تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی

تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی یکی از معتبرترین رشته های تحصیلی در این کشور و همچنین در آسیا و جهان است که پذیرش و تحصیل در آن نیازمند فراهم آوردن شرایط و مدارک خاصی دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

همانطور که می دانید کشورهای آسیای شرقی از کیفیت آموزشی و اعتبار بسیار خوبی برخوردار هستند که این موضوع رشته های پزشکی در این کشورها به خصوص کره جنوبی را بسیار ایده آل کرده است.

در مقایسه با سایر کشورهای جهان به خصوص کشورهای اروپایی قطعا کره جنوبی از شناخت بسیار کمتری در میان مردم و دانشجویان کشورمان بهره می برد و همین باعث شده که افراد از اعتبار و کیفیت آموزشی که دانشگاه های این کشور دارا هستند، کمتر مطلع باشند. این اعتبار به خصوص در رشته های پزشکی و به خصوص رشته داروسازی بسیار مشاهده می شود. ضمن اینکه تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی علاوه بر این مزایا بسیار دیگری را هم شامل می شود.

در ادامه این مطلب مشاورین خبره شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را با ویژگی ها و شرایط تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی آشنا ساخته و مزایای آن را نیز به شما ارائه خواهند کرد. ضمنا فراموش نکنید که مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کره جنوبی را نیز مرور کنید و اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی

دوره های کالج داروسازی کره جنوبی

یکی از پیش نیازهای مهم برای تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی پشت سر گذاشتن دوره های کالج داروسازی کره جنوبی یا همان دوره های آمادگی قبل از دانشگاه می باشد که شامل حال دانشجویان خارجی می شود. توجه کنید که این دوره برای دانشجویان خارجی اهمیت بسیاری دارد، زیرا متقاضیان با سیستم آموزشی، نحوه و شیوه تدریس و آموزش و همچنین دروس پایه و اصلی برای تحصیل این رشته آشنا خواهند شد و آنها را تا حد بسیار مناسب و قابل قبولی فرا خواهند گرفت.

البته دوره پیش از دانشگاه داروسازی کره جنوبی برای تمامی دانشجویان خارجی اجباری نیست، اما افرادی که مدرک دیپلم آن ها مورد معادل سازی و قبول دانشگاه قرار نمی گیرد، باید این دوره را بگذارند. معمولا دانش آموزان کشورهایی مانند ژاپن، چین و برخی از کشورهای اروپایی نیازی به این دوره ندارند؛ اما دانشجویان ایرانی قطعا باید این دوره را پشت سر بگذارند. چون مدرک دیپلم کشورمان قابل معدل سازی دقیق در سیستم آموزشی کره جنوبی نیست.

در این دوره باتوجه به زبان تحصیلی مد نظر دانشجو زبان کره ای یا انگلیسی و دروس زیست شناسی و شیمی و گاها فیزیک ارائه و آموزش داده می شود. این دوره از 9 ماه تا 12 ماه به طول خواهد انجامید که بستگی به سطح و شرایط متقاضی دارد و در نهایت باید بتوانید در آزمون این دوره نمره قبولی را اخذ نمایید. ضمنا شهریه این دوره ها نیز بر عهده دانشجویان است که معمولا 2 تا 3 هزار دلار آمریکا را در بر می گیرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

گذر از سد کنکور ایران و تحصیل داروسازی در کشورهای ارزان آسیایی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته داروسازی کره جنوبی

باید بگوییم که مبنای اصلی پذیرش و تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور در رشته داروسازی است. از آن جایی که رشته داروسازی متقاضیان بسیاری از داخل و خارج کشور دارد و ظرفیت مراکز آموزشی همواره کمتر از متقاضیان است، دانشگاه ها جهت پذیرش دانشجویان برتر و واجد شرایط آزمون ورودی برگزار می کنند.

نکته مهمی که در این باره باید بدانید، آزمون ورودی رشته داروسازی کره جنوبی به صورت یکسان و جامع نیست و هر مرکز آموزشی آزمون مورد تایید و مختص خود را برگزار می کند. به همین خاطر باید در این باره پس از انتخاب دانشگاه خود و از طریق مکاتبه با آنان به اطلاعات لازم دست پیدا کنید. اما تمامی این آزمون ها هر ساله یکبار برگزار می شود و معمولا متقاضیان می توانند در یک آزمون ورودی شرکت کنند.

لازم است حتما در دوره های پیش پزشکی شرکت کنید که شما را برای آزمون ورودی دانشگاه مورد انتخابتان آشنا ساخته و به نوعی تحت نظارت و تایید همان دانشگاه ارائه شود. آزمون ها معمولا به زبان انگلیسی هستند و از همان دروس زیست شناسی و شیمی و اطلاعات عمومی اخذ می شوند.

آزمون ورودی رشته داروسازی کره جنوبی

توجه داشته باشید که قبولی در آزمون های ورودی جهت تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی بدون شرکت در دوره های کالج و پری مدیکال سخت و دور از دسترس است. چون آسیای شرقی از لحاظ آموزش با غرب دارای تفاوت هایی هستند که باید آن ها را بشناسید.

شرایط داروسازی در کره جنوبی

برای دسترسی به تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی شما باید از شرایط تحصیل این رشته نیز مطلع باشید تا بتوانید خود را بهتر و کامل تر برای پذیرش در آن آماده سازید. شرایط داروسازی در کره جنوبی بدین صورت فراهم آمده که متقاضیان بتوانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی این رشته به تحصیل مشغول شده و دریافت مدرک نمایند. همچنین تحصیل در این مقاطع به ترتیب 4 سال، 2 سال و 4 سال به زمان نیاز خواهد داشت.

اما جالب است بدانید که برخی از مراکز دانشگاهی این رشته را به صورت کارشناسی ارشد پیوسته به مدت 6 سال نیز ارائه می نمایند که این می تواند بهترین گزینه ممکن باشد. البته باید بگوییم متقاضیان آن نیز بسیار بوده و پذیرش در آن نیز سخت تر است، اما از آن جایی که شما یکبار برای پذیرش تلاش کرده و تا مقطع فوق لیسانس را ادامه می دهید، گزینه بسیار مناسبی شناخته می شود.

اما لازم است بدانید که داشتن مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان اصلی ترین شرط ورود به این رشته است. ضمنا با اینکه آزمون تعیین کننده پذیرش است، اما رزومه تحصیلی نیز می تواند در صورت نامناسب بودن نتیجه آزمون را ملغی کرده و پذیرش را رد نماید. پس اهمیت مدارک مورد درخواست دانشگاه را به هیچ عنوان کم در نظر نگیرید. مقاله تحصیل در کره جنوبی شما را با این موارد و چگونگی پذیرش در دانشگاه های این کشور کامل و با جزئیات و قدم به قدم آشنا می سازد.

تحصیل داروسازی در برخی کشور های اروپایی را در مقالات زیر بخوانید.

مدرک زبان رشته داروسازی در کره جنوبی

یکی از مباحث مهمی که در تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی از سوی دانشگاه های این کشور دارای اهمیت می باشد، مدرک زبان معتبر برای اثبات مقدار تسلط به زبان خارجه مورد نیاز این رشته است. تمامی مراکز آموزشی در این کشور که ارائه دهنده رشته داروسازی هستند از متقاضیان خود این درخواست را قطعا خواهند داشت.

اما پیش از اطلاع از مدرک زبان رشته داروسازی در کره جنوبی باید مطلع باشید که این رشته در اکثر دانشگاه های کره جنوبی به زبان انگلیسی ارائه و تدریس می شود. حتی در مواردی که به زبان کره ای ارائه می شود نیز دروس بسیاری از آن به زبان انگلیسی ارائه و تدریس می گردند. پس به نوعی باید زبان اصلی تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی را زبان انگلیسی بدانیم.

ولی برای تحصیل این رشته شما باید به هر دوی این زبان ها تسلط داشته باشید، زیرا در آموزش های عملی و کارآموزی به خاطر نیاز ارتباط با بیماران حتما باید تا مقدار مناسبی بتوانید به زبان کره ای نیز ارتباط برقرار کنید. ضمنا ممکن است دانشگاه های در نوع مدارک و یا سطوح آن ها بایکدیگر تفاوت داشته باشند، پس حتما این موضوع را استعلام کنید. اما به طور کل مدارک مورد نیاز به شرح زیر هستند:

زبان نوع مدرک و حداقل سطح
زبان انگلیسی کارشناسی: آیلتس 5.5 تا 6 و تافل 80 کارشناسی ارشد و دکترا: آیلتس 6 تا 7 تافل 80
زبان کره ای کارشناسی: تاپیک حداقل 3 کارشناسی ارشد: تاپیک حداقل 4

مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در کره جنوبی

دانشجویان بین المللی باید مدارکی را به دانشگاه های کره جنوبی ارسال نند تا درخواست پذیرش و شرکت در آزمون آن ها مورد بررسی قرار بگیرد. دقت داشته باشید که شما باید مدارکی را تهیه و برای گذراندن دوره های پیش پزشکی به کالج مربوطه ارسال نمایید. سپس باید در آزمون مربوطه ثبت نام کرده و در صورت قبولی و اخذ نمره مورد نیاز مدارک خود را جهت پذیرش و شروع تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی به دانشگاه ارسال نمایید.

مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در کره جنوبی

نکته مهمی که وجود دارد، مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در کره جنوبی با مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای این کشور دارای تفاوت می باشد و هرکدام مراحل مختص و جداگانه خود را دارا می باشند. مدارک مورد نیاز را باید حتما از طریق سایت دانشگاه و یا از طریق امور دانشجویی آن مورد استعلام و بررسی قرار دهید و طبق آخرین تغییرات آن ها را ارسال کنید. توجه داشته باشید، با اینکه این مدارک دارای اشتراکات بسیاری هستند، اما ممکن هر دانشگاه مدارکی مازاد یا خاص را نیز طلب نماید.

اما مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در کره جنوبی به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست پذیرش
  • پاسپورت معتبر با ترجمه
  • گواهی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • مدرک زبان تافل یا آیلتس
  • گواهی سلامت جسمی و روحی
  • گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی و داخلی
  • گواهی 60 تا 110 دلار هزینه درخواست و ثبت نام

شهریه های داروسازی در کره جنوبی

یکی از مبناهای مهم و تعیین کننده برای انتخاب دانشگاه مقصد جهت تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی، میزان شهریه تحصیلی و هزینه های تحصیل در هر مرکز دانشگاهی است. خوشبختانه باید بگوییم که شهریه های داروسازی در کره جنوبی بسیار مقرون به صرفه و ارزان است به خصوص در مقایسه با کشورهای مطرح اروپایی.

شاید داشتن چنین هزینه مناسبی در مقابل چنین اعتبار و کیفیت آموزشی بالا و قابل توجهی کاملا نشان دهنده ارزشمند بودن دستیابی به این فرصت طلایی باشد. معمولا اگر شما بخواهید در جهان از چنین کیفیت و اعتبار تحصیلی برخوردار شوید یا باید هزینه های بالایی را بپردازید و یا باید مراحل پذیرش و قبولی سختی را پشت سر بگذارید. به همین خاطر همواره تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی یکی از بهترین گزینه ها در آسیا به خصوص آسیای شرقی معرفی می شود.

البته توجه داشته باشید که شهریه تحصیلی تمامی هزینه های تحصیل شما در خارج از کشور نیست، بلکه شما باید سایر هزینه های زندگی و اقامتی خود را نیز مورد بررسی و محاسبه قرار دهید. در ادامه و در جدول زیر میزان شهریه تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی در برخی دانشگاه های مطرح را مشاهده می کنید:

دانشگاه شهریه تحصیلی هر ترم
دانشگاه یانسه کارشناسی 6,386,000 وون کارشناسی ارشد 6,624,000 وون دکترا 6,754,000 وون
دانشگاه سهمیوک کارشناسی ارشد 5,340,000 وون دکترا 5,490,000 وون
دانشگاه کره کارشناسی ارشد و دکترا 7,905,000 وون
دانشگاه کیمیونگ کارشناسی 4,750,000 وون
دانشگاه کیونگ سونگ کارشناسی ارشد 4,974,000 وون دکترا 5,234,000 وون

مزایای تحصیل رشته داروسازی کره جنوبی

تا این بخش از مقاله شما عزیزان را با شرایط پذیرش و شهریه های تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی آشنا کردیم. پیش از ادامه باید خاطر نشان کنیم که سایر رشته های پزشکی در کره جنوبی نیز بسیار معتبر و با کیفیت هستند.

  • هزینه ها و شهریه تحصیل ارزان و مقرون به صرفه این رشته در کره جنوبی
  • دسترسی به دانشگاه های معتبر و سرشناس
  • وجود امکانات، تجهیزات و آزمایشگاه های مدرن و مجهز
  • اعتبار مدارک اعطایی این رشته در تمام دنیا
  • بازار کار بسیار خوب پس از اتمام تحصیلات
  • امکان کار دانشجویی پس از 6 ماه از شروع تحصیلات این رشته
  • اعطای بورسیه تحصیلی از سوی برخی مراکز در رشته داروسازی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته
  • سطح نمرات نه چندان بالا در مدارک زبان مورد درخواست
  • تعداد دانشگاه های زیاد ارائه دهنده رشته داروسازی
  • امکان دریافت ویزای کار و اشتغال در این کشور
  • امکان اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی

معایب

باید بگوییم که تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی در کنار این مزایای مناسب و بسیار دارای برخی از معایب نیز می باشد، که البته برخی معیاب باتوجه به شرایط فردی پیش خواهند آمد. اما برخی از مهم ترین معایب این امر شامل موارد زیر می باشد:

  • نیاز به ارائه مدرک زبان
  • نیاز به یادگیری زبان کره ای که سخت می باشد
  • عدم آشنایی ایرانیان با سیستم آموزشی این کشور
  • پذیرش سخت از کشورمان به خاطر عدم تطابق پذیری مدارک تحصیلی

ویدئوی ارائه شده در این بخش از مقاله تصاویری از پذیرش کشورهای مختلف است که در یک بازه زمانی محدود برای کلاینت های هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی اخذ شده است.

به دلیل تعداد زیاد این پذیرش ها امکان ارائه تصاویر همه کلاینت ها وجود ندارد اما شما می توانید با مراجعه به بخش ما تا حالا چیکار کردیم از منوهای بالای سایت با صحبت ها و تجارب برخی از مراجعین ما آشنا شوید.

شما می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز موسسه رجبی در تماس بوده و درباره شرایط خاص مهاجرت خود صحبت کنید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت قانونی هستید ما سریع ترین و ارزان ترین شیوه ها را به شما ارائه می دهیم!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی

 تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی در دوره کارشناسی 4 سال و در دوره کارسناسی ارشد 2 سال به طول می انجامد.

خیر، برای تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی باید شهریه تحصیلی را بپردازید، مگر موفق به اخذ بورسیه تحصیلی لازم شوید.

 بله برای تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی باید مدرک زبان ارائه کرد که معمولا مدارک زبان آیلتس 5.5 به بالا و تافل 80 به بالا مورد قبول واقع می شود.

خیر، بلعکس تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی ارزان و بسیار مناسب است که این یکی از مزیت های بزرگ آن می باشد.

 تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی به دو زبان انگلیسی و کره ای انجام می شود، اما اکثر مراکز این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در این مقاله تلاش نموده تا شرایط تحصیل رشته داروسازی در کره جنوبی را به شما عزیزان به بهترین نحو ارائه نمایند. اما اگر همچنین دارای ابهام یا سوالی هستید، مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. دعوت میکنیم مقاله تحصیل پزشکی در خارج از کشور را نیز بخوانید و با بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در جهان آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه