دانشگاه علوم پزشکی استانبول

دانشگاه علوم پزشکی استانبول یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های کشور ترکیه است که تحصیل و اخذ مدرک در آن آرزوی دانشجویان بسیاری است.

این دانشگاه همچنین به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر و برجسته رشته پزشکی در جهان نیز شناخته می شود که علاوه بر دانشجویان ترک سالانه بسیاری دانشجوی خارجی نیز تقاضای تحصیل در آن را دارند.

در این مقاله مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را به طور کامل با دانشگاه علوم پزشکی استانبول، رشته ها، شرایط پذیرش و دانشکده های آن آشنا می سازند که در صورت علاقه به تحصیل در آن اطلاعات کافی را داشته باشید. 

این دانشگاه یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان نیز می باشد که این امتیازی بزرگ برای دانشجویان ایرانی تلقی می شود.

دانشگاه علوم پزشکی استانبول طی سال های فعالیت خود نقش بسیار مهمی در تعلیم و تربیت متخصصان و پزشکان در کشور ترکیه داشته است. این دانشگاه در حال حاضر رتبه 714 از موسسه US News و رتبه 100 – 801 از موسسه TIMES را در بین دانشگاه های برتر جهان دارا می باشد.

همچنین به شما عزیزان توصیه می کنیم که مقاله تحصیل در ترکیه را نیز در سایت موسسه رجبی مطالعه نمایید، تا با نظام آموزشی، اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش در دانشگاه های این کشور تمام و کمال آشنایی پیدا کنید.

نکته : در پایان همین مطلب می توانید نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه مطرح کرده و پاسخ دقیق و صحیح مشاوران رجبی را دریافت نمایید.

فهرست مطالب
دانشگاه علوم پزشکی استانبول

رشته های دانشگاه علوم پزشکی استانبول ترکیه

دانشگاه استانبول یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی برجسته است که در سال 1846 میلادی تاسیس شد، زمانی که توسط سلطان محمد دوم عثمانی به عنوان مدرسه ای از فلسفه، پزشکی، حقوق و ادبیات تأسیس گردید. برخی از منابع غربی قبل از سال 1930 از آن به عنوان دانشگاه قسطنطنیه یاد می کنند، در حالی که در زبان فرانسوی آن را دانشگاه استامبول نامیده اند.

دانشگاه استانبول در رتبه بندی دانشگاه های QS در اروپای نوظهور و آسیای مرکزی در سال 2022 در 25 دانشگاه برتر قرار دارد. در حال حاضر 64032 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه تحصیل می کنند. دانشگاه علوم پزشکی استانبول بخشی از دانشگاه استانبول می باشد که از 3 دپارتمان و دانشکده کلی تشکیل شده است که به شرح زیر می باشند:

  • دانشکده علوم پایه پزشکی
  • دانشکده علوم پزشکی داخلی
  • دانشکده علوم پزشکی جراحی

رشته های دانشگاه علوم پزشکی استانبول ترکیه بسیار متنوع بوده که در این 3 دانشکده ارائه می شوند. هریک از این دانشکده ها نیز از دپارتمان های مختلفی تشکیل شده اند که هرکدام رشته مربوطه به دپارتمان خود را در مقاطع لیسانس تا دکترای تخصصی به دانشجویان علاقمند ارائه می کنند. 

در ادامه رشته ها یا همان دپارتمان های موجود در دانشگاه علوم پزشکی استانبول را مشاهده خواهیم کرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در معتبرترین دانشگاه های ترکیه با آزمون های آسان و هزینه های مقرون به صرفه!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دپارتمان های دانشگاه علوم پزشکی استانبول

دقت داشته باشید که هر دپارتمان به معنای همان رشته در این دانشگاه می باشد و تخصصی رشته خود را در مقاطع مختلف ارائه می کند:

دانشکده دپارتمان ها
دانشکده علوم پایه پزشکی 1.گروه آناتومی 2. گروه بیوفیزیک 3. بخش آمار زیستی 4. گروه فیزیولوژی 5. گروه بافت شناسی و جنین شناسی 6. گروه بیوشیمی پزشکی 7. گروه زیست شناسی پزشکی 8. گروه میکروبیولوژی پزشکی 9. آموزش پزشکی 10. گروه تاریخ و اخلاق پزشکی
دانشکده علوم پزشکی داخلی 1. گروه پزشکی قانونی 2. گروه پزشکی خانواده 3. دپارتمان بهداشت و بیماری های کودک 4. بخش سلامت روان و بیماری های کودکان و نوجوانان 5. بخش پوست و بیماری های مقاربتی 6. بخش طب فیزیکی و توانبخشی 7. بخش بیماری های قفسه سینه 8. اداره بهداشت عمومی 9. بخش بیماری های داخلی 10. گروه بیماریهای عفونی و میکروبیولوژی بالینی 11. گروه قلب و عروق 12. گروه مغز و اعصاب 13. گروه پزشکی هسته ای 14. بخش رادیوتراپی انکولوژی 15. گروه رادیولوژی 16. بخش سلامت روان و بیماری ها 17. گروه پزشکی ورزشی 18. گروه پزشکی زیر آب و طب هیپرباریک 19. گروه پزشکی اکولوژی و سلام اقلیم شناسی 20. گروه فارماکولوژی پزشکی 21. گروه ژنتیک پزشکی
دانشکده علوم پزشکی جراحی بخش جراحی دهان و فک و صورت 2. گروه بیهوشی و بازسازی 3. بخش جراحی مغز و اعصاب 4. بخش جراحی کودکان 5.جراحی عمومی – گروه 6. جراحی قفسه سینه 7. بخش چشم پزشکی 8. گروه زنان و زایمان 9. بخش جراحی قلب و عروق 10. بخش بیماری های گوش و حلق و بینی 11. گروه ارتوپدی و تروماتولوژی 12. بخش جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی 13. گروه آسیب شناسی پزشکی 14.اورولوژی - بخش

زبان تحصیل دانشگاه علوم پزشکی استانبول

یکی از پارامترهای بسیار مهم برای دانشجویان خارجی، اطلاع از زبان تحصیل دانشگاه علوم پزشکی استانبول می باشد. بسیاری از دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان ایرانی علاقه دارند که تحصیل خود در خارج از کشور را به زبان انگلیسی به انجام برسانند تا نیازی به یادگیری زبان سومی نداشته باشند.

خوشبختانه باید بگوییم که دانشگاه علوم پزشکی استانبول به دو زبان ترکی و انگلیسی رشته های خود را ارائه می نماید. اما باید توجه داشته باشید که در سال تحصیلی هدف شما رشته مد نظرتان به کدامیک از این زبان ها ارائه می شود، چون این ممکن است تغییر نماید. اما نکته مهمی که وجود دارد حتی در صورت تحصیل به زبان انگلیسی نیز شما باید به زبان ترکی تسلط لازم را کسب کنید.

چون اکثر رشته های پزشکی نیاز به ارتباط با بیماران دارد که آن هم نیازمند داشتن تسلط به زبان ترکی می باشد. دقت داشته باشید که دانشجویان باید حتما تا سال سوم تحصیل خود مدرک زبان ترکی در سطح C1 یا C2 را به دانشگاه ارائه کنند. اما برای تحصیل به زبان ترکی حداقل باید مدرک زبان ترکی سطح B1 یا B2 را ارائه نمایید.

همچنین تحصیل به زبان انگلیسی نیز نیازمند مدرک تافل با حداقل نمره 80 و یا آیلتس با حداقل نمره 6 به این دانشگاه دارد. مدارک زبان ترکی که از گروه زبان های خارجی دانشگاه استانبول، مرکز زبان دانشگاه استانبول، دوره های TÖMER در ترکیه و موسسات یونس امره در خارج از کشور صادر شده باشند مورد قبول این دانشگاه هستند.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول

یقینا مستحضر هستید که تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه نظیر دانشگاه علوم پزشکی استانبول از شهریه تحصیلی ارزان و بسیار مقرون به صرفه ای برخوردار است، به طوری که می توان آن را حتی رایگان نیز در نظر گرفت. شهریه تحصیل به زبان ترکی در این دانشگاه سالانه کمتر از 2 هزار دلار خواهد بود.

به همین خاطر معمولا دانشجویان چندان در پی اخذ بورسیه های تحصیلی نیستند. اما بازهم این دانشگاه این امتیاز را برای دانشجویان واجد شرایط خود در نظر گرفته است که بتوانند تحصیلی رایگان و بدون دغدغه را تجربه نمایند. باید توجه داشته باشید که دستیابی به بورسیه های تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول از همان ابتدای تحصیل برای دانشجویان خارجی به نوعی خارج از دسترس است.

در وهله اول این بورسیه ها می تواند شهریه تحصیل و اقامت دانشجویان را تحت پوشش قرار دهد و این فقط به افرادی که رزومه و نمراتی درخشان دارند تعلق می گیرد. دانشجویان می توانند پس از 1 تا 2 سال تحصیل در این دانشگاه چنان چه دارای شرایط لازم باشند و نمرات و تلاشی عالی را در این مدت تحصیل ارائه کرده باشند، از این بورسیه های تحصیلی برخوردار گردند.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول

پس برای حداقل 2 سال اول خود روی پرداخت شهریه دقت داشته باشید، ضمن اینکه پس از آن نیز رقابت برای بورسیه بسیار تنگاتنگ می باشد. مقاله کار در ترکیه را مطالعه نمایید، تا با اشتغال در حین تحصیل و پس از آن در ترکیه اشنا شده و بتوانید بخشی از هزینه هایتان را پوشش دهید.

با تحصیل رشته های پزشکی و پیرا پزشکی در ترکیه بیشتر آشنا شوید.

تحصیل رشته های پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول

همانگونه که در رشته های دانشگاهی موجود در دانشگاه علوم پزشکی استانبول در بالا مشاهده کردید، رشته های مختلفی از پیراپزشکی در این دانشگاه در دسترس دانشجویان و علاقمندان قرار دارد. همانطور که مستحضر هستید رشته های پیراپزشکی رشته هایی هستند که برای کمک و تکمیل اعمال پزشکان ایجاد شده‌اند  با رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی متفاوت هستند.

تحصیل رشته های پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول در رشته های شنوایی سنجی،گفتار درمانی، مامایی،کار درمانی، علوم آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و غیره در دسترس می باشند. به طور مثال میزان پذیرش در رشته های گفتار درمانی و شنوایی سنجی پائین می باشد، اما بازار کار آن بسیار خوب و در دسترس بوده و درآمد بالایی نیز دارد.

فیزیوتراپی از آن دسته رشته هایی است که تعداد متقاضیان بالا و پذیرش دانشگاهی نسبتا کمی در این دانشگاه دارد، درعین حال از کیفیت آموزشی بسیار بالایی نیز برخوردار است. اساتید مجرب، ‌اعتبار بالای مدارک صادر شده و بازار کار خوبی که ترکیه برای این شغل دارد باعث شده است که تحصیل در این رشته به یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در حوزه پیراپزشکی تبدیل شود. دقت داشته باشید که فیزیوتراپی یکی از سطح بالاترین رشته های پیراپزشکی به حساب می آید.

رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول

رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول بر اساس رسالت دانشکده پزشکی برای تربیت پزشکان توانمندی که توانایی ارائه خدمات سلامت جامعه محور را داشته باشند و دارای ارزش های جهانی باشند و بتوانند خود را ارتقا دهند. علاوه بر این انجام تحقیقات در مورد آناتومی و سایر شاخه های علوم که به علم کمک می کنند و  تربیت دانشمندانی که دانش آکادمیک آناتومی داشته باشند؛ از مهم ترین اهداف تحصیل پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول است.

این دانشگاه به تربیت پزشکان و دانشمندانی که با ارائه آموزش های معاصر به علوم خلاق و جهانی در زمینه آناتومی انسان کمک می کنند به گونه ای که دانشجویان را قادر می سازد تا پتانسیل موجود خود را به حداکثر برسانند. دانشجویان باید یک سال را در دوره آمادگی پیش از تحصیل یا همان پیش پزشکی بگذرانند و 6 سال هم به تحصیل این رشته مشغول شوند.

تحصیل رشته پزشکی در این دانشگاه معمولا به دو زبان ترکی و انگلیسی در دسترس است و هزینه تحصیل انگلیسی گران تر از ترکی می باشد، اما اعتبار آن ها با یکدیگر تفاوتی ندارد. ضمنا لازم به یادآوری است که متقاضیان برای پذیرش در این دانشگاه در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ترکیه شرکت کنند و در صورت رسیدن به نمره مورد نیاز، مجاز به تحصیل پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول خواهند شد.

رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استانبول اولین دانشکده دندانپزشکی در کشور ترکیه بوده است. این دانشگاه به عنوان تنها موسسه ارائه دهنده آموزش دندانپزشکی برای بیش از پنجاه سال خدمت کرده است. بنابراین نقش اولیه و اساسی در شروع و توسعه دندانپزشکی معاصر ترکیه ایفا کرد.

هدف دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه آموزش دندانپزشکان آگاه به حفاظت از سلامت دهان، داشتن سطح اطلاعات و مهارت های کافی برای تشخیص و درمان بیماری های دهان، رعایت اصول اخلاقی و قوانین، انجام مسئولیت های حرفه ای به طور موثر و ایمن، موفقیت در مطب خصوصی و یادگیری خصوصی، در سطح بین المللی می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می شود که نیاز به 5 سال آموزش تئوری و عملی دارد. دانشجویان در این دوره دروسی نظیر: رادیولوژی دهان و فک و صورت، ارتودنسی، بیوشیمی بالینی در دندانپزشکی، بیهوشی عمومی در دندانپزشکی، ایمپلنتولوژی دهان، جراحی فک و صورت، بهداشت عمومی دندان و غیره را مطالعه کرده و آموزش می بینند.

رشته داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول ترکیه

رشته داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول ترکیه

دانشکده دندانپزشکی با پرورش داروسازان فعال و توسعه یافته در هر بخش از جامعه، ارائه راه حل هایی برای موانع صنعت داروسازی و کمک به علم در سطح بین المللی از طریق آموزش مدرن آن، برنامه پیشرو در منطقه باشد. این یکی از اهداف بزرگ دانشگاه علوم پزشکی استانبول از آموزش رشته داروسازی است.

همچنین در پرتو ارزش‌های جهانی، پرورش داروسازانی که در هر مرحله از داروی دارویی، از تولید تا تجویز تا بیماران، وظیفه و مسئولیت را با اقتدار کامل بر عهده خواهند داشت. پرورش دانشمندان و کمک به آموزش و علم از طریق تحقیقات علمی و از طریق دانش تولید شده و به دست آمده، راه حلی برای مسائل جامعه ایجاد کند.

تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول ترکیه به زبان ترکی به دانشجویان ارائه می شود، با این که طی چند سال به زبان انگلیسی نیز ارائه شده است. در این رشته دانشجویان دروسی نظیر شیمی دارویی، آموزش داروسازی، بیو شیمی بالینی، بیوفارماسئوتیک و فارماکوکینتیک، فیتوتراپی، ایمنی دارویی و مراقبت دارویی، مصرف منطقی دارو، میکروب شناسی دارویی، آسيب شناسي، مقدمه ای بر فناوری داروسازی، فن آوری داروسازی و غیره را آموزش دیده و فرا می گیرند.

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با ارائه وبینارهای تخصصی و کاربردی در تلاشند تا مسیر مهاجرت را برای شما روشن سازند ، اگر شما هم علاقه مند به تحصیل در کشور ترکیه هستید و سوالات و ابهامات زیادی داری حتما وبینار ارائه شده در این بخش را ببینید و بشنوید.

سپیده یگانه کارشناس ارشد مهاجرتی تمام جوانب تحصیل در برترین دانشگاه های ترکیه را بررسی کرده و به سوالات پر تکرار ثبت شده در سایت پاسخ داده است.

همچنین می توانید با تکمیل فرم درخواست مشاوره وضعیت مهاجرتی خود را بصورت رایگان مورد سنجش قرار دهید ؛ شماره و نام خود را ثبت کنید ما با شما تماس می گیریم!

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ما حتی منابع آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه را در اختیار شما می گذاریم ؛ فرم را تکمیل کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی استانبول

در راستای تغییر نیازهای مرتبط با سلامت جامعه و با در نظر گرفتن پیشرفت های تکنولوژیک؛ آموزش پرستارانی که می توانند به نیازهای بهداشتی پاسخ دهند، از توسعه محیط های تمرینی حمایت کنند، به ارزش های اخلاقی پایبند باشند، به حقوق بشر احترام بگذارند، یادگیری مادام العمر را اتخاذ کنند، مهارت های ارتباطی مؤثر، حل مسئله و پژوهشی داشته باشند و در استانداردهای جهانی پیشرو باشند. از اهداف تحصیل این رشته در دانشگاه علوم پزشکی استانبول است.

همچنین این دانشگاه قصد دارد تا از طریق کمک به بهبود سلامت جامعه و بهترین مراقبت های بهداشتی برای افراد جامعه با اتخاذ رهبری در آموزش پرستاری، تحقیق، عملکرد حرفه ای و خدمات اجتماعیبهترین و کارآمدترین پرستاران را برای فعالیت در بخش های مختلف مراقبت از انسان ها پرورش دهد.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی استانبول نیاز به آموزش به مدت 5 سال در این دانشگاه دارد. میزان پذیرش در این رشته در مقایسه با سایر رشته های پیراپزشکی بیش تر است و همانطور که می دانید در ترکیه نیز نیاز بالایی به نیروی پرستار در مراکز بیمارستانی و درمانی می باشد.

دانشجویان در این رشته دروسی نظیر: بیوشیمی، فیزیولوژی، جامعه شناسی ارتباطات، مبانی پرستاری، روابط بین فردی و ارتباطات، آسيب شناسي، فارماکولوژی، میکروبیولوژی، قانون بهداشت، آناتومی و غیره را مطالعه می نمایند.

با برخی از برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه آشنا شوید و شرایط تحصیل در هر کدام را مقایسه کنید.

خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی استانبول ترکیه

دانشجویان خارجی همواره علاقمند به اقامت و زندگی در خوابگاه های دانشجویی هستند، چون می تواند هزینه اقامت و اجاره آنان را به طور زیادی با کاهش مواجه سازد و آن را مقرون به صرفه نماید. دانشگاه علوم پزشکی استانبول نیز خوشبختانه از دسته دانشگاه هایی است که برای اقامت دانشجویان خارجی خوابگاه در نظر گرفته است.

خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی استانبول ترکیه دارای دو ساختمان خوابگاه می باشد، خوابگاه دانشجویی صفیه علی و خوابگاه دانشجویی عمر هالیسدمیر در دسترس هستند که در خدمت دانشجویان دختر و پسر قرار گرفته اند. خوابگاه پسرانه اومر هالیسدمیر که در یک بلوک در منطقه باچلی اولر قرار دارد و ظرفیت 84 دانشجو  را پذیرا می باشد. این خوابگاه در هر طبقه توالت، حمام و اتاق مطالعه دارد. خشکشویی، آب گرم 24 ساعته و خدمات اینترنت نیز در آن در دسترس است.

خوابگاه دانشجویی دکتر صفیه علی که در 2 بلوک در منطقه فاتح واقع شده است دارای ظرفیت 100 دختر و 60 پسر و دارای اتاق های 2 و 3 نفره و در هر طبقه سرویس بهداشتی و حمام و آشپزخانه می باشد. آب گرم 24 ساعته، اینترنت، خشکشویی و اتاق مطالعه نیز در آن در دسترس است. هزینه اقامت در خوابگاه اومر هالیسدمیر و دکتر صفیه علی ماهانه 1 لیر برای هر نفر جهت اقامت در اتاق های دو نفره است. همچنین دانشجویان و افراد مهمان نیز برای اقامت باید روزانه 100 لیر پرداخت نمایند.

خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی استانبول ترکیه

موقعیت مکانی دانشگاه علوم پزشکی استانبول

در این جا لازم است که اطلاعاتی نیز درباره موقعیت مکانی دانشگاه علوم پزشکی استانبول داشته باشید. دانشگاه استانبول فعالیت خود را در 12 پردیس در بیازیت مرکزی، لاللی-وزنسیلر، وفا، هورهور، آوجیلار، چاپا، سراهپاشا، شیشلی، کادیکوی، باهچکوی، باکرکوی و بویوکچمجه ادامه می دهد. اما مکان اصلی آن پردیس تاریخی بیازیت است.

پردیس بیازیت-پردیس مرکزی شامل دانشکده حقوق، دانشکده اقتصاد، دانشکده علوم سیاسی، دانشکده ارتباطات و دانشکده آموزش حسنعلی یوجل است. این پردیس که در باغی بزرگ در شهر آنتیک و در وسط محله شلوغ شهر واقع شده است، با بناهای معماری تاریخی و زیبایی‌شناسی خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

پردیس اصلی دانشگاه استانبول در بیازیت قبلاً به عنوان وزارت جنگ مورد استفاده قرار می گرفت. در 12 سپتامبر 1923 این ساختمان به دانشگاه استانبول تحویل داده شد. آدرس دانشگاه پزشکی در خیابان فاتح در شهر استانبول می باشد، همچنین سایر اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی استانبول به شرح زیر است:

  • تلفن : +90 2124142000
  • فکس : +90 2124142500
  • ایمیل: itf-dekanlik@istanbul.edu.tr / itffsekr@istanbul.edu.tr
  • تلفن امور دانشجویی : +90 212 414 20 00

شهریه رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی استانبول

همانطور که در بالا اشاره کردیم شهریه رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی استانبول ارزان و مقرون به صرفه می باشد که این یکی از مزایای بسیار بزرگ و خوب تحصیل در این دانشگاه و در کشور ترکیه است. باید بگوییم که شهریه رشته های مختلف پزشکی با یکدیگر تفاوت دارند، اما تفاوت ها بسیار زیاد و چشمگیر نیستند.

در جدول زیر شهریه سالانه تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استانبول را مشاهده خواهید نمود:

رشته شهریه سالانه
داروسازی 40 هزار لیر
دندانپزشکی 50 هزار لیر
پرستاری 30 هزار لیر
پزشکی 40 هزار لیر

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه علوم پزشکی استانبول

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه علوم پزشکی استانبول یکی از ابهاماتی است که در ابتدای شروع تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان وجود دارد. باید بگوییم که دانشگاه علوم پزشکی استانبول در مرکز استانبول اروپایی و در منطقه فاتح واقع شده است که مرکز شهر می باشد و به راحتی از طریق تمامی وسائل نقلیه قابل دسترسی است.

البته این بخش از شهر دسترسی به مترو ندارد؛ ولی اتوبوس های دانشگاه همواره از پردیش های دانشگاه به خوابگاه ها و مناطق مختلف شهر دانشجویان را جا به جا می نمایند. علاوه بر این تاکسی ها نیز همواره در جلو پردیس های دانشگاه در حال جابه جایی دانشجویان هستند.

دانشجویان بین المللی نیز می توانند از کشور خود به فرودگاه آتاتورک یا گوکچن استانبول که دو فرودگاه بین المللی می باشند، سفر کرده و از آن جا با اتوبوس یا تاکسی خود را به راحتی به پردیس های دانشگاهی و یا خوابگاه های آن برسانند

سوالات پر تکرار دانشگاه علوم پزشکی استانبول

 به جرات می توان گفت که حتی دانشگاه علوم پزشکی استانبول می تواند معتبرترین دانشگاه پزشکی ترکیه نیز لقب بگیرد.

 برای تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول باید سالانه 50 هزار لیر شهریه بپردازید.

برای تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی استانبول باید سالانه 40 هزار لیر شهریه پرداخت نمایید.

 دانشگاه علوم پزشکی استانبول در حال حاضر رتبه 714 از موسسه US News و رتبه 100 – 801 از موسسه TIMES را در بین دانشگاه های برتر جهان دارا می باشد.

 بله، در دانشگاه علوم پزشکی استانبول می توان پس از 1 یا 2 سال تحصیل در صورتی که شرایط آن را داشته باشید به بورسیه تحصیلی دست پیدا کنید.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با دانشگاه علوم پزشکی استانبول آشنا سازیم، برای کسب اطلاعات بیش تر و یا بررسی مدارک و ارسال درخواست خود با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز در تماس باشید. ضمنا مقاله مهاجرت به ترکیه را نیز در سایت ما مطالعه نمایید تا با شرایط کلی مهاجرت به این کشور بهتر آشنا شوید.

30 دیدگاه در “دانشگاه علوم پزشکی استانبول

  1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول بهادر جابری گفت:

    با سلام پسر من ذر امتجان yos دانشگاه استانبول امسال شرکت کرده و نمره ان 81 میباشد.همچنین نمره yos دانشگاه آتاتورک ارزروم 93 میباشد.ضمنا در امتحان SAT که 6 شهریور 1400 در استانبول انجام شد نمره 1250(ریاضی 720 وزبان 530)کسب کرده است.با انتخاب رشته در دانشگاها تا به حال نتوانسته در رشته پزشکی قبول بشود.ما چگونه میتوانیم با نتایج بالا از دانشگاهای دولتی پذیرش بگیریم.لطفا اگر پیشنهادی دارید اعلام نمایید.

    1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای ورود به رشته پزشکی در دانشگاه های دولتی نمره یوس باید بالای 98 و نمره sat ترجیحا بالای 1250 باشد که شانس داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

      1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Fateme گفت:

        نمره باید بالای ۹۸ از ۱۰۰ باشه؟یعنی در اصل همه سوالارو درست جواب بدیم؟بعد تازه شاید شانس داشته باشیم؟

        1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          بستگی به دانشگاه و رشته مورد نظر دارد. هر دانشگاهی نمره به خصوصی را مد نظر دارد.

          با تشکر از سوال شما

  2. دانشگاه علوم پزشکی استانبول محمد گفت:

    سلام
    سوالم از شما این است پس از قبولی در آزمون یوس
    پرداخت هزینه های پذیرش یعنی چقدر است

    1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر منظور شما هزینه تحصیل در دانشگاه می باشد، شهریه دانشگاه های دولتی بین 2 تا 5 هزار دلار در سال است.

      با تشکر از سوال شما

  3. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Frdi گفت:

    سلام خسته نباشید، ببخشید دانشگاه تهران‌بهتره یا دانشگاه استانبول؟!

    1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر منظور شما از لحاظ رنکینگ دانشگاه می باشد دانشگاه تهران با رنک 600 بهتر از دانشگاه استانبول با رنک 800 می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  4. دانشگاه علوم پزشکی استانبول فرزانه گفت:

    سلام من رشته تجربی هستم وسال اخر میخاستم در رشته پزشکی یکی از دانشگاه های خوب استانبول تحصیل کنم یه موسسه خوب و با تجربه نیاز دارم برای انجام کارهام شما پیشنهادی دارین

    1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Hamid گفت:

      با سلام

      برای ورود به دانشگاه های استانبول ابتدا باید در ازمون ورودی شرکت کرده و دانشگاه اولویت را به افرادی میدهد که نمره بالاتری کسب کرده اند. البته شما میتوانید در کالج های امادگی ازمون شرکت کرده و در کنار امادگی برای ازمون زبان نیز به شما اموزش داده میشود و از این طریق شانس خود را برای قبولی افزایش می دهید.جهت اطلاع از روند پروسه و قرارداد نیز میتوانید با کارشناسان ما در مجموعه در ارتباط باشید و اطلاعات را دریافت نمائید.

      با تشکر از سوال شما

  5. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Eli گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۸ سالمه و میخوام پشت کنکور بمونم تا سال دیگه کنکور بدم
    میخوام پزشکی قبول بشم و تو دانشگاه استانبول تحصیل کنم حداقل معدل و ریز نمره های دبیرستان باید چقدر باشه؟؟
    میشه نمرات دبیرستان رو درنظر نگرفت و فقط رتبه های تو آزمون هارو در نظر گرفت ؟؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Hamid گفت:

      با سلام

      در اکثر مواقع نمره ازمون و مدرک زبان ملاک اصلی برای پذیرش هست در صورت نتایج مشابه متقاضیان نمره معدل نیز مهم میباشد.

      با تشکر از سوال شما

  6. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Zahra گفت:

    سلام خسته نباشید.برای پذیرش پزشکی ،دانشگاه استانبول آزمون sat رو قبول داره؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Hamid گفت:

      با سلام

      خير ازمون ورودى دانشگاه پزشكى استانبول
      Yos ميباشد

      با تشکر از سوال شما

  7. دانشگاه علوم پزشکی استانبول sama گفت:

    اگه بورسیه هم بگیریم باز باید در آزمون های Yös اینا شرکت کنیم؟!⁦🤦🏻‍♀️⁩

    1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Hamid گفت:

      با سلام

      شما بعد از قبولی در آزمون یوس می توانید بورسیه دریافت کنید.

      باتشکر از سوال شما

  8. دانشگاه علوم پزشکی استانبول esmaeili گفت:

    باسلام میخواستم بدونم یعنی اگر ما آزمون یوس رو با موفقیت بگذرونیم با ورود به داشنگاه استانبول امکان تحصیل به هردو زبان ترکی یا انگلیسی به دلخواه هست؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Hamid گفت:

      با سلام

      خير متاسفانه در دانشگاه استانبول اين امكان وجود ندارد
      دانشگاه هاى انكارا اين شرايط را دارند

      با تشکر از سوال شما

  9. دانشگاه علوم پزشکی استانبول مهدی محمدپور گفت:

    سلام وقت بخیر، من تازه دارم کارشناسی پرستاری رو تموم میکنم میشه تو ترکیه واسه دانشگاه در عوض هزینه تحصیل کار کنم

    1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Hamid گفت:

      با سلام

      خير به اين صورت امكان پذير نيست
      اما به طور كلى اجازه كار نيمه وقت را حين تحصيل داريد و میتوانید قسمتى از هزينه ها را تامين كنيد.

      با تشکر از سوال شما

  10. دانشگاه علوم پزشکی استانبول t گفت:

    با سلام من امسال سال اخر رشته تجربی هستم میخاستم بدونم اگه من در ترکیه پزشکی بخونم میتونم به عنوان پزشک در ترکیه اقامت کنم و مشغول به کار شم؟

    1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Hamid گفت:

      با سلام

      بله امکان پذیر میباشد.شما میتوانید پس از پایان تحصیل وارد بازار کار شوید وبرای اقامت در کشور ترکیه اقدام نمائید.

      با تشکر از سوال شما

  11. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Maryam گفت:

    با سلام من دانش آموز رشته تجربی سال دوازدهم در یکی از مدارس نمونه دولتی تهران هستم میخواستم بدونم سوالات آزمون yosدانشگاه استانبول در چه سطحی هستند یعنی احتمال این وجود دارد که از آزمون قبول نشیم و اینکه مدارک مورد نیاز برای این دانشگاه چیه بعد رتبه کنکور چقدر تاثیر دارد یعنی باید زیر چند هزار باشیم؟
    با تشکر🙏🙏🙏

    1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Hamid گفت:

      با سلام

      سوالات آزمون یوس از دروس حساب و هوش و هندسه هست و نمره این آزمون از 100 میباشد که براساس شرکت کننده ها و نمراتی که کسب کردند دانشگاه اولویت را به افرادی میدهد که نمره بالاتری کسب کردند و رتبه کنکور هیچ امتیازی برای شما محسوب نمی شود ولیکن اگر می خواهید شانس خود را برای قبولی در ازمون یوس افزایش دهید و با نمونه سوالات آشنایی پیدا منید می توانید در دوره های آمادگی آزمون که در خود ترکیه برگزار می شود شرکت کنید و در کنار تسلط بر آزمون یوس به زبان ترکی استانبولی هم مسلط می شوید و برای ورود به دانشگاه های دولتی مدرک زبان هم دارید .

      با تشکر از سوال شما

      1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول Aylar گفت:

        با سلام
        من دانشجوی رشته شیمی محض هستم میخواستم ببینم واسه آزمون یوس باید در کدوم شهر آزمون بدم واینکه چه مدارکی لازم هست برای تحصیل در رشته پزشکی استانبول

        1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          هر دانشگاهی به صورت مجزا آزمون یوس برگزار می‌کند.
          بنابراین اگر دانشگاه استانبول را برای تحصیل مد نظر دارید، باید در شهر استانبول در آزمون شرکت نمایید.
          مدارک تحصیلی مانند دیپلم و ریز نمرات آن از مهم ترین مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی می باشد.

          با تشکر از سوال شما

  12. دانشگاه علوم پزشکی استانبول ساحل ملکی گفت:

    با سلام من 16 ساله هستم و رشتم انسانی هست میخواستم بدونم چه شرایطی لازم هست من بعد از پایان دبیرستان با دیپلم انسانی در دانشگاه استانبول رشته حقوق تحصیل کنم میخوام بعد از تحصیل همونجا اقامت داشته باشم و کار کنم.

    1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول مشاور امور مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      ورود به دانشگاه های ترکیه مستلزم شرکت در ازمون YOS یا SAT می باشد . می توانید برای امادگی در این آزمون ها در دوره های کالج در کشور ترکیه شرکت نمایید . و امکان تحصیل به دو زبان ترکی و انگلیسی را دارید و با توجه به این قصد ورود به بازار کار در کش.ر ترکیه را دارید می توانید به زبان ترکی در این کشور تحصیل کنید .

      باتشکر از سوال شما

  13. دانشگاه علوم پزشکی استانبول علیرضا اسکوئی گفت:

    با سلام؛
    دخترم من فارغ التحصیل اخیر رشته ژنتیک(زیست شناسی سلولی و ملکولی) با معدل کل 19.06 از دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران است او علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه استانبول بصورت ورود مستقیم به دانشگاه و پذیرش واحدهای گذرانده شده مرتبط و یا تطبیقی در ایران است. او تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارد و دوره های زبان انگلیسی برگزارشده توسط کانون زبان را تماماً در شهر تهران طی نموده و مدرک قبولی دریافت نموده است. آیا امکان ورود مستقیم و بدون معطلی او به رشته پزشکی و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه استانبول برای او امکان پذیر است؟ لطفاً راهنمای نمائید.

    1. دانشگاه علوم پزشکی استانبول مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      برای ورود به دانشگاه های ترکیه شما باید حتماً در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنید ، در گذشته امکان ورود بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی میسر بود ، اما در حال حاضر این موضوع امکان پذیر نیست .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3.4/5 - (5 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه