تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه

تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه گزینه جذابی برای دانشجویان ایرانی است ، این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو کشور ترکیه در ارائه رشته های علوم پزشکی مطرح است.

دانشگاه حاجت تپه به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو کشور ترکیه با 16 دانشکده ، 15 موسسه ، 4 مدرسه حرفه ای ، 2 کالج ، 1 هنرستان ، 98 مراکز تحقیقاتی و کاربردی به کمک های خود در توسعه اجتماعی و ارزش های جهانی در زمینه های علم ، فناوری و هنر ادامه می دهد.

دانشگاه حاجت تپه در 8 ژوئیه 1967 تاسیس شد ، برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در این دانشگاه و سایر دانشگاه های ترکیه با دفتر شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید ، همچنین برای دریافت اطلاعات کامل و به روز در زمینه تحصیل رشته های پزشکی در ترکیه به مقاله مرجع تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه مراجعه نمایید.

دانشگاه حاجت تپه دو پردیس اصلی دارد ، پردیس اول در شهر قدیمی آنکارا و میزبان مرکز پزشکی است و پردیس دوم ، پردیس بایتپ ، 13 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و میزبان دانشکده های علوم اقتصادی و اداری ، حقوق ، آموزش ، مهندسی ، هنرهای زیبا ، ادبیات و علوم است ؛ علاوه بر این دو پردیس اصلی ، مدرسه مددکاری اجتماعی در Keçioren و کنسرواتوار دولتی ترکیه در آنکارا، وابسته به دانشگاه از سال 1982، در پردیس بسولر است.

دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه بهترین رتبه در کشور را دارست ، بر اساس حداقل نمرات مورد نیاز برای ثبت نام در دانشکده پزشکی، دانشگاه حاجت تپه رتبه برتر را در بین مدارس دولتی برای بیش از یک دهه دارد.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

رشته های دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه

دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه ارائه دهنده رشته های تحصیلی مختلف در زمینه های پزشکی است ، رشته های دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود  و شامل آناتومی ، بیوفیزیک ، آمار زیستی ، فیزیولوژی ، بافت شناسی و جنین شناسی ، بیوشیمی پزشکی ، زیست شناسی پزشکی ، پزشکی و انفورماتیک ، میکروبیولوژی پزشکی ، تاریخ و اخلاق پزشکی ، علوم پزشکی ، قلب و عروق ، بیماری های قفسه سینه ، فوریت های پزشکی ، بیماری های عفونی و میکروبیولوژی بالینی ، پزشکی داخلی ، فارماکولوژی پزشکی ، مغز و اعصاب ، پزشکی هسته ای اطفال ، رادیولوژی ، اورولوژی ، فیزیوتراپی  و سایر تخصص های پزشکی می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ورود آسان و سریع به دانشگاه های پزشکی ترکیه با دریافت مشاوره از کارشناسان هلدینگ بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه حاجت تپه​

Language / Hajat Tepe University

زبان تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه حاجت تپه

زبان تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه حاجت تپه​ چیست؟ دروس در دانشگاه پزشکی حاجت تپه به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می شود ، برای تحصیل به هر یک از این  زبان ها اثبات تسلط به آن ها مورد نیاز است ، برای اثبات تحصیل به زبان ترکی قبولی در آزمون تومر مورد نیاز است  و برای تسلط به زبان انگلیسی ارائه مدرک آیلتس با نمره 6.5 به بالا ضرروی است.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه ، دوره های کارآموزی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد ، به غیر از بورسیه های تحصیلی مبتنی بر دانشگاه، بسیاری از سازمان های دیگر از جمله بنیاد ها ، شرکت ها و غیره وجود دارند که برای دانشجویان بین المللی بورسیه ارائه می کنند ، فرم درخواست بورسیه دانشگاه حاجت تپه  نیز برای درخواست آنلاین برای بورسیه در دسترس است ، بورسیه های این دانشگاه برای مقطع تحصیلی مختلف یعنی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری طراحی شده است ، این بورسیه ها انواع مختلفی دارند  و  برخی از آن ها علاوه بر شهریه تحصیل هزینه کتاب ، نوشت افزار و حتی هزینه سفر را پوشش می دهند ، برای دریافت این بورسیه ها شرایط مختلفی وجود دارد مثلا دانشجو باید از معدل بالا در ترم قبلی خود برخوردار باشد.

در ادامه با برخی از دانشگاه های ترکیه که ارائه دهنده رشته های علوم پزشکی هستند آشنا میشوید ، شرایط دانشگاه ها را مطالعه کنید.

تحصیل رشته های پیراپزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

در دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه تعدادی رشته پیراپزشکی در مقطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود ، تحصیل رشته های پیراپزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه که شامل رشته های شنوایی سنجی ، کاردانی ضد عفونی ، مدیریت بهداشت ، تغذیه ، فیزیوتراپی ، روانشناسی ، رادیوتراپی و گفتار درمانی  می باشند ، دوره تحصیل در مقطع کاردانی 2 سال ، کارشناسی 4 سال و کارشناسی ارشد 2 سال است ؛ برای پذیرش در این رشته ها مدرک دیپلم دبیرستان در رشته علوم تجربی مورد نیاز است.

