دانشگاه های مختلف سراسر دنیاست که مورد تقاضای مشتریان ما بوده و در کمتر زمان ممکن اخذ شده اند.

پخش ویدیو

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در چک

در ادامه به بررسی مزایا و معایب تحصیل پرستاری در چک می پردازیم؛ باید اعتراف کنیم که به راحتی نمی توان از ذکر مزیت های بی شمار تحصیلات پزشکی و پیراپزشکی در جمهوری چک عبو کرد ، اقلیم منحصر به فرد این کشور با زیبایی های خیره کننده اش رویای هر جوانی را به واقعیت تبدیل خواهد کرد و عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و پیروی از فرایند بولونیا از دیگر نکات قابل ذکر برای تشویق علاقه مندان به رشته پرستاری در این کشور است.

دانشکده های پرستاری چک ، طیف وسیعی از رویدادهای تدریس دولتی و خصوصی در طول زندگی را برای پرستاران و سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی پیراپزشکی فراهم می کنند.

مدارک اخذ شده از دانشکده های پرستاری در جمهوری چک در سراسر اروپا شناخته شده است و فارغ التحصیلان می توانند به راحتی از این مدرک در کشورهای دیگر استفاده کنند.

دانشگاه های پرستاری جمهوری چک در زمینه آموزش و تبادل دانشجو و استاد با بسیاری از دانشگاههای خارجی در اروپا مانند فنلاند ، فرانسه و غیره همکاری می کند.

معایب تحصیل پرستاری در چک

بسیاری از معایبی که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در جمهوری چک وجود دارد ، برای دانشجویان رشته های پرستاری نیز مشترک می باشد ، به عنوان مثالی از معایب تحصیل پرستاری در چک چالش زبان در جمهوری چک یک چالش بزرگ محسوب می شود ؛ زیرا پرستاران نیز مانند پزشکان حتی اگر تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب کرده باشند ، در نهایت برای برقراری ارتباط با بیماران احتیاج دارند که زبان چکی را نیز بیاموزند.

در عین حال که تحصیل پرستاری در دانشگاه های جمهوری چک نیاز به شرکت در آزمون ورودی ندارد ، بلکه به طور کلی که نگاه کنیم شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی و پیراپزشکی در چک نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای اروپا دشوارتر است.

سفارت چک نیز سخت گیری های زیادی برای اعطای ویزای دانشجویی اعمال می کند ، همکاران ما شاهد بوده اند که دانشجویی تمامی روند دریافت نامه پذیرش دانشگاه را آسان تر در یافت کرده اند در حالیکه در زمان مراجعه به سفارت با جواب رد مواجه شده اند.

بنابراین توصیه می شود که برای موفقیت صد در صد حتما سعی کنید از تخصص و تجربه مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی استفاده کنید

پیشنهاد میکنیم شرایط تحصیل پرستاری در کشورهای زیر را مطالعه و نیز با چک مقایسه کنید

زبان تحصیل پرستاری در چک

زبان تحصیل در دانشگاه های چک به صورت غالب به زبان رسمی چک است ، بویژه در مقطع لیسانس به سختی می توان برنامه های انگلیسی در همه شهرها پیدا کرد اما دانشگاه های مشهوری هم هستند که تحصیل پرستاری در همه مقاطع را به زبان انگلیسی ارائه می کنند و متقاضیان بین المللی را جذب می کنند.

افرادی که تحصیل به زبان انگلیسی را برای تحصیل پرستاری در چک انتخاب می کنند ، قطعا از سوی دانشگاه و سفارت چک الزام به ارائه نمره زبان آیلتس یا تافل خواند شد ، بنابراین باید شرکت در یک آزمون بین المللی انگلیسی را در اولویت قرار دهید.

دوره های زبان چکی نیز برای اتباع خارجی در چک موجود است ، مدارس تابستانی مطالعات اسلاونیک که دوره های زبان چکی را ارائه می دهند توسط چندین دانشگاه دولتی در جمهوری چک برگزار می شود ؛ این دوره ها در ماه های تابستان برگزار می شود ، مدت زمان آنها از 3 تا 4 هفته است و برای دانشجویان خارجی ، معلمان ، مترجمان و سایر متخصصان فعال در زمینه مطالعات چک / اسلاونی طراحی شده است.

بورس تحصیلی دوره زبان در چک

بسیاری از موسسات آموزش عالی چک نیز دوره های زبان چکی و مدارس تابستانی زبان چک را برای دانشجویان بین المللی برگزار می کنند ، این دوره ها معمولاً پرداخت می شود ، اما ممکن است موارد استثنایی نیز وجود داشته باشد (به عنوان مثال دوره مقدماتی زبان به عنوان بخشی از بورس تحصیلی دولت).

هر ساله وزارت آموزش ، جوانان و ورزش چک تعداد محدودی بورس تحصیلی دوره زبان در چک به متقاضیان کشورهای خاص ارائه می دهد ، این بورس تحصیلی شامل اتاق و محل اقامت رایگان ، پوشش هزینه های دوره و دسترسی آزاد به رویدادهای فرهنگی است که بخشی از برنامه دوره است.

چنانچه مایل باشید که برای تحصیل پرستاری به زبان چکی در دانشگاه ها اقدام کنید ، می توانید جهت شرکت در دوره های آمادگی زبان چکی با مشاوران رجبی تماس بگیرید.

آزمون های ورودی پرستاری در چک

آزمون های ورودی پرستاری در چک

با توجه به محبوبیت تحصیل رشته پرستاری در چک ، بسیاری از افراد به دنبال آگاهی از این موضوع هستند که آیا برای تحصیل این رشته در موسسات آموزش عالی چک باید چه شرایط و ضوابطی را رعایت کنند و در واقع سوال بسیاری از دانشجویان و متقاضیان بین المللی طرح این مسئله است که آیا برای ورود به رشته پرستاری ، شرکت در آزمون های ورودی الزامی است یا خیر؟ اصلا آیا چیزی به نام آزمون ورودی برای تحصیل پرستاری در دانشگاه های این کشور وجود دارد یا خیر؟

دانشجویان برای تحصیل در رشته پرستاری در سایر کشور ها در دانشگاه های برتر باید در آزمون ورودی دانشگاه های آن ها شرکت کنند ، در حالی که متقاضیان به طور کلی برای تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های برتر این کشور در رتبه بندی QS در چک ، نیازی به شرکت در آزمون ورودی سراسری ندارند ، اما دانشگاه ها برای پذیرش در رشته پرستاری به زبان انگلیسی بر آزمون های زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس اکتفا می کنند.

دانشجویانی که مایل به تحصیل پرستاری به زبان انگلیسی در چک هستند ، باید در آزمون آیلتس حداقل نمره 6 را کسب کنند و به دانشگاه ارائه دهند و برای تافل دانشجویان باید حداقل نمره 83 را دارا باشند.

بازار کار و درآمد پرستاران در چک

افرادی که کشور چک را برای تحصیل پرستاری بر می گزینند باید توجه داشته باشند که بعد از فارغ التحصیلی از این رشته ، آیا بازار کار مناسبی در انتظار آن ها هست یا نه ؟ یا اینکه درآمد پرستاران در هر چقدر است ؟ در ادامه ما شما عزیزان را درباره بازار کار و درآمد پرستاران در چک آگاه می سازیم.

پرستاری در حال حاضر در لیست مشاغل مورد نیاز کشور چک قرار ندارد ، اما دانشجویانی که از این رشته فارغ التحصیل می شوند می توانند در حوزه های بیمارستانی ، پرستاری کودکان ، توانبخشی برای خانواده های نیازمند و سالمندان ، مشغول به کار شوند و قابل ذکر است که ۶۶ درصد از دانشجویان پرستاری ای که در چک از دانشگاه ها فارع التحصیل می شوند وارد بازار کار می شوند.

درآمد پرستاران در چک

متوسط حقوق و درآمد پرستاران در چک برای یک پرستار ثبت شده ۶۸۴،۳۲۶ CZK در سال و ۳۲۹ CZK در هر ساعت در جمهوری چک است ، محدوده متوسط حقوق برای یک پرستار ثبت شده بین حداقل ۴۸۴،۹۵۶ CZK و حداکثر ۸۴۶،۷۶۱ CZK در سال است ، به طور متوسط ، درجه لیسانس بالاترین سطح تحصیلات برای یک پرستار ثبت شده است ، که باعث می شود از میزان حقوق بیشتر برخوردار شوند.

میزان حقوق اشاره شده در بالا برای پرستاران ، نرخ اجاره ، قیمت بنزین ، مواد مصرفی ، خرید پوشاک ، هزینه های حق بیمه پزشکی ، مالیات بر دارایی ، نرخ موثر مالیات بر درآمد و غیره کفایت می کند.

پرستار های مراقبت از بیماران حاد ۵۲،۶۰۰ CZK در ماه درآمد دارند ، دستیار مدیر پرستاری بطور میانگین ۸۷،۸۰۰ CZK در ماه درآمد دارند ، پرستارهایی که مدیریت پرونده را بر عهده دارند ۷۰،۵۰۰ CZK در ماه می کنند ، پرستار های شرکت های خصوصی ۴۰،۴۰۰ CZK در ماه درآمد دارند و پرستار مراقبت های ویژه ۵۳،۰۰۰ CZK در ماه درآمد دارد.

این تجزیه و تحلیل غرامت بر اساس داده های نظرسنجی حقوق و دستمزد جمع آوری شده به طور مستقیم از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در جمهوری چک به دست آمده است.

با تحصیل رشته پرستاری در چک آشنا شدید ، در پایین این صفحه بخشی به نام دیدگاه قرار دارد که می توانید سوالات خود را در آن جت درج نمایید تا کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در چک

هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه های چک به زبان انگلیسی می تواند بین 7،000 یورو تا 12،000 یورو در سال باشد.

متقاضیان به طور کلی برای تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های برتر این کشور ، نیازی به شرکت در آزمون ورودی سراسری ندارند ، اما دانشگاه ها برای پذیرش در رشته پرستاری به زبان انگلیسی بر آزمون های زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس اکتفا می کنند.

دانشکده پرستاری دانشگاه Charlesکه قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه در جمهوری چک است ، هم چنین این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا نیز به شمار می رود.

هزینه دوره های پری مدیکال پرستاری در چک به زبان انگلیسی برای دانشجویان حدود 5 هزار یورو است که این هزینه باید در ابتدای دوره توسط دانشجو به صورت یکجا به مرکز آموزشی پرداخت گردد.

زبان تحصیل در دانشگاه های چک به صورت غالب به زبان رسمی چک است ، بویژه در مقطع لیسانس به سختی می توان برنامه های انگلیسی در همه شهرها پیدا کرد اما دانشگاه های مشهوری هم هستند که تحصیل پرستاری در همه مقاطع را به زبان انگلیسی ارائه می کنند و متقاضیان بین المللی را جذب می کنند.

مدارک اخذ شده از دانشکده های پرستاری در جمهوری چک در سراسر اروپا شناخته شده است و فارغ التحصیلان می توانند به راحتی از این مدرک در کشورهای دیگر استفاده کنند.

دانشجویانی که مایل به تحصیل پرستاری به زبان انگلیسی در چک هستند ، باید در آزمون آیلتس حداقل نمره 6 را کسب کنند و به دانشگاه ارائه دهند و برای تافل دانشجویان باید حداقل نمره 83 را دارا باشند.

متوسط حقوق برای یک پرستار ثبت شده 684،326 CZK در سال و 329 CZK در هر ساعت در جمهوری چک است ، محدوده متوسط حقوق برای یک پرستار ثبت شده بین حداقل 484،956 CZK و حداکثر 846،761 CZK در سال است.

آنچه در این مقاله مطالعه کردید اطلاعات کلیدی و دقیق از تحصیل رشته پرستاری در چک بوده و چنانچه هنوز احساس می کنید نیاز دارید با یک مشاور در این رابطه صحبت کنید می توانید با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی از طریق دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز ، تماس حاصل نمایید ، همچنین به شما پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل رشته پرستاری در ترکیه را نیز  در راستای مقایسه و بررسی همین مطلب از جمهوری چک، مطالعه نمایید.

دیدگاه مشتریان شرکت رجبی را در ادامه می شنوید که پرونده های مهاجرتی شان به دست کارشناسان ما به نتیجه رسیده است.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

2 دیدگاه در “تحصیل رشته پرستاری در چک

  1. تحصیل رشته پرستاری در چک سمین گفت:

    سلام
    من تصمیم دارم برای کار و تحصیل همزمان اقدام کنم برای کشورچک
    اول اینکه امکانش هست؟
    و دوم اینکه هزینه چقدر نیازه
    سوم اینکه زبان درچه حدود میخواد
    وایت فقط انگلیسی کفایت میکنه؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در چک مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      امکان کار دانشجویی در کنار تحصیل فراهم است ولی اگر ویزای کاری بگیرید و به طور فول تایم کار کنید نمی‌توانید تحصیل کنید و اگر ویزای تحصیلی بگیرید اجازه کار فول تایم به شما داده نمی‌شود و می‌توانید به صورت پارت تایم کار کنید.
      تحصیل به زبان انگلیسی سالانه زیر 10 هزار یورو و به زبان بومی بسیار کم هزینه می باشد.
      برای کورس انگلیسی می بایست در سطح آیلتس 6 باشید .
      اما با توجه به پایین بودن شانس ویزای چک از ایران پیشنهاد میکنیم به واسطه کالج آموزش زبان در مجارستان به حوزه شنگن ورود پیدا کرده و از مجارستان برای دانشگاه ها و ویزای چک با شانس بسیار بالا اپلای کنید .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه