تحصیل رشته داروسازی در نیوزلند

تحصیل رشته داروسازی در نیوزلند یکی از بهترین و پر متقاضی ترین روش های مهاجرت بوده که به وسیله آن می توان به یک مدرک معتبر در جهان دست یافت. برای دست یابی به آن سالانه داوطلبان زیادی در حال رقابت هستند و به همین دلیل سیستم آموزشی این کشور شرایط و قوانین خاصی را برای پذیرش هر دانشجو قرار داده که فقط در صورت دارا بودن آن می توان برای تحصیل داروسازی در نیوزلند اقدام کرد.

در ادامه این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه مهاجرتی رجبی 40451) همراه شده تا با تمامی جزئیات این راه آشنا شوید. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در نیوزلند را برای اطلاع از موارد کامل تر مطالعه نمایید. 

معیارهای ورود به این رشته در هر سال ممکن است که تغییر کند و متقاضیان نمی توانند پس از اتمام دبیرستان ود به صورت مسقیم وارد دانشگاه شوند.

تمرکز تحصیل داروسازی در نیوزلند بر شیمی دارویی بوده و شامل زیر شاخه های دیگری مانند داروسازی اجتماعی، بیمارستانیف صنعتی و غیره نیز هستند تا فرد در صورت علاقه به ادامه تحصیلات خود یکی از آن ها برگزیده و به تحصیل خود بپردازند. مدرک ارائه شده توسط دانشگاه های این کشور به قدری معتبر بوده که شغل و آینده کاری فرد نیز با داشتن آن ها تضمین خواهد شد. 

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در نیوزلند

دوره های کالج داروسازی نیوزلند

دانشگاه های نیوزلند برای این که از صلاحیت افراد در پذیرش در رشته داروسازی اطمینان داشته باشند دوره های آمادگی قبل از دانشگاه را برای افراد متقاضی برگزار می کنند که به آن سال اول علوم بهداشتی (HSFY) یا لیسانس علوم بهداشتی (BHSc) گفته شده و بر دروس علم بهداشتی مانند بیوشیمی، فیزیک بیولوژی، زیست شناسی مولکولی و سیستم های بدن انسان تمرکز دارد.

دوره های کالج داروسازی نیوزلند توسط دانشگاه هایی که دارای دوره های تحصیلی این رشته هستند ارائه شده و دانشجویان بین المللی باید در این دوره حداقل نمره متوسط B- را دریافت کنند تا بتوانند برای ورود به رشته داروسازی داوطلب شوند. از بین این افراد تعداد 10 الی 15 دانشجوی بین المللی که بتوانند عملکرد بالایی را در این دوره از خود نشان دهند مستقیما پذیرفته می شوند و دیگر نیازی به طی کردن مراحل بیشتر نیست.

انتخاب افرادی که بتوانند برای تحصیل رشته داروسازی در نیوزلند اقدام نمایند بر اساس نمره علمی آن ها خواهد بود و برخی از دانشگاه هایی که دارای مدرک تحصیلی معتبرتر هستند نمره بالاتری را از داوطلبان خود درخواست می نمایند. دوره های سال اول علوم بهداشتی شامل طی کردن مقالات متعدد بوده که باید حداقل نمره متوسط 65% را در آن ها کسب کرد. در صورتی که برخی از دانشجویان به دنبال طی کردن دوره های بیشتر این برنامه ها باشند دانشگاه به آن ها پیشنهاداتی را ارائه می دهد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های علوم پزشکی با مقرون به صرفه ترین قیمت ها ؛ مشاوره به روز دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته داروسازی نیوزلند

فقط پذیرش در دروه های علوم بهداشتی برای پذیرش در دانشگاه های نییوزلند کافی نبوده و باید آزمون ورودی رشته داروسازی نیوزلند را برای پذیرش در رشته داروسازی طی نمایید. آزمون ورودی در نیوزلند با سایر کشورها بسیار تفاوت داشته و به صورت کتبی برگزار نمی شود، بلکه به صورت مصاحبه کوتاه عمومی MMI انجام می شود.

آزمون ورودی رشته داروسازی نیوزلند

متقاضیانی که در فهرست نهایی داوطلبان قرار می گیرند باید این مصاحبه را پشت سر بگذارند. این آزمون به این شکل است که دارای 8 دوره مصاحبه کوتاه چندگانه بوده که هر کدام از آن ها حدود 8 دقیقه زمان می برد و هر کدام از دوره ها دارای مصاحبه کننده مجزا بوده که باید به ترتیب آن ها را طی کرد. هر دوره به این صورت است که 2 دقیقه زمان به متقاضی برای مطالعه و تفکر درمورد سوال مطرح شده داده شده و سپس 6 دقیقه باقی مانده صرف بحث و گفت و گو درمورد آن می شود.

این مصاحبه به صورت آنلاین و در ماه های آگوست تا سپتامبر انجام شده و افرادی که بتوانند درآن نمره قبولی را دریافت کنند می توانند به تحصیل رشته داروسازی در نیوزلند بپردازند. این آزمون برای سنجیدن موارد زیر برگزار می شود:

  • تسلط به زبان انگلیسی
  • مهارت های ارتباطی خوب
  • تاب آوری و سازگاری در پاسخ به چالش ها
  • تعهد به خود اندیشی
  • توانایی رهبری و مشارکت در گروه ها
  • آگاهی از ماهیت حرفه سلامت و درمان
  • تعهد به مطالعه و تمرین مراقبت های بهداشتی

چنانچه قصدتان تحصیل در دانشگاه های نیوزلند است حتما مقالات زیر را نیز مطالعه و مرور کنید.

شرایط داروسازی در نیوزلند

دوره تحصیل رشته داروسازی در نیوزلند برای دریافت مدرک کارشناسی به مدت 4 سال بوده که به زبان انگلیسی برگزار می شوند. شرایط داروسازی در نیوزلند به صورتی بوده که هر سال بر علم های مختلفی تمرکز دارند. دوره های تحصیل رشته داروسازی در نیوزلند به شرح زیر است:

  • سال اول: علوم زیستی، سلامت جمعیت به اضافه دوره های اضافه شده و دوره آمادگی برای سال بعد.
  • سال دوم:سه دوره با تمرکز بر علم و عمل دارویی به همراه آزمون های زبان انگلیسی.
  • سال سوم: شامل دو دوره اصلی در مورد درمان دارویی برای بیماری های مختلف.
  • سال چهارم: تکمیل پایان نامه و دو دوره اصلی دیگر.

وجود مجموعه ای از محل های تمرینی ، دانشجویان را قادر می سازد تا تحت هدایت استادان خود تجربه های مناسب را در زمین های بالینی کسب کنند. امکانات هر دانشگاه در جهان با دیگری متفاوت بوده که کشور نیوزلند دارای یکی از بهترین خدمات آموزشی به دانشجویانش است.

پس از فارغ التحصیلی ، فرد باید یک برنامه آموزشی طولانی مدت برای پیش ثبت نام توسط انجمن داروسازی نیوزلند که تحت نظارت یک داروساز متخصص اداره می شود شرکت کرده تا سپس بتواند به شغل داروسازی مشغول شود. در صورتی که علاقه به تحصیل در سایر رشته های بهداشتی و درمانی را دارید مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند را از دست ندهید.

مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در نیوزلند

مهم ترین بخش برای دریافت پذیرش برای تحصیل رشته داروسازی در نیوزلند ارائه مدارک است، زیرا تمام ویژگی های شخصی و تحصیلی در آن ها ذکر شده و مسئولان در بررسی آن ها حساسیت و دقت بسیاری دارند. حتی کوچکترین اشتباهات در آن می تواند باعث رد شدن درخواست شما شده و مجبور شوید تمامی مراحل را دوباره از نو تکرار کنید.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در این رشته در هر دانشگاه متفاوت بوده و برخی از آن ها ممکن است که مدارک اضاف تری را درخواست نمایند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از هرگونه خطاهای احتمالی از کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی که در این زمینه دارای تجربه فراوانی هستند کمک گرفته و اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که مدارک ارسال شده برای دانشگاه ها و سفارت این کشور باید به صورت ترجمه شده به زبان رسمی آن کشور باشد تا مورد تایید قرار بگیرد. لیست زیر شامل برخی از مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی نیوزلند می باشد:

نام مدرک توضیحات
فرم درخواست تکمیل شده فرم ورودی که باید آن را در سایت دانشگاه پر کنید.
گواهی تحصیلی شامل ریز نمرات مقاطع تحصیلی
مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 و تافل با نمره 80
بیانیه هدف انگیزه نامه ای که باید با دقت بسیار تهیه شود.
توصیه نامه در صورت وجود و یا برای تحصیل در مقطع دکترا
رزومه مطمئن شوید که آن کامله به روز تهیه کرده اید.

شهریه های داروسازی در نیوزلند

از مهم ترین مواردی که بر تصمیم گیری دانشجویان تاثیر مستقیم دارد می توان به مقدار هزینه های لازم برای تحصیل داروسازی در نیوزلند اشاره کرد، به خصوص با شرایط حال حاضر همه افراد به دنبال مکانی هستند که کمترین هزینه های تحصیلی را داشته باشد. بزرگترین بخش خرج های تحصیلی، مقدار شهریه دانشگاه ها است که به طور سالانه ممکن است مبلغ زیادی بشود.

خوشبختانه مقدار شهریه های داروسازی در نیوزلند نسبت به سای دانشگاه های برتر و معتبر در جهان ارزانتر بوده و حتی با دریافت بورسیه های ارائه شده و یا اشتغال به کار به راحتی می توان بخش بزرگی از هزینه های پی رو را پوشش داده و یا از راه هایی که برای کاهش آنها قرار داده شده است استفاده کرد.

البته هزینه های پیش رو فقط شامل شهریه دانشگاه نبوده و هزینه های دیگر تحصیلی مانند خرید کتاب و جزوه، کلاس های اضافی، وسایل مورد استفاده، رفت و آمد و غیره نیز بخشی از هزینه های تحصیلی به شمار می روند. جدول زیر شامل مقدار هزینه های شهریه در دوره های مختلف می باشد:

نام دوره مقدار شهریه سالانه
لیسانس داروسازی در دانشگاه اوکلند 30.000 دلار
دکترای فلسفه در داروسازی در دانشگاه اوکلند 4.570 دلار
دکترای داروسازی در دانشگاه اوکلند 30.312 دلار
کارشناسی ارشد داروسازی بالینی در دانشگاه اوکلند 39.900 دلار
کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه اوتاگو 14.100 دلار
لیسانس داروسازی در دانشگاه اوتاگو 23.600 دلار
کارشناسی ارشد فارماکولوژی در دانشگاه اوتاگو 27.980 دلار
دکترای فلسفه داروسازی در دانشگاه اوتاگو 6.397 دلار

مزایای تحصیل رشته داروسازی نیوزلند

همان طور که اشاره کردیم، تحصیل رشته داروسازی در نیوزلند یکی از بهترین راه های مهاجرت و تحصیل بوده و دست یابی به آن مزایا بسیاری را به دنبال دارد. اکنون این سوال برای افراد ایجاد می شود که این مزایا شامل چه مواردی بوده و چرا نسبت به سایر کشورهای اروپا گزینه بهتری است؟

این مزایا فقط شامل دوران تحصیل نبوده بلکه شامل دوران پس از تحصیل و دریافت مدرک نیز می باشد، زیرا با داشتن این مدرک های معتبر می توان به موقعیت های شغلی بسیار مناسب به همراه سطح زندگی بالا نیز دست یافت. در صورتی که به کار در این کشور به عنوان یک روش مهاجرتی فکر می کنید مقاله کار در نیوزلند را از دست ندهید.

لیست زیر شامل برخی از مزایای تحصیل رشته داروسازی نیوزلند می باشد:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • دریافت مدرک معتبر در سراسر جهان
  • تحصیل با قیمتی به صرفه
  • بازار کار مناسب بعد از اتمام تحصیل
  • ارائه امکانات با کیفیت و خدمات بالا
  • آزمون ورودی مناسب

البته در کنار مزایا معایبی نیز وجود دارد که تعداد آن ها از موارد مثبت بسیار کمتر بوده اما آشنایی با آن ها بسیار ضروری است. این معایب عبارت اند از:

  • رفت و آمد مشکل به علت فاصله زیاد نیوزلند از سایر کشورها
  • اعتبار کمتر از دانشگاه های گرانتر
  • با وجود ارزانتر بودن خود، همچنان ممکن است که هزینه ها برای برخی از افراد گران باشد.
اقامت بعد از تحصیل داروسازی در نیوزلند​

اقامت بعد از تحصیل داروسازی در نیوزلند

معمولا افرادی که به دنبال مهاجرت از طریق تحصیل رشته داروسازی در نیوزلند هستند این هدف را دارند تا پس از اتمام تحصیل خود نیز در این کشور مانده و اقامت دائم را برای خود دریافت کنند. خبر خوب این است که این راه کاملا ممکن بوده و  فقط نیاز به انجام چند شرط تعیین شده می باشد که بسیار ساده هستند، به همین دلیل است که تعداد مهاجران به این کشور در حال افزایش است.

اقامت فارغ التحصیلان داروسازی بعد از تحصیل فقط در صورتی ممکن بوده که بتوانند شغلی مناسب را یافته و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری که به 1 تا 3 سال و با قابلیت تمدید تغییر دهند. پس از 2 سال اقامت و پرداخت مالیات در کشور می توانید برای دریافت اقامت دائم درخواست دهید، پس از 5 سال اقامت دائم برای دریافت پاسپورت و تابعیت نیوزلند درخواست داده و آن را برای خود اخذ کنید.

بدون شک مقایسه می تواند دید شما را برای یک انتخاب وسیع تر کند ، مقالات زیر را با هدف مقایسه بخوانید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در نیوزلند

دوره های تعیین شده برای دریافت این مدرک 4 سال می باشند.

 بله، این آزمون به شکل مصاحبه ای 8 مرحله ای برگزار می شود.

 بله ،  این دوره که به آن سال اول علوم بهداشتی می گویند برای همه دانشجویان متقاضی ضروری است.

با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار پس از تحصیل و اقامت به مقدار مدت زمان مشخص شده.

حداقل مدرک زبان مورد تایید توسط دانشگاه های این کشور آیلتس با حداقل نمره 6 و یا تافل با حداقل نمره 80 می باشد.

 در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح دقیق تحصیل رشته داروسازی در نیوزلند پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید. پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به نیوزلند را برای آشنایی بیشتر با شرایط نقل مکان ب این کشور مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه