تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی

تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی می تواند یک فرصت ایده آل و مقرون به صرفه برای افرادی باشد که قصد دارند این رشته را نه چندان سخت و نه چندان چالش بر انگیز در قاره اروپا به دست آورده و تجربه کنند.

همانطور که می دانید کشورهای اروپای غربی با اینکه اعتبار بالایی در دانشگاه های خود دارند، اما دستیابی به آنها به خصوص در رشته پزشکی و زیر گروه های آن کمی سخت و رقابتی است، اما در شرق اروپا این موضوع کمتر دیده می شود.

به همین خاطر همواره توصیه کرده ایم که باتوجه به رزومه و آنچه در شرایط خود می بینید، مقصد تحصیلی خود را برگزینید و واقع گرایانه به این موضوع نگاه کنید. البته این تنها ویژگی و مزیت تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی نیست و کشورهای این بخش از اروپا می توانند شما را از بسیاری مزایای برخوردار کنند. البته نباید فراموش کنیم که برخی از مهم ترین و قدیمی ترین و باتجربه ترین دانشگاه های اروپا و جهان در این ناحیه از اروپا واقع شده اند.

ضمن اینکه علاوه بر رشته پرستاری سایر رشته ها نیز در این کشورها ارائه می شوند و از سطح آموزش و کیفیت بالایی برخوردار بوده و اعتبار بسیار خوبی در جهان نیز دارا هستند، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای اروپای شرقی را حتما در سایت شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مطالعه کرده و این رشته ها در این مناطق را بهتر و کامل تر بشناسید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی

شرایط تحصیل پرستاری در کشورهای اروپای شرقی

قطعا مستحضر هستید که رشته های پزشکی نظیر رشته پرستاری در اکثر کشورهای جهان مانند ایران از متقاضیان زیادی برخوردار بوده و دانشگاه ها نیز از ظرفیت های محدودی برخوردار هستند که پذیرش در آن را رقابتی می کند. اما در رابطه با تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی باید بگوییم که پذیرش در دانشگاه های این کشورها در این رشته از کشورمان و غرب اروپا و آمریکا و استرالیا بسیار در دسترس تر و امکان پذیر تر است.

بسیاری از دانشجویان در کشورمان پشت کنکور برای پذیرش این رشته با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. اما شرایط تحصیل پرستاری در کشورهای اروپای شرقی به نحوی است، که پذیرشی آسان تر، ارزان و بسیار معتبر را پیش روی آنان قرار می دهد. به همین خاطر طی سال های گذشته با استقبال بالایی از سوی دانشجویان ایرانی مواجه شده است.

در این باره باید توجه داشته باشید، که هر کشور در این بخش اروپا دارای شرایط پذیرش و شهریه  و هزینه مختص به خود است. برخی از این کشورها جهت پذیرش آزمون ورودی اخذ می کنند و برخی نیز فقط با بررسی مدارک و سوابق تحصیلی متقاضیان مناسب را بر می گزینند.

اما آن چه مسلم است، اینکه سطح آزمون های ورودی از ایران و کشورهای غرب اروپا ساده تر است و شانس پذیرش بسیار بیش تر می باشد. اما شرطی که در تمامی این مراکز وجود دارد، داشتن مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان است که از تمامی متقاضیان درخواست می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های علوم پزشکی با هزینه های کم و بدون آزمون در کشورهای اروپایی ؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط تحصیل پرستاری در روسیه

کشور روسیه یکی از بهترین و معتبرترین مقاصد جهت تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی شناخته می شود که اکثر مراکز آموزشی آن نیز مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان قرار دارد و این اشتغال پس از کسب مدرک در ایران را نیز برای افراد بسیار ایده آل و در دسترس می نمایند.

شرایط تحصیل پرستاری در روسیه بدین صورت است که اکثر دانشگاه این رشته را در دوره کارشناسی ارائه می دهند و این نیاز به داشتن تخصص و یا تجربه در این زمینه را کمرنگ می کند. تحصیل در این رشته در دانشگاه های روسیه 4 سال زمان نیاز دارد و به زبان های انگلیسی و روسی در دسترس می باشد.

ارائه مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان از الزامات پذیرش در این رشته است. کارشناسی پرستاری در روسیه فقط به زبان روسی ارائه می‌شود، بنابراین افراد باید مدرک زبان روسی برای پذیرش ارائه دهند یا در دوره پادفک روسیه پیش از دوره تحصیلی خود شرکت کنند.

در غیر این صورت یک دانشجوی بین المللی نمی تواند این دوره را پشت سر بگذارد و فارغ التحصیل شود. برای تحصیل در رشته پرستاری در روسیه نیاز به شرکت در آزمون ورودی خاصی نیست که این مزیت بسیار بزرگی است. ضمنا مقاطع تکمیلی این رشته به زبان انگلیسی در در اختیار دانشجویان قرار داده می شود.

شرایط تحصیل پرستاری در بلاروس

بلاروس یکی دیگر از مقاصد کمتر شناخته شده اما مناسب جهت تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی است که فرصت تحصیل برای دانشجویان بین المللی را فراهم آورده است. شرایط تحصیل پرستاری در بلاروس در دوره های کاردانی پرستاری و کارشناسی پرستاری مهیا است که تحصیل در هریک از این دوره ها به ترتیب 2 سال و 4 سال به طول خواهد انجامید.

دوره کاردانی سریع تر شما را به مدرک می رساند، اما قطعا فرصت های شغلی و درآمد کمتری پیش روی شما خواهد بود. باید بدانید که برای ورود به دانشگاه های بلاروس برای تحصیل این رشته باید دوره های پادفک این کشور را نیز پشت سر بگذارید که مدت آن 10 ماه و دو ترم بوده و هزینه آن به زبان روسی 2 هزار دلار و به زبان انگلیسی 3 هزار دلار است.

دانشگاه های بلاروس نیز جهت پذیرش در رشته پرستاری آزمونی برگزار نمی کنند و ملاک آن ها سوابق و مدارک تحصیلی متقاضیان می باشد، که این نیز یکی دیگر از مزیت های بسیار خوب تحصیل در این کشور می باشد. زبان تحصیل در اکثر دانشگاه ها روسی می باشد اما برخی از مراکز این رشته را به صورت محدود به انگلیسی ارائه می دهند.

شرایط تحصیل پرستاری در بلاروس

شرایط تحصیل پرستاری در جمهوری چک

یکی از مقاصد بسیار مناسب برای تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی که می تواند تجربه متفاوت و بسیار خوشایندی از خارج از کشور را در خاطره شما حکاکی کند، کشور جمهوری چک است. دانشگاه های این کشور بسیار معتبر و سیستم آموزشی آن با کیفیت می باشد.

جهت کسب شرایط تحصیل پرستاری در جمهوری چک بهتر است که دوره های پیش پرستاری یا همان پریمدیکال رشته پرستاری را در این کشور بگذرانید که در دوره معمولی 9 ماهه و دوره فشرده 6 ماهه به دانشجویان ارائه می شود. این دوره می تواند از فشار اولیه شروع به تحصیل در خارج از کشور بسیار بکاهد.

تحصیل این رشته در دوره کارشناسی 3 سال و دوره کارشناسی ارشد 2 سال به طول می انجامد و اکثر مراکز این رشته را به زبان چکی ارائه می دهند. باید بگوییم متقاضیان باید مدارک زبانی معتبری را به دانشگاه مد نظر خود ارائه دهند، اما خوشبختانه پذیرش در این رشته نیازی به آزمون ورودی ندارد و طبق رزومه و سوابق تحصیلی می باشد.

جای نگرانی نیست زیرا دوره های زبان چکی توسط چندین دانشگاه دولتی در جمهوری چک برگزار می شود که متقاضیان را آماده تحصیل به این زبان می کند. البته مقاطع تکمیلی به زبان انگلیسی و چکی ارائه می شوند و برای زبان انگلیسی مدارک تافل و آیلتس مورد تایید دانشگاه ها هستند.

تحصیل پرستاری در برخی از کشورهای اروپای شرقی را مرور کنید.

شرایط تحصیل پرستاری در صربستان

از دیگر مقاصد مناسب و ناشناخته جهت تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی می توان از کشور صربستان نام برد که مدارک دانشگاهی معتبری ارائه می کند و هر ساله رشدب سیار خوبی را در سیستم آموزشی و امکانات آموزشی کسب می نماید. شرایط تحصیل پرستاری در صربستان چند سالی است که برای دانشجویان خارجی نیز فراهم شده است.

جالب است بدانید که این رشته در صربستان به زبان انگلیسی ارائه می شود و دوره کارشناسی آن 4 سال و دوره کارشناسی ارشد 2 سال زمان نیاز دارد. اولین شرط جهت ورود به کارشناسی پرستاری صربستان داشتن مدرک دیپلم می باشد که باید در این کشور معدل سازی شود.

اما بر خلاف کشورهای قبلی در این کشور باید در آزمون ورودی شرکت کرد که نیاز به ارائه مدرک آیلتس دارد، چون آموزش و آزمون هر دو به زبان انگلیسی هستند. ضمنا برخی از دانشگاه ها پس از قبولی دانشجویان در رشته پرستاری مجددا دانش زبان انگلیسی متقاضی را بررسی می کنند تا در صورت نیاز واحدهای زبان در ترم های ابتدایی در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

البته متقاضیان می توانند در دوره های زبانی در این کشور نیز شرکت کرده و مدرک لازمه را به دست آورند. ضمن اینکه اگر مدرک دیپلم شما قابل معادل سازی لازم در سیستم آموزشی صربستان نباشد، باید دوره پیش پرستاری را برای آموزش دروس پایه اصلی این رشته پشت سر بگذارید که این بستگی به شرایط متقاضیان متفاوت است.

هزینه تحصیل پرستاری در کشورهای اروپای شرقی

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از مزیت های بسیار بزرگ و مورد توجه در تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی ، مناسب بودن شهریه های تحصیل در دانشگاه های این کشورها می باشد. ضمن اینکه باید بگوییم هزینه اقامت و زندگی نیز در این کشورها در مقایسه با دیگر بخش غربی اروپا بسیار مقرون به صرفه و ارزان تر است.

البته بازهم با توجه به اینکه دانشگاه های دولتی یا خصوصی را مد نظر قرار دهید، می تواند تفاوت زیادی در شهریه تحصیل در هریک از این کشورها به وجود آید که در این صورت هم باز از غرب اروپا مناسب تر است. اما به طور کل دانشگاه های دولتی شهریه ارزان تری از دانشگاه های خصوصی اخذ می کنند. در ادامه متوسط هزینه تحصیل پرستاری در کشورهای اروپای شرقی و شهریه تحصیلی آن ها را مشاهده می نمایید:

کشور شهریه سالانه پرستاری
روسیه 2500 تا 4500 دلار
بلاروس 1500 تا 2500 دلار
جمهوری چک 7 هزار تا 12 هزار یورو
صربستان 1500 تا 3 هزار یورو
رومانی 2 هزار تا 5 هزار یورو
بلغارستان 3 هزار تا 5 هزار یورو

بهترین دانشگاه های اروپای شرقی برای تحصیل پرستاری

یکی از ابهاماتی که درباره تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی پیش روی متقاضیان این امر قرار می گیرد، انتخاب ایده آل ترین و بهترین دانشگاه های اروپای شرقی برای تحصیل پرستاری می باشد. چون دانشگاه های این بخش از اروپا از شهریت کم تری برخوردار هستند و در مقایسه با کشورهای غرب اروپا نظیر آلمان، فرانس، انگلستان، ایتالیا و غیره بسیار کمتر معرف دانشجویان کشورمان هستند.

اما جالب اینکه این مراکز از قدمت بسیاری برخوردار هستند و حتی برخی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا و جهان نیز در این بخش از قاره واقع شده اند، اما بازهم شهریت آن ها کمتر است. شاید یکی از دلایل عمده آن کمرگ بودن این کشورها در سطح رسانه های جهان باشد.

اما آنچه مهم است، تحصیل در دانشگاه های شرق اروپا بسیار معتبر است و می تواند در تمام دنیا مورد قبول واقع شود. پس از بابت اعتبار به هیچ عنوان نگران نباشید چون مدارک اعطایی آن ها بسیار معتبر هستند. توصیه می کنیم با مشورت با تیم هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی، تمامی مرکز را مورد بررسی قرار دهید و باتوجه به شرایطتان مناسب ترین ار برگزینید.

کشورنام دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه ملی لومونسف مسکو - روسیه 163
دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای – روسیه 500 – 401
دانشگاه ایالتی سومی – اوکراین 500 – 401
دانشگاه چارلز – جمهوری چک 1500 تا 3 600 - 501
دانشگاه بلگراد – صربستان 1000 - 801
دانشگاه ایولیو هاتیگانو – رومانی 1000 – 801
دانشگاه ماساریک – جمهوری چک 1000 – 801
دانشگاه لیوبلیانا - اسلوونی 1000 – 801
دانشگاه صوفیا – بلغارستان 1500 – 1201

بازار کار و اشتغال به کار پرستاران در اروپای شرقی

شاید بتوان مهم ترین مورد در رابطه با تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی که مربوط به پس از اتمام تحصیلات می شود را بازار کار و درآمد در خارج از کشور دانست که این موضوع نیز باید مورد بررسی دقیقی واقع شود. طبق معمول دیگر موارد، این بخش نیز در شرق اروپا چندان معرف هموطنانمان نیست و باید توسط متخصصین این امر بررسی گردد.

اما آن چه باید بدانید این که بازار کار و اشتغال به کار پرستاران در اروپای شرقی در اکثر کشورها یا شاید بتوان گفت تمامی کشورها مناسب است و این کشورها نیاز بالایی به افراد متخصص در این حوزه دارند. البته نه فقط در شرق اروپا بلکه در کل جهان نیاز بالایی به متخصصین مراقبت و پرستاری وجود دارد، که این باعث مش ود شما حتی بتوانید کشورهای غربی را هم برای کار پس از پایان تحصیلاتتان مد نظر قرار دهید.

همچنین اکثر مدارک دانشگاهی این کشورها در اروپا و سایر کشورهای جهان معتبر هستند که این زمینه ادامه تحصیل و یا اشتغال را برای فارغ التحصیلان پزشکی در این کشورها به خصوص در غرب اروپا و کشورهای تراز اول جهان فراهم می سازد. البته میزان درآمد در همین کشورها نیز از رشته پرستاری مناسب است، اما قطعا اگر بتوانید شغلی در دیگر بخش اروپا یا آمریکا برای خود دست و پا کنید، میزان درآمد بیش تر و شاید رفاه و امکانات بالاتری را نیز عاید خود خواهید ساخت.

بازار کار و اشتغال به کار پرستاران در اروپای شرقی

مزایای تحصیل پرستاری در کشورهای اروپای شرقی

تا این جا شرایط و برخی از ویژگی های تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی را شناختیم. اما آن چه نیاز به شناخت کامل دارد، اینکه مزایای تحصیل پرستاری در کشورهای اروپای شرقی به طور کل برای دانشجویان ایرانی و از کشورمان چیست و آیا این اقدام ارزش هزینه کرد و زحمت رسیدن به آن را دارد یا خیر؟!

در ادامه ما چندی از مهم ترین مزیت های تحصیل این رشته در کشورهای شرق اروپا را خواهیم گفت تا شما بهتر بتوانید نتیجه گیری کنید:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی رشته پرستاری
  • اعتبار بالای مدارک دانشگاهی
  • تحصیل ارزان و مقرون به صرفه این رشته
  • بازار کار موجود و فراهم در غرب و شرق اروپا
  • درآمد بالا و مناسب این رشته در این کشورها
  • پذیرش آسان و ساده در مقایسه با ایران و غرب اروپا
  • عدم نیاز به شرکت در آزمون های ورودی در برخی کشورها
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان در برخی از کشورها
  • دسترسی به سیست های آموزشی معتبر و جهانی
  • دسترسی به امکانات و تجهیزات مدرن و کامل جهت تحصیل و آموزش
  • آزمون های ورودی ساده و نه چندان سخت در مقابل کنکور کشورمان
  • مخارج و هزینه های ارزان زندگی در این کشورها

تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار شما هستند تا با تمام علم و تجربه و البته مجوزهای قانونی لازمی که در اختیار دارند شما را به اهداف مهاجرتی تان برسانند.

اگر به تحصیل در رشته های علوم پزشکی علاقه مندید اما به هر دلیلی در ایران موفق به تحصیل نشده اید ما به شما کمک می کنیم تا در اسرع وقت و با کمترین هزینه به هدف هود برسید.

ویدئوی ارائه شده در این بخش تصاویر ویزای کشورهای مختلف است که برای مراجعین ما در موسسه رجبی اخذ شده است. 

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ما تمام تلاشمان را برای تحقق اهداف مهاجرتی شما می کنیم و قطعا پرونده شما را به نتیجه می رسانیم.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی

خیر، بلعکس تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی گزینه های ارزان و مناسبی را پیش روی شما قرار می دهد.

 باتوجه به کشور مقصد زبان تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقیممتفاوت است و می تواند زبان های روسی، چکی و انگلیسی را در بر بگیرد.

بله تمامی کشورها شرق اروپا این رشته را به زبان انگلیسی نیز علاوه بر زبان رسمی خود ارائه می دهند.

این مطلب بستگی به کشور مقصد تحصیلتان خواهد داشت، اما کشورهای مطرحی چون روسیه، بلاروس و جمهوری چک ازمون ورودی ندارند و برخی دیگر کشورها آزمون ورودی اخذ می نمایند.

بله، بسیاری از دانشگاه های واقع شده در کشورهای اروپای شرقی مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم کشورمان هستند.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی شرایط تحصیل رشته پرستاری در اروپای شرقی را به شما ارائه نمودند؛ برای کسب مشاوره های لازم با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز می توانید تماس حاصل نمایید و از اطلاعات و تجربیات آن ها برخوردار شوید ، برای دریافت اطلاعات در خصوص تحصیل رشته های علوم پزشکی مقاله تحصیل پزشکی در خارج از کشور را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه