تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های آمریکای لاتین

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های آمریکای لاتین
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

کشور های آمریکای لاتین از جمله کشور های مهاجر پذیر در سطح جهان هستند . از آن جا که این کشور ها بستر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برتر در سراسر جهان می باشند ، هزینه تحصیل و زندگی در این کشور ها مقرون به صرفه و نسبتا پایین است و در اغلب کشور های این منطقه دروس به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، کشور های آمریکای لاتین هر ساله پذیرای تعداد زیادی از علاقمندان تحصیل در خارج از کشور هستند . در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های آمریکای لاتین را مورد بررسی قرار خواهند داد و روش های قانونی مهاجرت به این کشور ها را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد .

بررسی تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های آمریکای لاتین

آمریکای لاتین به مناطقی از قاره آمریکا گفته می شود به زبان اسپانیایی و پرتغالی صحبت می کنند . بخش عمده نیمکره غربی به جز کشورهای آمریکا و کانادا ، شامل آمریکای لاتین می شوند . جمعیت کشور های آمریکای لاتین حدود 561 میلیون نفر است .

آمریکای لاتین شامل بیست کشور مستقل مانند آرژانتین ، بولیوی ، برزیل ، شیلی ، کلمبیا ، کاستاریکا ، پاراگوئه ، اروگوئه ، کوبا ، ونزوئلا و چندین واحد سیاسی وابسته می باشد . بزریل با مساحت بالغ بر 8 میلیون کیلومتر مربع بزرگ ترین کشور آمریکای لاتین به شمار می آید و تحصیل در برزیل برای دانشجویان بین المللی بسیار جذاب است .

کشور های آمریکای لاتین سبب پیشرفت در پوشش آموزش عالی در سطح جهان شده اند . آموزش عالی در طول چهل سال گذشته در کشور های آمریکای لاتین رشد بسزایی داشته است . بیش از 3000 موسسه آموزش عالی در این کشور ها وجود دارد .

حدود هفده میلیون دانشجو در تمامی مقاطع آموزشی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور ها در حال تحصیل هستند که حدود 10 میلیون نفر از این دانشجو ها از کشور های برزیل ، مکزیک و آرژانتین هستند . این سه کشور بیش از نیمی از جمعیت دانشجویان محصل در منطقه آمریکای لاتین را تشکیل می دهند .

دانشگاه های آمریکای لاتین

موسسات آموزش عالی در کشور های آمریکای لاتین به دو بخش دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند . دوره تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور ها به دوره سه تا چهار ساله کارشناسی ، یک تا دو ساله کارشناسی ارشد و سه تا چهار ساله دکتری تخصصی تقسیم می شود . برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور ها اتمام دوره دبیرستان الزامی است .

در بعضی از کشور های آمریکای لاتین برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قبولی در آزمون های ورودی ضروری است . در ادامه شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های آمریکای لاتین را بررسی خواهیم کرد .

مدارک لازم جهت اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی کشورهای آمریکای لاتین

جهت اخذ ویزا این کشور ها مدارک زیر را باید تهیه کنید :

  • تکمیل فرم ویزا
  • پرداخت هزینه ویزا
  • عکس پاسپورتی
  • کپی مدارک تحصیلی
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی
  • نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی یکی از کشور های آمریکای لاتین
  • کپی پاسپورت
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی تمکن مالی

مدارک پذیرش از دانشگاه های کشورهای آمریکای لاتین :

  • کپی شناسنامه
  • ریز نمرات
  • عکس پاسپورتی
  • پرداخت هزینه تحصیل
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی
  • مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • مدرک کارشناسی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • انگیزه تحصیل در کشور های آمریکای لاتین

دلایل تحصیل در کشور های آمریکای لاتین

  1. مقرون به صرفه بودن : هزینه های نسبتا پایین زندگی در سراسر کشور های آمریکای لاتین سبب شده که تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های آمریکای لاتین برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه باشد . هزینه زندگی شامل هزینه خوراک ، پوشاک ، حمل و نقل ، تفریح و سرگرمی و غیره در این کشور ها نسبتا پایین است بنابراین دانشجویان می توانند با صرف هزینه های کمتر در دانشگاه های برتر جهان ادامه تحصیل دهند . برای مثال بهترین دانشگاه های آرژانتین هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا جذب می کنند .
  2. تنوع : اکثر جمعیت آمریکای لاتین از کشور های اروپایی ، آفریقایی و آسیایی هستند ، بنابراین هر یک فرهنگ متفاوت خود را دارند و تنوع فرهنگی خاصی را ایجاد می کنند . البته علاوه بر تنوع های فرهنگی ، قومی و قبلیه ای ، این کشور ها از نظر جغرافیایی و زیست محیطی دارای تنوع های بسیاری هستند . بنابراین دارای چشم انداز ها و جاذبه های طبیعی متنوعی برای گردشگری می باشند .
  3. مکانی ایده آل برای فراگیری زبان : برای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور های آمریکای لاتین تسلط به زبان اسپانیولی الزامی و ضروری نیست . بیشتر رشته های تحصیلی در دانشگاه ها این کشور ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند . البته دانشجویان محصل در این کشور ها می توانند با تحصیل و زندگی در این منطقه زبان اسپانیولی را فراگیرند . تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های آمریکای لاتین را بررسی کردیم اکنون به معرفی دانشگاه های برتر این کشورها می پردازیم .

معرفی دانشگاه های برتر برزیل در آمریکای لاتین

  • دانشگاه دولتی کمپیناس برزیل : این دانشگاه دولتی در سال 1966 در شهر کمپیناس برزیل تاسیس شد . دانشگاه دولتی کمپیناس یک مرکز تحقیقاتی علمی و پزشکی است . برای پذیرش دانشجویان بین المللی در این دانشگاه ، قبولی در آزمون ورودی الزامی است . برای تحصیل در این دانشگاه تسلط به زبان پرتغالی ضروری است . در این دانشگاه حدود 70 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و 153 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه های علوم محض ، علوم انسانی ، علوم زیستی و فناوری ارائه می شود .
  • دانشگاه سائو پائولو برزیل : این دانشگاه قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه در برزیل است که دارای 11 پردیس دانشگاهی می باشد . در حال حاضر حدود 95000 دانشجو در دانشگاه سائوپائولو در رشته هایی نظیر کشاورزی و و جنگلبانی ، حقوق ، معماری ، هنر و طراحی ، مهندسی معدن و رشته های مربوط به تربیت بندی در حال تحصیل هستند .

دانشگاه های خوب شیلی و مکزیک در آمریکای لاتین

  • دانشگاه کاتولیک پونتیفیکال شیلی : این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در کشور شیلی است که در سال 1888 تاسیس شد . این دانشگاه در سال 2018 ، به عنوان بهترین دانشگاه کشورهای آمریکای لاتین شناخته شد . دانشگاه کاتولیک پونتیفیکال شیلی شامل دانشکده های مهندسی کشاورزی و جنگابانی ، معماری ، طراحی و شهرسازی ، هنر ، علوم زیستی ، اقتصاد و علوم اجرایی ، علوم اجتماعی ، ارتباطات ، حقوق ، جغرافیا و علوم سیاسی ، فیزیک ، فلسفه ، مهندسی ، آموزش و غیره می باشد . تحصیل و اعزام دانشجو به شیلی بدلیل سطح علمی بالای دانشگاه های آن همیشه مورد توجه است .
  • موسسه فناوری و آموزش عالی مونتری ، مکزیک : این موسسه آموزش عالی یک سیستم دانشگاهی غیر دولتی است که در سال 1943 در شهر مونتری مکزیک تاسیس شد . این دانشگاه در رشته های مهندسی ، مدیریت ، علوم اجتماعی ، هنر ، علوم و پزشکی در تمامی مقاطع تحصیلی فعالیت دارد .

هزینه تحصیل در کشور های آمریکای لاتین

هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های آمریکای لاتین در مقایسه با دیگر کشور های آمریکایی و اروپایی نسبتا پایین و مطلوب برای عموم است .هزینه تحصیل در شیلی بر اساس رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است که برای رشته های فنی حدود 5900 و برای رشته های پزشکی حدود 6300 دلار برای هر سال تحصیلی می باشد . هزینه تحصیل در اغلب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی برزیل تقریبا رایگان است . البته در دانشگاه های غیر دولتی این کشور حدود 5500 دلار برای هر سال تحصیلی می باشد .

مقاله فوق با هدف بررسی تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های آمریکای لاتین ، بررسی دلایل تحصیل در این کشور ها و معرفی دانشگاه های برتر این کشور ها جمع آوری و نگارش شد . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه مهر آفرین رجبی در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید و پاسخ سوالات خود در خصوص مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری به کشورهای مختلف را دریافت نمایید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه