بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه

بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه در این مقاله توسط تیم حرفه ای موسسه مهاجرتی رجبی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا علاقمندان به تحصیل پزشکی در کشور روسیه با بهترین دانشگاه های آن آشنا شوند.

اگر شما نیز علاقمندید تا در رشته های تاپ دنیا ادامه تحصیل داده و آینده ای درخشان با درآمدی بسیار بالا را برای خود رقم بزنید ، پیشنهاد می کنیم مقاله بسیار مفید تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه را نیز مطالعه فرمایید.

دانشگاه ها و مراکز ارائه دهنده رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور روسیه به دو دسته دولتی و غیر انتفاعی تقسیم می شوند و به جرات می توان گفت که روسیه از معدود کشورهایی ست که توانسته سطح علمی هر دو دسته را برابر و خوب نگه دارد ؛ اکثر دانشگاه های روسیه توسط شورای جهانی بهداشت و پزشکی کشورهای پیشرو مانند U.S.A ،U.K  ، استرالیا ، هند ، کانادا و غیره به رسمیت شناخته شده اند.

در ادامه با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا با برترین دانشگاه های پزشکی روسیه بیشتر آشنا شوید.

نکته : برای آشنایی با هر یک از دانشگاه های روسیه بر روی نام آن در فهرست مطالب کلیک کنید ؛ مستقیما همان مطلب برای شما نمایش داده می شود.

فهرست مطالب
بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه

حتما در بین دوستان و آشنایان شما هم افرادی هستند که در دانشگاه های روسیه به تحصیل رشته های علوم پزشکی مشغولند ، اگر کنجکاو هستید که بدانید بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه کدامند و شرایط تحصیل در آن ها چگونه است ویدئو و پادکست ارائه شده توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید و بشنوید.

پادکست بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه​

نمایش ویدیو درباره بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه

دانشگاه پزشکی لومونوسف مسکو

دانشگاه پزشکی لومونوسف مسکو نخستین و یکی از مهم ترین دانشگاه های روسیه در شهر مسکو است که در سال ۱۷۷۵ تاسیس شد ؛ این دانشگاه دولتی یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه می باشد که رشته های متعددی از جمله رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی را ارائه می دهد و علاقمندان به این رشته ها می توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

دانشگاه علوم پزشکی لومونسف ، یکی از با کیفیت ترین و پیشرفته ترین مطالعات علوم پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی را به دانشجویان خود ارائه می دهد ؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه مقرون به صرفه است ، اما اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه لومونسف کار آسانی نیست ؛ شهریه سالانه تحصیل در این دانشگاه برای رشته های پزشکی حدود 10000 دلار می باشد.

اغلب دروس این دانشگاه از جمله دروس پزشکی به زبان روسی تدریس می شوند ؛ بنابراین دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه دولتی لومونسف را دارند ، باید به زبان روسی مسلط باشند ؛ برای ورود به این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کرده و قبول شوید ؛ این دانشگاه جزو دانشگاه های برتر و تاپ جهان محسوب می گردد و در برخی از شاخه های علمی مانند رشته پزشکی رتبه 7 جهان را کسب نموده است.

در مقاله دانشگاه لومونوسف مسکو روسیه با این دانشگاه بیشتر آشنا می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های علوم پزشکی در برترین دانشگاه های جهان با دریافت مشاوره از کارشناسان آگاه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه پزشکی اسکانوف

دانشگاه پزشکی اسکانوف یکی از بزرگترین و قدیمی ترین موسسات آموزش عالی است که در سال ۱۷۵۸ در مسکو تاسیس شد ؛ این دانشگاه در دانشکده های پزشکی ، دندانپزشکی ، پرستاری ، داروسازی ، طب پیشگیرانه و غیره دارای ۱۷۷ صندلی می باشد و در ۲۵۰ سال گذشته نقش مهمی در توسعه علوم پزشکی و آموزش پزشکی ایفا کرده است.

به همین دلیل جزو بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه محسوب می شود ؛ هزینه تحصیل رشته های پزشکی در این دانشگاه حدود 10 تا 12 هزار دلار در یک سال است.

دانشگاه پزشکی نووسیبیرسک

Novosibirsk Medical University

دانشگاه پزشکی نووسیبیرسک

دانشگاه پزشکی نووسیبیرسک اگرچه دانشگاه جوانی است ، اما نام آن جز بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه قرار دارد ؛ در این دانشگاه ، دانشجویان پزشکی می توانند دروس پزشکی را با زبان انگلیسی بخوانند ؛ اما باید توجه داشته باشند که دوره رزیدنتی به زبان روسی ارائه می گردد ؛ بنابراین باز هم تسلط نسبی به زبان روسی ضروری است ؛ هزینه دوره پزشکی در این دانشگاه حدود 6500 دلار در سال برآورد شده است که از دانشگاه لومونسف ارزانتر می باشد.

دانشگاه پزشکی سن پترزبورگ

دانشگاه پزشکی سن پترزبورگ در سال ۱۸۹۷ به عنوان اولین کالج پزشکی روسی برای بانوان تاسیس شد و از سال ۱۹۴۶ شروع به جذب دانشجوی بین المللی کرد ؛ دانشگاه سن پترزبورگ ، یکی از ده دانشگاه برتر پزشکی در اروپاست که دارای دانشکده های پزشکی عمومی ، دندانپزشکی و پزشکی ورزشی می باشد.

نام این دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه می درخشد ؛ رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه سن پترزبورگ با کیفیت بسیار بالا و طبق استانداردهای جهانی ارائه می گردد ؛ دروس پزشکی در این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و روسی برگزار می شود.

در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه با این دانشگاه بیشتر آشنا می شوید.

دانشگاه دندانپزشکی سماشکو

دانشگاه دندانپزشکی سماشکو در سال ۱۹۲۲ به عنوان موسسه ملی دندانپزشکی در مسکو تاسیس شد ؛ دانشگاه سماشکو یکی از مهمترین مراکز آموزشی برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی است ؛ دروس پزشکی در این دانشگاه به زبان روسی ارائه می شود ؛ این دانشگاه شامل دوره های تمام وقت و پاره وقت دندانپزشکی برای کودکان است.

امروزه این دانشگاه با عنوان موسسه دندانپزشکی مسکو یا دانشگاه یوداکیموف نیز شناخته می‌شود ؛ این دانشگاه ، دانشکده‌ا‌‌ی مختص دانشجویان خارجی دارد و هر ساله چندین دانشجوی‌ بین‌المللی و ایرانی را برای تحصیل در رشته‌های دندانپزشکی پذیرش می کند ؛ پس اغراق نیست که بگوییم دانشگاه سماشکو یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه است.

رشته‌هایی که این دانشگاه در مقطع تخصص و دکترا به دانشجویان ارائه می دهد ، عبارتند از : تخصص زنان و زایمان ، تخصص گوش و حلق و بینی ، تخصص داخلی ، بیماری‌های چشم ، بیماری‌های عفونی ، پوست و بیماری‌های مقاربتی ، غدد داخلی ، قلب و عروق ، اطفال ، بیماری‌های عصبی ، فیزیولوژی و پاتولوژی، روانپزشکی ، رادیولوژی و رادیوتراپی ، پزشکی قانونی ، جراحی عمومی ، جراحی مغز و اعصاب ، بیهوشی و… ؛ جالب است بدانید که این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های پزشکی روسیه ، شهریه پایین‌تری دارد.

دانشگاه دندانپزشکی سماشکو

دانشگاه پزشکی کازان

دانشگاه پزشکی کازان قدمتی در حدود ۲۱۰ سال دارد و اغلب دوره های تحصیلی خود را به زبان روسی برگزار می نماید ؛ بنابراین متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می بایست به زبان روسی تسلط کافی داشته باشند ؛ دانشگاه کازان رشته های پزشکی ، داروسازی و بیوپزشکی را ارائه می دهد ؛ این دانشگاه با شرکت های معروف داروسازی جهانی همکاری نموده و دانشجویان می توانند در فعالیت ها ، سمینارها و دوره های آموزشی شرکت های داروسازی شرکت کنند.

از آنجا که این دانشگاه نیز از بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه محسوب می شود ، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند وارد بازار کار در کشور روسیه شده و علاوه بر درامد مناسب ، اقامت این کشور را اخذ نمایند ؛ برای اطلاع از شرایط و قوانین ورود به بازار کار روسیه ، پیشنهاد می کنیم مقاله کار در روسیه را در این رابطه را بخوانید.

دانشگاه رودن یا دوستی ملل

دانشگاه رودن یا دوستی ملل

دانشگاه رودن یا دوستی ملل جز بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه محسوب می شود ؛ یکی از مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه رودن ، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی به دانشجویان با رزومه تحصیلی خوب می باشد.

این دانشگاه رشته داروسازی را نیز ارائه می دهد ؛ رشته داروسازی در این دانشگاه حدود 5 تا 6 سال طول می کشد و هزینه آن بطور میانگین حدود 7000 دلار می باشد.

رشته پزشکی حدود 6 سال به طول می انجامد و هزینه آن بطور متوسط حدود 8500 دلار برآورد شده است ؛ همچنین رشته دندانپزشکی حدود 5 سال طول کشیده و هزینه آن حدود 8000 می باشد.

تمامی این رشته ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان روسی برگزار می گردند ؛ البته دانشجویان ایرانی که قصد برگشت به  وطن را پس از پایان تحصیلات خود دارند ، باید حتما به زبان روسی تحصیل کنند ، زیرا تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی قابل ارزشیابی در ایران نخواهند بود.

مرکز چشم پزشکی فیدروف

مرکز چشم پزشکی فیدروف یک مرکز چشم پزشکی با یک موسسه تحقیقاتی و ۱۱ شعبه در شهرهای بزرگ روسیه است که در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده است ؛ این مرکز بدلیل روش جراحی انکساری که به کار می برد ، مشهور شده است ؛ بسیاری از پزشکان و جراحان چشم پزشکی ماهر و برتر از کشورهای مختلف در این مرکز استخدام شده اند و به دانشجویان درس می دهند.

این مرکز نیز یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه می باشد ؛ رشته های تحصیلی که مرکز چشم پزشکی فیدروف روسیه ارائه می دهد ، عبارتند از : چشم پزشکی ، جراحی چشم و بینی ، جراحی مغز و اعصاب ، غدد داخلی و… ؛ شهریه تحصیل در این دانشگاه حدود 5000 تا 7000 دلار در سال برآورد شده است.

اگر قصد تحصیل در برترین دانشگاه های روسیه را دارید با مطالعه مقالات زیر اطلاعات خود را تکمیل و به روز کنید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه

یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور ، مورد تایید بودن مقصد تحصیلی شان توسط وزارت بهداشت ایران است ؛ تایید دانشگاه توسط این وزارت خانه به شما این اطمینان را می بخشد تا با خیالی آسوده به تحصیل مشغول شده و در صورت بازگشت به کشور خود ، نگرانی تایید مدرک و یا موقعیت شغلی را نداشته باشید ؛ بنابراین بهتر است دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه را بشناسید.

البته کالج ها و سایر دوره های پیش نیازی که در این کشور برگزار می شود ، مورد تایید این سازمان نبوده و قابل ارزشیابی نخواهد بود ؛ همچنین انتقال دانشجویان در طول تحصیل به دانشگاه های داخل کشور نیز ممنوع اعلام شده است و تنها پس از اتمام دوره تحصیلی مدرک آنها مطابق با معیارهای این سازمان ارزیابی خواهد شد ؛ خوشبختانه در میان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ، نام برخی از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی روسیه دیده می شود.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه

فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

  • دانشگاه فدرال کازان
  • دانشگاه نووسیبیرسک
  • دانشگاه ایالتی لومونسف
  • دانشگاه ایالتی پزشکی سنت پترزبورگ پاوولوف اول
  • دانشگاه RUND
  • دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ
  • دانشگاه ایالتی تامسک
  • دانشگاه Pirogov Russian National Research Medical University (RNRMU)
  • دانشگاه ایالتیI Evdokimov Moscow State University of Medicine and Dentistry فقط در رشته دندانپزشکی

تصاویر ارائه شده برخی از ویزاهای تحصیلی کشور روسیه را که توسط کارشناسان ما در هلدینگ مهاجرتی رجبی برای مراجعین عزیزمان اخذ شده است را میبینید ، شما نیز می توانید با درج شماره تماس در باکس مشاوره رایگان و یا تماس مستقیم و مراجعه به دفاتر ما در شهر های تهران و شیراز گام نخست در مسیر مهاجرت تحصیلی را بردارید و در برترین ، ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های جهان تحصیل کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به اهداف مهاجرتی خود با ما در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه

دانشگاه پزشکی لومونوسف مسکو که نخستین و یکی از مهم ترین دانشگاه های روسیه در شهر مسکو است که در سال ۱۷۷۵ تاسیس شده ؛ این دانشگاه دولتی یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه می باشد که رشته های متعددی از جمله رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی را ارائه می دهد

در این دانشگاه ، دانشجویان پزشکی می توانند دروس پزشکی را با زبان انگلیسی بخوانند ؛ اما باید توجه داشته باشند که دوره رزیدنتی به زبان روسی ارائه می گردد ؛ بنابراین باز هم تسلط نسبی به زبان روسی ضروری است.

هزینه تحصیل رشته های پزشکی در این دانشگاه حدود 10 تا 12 هزار دلار در یک سال است.

رشته‌هایی که این دانشگاه در مقطع تخصص و دکترا به دانشجویان ارائه می دهد ، عبارتند از : تخصص زنان و زایمان ، تخصص گوش و حلق و بینی ، تخصص داخلی ، بیماری‌های چشم ، بیماری‌های عفونی ، پوست و بیماری‌های مقاربتی ، غدد داخلی ، قلب و عروق ، اطفال ، بیماری‌های عصبی ، فیزیولوژی و پاتولوژی، روانپزشکی ، رادیولوژی و رادیوتراپی ، پزشکی قانونی ، جراحی عمومی ، جراحی مغز و اعصاب ، بیهوشی و… ؛ جالب است بدانید که این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های پزشکی روسیه ، شهریه پایین‌تری دارد.

رشته پزشکی حدود 6 سال به طول می انجامد و هزینه آن بطور متوسط حدود 8500 دلار برآورد شده است ؛ همچنین رشته دندانپزشکی حدود 5 سال طول کشیده و هزینه آن حدود 8000 می باشد.

پس از خواندن مقاله بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه ، در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی می توانید با کارشناسان مجرب و زبده موسسه حقوقی مهاجرتی رجبی مشورت نمایید ؛ روسیه یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت می باشد ؛ راه های مختلفی برای مهاجرت به روسیه وجود دارد که برخی از آنها سبب اخذ اقامت این کشور خواهد شد ؛ برای اخذ انواع ویزا تنها کافی ست از طریق راه های ارتباطی درج شده با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز تماس گرفته و مشورت دریافت کنید.

با برخی از دانشگاه های پزشکی روسیه ، امکانات ، شرایط و هزینه های آن ها در مقالات زیر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه