تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا

تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم درباره شرایط تحصیل این رشته در آمریکا صحبت کنیم تا بدانید تحصیل رشته علوم سیاسی از چه راه هایی و در چه دانشگاه هایی برای دانشجویان ایرانی امکان پذیر است؟ 

علوم سیاسی رشته‌ای است که تاریخ و رویدادهای جاری را ترکیب و آنها را تحلیل می‌کند ، دانشجویان فارغ التحصیل اغلب می توانند در زمینه خاصی از سیاست تخصص داشته باشند.

دانشگاه‌های ایالات متحده دانشجویان رشته علوم سیاسی را تشویق می‌کنند تا فرصت‌های کارآموزی ، انجام تحقیقات مستقل و تحصیل در خارج از کشور را در طول دوران تحصیل خود در کالج دنبال کنند.

اگر همیشه مجذوب عملکرد دولت های محلی ، ملی و بین المللی بوده اید ، مهاجرت از طریق تحصیل در رشته علوم سیاسی در دانشگاهی در ایالات متحده می تواند برای شما مناسب باشد.

انتخاب تحصیل در دانشگاه های آمریکا ، دانشجویان بین المللی را با مدارس و برنامه های ایالات متحده در هر زمینه و رشته تحصیلی مرتبط می کند ، در برخی دانشگاه ها دانشجویان با رهبران سیاسی آمریکا دیدار می کنند.

فهرست مطالب

اکنون بیایید با هم ماجراجویی تحصیلی خود را برای تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا شروع کنیم.

توصیه می کنیم در کنار این مقاله محتوای مقاله تحصیل در آمریکا را نیز بخوانید و با کلیات اخذ پذیرش و رشته های قابل تحصیل برای ایرانیان در آمریکا بیشتر آشنا شوید.

تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا

مدارک پذیرش رشته علوم سیاسی در آمریکا

دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا برنامه های کارشناسی علوم سیاسی را به فارغ التحصیلان دبیرستان از ایالات متحده و سراسر جهان ارائه می دهند ، در مقطع لیسانس علوم سیاسی چندین گرایش تحصیلی وجود دارد که دانشجویان باید پس از پایان سال دوم تحصیل خود ، یک مورد از آنها را انتخاب و بر آن تمرکز کنند.

مدرک لیسانس علوم سیاسی در ایالات متحده معمولاً چهار سال طول می کشد تا به صورت تمام وقت تحصیل شود  ، با شروع دوره های پایه برای پایه گذاری درک دانش و مهارت های ضروری مورد نیاز برای یک حرفه موفق در علوم سیاسی ، برنامه های کارشناسی در علوم سیاسی در ایالات متحده آمریکا با کلاس های انتخابی تخصصی تر ادامه می یابد.

مدارک پذیرش رشته علوم سیاسی در آمریکا برای مقطع لیسانس ، با بسیاری از رشته های دیگر مشترک بوده و شامل ارائه نمرات آزمون های GRE General ، TOFEL/IELTS است ، دانشگاه های علوم سیاسی آمریکا برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد الزامات تخصصی تری دارند که در زیر به آنها اشاره شده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان با دریافت مشاوروه های صحیح و تخصصی

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد علوم سیاسی آمریکا

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد علوم سیاسی آمریکا ، در یک دانشگاه درجه یک آمریکا منوط به برآورده کردن معیارهای زیر است:

  • تکمیل حداقل 45 واحد اعتبار از دروس اصلی دوره علوم سیاسی در مقطع لیسانس در آمریکا.
  • حداقل دو سمینار تحصیلات تکمیلی (10 واحد) در هر یک از دو رشته و حداقل یک سمینار فارغ التحصیلی (5 واحد) در زمینه سوم.
  • این 25 واحد باید در سمینارهای فارغ التحصیل علوم سیاسی از سطح 300 و بالاتر گرفته شود.
  • کلاس هایی که از خارج از دپارتمان علوم سیاسی گرفته می شوند باید بسیار مرتبط با رشته باشند و توسط مدیر تحصیلات تکمیلی تایید شده باشند.
  • معدل نمرات (GPA) 2.7 (B-) باید برای تمامی درس ها حفظ شود ، دوره های زمستانی با نمره CR” “و دوره های بهار با نمرهS” ” رضایت بخش است و جزو الزامات مدرک کارشناسی ارشد محسوب شوند.
  • گرایش های علوم سیاسی مقطع لیسانس در آمریکا که دانشجویان متقاضی تحصیل مقطع کارشناسی ارشد می توانند از بین آنها انتخاب کنند عبارتند از: روابط بین الملل ، سیاست تطبیقی ، سیاست آمریکا ، نظریه سیاسی و روش شناسی سیاسی.

بهترین دانشگاه های علوم سیاسی آمریکا

حدودا 48 مورد به عنوان بهترین دانشگاه های علوم سیاسی آمریکا برای تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا وجود دارند که اسامی برخی از آنها در جدول زیر آورده شده است:

این ها همه در لیست بهترین دانشگاه های علوم سیاسی آمریکا هستند اما به دلیل محدودیت نوشتار در مقاله ، مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برجسته ترین برنامه های علوم سیاسی آمریکا را انتخاب و توضیحاتی درباره آنها داده اند.

دانشگاه شهر رتبه
دانشگاه استنفورد کالیفرنیا 1
دانشگاه هاروارد کمبریج 2
دانشگاه پرینستون نیوجرسی 2
دانشگاه کالیفرنیا برکلی 4
دانشگاه میشیگان آن آربر 4
دانشگاه ییل نیوهیون سی تی 6
موسسه تکنولوژی ماساچوست 7
دانشگاه کلمبیا نیویورک 8
دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو 8
دانشگاه دوک دورهام ، NC 10
دانشگاه شیکاگو شیکاگو 10
دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس 12
دانشگاه واشنگتن سنت لوئیس 12
دانشگاه کرنل ایتاکا نیویورک 15
دانشگاه نیویورک نیویورک 15

دانشگاه استنفورد کالیفرنیا

دانشگاه استنفورد کالیفرنیا ، موسسه شماره 1 برای تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا است ، دانشجویان علوم سیاسی استنفورد روش های کمی و کیفی را هنگام درگیر شدن با مسائل مربوط به رفتار سیاسی ، سیاست های عمومی ، سیستم های حکمرانی و طراحی نهادی متعادل می کنند.

دانشجویانی که در رشته علوم سیاسی در دانشگاهی مانند دانشگاه استنفورد تحصیل می کنند ، نحوه اتخاذ تصمیمات سیاسی را یاد خواهند گرفت و مهارت های تحلیلی مفید در مشاغل دولتی ، تجاری ، مدارس حرفه ای و سازمان های غیرانتفاعی را توسعه خواهند داد.

دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه استنفورد هر دو مدرک لیسانس (B.A.)  و لیسانس با افتخارات (B.A.H)  ارائه می دهد ، پس از ثبت نام در  B.A، دانشجویان می توانند برای برنامه افتخارات علوم سیاسی اقدام کنند.

کارشناسی ارشد هنر در علوم سیاسی یا B.A فقط برای دانشجویان فعلی دکترا یا مدارس حرفه ای دانشگاه استنفورد آزاد است ، دپارتمان علوم سیاسی مدرک M.A را برای متقاضیان خارجی ارائه نمی دهد ، متقاضیان خارجی علاقه مند به مدرک کارشناسی ارشد تشویق می شوند تا به دوره کارشناسی ارشد فورد دورسی در سیاست بین الملل مراجعه کنند.از فارغ التحصیلان برجسته گروه علوم سیاسی دانشگاه استنفورد می توان کریستی جونز ، بردی دومین دستیار دادستان کل نوادا ، مونیکا ادیب ، نیکلاس احمد ، آرین آلایمو ، جیلین آرائوخو ، داریوش عامری (مدیر توسعه آژانس ، راه حل های بازاریابی گوگل) را نام برد ، البته تعداد فارغ التحصیلان موفق این دانشگاه در عرصه سیاسیت بسیار زیاد هستند.

علوم سیاسی در دانشگاه هاروارد کمبریج

علوم سیاسی در دانشگاه هاروارد کمبریج

دانشگاه هاروارد کمبریج ، موسسه شماره 2 برای تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا است ، اگر علاقه مند به تحصیلات تکمیلی در علوم سیاسی هستید ، بخش دولتی دانشگاه هاروارد منابع استثنایی را ارائه می دهد ، محققان در وزارت دولت رویکردهای متنوعی را برای مطالعه سیاست دنبال می کنند.

این تحقیق اصلی می تواند تا حد زیادی توسط منابع بخش و دانشگاه تسهیل شود ، هاروارد دارای بزرگترین کتابخانه دانشگاهی در جهان است ، همراه با مجموعه ای تقریبا بی حد و حصر از مراکز تحقیقاتی و موسسات که دانشمندان و دست اندرکاران دولتی را از سراسر جهان گرد هم می آورند.

دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه هاروارد برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس نیاز به ارائه نمونه نوشتاری دارد ، این مقاله باید یک مقاله علمی یا انتقادی اخیر با دو فاصله باشد و معمولاً بیش از 20 صفحه نباشد.

برای هماهنگی JD/PhD در حقوق و علوم سیاسی ، متقاضیان باید به طور جداگانه برای هر برنامه درخواست دهند و در درخواست برنامه دکترا نشان دهند که یک درخواست همزمان به دانشکده حقوق هاروارد ارسال شده است.

از فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه ، پروفسور دانیل آلن استاد دانشگاه جیمز برایانت کنانت ، پروفسور استفان انسولابهر ، پروفسور اریک بیربوهم ، استاد متیو بلک ول ، پیتر بوسرت ، پروفسور ملانی کامت و بسیاری افراد مشهور دیگر را نام برد.

تحصیل در برترین دانشگاه های آمریکا رویایی دست یافتنی است ! مقالات زیر را بخوانید.

دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون ، یک دانشگاه خصوصی و جزء دانشگاه های رتبه 2 برای تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا است ، دانشگاه پرینستون یکی از بزرگترین برنامه های کارشناسی را دارد که به مطالعه سیاست در کشور اختصاص دارد.

در یک سال معمولی ، دپارتمان سیاست تقریباً 50 دوره معمولی را برای دانشجویان دوره کارشناسی ارائه می دهد و بر کار مستقل برای بیش از 150 متمرکز کننده (جوانان و افراد ارشد که در سیاست متمرکز هستند) نظارت می کند.

این دپارتمان تدریس در مقطع کارشناسی خود را در چهار زمینه اصلی سیاست آمریکا ، سیاست تطبیقی ، روابط بین المللی و نظریه سیاسی سازماندهی می کند ، همچنین تمرکز زیادی از دوره ها در حوزه تحلیل کمی ، اقتصاد سیاسی و استراتژی در سیاست وجود دارد.

دانشگاه کالیفرنیا – برکلی

این دانشگاه شماره 4 در علوم سیاسی آمریکا محسوب می شود ، در دپارتمان علوم سیاسی این دانشگاه ، بیش از پنجاه استاد و مدرس در هر یک از زیرشاخه ها در مورد موضوعات خاص مختلف تدریس و تحقیق می کنندم

علاوه بر این ، اساتید و دانشجویان این موسسه با بیش از بیست مؤسسه و مرکز تخصصی و بین رشته ای در اطراف دانشگاه در مورد مسائل مهم برای علوم سیاسی و دنیای امروز ما کار می کنند.

دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه کالیفرنیا برکلی فقط برای مقطع دکترا دانشجو می پذیرد ، درجه Ph.D.  برنامه دارای دو مرحله اصلی است: دوره و امتحانات و تحقیق و نگارش پایان نامه. این دو مرحله معمولاً تقریباً پنج یا شش سال طول می کشد (سه سال تا دروس تئوری و دو یا سه سال برای تحقیق و نگارش پایان نامه).

نام دانشگاه هزینه مقطع کارشناسی هزینه مقطع کارشناسی ارشد
دانشگاه استنفورد کالیفرنیا 18491 دلار در هر سه ماه -
دانشگاه هاروارد 54768 دلار در سال -
کالج لورا آمریکا 33500 دلار در سال -
کالج مسیحا در مکانیکسبورگ 30000 دلار در سال -
دانشگاه جورج واشنگتون - 1890 دلار به ازای هر اعتبار
دانشگاه نیویورک - 2260 دلار به ازای هر اعتبار

هزینه تحصیل علوم سیاسی در آمریکا

برای همه دانشجویان متقاضی تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا ، شهریه بر اساس ساختار شهریه ردیفی پرداخت می‌کنند که به مرور زمان با پیشرفت دانشجویان در برنامه تحصیلی خود کاهش می‌یابد.

به طور کلی ، هزینه تحصیل علوم سیاسی در آمریکا زیاد است و بسیاری از خانواده ها از برچسب قیمت دانشگاه ها شوکه می شوند! اما در حالی که هزینه شهریه بسیار زیاد است ، کمک های مالی می تواند تحصیلات عالی را مقرون به صرفه کند.

دانشجویان در برنامه های دکترا و برخی از برنامه های کارشناسی ارشد کمک هزینه و کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند که این هزینه را پوشش می دهد ، در جدول زیر مقایسه هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا در دانشگاه های مختلف را می بینید.

چارت درسی علوم سیاسی در دانشگاه های آمریکا

ماموریت برنامه کارشناسی در علوم سیاسی این است که در چارچوب نیروهای جهانی ، درگیری‌های بین‌المللی ، جنبش‌های اجتماعی ، سیستم‌های ایدئولوژیک و تنوع ، درک کاملی از نظام سیاسی آمریکا و سایر نظام‌های سیاسی آمریکا به دانشجویان ارائه دهد ، الزامات اصلی برای تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا ، تکمیل حداقل 70 واحد است:

  • 5 واحد در دوره مقدماتی ، POLISCI 1 The Science of Politics ، ترجیحاً در سال اول یا دوم.
  • 25 واحد در یک مسیر اصلی و 15 واحد در یک مسیر ثانویه.

دانشجویان باید از میان مسیرهای علم داده ؛ انتخابات ، نمایندگی و حکومت ؛ روابط بین المللی ؛ عدالت و قانون ؛ اقتصاد سیاسی و توسعه ، دو مسیر را انتخاب کند تا بر روی آن تمرکز کند.

  • یک سمینار 5 واحدی در مقطع کارشناسی علوم سیاسی.
  • یک دوره 5 واحدی نویسندگی علوم سیاسی در رشته اصلی وجود دارد و ممکن است برای مسیرهای اولیه ، مسیر ثانویه یا دوره های اضافی مورد نیاز اعمال شود.
دروس مهم چارت درسی علوم سیاسی در دانشگاه های آمریکا
عدالت قدرت سیاسی در شهرهای آمریکا
آمریکا و اقتصاد جهانی سیاست چین
جنگ و صلح در سیاست خارجی آمریکا نظریه ها و عملکردهای جامعه مدنی، بشردوستی و بخش غیرانتفاعی
مؤسسات سیاسی آمریکا در زمان نامشخص طرح تحقیق
روابط بین الملل سیاست آمریکا سیاست تطبیقی
دوره های سخنرانی در مقطع کارشناسی دوره های سمینار پیشرفته کارشناسی

تحصیل دکترا علوم سیاسی در آمریکا

دانشجویان برای تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا در یک دوره دکترا فرصت دارند که تحقیقاتی را در زمینه‌های مختلف در این رشته ، از جمله سیاست آمریکا ، سیاست تطبیقی ، روابط بین‌الملل ، نظریه سیاسی و روش‌شناسی سیاسی ارائه دهند.

این برنامه حول سمینارهای کوچکی ساخته شده است که ادبیات یک زمینه را به طور انتقادی تجزیه و تحلیل می کند یا بر یک مشکل تحقیقاتی تمرکز می کند ، شرایط آزمون جامع در یک دوره دو ساله و برای کار بر روی پایان نامه دکتری است.

تحصیل دکترا علوم سیاسی در آمریکا بسیار انتخابی است و از میان تعداد زیادی متقاضی فقط دوازده تا پانزده دانشجو انتخاب می شوند ، همچنین بسیاری از دانشکده های علوم سیاسی آمریکا ، کمک های مالی را به هر شکلی برای اکثر دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکتری ممکن می سازد.

تحصیل دکترا علوم سیاسی در آمریکا

برای پذیرش برنامه دکترا علوم سیاسی در دانشگاه هاروارد ، دانشجو باید حداقل دوازده دوره چهار واحدی را با موفقیت بگذراند که هشت مورد آن باید در علوم سیاسی باشد ، حداقل ده دوره از این دوازده دوره چهار واحدی و هفت واحد از هشت دوره چهار واحدی دولتی باید در کاتالوگ به عنوان دروس 1000 یا 2000 درج شود.

شما می توانید از طریق اساتید مشهور هر دپارتمان و پیدا کردن آدرس ایمیل آنها ، مکاتبه و درخواست خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

مزایا و معایب تحصیل علوم سیاسی در آمریکا

تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا ، قطعا مزیت های زیادی برای دانشجویان دارد اما بدون عیب هم نخواهد بود ، در ادامه به مزایا و معایب علوم سیاسی در آمریکا اشاره شده است:

مزایا:

  • وجود تعداد زیاد دانشگاه و کالج برای تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا
  • امکان تحصیل رشته علوم سیاسی در دانشگاه های تراز اول جهان
  • امکان بررسی مدرن ترین ایده های سیاسی و ارتباطات بین الملل
  • امکان مصاحبه و کارآموزی زیر نظر مشهورترین سیاستمداران آمریکا

معایب:

  • هزینه بالای دانشگاه های آمریکا برای تحصیل علوم سیاسی
  • شرایط پذیرش متفاوت بویژه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته علوم سیاسی
  • شرایط اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در این رشته سخت تر از سایر رشته ها است.

بازار کار آمریکا پس از تحصیل رشته علوم سیاسی

فارغ التحصیلان از برنامه های کارشناسی علوم سیاسی اغلب به مشاغل موفق در سیاست ، مشاوره ، تحقیقات ، دانشگاه و در زمینه های مختلف دیگر در بخش های دولتی و خصوصی ادامه می دهند.

نرخ اشتغال رشته علوم سیاسی در آمریکا 8% برآورد شده است و یک فرد تحصیل کرده علوم سیاسی در آمریکا حداقل 10000 دلار در ماه درآمد دارد.

تقریبا 50%  از فارغ التحصیلان دانشگاه های مشهور می توانند در نهادهای دولتی مشغول به کار شوند.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا

  • وجود تعداد زیاد دانشگاه و کالج برای تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا
  • امکان تحصیل رشته علوم سیاسی در دانشگاه های تراز اول جهان
  • امکان بررسی مدرن ترین ایده های سیاسی و ارتباطات بین الملل
  • امکان مصاحبه و کارآموزی زیر نظر مشهورترین سیاستمداران آمریکا
  • دانشگاه استنفورد کالیفرنیا 18491 دلار در هر سه ماه
  • دانشگاه هاروارد 54768 دلار در سال
  • کالج لورا آمریکا 33500 دلار در سال
  • کالج مسیحا در مکانیکسبورگ 30000 دلار در سال
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه پرینستون
  • دانشگاه کالیفرنیا
  • دانشگاه میشیگان

مدرک لیسانس علوم سیاسی در ایالات متحده معمولاً چهار سال طول می کشد تا به صورت تمام وقت تحصیل شود.

روابط بین الملل ، سیاست تطبیقی ، سیاست آمریکا ، نظریه سیاسی و روش شناسی سیاسی

شما می توانید یک مشاور اصلی از دانشکده علوم سیاسی انتخاب کنید و با آنها مکاتبه کنید تا در مورد تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا صحبت کنید و البته در همه این مراحل ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی هم شما را یاری خواهند کرد ، با دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و مقاله مهاجرت به آمریکا را نیز مطالعه کنید تا با شیوه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور بخوبی آشنا شوید.

تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا را با برخی از کشورهای مطرح جهان مقایسه کنید.

16 دیدگاه در “تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا

  1. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا Elham گفت:

    سلام من دکترای رشته تاریخ دارم از دانشگاه سراسری با معدل ۱۹. دو کتاب چاپ شده دارم و حدود ۲۰ مقاله داخلی. ۵ سال سابقه کاری مرتبط با رشته ام. ۳۸ ساله و متاهل هستم میتونم برای مستر علوم سیاسی و یا روابط بین الملل در آمریکا پذیرش بگیرم؟ آیا سفارت در حال حاضر ویزا میده؟

    1. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای مقطع مستر رشته ی مرتبط با رشته لیسانس تان میتوانید اپلای کنید.
      شانس ویزای امریکا در مقطع phd بالاست ولی مقطع مستر پایینتر است.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا امیر ملکی گفت:

    با سلام دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران دارم.آیا دوره ی پست داک در دانشگاه برکلی برای این رشته وجود دارد؟

    1. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بررسی این موارد توسط تیم اجرایی برای کلاینت های موسسه انجام می‌شود.

      با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا امیرحسین گفت:

    سلام. وقت بخیر
    بنده از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه مدرک دیپلماسی خودم رو با معدل 18 گرفتم. یک کتاب ترجمه کردم و دو مقاله داخلی در ژورنال های مطرح دارم. در حال ترجمه کتاب دوم هم هستم. آیا امکان اخذ فول فاند از دانشگاه های درجه اول آمریکا وجود دارد؟

    1. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      معمولا در مقطع مستر امکان دریافت فاند وجود ندارد ولی برای مقطع phd در صورت داشتن رزومه بسیار قوی امکان پذیر است.

      با تشکر از سوال شما

  4. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا سما گفت:

    سلام.من 12 سال پیش مدرک لیسانس علوم سیاسی با معدل 16 گرفتم.الان می تونم درخواست بورس تحصیلی بدم برا مقطع ارشد؟ممنون

    1. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع مستر در امریکا وجود ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا آیدا گفت:

    سلام میخواستم بپرسم با شرایط کنونی اگر کسی برای کارشناسی ارشد اقدام کنه ایا مدرک وی مورد قبول دانشگاه های آمریکا هست یا خیر؟

    1. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا Hamid گفت:

      با سلام

      براى گرفتن پذيرش از دانشگاه هاى أمريكا مشكلى وجود ندارد
      ممكن است براى اخذ ويزا با مشكل مواجه شويد

      با تشکر از سوال شما

      1. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا Fafa77 گفت:

        با عرض سلام.دوتا رشته تحصیل کردم.اما علوم سیاسی و گرایش های مرتبط با آن نیست.
        میتونم با فوق لیسانس زبان انگلیسی،اپلای کنم برای پی اچ دی دایرکت علوم سیاسی دانشگاههای آمریکا بصورت فول فاند؟
        اگر نمیشه
        مجدد از فوق دیپلم یا لیسانس یکی از رشته هایی که ایران خوندم ،اینجا لیسانس یا فوق لیسانس بگیرم بعدش اپلای کنم برای پی اچ دی دایرکت علوم سیاسی آمریکا.

        1. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          با سلام و درود برای پذیرش دانشگاه در رشته علوم سیاسی چه مقطع فوق لیسانس چه دکترا ، باید حتما مدرک تحصیلی مرتبط داشته باشید . باتشکر از سوال شما

  6. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا ابوالحسن گفت:

    با سلام و عرض ادب
    چگونه می توانم با دانشگاه برکلی یا کوییز ارتباط برقرار کنم و اینکه بتوانم در این دانشگاهها ادامه تحصیل دهم. بنده ارشد مطالعات منطقه ای گرایش خاورمیانه و شمال آفریقا هستم. با سپاس

    1. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا Hamid گفت:

      با سلام

      از طريق وبسايت دانشگاه ميتوانيد با دپارتمان مربوطه ارتباط برقرار كنيد و از طريق مكاتبه با اساتيد پذيرش دريافت كنيد بهتر است مدرك زبان ايلتس ٧ و رزومه قوى در مقطع ارشد داشته باشيد

      با تشکر از سوال شما

  7. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا سامان گفت:

    با سلام
    ببخشید میخواستم بدونم گرفتن بورسیه تحصیلی ارشد علوم سیاسی در دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا به چه شکله

    1. تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا مشاور تحصیلی مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      برای گرفتن بورسیه برای همه دانشگاه های دنیا شما باید ابتدا در دانشگاه مورد نظر در رشته مورد نظر پذیرش بگیرید و یک تا سه ترم در دانشگاه درس بخوانید . اگر نمرات شما مورد قبول دانشگاه باشد به شما بورسیه تعلق می گیرد.

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.9/5 - (39 امتیاز)
منو
خانه