Medicine / Hajat Tepe University

تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه دو برنامه را شامل می شود ، برنامه منظم پزشکی در مجموع شش سال است ، سه سال اول دروس اصلی با حداقل مواجهه بالینی است ؛ سال چهارم و پنجم شامل ترکیبی از دوره های بالینی و دوره های پزشکی است و سال آخر تحصیل پزشکی فقط دوره کارآموزی در بیمارستان می باشد ؛ دوره دوگانه MD/PhD حداقل هشت سال است ( تکمیل مدرک ممکن است بسته به زمینه مطالعه تحقیقاتی طولانی تر باشد) ، این رشته تحصیلی به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می شود ؛ برای پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه حاجت تپه قبولی در آزمون ورودی YOS مورد نیاز است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

برای پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه ، باید مدرک تحصیلات متوسطه ترکیه یا مدرک خارجی معادل آن را اخذ کنید ، دانشجویان باید معدل دبیرستان بالایی داشته و در آزمون YOS شرکت کنند ،  دوره تحصیل در این رشته 5 سال است  که دانشجویان ملزم به گذراندن  300 واحد ECTS دروس اجباری و انتخابی در کاربرد های نظریاست.

 میانگین نمره موفقیت باید حداقل 55 از 100 باشد ، در مجموع 30 واحد ECTS باید در هر ترم تکمیل شود. در کاربرد های عملی ، تعداد معینی کار باید طی یک دوره زمانی معین در هر سال تکمیل و تحویل شود ؛ آموزش بالینی در سال های چهارم و پنجم به دروس نظری اضافه می شود ، در دوره های آموزشی بالینی، دانشجویان باید تعداد معینی از بیماران را درمان کنند و نیاز به موفقیت در امتحانات عملی و شفاهی دارند.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه​

Pharmacy / Hajat Tepe University

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه به مدت 5 سال ارائه می شود ، زبان آموزش ترکی است ؛ به عنوان یک شرط برای فارغ التحصیلی ، دانش آموزان باید دوره های خود را با موفقیت به پایان برسانند و در طول برنامه درسی پنج ساله خود حداقل 300 واحد ECTS کسب کنند.

علاوه بر دروس نظری ، برنامه آموزشی شامل عملی دوره های آموزشی نیز می شود  ، دروس پایه، حرفه ای و انتخابی مشخص شده در برنامه توسط گروه های شیمی تجزیه ، بیوشیمی ، مدیریت داروسازی ، علوم دارویی ، داروسازی بالینی ، فارماکوگنوزی ، فارماکولوژی ، بیوتکنولوژی دارویی ، گیاه شناسی دارویی ، شیمی دارویی ، میکروبیولوژی دارویی ، فناوری دارویی ، سم شناسی دارویی ، رادیوداروشناسیو توسط بخش های مرتبط با دانشگاه داروسازی ارائه می شود ، پس از اتمام دوره تحصیل دانشجویان ملزم به گذراندن دوره کارآموزی در داروخانه ها و یا شرکت های داروسازی هستند.

اینجایید چون در حال تحقیق درباره شرایط تحصیل درترکیه هستید ؛ مطالعه مقالات زیر اطلاعات مفید و جالبی به شما خواهد داد.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه حاجت تپه ترکیه در مقاطع  تحصیلی مختلف کارشناسی 4 ساله ، کارشناسی ارشد 2 ساله و دکتری4  ساله ارائه می شود ، این رشته تحصیلی به زبان ترکی  و انگلیسی ارائه می شود ، برای پذیرش در این رشته اتمام دوره دبیرستان ، تسلط به زبان ترکی و یا انگلیسی  و معدل متوسط به بالا نیاز است ، این رشته تحصیلی با دوره کارآموزی در بیمارستان های آموزشی پایان می یابد.

در ابتدای مقاله می توانید لینک مقاله تحصیل رشته پرستاری ترکیه را بیابید ؛ مقاله تحصیل در ترکیه هم میتواند اطلاعات کلی بسیار خوبی برای شروع تحقیق به شما بدهد.

Hajat Tepe University dormitories

خوابگاه های دانشگاه حاجت تپه

با ظرفیت کل 2357 اتاق در خوابگاه های دانشجویی که توسط اداره فرهنگ و ورزش سلامت در دانشگاه حاجت تپه اداره می شود ، خدمات مسکن به 4159 دانشجو در پردیس Beytepe و 1565 دانشجو در پردیس Sıhhiye ارائه می شود ،  در خوابگاه های  این دانشگاه غذاخوری هایی وجود دارد که برای رفع نیازهای اولیه دانشجویان به فروش می رسند ؛ در خوابگاه های دانشگاه حاجت تپه اتاق ها دارای یک تخت برای هر دانشجو ، یک کمد ، یک میز و یک کتابخانه است ،  همچنین یک یخچال کوچک  در اتاق ها وجود دارد ، یک اتاق رختشویی مجهز به ماشین های خشک کن تمام اتوماتیک برای دانشجویانوجود دارد تا بتوانند لباس های خود را شستشو دهند.

خوابگاه های دانشگاه حاجت تپه​
رشته تحصیلی شهریه
پزشکی 48000 لیر
دندانپزشکی 20000 لیر
داروسازی 20000 لیر
پرستاری 8000 لیر
رشته های پیرا پزشکی 7000 لیر

شهریه رشته های مختلف دانشگاه حاجت تپه

شهریه رشته های مختلف دانشگاه حاجت تپه در مقایسه با کشور های اروپایی پایین است ، البته این شهریه بسته به رشته و مقطع تحصیلی و هزینه تحصیل متغیر است.

در جدول ارائه شده می توانید هزینه های را ببینید و مقایسه کنید.

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه حاجت تپه ترکیه

شاید بخواهید بدانید دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه حاجت تپه ترکیه چگونه است ؛ فرودگاه بین المللی آنکارا در 17 مایلی شمال شرقی شهر قرار دارد، اما پروازهای بین المللی زیادی را انجام نمی دهد و بقیه هواپیماها در فرودگاه استانبول فرود می آیند ، از فرودگاه آنکارا تا دانشگاه حاجت تپه را می توان به چند روش طی کرد که شامل تاکسی ، ماشین شخصی و اتوبوس می باشد.

 

آنکارا دارای یک سیستم راه آهن است و می توان با قطار  یا اتوبوس از اکثر شهر های ترکیه به آنکارا سفر کرد و با  وجود در دسترس بودن تعداد زیادی پرواز مستقیم از اکثر مناطق ترکیه به آنکارا ، سفر به اتوبوس اقتصادی تر است ،  علاوه بر این شهر آنکارا دارای یک سیستم ریلی عالی است که می توان با استفاده از قطار به سایر شهر های ترکیه سفر کرد ؛ برای تردد در شهر برای دانشجویان می توانند از اتوبوس های شهری ، تاکسی استفاده کنند.

وبینار تحصیل درترکیه 

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ، سپیده یگانه که با وی در صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام با نام هنری روناک هم آشنا هستید ، با شما در خصوص شرایط تحصیل در ترکیه صحبت می کند و از تجارب چندی ساله خود میگوید.

به وبینار توجه کنید و سپس برای دریافت مشاوره رایگان ، شماره خود را در باکس زیر ثبت نمایید ، کارشناسان حرفه ای ما با شما تماس گرفته و سوالاتتان را پاسخ خواهند داد. 

همچنین می توانید پرسش ها و نظرات و حتی تجربه های خود از تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های ترکیه را در پایان مقاله در بخش “دیدگاه ها”ثبت نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در بهترین دانشگاه های ترکیه را با دریافت مشاوره از کارشناسان خبره هلدینگ مهاجرتی رجبی تجربه کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه

شما می توانید به دو زبان انگلیسی و ترکی تحصیل کنید ، برای اثبات تحصیل به زبان ترکی قبولی در آزمون تومر و برای زبان انگلیسی ارائه مدرک آیلتس با نمره 6.5 به بالا الزامی خواهد بود.

برنامه منظم پزشکی در مجموع شش سال است ، سه سال اول دروس اصلی با حداقل مواجهه بالینی است ؛ سال چهارم و پنجم شامل ترکیبی از دوره های بالینی و دوره های پزشکی است ، سال آخر تحصیل پزشکی فقط دوره کارآموزی در بیمارستان می باشد.

برای پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه حاجت تپه قبولی در آزمون ورودی YOS ضروری می باشد.

این دانشگاه دو پردیس اصلی دارد ، پردیس اول در شهر قدیمی آنکارا و میزبان مرکز پزشکی است و پردیس دوم ، پردیس بایتپ ، 13 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و میزبان دانشکده های علوم اقتصادی و اداری ، حقوق ، آموزش ، مهندسی ، هنرهای زیبا ، ادبیات و علوم است.

رشته ها صرفا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه شده  و شامل آناتومی ، بیوفیزیک ، آمار زیستی ، فیزیولوژی ، بافت شناسی و جنین شناسی ، بیوشیمی پزشکی ، زیست شناسی پزشکی ، پزشکی و انفورماتیک ، میکروبیولوژی پزشکی ، تاریخ و اخلاق پزشکی ، علوم پزشکی ، قلب و عروق ، بیماری های قفسه سینه ، فوریت های پزشکی ، بیماری های عفونی و میکروبیولوژی بالینی ، پزشکی داخلی ، فارماکولوژی پزشکی ، مغز و اعصاب ، پزشکی هسته ای اطفال ، رادیولوژی ، اورولوژی ، فیزیوتراپی  و سایر تخصص های پزشکی است.

 مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه را بررسی و به علاقمندان تحصیل در خارج از کشور معرفی کردند ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به ترکیه با سایر روش های امن و قانونی و بعضاً آسان ورود و اقامت در این کشور آشنا شوید ، پس مطالعه مقاله لینک شده را از دست ندهید.

 

1 دیدگاه در “تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

  1. تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه مینا سروش گفت:

    سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (30 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه