تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

شما می توانید به دو زبان انگلیسی و ترکی تحصیل کنید ، برای اثبات تحصیل به زبان ترکی قبولی در آزمون تومر و برای زبان انگلیسی ارائه مدرک آیلتس با نمره 6.5 به بالا الزامی خواهد بود.

برنامه منظم پزشکی در مجموع شش سال است ، سه سال اول دروس اصلی با حداقل مواجهه بالینی است ؛ سال چهارم و پنجم شامل ترکیبی از دوره های بالینی و دوره های پزشکی است ، سال آخر تحصیل پزشکی فقط دوره کارآموزی در بیمارستان می باشد.

برای پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه حاجت تپه قبولی در آزمون ورودی YOS ضروری می باشد.

این دانشگاه دو پردیس اصلی دارد ، پردیس اول در شهر قدیمی آنکارا و میزبان مرکز پزشکی است و پردیس دوم ، پردیس بایتپ ، 13 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و میزبان دانشکده های علوم اقتصادی و اداری ، حقوق ، آموزش ، مهندسی ، هنرهای زیبا ، ادبیات و علوم است.

رشته ها صرفا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه شده و شامل آناتومی ، بیوفیزیک ، آمار زیستی ، فیزیولوژی ، بافت شناسی و جنین شناسی ، بیوشیمی پزشکی ، زیست شناسی پزشکی ، پزشکی و انفورماتیک ، میکروبیولوژی پزشکی ، تاریخ و اخلاق پزشکی ، علوم پزشکی ، قلب و عروق ، بیماری های قفسه سینه ، فوریت های پزشکی ، بیماری های عفونی و میکروبیولوژی بالینی ، پزشکی داخلی ، فارماکولوژی پزشکی ، مغز و اعصاب ، پزشکی هسته ای اطفال ، رادیولوژی ، اورولوژی ، فیزیوتراپی و سایر تخصص های پزشکی است.

دانشگاه حاجت تپه دو پردیس اصلی دارد ، پردیس اول در شهر قدیمی آنکارا و میزبان مرکز پزشکی است و پردیس دوم ، پردیس بایتپ در 13 کیلومتری از مرکز شهر و میزبان دانشکده های علوم اقتصادی و اداری ، حقوق ، آموزش ، مهندسی ، هنرهای زیبا ، ادبیات و علوم . علاوه بر این دو پردیس اصلی ، مدرسه مددکاری اجتماعی در Keçioren و کنسرواتوار دولتی ترکیه در آنکارا، وابسته به دانشگاه از سال 1982، در پردیس بسولر وجود دارند.

دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه بهترین رتبه را در میان کلیه دانشکده های پزشکی کشور داراست و بیش از یک دهه توانسته به معتبرترین مقصد علم پزشکی در کشور ترکیه مبدل گردد.

رشته های دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه

دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه ارائه دهنده رشته های تحصیلی مختلف در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه علوم پزشکی است و شامل آناتومی ، بیوفیزیک ، آمار زیستی ، فیزیولوژی ، بافت شناسی و جنین شناسی ، بیوشیمی پزشکی ، زیست شناسی پزشکی ، پزشکی و انفورماتیک ، میکروبیولوژی پزشکی ، تاریخ و اخلاق پزشکی ، علوم پزشکی ، قلب و عروق ، بیماری های قفسه سینه ، فوریت های پزشکی ، بیماری های عفونی و میکروبیولوژی بالینی ، پزشکی داخلی ، فارماکولوژی پزشکی ، مغز و اعصاب ، پزشکی هسته ای اطفال ، رادیولوژی ، اورولوژی ، فیزیوتراپی  و سایر تخصص های پزشکی است.

زبان تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه حاجت تپه

دروس جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می شود و برای تحصیل به هر یک از این زبان ها اثبات تسلط به آن ها مورد نیاز است . برای اثبات تحصیل به زبان ترکی قبولی در آزمون تومر مورد نیاز است و برای تسلط به زبان انگلیسی ارائه مدرک آیلتس با نمره 6.5 به بالا ضرروی است.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه حاجت تپه 

به غیر از بورسیه های تحصیلی مبتنی بر دانشگاه جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه، بسیاری از سازمان های دیگر از جمله بنیاد ها ، شرکت ها و غیره وجود دارند که برای دانشجویان بین المللی بورسیه ارائه می کنند ، فرم درخواست بورسیه دانشگاه حاجت تپه نیز برای درخواست آنلاین برای بورسیه در دسترس است.

بورسیه های این دانشگاه برای مقطع تحصیلی مختلف یعنی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری طراحی شده و انواع مختلفی دارند . برخی از آن ها علاوه بر شهریه تحصیل هزینه کتاب ، نوشت افزار و حتی هزینه سفر را پوشش می دهند که برای دریافت آنها شرایط مختلفی از جمله ارائه معدل بالا وجود دارد.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه دو برنامه را شامل می شود:

  1. برنامه منظم پزشکی که در مجموع شش سال است و سه سال اول دروس اصلی به صورت نظری با حضور سر کلاس درس و سپس سال چهارم و پنجم شامل ترکیبی از دوره های بالینی به صورت حضوری در محط های واقعی بوده و سال آخر فقط به دوره کارآموزی در بیمارستان اختصاص دارد.
  2. دوره دوگانه MD/PhD حداقل هشت سال است که دوره آموزی طولانی تری را شامل شده و به هر دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می شود.

برای پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه حاجت تپه قبولی در آزمون ورودی YOS مورد نیاز است.

تحصیل رشته های پیراپزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

تحصیل رشته های پیراپزشکی در دانشگاه حاجت تپه 

در دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه تعدادی رشته پیراپزشکی در مقطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود که شامل رشته های شنوایی سنجی ، کاردانی ضد عفونی ، مدیریت بهداشت ، تغذیه ، فیزیوتراپی ، روانشناسی ، رادیوتراپی و گفتار درمانی است .

دوره تحصیل در مقطع کاردانی 2 سال ، کارشناسی 4 سال و کارشناسی ارشد 2 سال بوده و برای پذیرش در این رشته ها مدرک دیپلم دبیرستان در رشته علوم تجربی مورد نیاز است.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه حاجت تپه

جهت پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در ترکیه در دانشگاه حاجت تپه باید مدرک تحصیلات متوسطه یا مدرک خارجی معادل آن را اخذ کنید . به عنوان اولین الزامات دانشجویان باید معدل دبیرستان بالایی داشته و در آزمون YOS شرکت کنند . دوره تحصیل در این رشته 5 سال است که دانشجویان ملزم به گذراندن  300 واحد ECTS دروس اجباری و انتخابی مشخص شده است.

جهت تحصیل هر یک از علوم پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه میانگین نمره موفقیت باید حداقل 55 از 100 بوده و در مجموع 30 واحد ECTS باید در هر ترم تکمیل شود . در کاربردهای عملی ، تعداد معینی از واحدهای درسی باید طی یک دوره زمانی معین در هر سال تکمیل و پاس شود.

 آموزش بالینی در سال های چهارم و پنجم نیز به دروس نظری اضافه شده و دقت داشته باشید که دروس عملی بخش اصلی کارآموزی بوده و شما باید تحت نظر اساتید در محیط واقعی پزشک شوید.

تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه حاجت تپه
تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه حاجت تپه

تحصیل داروسازی در ترکیه در دانشگاه حاجت تپه طی یک دوره یک ساله ارائه شده و زبان آموزش ترکی است . به عنوان یک شرط برای فارغ التحصیلی ، دانش آموزان باید دوره های خود را با موفقیت به پایان برسانند و در طول برنامه درسی پنج ساله خود حداقل 300 واحد ECTS کسب کنند.

دروس عملی پس از اتمام دوره دروس نظری آغاز شده و شما باید دروسی در زمینه های شیمی تجزیه ، بیوشیمی ، مدیریت داروسازی ، علوم دارویی ، داروسازی بالینی ، فارماکولوژی ، بیوتکنولوژی دارویی ، گیاه شناسی دارویی ، شیمی دارویی ، میکروبیولوژی دارویی ، فناوری دارویی ، سم شناسی دارویی و رادیو داروشناسی را پشت سر بگذارید . دوره های عملی در داروخانه ها و یا شرکت های داروسازی انجام می شود.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه حاجت تپه

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه حاجت تپه ترکیه در مقاطع  تحصیلی مختلف کارشناسی 4 ساله ، کارشناسی ارشد 2 ساله و دکتری 4 ساله به زبان های ترکی و انگلیسی ارائه می شود.

برای پذیرش در این رشته اتمام دوره دبیرستان ، تسلط به زبان ترکی و یا انگلیسی و معدل متوسط به بالا نیاز است . این رشته تحصیلی نیز مانند بقیه علوم پزشکی با دوره کارآموزی در بیمارستان های آموزشی پایان می یابد.

تحصیل در ترکیه در رشته پرستاری می تواند انتخاب عاقلانه ای باشد ، زیرا با هزینه ای معقول ، پذیرش آسان و دوره های لذت بخش همراه است.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه حاجت تپه ترکیه
خوابگاه های دانشگاه حاجت تپه

خوابگاه های دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه دارای خوابگاه های بسیار مجهزی بوده که توسط اداره فرهنگ ، ورزش و سلامت اداره شده و مسکن های متعددی را در اختیار دانشجویان در پردیس های مختلف از جمله متقاضیان تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه قرار می دهد و بیش از هزار دانشجو می توانند از خدمات سکونت در خوابگاه های این دانشگاه استفاده نموده و تمامی وعده های غذایی را از سلف بگیرند.

در خوابگاه های دانشگاه حاجت تپه اتاق ها دارای یک تخت برای هر دانشجو ، کمد ، میز ، کتابخانه و یک یخچال کوچک وجود دارد ، همچنین یک اتاق رختشویی مجهز به ماشین های خشک کن تمام اتوماتیک برای دانشجویان وجود دارد تا بتوانند لباس های خود را شستشو دهند.

شهریه رشته های مختلف دانشگاه حاجت تپه

شهریه رشته های مختلف از جمله تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه در مقایسه با کشور های اروپایی پایین است که البته این شهریه بسته به رشته و مقطع تحصیلی و هزینه تحصیل متغیر است.

در جدول می توانید شهریه میانگین برخی از این رشته ها را مشاهده کنید:

رشته تحصیلی شهریه
پزشکی 48000 لیر
دندانپزشکی 20000 لیر
داروسازی 20000 لیر
پرستاری 8000 لیر
رشته های پیرا پزشکی 7000 لیر

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه حاجت تپه 

شاید بخواهید بدانید دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه حاجت تپه ترکیه چگونه است ؟ فرودگاه بین المللی آنکارا در 17 مایلی شمال شرقی شهر قرار دارد، اما پروازهای بین المللی زیادی را انجام نمی دهد و بقیه هواپیماها در فرودگاه استانبول فرود می آیند.

 از فرودگاه آنکارا تا دانشگاه حاجت تپه را می توان به چند روش طی کرد که شامل تاکسی ، ماشین شخصی و اتوبوس می باشد.

آنکارا دارای یک سیستم راه آهن است و می توان با قطار  یا اتوبوس از اکثر شهر های ترکیه به آنکارا سفر کرد و با  وجود در دسترس بودن تعداد زیادی پرواز مستقیم از اکثر مناطق ترکیه به آنکارا ، سفر به اتوبوس اقتصادی تر است .  

علاوه بر این شهر آنکارا دارای یک سیستم ریلی عالی است که می توان با استفاده از قطار به سایر شهر های ترکیه سفر کرد ؛ برای تردد در شهر برای دانشجویان می توانند از اتوبوس های شهری ، تاکسی استفاده کنند.

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه حاجت تپه ترکیه
نمایش ویدیو درباره وبینار تحصیل در ترکیه

وبینار تحصیل در ترکیه 

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ، سپیده یگانه که با وی در صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام با نام هنری روناک هم آشنا هستید ، با شما در خصوص شرایط تحصیل در ترکیه صحبت می کند.

این وبینار را تا انتها تماشا نموده و سپس برای دریافت مشاوره رایگان ، شماره خود را در باکس زیر ثبت نمایید ، کارشناسان حرفه ای ما با شما تماس گرفته و تمامی سوالات شما راجب به تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه را پاسخ خواهند داد. 

در صورتی که به دنبال دریافت جزئیات بیشتر در رابطه با تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه هستید ، با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید تا بتوانید از شرایط کلی تحصیل پزشکی در ترکیه به خوبی آشنا شوید.

 
5/5 - (30 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *