تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور با هدف های مختلف صورت می پذیرد اما اغلب دانشجویان تلاش می کنند تا با دریافت مدرک تحصیل خود از کشوری برجسته به فرصت شغلی ایده آلی رسیده و آسایش و رفاه را برای خود و خانوده شان فراهم سازند.

انتخاب یک کشور به عنوان مقصد تحصیلی ، انتخابی حساس و در عین حال پر ریسک است ، به نحوی که به واسطه آن می توان یا به موفقیت رسید و یا ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شد.

البته فراموش نکنید که اگر از جمله افرادی هستید که می خواهید با هدف تحصیل به کشوری دیگر وارد شده و در آن ماندگار شوید ، انتخاب خود را با دقت هرچه تمام تر انجام دهید چرا که در این صورت شما در حال مهاجرت به کشوری دیگر هستید که برای همیشه زندگی تان را عوض خواهد کرد.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با سابقه درخشان در کلیه امور مهاجرتی از جمله تحصیل در خارج از کشور تمامی مطالب مهم و ضروری را که هر فرد علاقه مند به مهاجرت تحصیلی باید بداند ، جمع آوری نموده و همیشه و همه جا پاسخگو و همراه شما در کلیه امور مهاجرتی خواهند بود.

انتخاب موسسه مهاجرتی اولین و مهمترین گام برای مهاجرت است ، در بخش “ما تا حالا چیکار کردیم ؟” می توانید بخش کوچکی از فعالیت های ما در موسسه رجبی را ببینید ، تماس با مشاوران ما رایگان است ، برای آشنایی کامل با نوع فعالیت های ما در زمینه مهاجرت مقاله موسسه مهاجرتی در شیراز را بخوانید و با نحوه انتخاب و اعتماد به موسسات مهاجرتی آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل در خارج از کشور

در شروع این مقاله از هولدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی از شما دعوت می کنیم به فایل ویدئویی و همچنین پادکستی که توسط روناک از همکاران ما در موسسه رجبی تهیه شده توجه نمایید ، فایل ها حاوی مهمترین مطالب ارائه شده در این محتواست و تنها دو دقیقه از زمان شما را خواهد گرفت ، همچنین امکان دانلود و ذخیره سازی فایل پادکست برای شما وجود دارد.

پادکست تحصیل در خارج از کشور

دلائل انتخاب تحصیل در خارج از کشور

در انتخاب مقصد تحصیلی فاکتورهای متعددی تاثیرگذار هستند و شرایط فردی نقش اصلی را در آنها ایفا می کند ، رشته و مقطع تحصیلی ، سطح تسلط به زبان های خارجی ، توانایی مالی ، علاقه و پشتکار و هم چنین رزومه تحصیلی را می توان از مهم ترین این عامل ها دانست.

در سال های گذشته معمولا تقاضای تحصیل در خارج از کشور در دوره های تحصیلات تکمیلی همچون کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر مشاهده می شد اما امروزه این تقاضا شامل اکثر دوره های تحصیلی حتی دوران مدرسه و قبل از دیپلم نیز شده و بسیاری از خانواده ها با هدف ساختن آینده ای روشن ، فرزندانشان را راهی سایر کشورها می نمایند.

مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور به هر یک از دلایلی همچون علاقه به تحصیل ، یافتن شغل بهتر ، ارتقا شغلی و غیره صورت پذیرد نیازمند کسب اطلاعات در تمامی جوانب است.

فرصت بهره مندی از بورسیه و تحصیل به صورت رایگان ، میزان شهریه ، هزینه های زندگی ، زبان تحصیل و زبان رایج میان مردم کشور موردنظر ، شرایط اقامتی و کار هم در دوران تحصیل و هم پس از فارغ التحصیلی و عوامل متعدد فراوان دیگر همه موارد مهمی هستند که باید در هنگام انتخاب آنها را با تمامی جزئیات بررسی کنید.

مزایای تحصیل در خارج از کشور

با نگاهی به میزان بالای تقاضا تحصیل در خارج از کشور می توان دریافت که گرچه این امر با ریسک و معایبی همراه است اما مزایای فراوان بر آن پیشه گرفته و افراد یا خانواده ها با انجام تحقیقات اولیه بر انجام این تصمیم مصمم تر نیز می گردند.

هر کشور مزایای خاص خود را به همراه دارد و نمی توان یک مورد را به تمامی کشورها تعمیم داد اما برخی از ویژگی ها میان اکثر کشورها مشترک بوده و به صورت یکسان اجرا می شود ، به عنوان مثال یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در خارج از کشور عدم وجود کنکور در رشته های دانشگاهی حتی رشته های پردرخواست همچون علوم پزشکی است ، همین امر موجب شده تا بسیاری از دانشجویان بتوانند آزادانه به دنبال علاقه خود رفته و هیچ سدی را برای ورود به دانشگاه احساس نکنند.

با تحصیل در دانشگاه های سایر کشورها شما زبان دیگری راخواهید آموخت که فرصت های شغلی جدیدی را پیش رویتان قرار می دهد ، به عنوان مثال انتخاب زبان انگلیسی در اغلب دانشگاه های جهان حتی کشورهایی که به زبان دیگر صحبت می کنند ، این فرصت را به شما می بخشد که بتوانید آزادانه مقصد کار و زندگی تان را انتخاب کنید.

همچنین گفتنی است که زندگی به صورت فردی آن هم در فرهنگ و کشوری جدید به شما کمک می کند تا خود را بهتر شناخته و با درک مشکلات زندگی اعتماد به نفس تان را بالاببرید.

مزایای تحصیل در خارج از کشور
تحصیل در مدارس خارج از کشور

Studying Schools Abroad

تحصیل در مدارس خارج از کشور

همانگونه که گفتیم بسیاری از خانواده ها تمایل دارند تا فرزندان خود را از سنین کم و یا قبل از رسیدن به کنکور راهی سایر کشورها سازند تا راحت تر به دانشگاه و رشته دلخواهشان وارد شوند ، سیستم تحصیلی در هر کشور متفاوت بوده و علاقه مندان باید از طریق افراد متخصص و یا مراجعه به سایت مراکز آموزشی به درست ترین اطلاعات دست یابند ، معمولا سیستم آموزشی در اکثر کشورهای خارجی از سن شش سالگی آغاز شده و تا 15 سالگی به صورت اجباری به تمامی افراد ارائه می شود.

دانش آموزان در دو دوره ابتدایی و متوسطه تحصیل نموده و علوم پایه را تا رسیدن به دروس و مهارت های تخصصی پشت سر می گذارند . انتخاب مسیر شغلی و یا تحصیلی در اکثر کشورها با پایان دوره اجباری که بخش نخست دوره متوسط است ، همراه بوده و پس از آن دانش آموزان می توانند با ورود به دوره های فنی و حرفه ای به بازارکار وارد و یا با تحصیل در رشته های نظری آینده خود را رقم بزنند.

دانش آموزانی که به دنبال ورود به سیستم مدارس یک کشور هستند عموما یک دوره پیش نیاز چند ماهه را به سرعت گذرانده و سپس به مقطع تحصیلی مناسب خود وارد می شوند.

تنها نکته قابل توجه در باب تحصیل در مدارس خارج  از کشور  زبان تحصیل است که اکثرا به زبان بومی آن کشور بوده و زبان بین المللی انگلیسی را تنها در مدارسی محدود و دانشگاه ها می توان یافت.

برای مثال در مقاله تحصیل در دبیرستان های فرانسه ، نحوه یادگیری زبان فرانسوی را بیان کرده ایم ، می توانید این مقاله را مرور کنید.

پذیرش تحصیلی در خارج از کشور

ارسال درخواست به هر دانشگاه و البته گرفتن ویزای تحصیلی هر کشور نیاز به پیمودن مسیری دقیق و البته پیچیده دارد ؛ تنها با اقدامات صحیح می توان به پذیرش تحصیلی در خارج از کشور دست یافت.

بهترین و مطمئن ترین مسیر ممکن برای رسیدن به موفقیت در پذیرش هر دانشگاه مراجعه به سایت رسیم آن دانشگاه و فراهم نمودن مدارک درخواستی در موعد مقرر است ؛ به طور کلی برای رسیدن به پذیرش به شما توصیه می کنیم که معدل بالایی داشته باشید و به خصوص در دروس تخصصی که مرتبط با رشته انتخابی تان هستند نمرات خوبی را ارائه دهید.

همچنین درنظر بگیرید که در اکثر فرم های ثبت نامی دانشگاه ها داشتن مدرک آیلتس و تافل موردنیاز است و نمره مشخصی برای هر یک درنظر گرفته شده است البته در رشته هایی مانند مهندسی آزمون GRE/GMAT بخشی از پروسه پذیرش هستند و نمره بالایی را در این آزمون ها درخواست می کنند ، دقت داشته باشید که با وجود داشتن تمامی مدارک موردنیاز باید بتوانید رزومه تحصیلی خود را به بهترین شکل ممکن تهیه و به دانشگاه ارائه دهید.

اساتید فعال در رشته خود را شناسایی کرده و به آنها ایمیل بدهید و ضمن شرح رزومه تحصیلی شان از علاقه برای همکاری با آنها صحبت کنید.

پذیرش تحصیلی در خارج از کشور

آموزش عالی در اغلب کشورها شامل مدارس ، کالج ها و دانشگاه ها می باشد که هر یک می توانند جزو موسسات خصوصی و یا دولتی فعالیت کنند.

در دانشگاه های دولتی به دلیل وجود حمایت از سوی دولت دانشجویان حداقل هزینه را پرداخت نموده و یا به صورت کلی از دادن شهریه معاف می شوند از این رو تقاضای ورود در اکثر رشته ها بسیار بالا بوده و رقابت سختی تری میان دانشجویان وجود دارد.

ورود به سیستم آموزش عالی دانشگاه های خارجی که دانشجویان بین المللی به دنبال پذیرش در آنها هستند ، به دلیل قرار گرفتن در رنکینگ بالا با شرایط و قوانین خاصی همراه است که می تواند در هر دانشگاه متفاوت باشد.

به عنوان مثال در اغلب دانشگاه های خارج از کشور آموزش عالی با ورود مستقیم به ترم یک دانشگاه آغاز نشده و دانشجویان باید ابتدا یک دوره پیش نیاز را پشت سر گذاشته و سپس به رشته موردنظر خود وارد شوند ، این دوره در هر رشته و دانشگاه متفاوت است که در ادامه به اصلی ترین شرایط آن می پردازیم.

شرایط تحصیل رشته مورد علاقه شما در خارج از کشور چیست؟ با مطالعه مقالات زیر با برخی از محبوب ترین رشته ها آشنا شوید.

تحصیل در کالج های خارج از کشور

تحصیل در کالج های خارج را می توان با دوره پیش دانشگاهی کشورمان برابر دانست که هر یک اهداف خاصی را دنبال می کنند ، این دوره با توجه به هدف خود می تواند از شش ماه تا یک سال را در برگرفته و داوطلب را برای ورود به دانشگاه کاملا آماده سازد.

هنگامی که دانشگاه از شما می خواهد تا یک دوره پیش نیاز را پشت سر بگذارید علاوه بر آموزش زبان و علوم پایه ، شما را با سیستم آموزشی کشور مقصد آشنا می سازد.

دوره های پیش نیاز در علوم پزشکی و مهندسی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و دانش آموز را برای قبولی در آزمون ورودی نیز آماده می سازد همچنین افرادی که در زبان انتخابی شان دارای تسلط کافی نیستند با سپری کردن دوره کالج به مهارت می رسند.

دانشجویانی که بتوانند در آزمون های نهایی دوره کالج حد نصاب نمره را به دست آورده و به قبولی برسند آماده ورود به دانشگاه خواهند بود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

نمیدانید کدام کشور را برای تحصیل در خارج انتخاب کنید؟ شماره خود را درج کرده و با حرفه ای ها مشورت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور

با انتخاب تحصیل در خارج ، دانشجویان با توجه به آخرین مدرک تحصیلی خود به آموزش عالی وراد می شوند ، کسانی که مدرک دیپلم دارند تحصیل خود را از دوره کارشناسی آغاز نموده و به مدت سه تا چهار سال به تحصیل می پردازند ، برخی از دانشگاه از دانشجو یک مصاحبه نیز به عمل آورده و رزومه تحصیلی او را به دقت مورد بررسی قرار می دهند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی با توجه به رشته انتخابی مستقیما از سوی دانشگاه تعیین می گردد و در برخی از کشورها شانس رسیدن به پذیرش در این دوره تحصیلی کمتر بوده و دانشجویان باید تقاضای خود را به دانشگاه های خصوصی ارسال کنند.

دوره بعدی تحصیل در دانشگاه های جهان مقطع کارشناسی ارشد است که جزو تحصیلات تکمیلی بوده و دانشجویان به صورت گسترده تر بر روی دروس یاد گرفته در دوره کارشناسی به تحقیق می پردازند.

دوره کارشناسی ارشد بیشتر به صورت پژوهشی بوده و دانشجویان نباید تمرکز اصلی خود را بر روی کلاس های درس بگذارند ؛ رسیدن به پذیرش و دریافت کمک هزینه های تحصیلی نیز در این دوره بیشتر بوده و با داشتن روزمه تحصیلی قوی و توصیه نامه از اساتید قبلی می توان از شانس بالایی برخوردار گردید.

تحصیل دکترا در خارج از کشور

تحصیل دکترا در خارج از کشور

کسب مدرک دکترا در دانشگاه های مطرح خارجی از جمله انتخاب هایی ست که می تواند شما را به آینده ای درخشان برساند ، این دوره که سه تا پنج سال زمان می برد این فرصت را در اختیارتان قرار می دهد تا با دریافت بورسیه و کمک هزینه هایی از سوی دانشگاه ، تمرکزتان را بر روی درس و اتمام تحقیقات گذاشته و به بهترین شکل ممکن از دانشگاه فارغ التحصیل شوید.

برای رسیدن به قبولی در این دوره باید زبان انگلیسی خود را به صورت عالی تقویت نموده و معدل آخرین مدرک تحصیلی تان تا حد ممکن بالا ارائه دهید البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که همه کشورها و دانشگاه ها صرفاً به معدل مقطع کارشناسی شما نگاه نمی کنند و گاهاً معدل مقطع لیسانس شما اهمیت بیشتری برای آن ها ممکن است داشته باشد.

همچنین باید با ارائه رزومه تحصیلی قوی مثل مقاله ، تالیف کتاب ، شرکت در کنفرانس های بین المللی و غیره نظر استاد موردنظر را به حمایت و پشتیبانی از پروپوزال خود جلب نمایید ، در دانشگاه هایی که به دانشجویان بورسیه تحصیلی اعطا می شود ، دریافت حقوق ماهیانه پاسخگوی بخش عمده مخارج فرد بوده و حتی دانشجو می تواند با کار پاره وقت درآمدی جداگانه نیز داشته باشد.

در اکثر کشورها مقطع تحصیلی دکترا به صورت پوزیشن ها ارائه می شوند که در صرت موفقیت شما در اخذ پذیرش آن ، ماهیانه مبلغی را به عنوان حقوق دریافت می کنید که از آن مالیات کسر می شود و لذا طول دوره تحصیلی شما جزو دوران اقامت شما خواهد بود و بعد از اتمام تحصیل می توانید درخواست اقامت دائم داشته باشید.

دست یافتن به بورسیه تحصیلی کاملا به استاد مربوطه بستگی داشته و در صورت نرسیدن به بورسیه تحصیلی می توانید از طریق پردخت شهریه نیز به تحصیل مشغول شوید.

نحوه درخواست پذیرش در کشورهای مختلف و دانشگاه های آن ها متفاوت می باشد ، برخی دانشگاه ها استاد محور هستند و برخی از آن ها کمیته محور می باشند.

در دانشگاه های استاد محور ، شما باید نظر یک استاد راهنما را برای پذیرفتن پروپوزال تون جلب کنید ، اما در کمیته محورها ، شرایط و رزومه شما توسط کمیته ارزیابی بررسی می شود و نتیجه اعلام می گردد.

برای تحصیل مقطع دکترا در خارج از کشور ، کدام کشور بورسیه و شرایط بهتری دارد؟ پاسخ شما در مقالات زیر ارائه شده!

Scholarships Abroad

بورسیه های تحصیلی در خارج از کشور

از جمله شرایط مهمی که بخشی از روند پذیرش در هر دانشگاه بوده و باید به خوبی آن را مورد بررسی قرار دهید بحث بورسیه و یا حمایت های موجود از سوی هر دانشگاه است ، به طور کلی هر دانشگاه بودجه ای را به دانشجویان بومی و بین المللی اختصاص داده تا بتوانند از استعدادهای خود به بهترین شکل ممکن استفاده نموده و به دستاوردها و موقعیت شغلی مناسب برسند ؛ نوع و شرایط بورسیه های تحصیلی در خارج از کشور با توجه به هر دانشگاه متغیر است اما شما باید محدودیت و فرصت ها را به خوبی بررسی کرده و کوچکترین فرصتی را از دست ندهید.

بورسیه های تحصیلی در خارج از کشور

به عنوان مثال در اغلب دانشگاه ها بورسیه تحصیلی به دانشجویان دوره کارشناسی تعلق نگرفته و دانشجویان باید تلاش خود را برای دوره تحصیلات تکمیلی و به خصوص دوره دکترا به کار گیرند.

یکی از مهم ترین شرایطی که در هنگام درخواست بورسیه باید حتما آن را برآورده سازید ، داشتن مدرک زبان موردنیاز دانشگاه مقصد است به عنوان مثال چنانچه قصد دریافت به بورسیه تحصیلی در کشور آلمان را دارید برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بهتر است مدرک زبان آلمانی خود را در هنگام درخواست به دانشگاه ارائه دهید.

بورسیه تحصیلی در دوره کارشناسی دانشگاه های جهان

در اغلب کشورهای جهان برای تحصیل در این دوره باید شهریه هر ترم را خود شخصا بپردازید اما در این میان کشورهایی همچون آلمان ، فرانسه ، اتریش و نروژ در برخی از رشته های تحصیلی به دانشجویان با رزومه تحصیلی مناسب بورسیه های مناسبی را اعطا می کنند.

معمولا بورسیه های تحصیلی می توانند کلا دوره تحصیل را برای دانشجو رایگان نموده و او را از پرداخت شهریه معاف سازند ، مراجعه به سایت دانشگاه برای شما بسیار راهگشا خواهد بود و همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه می توانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.

مقطع کارشناسی ارشد و دریافت بورسیه تحصیلی

رسیدن به بورسیه تحصیلی در این مقطع بسیار آسانتر از دوره کارشناسی بوده و رزومه تحصیلی تان نقش تعیین کننده ای در دریافت آن خواهد داشت ، در این دوره دانشجویان باید خود را مستعد و البته مشتاق انجام انواع تحقیقات نشان داده و مهارت زبانی خود را به عنوان یک فاکتور بسیار مهم ارتقا بخشند.

دریافت بورسیه تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد در رسیدن به پذیرش دوره دکترا بسیار راهگشا بوده و می توانید به ادامه تحصیل با شاریط ایده ال در دوره دکترا امیدورا باشید.

بورسیه تحصیلی خارج کشور در دوره دکترا

یکی از هدف مند ترین و در عین حال بهترین دوره های تحصیلی در دانشگاه های خارجی که بایده آل ترین امکانات خود را به آن اختصاص می دهند ، دوره دکترا است . خوب است این مژده را به شما بدهیم که با داشتن مدرک زبان با نمره بالا و هم چنین دستاوردهای علمی همچون مقالات ISI می توانید در کشورهای برتر جهان به بورسیه تحصیلی دست یابید.

در هنگام دریافت ویزای تحصیلی نیز دقت داشته باشید که مدارک را به بهترین نحو ممکن ارائه نمایید تا با احتمال رد ویزا مواجه نشوید . معمولا افرادی که نامه بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه را دارند نیازی به ارائه مدرک تمکن مالی ندارند اما باید نشان دهند که از عهده مخارج زندگی و تامین سایر هزینه های جانبی برخواهند آمد.

انواع بورسیه های تحصیلی

انواع بورسیه های تحصیلی

بورسیه تحصیلی به عنوان یک کمک هزینه مالی از طرف نهادها و سازمان های خصوص و دولتی به دانشجویان اعطا می شود که انوع مختلفی داشته و با توجه شایستگی و شرایط متقاضی به او تعلق می گیرد.

در برخی مواقع میان بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی تفاوت هایی وجود داشته و مبلغ های مختلفی را شامل می شود ، معمولا بورسیه به دلیل توانایی ، استعدا و شایستگی دانشجو به وی اعطا می شود اما کمک هزینه تحصیلی به افرادی تعلق می گیرد که به دلایلی همچون نیاز مالی ، بیماری و یا بالا بودن میزان هزینه ها نیاز به حمایت دارند.

در طول سالیان گذشته دانشگاه های کشورهای مختلف تلاش نموده اند تا در اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی به صورت یکسان عمل نموده و موقعیت تحصیلی فرد را درنظر بگیرند.

در میان انواع متعدد بورسیه های تحصیلی ، بورسیه های دولتی به طور قابل توجه ای مورد درخواست بوده و شرایط مناسبی را در اختیار دانشجو قرار می دهند ، برخی از بورسیه های تحصیلی می تواند از صفر تا صد تحصیل در کشور مقصد را در بر گرفته و حتی هزینه های سکونت شما را نیز پرداخت نماید . در ادامه برخی از انواع آنها می پردازیم.

بورسیه Scholarship

یکی از شاخص ترین بورسیه تحصیلی در اکثر دانشگاه های جهان Scholarship است که از سوی دانشگاه ها و یا مراکز علمی به دانشجویان با استعداد تعلق گرفته و بیشتر دوره تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا را در بر می گیرد.

دانشجویانی که این نوع بورسیه را دریافت می کنند نیازی به بازپرداخت مبلغ دریافتی نداشته و تا زمان عملکرد مناسب قارد به استفاده از آن خواهند بود ، این بورسیه خود زیرشاخه های مختلفی دارد که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

  • بورسیه بر اساس نیاز
  • بورسیه تحصیلی بر اساس شایستگی
  • بورسیه مشاغل خاص
  • بورسیه دانشجویان ویژه
  • بورسیه ویژه کالج
  • بورسیه ورزشی
  • بورسیه خلاقانه بورسیه Award

این نوع کمک هزینه که به عنوان پاداش شناخته می شود به دانشجویانی که توانسته اند مورد تایید هیئت علمی دانشگاه قرار گرفته و یا رتبه برتر را کسب کنند تعلق می گیرد.

این پاداش نیز نیازی به برگشت از سوی دانشگاه نداشته و می تواند به طول چند ترم به داوطلب پرداخت شود . نوع Award به دانشگاه بستگی داشته و گاها به حساب دانشجو واریز و یا به صورت بن های مختلف در اختیار او قرار می گیرد.

یکی از برترین کشور ها برای دریافت بورسیه های تحصیلی در تمام مقاطع ، آلمان است ، در مقاله بورسیه تحصیلی در آلمان تمام بورسیه های تحصیلی معتبر در تمام مقاطع تحصیلی را بررسی کردیم. 

برای ادامه تحصیل و دریافت بورسیه تحصیلی ، کانادا بهتر است ، کشور های اروپایی و یا آسیا ؟ محتوای به روز مقالات زیر پاسخ شماست.

وام دانشجویی

از جمله بورسیه های تحصیلی وام های دانشجویی هستند که بابت مخارج تحصیلی به دانشجو پرداخت شده و معمولا دانشجویان بومی هر کشور را در بر می گیرد و دانشجویان بین المللی فرصت استفاده از آن را ندارند.

داشتن ضامن الزامی بوده و بر خلاف دو مدل قبلی باید به دانشگاه و یا موسسه ارائه دهنده بازپرداخت شود ؛ از مزایای دریافت این وام ها می توان به سود بسیار کم و شرایط آسان دریافت آن اشاره کرد.

هر دانشگاه و یا کشور می تواند بورسیه و حمایت های مخصوص به خود را داشته باشد و از جمله سایر این بورسیه ها می توان به Fellowship ، Tuition Waiver ، کمک هزینه دستیار تحقیق و کمک هزینه دستیار تحقیق نیز اشاره کرد که هر یک به نوعی به ارتقا سطح علمی دانشجو کمک می نمایند.

کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی آماده اند تا به روز ترین اطلاعات و دانشگاه های مناسب هر نوع بورسیه را به شما عزیزان معرفی نمایند.

ویزای دانشجویی خارج از کشور

هر کشور با توجه به قوانین مهاجرتی خود مجموعه ای از اسناد و مدارک را از متقاضیان درخواست می کند که به واسطه آن صلاحیت فرد برای ورود به کشور مقصد و دریافت ویزای دانشجویی خارج از کشور مشخص می گردد.

دانشجویانی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی هستند باید کلیه مدارک تحصیلی خود را تا آخرین مقطع به همراه پذیرشی که از دانشگاه و یا کالج موردنظر آماده کرده اند را به سفارت ارائه دهند.

داشتن مدارک هویتی به همراه پاسپورت با تاریخ معتبر از دیگر الزامات ضروری جهت ارسال به سفارت هر کشور است که باید به صورت ترجمه شده ارائه گردد ، همچنین مد نظر داشته باشید که با تکمیل فرم درخواست ویزا باید هزینه ای را پرداخت کنید که غیر قابل بازگشت بوده و بابت بررسی پرونده از شخص دریافت می گردد.

هنگامی که سفارت پرونده فرد متقاصی را بررسی نمود یک زمان مشخصی را نیز به مصاحبه حضوری اختصاص داده و مهارت های شخص را از نزدیک محک خواهد زد ، از این رو تلاش کنید که در روز مصاحبه به تمامی سوالات پاسخ صحیح داده و مدارک خود را بدون هیچ گونه نقص و ایراد ارائه دهید.

ویزای دانشجویی خارج از کشور

مشکلات تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در هر کشور چالش و البته ریسک هایی را نیز به همراه دارد که در برخی موارد فرد را از مهاجرت و رفتن منصرف می سازد به عنوان مثال دانشجویان ایرنی اغلب به خانواده و کشور خود بسیار وابسته بوده و به محض ورود به کشور مقصد احساس غربت آنها را فرا می گیرد.

اگرچه داشتن یک آشنا و یا همراه می تواند به طرز قابل توجهی این حس را کاهش دهد ، اما هر فرد باید آمادگی چنین شرایط را نیز داشته باشد.

از دیگر مواردی که دانشجویان ایرانی را از انتخاب تحصیل در خارج از کشور منصرف می سازد هزینه های بالای زندگی و تحصیلی در کشور مقصد است به عنوان مثال کسانی که کشوری همچون انگلستان را برای تحصیل انتخاب می کنند ، باید هزینه های قابل توجهی را نیز متحمل شوند و تنها در صورت داشتن بورسیه تحصیلی می توان به آن فکر کرد.

البته برخی از کشورها هزینه مناسب و معقولی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند که با توجه بهنوسانات پول ملی همچنان نیازمند پشتوانه مالی مناسب است.

چالش یادگیری زبان نیز از دیگر مواردی ست که بسیاری از افراد با آن روبه رو بوده و به عنوان مانعی بزرگ به آن می نگرند ، از این رو با داشتن شرایط مناسب تحصیل در دانشگاه های خود از رسسیدن به آن صرف نظر می کنند.

موسسات اعزام دانشجو به خارج

با بالا رفتن تقاضای تحصیل در کشورهای خارجی افراد و موسسات مختلفی اقدام به جذب و اعزام دانشجو به کشورهای مختلف نموده اند که تماما قابل اعتماد نبوده و فرد را با چالش های مختلفی رو به رو می سازند.

روند مهاجرت و اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نیاز به تخصص و مهارت کافی در این امر دارد و تنها با اطلاع از برخی مراحل نمی توان به موفقیت رسید.

موسساتی می توانند در این زمینه به فعالیت بپردازند که دارای مجوز قانونی از وزارت علوم بوده و واجد شرایط انجام اقدامات قانونی در خارج کشور باشند ، توصیه ما به شما عزیزان این است که در هنگام انتخاب راهنما و مشاورین خود نهایت دقت و بررسی را انجام داده و تنها به موسسات مهاجرتی جهت انجام کلیه امور خود اعتماد کنید.

هنگام مهاجرت به کشوری دیگر شما با پذیرش در دانشگاه و اخذ ویزا تنها گام اول را برداشته اید و نیاز به همراه و مشاور را همچنان در مراحل بعدی احساس خواهید نمود.

موسسات مهاجرتی معتبر به شما کمک می کنند تا کلیه مسیرهای رسیدن به اقامت را نیز در کشور مقصد را بررسی نموده و به بتوانید پس از فارغ التحصیلی به کار خوبی در کشور موردنظرتان دست یافته و مقیم شوید ، در حالی که در موسسات اعزام دانشجو پس از دریافت پذیرش و ویزا اتمامی مراحل به عهده دانشجو بوده و همراهی مشاوری و کارشناسی وجود ندارد.

خدمات موسسه مهاجرتی رجبی

  • مشاوره تخصصی بی طرف برای پذیرفتن بهترین ها بر اساس مشخصات شما
  • برنامه های کاربردی و پذیرش در موعد مقرر
  • ویزای ثبت نام ، آماده سازی مصاحبه – برای گرفتن ویزای دانشجویی
  • خدمات اقامت و پذیرش – برای تغییر یک زندگی جدید برای یک شروع جدید
  • راهنمایی شغلی – برای اطمینان از اینکه سرمایه گذاری شما هنگام مهاجرت کاری به ثمر می رسد.
  • انتخاب صحیح ترین دوره در خارج از کشور

در قدم اول شما باید بدانید که کدام دوره برای شما مناسب است : دیپلم ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا MBA ؟ با وجود متخصص های مختلف در موسسه مشاوره تحصیل در خارج از کشور در شیراز قطعا به انتخاب درستی دست خواهید یافت ، کارشناسان ما کمک خواهند کرد که پس از یک روند جامع و اثبات شده به بهترین انتخاب برسید.

انتخاب درست دانشگاه

رتبه دانشگاه انتخابی شما در سطح جهانی بسیار مهم است و با وجود صدها دانشگاه شاید در انتخاب بهترین دچار تردید شوید ، ما در موسسه مشاوره تحصیل در خارج از کشور در شیراز می توانیم دانشگاه های قابل تحصیل در همه کشورها را با توجه به شرایط شما و بودجه ای که در اختیار دارید پیشنهاد دهیم .

انتخاب بهترین کشور

موسسه مشاوره تحصیل در خارج از کشور در شیراز اذعان می کند که بهترین مقصد برای تحصیل بر اساس 2 عامل است : شهرت در صنعت و موفقیت فارغ التحصیلان که در هنگام تعیین محل تحصیل ، باید این عوامل را مد نظر داشته باشید.

البته نباید فراموش کنید که کدام کشور به شما اجازه می دهد تا در حین تحصیل مشغول به کار شوید . در این زمسنه شما خدمات زیر را از موسسه ما دریافت خواهید کرد:

  • مشاوره جامع حرفه ای و آموزش بین المللی برای متقاضیان
  • توصیه های بی قید و شرط ، آزاد و صادقانه در مورد دوره های موجود در دانشگاه های مختلف
  • جلسات و سمینارهای مشاوره در زمینه آگاهی رسانی و آموزش با مشاوران آموزش حرفه ای
  • برنامه های پیش از ویزا ، راهنمایی و پیگیری های ثابت
  • راهنمایی برای پرداخت هزینه ها با موسسه
  • راهنمایی های تحصیل ، در دسترس بودن آنها و معیارهای آن
  • راهنمایی در آینده چشم انداز مسیرهای حرفه ای انتخاب شده متقاضیان مهاجرت تحصیلی
  • مشاوره قبل از خروج و راهنمایی
  • خدمات مشاوره رایگان دانشجویی
  • ما در کل مسیر مطمئن می شویم که تمام اطلاعات لازم را در تمامی مراحل دریافت خواهید نمود

کارآموزی در خارج از کشور

ما در موسسه روند رسیدن به کارآموزی در خارج از کشور را برای شما آسان نموده و کاغذهای خسته کننده را برایتان اداره می کنیم و به تمام سوالاتی که ممکن است در ذهن داشته باشید پاسخ می دهیم.

ما به شما این اطمینان خاطر را می دهیم که هیچ مهلت مهمی را از دست نخواهید داد و از همه مهمتر تمامی این راهنمایی ها به صورت رایگان در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

البته فراموش نکنید که تحصیل در خارج کشور فقط در مورد تحصیل و کار نیست و شامل زندگی در کشور دیگری برای مدت طولانی ، فرهنگ و رسومات ، دیدار با مردم از سراسر جهان و سرگرم کننده با دیگر جوانان است که ما در موسسه مشاوره تحصیل در خارج از کشور در شیراز در تمامی این زمینه ها به شما کمک خواهیم نمود.

دریافت ویزا ، بورسیه تحصیلی ، بیمه ، مسکن ، بلیط پرواز ، یافتن گزینه های اقامتی و هر موضوعی دیگری که ذهن شما را به خود مشغول نموده با مشورت با کارشناسان ما به نتیجه خواهد رسید ؛ امروز به ما بپیوندید و یک قدم به یک تجربه طولانی تر نزدیک شوید.

آیا امکان تحصیل رایگان در خارج ازکشور وجود دارد؟ پاسخ مثبت است! مقالات زیر را بخوانید تا با شرایط تحصیل رایگان آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل در خارج از کشور

برای رسیدن به قبولی در این دوره باید زبان انگلیسی خود را به صورت عالی تقویت نموده و معدل آخرین مدرک تحصیلی تان تا حد ممکن بالا ارائه دهید. همچنین باید با ارائه رزومه تحصیلی قوی مثل مقاله ، تالیف کتاب ، شرکت در کنفرانس های بین المللی و غیره نظر استاد موردنظر را به حمایت و پشتیبانی از پروپوزال خود جلب نمایید.

شما می توانید به صورت مشروط تحصیل کنید ، برخی دانشگاه ها چند واحد را در ترم یک به زبان انگلیسی اختصاص داده و سپس دروس اصلی را به شما ارائه دهند ، این روش اغلب به دانشجویان دوره کارشناسی اختصاص می یابد و برای پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی تسلط زبانی یکی از فاکتورهای موردنظر پذیرش دانشجو می باشد.

با یادگیری زبان انگلیسی در خارج کشور و یا کشور مقصد شما در یک محیط بین المللی قرار خواهید گرفت که تنها راه ارتباطی تان زبان انگلیسی بوده و ناچارا باید از آن برای انجام کارهای خود استفاده کنید ، از این رو با سرعت بیشتری به تسلط کافی می رسید. همچنین در این کلاس ها شما از اساتید و مربیانی که زبان مادری شان انگلیسی ست بهره مند می شوید که تاثیر مستقیمی بر روی لهجه و آموزش زبانتان دارد.

کشور آلمان در صدر بهترین کشورهای جهان در رشته های مهندسی قرار گرفته و با ارائه تحصیلات به صورت رایگان توانسته به محبوب ترین مقصد در این زمینه تبدیل شود.

درآمد متوسط وکلا در کشور استرالیا در حدود 80،000 دلارو درآمد رشته وکالت در کانادا 88000 دلار در سال است.

این رشته در دانشگاه های دولتی کشور انگلستان هزینه چندانی نداشته و دانشجویان باید بابت هر ترم نهایتا 300 دلار پرداخت کنند اما رسیدن به پذیرش در این دانشگاه ها بسیار دشوار است ، گرچه اعتبار بالای مدرک این دانشگاه ها ممکن است به شما انگیزه درس خواندن برای ورود به آن ها را بدهد.

کشورهایی همچون ترکیه ، مالزی ، هندوستان ، گرجستان ، قبرس ، ارمنستان و سنگاپور ارزان ترین کشورها برای یادگیری زبان هستند.

شهریه رشته های مهندسی می تواند از ماهانه 300 دلار در دانشگاه های دولتی آغاز شده و تا 20000 دلار در دانشگاه های خصوصی برسد.

در کشور ایتالیا که مهد هنر در جهان است در حدود 16000 یورو در هر سال تحصیلی و در کشور انگلستان که بهترین دانشگاه های این رشته را در خود جای داده از 9000 تا 13000 پوند در سال.

کشور نروژ از معدود کشورهایی ست که بازار کار بسیار مناسبی برای معماری داردو با پایین بودن نرخ بیکاری در آن میتوان موقعیت های شغلی ایده آلی را یافت.

دانشگاه ها برای این رشته شهریه ای در حدود 30000 دلار در سال را دریافت می کنند.

هیچ کشوری را نمی توان قوی تر از آمریکا در این زمینه دانست ، پس از آن کشور روسیه.

شهر برلین ، ارزان ترین شهر از نظر هزینه های زندگی به شمار می رود که برای پایتخت کشور بزرگی همچون آلمان امری شگفت انگیز است.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در دو شهر تهران و شیراز خدمات خود را در زمینه مشاوره مهاجرت تحصیلی و تحصیل در خارج از کشور و یا انواع روش های مهاجرتی از طریق کار ، ثبت شرکت و غیره تقدیم هموطنان عزیز می دارد ، کافی است با دفاتر ما در تماس باشید و سوالات خود را مطرح سازید و در صورت درخواست پرونده مهاجرتی شما با کمک کارشناسان ما مدیریت گردد و با هم بهترین فرصت های آموزشی بین المللی را برای شما پیدا خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.7/5 - (30 امتیاز)
منو
خانه