شرایط تحصیل در آرژانتین 2024

شرایط تحصیل در آرژانتین 2024 یکی از گزینه های تحصیلی مناسب در آمریکای لاتین است که شاید در مقایسه با دیگر کشورهای جهان کمتر شناخته شده باشد، اما ویژگی ها و مزایایی دارد که می تواند برای شما به عنوان یک کشور مقصد بسیار مناسب مورد شناخت قرار بگیرد.

شرایط تحصیل در آرژانتین 2024

قطعا جهت رسیدن به تحصیل در آرژانتین باید شرایط و مدارک لازم این امر را تهیه کنید، که این امر نیازمند اخذ مشورت و راهنمایی از کارشناسان و متخصصین این حوزه است.

کشور آرژانتین به عنوان یکی از کشورهای مطرح و شناخته شده آمریکای جنوبی دوره های آموزشی مختلفی را در رشته ها و گرایش های تحصیلی گوناگون در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های خود به دانشجویان ارائه می کند و همه ساله دانشجویان بین المللی مختلفی از سراسر جهان برای دستیابی به آن تلاش می کنند.

در حال حاضر 85 دانشگاه خصوصی و دولتی در کشور آرژانتین در حال فعالیت هستند و این مراکز از اعتبار و کیفیت آموزشی بسیار خوبی برخوردار می باشند که این می تواند زمینه اشتغال و یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را در دیگر کشورهای جهان برای دانشجویان فارغ التحصیل شده فراهم آورد. در ادامه این مطلب با تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )همرا شوید تا شرایط تحصیل در آرژانتین 2024 را کاملا بشناسید. همچنین مقاله  تحصیل در خارج از کشور را می توانید برای شناخت بهتر مقاصد تحصیلی محبوب بخوانید.

فهرست مطالب

از نظام آموزشی آرژانتین چه می دانید؟

اگر علاقمند به تحصیل در آرژانتین هستید، باید بگوییم که از نظام آموزشی آرژانتین چه می دانید؟ داشتن اطلاعات صحیح، به روز و کامل تاثیر بسیاری بر پذیرش موفقیت آمیز شما خواهد داشت. باید بدانید که نظام آموزشی کشور آرژانتین از سال 2015 با تغییراتی کلی و برنامه ریزی جدید مواجه شده است.

طبق آن تحصیلات برای دانش آموزان از سن 5 سالگی آغاز شده و تا 16 سالگی به طول خواهد انجامید. طبق آن دانش آموزان می توانند در مدارس دولتی و خصوصی یا بین المللی مقاطع ابتدایی از 5 تا 11 سالگی و دوره متوسطه از 11 تا 16 سالگی را پشت سر گذاشته و علاقمندان پس از سن 17 سالگی برای ورود به دانشگاه و تحصیل در مقاطه آموزش عالی اقدام نمایند.

طبق سیستم آموزشی آرژانتین تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقاطع کارشناسی در 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا از 3 تا 6 سال صورت می پذیرد. همچنین دانش آموزان واجد شرایط و پذیرفته شده می توانند در رشته پزشکی و دندانپزشکی نیز به تحصیل مشغول شوند که به ترتیب 5 سال و 6 سال زمان نیاز دارند.

همچنین دقت داشته باشید که دانشجویان خارجی نظیر ایرانیان که معادل سازی مدرک دیپلم آنان به طور کامل امکان پذیر نیست، باید با توجه به دانشگاه دردوره های پیش از دانشگاه شرکت کنند و آمادگی های لازم را به دست آورند. این دوره ها شامل دوره ناسیونال و دوره cbc می شود که باتوجه به دانشگاه باید یکی از آنان یا هردو را گذراند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب دقیق مقصد تحصیلی با سنجش رایگان شرایط شما ، فرم را تکمیل کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه های معتبر در آرژانتین

کشور آرژانتین باتوجه به نظام آموزشی باکیفیت و مراکز آموزشی معتبری که دارد، همواره مورد توجه دانشجوهای بسیاری قرار داشته است که خود را برای پذیرش در مراکز آموزشی این کشور داوطلب کرده اند. 

دانشگاه های آرژانتین علاوه بر آموزش های با کیفیت در زمینه های مختلفی نیز به عنوان مراکز تحقیقاتی در حال فعالیت بوده که این باعث افزایش تجربه و دانش دانشجویان نیز می شود.

قطعا شما به عنوان یک دانشجو هرچه در دانشگاه معتبرتر و با کیفیت تری تحصیل نموده و مدرکتان را دریافت کنید، علاوه بر کسب دانش و سطح سواد بالاتر و بهتر، شانس بیش تری نیز برای استخدام در مشاغل مناسب تر با کیفیت بالاتر را نیز خواهید داشت. 

به همین خاطر حتما توصیه می کنیم که شرایط تحصیلی هر دانشگاه را بررسی نموده و سعی کنید در بهترین گزینه ممکن پذیرفته شده و ثبت نام نمایید.

در حال حاضر دانشگاه های معتبر در آرژانتین به شرح زیر هستند:

نام دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه بوئنوس آیرس 95
دانشگاه کاتولیک پونتیفیکال 514
دانشگاه آسترال 520
دانشگاه پالرمو بوئنوس آیرس 530
دانشگاه ملی لا پلاتا 540
دانشگاه بلگرانو 770 - 761
موسسه فناوری بوئنوس آیرس 800 – 791
دانشگاه سن آندرس 850 – 801
دانشگاه تورکواتو دی تلا 900 – 851
دانشگاه ملی کوردوبا 1000 - 951

زبان تحصیل در مدارس و دانشگاه های آرژانتین

زبان تحصیل در مدارس و دانشگاه های آرژانتین زبان اسپانیایی می باشد که زبان رسمی این کشور نیز شناخته می شود. زبان تحصیل در آرژانتین و در مدارس آن در تمامی مقاطع زبان اسپانیایی بوده و البته برخی از مدارس خصوصی و بین المللی به صورت دو زبانه نیز فعالیت می کنند و به زبان انگلیسی یا زبان مادری دانش آموز علاوه بر زبان اسپانیایی تدریس خواهند داشت.

زبان تحصیل در مدارس و دانشگاه های آرژانتین

اما در رابطه با نوع و سطح زبان دانشگاه های آرژانتین باید بگوییم که زبان رسمی در دانشگاه ها نیز زبان اسپانیایی می باشد. به خصوص در دوره کارشناسی در تمامی دانشگاه ها زبان آموزش زبان اسپانیایی می باشد. ممکن است معدود دانشگاه های خصوصی و رشته های کمی را به زبان انگلیسی نیز تدریس نمایند.

به همین خاطر تسلط به زبان اسپانیایی را باید حتما یکی از الزامات تحصیل در آرژانتین در نظر بگیرید. ضمنا اکثر دانشگاه های آرژانتین نیز از متقاضیان مدرک معتبری برای اثبات تسلط زبان خود درخواست می کنند که مدرک زبان CELU در این کشور معتبرترین نوع زبان اسپانیایی شناخته می شود.

البته اگر شما تخصص زبان لازمه را ندارید، جای نگرانی نیست. موسسات و کالج های زبان مختلفی در این کشور به آموزش زبان اسپانیایی مشغول هستند و شما می توانید پیش از ارسال درخواست پذیرش خود شروع به تحصیل در دانشگاه های این کشور، در آن ها ثبت نام نموده و تسلط و مدرک لازمه در این زبان را به دست آورید.

تحصیل در دانشگاه های آرژانتین به زبان انگلیسی

همانطورکه اشاره کردیم تحصیل در دانشگاه های آرژانتین به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است، اما این امر در دوره کارشناسی بسیار محدود و کم می باشد. تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های آرژانتین بیش تر در مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان پذیر بوده و ارائه می شود.

البته دقت داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان آرژانتین به معنای عدم نیاز به تسلط زبان اسپانیایی نخواهد بود، بلکه شما علاوه بر تحصیل در آرژانتین برای زندگی و ارتباط با مردم و همچنین گذراندن بخش های عملی دروس نیز باز به زبان اسپانیایی نیاز خواهید داشت و این فقط می تواند تحصیلات را برایتان کمی ساده تر نماید.

اما تحصیل در آرژانتین انگلیسی در دوره های تحصیلات تکمیلی نیز باز بیش تر در دوره دکترا ارائه می شود، به نوعی برای تحصیل دکترا در آرژانتین داشتن تسلط به زبان انگلیسی الزامی بوده و مدرک معتبری نیز باید به دانشگاه ارائه کنید. با اینکه دوره کارشناسی ارشد به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه می شود.

پس اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در آرژانتین را دارید، باید حتما مدرک مورد درخواست دانشگاه را ارائه کنید، که معمولا مدارک آیلتس و تافل در اکثر دانشگاه ها مورد قبول می باشند. ضمن این که ممکن است مراکز مختلف، سطوح و یا مدارک مختلفی را تایید و درخواست کنند، به همین خاطر حتما این امر را از دانشگاه مقصد و مدنظرتان استعلام نمایید.

شرط معدل برای تحصیل در آرژانتین

قطعا از مهم ترین شرایط تحصیل در آرژانتین 2024 ارائه رزومه قوی و مناسب برای پذیرش و ثبت نام در دانشگاه می باشد. همچنین اکثر دانشگاه های این کشور آزمون ورودی برای پذیرش برگزار نمی کنند، مگر در برخی دانشگاه ها و در بعضی رشته های خاص یا پر متقاضی، که این یعنی مبنای اصلی بر اساس رزومه و سوابق تحصیلی افراد خواهد بود.

باید بدانید که شرط معدل برای تحصیل در آرژانتین به طور کلی در سیستم آموزشی لحاظ نشده است، اما برخی از دانشگاه ها برای پذیرش ممکن است حداقل معدلی را اعلام کرده باشند. به همین خاطر شما باید حتما حداقل معدل برای تحصیل در آرژانتین را از دانشگاه مربوطه مورد بررسی و پرسش قرار دهید.

اما باید توجه داشته باشید که حتی در صورت عدم در نظر گرفتن شرط معدل و حداقل معدل دانشگاه های آرژانتین، بازهم نباید از تاثیر آن در پذیرش تان غافل شوید. چون معدل یکی از پارامترهای اصلی و تعیین کننده سطح دانش شما در سطوح پیشین می باشد و ملاک محکم و مطمئنی برای دانشگاه شناخته می شود.

شرط معدل برای تحصیل در آرژانتین

پس هرچه معدلتان بالاتر باشد، امتیاز و شانس شما در رقابت با دیگر متقاضیان بالاتر می رود. به همین خاطر بر اساس سوابق متقاضیان پیشین بهتر است که معدل دیپلم شما کمتر از 17 برای پذیرش دوره کارشناسی نباشد. همچنین برای پذیرش دوره کارشناسی ارشد نیز، بهتر است، معدلتان از همین مقدار کمتر نباشد. درباره دوره دکترا دیگر سوابق نظیر مقالات آموزشی و موضوع پرپوزال تاثیر بیش تری خواهند داشت.

هزینه های تحصیل در آرژانتین

هزینه های تحصیل در آرژانتین از مهم ترین پارامترها و همچنین ویژگی های بسیار خوب شرایط تحصیل در آرژانتین 2024 است، که می تواند مورد پسند تمامی دانشجویان خارجی قرار بگیرد. به طورکلی هزینه های تحصیل خارجیان در آرژانتین به دو بخش شهریه دانشگاه های آرژانتین و همچنین هزینه های اقامت و زندگی در این کشور تقسیم می شود.

خوشبختانه کشور آرژانتین یکی از مقاصد ارزان و بسیار مناسب برای زندگی و تحصیل است و هزینه های زندگی نیز در آن در مقایسه با کشورهای آمریکای شمالی و اروپا بسیار ارزان تر می باشد. به طور متوسط هزینه زندگی دانشجویی در آرژانتین برای یک دانشجو ماهانه از 150 تا 350 دلار متغیر است که اطلاعات دقیق را می توانید از کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بپرسید.

اما درباره شهریه دانشگاه ها باید بدانید که دانشگاه های دولتی آرژانتین رایگان هستند و شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی شود و فقط سالانه مبلغ اندکی بابت هزینه های تحصیل و خدمات دانشجویی از آنان اخذ می شود که مبلغی بسیار کم خواهد بود. اما این امر دانشگاه های خصوصی متفاوت است.

برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی باید شهریه آن را کامل بپردازید، که باتوجه به دانشگاه، مقطع و زبان تحصیل می تواند از 5 هزار تا 15 هزار دلار را در سال شامل شود. این مبلغ همچنان در مقایسه با سایر کشورهای جهان بسیار مناسب و ارزان است که مخارج تحصیل در آرژانتین را به یکی از مزایای بزرگ آن مبدل می سازد.

موسسات اعزام دانشجو به آرژانتین

موسسات اعزام دانشجو به آرژانتین

آیا شما تجربه یا اطلاعاتی دقیق در رابطه با شرایط تحصیل در آرژانتین 2024 دارید و قبلا با مراکز آموزشی و سفارت این کشور در ارتباط بوده اید؟! اگر این چنین نیست، بسیار بهتر است که از تجارب و تخصص های موسسات مهاجرتی و یا موسسات اعزام دانشجو به آرژانتین استفاده نمایید.

قطعا تیم متخصصین فعال در موسسات معتبر و شناخته شده ای نظیر شرکت رجبی، می توانند شما را در کم ترین زمان ممکن و با پائین ترین مخارج و هزینه در بهترین گزینه در دسترس در این کشور برسانند. اما در این باره نیاز به دقت کافی و همچنین بررسی دقیق موسسات فعال در این حوزه وجود دارد.

باتوجه به شرایطی که برای هریک از گروه های موسسات مهاجرتی و موسسات اعزام دانشجو وجود دارد، شما باید قطعا شرایط، ضوابط و هزینه های هریک از آنان را بررسی نموده و بهترین را انتخاب کنید. چون در این حوزه تفاوت های بسیار مهم و تعیین کننده ای میان این دو نوع از موسسات وجود داشته که قطعا در رسیدن به اهداف متقاضیان تاثیر گذار خواهند بود.

به طور کلی باید بدانید که قدرت، نفوذ و دامنه فعالیت موسسات اعزام دانشجو بسیار محدودتر و کم تر از موسسات مهاجرتی بوده و معمولا دستیابی به مراکز آموزشی معتبر و با کیفیت از طریق این موسسات چندان در سدسترس و قطعیت پذیر نمی باشد. به همین خاطر در اکثر موارد کارنامه موسسات مهاجرتی بسیار بهتر از موسسات اعازم دانشجو می باشد.

تفاوت موسسات مهاجرتی با موسسات اعزام دانشجو به آرژانتین

بسیار مهم است که شما از تفاوت موسسات مهاجرتی با موسسات اعزام دانشجو به آرژانتین مطلع شوید، تا به این نتیجه رسیده که اقدام از طریق موسساتی نظیر موسسه مهاجرتی رجبی می تواند شما را به موفقیت های بسیار بهتری در این زمینه برساند. از مهم ترین تفاوت های این دو گروه باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • موسسات اعزام دانشجو با محدود دانشگاه هایی در ارتباط بوده و فقط دارای مجوز جهت فعالیت با همان مراکز هستند، اما موسسات مهاجرتی هیچگونه محدودیت قانونی نداشته و می توانند در تمای دانشگاه برایتان پذیرش بگیرند.
  • موسسات اعزام دانشجو تلاش نموده تا رزومه شما طوری نمایش دهند که شما به نوعی فقط قادر به ثبت نام در دانشگاه های مدنظر آنان هستید و این بسیار بر آینده شما تاثیر گذار بخواهد بود.
  • موسسات اعزام دانشجو باید حتما از وزارت علوم و دیگر سازمان های مربوطه دارای مجوز باشند که در حال حاضر مراکز بسیاری بدون مجوز و یا با مجوزهای پایان یافته در حال فعالیت هستند. اما موسسات مهاجرتی به طور قانونی نیاز به اخذ مجوز از هیچ موسسه ندارند.
  • موسسات اعزام دانشجو بطور قانونی فقط دارای مجوز برای فعالیت در راستای یک کشور و یا دو یا چند کشور محدود هستند، اما موسسات مهاجرتی دارای تجربه و مجوز فعالیت و ارتباط با تمامی دانشگاه ها و کشورهای جهان هستند.

شاید بخواهید بدانید دانشجویان ایرانی چه کشورهایی را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند!

سوالات پر تکرار شرایط تحصیل در آرژانتین 2024

 بله، شهروندان ایرانی نظیر دیگر شهروندان خارجی دارای شرایط تحصیل در آرژانتین 2024  بوده و در صورت پذیرش در دانشگاه های آن می توانند به تحصیل مشغول شوند.

بله، خوشبختانه تحصیل در آرژانتین در دانشگاه های دولتی آن کامل رایگان می باشد.

 زبان رسمی آموزش در کشور آرژانتین زبان اسپانیایی می باشد.

بله، دانشجویان می توانند در دانشگاه های آرژانتین به زبان انگلیسی نیز به تحصیل مشغول شوند که البته این امکان در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد.

 بله، اکثر دانشگاه های کشور آرژانتین از متقاضیان خارجی مدرک زبان معتبری را درخواست می کنند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده ارائه مشاوره در رابطه با شرایط تحصیل در آرژانتین 2024 به شما عزیزان هستند. اگر به دنبال کشورهای ارزان برای مهاجرت تحصیلی هستید حتما سری بزنید به مقاله بسیار جذاب 10 تا از کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل و اطلاعات خود را به روز کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه