تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور

تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور یکی از بهترین فرصت های های تحصیلی است که می توان برای تحصیل در این کشور و همچنین برای تحصیل در جهان به دست آورد.

 سنگاپور در حال حاضر مدارس و دانشکده های پزشکی معتبر و بسیار مناسبی را در اختیار داشته که تحصیل در آن ها می تواند یک موفقیت و امتیاز ویژه در نظر گرفته شود؛ چون مدارک آن در اکثر کشورهای جهان معتبر و قابل ارائه می باشد.

کشور سنگاپور نیز مانند اکثر کشورهای جهان طی سالیان گذشته با نیاز بالایی به پرستاران و افراد تحصیل کرده و آموزش دیده در زمینه مراقبت های حرفه ای از انسان مواجه شده است؛ که این فرصت را برای پذیرش علاقمندان به تحصیل این رشته در سنگاپور فراهم آورده است.

  تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور دارای مزایا و ویژگی های مختص خود می باشد که در این مقاله توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فهرست مطالب

باید توجه داشته باشید که سنگاپور کشوری کوچک بوده و دارای تنوع چندانی در دانشگاه ها و شهرهای مختلف برای تحصیل و زندگی نمی باشد. به همین خاطر گزینه ها کاملا مشخص بوده و مانند کشورهای اروپایی با تنوع بسیار مواجه نخواهید بود. ضمنا بهتر است مقاله تحصیل در سنگاپور را نیز مطالعه نموده تا شرایط و قوانین تحصیل در این کشور را بهتر بشناسید.

تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور

آزمون ورودی رشته پرستاری سنگاپور

یکی از سوالات مهمی که در رابطه با تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور برای دانشجویان خارجی وجود دارد، اینکه آیا شرکت در آزمون ورودی رشته پرستاری سنگاپور الزامی است یا خیر؟ باید بگوییم که معمولا دانشگاه های سنگاپور آزمونی جهت پذیرش متقاضیان در این رشته برگزار نمی کنند و تمامی شرایط قبولی و پذیرش متقاضیان به رزومه تحصیلی آنان بستگی دارد.

البته این موضوع چندادن دارای شفافیت خاصی نیست، چون ممکن است باتوجه به شرایط متقاضی و یا ضایط حال حاضر دانشگاه آزمونی کوچک جهت سنجش میزان دانش و علم متقاضی نیز از وی گرفته شود. اما چیزی که قطعا تاثیر زیادی در پذیرش دانشجویان دارد، رزومه تحصیلی آنان است. ضمن اینکه شخص باید حتما مدرک دیپلم دوره دبیرستان را دریافت کرده و در دروس ریاضی، شیمی، فیزیک و زیست شناسی نیز دارای تسلط و دانشی بالا باشد.

در این جا باید شما از طریق مکاتبه با دانشگاه صلاحیت مدرک دیپلم خود را مورد بررسی قرار دهید و یا مدرک خود را طبق قوانین و شرایطی که دانشگاه نیاز دارد معادل سازی نموده و اعتبار سنجی نمایید. اما یکی دیگر از شرایط لازم برای دانشجویان خارجی جهت تحصیل در این کشور، داشتن قیم قانونی است که مسئولیت و هزینه های اقامت دانشجو در سنگاپور را در مدت تحصیل وی در این کشور بر عهده بگیرد.

اگر قصد تحصیل رشته های علوم پزشکی در سنگاپور را دارید و نمیدانید آزمون ها و هزینه های آن به چه صورت است حتما سری بزنید به مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور !

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته محبوب پرستاری در برترین دانشگاه های آسیایی با کمترین هزینه !

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط پرستاری در سنگاپور

باید بدانید که تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور به دو صورت در دسترس می باشد:

  • دیپلم پرستاری
  • لیسانس پرستاری

از طریق دیپلم پرستاری یا مدرک پرستاری، شما می توانید برای یک گزینه سریع تر، این روش را انتخاب نمایید که طی یک تا دو سال آموزش آن زمان می برد و معمولا در کالج ها ارائه می گردد که توسط کالج پلی تکنیک نانیانگ و کالج پارک وی ارائه می شود. البته باید توجه داشته باشید که ممکن است مسیر سریع تری برای اخذ مدرک باشد، اما فرصت های کاری آن ممکن است در مقایسه با لیسانس پرستاری محدود باشد.

لیسانس پرستاری توسط دانشگاه ها ارائه می شود که در مدت سه تا چهار سال تدریس می گردد. همچنین شما می توانید مقاطع فوق لیسانس و دکترای پرستاری را نیز در این مراکز پشت سر بگذارید. این رشته در دانشگاه ملی سنگاپور ارائه می شود و اخذ آن می تواند فرصت های کاری بهتر و حقوق بالاتری را به ارمغان آورد.

شرایط پرستاری در سنگاپور

باید توجه داشته باشید که شرایط پرستاری در سنگاپور در بهترین حالت و مدرن ترین آموزش ها به دانشجویان ارائه می شود و در نهایت هم پرستاران داخلی و هم پرستاران آموزش دیده خارجی باید آزمون SNB (هیئت پرستاری سنگاپور) را با موفقیت پشت سر بگذارند تا به مجوز پرستاری (SNB RN) در این کشور دست پیدا و قادر به کار شوند. 

برای مهاجرت به هر کشور نیاز دارید جنبه های مختلف آن را بشناسید ، برای شناخت سنگاپور مقالات زیر را بخوانید.

مدرک زبان رشته پرستاری در سنگاپور

برنامه درسی در  سیستم آموزشی در سنگاپور به زبان انگلیسی است که یکی از دلایل جذب بسیاری از دانشجویان بین المللی می شود. با این اوصاف، باید بگوییم که یکی از جمله الزامات تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور، داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی برای تحصیل در این رشته است.

برای اینکه بتوانید به تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور دست پیدا کنید، باید تحصیلات دوره متوسطه خود را حداقل در 5 پایه به زبان انگلیسی پشت سر گذاشته باشید. اگر چنین نبوده و تحصیلات شما غیز از زبان انگلیسی می باشد باید حتما مدرک زبان معتبری جهت اثبات تسلط خود به این زبان را ارائه نمایید.

مدرک زبان رشته پرستاری در سنگاپور که معمولا مورد قبول تمامی مراکز آموزشی قرار می گیرد، مدرک آیلتس می باشد که حداقل نمره درخواستی نیز 6 اعلام می شود. البته توجه داشته باشید که حتما پیش از درخواست پذیرش خود این موضوع را مورد استعلام قرار داده و از نوع مدرک و حداقل نمره یا سطح مورد درخواست دانشگاه مقصدتان اطمینان حاصل نمایید.

البته گاها برخی از دانشگاه های این کشور اقدام به برگزاری آزمون سطح زبان جهت پذیرش دانشجویان خودشان می نمایند. در صورتی که شخص بتواند در این آزمون حد نصاب لازم را کسب نماید، دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. البته این موضوع نیز توسط دانشگاه قابل استعلام می باشد. ضمنا حتما مقاله کار در سنگاپور را نیز مطالعه کرده تا شرایط یافتن شغل برای کار در حین تحصیل و پس از پایان تحصیل در این کشور را بشناسید.

شهریه های پرستاری در سنگاپور

شهریه تحصیل همواره یکی از دغدغه های دانشجویان خارجی در هرکجای جهان بوده است، به همین خاطر بسیار مهم است بتوانید مقصدی را برای تحصیلات خود برگزینید که توانایی پرداخت شهریه دانشگاهی آن جا را داشته باشید. البته لازم به ذکر است که دانشگاه ملی سنگاپور اجازه کار پاره وقت را به دانشجویان خارجی می دهد، اما قطعا میزان درآمد حاصله از آن پاسخگوی هزینه های تحصیل و شهریه دانشجویان نیست.

به همین خاطر باید به روی پشتوانه مالی غیر از درآمد دانشجویی نیز حساب کنید. ضمنا تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور جز مقاصد گران این رشته در جهان شمرده می شود، پس در صورتی که با محدودیت مالی مواجه نیستید کشور سنگاپور را برگزینید. در ادامه شهریه های پرستاری در سنگاپور در سه مرکز آموزشی که این رشته را ارائه می نمایند را مشاهده خواهید نمود:

ردیف دانشگاه شهریه سالانه ( دلار سنگاپور )
1 دانشگاه ملی سنگاپور شهروندان سنگاپوری 89520 دلار مقیمان دائم سنگاپور 12550 دلار دانشجویان بین المللی 37598 دلار
2 کالج پلی تکنیک نانیانگ شهروندان سنگاپوری 3 هزار دلار مقیمان دائم سنگاپور 6200 دلار دانشجویان بین المللی 11000 دلار
3 کالج پارک وی شهروندان سنگاپوری 9 هزار دلار مقیمان دائم سنگاپور 18 هزار دلار دانشجویان بین المللی 31200 دلار

البته علاوه بر این باید هزینه های اقامت و زندگی، خرید کتاب و جزوه، لوازم تحریر و آزمایشگاهی و غیره در این کشور را نیز مد نظر قرار دهید که بدون هزینه اجاره ملک ماهانه به طور متوسط 1555.6 دلار می باشد.

مزایای تحصیل رشته پرستاری سنگاپور

تا این جا و بررسی تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور با شرایط، هزینه ها و دانشگاه های این کشور خلاصه  و مفید آشنا شدیم. اما بسیاری از متقاضیان با این سوال مواجه می شوند که تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور چه مزایای و ویژگی برای آن ها به ارمغان می آورد که برای رسیدن به آن تلاش نمایند. 

باید توجه داشته باشید که بسیاری از مرایا و معایب تحصیل در خارج از کشو و در هر مقصدی با شرایط شخص نیز ارتباط دارد.

یعنی عاوه بر مزایا و معایب کلی، بسیاری از ویژگی ها نیز وجود دارد که شخصی می باشند و آن ها را باید از طریق مشاوران و متخصصان این حوزه بررسی کرد و شناخت. اما در ادامه برای اینکه این مطلب را بهتر بشناسید ما برخی از مزایای تحصیل رشته پرستاری سنگاپور را به صورتی خلاصه به شما ارائه خواهیم کرد:

  • تحصیل در چهارمین سیستم آموزشی برتر جهان
  • تحصیل در دانشگاه های برتر پرستاری
  • اخذ مدارک تحصیلی با اعتبار جهانی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکان دریافت ویزای کار و اشتغال در این کشور
  • امکان اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور
  • برخورداری از رفاه و آسایش مثال زدنی این کشور
  • امکان کار دانشجویی در حین تحصیل
  • برخورداری از امنیت مالی، جانی و شهروندی بسیار بالا
  • تجهیزان و امکانات آموزشی کامل و مدرن در رشته پرستاری

معایب

  • هزینه های بالا و گران تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور
  • پذیرش و ثبت نام سخت و رقابت میان متقاضیان
  • دانشگاه های کم و ظرفیت محدود رشته پرستاری

برای تحصیل پرستاری مقصد نهایی شما کجاست ؟ با برخی کشورها در این زمینه آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور

تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور باتوجه به نوع تحصیل اگر دیپلم پرستاری باشد 1 تا 2 سال و اگر لیسانس پرستاری باشد 3 تا 4 سال زمان نیاز دارد.

خوشبختانه به طور کلی تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور به زبان انگلیسی برگزار می شود.

این موضوع بستگی به دانشگاه مقصد دارد، اما معمولا مدرک زبان درخواست می شود که حداقل سطح 6 آیلتس بوده ولی اگر دانشگاه خود آزمون سنجش سطح زبان برگزار کند دیگر نیازی به ارائه مدرک نیست.

 باید بگوییم که نه تنها تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور بلکه به طور کل تحصیل در این کشور ارزان نیست و یکی از مقاصد گران جهان تلقی می شود.

در حال حاضر علاقمندان به تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور می توانند در دانشگاه ملی سنگاپور، کالج پلی تکنیک نانیانگ و کالج پارک وی به تحصیل این رشته در مقاطع مختلف مشغول شوند.

در این مطلب کارشناسان خبره شرکت مهاجرتی رجبی تلاش نموده تا شما را با تحصیل رشته پرستاری در سنگاپور خلاصه و مفید آشنا سازند. برای بررسی تخصصی و معادل سازی شرایط و مدارک خود برای این امر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و وقت مشاوره خود را دریافت نمایید. ضمنا مقاله مهاجرت به سنگاپور را نیز مطالعه نموده تا این امر را بهتر و کامل تر بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه