بهترین دانشگاه های بلاروس

بهترین دانشگاه های بلاروس  بر اساس معیار های خاصی مانند شهرت علمی ،  مستندات تحقیقاتی ، شهرت فارغ التحصیلان در بین کارفرمایان و غیره رتبه بندی می شوند ، بلاروس دارای 48 دانشگاه است که تعدادی از آن ها در بین دانشگاه های برتر بر اساس رتبه بندی QS و تایمز رتبه بندی شده اند.

برخی از دانشگاه های این کشور دانشگاه های عمومی هستند و همه رشته های تحصیلی را پوشش می دهند و برخی دیگر تنها در زمینه ای خاص مانند پزشکی دانشجو می پذیرند ، برای آشنایی با مهاجرت به بلاروس با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید ، همچنین کارشناسان ما پیشتر مقاله تحصیل در بلاروس را نیز به شما ارائه داده اند که در آن می توانید با هزینه ها ، آزمون ها و بورسیه های تحصیلی در بلاروس بخوبی آشنا شوید.

دانشگاه های بلاروس در پایتخت مینسک ، شهر تاریخی برست و در مناطق هم مرز با لهستان و روسیه قرار دارند ، این موسسات آموزش عالی به دلیل داشتن طیف متنوعی از برنامه های معتبر بین المللی ارزشمند هستند ؛ برخی از دوره های برتر که دانشجویان بین المللی دنبال می کنند شامل مدیریت بازرگانی ، مطالعات حقوق ، اقتصاد ، فناوری و پزشکی می باشد.

سطوح و اشکال مختلف از جمله مدارک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ، دیپلم های حرفه ای ، آموزش معلمان ، آموزش از راه دور و تحصیل مادام العمر را ارائه می دهند ؛  این برنامه ها چه خصوصی و چه با بودجه دولتی ، از مقرون به صرفه ترین برنامه ها در اروپا نیز هستند ؛ در ادامه با تعدادی از بهترین دانشگاه های بلاروس آشنا خواهیم شد.

فهرست مطالب
بهترین دانشگاه های بلاروس

دانشگاه دولتی بلاروس اولین دانشگاه دولتی

دانشگاه دولتی بلاروس اولین دانشگاه دولتی است که در سال 1919 تاسیس شد و به طور رسمی در سال 1921 افتتاح شد ،  به عنوان یکی از برترین موسسات آموزش عالی کشور ، طیف متنوعی از برنامه های آموزشی را در هر سطح آموزشی ارائه می دهد.

در ساختار این دانشگاه ، 18 دانشکده، ده موسسه آموزشی و چندین مرکز تحقیقاتی مستقل و بین بخشی وجود دارد ،  پردیس مینسک آنها همچنین شامل کتابخانه بنیادی BSU، امکانات ورزشی تخصصی و 11 خوابگاه دانشگاهی است.

امروزه ، دانشگاه دولتی بلاروس بهترین دانشگاه بلاروس برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل در بلاروس هستند و تقریباً 30000 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد و نزدیک به 2000 دانشجوی بین المللی از 30 کشور در سراسر جهان هستند.

این دانشگاه یکی از شرکت کنندگان فعال بسیاری از شبکه های دانشگاهی بین المللی و بزرگترین مرکز همکاری در کشور است ، مطمئناً دانشجویان بین المللی بالاترین استاندارد های آموزشی را در BSU دریافت خواهند کرد.

دانشگاه دولتی بلاروس اولین دانشگاه دولتی
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت برترین دانشگاه ها با در نظر گرفتن علاقه مندی ها و امکانات شما توسط مشاوران مجرب شرکت رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه فنی ملی بلاروس (BNTU) موسسه آموزشی فنی پیشرو در این کشور

هر کشوری یک موسسه آموزشی فنی پیشرو دارد و برای بلاروس ، دانشگاه فنی ملی بلاروس (BNTU) موسسه آموزشی فنی پیشرو در این کشور در مینسک است ، از سال 1920، این دانشگاه برتر در بلاروس متخصصانی را پرورش می دهد که به توسعه اقتصاد ملی بلاروس کمک می کنند ؛ امروزه BNTU شامل 17 دانشکده در زمینه های مختلف مهندسی ، معماری ، روباتیک و فناوری اطلاعات است ، آنها دوره های تکمیلی را در جدیدترین حوزه های فناوری از طریق سه مؤسسه و نوآوری ها و تولیدات را از طریق 41 مرکز تحقیقاتی برگزار می کنند.

این دانشگاه یک مرکز مهم برای همکاری های بین المللی است که حدود 6500 دانشجوی بین المللی را از اروپا ، آفریقا ، آسیا و آمریکای لاتین آموزش داده است ، فارغ التحصیلان BNTU به مهندسان ارشد ، معماران ، محققین و رهبران کشور های خود تبدیل می شوند ، تا به امروز این دانشگاه به ترکیب استراتژی ‌های مدرن با ارزش ‌های بلاروس ادامه می‌دهد تا یک تجربه دانشگاهی منحصر به فرد را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کند.

دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس (BSUIR)

دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس (BSUIR)

دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس (BSUIR) یک مجتمع علمی و علمی در مینسک است که دانشجویانی را در زمینه ‌های مخابرات ، الکترونیک رادیویی و علوم کامپیوتر آموزش می‌دهد.

این دانشگاه برتر در بلاروس شامل شش دانشکده و همچنین یک دانشکده آمادگی پیش دانشگاهی ، یک دانشکده نظامی و یک دانشکده آموزش از راه دور است ؛ دانشجویان BSUIR می توانند در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در برنامه های تمام وقت یا پاره وقت تحصیل کنند.

BSUIR همچنین اولین دانشگاه فنی در بلاروس بود که برنامه‌ های آموزش انگلیسی را ارائه کرد که یک دستاورد بسیار مهم ، به ویژه با ترجمه ادبیات فنی و علمی است ، علاوه بر این ، این دانشگاه با دانشگاه ‌هایی از آلمان ، لهستان ، روسیه ، فرانسه و بسیاری از کشور های دیگر موافقت ‌نامه ‌های دوجانبه ‌ای دارد که دانشجویان و اساتید به آخرین روند های جهانی علم و فناوری دسترسی دارند.

دانشگاه ایالتی یانکا کوپالا گرودنو دانشگاه برتر بلاروس برای دانشجویان بین ‌المللی

دانشگاه ایالتی یانکا کوپالا گرودنو دانشگاه برتر بلاروس برای دانشجویان بین ‌المللی یک مجتمع دانشگاهی در گرودنو ، بلاروس است و بزرگترین موسسه آموزش عالی منطقه ای در این کشور است ، این اولین دانشگاهی بود که استاندارد ISO 9001، یک استاندارد بین المللی برای سیستم های مدیریت کیفیت را برآورده کرد که خدمات ثابت و موثر آنها را نشان می دهد ؛ این دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر بلاروس برای دانشجویان بین‌المللی ، در خارج از کشور نیز از طریق فعالیت ‌های تحقیقاتی مشترک و تبادلات آکادمیک ، چندین تخصص در زبان انگلیسی و سطوح مختلف دوره ‌های زبان برای دانشجویان بین ‌المللی بازدیدکننده و عادی شناخته شد.

در حال حاضر   YKSUG در 17 دانشکده سازماندهی شده است که طیف متنوعی از حوزه های موضوعی را پوشش می دهد ، آنها فعالیت های متنوعی را برای دانش آموزان فراهم می کنند تا مهارت های خود را در حین لذت بردن از زندگی دانشگاهی به نمایش بگذارند.

در ادامه برخی از بهترین رشته های ارائه شده در دانشگاه های معتبر بلاروس را بررسی و مطالعه کنید.

دانشگاه پزشکی دولتی گرودنو قدیمی‌ترین دانشکده پزشکی در بلاروس

دانشگاه پزشکی دولتی گرودنو قدیمی‌ترین دانشکده پزشکی در بلاروس است که ریشه ‌های خود را از اولین آکادمی پزشکی در این کشور در سال 1775 آغاز کرد ، امروزه دانشگاه مدرن در پزشکی و روان ‌شناسی پزشکی تخصص دارد که آن‌ ها را به شش دانشکده تقسیم کرده است.

اینها شامل پزشکی عمومی ، اطفال ، روانشناسی پزشکی ، مطالعات تشخیصی ، آموزش پیشرفته و باز آموزی و یک دانشکده جداگانه برای دانشجویان بین المللی است ؛ علاوه بر این، GrSMU همچنین در کنار سه دانشکده دکترا و چهار بیمارستان در گرودنو کار می کند و بستری مناسب برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس فراهم می کند.

این دانشگاه برتر در بلاروس اولین دانشجویان بین المللی خود را در سال 1995 پذیرفت و از آن زمان تاکنون پذیرای متقاضیان مدرک خارجی از سراسر جهان بوده است ؛ از این گذشته ، این دانشگاه برخی از رقابتی ترین دوره ها را در میان دانشکده های پزشکی روسیه و اروپا ارائه می دهد و در عین حال استاندارد های بین المللی و آموزش با کیفیت را حفظ می کند.

دانشگاه پزشکی دولتی گرودنو قدیمی‌ترین دانشکده پزشکی در بلاروس

دانشگاه ایالتی فرانسیسک اسکورینا دانشگاه برجسته تحقیقاتی در بلاروس

دانشگاه ایالتی فرانسیسک اسکورینا دانشگاه برجسته تحقیقاتی در بلاروس است که در سال 1930 افتتاح شد ،  این دانشگاه  از 12 دانشکده تشکیل شده است ،  پذیرش دانشجویان بر اساس عملکردشان در آزمون متمرکز انجام می شود.

دانشگاه ایالتی فرانسیسک اسکورینا گومل 36 برنامه آکادمیک در مرحله اول آموزش و 27 برنامه درجه در مرحله دوم آموزش و همچنین 56 رشته تخصصی ارائه می دهد ؛ 46 برنامه تحصیلات تکمیلی مختلف و همچنین 6 برنامه دکتری مختلف ارائه می شود ؛ تا سال 2020  تقریباً 7700 دانشجو شامل حدود 4500 دانشجوی تمام وقت ، حدود 2500 دانشجوی پاره وقت ، 500 دانشجوی کارشناسی ، بیش از 100 دانشجوی کارشناسی ارشد   ، 6 دانشجوی دکترا در دانشگاه (ژوئن 2020) شرکت کردند ، این دانشگاه بخشی از وزارت آموزش و پرورش جمهوری بلاروس است.

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی  دانشگاه ایالتی فرانسیسک اسکورینا  در بین  13٪ از بهترین موسسات آموزشی جهان قرار دارد.

دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک دانشگاه مشهور پزشکی در بلاروس

دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک دانشگاه مشهور پزشکی در بلاروس

دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک دانشگاه مشهور پزشکی در بلاروس (VSMU) با بیش از 7200 دانشجو از 43 کشور ، یکی از بزرگترین و برجسته ترین مراکز آموزش عالی پزشکی در بلاروس است ، دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک که در سال 1934 تأسیس شد به دلیل کیفیت آموزش پزشکی مشهور است ؛سیستم مدیریت کیفیت دانشگاه مطابق با استاندارد های بین المللی ISO 9001 است.

VSMU برنامه آموزشی سنتی اروپایی شامل سخنرانی ها ، سمینار ها ، آزمایشگاه ها و کلاس های آموزشی را ارائه می دهد ، آموزش به زبان های روسی و انگلیسی در دسترس است. از سال 2017 VSMU دوره های مقدماتی راه دور در شیمی و زیست شناسی را برای ورودی های خارجی فراهم کرده است..

آموزش رشته های بالینی در سیکل های (1 تا 3 هفته) در 15 بیمارستان دولتی و مرکز پزشکی با تجهیزات مدرن پزشکی-تشخیصی لازم انجام می شود ، VSMU دارای 17 دانشکده علوم تحقیقات آموزشی فعال در رشته های زیست پزشکی ، بالینی و دارویی و 4 نسخه علمی خود است.

دانشگاه ایالتی پلتسک مرکز اختراعات بلاروس

دانشگاه ایالتی پلتسک مرکز اختراعات بلاروس یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی و آموزشی در منطقه ویتبسک است ، امروزه این دانشگاه 45 برنامه تحصیلی ارائه می دهد و بیش از 10000 دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دارد ، دانشجویان و محققان این دانشگاه بیش از 1000 اختراع ایجاد و ثبت کرده اند ، این دانشگاه سنت های روشنگران برجسته بلاروس را ادامه می دهد و شریک پروژه های تحقیقاتی و آموزشی است که توسط اتحادیه اروپا حمایت می شود.

بیش از 10 هزار دانشجو و فارغ التحصیل در بیش از 42 برنامه در این دانشگاه دانش کسب می کنند ، کیفیت آموزش در دانشگاه به دلیل استراتژی ارتقا یافته برای ایجاد پیوند های نزدیک تر با صنعت ، تجارت و جامعه به طور کلی ، نوسازی شرایط تدریس و یادگیری ، معرفی برنامه های درسی جدید و ارتقاء برنامه های درسی موجود ، توسعه برنامه های آموزشی به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

دانشگاه فناوری دولتی ویتبسک بنیانگذار پارک علمی و فناوری

دانشگاه فناوری دولتی ویتبسک دانشگاه پیشرو است که متخصصان صنعت سبک ، شرکت ‌های ماشین سازی ، شرکت ‌های فناوری اطلاعات ، مراکز استاندارد سازی و اندازه‌شناسی ، آزمایشگاه ‌های تحقیقاتی و غیره را آموزش می‌دهد ، توسعه نوآورانه دانشگاه در تعدادی از مسابقات و نمایشگاه های بین المللی در آلمان ، روسیه ، قزاقستان ، لتونی و غیره نشان داده شده است ، VSTU یکی از بهترین دانشگاه های بلاروس در زمینه علوم دانشجویی است ، حدود 85 درصد دانشجویان به کار علمی مشغول هستند ، این دانشگاه همچنین بنیانگذار پارک علمی و فناوری (Technopark) است که فناوری های جدید و محصولات با فناوری پیشرفته را ایجاد می کند.

دانشگاه فناوری دولتی ویتبسک بنیانگذار پارک علمی و فناوری​

دانشگاه فنی دولتی برست مرکز علمی بزرگ غرب بلاروس

دانشگاه فنی دولتی برست مرکز علمی بزرگ غرب بلاروس (BrSTU) یک مرکز علمی و آموزشی بزرگ در منطقه غربی جمهوری بلاروس است ، این موسسه به عنوان موسسه مهندسی عمران ایالتی برست در 1 آوریل 1966 آغاز به فعالیت کرد که در سال 1989 به موسسه پلی تکنیک ایالتی برست و در نهایت در سال 2000 به دانشگاه تبدیل شد ، در این دانشگاه متخصصان آموزش می بینند و حجم زیادی از تحقیقات علمی در زمینه های مهندسی عمران ، معماری ، الکترونیک ، مهندسی مکانیک ، اقتصاد و محیط زیست انجام می شود ؛ از سال 2011 ، این دانشگاه دارای سیستم مدیریت کیفیت است.

توسعه این دانشگاه در نظر گرفتن نیازهای در حال تغییر جمهوری و منطقه در متخصصان است : شرایط برای آموزش متخصصان بسیار ماهر ایجاد می شود ، گسترش فهرست تخصص ها به طور سیستماتیک برنامه ریزی شده است ، کیفیت آموزش عملی متخصصان با ترکیب آموزش نظری با تمرین صنعتی دانشجویان تخصص های مهندسی عمران افزایش می یابد.

سوالات پر تکرار بهترین دانشگاه های بلاروس

بلاروس 48 دانشگاه دارد که تعدادی از آن ها در بین دانشگاه های برتر بر اساس رتبه بندی QS و تایمز رتبه بندی  می شوند.

 این دانشگاه ، 18 دانشکده ، ده موسسه آموزشی و چندین مرکز تحقیقاتی مستقل و بین بخشی دارد ، پردیس مینسک آنها همچنین کتابخانه بنیادی BSU ، امکانات ورزشی تخصصی و 11 خوابگاه دانشگاهی دارد.
تقریباً 30000 دانشجو  و نزدیک به 2000 دانشجوی بین المللی از 30 کشور در سراسر جهان در این دانشگاه درس می خوانند.

دانشگاه فنی ملی بلاروس (BNTU) که دارای 17 دانشکده در زمینه های مختلف مهندسی ، معماری ، روباتیک و فناوری اطلاعات است. 

دانشگاه پزشکی دولتی گرودنو که رشته های پزشکی عمومی ، اطفال ، روانشناسی پزشکی ، مطالعات تشخیصی ، آموزش پیشرفته و باز آموزی را ارائه داده است.

این دانشگاه ، متخصصان صنعت سبک ، شرکت ‌های ماشین سازی ، شرکت ‌های فناوری اطلاعات ، مراکز استاندارد سازی و اندازه‌شناسی ، آزمایشگاه ‌های تحقیقاتی و غیره را آموزش میدهد.

 در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تلاش کردند ، با بررسی سیستم آموزشی این کشور بهترین دانشگاه های بلاروس را به علاقمندان تحصیل در خارج از کشور معرفی کنند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شهر های تهران و شیراز تماس بگیرید ، همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در خارج از کشور را نیز بخوانید تا بدانید شرایط تحصیل در مدارس ، کالج ها و دانشگاه های برتر جهان در مقاطع مختلف تحصیلی چیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه