تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور

تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور از جمله درخواست هایی است که سالانه منجر به مهاجرت تعداد قابل توجهی دانشجو به کشورهای مختلف جهان می شود ، کاربرد فراوان این رشته تحصیلی در زندگی امروزه بشر موجب شده تا دانشجویان زیادی رویای تحصیل و کار در این رشته را در ذهن بپرورانند.

دانشجویان علاقه مند به رشته حقوق با گزینه های مختلفی برای انتخاب مقصد تحصیلی خود رو به رو هستند اما فاکتورهای شخصی و تحصیلی در انتخاب مقصد بسیار موثر است ، در این مقاله ما به مجموع قوانین و شرایط کلی پذیرش نگاهی خواهیم داشت که در اکثر دانشگاه های جهان یکسان هستند.

تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور مدارک و شرایط متعددی را نیز شامل می شود که باید در هر دانشگاه و کشور به صورت جداگانه بررسی شود ، اما در مقابل مقاطع تحصیلی به طور یکسان لیسانس LLB و کارشناسی ارشد و دکترا هستند که پذیرش در هر دوره به کمک کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به آسانی برایتان میسر می شود.

خوب است بدانید که مدرک حقوق مهارت های لازم در رابطه با دادخواهی ، استدلال پرونده های قضایی در حوزه های خانواده ، تجارت ، امور مالی و غیره را بیان می سازد و انتخاب این رشته تنها منحصر به شغل وکالت نبوده و افرادی که از این رشته فارغ التحصیل می شوند می توانند در زمینه های متعددی که مرتبط با حوزه حقوقی و روند قانون است نیز فعالیت داشته باشند .

فهرست مطالب
تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور

در این بخش از مقاله می توانید ویدئو و پادکستی که همکار ما ، روناک در موسسه رجبی تهیه کرده است را ببینید ، زمان این فیلم و فایل صوتی یک دقیقه و هجده ثانیه است و نکات کلی این محتوا را در همین مدت زمان کم دریافت خواهید کرد ، ضمناً امکان دانلود و ذخیر سازی فایل پادکست هم وجود دارد تا در فرصتی مناسب تر بتوانید مجددا به آن گوش کنید.

پادکست تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور

پخش ویدیو

مباحث تحصیلی رشته حقوق

فردی که دارنده مدرک حقوق است باید بتواند تمام مطالب پیچیده در حوزه کاری خود را از طریق کار گروهی ، مذاکره و ارتباط کلامی با طرفین بررسی نموده و با تنظیم اسناد رسمی به نتیجه برساند.
همانگونه که می دانید قانون اساسی هر کشور منحصر به فرد بوده و با توجه به اصول و شرایط مردم آن کشور تنظیم می شود ، بنابراین مباحث تحصیلی رشته حقوق مستقیما مطابق با قانون اساسی هر کشور تدوین می شود و محتوای خاصی را در بر می گیرد.

البته تحصیل حقوق در خارج کشور به صورت کلی واحدهای درسی یکسانی را در تمامی چارت های درسی دانشگاه های سراسر جهان شامل می شود مانند : قانون اساسی و اداری ، اصول حقوق جزا ، قانون قرارداد ، قانون در عمل ، مهارت ها و استدلال و غیره که موضوعات اصلی و پایه این رشته به شمار می روند.

البته در هر مقطع و دانشگاه دروسی نیز به صورت اختیاری به دانشجویان ارائه می شود که از میان آنها باید تعداد مشخصی را پشت سر بگذارید ، به عنوان مثال حقوق و پزشکی ، قانون رسانه ، قانون اینترنت ، قانون کودکان ، قانون مالکیت و غیره از مواردی هستند که با توجه به چالش های جدید جامعه باید قوانین لازم را که به تصویب می رسد فرا گرفت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت بورسیه های تحصیلی در رشته حقوق با راهنمایی مشاوران رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره کارشناسی در رشته حقوق

تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور از مقطع کارشناسی آغاز می شود که به صورت کاملا تخصصی تمام دوره صرف یادگیری اصول و قواعد رشته می گردد و شما به معنای کلمه از آنچه که در این رشته و حوزه کاری می گذرد به خوبی آگاه می شوید.

نکته بسیار خوب در رابطه با دوره کارشناسی در رشته حقوق وجود کارآموزی در اکثر دانشگاه ها طی یک یا دو ترم آخر است که به دانشجویان فرصت می دهد تا به درک هرچه بیشتر از رشته تحصیلی خود برسند ، کار در خارج از کشور برای دانشجویانی که دوره تحصیل خود را در مقطع کارشناسی رشته حقوق به پایان می رسانند بسیار متنوع است که صرفا حرفه های حقوقی نبوده و در امور مانند مشاوره ، جرم شناسی ، روزنامه نگاری و غیره نیز می توان به شغل و درآمدهای قابل توجه رسید.

در این مقطع شما به طور میانگین سه و نیم تا چهار سال به تحصیل در دانشگاه می پردازید و می توانید همزمان با تحصیل به صورت پاره وقت در رشته تحصیلی تان کار کنید تا زمینه کار پس از اتمام تحصیل را به راحتی برای خود فراهم سازید.

دوره کارشناسی در رشته حقوق

دوره کارشناسی ارشد رشته حقوق در خارج کشور

پس از اتمام دوره کارشناسی در صورت علاقه به ادامه تحصیل باید برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی آماده شوید که روند تحصیل و پذیرش متفاوتی پیش رویتان قرار می گیرد ، از دوره کارشناسی ارشد شما باید یک گرایش خاص از این رشته را انتخاب کنید و به صورت تخصصی به یک حوزه رشته حقوق وارد شوید.

دوره کارشناسی ارشد رشته حقوق در خارج کشور شامل 24 ماه و یا دو سال تحصیلی است که در نهایت دانشجو را با ارائه یک پایان نامه آماده ورود به بازار کار در حوزه تخصصی خود می شود ، دانشجویان فارغ التحصیل با مدرک کارشناسی ارشد در تمامی سازمان های دولتی و خصوصی استخدام شده و می توانند پرونده های مهم را به عهده بگیرند .

تحصیل در خارج کشور در صورتی که در مقطع تحصیلات تکمیلی صورت پذیرد مزیت های بیشماری برای شما به همراه دارد که دریافت بورسیه یکی از آنها است ، همچنین کاریابی برای دانشجویان با مدرک بالاتر دانشگاهی آسانتر بوده و موقعیت و درامدهای بیشتری نیز برایشان به همراه دارد.

دوره دکترا رشته حقوق در خارج کشور​

Doctoral course law abroad

دوره دکترا رشته حقوق در خارج کشور

عالی ترین درجه تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور مقطع دکترا است که فرد را قادر می سازد به عنوان یک متخصص ، این رشته را به سایر علاقه مندان تدریس کند ، این دوره روند تحصیلی متفاوتی با دو مقطع قبلی داشته و بیشتر بر اساس تحقیق و پژوهش می باشد و آموزش کمی در آن وجود دارد ؛ مقطع دکترا مانند کارشناسی ارشد شاخه های مختلفی از رشته حقوق را شامل می شود و داشتن پیش زمینه قوی در دوره کارشناسی ارشد اصل موفقیت در آن است.

برای پذیرش دوره دکترا رشته حقوق در خارج کشور شما باید از طریق ارتباط با یک استاد راهنما به پذیرش برسید و با ارائه رزومه نظر او را برای حمایت از خود جلب کنید ، دقت داشته باشید که این مقطع کاملا به نظر و رای استاد راهنما و هیئت علمی یک دانشگاه وابسته است و شما آزمون و یا روند آکادمیکی مشخصی را پشت سر نخواهید گذاشت.

دوره دکترا در خارج کشور معمولا در اغلب کشورهای جهان به زبان انگلیسی تدریس می شود زیرا دانشجویان با سراسر جهان در ارتباط باشند و خوب است که شما علاوه بر مدرک زبان انگلیسی ، بتوانید به زبان بومی کشور موردنظر نیز مسلط شوید ، داشتن مقاله معتبر و یا دستاورد چشم گیری در سطح بین المللی را فراموش نکنید.

اطلاع از هزینه ها ، آزمون های ورودی و بورسیه های تحصیلی رشته حقوق در کشور های مختلف با مرور مقالات زیر

متداول ترین گرایش های رشته حقوق

رشته حقوق در هر کشور و دانشگاه دارای گرایش های متعددی است که دانشجویان فرصت تحصیل در تمامی آنها را دارند اما در میان تمامی این گرایش ها برخی نسبت به سایرین با درخواست های بیشتری رو به رو هستند که از جمله متداول ترین گرایش های رشته حقوق می توان به حقوق کیفری ، عدالت کیفری ، احیای عدالت ، حقوق بشر ، حقوق املاک ، حقوق تجارت ، حقوق خانواده و غیره اشاره کرد که هر یک از این ها نیز دارای زیر شاخه های مختلف هستند.

خوب است دقت داشته باشید که هر دانشگاه ارائه دهنده گرایش و رشته ای خاص در تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور هستند و افرادی که دارای مدرک حقوق در یکی از مقاطع دانشگاهی می باشند و تمایل دارند دوره بعدی خود را در کشوری دیگر سپری کنند باید ابتدا مطابق با کشور مقصد یک دوره پیش نیاز را طی نموده و با قبولی در آزمون به تحصیل مشغول شوند.

البته آزمون ورودی شرط برخی از دانشگاه ها و دوره ها می باشد و هر دانشگاه می تواند درخواست خاص خود را از متقاضی داشته باشد ، امکان تغییر رشته در گرایش موردنظر نیز به دانشگاه انتخابی تان وابسته است ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به خوبی شما را در این زمینه یاری می رسانند.

متداول ترین گرایش های رشته حقوق
تحصیل رشته حقوق در کانادا و آمریکا

تحصیل رشته حقوق در کانادا و آمریکا

قطعا زمانی که به مقصدهای تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور نگاهی داشته باشید در می یابید که تحصیل رشته حقوق در کانادا و آمریکا دو مقصد اصلی برای تمامی داوطلبان از سراسر جهان هستند ، بهترین دانشگاه های کانادا و آمریکا مقاصد محبوب ایرانیان شیوه متفاوتی در پذیرش رشته حقوق دارند بدین صورت که ابتدا دانشجویان باید در یک رشته پذیرش گرفته و دو سال تحصیلی را پشت سر بگذراند.

سپری کردن حداقل دو سال تحصیلی برای شرکت در آزمون ورودی رشته حقوق ضروری است ، از این رو برخی از دانشجویان ترجیح می دهند تا لیسانس خود را گرفته و سپس در آزمون ورودی دانشکده حقوق شرکت کنند .

در صورتی که دانشجو بتواند در آزمون ورودی پذیرفته شود سه تا چهار سال در رشته حقوق تحصیل کرده و در نهایت مدرک LL.B را دریافت می کند.پس از آن دانشجو باید یک سال را به عنوان کارآموز در یک موسسه حقوقی زیر نظر وکیل طی نماید.

اما فردی که بخواهد به عنوان وکیل در کانادا و یا آمریکا به کار مشغول گردد باید در آزمون وکلا شرکت نموده و به قبولی برسد ، بدین معنی که سپری کردن دوره دانشگاهی در جهت قبولی در آزمون سراسری وکالت انجام می شود و برای فعالیت به صورت رسمی باید در آزمون وکالت به قبولی برسید.

اما کسانی که در دانشگاه های مطرح رشته حقوق را تحصیل کرده اند بابت قبولی در آزمون اشتغال نیز نگرانی نداشته و می توانند به راحتی مجوز کار خود را دریافت نمایند.

در همین زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در کانادا را با دقت بخوانید و با نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور ها آشنا شوید.

رشته حقوق در استرالیا

رشته حقوق در استرالیا یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی است که می توان از طریق آزمون LSAT و داشتن مدرک زبان به پذیرش رسید ، این رشته در تمامی دانشگاه های این کشور مباحث روانشناسی ، امور مالی ، پزشکی و جامعه شناسی را در بر می گیرد و افراد فارغ التحصیل از دانشگاه ها ماهر و به حرفه خود مسلط هستند.

البته گفتنی است که تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور در برخی از دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارائه نمی شود بلکه به صورت ترکیبی و همراه با واحدهای رشته های دیگر به مدت 5 تا شش سال به دانشجویان آموزش داده شده و در نهایت با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل خواهید شد ، برای دریافت اطلاعات به روز در زمینه چگونگی اخذ پذیرش و شناخت آزمون ها و بورسیه های تحصیلی در استرالیا مقاله تحصیل در استرالیا را بخوانید.

کشورهای دیگری نظیر فرانسه ، آلمان ، انگلستان و غیره از سایر گزینه های معتبر تحصیل در رشته حقوق هستند که البته ورود به دانشگاه های هر یک نیازمند بررسی و نگاهی دقیق است و توصیه می کنیم تا برای رسیدن به مقصد ایده آل متناسب با شرایط خود با کارشناسان موسسه تماس بگیرید.

Top law universities in the world

برترین دانشگاه های رشته حقوق در جهان

در میان تمامی مقصدهای تحصیلی جهان همواره هر دانشگاهی دارای رتبه بالاتری در برخی رشته های تحصیلی بوده و تلاش می کند تا دانشجویان با بهترین رزومه تحصیلی را پذیرش کند ، در تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور دانشگاه های زیر در صدر فهرست بهترین مقصدهای تحصیلی این رشته قرار گرفته اند و بسیاری از فارغ التحصیلان هریک از این موسسات به افراد مهم و تاثیرگذاری در کشور خود تبدیل شده اند.

برترین دانشگاه های رشته حقوق در جهان​

البته دانشگاه های متعدد زیادی در سطح جهان وجود دارند که هر یک می تواند مقصدی ایده آل برای تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور باشند و شما عزیزان از طریق دریافت مشاوره از کارشناسان موسسه از آنها مطلع خواهید شد ، برترین دانشگاه های رشته حقوق در جهان که توصیه می کنیم شرایط آنها را در قدم اول بررسی کنید به شرح زیر است:

  •  دانشگاه استنفورد
  •  دانشگاه دوک
  •  دانشگاه کمبریج
  •  دانشگاه ییل
  •  دانشگاه آکسفورد
  •  دانشگاه شیکاگو
  • دانشگاه هاروارد
  •  دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن
  •  دانشگاه نیویورک
  •  دانشگاه ملبورن
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت بورسیه های تحصیلی در رشته حقوق با راهنمایی مشاوران رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه تحصیل حقوق در دانشگاه های خارج از کشور

تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور با توجه به گرایش انتخابی دانشجو و مقطعی که قصد تحصیل در آن را دارد شهریه مختلفی را در بر می گیرد و البته کشور مقصد و نوع دانشگاه نیز در میزان شهریه موثر هستند ، به عنوان مثال در دانشگاه های دولتی کشور فرانسه میزان شهریه رشته حقوق در حدود 200 یورو در سال و در دانشگاه های خصوصی تا 4000 یورو برای دوره کارشناسی متغیر است.

در دانشگاه های کشور ایتالیا دانشجویان دوره کارشناسی تا 800 یورو در سال و در مقاطع تحصیلات تکمیلی تا 1000 یورو را پرداخت می نمایند که در دانشگاه های خصوصی تا 5000 یورو نیز می تواند برسد ، علاوه بر این باید میزان مخارج زندگی را با توجه به شهر محل سکونت تان مدنظر قرار دهید.

هزینه تحصیل حقوق در دانشگاه های خارج از کشور در میان تمامی کشورها در آمریکا جزو گرانترین ها است که تا حدود 18000 دلار در مقطع دکترا می رسد ، گزینه های زیادی نیز برای مهاجرت به خارج از کشور با هزینه های مقرون به صرفه پیش روی شما عزیزان قرار دارد که می توانید با مراجعه به کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی از آنها مطلع شوید.

کشورهای مناسب کار با مدرک حقوق

در پایان باید یک نکته مهم را به شما یادآور شویم که در تمامی کشورهای جهان دانشجویان رشته حقوق پس از فارغ التحصیلی اجازه اشتغال به عنوان وکیل را نداشته و باید آزمون ورود به جامعه وکلا را پشت سر بگذارند ، از این رو اگر به دنبال تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور و دریافت مدرک وکالت هستید خود را برای شرکت در آزمون های متعددی آماده سازید.

درنظر داشته باشید که درآمد بالای رشته حقوق در اکثر کشورهای جهان موجب میشود تا دانشجویان تمام تلاش خود را برای رسیدن به گواهی اشتغال به کار گیرند ، در واقع تحصیل رشته حقوق را می توان نوعی سرمایه گذاری در خارج از کشور تلقی نمود که به نتیجه ای ایده آل می رسد.

به عنوان مثال متوسط درآمد وکلا در استرالیا حدود 80،000 دلار استرالیا است و یا در آمریکا رشته حقوق علاوه بر داشتن درآمد بسیار بالا از منزلت اجتماعی و جایگاه ویژه ای نیز برخوردار است ، از دیگر کشورهای مناسب کار با مدرک حقوق می توان به کانادا نیز به عنوان یک گزینه ایده آل فکر نمود چرا که به طور متوسطه درآمد رشته وکالت 88000 دلار در سال است و با افزایش سالانه نیز همراه می باشد.

سوالات پر تکرار تحصیل حقوق در خارج از کشور

در این مقطع به طور میانگین سه و نیم تا چهار سال زمان برای تحصیل نیاز است.

برای پذیرش دوره دکترا رشته حقوق در خارج کشور باید از طریق ارتباط با یک استاد راهنما اقدام کنید و با ارائه رزومه نظر او را برای حمایت از خود جلب نمایید ، نظر و رای استاد راهنما و هیئت علمی یک دانشگاه برای مقطع دکترا بسیار مهم است چراکه آزمون خاصی در این زمینه وجود ندارد.

متداول ترین گرایش های رشته حقوق ، حقوق کیفری ، عدالت کیفری ، احیای عدالت ، حقوق بشر ، حقوق املاک ، حقوق تجارت ، حقوق خانواده و غیره هستند.

  1.  دانشگاه استنفورد
  2. دانشگاه دوک
  3.  دانشگاه کمبریج
  4.  دانشگاه ییل
  5.  دانشگاه آکسفورد

کشورهای دیگری همچون ایرلند ، انگلستان ، فرانسه و نروژ نیز از جمله گزینه هایی هستند که چشم انداز روشنی را در رشته حقوق به شما ارائه می دهند ، با دفاتر تهران و شیراز شرکت مهاجرتی رجبی تماس بگیرید تا از مناسب ترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور مطلع شوید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در خارج از کشور را نیز بخوانید تا با برترین رشته ها و دانشگاه های جهان برای مهاجرت تحصیلی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه