تحصیل رشته پرستاری در روسیه

تحصیل پرستاری در روسیه نیاز به زمان و سختکوشی بسیاری دارد و دانشگاه های فراوانی برای این رشته در روسیه وجود دارند که میتوانید با خواندن ادامه این مطلب که توسط مشاوران ما شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )فراهمآمده ، همراه باشید و از شرایط تحصیل در این کشور آگاه شوید.

تحصیل رشته پرستاری در روسیه در سال های اخیر مورد توجه بسیاری برای تحصیل است و این کشور یکی یکی از بزرگ ترین کشورهای دارنده مدارس و دانشگاه های دنیا است و مدرک های بینالمللی و شهریه های پایین این کشور موجب شده تا دانشجویان بسیار مشتاق به تحصیل در دانشکده های پزشکی روسیه شوند و علاوه بر رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه ها رشته پرستاری نیز از رشته های محبوب تحصیلی در روسیه است.

در روسیه داشتن دوره کارآموزی برای کار در رشته پرستاری کافی نیست و نیاز پایه برای کسب این شغل تکمیل مدرک ۴ ساله کارشناسی بهصورت تماموقت است و در واقع رشته پرستاری در روسیه فقط در مقطع کارشناسی ارائه میشود و مقاطع ارشد و دکترا برای این رشته در دانشگاههای روسیه ارائه نمیگردد.

همچنین با مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه می توانید دلایل اصلی علاقه مندی ایرانیان به تحصیل رشته های علوم پزشکی در روسیه را متوجه شوید و همچنین دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه را بشناسید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته پرستاری در روسیه

دوره پادفک پرستاری روسیه

دوره های پادفک ، دوره ای معادل پیش دانشگاهی است که باید قبلاز ورود به دانشگاه های کشور روسیه حتما آن دوره را بگذرانید ، این دوره ها معمولا از یک سال کمتر است ولی معادل یک سال تحصیلی محسوب میگردد.

در دوره پادفک پرستاری روسیه دانشجویان میتوانند به زبان روسی تسلط کافی پیدا کنند و چنانچه دانشجویان بین المللی در رشته ای تحصیل کنند که به زبان انگلیسی باشد نیاز به گذراندن این دوره که همان معادل پیش دانشگاهی و دوازده ساله دیپلم است نیست و ازآنجایی که رشته پرستاری در روسیه تنها به زبان روسی تدریس میشود باید حتما دوره پادفک روسی را بگذرانید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل پرستاری در روسیه با مشاورین رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های پرستاری روسیه

در کل 24 دانشگاه در سطح روسیه رشته پرستاری را ارائه می دهند که در این میان سه دانشگاه لومونوسوف ، دانشگاه رودن و دانشگاه ایالتی پرم در رشته پرستاری ممتاز و محبوب هستند ، در ادامه می توانید اطلاعات لازم برای تحصیل در این سه دانشگاه که بهترین دانشگاه های پرستاری روسیه هستند را کسب کنید.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه لومونوسوف

این دانشگاه اولین دانشگاه روسی محسوب میشود که در شهر مسکو واقع گردیده و در سال ۱۷۵۵ تأسیس شد.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه لومونوسوف در سال 2004 تأسیس گردید و کمیته پرستاری این دانشگاه اولین کمیته شهر مسکو در دانشگاه پزشکی میباشد و در سال 2011 این کمیته شروع به آموزش پرستار تخصصی در مقطع کارشناسی نمود ، در سال 2014 دو رشته ی کمک های اولیه و پرستاری به عنوان دو تخصص نیز در این کمیته افزوده شد و از ژانویه سال 2018 نیز کمیته پرستاری جزئی از دانشکده پیشگیری و پزشکی شد.

شرایط پذیرش

از آنجایی که این رشته به زبان روسی ارائه میشود باید حتما به این زبان مسلط شوید و به این منظور دانشگاه نیز دوره های یکساله را برای آموزش کامل زبان روسی برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده است و ازآنجایی که مدرک پرستاری فقط در مقطع کارشناسی ارائه میشود باید مدرک دیپلم خود را ارائه دهید.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه لومونوسوف

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه رودن

این دانشگاه بیش از 60 سال است که با موفقیت دانشجویان کشورهای مختلف را آموزش می دهد ، دانشگاه رودن با بیش از 9000 دانشجوی بین المللی و بیش از 150 برنامه آموزشی مشترک ، در حال حاضر یکی از دانشگاه های پیشرو در زمینه آموزش و پیشرفت تحصیلی است.

دانشگاه RUDN یکی از بهترین دانشگاه های کلاس جهانی در روسیه است که در رتبه بندی دانشگاه های تایمز هایر بر اساس تعداد دانشجویان بین المللی در بین 100 دانشگاه برتر رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS = رتبه بندی شده است و اولین دانشگاه در روسیه است که دارای 5 ستاره QS در 5 رده بندی است.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه رودن بر آموزش دانشجویان با دانش نظری و تجربه عملی در طیف وسیعی از موضوعات متمرکز است و به زبان روسی ارائه می شود ، این دوره تمام وقت شامل موضوعات اصلی و انتخابی است که پس از اتمام دوره 4 ساله ، فارغ التحصیلان این دانشکده پرستاری روسیه دارای تمام مهارت های لازم برای پرستاران حرفه ای هستند و می توانند کار خود را به عنوان پرستار یا دستیار در بخش مدیریت شروع کنند.

شرایط پذیرش

برای تحصیل رشته پرستاری در روسیه در دانشگاه رودن متقاضیان باید در ابتدا اقدام به ارزشیابی مدارک تحصیلی خود نمایند ، اما از آنجا که این دانشگاه دارای توافقنامه به کشورمان است نیازی به ارزیابی مدارک دانشجویان ایرانی نیست.

متقاضیان برای تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه رودن در ابتدا باید در دوره های پیش نیاز معروف به پادفک شرکت کرده تا آمادگی لازم برای حضور در این رشته را داشته باشند و دروس پیشنیاز را بگذرانند و سطح زبانی خود را ارتقا دهند ، به عنوان یک قاعده ، تدریس در این دوره به مدت 10 ماه ( یک سال تحصیلی ) انجام می شود و تعداد ساعت کلاسها در هفته 36 ساعت در گروه 8 – 10 دانشجو از کشورهای مختلف است.

در صورتی که متقاضی هیچ تسلطی به زبان روسی ندارد با تحصیل در دوره های زبان این امکان را دارد تا مهارت زبان روسی را بدست آورد.

رشته پرستاری در دانشگاه پزشکی ایالتی پرم

این دانشگاه پزشکی آخرین دانشگاه در لیست بهترین دانشکده های پرستاری روسیه است ، علیرغم این واقعیت که دانشگاه پزشکی ایالتی پرم یک موسسه جدید است ، در حال حاضر صدها فارغ التحصیل در زمینه مراقبت های بهداشتی و یا آموزش مشغول به کار هستند.

دانشکده تحصیل رشته پرستاری در روسیه در آکادمی پزشکی پرم در سال 1994 در بین اولین ها در کشور روسیه تاسیس شد و به عنوان جوانترین دانشگاه فعالیت خود را آغاز نمود ، این دانشکده به طور مداوم از نظر عملکرد تحصیلی در بین دانشکده های دانشگاه رتبه اول را دارد و فارغ التحصیلان آن بارها برنده مسابقات شهری پروژه های دیپلم فارغ التحصیلان دانشگاه شده است.

از سال 2014 ، این دوره فقط به صورت تمام وقت در دسترس است و دانشجویان مهارت ها و دانش و تجربه ای را کسب می کنند که بعدا در مراحل حرفه ای خود در طول 4 سال مطالعه فشرده به آن نیاز خواهند داشت.

شرایط پذیرش

برای رشته پرستاری در دانشگاه پزشکی ایالتی پرم متقاضیان با معادل سازی مدارک پایان دوره دبیرستان و شرکت در دوره پادفک و اخذ نمرات مورد نیاز در پایان دوره می توانند وارد رشته پرستاری به مدت 4 سال شوند.

هزینه تحصیل پرستاری در روسیه

هزینه تحصیل پرستاری در روسیه برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این رشته تا حدود زیادی به دانشگاه انتخابی شان بستگی دارد ، به طور میانگین هزینه های تحصیل در هر سال برای رشته پرستاری در مقطع کارشناسی بین ۳۳۰۰ تا ۴۳۰۰ دلار است و هزینه زندگی نیز به نوع خوابگاه و میزان راحتی سبک زندگی بستگی دارد.

هزینه رشته پرستاری در برخی دانشگاه ها بدین شرح است :

  • دانشگاه لومونوسوف : ۶۲۰۰ دلار در سال
  • دانشگاه رودن : ۴۳۰۰ دلار در سال
  • هزینه دانشگاه پیپل فرندشیپ : ۳۵۰۰ دلار
  • هزینه دانشگاه ایالت کازان : ۱۸۰۰ دلار

در فرانسه هم می توانید با هزینه های بسیار پایین در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید ؛ شرایط پذیرش دانشگاه های دولتی فرانسه را در مقاله تحصیل رشته پرستاری در فرانسه شرح داده ایم.

روسیه را بعنوان مقصد تحصیل به شما پیشنهاد میکنیم، اما برای اقامت بلند مدت حتما درمورد این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های روسیه

برنامه کارشناسی در زمینه مطالعه پرستاری چهار سال یا 240 واحد اعتباری با دوره های کاملا روزانه طول می کشد.

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های روسیه در هر یک از دانشگاه های روسیه توسط خود دانشگاه طراحی می شود اما به گونه ای است که آموزش دروس زیر را پوشش می دهد، این برنامه دارای یک قسمت اجباری ( اصلی ) و یک قسمت متغیر ( انتخابی ) است.

دروس اصلی شامل فلسفه ، تاریخ ، فقه ، زبان و اصطلاحات لاتین ، روانشناسی ، ریاضیات ، علوم کامپیوتر ، ژنتیک پزشکی ، آناتومی انسان ، فیزیولوژی طبیعی ، ارتقاء سلامت ، ایمنی زندگی ، مبانی پرستاری ، نظریه پرستاری ، میکروبیولوژی ، داروسازی ، آسیب شناسی عمومی ، بهداشت و بوم شناسی انسان ، بهداشت بیمارستان ، اجرای پیشگیری از بیماری در جوامع محلی ، پرستاری در درمان ، پرستاری در جراحی ، پرستاری در زنان و زایمان ، روش آموزش ، اپیدمیولوژی ، نظریه مدیریت ، بهداشت عمومی ، پرستاری در کودکان ، پرستاری در درمان بیماری های عفونی شامل درمان HIV ، پرستاری در روانپزشکی و غیره.

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های روسیه

دروس انتخابی ( یا ماژول ها ) شامل بیوشیمی ، تاریخ پرزشکی ، کارهای اداری ، پرستاری پلی کلینیک ، پرستاری در مهره های عصبی ، عناصر پزشکی ، تجارت پزشکی و دارویی ، مبانی توانبخشی پزشکی ، روانشناسی محل کار ، سازمان مراقبت های بهداشتی تسکینی و غیره است.

دوره های آموزشی عملی در مرکز آموزش شبیه سازی بالینی ، در مراکز بالینی دانشگاه و بیمارستان های مشخص شده برگزار می شود ، جایی که دانشجویان مهارت های عملی اولیه را بدست می آورند.

زبان تحصیل پرستاری در روسیه

زبان تحصیل پرستاری در روسیه فقط به زبان روسی و در مقطع کارشناسی ارائه میشود و بنابراین برای تحصیل در این رشته در روسیه باید به زبان روسی مسلط باشید در غیر این صورت دانشجویان بین المللی میتوانند در دوره های مقدماتی شرکت کرده و در آزمون های زبان روسی نیز قبول شوند.

آزمون های ورودی پرستاری در روسیه

رشته های پزشکی در این کشور نیاز به گذراندن آزمون های ورودی دارند اما آزمون های ورودی پرستاری در روسیه نیاز نیست و ازآنجایی که رشته پرستاری فقط به زبان روسی تدریس می شوند باید دانشجویان حتما دوره های پادفک را که به توضیح آن پرداختیم حتما پشت سر بگذرانند، برای تحصیل پرستاری در بلژیک نیاز به شرکت در هیچ آزمونی نخواهید داشت ؛ مقاله تحصیل رشته پرستاری در بلژیک را بخوانید و در مورد این کشور نیز اطلاعاتی بروز کسب کنید.

بورسیه رشته پرستاری در روسیه

بورسیه رشته پرستاری در روسیه

در دانشگاه های روسیه دانشجویان بین المللی می توانند از فرصت های دولتی بورسیه رشته پرستاری در روسیه بهره مند شوند ، در بورسیه تحصیلی دولتی روسیه شهریه رایگان برای کل دوره تحصیل و مبلغ ۱۴۸۴ روبل در هر ماه به دانشجو پرداخت می شود و همچنین هزینه های خوابگاه نیز شامل حال دانشجویان در این نوع بورسیه میشود.

در نوعی بورسیه دیگر دانشجویان متقاضی بورسیه در آزمونی شرکت میکنند و در صورت قبولی میتوانند بورسیه تحصیلی را دریافت کنند .

برای مثال در رشته پرستاری دانشجویان بین الملل در آزمون یو اس شرکت میکنند و در صورت قبولی در این آزمون بورسیه تحصیلی پرستاری را میتوانند به طور کامل کسب نمایند.

برای دریافت بورسیه های تحصیلی می توانید به کشور ایتالیا هم فکر کنید ، پیشنهاد می دهیم مقاله تحصیل رشته پرستاری در ایتالیا را نیز بخوانید تا با انواع بورسیه های تحصیلی آشنا شوید.

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با سال ها تجربه در زمینه انواع روش های مهاجرتی و پرونده های مختلف، در خدمت شماست تا تمام نیاز شما در مسیر مهاجرت را رفع کند

همانطور که در ویدیو نمونه هایی از پذیرش دانشگاه های مختلف را مشاهده می کنید، پروسه کار بدین صورت است که شما با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما امور مهاجرتی خود را آغاز می کنید و تا رسیدن پرونده تان به نتیجه صبر می کنید. ما امور مهاجرتی خود را با کیفیت تضمین می کنیم.

پخش ویدیو

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در روسیه

مزایا

  • امکان تحصیل در بهترین دانشکده های علوم پزشکی دنیا
  • هزینه های ارزان تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای حوزه اروپایی
  • مورد تایید بودن دانشگاه های روسیه در سراسر جهان
  • امکان داشتن فرصت های کاری پس از فراغت از تحصیل در روسیه

معایب

  • امکان تحصیل فقط به به زبان روسی
  • عدم امکان تحصیل در مقاطع بالاتر رشته پرستاری در روسیه

تحصیل در رشته پرستاری در کشورهایی دیگر را با مطالعه مقالات زیر ، بررسی کنید و سپس میان این گزینه ها انتخاب نمایید

بازار کار و درآمد پرستاران در روسیه

از نظر فرصت های شغلی رشته پرستاری در سراسر جهان بازار کار خوبی دارد و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی میتوانند شغل مناسب و مورد نظر خود را پیدا کنند.

در کشور روسیه که بزرگ ترین کشور دنیا محسوب میشود نیز بازار کار و درآمد پرستاران در روسیه خوب است اما برای کار در این شغل باید حتما کاملا به زبان روسی مسلط شوید تا بتوانید به راحتی با بیماران و سایر کادر بیمارستانی ارتباط برقرار کنید.

از نظر درآمد متوسط حقوق و دستمزد پرستاران در روسیه در هر منطقه و هر مؤسسه دولتی و خصوصی متفاوت است اما به طورکلی حقوق یک پرستار در بیمارستان دولتی بین شش هزار الی ده هزار روبل است و به طور میانگین درآمد سالانه یک پرستار در روسیه ۱۴۳ هزار روبل می باشد. شما می توانید تمامی این موارد در مقاله کار در روسیه بخوانید و تک به تک بررسی نمایید.

ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این محتوا مطالب مفیدی در خصوص تحصیل رشته پرستاری در روسیه را برای علاقه مندان تحصیل در این کشور بیان کردیم ، اگر پرستاری رشته مورد علاقه شماست ، روسیه گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود ، سوالات خود را در بخش دیدگاه درج کنید تا در سریع ترین زمان ، پاسخ مشاوران ما را دریافت نمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در روسیه

رشته پرستاری در روسیه فقط در مقطع کارشناسی ارائه میشود و مقاطع ارشد و دکترا برای این رشته در دانشگاههای روسیه ارائه نمیگردد.

و ازآنجاییکه رشته پرستاری در روسیه تنها به زبان روسی تدریس میشود باید حتما دوره پادفک روسی را بگذرانید.

در کل 24 دانشگاه در سطح روسیه رشته پرستاری را ارائه می دهند که در این میان سه دانشگاه لومونوسوف ، دانشگاه رودن و دانشگاه ایالتی پرم در رشته پرستاری ممتاز و محبوب هستند.

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این رشته تا حدود زیادی به دانشگاه انتخابی شان بستگی دارد ، به طور میانگین هزینه های تحصیل در هر سال برای رشته پرستاری در مقطع کارشناسی بین ۳۳۰۰ تا ۴۳۰۰ دلار است و هزینه زندگی نیز به نوع خوابگاه و میزان راحتی سبک زندگی بستگی دارد.

رشته پرستاری در دانشگاه های روسیه فقط به زبان روسی و در مقطع کارشناسی ارائه میشود و بنابراین برای تحصیل در این رشته در روسیه باید به زبان روسی مسلط باشید در غیر این صورت دانشجویان بینالمللی میتوانند در دوره های مقدماتی شرکت کرده و در آزمونهای زبان روسی نیز قبول شوند.

حال که با تحصیل رشته پرستاری در روسیه آشنا شدید ، شاید سوالاتی برایتان پیش آمده باشد ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در کنار شما هستند تا به تمام ابهامات و سوالات شما پاسخ مناسب دهند ، همچنین توصیه می کنیم با مطالعه مقاله تحصیل در روسیه اطلاعات خود در زمینه مهاجرت تحصیلی به این کشور را افزایش دهید ، برترین دانشگاه های روسیه را شناخته و با نحوه دریافت بورسیه های تحصیلی آشنا شوید.

مشتریان ما آیینه ی تمام نمایی عملکرد ما در زمینه مهاجرت هستند؛ قبل از ارتباط با ما، نظرات ایشان را بشنوید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3/5 - (5 امتیاز)
منو
خانه