دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه

دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی این کشور است که هر ساله طیف وسیعی از دانشجویان بین المللی را به خود جذب می کند. با توجه به این که دانشگاه های ترکیه جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند، ما مطالعه این مقاله را به متقاضایان تحصیل در این کشور توصیه می کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه با زیر ساخت های آموزشی بی نظیر خود سطح پیشرفت علمی دانشجویان را در بالاترین حد خود نگه داشته و به آن ها کمک کرده تا با روش های نوآورانه دروس مختلف علمی و آکادمیک را فرا گرفته و خود را برای ورود به بازار کار آماده کنند.

 این دانشگاه استانداردهای آموزشی خود را طبق آخرین تغییرات دنیای پزشکی توسعه داده است. توصیه می کنیم جهت آشنایی بیشتر با شرایط تحصیلی در این دانشگاه در ادامه این مقاله با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

دانشگاه پزشکی ازمیر با بیمارستان ها و موسسات تحقیقاتی بسیار زیادی در این شهر و دیگر شهرهای کشور همکاری کرده و در تلاش است که دانشجویان با شرکت در کلاس های تئوری و کارورزی در بیمارستان فرصت تمرین زیر نظر بهترین استاید و بر روی بیماران واقعی را داشته باشند. 

چنانچه علاقه دارید تا در محیطی بین المللی و زیر نظر برخی از بهترین اساتید ترکی به تحصیل پزشکی بپردازید، توصیه می کنیم همین حالا از طریق مطالعه مقاله تحصیل در ترکیه با شرایط و الزامات تحصیل در این کشور آشنا شوید.

نکته : پس از مطالعه این مقاله می توانید در بخش دیدگاه نظرات و پرسش های خود را مطرح کرده و پاسخ به کارشناسان و مشاوران ما را دریافت نمایید.

فهرست مطالب
دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه

رشته های دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه

رشته های دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه زمینه ای را فراهم کرده که تمامی دانشجویان بتوانند آزادانه از بین رشته های مختلف این دانشگاه گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در آن به تحصیل بپردازند. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه انواع رشته ها را در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در اختیار دانشجویان خود قرار داده است. از مهم ترین این رشته ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مامایی
  • تغذیه و رژیم غذایی
  • پزشکی
  • پرستاری
  • داروسازی
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آمادگی برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه با مشورت کارشناسان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه

زبان تحصیل دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه دو زبان انگلیسی و ترکی است اما بیشتر دروس این رشته به زبان انگلیسی تدریس می شود. این مسئله باعث شده تا دانشجویان بین المللی راحت تر بتوانند دروس مختلف را فرا گرفته و با اساتید و دانشجویان ارتباط برقرار کنند.

در حال حاضر برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه و برای یادگیری این دروس به تسلط زبان انگلیسی نیاز دارید. با این حال تنها تسلط به این زبان کافی نیست و برای اثبات مهارت خود به مدارک معتبر مانند آیلتس یا تافل نیز احتیاج دارید. از طرفی زبان ترکی نیز می تواند حین تحصیل پزشکی در این کشور ضروری است و با توجه به این که حین آموزش پزشکی در دانشگاه های این کشور باید برخی دوره های کارورزی را پشت سر بگذارید و در این مدت با بیماران در تماس باشید، یادگیری زبان به شما کمک کرده که راحت تر با بیماران ارتباط برقرار کنید.

دانش آموزان برای حضور در دانشگاه پزشکی ازمیر به مهارت های زبان ترکی حداقل در سطح B1 احتیاج دارند. مدرک پذیرفته شده از آزمون های SAT، ACT، IB یا سطح B2 موسسه یونس امره در این دانشگاه پذیرفته می شود. نکته حائز اهمیت این است که دانشجویانی که حداکثر تا پایان سال سوم نتوانند مدرک زبان ترکی را ثبت کنند، تا زمانی که این شرط محقق نشود، نمی توانند به سال چهارم ادامه دهند. همچنین دانشجویانی که سه سال آخر دبیرستان را در یک دبیرستان ترکی گذارنده اند نیازی به گواهی تسلط زبان ندارند.

زبان تحصیل دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه

بورسیه های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه

بورسیه های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه به منظور کمک مالی به دانشجویان در دوره تحصیلی تعبیه دیده شده اند. این بورسیه ها اصولا تحت شرایط بسیار خاصی به دانشجویان اعطا می شوند که در ادامه بورسیه های مختلف را بررسی می کنیم.  

یکی از بهترین بورسیه های این دانشگاه بورسیه دانشجویان بین المللی می باشد. بورسیه دانشجویان بین المللی همانطور که از نامش پیداست برای دانشجویان بین المللی تعبیه دیده شده است و این بورسیه به دانشجویان در مقطع کارشناسی اهدا شده و دامنه و سهمیه آن هر ساله توسط هیئت امنا این دانشگاه تعیین می شود. از طرفی مدت زمان دریافت آن به اندازه کل دوره تحصیلی است و دانشجویان می توانند در حین تحصیل از این بورسیه استفاده کنند.

پوشش دهی این بورسیه بسیار خوب است و دانشجویانی که موفق به دریافت آن می شوند می توانند کل هزینه سالانه تحصیلی را از آن پرداخت کنند. با این حال توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در ترم تابستان شامل این بورسیه نشده و دانشجویان علاقمند باید خودشان هزینه لازم را بپردازند. همچنین این بورسیه تحصیلی هزینه خوابگاه را پوشش نمی دهد.

علاوه بر این برخی بورسیه ها در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه وجود دارند که تخفیف های 100، 50 و 25 درصدی شهریه را برای دانشجویان به ارمغان می آورند. این بورسیه ها گاها علاوه بر پوشش دهی هزینه های تحصیل طی سال تحصیلی هزینه تحصیل در ترم تابستان و هزینه خوابگاه را نیز پوشش می دهند.

تحصیل رشته های پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر

تحصیل رشته های پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر

تحصیل رشته های پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر برای دانشجویان علاقمند می تواند بسیار مفید باشد. رشته های پیراپزشکی مانند کمک های اولیه و اضطراری، بهداشت جامعه، زنان و زایمان و… جزو برترین رشته ها موجود هستند که هر ساله طیف وسیعی از دانشجویان را به خود جذب می کنند. دانشجویان طی  تحصیل در این دوره ها قادر خواهند شد که با توجه به نوع رشته خود به تشخیص و ارائه مراقبت های بهداشتی بپردازند و حفظ سلامت بیماران کمک کنند. آن ها با یادگیری دروس مختلف نحوه برقراری ارتباط موثر با بیمار را فرا گرفته و قادر می شوند که بیماری و مشکل را در بیمار تشخیص داده و به درمان آن بپردازند.

تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه در رشته پیراپزشکی دارای مزیت های بسیار زیادی برای دانشجویان است. برای مثال اخذ پذیرش و قبولی در این رشته ها نسبت به رشته های پزشکی، داروسازی یا دندانپزشکی آسان تر است و همچنین پس از تحصیل نیز با توجه به تقاضای زیاد این رشته ها امکان اشتغال سریع تر برای متقاضیان وجود دارد. از همین رو شما می توانید با انتخاب یکی از رشته های پیراپزشکی در مدت زمان کوتاهی پذیرش این دانشگاه را به دست آورده و پس از آن نیز خیلی سریع شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه

رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه طبق چارچوب صلاحیت های آموزش عالی این کشور طراحی شده است و یکی از بهترین رشته های موجود در این دانشگاه می باشد. تحصیل در این رشته حدودا شش سال به طول می انجامد که در هر سال دروس مختلفی تدریس می شود. شما می توانید در ادامه مهم ترین دروس ارائه شده هر ترم را مشاهده فرمایید.

  • ترم یک: آناتومی، پزشکی خانواده، بیوفیزیک، آمار زیستی، علوم رفتاری، فیزیولوژی، بهداشت عمومی، بافت شناسی و جنین شناسی، ایمونولوژی، بیوشیمی پزشکی، زیست شناسی و ژنتیک پزشکی، میکروبیولوژی پزشکی و…
  • ترم دو: آناتومی، پزشکی خانواده، بیوفیزیک، فیزیولوژی، بافت شناسی و جنین شناسی، ایمونولوژی، آسیب شناسی، فارماکولوژی، بیوشیمی پزشکی، زیست شناسی پزشکی و ژنتیک، میکروبیولوژی پزشکی، آموزش پزشکی، تاریخچه پزشکی و اخلاق و…
  • ترم سه: بیوشیمی پزشکی، فارماکولوژی پزشکی، ایمونولوژی پایه، میکروبیولوژی پزشکی، آسیب شناسی پزشکی، ژنتیک پزشکی، آموزش پزشکی، بیماری های داخلی، سلامت و بیماری های کودک، رادیولوژی و…
  • ترم چهار: سلامت و بیماری های کودک، بیماری های داخلی، سلامت و بیماری های روانی، روانپزشکی کودک و نوجوان و…
  • ترم پنج: پوست و بیماری های مقاربتی، طب فیزیکی و توانبخشی، چشم پزشکی، قلب، مغز و اعصاب، فارماکولوژی بالینی و سم شناسی، رادیولوژی، جراحی قفسه سینه و قلب و عروق، اورولوژی و…
  • ترم شش: داخلی (1.5 ماه)، اطفال (2 ماه)، زنان و زایمان (1 ماه)، جراحی (جراحی عمومی و اورولوژی) (1 ماه)، روانپزشکی (15 روز)، قلب (1 ماه)، خانواده پزشکی (1 ماه)، بهداشت عمومی (1 ماه)، فوریت های پزشکی (1 ماه) و…

با شرایط تحصیل برخی رشته های محبوب علوم پزشکی در ترکیه آشنا شوید.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر آرزوی بسیاری از دانشجویان است اما با توجه به آزمون های ورودی بسیار دشوار و شرایط بسیار سخت این رشته در بسیاری از دانشگاه های داخل و خارجی، رویای افراد را کمرنگ کرده است. در این شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ازمیر به شما کمک کرده که بتوانید در کوتاه ترین مدت زمان به رویای دیرینه خود برسید.

دانشجویان حین تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ازمیر بیماری های مختلف دهان را از طریق تشخیص و تحقیق، بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا مطالعه می کنند. علاوه بر این متقاضیان حین تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه باید بر تکنیک های درمان و پیشگیری تخصصی در پزشکی دندانپزشکی تسلط داشته باشند و با مطالعه دقیق دروس و شرکت در کلاس های عملی و تئوری مهارت های لازم را فرا بگیرند.

متقاضیان می توانند با تحصیل و اخذ مدرک از دانشگاه ازمیر به راحتی در در این شهر یا دیگر شهرهای ترکیه مشغول به کار شوند و با اشتغال در این کشور به حل مشکلات مرتبط با بیماری های دهان و دندان بیماران بپردازند. علاوه بر اشتغال در زمینه شغلی مورد علاقیتان می توانید در این کشور از درآمدهای بالا، احترام و دیگر مزایا بهرمند شوید.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر

رشته داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه

رشته داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه حدودا پنج سال طول می کشد و چنانچه دانشجویی حین تحصیل در این رشته مدرک زبان مدرک خود را اخذ نکرده باشد باید یک سال دیگر را هم در دانشگاه بگذارند که این یک سال به عنوان سال آمادگی زبان ترکی شناخته می شود.

تحصیل داروسازی در دانشگاه های ترکیه مزایای بسیار زیادی را برای متقاضیان به همراه دارد. شما می توانید در یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه با هزینه های کم تحصیل خود را انجام دهید و همچنین پس از اخذ مدرک مناسب در سیستم بهداشتی ترکیه مشغول به کار شوید.

شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ اقامت پس از اتمام تحصیلات و همچنین نحوه یافتن شغل در این کشور را در مقاله به روز و جذاب کار در ترکیه مطالعه فرمایید. لذا اگر پس از پایان تحصیلات قصد اقامت در این کشور را داشته اما با شرایط و قوانین کاری آشنا نیستید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

اخذ پذیرش در این دانشگاه به منظور تحصیل در رشته داروسازی مستلزم قبولی در آزمون یوس «Yös» یا آزمون ست «SAT» می باشد. از طرفی برای قبولی در این رشته به مدرک زبان تافل و ریز نمرات دبیرستان نیاز دارید. چنانچه در دوره دبیرستان معدل بالاتری داشته باشید میزان شانس شما برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه افزایش پیدا می کند.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر حدودا چهار سال به طول انجامیده و دانشجویان می توانند حین تحصیل این رشته زیر نظر برخی از بهترین استاید و طبق استانداردهای آموزشی بسیار باکیفیتی تحصیلات خود را انجام دهند.

دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه به دانشجویان آموزش های عملی در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و دانشگاه های بین المللی را ارائه داده و به دانشجویان این امکان را می دهد تا دروس خود را به بهترین روش فرا بگیرند. این دانشگاه فرصت های رشد متعددی را برای دانشجویان فراهم کرده و به آن ها این امکان را داده تا مهارت ها و تجربیات خود را با آموزش در محیط کار افزایش دهند.

هدف اصلی برنامه آموزشی پرستاری در دانشگاه ازمیر در واقع تمرکز بر حفظ و ارتقای سلامت فرد، خانواده و جامعه و خدمات مرتبط با برنامه ریزی، سازماندهی و اجرای مراقبت از بیمار است. پرستاران فارغ التحصیل از این دانشگاه قادر خواهند بود که با استفاده از روش های حل مسئله به صورت علمی و با دلسوزی فراوان به درمان بیماری افراد بپردازند.

برای ورود و اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی ازمیر باید در آزمون ست یا آزمون یوس از خود عملکرد خوبی را نشان دهید و همچنین مدرک زبان انگلیسی یا ترکی مناسبی اخذ کنید. مدرک زبان انگلیسی تافل و مدرمک زبان ترکی Tömer می باشد.

خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه

دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه خوابگاه های دانشجویی مختلفی را در خود جای داده که که به دانشجویان بین المللی و داشجویان داخلی که از فاصله بیش از 50 کیلومتر به این دانشگاه آمده اند ارائه می شود. خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه بسیار پیشرفته هستند و دانشجویان حین اقامت در این خابگاه ها می تواند در یک اتاق یک یا چهار خوابه اقامت داشته باشند.

کارگاه ها و آزمایشگاهات مختلفی در خوابگاه های دانشجویی  دانشگاه ازمیر قرار دارند و علاوه بر آن دانشجویان حین اقامت می توانند از سالن ورزشی، سالن های رقص و زمین بسکتبال خوابگاه استفاده کنند. سایر مناطق موجود در این دانشگاه شامل اتاق کنفرانس، اتاق مطالعه، کتابخانه، آشپزخانه، درمانگاه و غذا خوری می شود.

جالب است بدانید امروزه دانشجویان می توانند حین اقامت در خوابگاه های دانشگاه پزشکی ازمیر هر زمان که دوست داشته باشند از خشکشویی و آشپزخانه استفاده کنند. علاوه بر این انواع وسایل صوتی و تصویری و دسترسی به اینترنت نیز در خوابگاه ها آزاد می باشد.

در نهایت باید گفت زندگی در پردیس این دانشگاه می تواند تصمیم عاقلانه باشد که امکان زندگی در مکانی دوستاه و سرگرم کنند را به دانشجویان هدیه می دهد. از طرفی شما می توانید با زندگی در خوابگاه های این کشور از امکانات و خدمات عالی این خوابگاه استفاده کرده و در فضای دانشجویی غرق شوید. 

تحصیل در دانشگاه های ترکیه در دهه اخیر مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی قرار گرفته و سوالات بسیار زیادی از مشاوران ما در این زمینه پرسیده شده و می شود. 

در این بخش از مقاله سپیده یگانه از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی پاسخ تمام سوالات شما را گرد آوری کرده و در قالب وبیناری دو ساعته ارائه داده است.

اگر شما هم می خواهید درباره تحصیل در برترین دانشگاه های ترکیه ، آزمون ها و هزینه ها و البته اعتبار این دانشگاه ها کسب اطلاع کنید حتما این وبینار را با دقت ببینید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی بسیار راحت تر از ایران در دانشگاه های معتبر و ارزان ترکیه ، مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

موقعیت مکانی دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه

موقعیت مکانی دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه واقع در شهر ازمیر ترکیه است که شهری در غرب کشور ترکیه می باشد. ازمیر که سومین شهر پرجمعیت و مهم ترکیه است برخی از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور را در خود جای داده و از نظر آموزشی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه در واقع در خیابان ساکاریا کادسی، شماره 156 بالکووا می باشد و از طرفی راه های ارتباطی مختلفی برای این دانشگاه تبعیه دیده شده است. برای مثال شماره تماس 0 (232) 279 25 25 و ایمیل tiim-yardim@ieu.edu.tr جزو راه های ارتباطی این دانشگاه می باشد.

شهریه رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ازمیر

شهریه رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ازمیر به طور کلی مناسب است و نسبت به بسیاری از دانشگاه های اروپایی یا دانشگاه های تاپ این کشور باید هزینه های کم تری برای تحصیل بپردازید. با این حال  این هزینه ها می تواند تا حد زیادی با توجه به رشته تحصیلی و همچنین گرفتن یا نگرفتن بورسیه تغییر کند.

شهریه دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه هر سال توسط هیئت امنای تحصیلی تعیین می شود. شما می توانید شهریه دانشجویانی که در سال تحصیلی 2023 – 2024 به تازگی ثبت نام می کنند را از طریق جدول زیر مشاهده فرمایید.

برنامه 50% تخفیف (لیره) 25% تخفیف (لیره)
پزشکی 204000
روانشناسی 130.000 260.000
علوم بهداشتی (پرستاری، فیزیوتراپی و توانبخشی) 120.000
خدمات بهداشتی 34,975 69,950

در حال حاضر شهریه های دانشگاه علوم پزشکی ازمیر به صورت نقدی، آنلاین و یا صورت اقساطی با کارت اعتباری قابل پرداخت است و هزینه های این دانشگاه در دو قسط مساوی دریافت می شود. تاریخ اولین پرداخت در اولین ثبت نام و پرداخت دوم در بین تاریخ های تعیین شده در تقویم تحصیلی قبل از ثبت نام دوره های ترم بهار انجام می شود.

با شرایط تحصیل در برخی دیگر از دانشگاه های ترکیه آشنا شوید.

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه بسیار عالی است و دانشجویان می توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل بسیار متنوعی به این دانشگاه برسند. جالب است بدانید فاصله دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه تا کشتی 20 دقیقه پیاده، تا تراموا 12 دقیقه، تا مترو 10 دقیقه و تا ایستگاه اتوبوس 5 دقیقه است و دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی بسیار راحت می باشد.

چنانچه قصد دارید تا از منطقه کوناک خود را به دانشگاه پزشکی ازمیر برسانید باید یک تاکسی بگیرید و پس از گذشت 15 تا 21 دقیقه به این دانشگاه می رسید. هزینه های تاکسی بین 46 تا 61 لیر متغییر می باشد. از طرفی حمل و نقل عمومی گزینه مقرون به صرفه تری است و چندین خط برای انتخاب و رسیدن به این دانشگاه وجود دارد. خطوط 969، 669 و 169 جزو بهترین خط ها برای رسیدن به دانشگاه پزشکی ازمیر می باشند.

کشتی نیز جزو روش های رسیدن به این دانشگاه است و شما می توانید با مراجعه به اسکله کوناگ سوار کشتی Üçkuyular شده و پس از پیاده شدن از کشتی با انتقال به خط ESHOT به شماره 480 می توانید به محوطه دانشگاه برسید.

سوالات پر تکرار دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه

از مهم ترین این رشته ها می توان به مامایی، تغذیه و رژیم غذایی، پزشکی، پرستاری، داروسازی و رشته های پیراپزشکی اشاره کرد.

هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه با 50% تخفیف حدود 204000 لیر ترکیه می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه در واقع در خیابان ساکاریا کادسی، شماره 156 بالکووا می باشد

دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه به دانشجویان آموزش های عملی در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و دانشگاه های بین المللی را ارائه داده و به دانشجویان این امکان را می دهد تا دروس خود را به بهترین روش فرا بگیرند.

زبان تحصیل دو زبان انگلیسی و ترکی است اما بیشتر دروس این رشته به زبان انگلیسی تدریس می شود. به طور کلی این مسئله باعث شده تا دانشجویان بین المللی راحت تر بتوانند دروس مختلف را فرا گرفته و با اساتید و دانشجویان ارتباط برقرار کنند.

چنانچه قصد تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه را دارید همین حالا با مطالعه مقاله مهاجرت به ترکیه روش های مختلف مهاجرتی به این کشور خصوصیات تحصیل را بررسی کرده یا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با متخصصین شرکت مهاجرتی رجبی تماس بگیرید.

76 دیدگاه در “دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه

  1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Mahsa گفت:

    سلام
    من ۱۹ سالمه و میخوام برای دندانپزشکی شرکت کنم دیپلم ریاضی دارم آیا برام ممکنه خواهد بود که شرکت کنم یا مشکل ایجاد میکنه؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید
      دیپلم ریاضی و تجربی قابل قبول است.

      با تشکر از سوال شما

  2. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه سحرناز گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۲۰ سالمه و میخام ازمون‌یوس شرکت کنم و اگه قبول بشم ۲۱ سالم میشم ایا مشکلی از لحاظ سن برای من وجود ندارد؟؟
    و اینکه برای رشته دارو سازی حداقل نمره یوس چند هست
    و سوال اخرم اینکه بدست اوردن نمره ۱۰۰ یوس خیلی سخته یا از کنکور ایران اسون تره؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      سن تان مشکلی ندارد و هرچه پایین تر باشد تاثیر مثبت دارد.
      از کنکور ایران به مراتب ساده تر است.
      نمره مورد نظر بستگی به رقابت و دانشگاه مقصد دارد.

      با تشکر از سوال

  3. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه آیدا گفت:

    سلام . من معدل کلم ۱۷ هستش .دیپلم تجربی دارم میخوام برای قبولی تو دانشگاه علوم پزشکی ازمیر اقدام کنم. میشه توضیح بدین باید چه کار های و چه هزینه هایی باید بکنم ؟؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه می‌بایست در آزمون ورودی یوس یا sat شرکت کنید. و اصلی ترین هزینه، هزینه آزمون می باشد.
      اگر قبل از شرکت در آزمون بخواهید در کالج آمادگی آزمون شرکت کنید حدودا 4000 دلار شهریه کالج را باید در نظر بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

  4. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Rahele hosseini گفت:

    سلام وقتتون بخیر ،من برای آمادگی برای آزمون یوس ،باید به کدوم کالج ها برای ثبت نام مراجعه کنم ،اینو نمیدونم

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      کالج های متفاوتی از جمله پوزا، متروپل، wlf و غیره میتونید شرکت کنید.

      با تشکر از سوال شما،

  5. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه R.A گفت:

    سلام ببخشید خسته نباشید ممنون بابت سایت خیلی خوبتون ببخشید چه دانشگاه های خوبی در شهر ازمیر وجود داره که به زبان خود ترکی باشع نه انگلیسی ( برای رشته پزشکی) و هزینه های این دانشگاه ها چه بوده و میشع با آزمون یوس وارد این دانشگاه ها شد؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      دانشگاه های اژه و کاتب چلبی از بهترین دانشگاه های ازمیر با شهریه تقریبی 3000 لیر در سال هستند.

      با تشکر از سوال شما

  6. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه بابک گفت:

    سلام وقتتون به خیر خسته نباشید میخواستم بدونم در صورت تحصیل به زبان ترکی هزینه هر ترم در رشته دندان پزشکی چقدر هستش و اینکه آیا موسسه معتبر با آمار قبولی بالا در ایران جهت کلاس های یوس وجود دارد؟آیا در آزمون اس ای تی شرکت کنیم باید تحصیل به زبان انگلیسی باشه؟اگر اینطور هست هزینه اش چقدر هست؟و اینکه کمترین شهریه متعلق به کدام دانشگاه در رشته دندان پزشکی هستش؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      هزينه تحصيل در دانشگاه هاى تركيه سالانه ٧٠٠ تا ٥٠٠٠٠ لير ميباشد
      خير براى كسب نتيجه عالى در ازمون ها و ورود به دانشگاه هاى اين كشور
      بهترين مراكز امادگى ازمون
      كالج هاى امادگى داخل كشور تركيه هستند
      بله در صورر ورود با ازمون اس اى تى تحصيل به زبان انگليسى ميباشد
      هزينه ها به همان صورت است كه در ابتداى پاسخ گفته شده
      برخى دانشگاه هاى دولتى با هزينه بين ١٠٠٠ تا ٣٠٠٠ دلار در سال ميباشد

      با تشکر از سوال شما

  7. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه احمد گفت:

    سلام من میخوام دوره های یوس رو تو ایران بگذرونم ایا گذروندن دوره کالج تو ترکیه امتیاز محسوب میشه؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      بله چون اساتید برگزارکننده دوره ها اساتید دانشگاهی و نیتیو هستن. همچنین با حضور در ترکیه اطلاعات بیشتر ی در رابطه با دانشگاهها و رشته ها و هزینه ها و … بدست خواهید اورد

      با تشکر از سوال شما

  8. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Fa گفت:

    سلام خسته نباشید بابت شایت مفیدتون.یه سوال داشتم
    میخواستم بدونم آیا دانشگاه اژه برای ترم بهمن دانشجوی پزشکی میپذیره؟
    و یه سوال دیگه هم این که آیا من میتونم برای قبولی پزشکی دانشگاه اژه ازمون sat بدم؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      دانشگاه اژه سالانه يكبار پذيرش در رشته پزشكى در مهر ماه دارد بله ورود به دانشگاه اژه از طريق ازمون sat امكان پذير است.

      با تشکر از سوال شما

  9. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه طناز گفت:

    سلام من ميخوام رشته فيزيوتراپي بخونم ولي هيچ مدرك زباني ندارم ميشه درباره آزمون sat و yosتوضيح بدين واين كه هزينه داشگاه چقدر است؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      مباحث آزمون sat ریاضی و زبان انگلیسی است و مباحث آزمون یوس ریاضی هندسه و هوش می باشد هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار برای رشته فیزیوتراپی میباشد.

      با تشکر از سوال شما

  10. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه میترا گفت:

    سلام من فارغ التحصیلم و رشته هم تجربی. میخوام برای پزشکی دانشگاه اژه اقدام کنم. برای ازمون باید چجوری تو ایران اماده بشیم تا نمره قبولی بگیریم و اینه نمره قبولی تو این دانشگاه حداقل چقده؟ و اینکه کجا باید ازمون بدیم؟ تو خود ایران میشه ازمون یوس رو داد؟ زبان ترکی رو به طور معمولی بلدم و میتونم مکالمه کنم و میفهمم. انگلیسیمم متوسطه

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      کلاس های آمادگی یوس در ایران نیز برگزار می شود اما این کلاسها مصداق این است که از عربستان کنکور ایران را تدریس کنند ، برای پزشکی حداقل 99 از 100 را می خواهید ، در ایران یک دانشگاه آزمون یوس را برگزار می کند .

      با تشکر از سوال شما

  11. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه مهدی گفت:

    با سلام و عرض ادب و تشکر از سایت بسیار خوبتون
    لطف می کنید بفرمایید سطوح امتیاز لازم در آزمون یوس و تومر برای قبولی در دانشگاه اژه چند هستش ؟
    هزینه اقامت خوابگاه چند هستش و آیا شرایط خاصی لازمشه ؟
    با تشکر

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      آزمون يوس سقف امتيازش ١٠٠ هست كه شما براساس رشته انتخابي و دانشگاه موردنظرتان بايد نمره يوس كافي داشته باشيد براي مثال برخي دانشگاه ها براي ورود به پزشكي نمره يوس ٨٥ به بالا مي خواهند و مدرك زبان تركي تومر هم براي ورود به دانشگاه هتي تركي زبان نياز است.
      شما با تسلط به زبان انگليسي و كره اي و داشتن معدل مناسب مي توانيد در دانشگاه هاي اين كشور تحصيل كنيد و متاسفانه رتبه كنكور براي كره مهم نمي باشد و نحوه ارزيابي شما براساس سن و معدل و سطح زبانتان ميباشد .

      با تشکر از سوال شما

  12. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Fat گفت:

    سلام خسته نباشید
    من میخوام در ترکیه پزشکی بخونم و برای آزمون sat هم کالج ثبت نام کردم توی آنکارا.
    میخوام بدونم کدوم دانشگاه دولتی کمترین شهریه ی سالانه رو داره و این هزینه چقدر هست.
    خیلی ممنون بابت راهنمایی های خوبتون

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      شهریه پزشکی در دانشگاههای دولتی ترکیه حدودا ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار در سال هست

      با تشکر از سوال شما

  13. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Sama گفت:

    سلام ببخشید شهریه دانشگاه دندان پزشکی دانشگاه اگه چقدر؟ تشکر

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      به زبان انگلیسی حدودا ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار میباشد

      با تشکر از سوال شما

  14. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه sh گفت:

    سلام،فرزندان من در ترکیه ازمون yos داده انددر شهر الازیغ ترکیه ودر دانشگاه دولتی فرات قبول شده اند البته چون داخل این شهر بودن همونجا ازمون دادن آیا میتونن باهمین قبولی از دانشگاه فرات به دانشگاه پزشکی در ازمیر انتقالی بگیرن یا دوباره باید آزمون بدن

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      امکان پذیر نمی باشد.

      با تشکر از سوال شما

  15. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه آیلین گفت:

    سلام،ببخشید کمترین مبلغ واس رشته های پیراپزشکی مثل پرستاری یا مامایی و یا فیزیوتراپی ،میتونین دوتا دانشگاه دولتی مثال بزنین،خاستم ازمون یوس بدم.

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      دانشگاه های آنکارا ، استانبول، آتاتورک و اژه هزینه های پایینتری دارند که هم تایید ایران هست هم دولتی و هم تایید سایر کشورها میباشد. برای قبولی در این آزمون رقابتی ، بهتر هست حتما دوره های یوس را در کشور ترکیه در کالج های اختصاصی بگذرانید تا شانس قبولیتان بالای 80 درصد باشد.

      با تشکر از سوال شما

  16. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه مجید گفت:

    سلام مرسی از مطالب خوب ،برای آزمون سات و یوس باید اون جا کلاس بگذرونیم یا صرفن با اطلاعات دبیرستانی خودمون باید آزمون بدیم؟

  17. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه نسترن گفت:

    سلام دانشگاهی هست در ترکیه که بدون ازمون ورودی باشد من تحقیق کردم چند دانشگاه بود مثل ییلیدیرم بایزید میخواستم ببینم معدل کل 18 و کتبی بالای 16 و معدل کل پیش 17 به بالا شرایط قبولی رو داره ؟مدرک زبان هم لازم داره برا دانشگاه های بدون ازمون ؟

  18. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه شاهین گفت:

    سلام من میخام رشته فیزیوتراپی بخونم در ترکیه دانشگاه های دولتی ولی بخاطر زبانم میخام از طریق Sat اقدام کنم کدوم دانشگاه های دولتی ترکیه SAT قبول میکنن و حداقل چند باید بگیرم برای فیزیو؟؟

  19. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه دانشجو گفت:

    با سلام بنده میخوام در رشته بیوشیمی بالینی در مقطع دکترا برای دانشگاه اژه اقدام کنم، شرایط پذیرش و حد نصاب نمره قبولی در آلس برای این مقطع در این دانشگاه چقدره و همچنین شهریه این دانشگاه چقدره؟ آیا این دانشگاه دولتی است یا خصوصی ؟

  20. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Fatemeh گفت:

    سلام. خسته نباشید. میخواستم بدونم خرید صندلی از دانشگاه اژه برای امسال امکان پذیر هست یا نه؟؟ من آزمون یوس این دانشگاه رو هم دادم

  21. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Amir گفت:

    سلام ، بنده بزودي از دانشگاه كارازين اوكراين فارق التحصيل ميشم ، در پزشكي عمومي!
    ميخواستم بدونم شرايط پذيرش تخصص چگونه هستش؟ ازمون ، معدل
    شهريه؟
    تاييد وزارت بهداشت ايران؟

  22. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه پریسا گفت:

    سلام ممنونم از سایت بسیار مفیدتون ببخشید برای تحصیل در رشته مهندسی بیو مدیکال آزمون ورودی لازم هست ؟وشهریه سالانه اش چقد هست در دانشگاه دولتی و هم چنین در دانشگاه خصوصی ؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  23. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه نگار سلطاني گفت:

    با سلام ،
    بنده كارشناسي ادبيات انگليسي گذروندم ، ميتونم براي ارشد يكي از رشته هاي پيرا پزشكي مثل پرستاري رو انتخاب كنم ؟ يا اينكه بايد از كارشناسي شروع كنم ؟ هزينه دانشگاه براي رشته پرستاري چقدر هست ؟ آزمون هاي ورودي شامل چه مباحثي هستن ؟

  24. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه golnar گفت:

    سلام ببخشید رشته فیزیک پزشکی داره دانشگاه اژه یا 9eylul?

  25. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه نرگس گفت:

    سلام
    من مى خواهم دندانپزشكى را شروع كنم . معدل ديپلم من هست 14:75و در كنكور شركت كردم و رطبه 3000را اوردم و متاسفانه نمى توانم رشته مورد علاقه ام وا در ايران بخونم .من دارم كلاس انگليسى مى رم و زبان تركى هم صحبت نمى كنم و 19سال دارم

  26. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه علی رسولی گفت:

    سلام و عرض ادب
    علی هستم 45 ساله درازی مدرک دکترای اقتصاد و سابقه تدریس در دانشگاه.
    بسیار علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه هستم.آیا سن و سال در پذیرش بنده دخیل است؟
    یا فقط نمره آزمون ها کفایت می کند؟
    و آیا خوابگاه متاهلی به بنده تعلق می گیرد؟
    سپاسگزارم

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      تحصیل در کشور ترکیه محدودیت سنی ندارد در صورت قبولی در آزمون ورودی و کسب نمره حد نصاب واجد شرایط ورود به رشته پزشکی می شوید. بله امکان اسکان در خوابگاه های متاهلی یا اجاره ملک در ترکیه وجود دارد .

      باتشکر از سوال شما

  27. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه kim گفت:

    سلام من دانش اموز نظام جدید سال ۹۸هستم خواستم بپرسم که برای پذیرش در دانشگاه دولتی ترکیه باید ایلس داشت؟
    و اینکه معدل امتحان نهایی مهمه؟
    و میشه از تابستون برای مهاجرت اقدام کرد؟
    برای شرکت در ازمون ورودی چه منابعی رو باید خوند؟؟؟

  28. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه ندا گفت:

    سلام میخواستم بدونم با کسب نمره 1300 در ازمون SAT ریاضی نمره 640 و مدرک 8 ایلتس اکادمیک امکان تحصیل در رشته دندان پزشکی دانشگاه اژه هست؟
    و اینکه ددلاین اپلای برای این دانشگاه کی هست؟
    ممنون.

  29. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه مجید گفت:

    سلام برای دخترم در شهر ازمیرجهت ادامه تحصیل در رشته پزشکی و یا دندانپزشکی میخواهم اقدام کنم لذا چه دانشگاه دولتی بغیر از اژه ( اگه ) را که ورود به آن آسانتر باشد میتوانید پیشنهاد کنید و شهریه آنها در سال چه مبلغی میباشد .سپاسگزام

  30. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه peyman گفت:

    سلام وقت بخیر ..ببخشد من در شهر انکارا هستم و میخاستم برای رشته پزشکی به شهر ازمیر بیایم ایا داشتن مدرک زبان الزامی هس یا اینکه اگر هم داشته باشی با هر نمره ای باشه اشکال نداره ؟ واین که ملاک اصلی داشتن نمره دیپلم بالا هس یا پیش دانشگاهی ؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      خیر داشتن مدرک زبان الزامی نیست ، و ملاک دانشگاه ها برای پذیرفتن شما امتیازی است که در آزمون sat و یاyos بدست می آورید.

      باتشکر از سوال شما

  31. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Mehdi گفت:

    با سلام من به زبان ترکی کاملا مسلط هستم ولی به زبان انگلیسی انچنان نه و میخواهم رشته پزشکی بخونم هزینه هرسال چقدر هست از نظر کلی

  32. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه msch گفت:

    برای تحصیل در دانشگاه دولتی ازمیر در رشته پزشکی معدل دیپلم چند لازم است

  33. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه ساحل گفت:

    سلام من قصد تحصیل پزشکی دانشگاه اژه رو دارم مدرک ایلس ندارم ولی مدرک زبان جهاد دانشگاهی رو دارم معدل دیپلمم ۱۹هستش معدل پیش دانشگاهیمم ۱۶هستش میخاستم بدونم اجازه کار دارن یا خیر؟و اینکه چطور میتونم برا دانشگاه اژه اقدام کنم؟ایمیل این دانشگاه یا نشونی شبکه اجتماعیشونو دارید؟ممنون میشم اگه مقدور باشه ب ایمیلم ارسال کنید!!

  34. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه نادره گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    آیا دانشجویان داروسازی علوم پزشکی بین الملل میتوانند واحدهای گذرانده شده را معادل سازی کنند و به دانشگاه ازمیر منتقل شوند ؟

  35. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه Parinoosh گفت:

    سلام. من میخوام رشته ی پزشکی رو در دانشگاه اژه بخونم‌‌ ولی به زبان انگلیسی. کدوم آزمونی ورودی رو باید بدم؟ و اینکه داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامیه؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی نمی باشد . شما می توانید هر دو آزمون YOS یا SAT را شرکت کنید .

      باتشکر از سوال شما

  36. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه محمدرضا عباس فرد گفت:

    سلام
    كدام يك از دودانشگاه فوق الذكردرازمير جهت دوره كارشناسي ارشدروانشناسي دانشجو بين المللي (ايراني)ميپذيرد؟

  37. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه المیرا گفت:

    سلام من مایلم در رشته داروسازی شهر ازمیر تحصیل کنم.حداقل نمره یوس که باید کسب کنم چنده ؟و هزینه تحصیل هر ترم این رشته چقدره؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      به طور کلی برای تحصیل در رشته داروسازی شما نیاز هست تا 95 از 100 را برای دانشگاه های دولتی بدست آورید . هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی از 500 دلار در سال شروع می شود .

      باتشکر از سوال شما

      1. دانشگاه علوم پزشکی ازمیر ترکیه شايا گفت:

        سلام ميخواستم بدونم هزينهى زندگى در ازمير چقدره؟ و براى شركت در آزمون sot يا yos كى و چگونه بايد اقدام كنيم و هزينش چقدره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.6/5 - (47 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه