تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن

تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن را می توان پر درخواست ترین و پر طرفدارترین مقاصد در کل جهان دانست که سالانه اکثریت دانشجویان علاقمند به این حوزه را به خود جذب می کند.

نباید فراموش کرد که کشورهای عضو شینگن برترین دانشگاه های پزشکی جهان را نیز در خود جای داده اند که تعداد آن ها بسیار زیاد می باشد.

در این مقاله تیم کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما عزیزان را با تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن و شرایطی که برای پذیرش در این مراکز نیاز می باشد، آشنا خواهند ساخت. البته توجه داشته باشید که هر کشور قواعد و شرایط مختص خود در پذیرش دانشجویان و صدور ویزا را دارد، اما کشورهای عضو شگن در بسیاری از موارد دارای اشتراکات بسیاری با یکدیگر هستند.

باید توجه داشته باشید که تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن علاوه بر مدارک دانشگاهی معتبر می تواند شما را از مزایای بسیاری برخوردار سازد، به طور مثال شما می توانید از رفاه و آسایشی بالا در حین تحصیل بهره ببرید، پس از تحصیل به بازار کار متنوع و پر درآمدی دست پیدا کنید و بسیاری مزایای دیگر.

فهرست مطالب

علاوه بر این شرایط پذیرش و قبولی در این کشورها راحت تر و ساده تر از کشورمان بوده و مدارک نیز معتبر تر هستند. البته در مقایسه با داخل کشورمان شما باید هزینه بیش تری بپردازید که البته اگر موفق به اخذ بورسیه شوید، این هزینه می تواند کاملا از بین برود.

در همین راستا پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا را نیز بخوانید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن

ساختار و شرایط دوره های پزشکی در کشورهای شینگن

ساختار و شرایط دوره های پزشکی در کشورهای شینگن همگی پیرو معاهده بولونیا می باشد که یکی از برترین و بهترین سیستم های آموزشی در جهان شناخته می شود، به همین خاطر شما از هرکدام از این کشورها مدرک پزشکی خود را دریافت نمایید در دیگر کشورها قطعا مورد پذیرش واقع می شود. اما باید بدانید که کشورهای شینگن سامل 26 کشور هستند که برترین آن ها آلمان، اتریش، بلژیک، دانمارک، فرانسه، مجارستان، ایتالیا، هلند، لهستان، پرتغال، اسپانیا، سوئد و سوئیس هستند.

تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن در هر کشور در وحله اول به زبان رسمی آن کشور تدریس می شود، اما در برخی کشورها علاوه بر زبان رسمی به صورت محدود به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد. به همین خاطر اکثر این کشورها هنگام پذیرش از متقاضیان مدرک زبانی معتبر درخواست می کنند. همچنین اولین شرط مهم برای پذیرش در این رشته داشتن مدرک دیپلم می باشد.

به طور خلاصه برخی شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن در کشورهای مطرح را مشاهده می نمایید:

کشور زبان تحصیل مدت زمان تحصیل هزینه تحصیل
آلمان آلمانی - انگلیسی پزشکی 6 سال دندانپزشکی 6 سال رایگان
ایتالیا ایتالیایی - انگلیسی پزشکی 6 سال دندانپزشکی 6 سال رایگان
اسپانیا اسپانیایی- انگلیسی پزشکی 6 سال دندانپزشکی 5 سال رایگان
مجارستان مجاری- انگلیسی پزشکی 6 سال دندانپزشکی 5 سال ارزان
لهستان انگلیسی پزشکی 6 سال دندانپزشکی 6 سال ارزان
فرانسه فرانسوی- انگلیسی پزشکی 6 سال دندانپزشکی 6 سال رایگان
اتریش انگلیسی پزشکی 6 سال دندانپزشکی 6 سال رایگان

معیار پذیرش پزشکی در کشورهای شینگن

بسیاری از متقاضیانی که درخواست تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن را دارند، با این سوال مواجه می شوند که به طور عمده معیار پذیرش پزشکی در کشورهای شینگن چه می باشد؟! باید بگوییم که در اکثر کشورهای جهان یکی از معیارهای اصلی و تعیین کننده برای پذیرش دانشجویان در رشته های پزشکی آزمون ورودی این رشته است.

اما آزمون تنها عامل پذیرش و تعیین کننده نیست، با اینکه نتیجه نهایی به وسیله آزمون مشخص می شود؛ اما متقاضی باید سایر شرایط و معیارهای مورد نیاز را هم دارا باشد تا همگی این ها در کنار هم مجوز ورود و تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن را برای وی صادر نماید. مهم ترین مدارک و معیارهایی که باید برای این امر مد نظر قرار دهید به شرح زیر هستند:

  • داشتن مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان
  • ریز نمرات و معدل بالای دیپلم
  • هرگونه توصیه نامه از اساتید یا مراکز تحصیلی پیشین
  • پشت سر گذاشتن دوره های پیش پزشکی با موفقیت در هر کشور
  • قبولی و اخذ نمره مورد نیاز در آزمون ورودی
  • مدرک زبان معتبر با حداقل سطح مورد نیاز
  • کسب موفقیت در مصاحبه ورودی دانشگاه ها
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با تحصیل پزشکی در کشورهای خارجی از سد عظیم کنکور ایران بگذرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پیش پزشکی برای تحصیل در کشورهای حوزه شینگن

دانش آموزانی که در خارج از اروپا به خصوص اتحادیه اروپا تحصیل کرده و مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند، اگر متقاضی تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن می باشند، در اکثر این کشورها باید در دوره های پیش پزشکی قبل از ورود به دانشگاه شرکت کرده و آمادگی های لازم را کسب نمایند. با توجه به شرایط متقاضیان و شرایط تحصیلی هر کشور این دوره ها می تواند از 1 تا 2 سال به طول بیانجامد.

شرکت در این دوره ها به این خاطر الزامی است، که اول چون سیستم آموزشی کشورهای خارج از اروپا متفاوت است، دیپلم دانش آموزان موردتایید نیست و این دوره ها دانشجویان را با سیستم آموزشی این کشور آشنا می سازد. دوم اینکه در این دوره ها دانش آموزان دروس پایه و اصلی مودر نیاز برای تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن و همچنین شرکت در آزمون ورودی را فرا می گیرند و با آمادگی کامل برای تحصیل و شرکت در آزمون ورودی آماده می شوند.

ضمنا در این دوره ها آموزش زبان خارجه نیز باتوجه به نوع زبان مورد درخواست دانشجویان آموزش داده می شود و زبان آنان نیز بسیار بهتر و کامل تر خواهد شد. البته توجه داشته باشید که شرکت در این دوره ها با پرداخت شهریه همراه است که در هر کشور مبلغی متفاوت دارد.

دوره های پیش پزشکی برای تحصیل در کشورهای حوزه شینگن

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی در کشورهای شینگن

باید توجه داشته باشید که متقاضیان تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن برای دستیابی به این هدف باید دو مرحله متفاوت را پشت سر بگذارند، مرحله اول پذیرش و ثبت نام در دانشگاه بوده و مرحله دوم اخذ ویزای و مجوز حضور و تحصیل در کشور مقصد. به همین خاطر ما علاوه بر مدارکی که برای پذیرش دانشگاه ارائه می نمایید باید مدارک لازم برای ویزای تحصیلی در کشورهای شینگن را نیز تهیه و به سفارت این کشورها ارائه کنید.

بسیاری از مدارک به طور مشترک برای اکثر کشورها مورد نیاز می باشد که در ادامه آن ها را خواهیم شناخت. اما هر کشور ممکن است طبق قوانین خود و یا شرایط متقاضی مدارکی مازاد بر این مدارک را از افراد درخواست نماید که باید قطعا از آن ها مطلع شوید. 

همچنین کشورهای مختلف برای صدور ویزادارای شرایط و قوانین مختلفی هستند، مثلا سطح زبان خاص، شرایط سنی مشخص، پیک تحصیلی معلوم و غیره که این باید در هر کشور جداگانه استعلام شود.

اما مدارکی که قطعا باید تمامی متقاضیان تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن به سفارت ها ارائه نمایند به شرح زیر است:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات با ترجمه
  • مدرک زبان معتبر
  • نامه پذیرش یا قبولی از سوی دانشگاه
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • ارائه تمکن مالی لازم
  • ارائه عدم سوء پیشینه
  • ارائه بیمه دانشجویی تهیه شده
  • ارائه بیمه مشافرتی تهیه شده
  • گواهی پرداخت هزینه های ویزا
  • ارائه بلیت هواپیما
  • ارائه سند یا مدرکی دال بر محل اسکان در مقصد
آزمون ورودی رشته پزشکی در کشورهای شینگن

آزمون ورودی رشته پزشکی در کشورهای شینگن

همانطور که تا اینجای مقاله متوجه شدید برای ورود و تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن مراکز آموزشی این کشورها آزمون ورودی برای جذب متقاضیان واجد شرایط و برتر برگزار می کنند که قطعا با یکدیگر متفاوت بوده و هرکدام اصول و مبنای خود برای برگزاری این آزمون ها دارند.

اما نکته بسیار مهمی که درباره آزمون ورودی رشته پزشکی در کشورهای شینگن وجود دارد، اینکه آزمون اصلی ترین معیار پذیرش می باشد و چنان چه شما در آن پذیرفته نشوید به هیچ عنوان امکان دسترسی به این هدف وجود ندارد. با اینکه سایر شرایط و پارامترهای لازم می توانند تا حدی انعطاف پذیر باشند.

پس در حتما در دوره های پیش پزشکی در کشور مقصد شرکت نمایید تا با منابع و چگونگی برگزاری آزمون و همچنین دروس لازم آن آشنا شوید. اما لازم به ذکر است که اکثر آزمون های پزشکی از دروس زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک و زبان خارجه هستند و منابع آن ها دروس پایه دوره دبیرستان هستند.

همچنین برخی از کشورها دارای آزمون یکسان یا کلی برای پذیرش رشته پزشکی هستند مانند آلمان، فرانسه و غیره و برخی اینطور نبوده و هر دانشگاه آزمون مختص خود را برگزار می کند، مانند: ایتالیا، لهستان، مجارستان و غیره که اطلاع از این مطلب نیز بسیار مهم و الزامی می باشد.

تیم مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تمامی ایام هفته و در دفاتر تهران و شیراز آماده ارائه مشاوره رایگان و بهترین راهنمایی ها به شما عزیزان می باشند.

با شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برخی کشورهای اروپایی آشنا شوید.

برترین دانشگاه های پزشکی در کشورهای شینگن

همانطور که گفتیم کشورهای عضو شینگن تعداد دانشگاه های بزرگ و مطرحی در رشته های پزشکی را در خود جای داده اند، با این که تمامی مراکز و دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی در این کشورها از اعتبار بالا و قابل توجهی برخوردار هستند و تحصیل در هریک از آن ها می تواند آینده ای بسیار خوب و روشن را برای شما رقم بزند.

اما قطعا تحصیل در برترین دانشگاه های پزشکی در کشورهای شینگن می تواند آینده شغلی و مالی شما را به نحو مستحکم تر و بسیار درخشان تری درآورده و فرصت های پیش روی شما را بسیار بیش تر نماید. به همین خاطر همواره متقاضیان در تلاش هستند تا به برترین و معتبرترین گزینه ممکن دسترسی پیدا کنند.

پیش از مشاهده دانشگاه های برتر جهت تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن باید توجه داشته باشید که کشور انگلستان عضو پیمان شینگن نمی باشد و این دانشگاه های بسیار مطرح و بزرگی را از این لیست حذف می کند که در سایر مقالات سایت موسسه رجبی می توانید اطلاعات لازم درباره آن ها را کسب نمایید. اما برترین دانشگاه های پزشکی در کشورهای شینگن به شرح زیر هستند:

دانشگاه رتبه جهانی در QS
دانشگاه کارولینسکا سوئد 10
دانشگاه کپنهاگن دانمارک 27
دانشگاه کاتولیک لون بلژیک 31
دانشگاه هایدلبرگ آلمان 39
دانشگاه سوربون فرانسه 43
دانشگاه آمستردام هلند 44
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز مونیخ آلمان 47
دانشگاه واخنینگن هلند 53
دانشگاه اوترخت 54
دانشگاه بارسلونا 57
دانشگاه هلسینکی فنلاند 84
دانشگاه بولونیا ایتالیا 96
دانشگاه پادوا ایتالیا 129

هزینه تحصیل پزشکی در کشورهای شینگن

یکی دیگر از تفاوت های میان کشورهای حوزه شینگن برای تحصیل رشته پزشکی که از تاثیر بسیاری زیادی نیز در انتخاب مقصد دارد، هزینه های زندگی و تحصیل در این کشورها می باشد. البته اگر فردی قادر به اخذ کمک هزینه تحصیل و یا بورسیه شود که بتواند بخش عمده یا حتی تمام هزینه های تحصیل وی را پوشش دهد، این موضوع اهمیت کمتری پیدا خواهد کرد، وگرنه اهمیت آن بسیار است.

همانطور که در بالا اشاره ای کردیم برخی از این کشورها دارای شهریه های دانشگاهی گرانی هستند مانند بلژیک و دانمارک در مقابل برخی دارای شهریه های ارزان و حتی رایگان هستند مانند آلمان، ایتالیا و اسپانیا، لهستان، مجارستان و غیره. البته این به معنای هیچ هزینه ای نیست، بلکه دانشجویان باید مقدار اندکی را سالانه بابت هزینه های ثبت نام بپردازند، کمتر از هزار یورو.

البته مبحث هزینه ها فقط معطوف به شهریه نیست و باید هزینه های اقامت و زندگی را نیز مد نظر قرار دهیم که این موضوع با شهریه ها دانشگاهی رابطه مستقیم دارد. در ادامه هزینه تحصیل پزشکی در کشورهای شینگن را به طور کلی به شما ارائه خواهیم کرد. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق به مقالات پزشکی هر کشور در سایت ما مراجعه کرده و یا با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید.

کشور شهریه سالانه تحصیل پزشکی
آلمان دولتی: رایگان ( 200 تا 600 یورو) خصوصی: 10 هزار یورو
ایتالیا دولتی: 156 تا 4 هزار یورو خصوصی: 15 هزار تا 35 هزار یورو
فرانسه دولتی: رایگان خصوصی: 35 هزار یورو
مجارستان دولتی: حداکثر 13 هزار یورو خصوصی: 20 هزار یورو
اسپانیا دولتی: رایگان (500 تا 1500 یورو) خصوصی: 25 هزار یورو
لهستان دولتی: 7 هزار تا 14 هزار یورو خصوصی: حداکثر 17 هزار یورو
اتریش دولتی: رایگان ( کمتر از هزار یورو) خصوصی: 20 هزار تا 30 هزار یورو

شاید در این جا تعجب برانگیز باشد که کشورهای لهستان و مجارستان شهریه بالاتری نسبت به کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه، اتریش و اسپانیا دارند و آن ها آموزش رایگان ارائه می دهند. باید توجه کنید که پذیرش و قبولی در دانشگاه های لهستان و مجارستان بسیار ساده تر از این کشورها می باشد و در کشورهای نظیر آلمان، فرانسه و غیره پذیرش بسیار سخت تر است.

به همین خاطر معمولا لهستان و مجارستان با چنین هزینه ای و تحصیل ساده و در دسترس بسیار مناسب و مقرون به صرفه در میان تمام کشورها جهت تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن هستند.

با برخی از محبوب ترین کشورهای حوزه شینگن برای تحصیل رشته های پزشکی آشنا شوید.

مزایای تحصیل پزشکی در کشورهای شینگن

تا به این بخش از مقاله تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن بسیاری از شرایط و ویژگی های تحصیل در دانشگاه های این کشور را شناختیم. اما شاید بهتر باشد که به صورتی خلاصه و به طور کلی نیز به شما بگوییم که مزایای تحصیل پزشکی در کشورهای شینگن برای دانشجویان خارجی می باشد. در ادامه مهم ترین و برترین این مزایا را مشاهده خواهید نمود:

  • دریافت مدرک پزشکی معتبر در سراسر دنیا
  • گزینه های بسیار زیاد و متفاوت در دسترس
  • وجود رقابت کمتر برای پذیرش در رشته پزشکی نسبت به کشورمان
  • وجود تعداد نامحدودی از برنامه های پزشکی در اروپا
  • شرایط پذیرش و ساده در برخی کشورهای حوزه شینگن
  • امکان تحصیل رایگان و به طور کلی شهریه و هزینه های مقرون به صرفه
  • ارتباط با دانشجویان و اساتید بین المللی
  • دسترسی به مدرن ترین امکانات و تکنولوژی های آموزشی
  • امکان زندگی و اقامت در شهرهای مدرن و پیشرفته اروپایی
  • دسترسی به امکانات مدرن و ارزان عمومی در اروپا
  • دسترسی به سایر کشورهای حوزه شینگن به طور نامحدود
  • سادگیر زبان خارجی به صورت کامل حرفه ای و مناسب
  • وجود فرصت های کاری بسیار زیاد
  • مشاغل مناسب با درآمد های بالا و کافی
  • دستیابی به جایگاه اجتماعی بسیار بالا و محترمانه
نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف

در راستای مهاجرت تحصیلی ، ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی موفقیت های بسیار ارزنده ای کسب کرده ایم که نتیجه تمام این موفقیت ها هموار تر شدن مسیر مهاجرت تحصیلی برای شماست.

در ویدئو ارائه شده پذیرش کشورهای مختلف را مشاهده می کنید که به دلیل محدودیت زمان این ویدئو به صورت انتخابی ارائه شده و تنها مربوط به بازه زمانی کوتاهی است. 

شما می توانید به بخش ما تا حالا چیکار کردیم از منو های بالای همین صفحه بروید و صحبت های مراجعین ما را نیز بشنوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با هر معدلی بدون آزمون و حتی رایگان پزشکی بخوانید ؛ مشاوره اولیه در موسسه رجبی رایگان است!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن

در حال حاضر کشورهای عضو پیمان شنگن 26 کشور می باشند که انگلستان تا چند سال پیش عضو آن ها بود که جدا شده است.

بله، تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن می تواند رایگان باشد، اما نه در تمامی آن ها، کشورهایی نظیر آلمان، اسپانیا، ایتالیا، اتریش، فرانسه انی رشته را در دانشگاه های دولتی خود رایگان ارائه می نمایند.

باید بگوییم این به کشور، دانشگاه و شرایط دانشجو بستگی دارد، اما اکثر دانشجویان خارج از اروپا برای تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن باید مدرک زبان مورد درخواست دانشگاه را ارائه کنند.

 بله، برای رسیدن به تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن باید در آزمون ورودی شرکت کرد که هر کشور آزمون های متفاوت و جداگانه خود را دارد.

 باید بگوییم تحصیل پزشکی در کشور آلمان در دانشگاه های دولتی رایگان است سالانه حداکثر مبلغی نزدیک به 600 یورو باید بابت هزینه  ثبت نام پرداخت. اما شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آن 10 هزار یورو در سال است.

در این مقاله شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن را برایتان شرح دادیم، اگر نیاز به کسب راهنمایی در رابطه با مهاجرت به هریک از این کشورها دارید، با مشاورین شرکت حقوقی مهاجرتی رجبی در دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید ، توصیه می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای اروپای شرقی را نیز مرور کنید تا با هزینه های مقرون به صرفه برخی از دانشگاه های این کشور ها هم آشنا شوید.

با برخی از کلاینت ها ما که برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی اقدام کرده و موفق به اخذ پذیرش شده اند آشنا شوید.

پخش ویدیو
تحصیل پزشکی در کشورهای حوزه شینگن
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (20 امتیاز)
منو
خانه